حلالیت مهریه

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حلالیت مهریه

اگرزن بگویدمهریه رامیبخشم به دلایلی ولی راضی نیستم آیابرای مردحلال است

برچسب: 

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نور

جعفری اصفهانی;977550 نوشت:
اگرزن بگویدمهریه رامیبخشم به دلایلی ولی راضی نیستم آیابرای مردحلال است

با سلام و احترام

اگر زن بدون رضایت بخشیده باشد بر مرد حلال نیست و بر ذمه مرد باقی است و باید بپردازد

موفق باشید

نور;977678 نوشت:
با سلام و احترام

اگر زن بدون رضایت بخشیده باشد بر مرد حلال نیست و بر ذمه مرد باقی است و باید بپردازد

موفق باشید

سلام

من مواردی از طلاق در اطرافیانم رخ داده و برداشت دیگری از سوال داشتم
شاید اشتباه متوجه شده باشم
احتمالا این عدم رضایت به خاطر چیز دیگری است
مثلا دلخوری هایی پیش آمده، و زن در آخر مهریه را میبخشد ولی میگوید راضی نیستم...
این راضی نبودن اگر به خاطر اکراه یا اجبار بوده باشد، بله مهریه سرجایش باقی است
اما اگر راضی نبودن به خاطر اکراه و اجبار برای بخشیدن مهریه نبوده باشد، عدم رضایت ایشان ارتباطی با مهریه ندارد...
مثلا میتوانم اینطور توضیح بدهم
زن با خودش سبک سنگین میکند و با خودش میگوید اگر مهریه را ببخشم یک سری منافع مادی و معنوی به دست می آورم ولی قلبا دوست دارم بدون امتیاز دادن به آن منافع برسم...
پس زن قلبن دوست دارد بدون امتیاز دادن ، به آن متافع برسد ولی مهریه را نبخشد
از طرفی مرد طوری شرایط را چیده است که زن میداند بدون بخشیدن مهریه نمیتواند به آن منافع که متعلق به مرد است برسد..
مرد در واقع یک معامله میکنید
من یک چیزهایی دارم که میتوانم به زن ببخشم ولی وقتی این کار را میکنم که زن مهریه را ببخشد....
درست است که زن دوست ندارد وارد این معامله شود
درست است که زن دوست دارد مفت و مجانی از منافع شوهر بهره ببرد
ولی در آخر خودش انتخاب میکند و اکراه و اجباری در کار نیست
در این حالت ممکن است زن بگوید من راضی نیستم
این عدم رضایت به معنای عدم رضایت نیست بلکه از روی ناراحتی و ... است...

شاید سوال کننده چنین منظوری نداشته باشد اما من برداشت خودم را در تحلیل مسئله بیان کردم...

(128)وَ اِنِ امـرَاَةٌ خافَت مِن بَعـلِـها نُـشوزًا اَو اِعـراضًا فَـلا جُـناحَ عَـلَيـهِـما اَن يُصـلِـحا بَيـنَـهُـما صُلـحًا وَ الصُّلـحُ خَيـرٌ وَ اُحـضِـرَتِ الاَنـفُـسُ الشُّـحَّ وَ اِن تُحـسِـنوا وَ تَـتَّـقوا فَـاِنَّ ا‌للهَ كانَ بِـما تَعـمَـلونَ خَـبيـرًا

به نظرم این آیه میتواند بیان گر همین سوال باشد
زن صلح میکند و مهریه را میبخشد ولی از اینکه در این شرایط قرار گرفته ناراحت است و لذا میگوید راضی نیستم

جعفری اصفهانی;977550 نوشت:
اگرزن بگویدمهریه رامیبخشم به دلایلی ولی راضی نیستم آیابرای مردحلال است

سلام
من متوجه نشدم چرا میبخشد ولی راضی نیست

اگر به خاطر نشوز یا اعراض شوهر، مهریه را ببخشد
این به نظر میرسد مصداق صلح در ایه کریمه است
که در پست قبلی آورده ام.
به تفاسیر مراجعه کنید توضیحات خوبی داده اند

خباء;977685 نوشت:
سلام
من متوجه نشدم چرا میبخشد ولی راضی نیست

اگر به خاطر نشوز یا اعراض شوهر، مهریه را ببخشد
این به نظر میرسد مصداق صلح در ایه کریمه است
که در پست قبلی آورده ام.
به تفاسیر مراجعه کنید توضیحات خوبی داده اند

مرد از طریق قانون و ابزارهای قانونی یا ایجاد فشارهای روانی زن و آزار بدهد و زن به خاطر رهایی و نجات مجبور است به خواست همسر تن در داده و به طلاق توافقی و بخشیدن راضی شود.
یا از طریق قانونی مهریه اش منحصر به یک سکه در چند ماه آن هم اگر بتواند بگیر شود و مرد بگوید قانونا ندارم و زن مجبور است بپذیرد.

من دیدم حتا آقایونی که ادعای ایمان و اسلام داشتن به هزار ترفند مهریه رو ندادن و حق زن و پایمال کردن که اگر به آخرت ایمان داشتن چنین کاری نمیکردن. کسی که واقعا از خدا بترسه میتونه رضایت حقیقی زن و جلب کنه و از اولشم منطقی رفتار کنه.

روزنه;977695 نوشت:
مرد از طریق قانون و ابزارهای قانونی یا ایجاد فشارهای روانی زن و آزار بدهد و زن به خاطر رهایی و نجات مجبور است به خواست همسر تن در داده و به طلاق توافقی و بخشیدن راضی شود.
یا از طریق قانونی مهریه اش منحصر به یک سکه در چند ماه آن هم اگر بتواند بگیر شود و مرد بگوید قانونا ندارم و زن مجبور است بپذیرد.

من دیدم حتا آقایونی که ادعای ایمان و اسلام داشتن به هزار ترفند مهریه رو ندادن و حق زن و پایمال کردن که اگر به آخرت ایمان داشتن چنین کاری نمیکردن. کسی که واقعا از خدا بترسه میتونه رضایت حقیقی زن و جلب کنه و از اولشم منطقی رفتار کنه.

من ابتدا عرض کردم حساب اکراه و اجبار با این فرق میکند...
آیه قرآن هم آوردم
ممکن است زن چون از منافعی که در اختیار شوهر محروم شده، شرایط را قبول کند و صلح کند

همانطور که مهریه حق زن هست
طلاق هم حق مرد هست مگر در مواردی که وکالت طلاق در کار باشد.
پس مرد حق دارد در قبال طلاق دادن، پول دریافت کند

یعنی هم مهریه، ارزش اقتصادی دارد
هم حق طلاق ارزش اقتصادی دارد

پس طبیعی است در طلاق، مرد نیز به مانند زن، از این حق ارزشمند استفاده کند.

بله اگر بحث طلاق در کار نباشد
باز هم مرد میتواند مطابق آیه قرآن که عرض کردم با زن صلح کند.... در صلح کردن، مرد میتواند تقاضای بخشیدن تمام یا بخشی از مهریه را داشته باشد..

من یک مثال براتون میگم که خودم در جریانم
زن بدون اطلاع حسابهای مرد را به دست آورده بود و یکباره شوهرش متوجه شد تقاضای طلاق داده و حسابهای شوهر بلوکه و کلی از پس انداز شوهر به عنوان مهریه برداشت شد و شوک سنگینی به شوهرش وارد شد...حتی دیگر تمکین نکرده و از خانه شوهر رفته...
مرد هم طلاقش نمیدهد و دارد سکه میپردازد
و چند سال دارد سکه میدهد تا زمانی که زن حاضر شود بخشی از مهریه را ببخشد ولی این زن حاضر نیست این کار را بکند و همچنان امید دارد از طریقی بدون پرداختن قیمت طلاق، طلاق بگیرد...
مرد هم میگوید اگر مهریه برای زن ارزش دارد
خدا نیز حق طلاق را برای مرد گذاشته و میتواند پول مطالبه کند...

خباء;977740 نوشت:
من ابتدا عرض کردم حساب اکراه و اجبار با این فرق میکند...
آیه قرآن هم آوردم
ممکن است زن چون از منافعی که در اختیار شوهر محروم شده، شرایط را قبول کند و صلح کند

همانطور که مهریه حق زن هست
طلاق هم حق مرد هست مگر در مواردی که وکالت طلاق در کار باشد.
پس مرد حق دارد در قبال طلاق دادن، پول دریافت کند

یعنی هم مهریه، ارزش اقتصادی دارد
هم حق طلاق ارزش اقتصادی دارد

پس طبیعی است در طلاق، مرد نیز به مانند زن، از این حق ارزشمند استفاده کند.

بله اگر بحث طلاق در کار نباشد
باز هم مرد میتواند مطابق آیه قرآن که عرض کردم با زن صلح کند.... در صلح کردن، مرد میتواند تقاضای بخشیدن تمام یا بخشی از مهریه را داشته باشد..

من یک مثال براتون میگم که خودم در جریانم
زن بدون اطلاع حسابهای مرد را به دست آورده بود و یکباره شوهرش متوجه شد تقاضای طلاق داده و حسابهای شوهر بلوکه و کلی از پس انداز شوهر به عنوان مهریه برداشت شد و شوک سنگینی به شوهرش وارد شد...حتی دیگر تمکین نکرده و از خانه شوهر رفته...
مرد هم طلاقش نمیدهد و دارد سکه میپردازد
و چند سال دارد سکه میدهد تا زمانی که زن حاضر شود بخشی از مهریه را ببخشد ولی این زن حاضر نیست این کار را بکند و همچنان امید دارد از طریقی بدون پرداختن قیمت طلاق، طلاق بگیرد...
مرد هم میگوید اگر مهریه برای زن ارزش دارد
خدا نیز حق طلاق را برای مرد گذاشته و میتواند پول مطالبه کند...

اینکه شما به قضیه ی طلاق اقتصادی نگاه میکنین و دستاویزی قرار میدین تا حق زن پایمال میشه قبول ندارم و ربط آیه ای که آوردین با حرفاتون و متوجه نمیشم!
مهریه دین مرد هست و قبلا همون اول ازدواج پرداخت میشد.
اگر حرف شما درست باشه زن در اسلام هیچ ارزشی نداره.

خباء;977740 نوشت:
من ابتدا عرض کردم حساب اکراه و اجبار با این فرق میکند...
آیه قرآن هم آوردم
ممکن است زن چون از منافعی که در اختیار شوهر محروم شده، شرایط را قبول کند و صلح کند

همانطور که مهریه حق زن هست
طلاق هم حق مرد هست مگر در مواردی که وکالت طلاق در کار باشد.
پس مرد حق دارد در قبال طلاق دادن، پول دریافت کند

یعنی هم مهریه، ارزش اقتصادی دارد
هم حق طلاق ارزش اقتصادی دارد

پس طبیعی است در طلاق، مرد نیز به مانند زن، از این حق ارزشمند استفاده کند.

بله اگر بحث طلاق در کار نباشد
باز هم مرد میتواند مطابق آیه قرآن که عرض کردم با زن صلح کند.... در صلح کردن، مرد میتواند تقاضای بخشیدن تمام یا بخشی از مهریه را داشته باشد..

من یک مثال براتون میگم که خودم در جریانم
زن بدون اطلاع حسابهای مرد را به دست آورده بود و یکباره شوهرش متوجه شد تقاضای طلاق داده و حسابهای شوهر بلوکه و کلی از پس انداز شوهر به عنوان مهریه برداشت شد و شوک سنگینی به شوهرش وارد شد...حتی دیگر تمکین نکرده و از خانه شوهر رفته...
مرد هم طلاقش نمیدهد و دارد سکه میپردازد
و چند سال دارد سکه میدهد تا زمانی که زن حاضر شود بخشی از مهریه را ببخشد ولی این زن حاضر نیست این کار را بکند و همچنان امید دارد از طریقی بدون پرداختن قیمت طلاق، طلاق بگیرد...
مرد هم میگوید اگر مهریه برای زن ارزش دارد
خدا نیز حق طلاق را برای مرد گذاشته و میتواند پول مطالبه کند...

با سلام و عرض ادب

تمام این مشکلات به علت نفهمیدن حکم مهریه در اسلام هست

مهریه وسیله ای است برای نشان دادن میزان توان مالی مرد ، نه پولی برای خریدن زن !!!!! یا وسیله ای برای اهرم فشار بر روی مرد!!!!

اگر مردی پولی که برای مهریه مطرح می شود را نتواند بپردازد اما با عنوان عند المطالبه ان را بپذیرد در واقع دروغ گفته!!!!

مانند این که بنده بگویم 100 میلیون دارم ، اما چنین پولی نداشته باشم!!!!

در صورت موجود نبودن چنین پولی برای مرد ، مهریه باید با عنوان عندالاستطاعه مطرح شود

یا به مقداری که مرد توان پرداخت ان را دارد تعیین شود

اگر مردی نمی خواهد مهریه را بپردازد نمی تواند آن را قبول کند

اگر قبوال کرد این مبلغ حکم بدهی را دارد و از هر طریق قابل وصول است و حق طلاق مال نیست که بتوان آن را خرید و فروش کرد

دادن حق طلاق به مرد حقی برای تحکیم روابط خانوادگی است نه برای خرید و فروش!!!!

در پناه حق تعالی

روزنه;977695 نوشت:
مرد از طریق قانون و ابزارهای قانونی یا ایجاد فشارهای روانی زن و آزار بدهد و زن به خاطر رهایی و نجات مجبور است به خواست همسر تن در داده و به طلاق توافقی و بخشیدن راضی شود.
یا از طریق قانونی مهریه اش منحصر به یک سکه در چند ماه آن هم اگر بتواند بگیر شود و مرد بگوید قانونا ندارم و زن مجبور است بپذیرد.

من دیدم حتا آقایونی که ادعای ایمان و اسلام داشتن به هزار ترفند مهریه رو ندادن و حق زن و پایمال کردن که اگر به آخرت ایمان داشتن چنین کاری نمیکردن. کسی که واقعا از خدا بترسه میتونه رضایت حقیقی زن و جلب کنه و از اولشم منطقی رفتار کنه.

با سلام و عرض ادب و احترام

ابتدا این که وقتی زنی در ابتدای ازدواج به جای توجه به ایمان مرد مسائل دیگری را به عنوان اولویت قرار می دهد

نمی تواند توقع داشته باشد مرد با ایمان رفتار کند !!!!!

ایمان فقط نماز و روزه و ریش و تسبیح نیست!!!!

پس برای اثبات ادعای یک شخص برای یک عمر زندگی حتما شخص باید مورد آزمایش قرار گیرد

مساله بعد زن باید مهریه را مقداری تعیین کند که مرد توان پرداخت ان را داشته باشد

یا اگر مرد توان پرداخت ان را ندارد زن باید عندالاستطاعه بودن مهریه را بپذیرد یا از ازدواج صرف نظر کند ...
(یکی از دلایل وجوب حکم مهریه فهمیدن توان مالی مرد برای زندگی است) ...

اگر زن بداند مرد توان پرداخت ندارد و مهریه را عندالمطالبه قرار دهد در واقع خود را فریب داده است ...
(از مهریه نمی توان به عنوان اهرم فشار استفاده کرد نه قانونی و نه شرعی )

زن هم می تواند از ابتدا منطقی رفتار کند و با انتخابی شایسته و با فکر و تعقل و دور از احساسات زود گذر زندگی خوبی را آغاز نماید
که در صورت وجود اختلاف نیز با دل خوش از یکدیگر جدا شوند نه با جنگ و جدل

شروحیل;977779 نوشت:
با سلام و عرض ادب و احترام

ابتدا این که وقتی زنی در ابتدای ازدواج به جای توجه به ایمان مرد مسائل دیگری را به عنوان اولویت قرار می دهد

نمی تواند توقع داشته باشد مرد با ایمان رفتار کند !!!!!

ایمان فقط نماز و روزه و ریش و تسبیح نیست!!!!

پس برای اثبات ادعای یک شخص برای یک عمر زندگی حتما شخص باید مورد آزمایش قرار گیرد

مساله بعد زن باید مهریه را مقداری تعیین کند که مرد توان پرداخت ان را داشته باشد

یا اگر مرد توان پرداخت ان را ندارد زن باید عندالاستطاعه بودن مهریه را بپذیرد یا از ازدواج صرف نظر کند ...
(یکی از دلایل وجوب حکم مهریه فهمیدن توان مالی مرد برای زندگی است) ...

اگر زن بداند مرد توان پرداخت ندارد و مهریه را عندالمطالبه قرار دهد در واقع خود را فریب داده است ...
(از مهریه نمی توان به عنوان اهرم فشار استفاده کرد نه قانونی و نه شرعی )

زن هم می تواند از ابتدا منطقی رفتار کند و با انتخابی شایسته و با فکر و تعقل و دور از احساسات زود گذر زندگی خوبی را آغاز نماید
که در صورت وجود اختلاف نیز با دل خوش از یکدیگر جدا شوند نه با جنگ و جدل

سلام و عرض ادب

بله همینطور هست. منظورم از رفتار منطقی هم تعیین مقدار مهریه هست. آقایی که احساساتی میشه یا خانمی که اون لحظه رقم ماورایی میگه باید منتظر عواقبش باشه. چون مهریه ضمانت نمیاره مگر در بعضی زندگی ها.
اما یک حقیقتی هست که شما اگر بررسی بکنین متاسفانه آقایی که مهریه نخواد بده حتی یک سکه هم نمی پردازه بعضا خسارت هم میگیرن. باور کنید اگر مردی صادقانه دارایی که میتونه رو به عنوان مهریه به خانم تسلیم کنه و بقیشو که توان نداره و بگه و درخولست کنه بگذره چه بسا خانم هم دلش نرم بشه و بقیشو با رضایت ببخشه یا صلح بینشون ایجاد بشه و طلاق نگیرند. یا اگر راضی هم نشه از طریق قانونی آقا از حقش دفاع کنه.

روزنه;977764 نوشت:
اینکه شما به قضیه ی طلاق اقتصادی نگاه میکنین و دستاویزی قرار میدین تا حق زن پایمال میشه قبول ندارم و ربط آیه ای که آوردین با حرفاتون و متوجه نمیشم!
مهریه دین مرد هست و قبلا همون اول ازدواج پرداخت میشد.
اگر حرف شما درست باشه زن در اسلام هیچ ارزشی نداره.

مهریه دین است و باید پرداخت شود ولی این ربطی به حق طلاق مرد ندارد...
زن وقتی مهریه اش را مطالبه میکند، حق مرد را پایمال نکرده است.
مرد هم وقتی حق طلاقش را به زن میفروشد، حق زن را پایمال نکرده است.
حتی مرد میتواند بابت طلاق دادن زن، بیشتر از مهریه زن را از او مطالبه کند...
هر دو اینها ارزش اقتصادی دارند
متاسفانه شما وقتی قرار است زن از حق اقتصادی خودش استفاده کند، از او دفاع میکنید
ولی وقتی مرد میخواهد از حق اقتصادی خودش استفاده کند او را متهم به پایمال کردن حق زن میکنید...
این یک بام و دو هوا نه وجه شرعی دارد و نه عقلی...

برایتان یک حق اقتصادی دیگر مرد را میگویم:
همانطور که زن حق نفقه دارد در قبال تمکین کردن از شوهر
مرد حق تمکین را میتواند بفروشد مثلا مرد میتواند برای خروج زن از منزل برای کارهای غیر واجب، پول دریافت کند..

موفق باشید

شروحیل;977777 نوشت:
با سلام و عرض ادب

تمام این مشکلات به علت نفهمیدن حکم مهریه در اسلام هست

مهریه وسیله ای است برای نشان دادن میزان توان مالی مرد ، نه پولی برای خریدن زن !!!!! یا وسیله ای برای اهرم فشار بر روی مرد!!!!

اگر مردی پولی که برای مهریه مطرح می شود را نتواند بپردازد اما با عنوان عند المطالبه ان را بپذیرد در واقع دروغ گفته!!!!

مانند این که بنده بگویم 100 میلیون دارم ، اما چنین پولی نداشته باشم!!!!

در صورت موجود نبودن چنین پولی برای مرد ، مهریه باید با عنوان عندالاستطاعه مطرح شود

یا به مقداری که مرد توان پرداخت ان را دارد تعیین شود

اگر مردی نمی خواهد مهریه را بپردازد نمی تواند آن را قبول کند

اگر قبوال کرد این مبلغ حکم بدهی را دارد و از هر طریق قابل وصول است و حق طلاق مال نیست که بتوان آن را خرید و فروش کرد

دادن حق طلاق به مرد حقی برای تحکیم روابط خانوادگی است نه برای خرید و فروش!!!!

در پناه حق تعالی

سلام شروحیل

مهریه خرید و فروش نیست...
اینها حقوق مرد و زن است و هر کدام میتوانند از آنها بهره ببرند..

مرد میتواند در قبال گذشتن از حقوقش پول دریافت کند
حتی مرد میتواند بابت طلاق دادن ، بیشتر از مهریه مطالبه کند
متاسفانه برخی افراد مطالبه مهریه را حق زن میدانند ولی حق طلاق مرد را به رسمیت نمیشناسند و آن را بی ارزش قلمداد میکنند ...
خیر هر دوی اینها ارزش اقتصادی دارند و حق هستند..
کسی که حقش را مطالبه میکند را نمیتوانید متهم به چیزی کنید...
مثل اینکه شخصی گوهری گران بها در دست دارد و انتظار داشته باشیم مفت و مجانی آن را به ما ببخشد!!!
بله کودکان را میتوان فریفت ولی انسانهای بالغ و عاقل ارزش گوهری را میدانند....
شما لابد با قوانین شرعی آشنایی ندارید و الا من خودم در جریان این امور هستم و از روی علم و آگاهی به شما عرض میکنم...

خباء;977794 نوشت:
مهریه دین است و باید پرداخت شود ولی این ربطی به حق طلاق مرد ندارد...
زن وقتی مهریه اش را مطالبه میکند، حق مرد را پایمال نکرده است.
مرد هم وقتی حق طلاقش را به زن میفروشد، حق زن را پایمال نکرده است.
حتی مرد میتواند بابت طلاق دادن زن، بیشتر از مهریه زن را از او مطالبه کند...
هر دو اینها ارزش اقتصادی دارند
متاسفانه شما وقتی قرار است زن از حق اقتصادی خودش استفاده کند، از او دفاع میکنید
ولی وقتی مرد میخواهد از حق اقتصادی خودش استفاده کند او را متهم به پایمال کردن حق زن میکنید...
این یک بام و دو هوا نه وجه شرعی دارد و نه عقلی...

برایتان یک حق اقتصادی دیگر مرد را میگویم:
همانطور که زن حق نفقه دارد در قبال تمکین کردن از شوهر
مرد حق تمکین را میتواند بفروشد مثلا مرد میتواند برای خروج زن از منزل برای کارهای غیر واجب، پول دریافت کند..

موفق باشید


سلام
من تا بحال چنین موردی رو از جهت شرعی نشنیده بودم.

از کارشناس محترم میخوام نظرشون و راجب این مورد بیان کنند و اگر چنین چیزی هست متوجه بشیم.

روزنه;977811 نوشت:
سلام
من تا بحال چنین موردی رو از جهت شرعی نشنیده بودم.

از کارشناس محترم میخوام نظرشون و راجب این مورد بیان کنند و اگر چنین چیزی هست متوجه بشیم.

سلام
من هم از طریق کارشناسان حقوقی مطلع هستم
و هم از طریق کارشناسان مذهبی دفاتر رسمی متوجه شدم

خباء;977837 نوشت:
سلام
من هم از طریق کارشناسان حقوقی مطلع هستم
و هم از طریق کارشناسان مذهبی دفاتر رسمی متوجه شدم

البته منظور از کارشناسان مذهبی مراجع تقلید هست. از نظر حقوقی ممکنه بشه از این طریق و دور زدن قانون تحت فشار قرار داد.

روزنه;977863 نوشت:
البته منظور از کارشناسان مذهبی مراجع تقلید هست. از نظر حقوقی ممکنه بشه از این طریق و دور زدن قانون تحت فشار قرار داد.

منظورم کارشناسان مذهبی هستند که در دفاتر رسمی مشغول به کارند تا نظر مرجع تقلید را به دیگران انتقال دهند
مراجع تقلید خودشان که مستقیما هر سوالی را پاسخ نمیدهند.

از نظر حقوقی یکی از حقوق مسلم مرد است و ربطی به دور زدن قانون ندارد....

روزنه;977781 نوشت:
سلام و عرض ادب

بله همینطور هست. منظورم از رفتار منطقی هم تعیین مقدار مهریه هست. آقایی که احساساتی میشه یا خانمی که اون لحظه رقم ماورایی میگه باید منتظر عواقبش باشه. چون مهریه ضمانت نمیاره مگر در بعضی زندگی ها.
اما یک حقیقتی هست که شما اگر بررسی بکنین متاسفانه آقایی که مهریه نخواد بده حتی یک سکه هم نمی پردازه بعضا خسارت هم میگیرن. باور کنید اگر مردی صادقانه دارایی که میتونه رو به عنوان مهریه به خانم تسلیم کنه و بقیشو که توان نداره و بگه و درخولست کنه بگذره چه بسا خانم هم دلش نرم بشه و بقیشو با رضایت ببخشه یا صلح بینشون ایجاد بشه و طلاق نگیرند. یا اگر راضی هم نشه از طریق قانونی آقا از حقش دفاع کنه.

با سلام و عرض ادب

مهریه از لحاظ قانونی اگر عندالمطالبه باشه و مرد هم توان پرداخت اون رو داشته باشه
(به صورت نقدی یا اموال بالقوه که از ضروریات زندگی محسوب نمی شه مثل ارثیه)

قابل دریافت هست

بهترین کار این هست که مهریه همون زمان عقد پرداخت بشه تا هم حکم اهرم فشار رو نداشته باشه و هم دردسر های بعدش پیش نیاد

مگر این که زن عندالاستطاعه بودن مهریه رو بپذیره و عواقبش رو هم قبول کنه

در پناه حق تعالی

خباء;977803 نوشت:
سلام شروحیل

مهریه خرید و فروش نیست...
اینها حقوق مرد و زن است و هر کدام میتوانند از آنها بهره ببرند..

مرد میتواند در قبال گذشتن از حقوقش پول دریافت کند
حتی مرد میتواند بابت طلاق دادن ، بیشتر از مهریه مطالبه کند
متاسفانه برخی افراد مطالبه مهریه را حق زن میدانند ولی حق طلاق مرد را به رسمیت نمیشناسند و آن را بی ارزش قلمداد میکنند ...
خیر هر دوی اینها ارزش اقتصادی دارند و حق هستند..
کسی که حقش را مطالبه میکند را نمیتوانید متهم به چیزی کنید...
مثل اینکه شخصی گوهری گران بها در دست دارد و انتظار داشته باشیم مفت و مجانی آن را به ما ببخشد!!!
بله کودکان را میتوان فریفت ولی انسانهای بالغ و عاقل ارزش گوهری را میدانند....
شما لابد با قوانین شرعی آشنایی ندارید و الا من خودم در جریان این امور هستم و از روی علم و آگاهی به شما عرض میکنم...

با سلام و عرض ادب و احترام

زندگی زناشویی بنگاه اقتصادی نیست

نگاه این چنینی به زندگی بسیار زشت و زننده هست

چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ عرفی

مهریه هدیه ای است به زن از طرف مرد برای نشان دادن میران تمکن مالی مرد و نه وسیله خریدن زن ...

حق طلاق هم وسیله ای است برای تحکیم بنیان خانواده

چرا که زن احساساتی است و سریعا سراغ طلاق می رود

اما مرد منطقی و قبل از طلاق و تصمیم احساسی به حل مشکل فکر خواهد کرد

قوانین من درآوردی حکومتی را به اسلام نسبت ندهید و مردم را از اسلام دلسرد نکنید

در پناه حق تعالی

موضوع قفل شده است