ترس از روابط زناشویی

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ترس از روابط زناشویی

با نام و یاد دوست

عرض سلام و ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

این سوال،‌ سوال یکی از کاربران سایت هست که امکان طرح آن با آیدی خودشان نبود

لذا با توجه به اهمیت موضوع ، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

سلام

من واقعا از روابط جنسی بعد از ازدواج میترسم. برای همین تا حالا اصلا یه دونه خواستگار هم خونه راه ندادم و برای پدر و مادرم هم هر دفعه یه بهونه ای آوردم.
اما الان احساس میکنم به حضور یه نفر سوم به جز پدر و مادرم نیاز دارم. ولی خوب که فکر میکنم باز هم به خاطر همین مساله منصرف میشم.
چیکار کنم؟ واقعا حالم بد میشه وقتی به این رابطه فکر میکنم؟:Ghamgin:
ممنون

ادامه توضیحات کاربر

پاسخ کاربر به سوالات مطرح شده توسط کارشناس در پیام خصوصی:

نقل قول:

آيا در كودكي يا بزرگسالي مورد تجاوز و مزاحمت واقع شده اید؟ خیر
آيا شاهد رابطه زناشويي بوده ايد در دنياي واقعي يا مجازي؟
متاسانه بله
درباره اين رابطه چيزي شنيده ايد كه شما را ترسانده؟
خیر
آيا احساس مي كنيد اين رابطه كيثف و گناه است و در شان انسان نيست؟
فکر نمیکنم گناهه ولی دو مورد دیگر را چرا. بهش که فکر میکنم حالت تهوع میگیرم
نگراني درباره اين داريد كه همسرتان از اندام جنسي و بدن شما خوششان نياييد؟
اصلا. حالم بد میشه که یه نفر با این دید به من نگاه کنه
آيا اضطراب و وسواس داريد؟
وسواس نه ولی همیشه برای بهترین بودن تلاش میکنم و در نتیجه تقریبا استرس دارم
از جنس مذكر نفرت داريد؟
نه
از جنس خودتان خوش تان مي آيد يا اصلا تمايل داشتيد مرد باشيد؟
از اینکه دخترم بدم نمیاد ولی مرد بودم خیلی خیلی بهتر بود


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

:Gol:

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد امیدوار

طاهر;544015 نوشت:
سلام

من واقعا از روابط جنسی بعد از ازدواج میترسم. برای همین تا حالا اصلا یه دونه خواستگار هم خونه راه ندادم و برای پدر و مادرم هم هر دفعه یه بهونه ای آوردم.
اما الان احساس میکنم به حضور یه نفر سوم به جز پدر و مادرم نیاز دارم. ولی خوب که فکر میکنم باز هم به خاطر همین مساله منصرف میشم.
چیکار کنم؟ واقعا حالم بد میشه وقتی به این رابطه فکر میکنم؟
ممنون

بسمه تعالی
با عرض سلام و تحیت محضر جنابعالی

چنین وضعیتی می تواند متاثر از عواملی نظیر سختگیری افراطی والدین و مربیان در ارتباط با مسائل جنسی، خاطره و یا تصویر ذهنی منفی از رابطه، نگاه و تفسیر غلط از این رابطه و...باشد. معمولا افرادی که از ارتباط متنفر هستند یا آن را رفتاری حیوانی می دانند و یا تحت تاثیر شنیده ها از برقراری رابطه هراس و ترس دارند. بنابراین لازم است در گام اول چنین ذهنیتی اصلاح شود و نیاز جنسی مانند سایر نیازها از قبیل نیاز به خوردن، آشامیدن، خوابیدن، دفع و...یک نیاز طبیعی و ضروری تلقی شود. از اینروست که دین مبین اسلام بر خلاف مسیحیت ازدواج را امری مقدس و رابطه زناشویی را از جمله حسنات می داند...
لازم است به این موضوع دقت کنید که برخی تجربه های متعالی مانند تجربه مادری مبتنی بر تجربه زناشویی است و رفتار جنسی زوجین جلوه ای از علاقه و صمیمیت آنها به یکدیگر است.
پیشنهاد می شود فرصتهای خواستگاری را از دست ندهید ولی لازم است این موضوع را با شخص خواستگار در میان بگذارید. در صورت ازدواج لازم است از همسر خود بخواهید با مراعات حال شما، به اندازه کافی به شما فرصت دهد و خواسته خود را گام به گام پیگیری نماید. البته از آنجا که شما دچار فوبی جنسی هستید ضرورت دارد تا پیش از ازدواج از نزدیک با یک روانشناس خانم مشورت کنید تا از میزان هراس شما کاسته شود.

در پناه خدای متعال موفق باشید

باسلام

میل و نیاز به غذا و خواب، هوا و... از غرایز انسان است نیاز به روابط جنسی هم غریزی است و تاثیرات روحی جسمی روانی دارد!

روابط جنسی جزوی از عشق بازی است که برای سلامتی جسم و روح و روان هر انسانی مفید است!

شما تو تاریکیِ ترس از این موضوع قرار گرفتید چون چراغِ علم و آگاهی به این قضیه رو ندارید تا شما را از نگرانی در آورد و واقعیت را به شما نشان دهد!

وقتی تجربه اش کنید به خودتان خواهید خندید!

مطالب سایتها و وبلاگهای مسائل جنسی را بخوانید و اطلاعاتتان را در این زمینه بیشتر کنید تا متوجه شوید که عشق بازی، لذت بخش، سلامتی بخش، آرامش بخش،عشق بخش و رهایی بخش و.... است

وبلاگ و سایت زیر نسبت به بقیه سایتها مطالب معتبرتری دارد

سخن گفتن و راز و نیاز با پروردگار لذت بخش و روح افزاست،اما وقتی شوهرتان شما را به خلوت خویش میخواند، نماز را طول ندهید و خرامان به سویش بشتابید. (پیامبر اکرم(ص)، کافی ج 5 ص508 )

حلالی لذت بخش تر از هم بستر شدن با همسر نیست ،ولی زیاده روی در این امر نارواست ،میانه روی در آمیزش به سلامت آدمی می افزاید و عمر را زیاد می کند. (امام صادق (ع) ،وسائل الشیعه ،ج14،ص96)

دنیا و خوشی های آن برای شما آفریده شده است . لذیذ ترین چیزها در این دنیا آمیزش با همسر است .چنان که لذت بخش ترین کاردر باغ بهشت نیز همین است. (امام صادق(ع)، کافی ،ج5،ص321)

گاهی سر بر بالین همسرتان بگذارید ،با او گفت و گو کنید،کلمات سوزان و عاشقانه رد و بدل کنید، یکدیگر را در آغوش بفشارید، عشق بازی با همسر سرگرمی مومن است. پیامبر اکرم (ص)

منم تقریبا همینجورم....
ولی اینو بدونید اگه همسرتون حرفه ای باشه و بلد باشه گام به گام پیش بره و شمارو اماده کنه...خودخواهیشو کنار بذاره و امادگی شما مهم باشه براش ترس که نداره هیچ لذت هم میبرید...البته اولین رابطه به خاطر اینکه مهریه اتونو کامل بگیرید(سانسور بود) دردناک و دلهره آوره
ولی ب هرحال چطور به طرفمون بگیم که میخایم مهارت داشته باشه و فقط لذت خودش رو در نظر نگیره؟بگیم فیلم ببینه؟:Gig:خب جایز که نیست!چکار کنه؟
دوست من به خاطر همین عدم مهارت شوهرش اوضاع خیلی دردناکی رو تجربه کرده و الان بعد 2 سال میگه هیچ وقت از رابطه ام لذت نبرده ام و یه جورایی مجبورم تن بدم...خب این چ رابطه ایه؟میخوام که نباشه!

سلام،ترس شما از ترس من کمتر است!
بدانید ترس شما وسوسه ی شیطان است،و بسیار مسخره و بیمورد است.در این زمینه به مادرتان بگویید و با او نزد مشاور بروید ویا اگر میبینید نگران میشوند خودتان نزد روانشناس بروید.به سادگی قابل حل است.بیخود به افکار وسواسی خود در این زمینه شاخ و برگ و پروبال داده اید.خیلی از بانوان نادان و بی عقل هستند که در اطراف ما ازدواج که میکنند،برای لوس کردن خود که نشان دهند چقدر زجر میکشند که این رابطه را انجام میدهند یا اینکه بگویند واااااااااای چه کار مهم و طاقت فرساییی است یا اینکه به طرز احمقانه ای میخواهند پز ازدواجشان را بدهند یا اینکه بگویند از این موضوع لذت نمیبرند و خوششان نمیاید،متاسفانه در جمعهای خاله زنکی به داستان پردازی و اغراق دور از واقع میپزدازند که هیچکدام علمی نیست،وحقیقت ندارد.وباید به حالشان تاسف خورد که مسایل به این سری را بازگو میکنند اما با یک آدم باسواد و اهل علم مشورت کنید تا بینشتان اصلاح شود شما هم انسانید مثل همسایه مثل من مثل همه.از فضا که نیامده اید!
به امید روزی که عروس بشید و مارو هم دعوت کنید.

ما موقع ازدولجمون دوتا جوون صفر کیلومتر بودیم.مشاوره قبل از ازدواج رفتیم و با کمک مشاور ماما تونستیم ارتباط خوبی داشته باشیم البته ترس من به خاطر حرفهای شنیده نبود به خاطر طرز فکر و ناآگاهی و شرم و خجالت بود.که برطرف شد.

[="Tahoma"][="Teal"]شما از چيزي مي ترسيد كه نمي دانيد چيست...[/]

موضوع قفل شده است