آیات قرآن در مورد خلقت انسان

مقایسه نظریه خلقت در قرآن کریم و علم

انجمن: 
ببخشید من وقتی پاسخ به شبهات قرآنی که درباره خلقت انسان مطرح شده و گویا با علم منافات داشته را مطالعه میکردم،دیدم که بیشتر این شبهات مربوط به آیات ۵ تا ۷ سوره طارق است ولی اکنون سوال من در این باره نیست و از شما میخواهم مثل مراکز پاسخ گویی قبلی که به جای جواب دادن به سوال من که درباره آیه دیگری بود،جواب ها را تخلیط کردند بدون اینکه توجه داشته باشند که منظور من آن آیات سوره طارق نیست.امیدوارم اینجا دیگر برای زیرسیبیلی رد کردن سوال از این ترفند استفاده نکنند.در هر حال سوال من از این قرار است که خداوند در سوره اعراف آیه ۱۷۲ می فرماید:وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ بدین معنا که و به یاد آر هنگامی که خدای تو از پشت فرزندان آدم ذرّیّه آنها را برگرفت و آنها را بر خودشان گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ همه گفتند: بلی، ما گواهی دهیم و الی آخر....الان ما صراحتا در این آیه میبینیم که خداوند ابتدا خلقت آدمی را از پشت انسان میداند و صراحتاً از واژه ظهور که جمع ظَهر به معنای پشت است،استفاده کرده است.در حالی که ما میدانیم آدمی از منی ساخته شده و منی در پشت آدمی قرار ندارد بلکه در پروستات ساخته میشود ولیکن اینجا ما بدون کوچکترین ابهامی میبینیم که خداوند فرموده از ظهورهم(پشتشان) آنان را برگرفت.اینکه دیگر صلب و ترائب نیست که دیگر بخواهید یک معنی را به زور به آن بغبولانید و بگویید منظور از ترائب ران ها هستند و فلان و بهمان.این جا صریحاً گفته که آنان را از پشتشان برگرفت و از واژه ظهور که جمع ظَهر که به معنای پشت است،استفاده کرده است.خواهشاً جواب را صریحاً بفرمایید و جواب آیات سوره طارق را با این سوال تخلیط نکنید چونکه من چندین بار دیده ام مراکز پاسخ گویی بدون اینکه سوال مرا به طور کامل بخوانند،فکر کرده اند که من منظورم همان آیات سوره طارق می باشد و در نتیجه جواب همان آیات را کپی پیست کرده اند.با تشکر از شما.

بررسی آیات قرآن در مورد خلقت انسان

انجمن: 

سلام
دو اشکال اساسی در مورد خلقت انسان از نگاه قرآن برای من مطرح می باشد که با خواندن تاپیکهای از قبل ایجاد شده نتوانستم به پاسخ
قانع کننده و واحد دست پیدا کنم. و اینجا مطرح می کنم.

1- ظاهر متفاوت آیات پیرامون خلقت انسان

در آیاتی آمده که آدم از گل آفریده شده.در آیات دیگر هم آمده که انسان از گل خشکیده همچون سفال آفریده شده. در اینجا معلوم نیست
نهایتا انسان از گل (طین) آفریده شده یا از گل خشک شده همچون سفال(صلصال کالفخار)

2-خلقت مستقل انسان از دیدگاه قرآن و نظریه علمی فرگشت انسان

آیات قرآن صریحا به خلقت مستقل انسان اشاره دارند.در حالیکه نظریه قابل قبول فرگشت انسان را محصول فرگشت از شامپانزه می داند.
شباهت اناتومی بدن انسان و شامپانزه غیر قابل انکار است.از این گذشته با بررسی dna انسان و dna شامپانزه معلوم شده که 95 درصد
شباهت بین آن دو و در تحقیقی دیگر بیش از 99 درصد شباهت وجود دارد!
بنابراین دیگر جای هیچ شک و تردیدی نمی ماند که انسان نمی تواند خلقت مستقل داشته باشد و باور به خلقت مستقل انسان با این
شباهت ها و تحقیقات غیر ممکن است. حال چه دلیلی وجود دارد که باز هم تحقیقات علمی مدون و ابطال ناپذیر را کنار گذاشت و بخاطر اینکه
در قرآن بر خلقت انسان تصریح شده بر خلقت مستقل انسان معتقد باشیم؟