جمع بندی جلسات «آشنایی حلال» برای آشنایی میان دختران و پسران با حضور پدر یا برادر دختر

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
جلسات «آشنایی حلال» برای آشنایی میان دختران و پسران با حضور پدر یا برادر دختر


از نظر کارشناس مشاوره این روش اشنایی وازدواج مفید است؟

در مالزی جلسات "آشنایی حلال " برای آشنایی میان دختران و پسران با حضور پدر یا برادر دختر راه اندازی شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، سازمان دهندگان این برنامه گفتند: "این برنامه به علاقمندان کمک می کند تا شریک زندگی خود را بیابند" به ویژه اینکه جامعه مالزی، جامعه ای محافظه گراست و به طور معمول تعیین زوجین از طریق دوستان و خانواده صورت می گیرد.

به گزارش رویترز "نورنادیل ایدلینا" دختر 24 ساله گفت: "والدینم را به همراه خود آوردم، آنان بهترین کسانی هستند که می توانند در انتخاب شخص مناسب به من کمک کنند."


نور نادیل در حضور پدرش با چند پسر جوان دیدار کرد و توضیحات و نکات خود را برای انتخاب شخص مناسب یادداشت کرد.

"زهر یحی" 34 ساله و " نور حیاتی اسماعیل" 41 ساله، بنیانگذاران این سرویس گفتند: "به جای دیدارهای زودگذر، سرویس حلال در نظر دارد آشنایی ها را با هدف ازدواج به شکل محترم و در حضور والدین فراهم کند. حقیقت این است که ما روش های آشنایی نوین که در حال حاضر رواج دارد را نمی پذیریم."

این دیدارها تاکنون طی دو دوره در شهر کوالالامپور ترتیب داده شد، بار اول در ماه می گذشته و در آن 80 نفر شرکت کردند و بار دوم در هفته گذشته که 60 نفر در آن شرکت کردند.

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد نشاط

با سلام
آنچه سفارش می شود این است که ازدواج بر اساس یک آگاهی کامل و شناخت مطلوب اتفاق بیافتد؛و بدون شناخت شروع خوبی برای ازدواج نیست.
اما شکل و نحوه کسب شناخت و آشنایی ،(سلیقه ای است) ولی به هر حال، انتخاب روشی خاص تا جایی که واقعا مفید باشد و از لحاظ فرهنگی خانواده مرتبط هم مشکلی نداشته باشد؛مانعی نیست.

به طور کلی آشنایی حلال زمانی صحیح است که نیت فرد با قصد ازدواج باشد،(اگر کسی نیت های دیگری غیر این داشته باشد صحبت و گفتگو جایز نیست)البته این محدوده صحبت و گفتگو هم باید مدیریت شده و معقول باشد،یعنی مثلا:عرفا معلوم است که کسی خوب تحقیق بکند و در حد دو الی سه الی و شاید در مورادی چهار جلسه خوب (سوالات مشخص شده با همکاری و همیاری مشاور متخصص) صحبت کنند،می توانند به تصمیم خوب برسند.
آنچه ضرورت دارد،تحقیق کردن از طرفین و داشتن ملاک های مشترک و متناسب بودن فرهنگی طرفین است.
خوب؛ اما مساله آشنایی هم در کنار مسائل مطرح شده(در کنار تحقیق و داشتن وجوهات مشترک و..) به هر شکلی هم باشد باید جنبه معرفتی داشته باشد،و کاملا معلوم باشد که قصد سوء استفاده ای نیست.(و با هر کسی هم ملاقات و اشنایی معنی ندارد،کسی که اصلا فرد مقابل را از لحاظ ملاک و شخصیت قبول ندارد و یا فاصله فکری و فرهنکی و اعتقادی زیادی با هم دارند،این آشنایی عملا معنی ندارد)

مگه مهد كودكه ؟!:|||||||||

آشنایی حلال یعنی یکی باشه دیگه....
اگه نباشه حرامه؟!؟!!؟؟!!؟!؟

چ حرفا!

پرسش:
در مالزی جلسات "آشنایی حلال" برای آشنایی میان دختران و پسران با حضور پدر یا برادر دختر راه اندازی شده است، از نظر کارشناس مشاوره آیا این روش آشنایی و ازدواج مفید است؟

پاسخ:
آنچه سفارش می شود این است که ازدواج بر اساس یک آگاهی کامل و شناخت مطلوب اتفاق بیافتد؛ و بدون شناخت شروع خوبی برای ازدواج نیست. اما شکل و نحوه کسب شناخت و آشنایی، (سلیقه ای است) ولی به هر حال، انتخاب روشی خاص تا جایی که واقعا مفید باشد و از لحاظ فرهنگی خانواده مرتبط هم مشکلی نداشته باشد؛ مانعی نیست.
به طور کلی آشنایی حلال زمانی صحیح است که نیت فرد با قصد ازدواج باشد، (اگر کسی نیت های دیگری غیر این داشته باشد صحبت و گفتگو جایز نیست) البته این محدوده صحبت و گفتگو هم باید مدیریت شده و معقول باشد، یعنی مثلا: عرفا معلوم است که کسی خوب تحقیق بکند و در حد دو الی سه الی و شاید در مواردی چهار جلسه خوب (سوالات مشخص شده با همکاری و همیاری مشاور متخصص) صحبت کنند، می توانند به تصمیم خوب برسند.
آنچه ضرورت دارد، تحقیق کردن از طرفین و داشتن ملاک های مشترک و متناسب بودن فرهنگی طرفین است.

اما مسئله آشنایی هم در کنار مسائل مطرح شده (در کنار تحقیق و داشتن وجوهات مشترک و ...) به هر شکلی هم باشد باید جنبه معرفتی داشته باشد، و کاملا معلوم باشد که قصد سوء استفاده ای نیست. (و با هر کسی هم ملاقات و آشنایی معنی ندارد، کسی که اصلا فرد مقابل را از لحاظ ملاک و شخصیت قبول ندارد و یا فاصله فکری و فرهنکی و اعتقادی زیادی با هم دارند، این آشنایی عملا معنی ندارد.)(1)

___________
(1) سايت انجمن گفتگوي ديني، انجمن مشاوره، كارشناس: نشاط : تاريخ: 19/ 9/ 1394

موضوع قفل شده است