ابن تیمیه

تبیین شرک در قرآن از نظر ابن تیمیه

انجمن: 

استاد صدرا در پاسخی تبیین ابن تیمیه را از شرک مشرکین زمان پیامبر ارائه کرده اند

در مرحله اول سوالم این بود که دلایل اثبات این اعتقادات به مشرکین از نظر ابن تیمیه چیست؟ 

ودر مرحله بعد با ادله قرآنی چگونه میتوان به این ادعا پاسخ داد وآن را رد کرد

«ابن تیمیه» در گامی دیگر عبادت را عملی که مشتمل بر نهایت خضوع و خشوع به همراه محبت تعریف نمود (3) که بر اساس تعریف وی هر عملی را که دارای دو رکن  خضوع و محبت برای غیر بود عبادت تلقی شده که چنین تعریفی مورد پذیرش همه ی جریانات و تفکرات سلفی پس از وی قرار گرفت.

 

«ابن تیمیه» با تفسیر خویش از عبادت راه را بر همسان سازی توسل به اولیای الهی توسط مسلمانان با عبادت و پرستش بتها توسط مشرکین هموار ساخته؛ زیرا با تفسیر و تعریف وی از عبادت هر عملی که بیانگر خضوع و خشوع همراه محبت در مقابل غیر بوده مصداقی از مصادیق عبادت خواهد بود؛ چنانکه در قرون پس از وی «محمد بن عبدالوهاب» (م1207هـ) نیز با تأسی به دیدگاه «ابن تیمیه» در کتاب: «القواعد الأربع» در تشبیه سازی عمل مسلمانان با مشرکین نوشت:

 

1) كافران زمان پيامبر(صلی الله علیه وآله) به اين كه خداوند خالق و مدبّر جهان است اقرار داشتند ولى اين اقرار آنان را به اسلام وارد نساخت. (4)

 

2) كافران زمان پيامبر(صلی الله علیه وآله) مى‏ گفتند كه جز براى نزديكى به خداوند و طلب شفاعت بت‏ها را نمى ‏خوانيم. (5).

 

3) آنكه پيامبر(صلی الله علیه وآله) در ميان كسانى ظهور فرمود كه از نظر عبادت متفاوت بودند؛ برخى فرشتگان، برخى پيامبران و صالحان، برخى درختان و سنگ‏ها، و برخى خورشيد و ماه را مى ‏پرستيدند، اما پيامبر(صلی الله علیه وآله) با همه ی آنان جهاد فرمود و ميان آنان فرقى نگذاشت. (6)

 

4) آن كه مشركان زمان ما از مشركان زمان پيامبر (صلی الله علیه وآله) مشرك ترند! چرا كه مشركان زمان پيامبر (صلی الله علیه وآله) تنها به هنگام آسايش شرك مى ‏ورزيدند و به هنگام دشوارى مخلص مى ‏شدند، اما مشركان زمان ما، هم به هنگام آسايش و هم به هنگام دشوارى مشركند! (7)

توسل از دیدگاه ابن تیمیه

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

وهابیت به تبعیت از ابن تیمیه معتقد به عدم جواز توسل می باشند و با آن به مخالفت می پردازند و معتقدین به آن را مشرک می دانند.

سؤالی که در اینجا به نظر مهم می آیداین است که نظرات ابن تیمیه در بارۀ توسل چگونه می باشد؟آیا وی با همه صورتهای توسل مخالف بوده یا خیر نوع خاصی مد نظر وی بوده است؟

لطفا این موارد را بیان بفرمائید.

متشکرم.

وهابیت‌شناسی در بیان آیت‌الله سبحانی

وهابیت‌شناسی در بیان آیت‌الله سبحانی



بررسی افکار و اندیشه‌های ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب

نتیجه مکتب ابن تیمیه این ا
ست که امامیّه و شیعه کافرند، اشاعره کافرند، معتزله کافرند، صوفیّه کافرند
و مسلمان فقط کسی است که از مکتب ابن تیمیه پیروی کند!!!!!!!!!!!!!!!!!

حماقتهایی از ابن تیمیه شاه کله وهابیت !!!

با سلام

ابن تیمیه در منهاج السنه چنین ادعا کرده است:

حرم لحم الجمل لان عائشه قاتلت علی جمل **منهاج السنه ج4ص138

((شیعیان گوشت شتر را حرام می دانند چون عایشه با شتر به جنگ علی بن ابیطالب آمد))

و کذلک من جهلهم و تعصبهم انهم یبغضون اهل الشام لکونهم کان فیهم اولا من یبغض علیا **منهاج السنه ج4ص146

((شیعیان از اهل شام حال حاضر ((سوریه)) متنفرند چون اولین گروهی بودند که به علی بن ابیطالب بی ادبی می کردند))

شیعیان از عدد ده بدشان می آید.
بخاطر عشره مبشره
**منهاج السنه ج4ص138**

شیعیان می گویند جبرئیل در بیان حقیقت خیانت کرد.

اما چند مطلب:
به راستی شما این حرفها را باور می کنید؟

آیا آدم می تواند به کسی که چنین حرفهای رسوایی زده است مقام علمی بدهد؟:Khandidan!:

وهابیون خوشحال خواهیم شد که::Khandidan!:

الف: یک سند بیارید که شیعیان خوردن گوشت شتر را حرام بدانند و نخورند و علتش را هم بگویند چون عایشه شوار بر شتر به جمل رفت

ب: یک سند بیاورید که شیعه اثنی عشری عقیده داشته باشد که جبرئیل در بیان وحی خیانت کرده است

ج: این تیکه تنفر از عدد ده را اولین باری که دیدم کلی خندیدم. احتمالا در کتب شیعه چون از عدد 10 بدشون میاد میگن 9+1 =10

ما که تا حالا هر چی کتب شیعه رو دیدیم نوشته بوده عدد 10 حالا نمیدونم شاید چشم بصیرت نداشتیم و جناب ابن تیمیه داشتند

ولی دوستان اهل سنت خوشحال میشیم واسه این مطلب هم سند بدید

در انتها:
به راستی آیا این مطالب شما سند علمی دارد؟ یا جز تهمت چیز دیگری هست؟
ما منتظر پاسخ وهابیون خواهیم ماند.
البته اگر پاسخی در کار باشد

http://www.ammarname.ir/link/12663