حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد داعش!!!

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد داعش!!!

[="Navy"]در برخی سایت ها چنین متنی وجود دارد،آیا می توان این روایات را بر داعش منطبق دانست؟!!

نقل قول:



به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه های اجتماعی اینترنتی به تازگی حدیثی را منتشر نموده اند و مدعی شده اند این سخن منسوب به امام علی علیه السلام و در مورد سلفی های تکفیری است که امروز جنایاتشان را به نام اسلام انجام می دهند.

بر اساس ادعای این شبکه ها امیر المومنین (علیه السلام) در 1400 سال پیش فرموده : "إذا رأيتم الرايات السود فالزموا الأرض ولا تحركوا أيديكم ولا أرجلكم ثم يظهر قوم ضعفاء لا يُوبه لهم قلوبهم كزُبَر الحديد هم أصحاب الدولة لا يفون بعهد ولا ميثاق يدعون إلى الحق وليسوا من أهله "أسماؤهم الكنى ونسبتهم القرى” حتى يختلفوا فيما بينهم ثم يؤتي الله الحق من يشاء..." (1)

یعنی زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید - به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید- سپس قومی ضعیف ظاهر می وشند که قلبهایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند ، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان ، کنیه و نسبتهایشان از نام شهرها گرفته شده ؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد..."

منتشرکنندگان این سخن ادعا کرده اند که مفهوم آن تماما با تروریست های داعش منطبق است کسانی که پرچم های سیاه دارند ، اسامی شان ، کنیه است مانند "ابو مصعب، ابوالبراء و... " و نسبتهایشان به شهرها می رسد مانند "البغدادی، الحرانی و..." .

*****


1- این حدیث در "احقاق الحق و ازهاق الباطل" ذکر شده است.
[/]

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد پیام

سلام "اصل روایت از کتاب فتن ابن نعیم است ولی اوجایگاه محکمی در روایت ندارد در شرح حال او آمده :
ابوعبدالله نعیم بن حماد بن معاویه خزاعی مروزی معروف به فارض، زمان ولادتش دانسته نیست. وی اهل مرو بود و برای آموختن حدیث به عراق و حجاز سفر کرد و سرانجام در مصر ساکن شد.

طبری با یک واسطه از نعیم روایت می کند که او گفت من جهمی بودم، اما وقتی به دنبال حدیث رفتم متوجه شدم که اعتقاد آنان به تعطیل می انجامد. پیداست تا زمانی که ابن حماد در خراسان بوده، تحت تأثیر افکار جهم بن صفوان قرار داشته، ولی بعدها با پیوستن به اهل حدیث در صف مخالفان سرسخت وی درآمده و کتاب هایی در ردّ جهمیه نوشته است. جهمی یا جهمیه فرقه ای منسوب به جهم بن صفوان است که عقایدی شبیه معتزله داشت و همراه حارث بن سریج علیه بنی امیه در خراسان قیام کرد و در سال 128هـ.ق اسیر و کشته شد. البته به نظر می رسد مخالفت با جهم و مرجئی دانستن او و حتی اصل ارجاء همسو با اهداف خلفای اموی بوده و از سوی اصحاب حدیث عنوان شده است و بیش از آنکه موضوعی اعتقادی باشد، رنگِ سیاسی دارد. بنابراین اتهام افراد به جهمی بودن یا (اهل اهواء) که عنوان مقابل اهل حدیث است، قابل تأمل می باشد
http://www.emamat.ir برای مطالعه بیشتر

خوب این حدیث بر ابومسلم خراسانی نیز تطبیق دارد
ابومسلم کنیه است خراسانی لقب است که اسم شهراست
پرچمش هم سیاه بوده

سلام "توجه به اعتبارحدیث بشه که بسیارضعیف است.

[="Navy"]سلام
هرچند بين کارهايي که داعش انجام مي دهند با کاري که سفياني انجام خواهد داد شباهت وجود دارد اما بايد به اين نکته دقت کرد که بين سفياني و داعش تفاوت زيادي وجود دارد به عنوان نمونه اينکه در روايات معتبر وارد شده که قيام سفياني در ماه رجب و هم زمان با قيام يماني در يمن و خراساني است و يا در روايات معتبر ديگر آمده است قيام سفياني از ابتدا تا انتها ۱۵ ماه طول مي کشد. ۶ماه آن پيش از قيام امام مهدي و دوران حکومت سفياني است و ۹ ماه بعد از آن، دوران رو به افول رفتن قدرت سفياني و در نهايت کشته شدن اوست .در برخي روايات نيز نقل شده است ظهور حضرت مهدي عليه السلام در همان سال خروج سفياني اتفاق مي افتد به عبارت ديگر در رجب همان سالي که سفياني ظهور مي کند در محرم همان سال حضرت مهدي ظهور مي کند. همچنين آمده است سفياني در شام حکومت را به دست مي گيرد و مخالفان را مي کشد لذا اين ويژگي ها در داعش موجود نيست. داعش نه در رجب قيام کرده است و نه قيامشان همزمان با قيام يماني و خراساني بوده است و از طرف ديگر نه مدت قيامشان و نه فاصله آن با ظهور با روايات هم خواني دارد و نه در شام به قدرت رسيدند و...بنابر اين ادعاي آن ها حرف بي اساس است که به هيچ عنوان با روايات هم خواني ندارد .
از آنجا که تطبيق موجب بدبين شدن و نا اميد شدن مردم نسبت به مسئله ظهور مي شود لذا شايسته است که کسي فريب اين تطبيق ها را نخورد و تطبيق نيازمند به ضوابط و معيارهاي دقيقي است که کار هرکس نيست
[/]

با سلام " در صورتی که پاسخها ومباحث را کافی میدونید این بحث بسته بشه.

موضوع قفل شده است