آیا سریال کیمیا، زمینه را برای رواج بی‌حجابی در فیلم‌ها و سریال‌های بعدی فراهم کرده است؟!

تب‌های اولیه

16 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا سریال کیمیا، زمینه را برای رواج بی‌حجابی در فیلم‌ها و سریال‌های بعدی فراهم کرده است؟!

سریال کیمیا _که عنوان طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون ایران را یدک می کشد_ روایتگر زندگی خانمی به نام کیمیا در چند دوره مختلف پیش از انقلاب تا سال های اخیر است. من به ضعف های کارگردانی یا طراحی صحنه و سوتی های روزانه این سریال کاری ندارم؛ آن قدر صفحات رنگی و نویسندگان بیکاری هستند که بنشینند این ضعف ها را پیدا کنند و سر مردمان ساده‌اندیش را با این مسایل حاشیه‌ای و بی‌ارزش مشغول نمایند!

چیزی که مقصود این نوشتار است، نکته ای است که از نظر بنده بوی تقدس‌زدایی می دهد و بیم آن می رود که در سال های آینده و در سریال های بعدی، این مسایل تکرار و بلکه به مطلبی عادی و روتین بدل شود و آن، رواج «بی‌حجابی» در فیلم ها و سریال های تلویزیون جمهوری اسلامی است! یعنی همان کاری که امثال شبکه های فارسی وان انجام می دهند را تلویزیون ما با نگاه ماکیاولیستی _ مبنی بر اینکه هدف وسیله را توجیه می کند_ انجام دهد و به بهانه ساخت فیلم و سریال‌هایی با درون مایه انقلابی و پیام مذهبی، به خود اجازه دهد که هر حریمی را بشکند و هر کاری که اراده می کند را انجام دهد! مثلا برای نشان دادن بد بودن شاه و درباریانش، از دیالوگ های مستهجن در سریال معمای شاه استفاده کند و یا برای نشان دادن انقلاب مردم و رنج هایی که در این راه متحمل شدند، از مساله حجاب و بی حجابی _به توضیحی که خواهد آمد_ در سریال کیمیا استفاده نماید.


******************

نقش «رها» در سریال کیمیا را خانم گلوریا هاردی بازی می کند. زندگی شخصی این خانم به خودش مربوط است و درباره اش هیچ صحبت و قضاوتی نداریم اما آنچه که حق اظهار نظر داریم، تصویری است که از این خانم در طولانی ترین سریال تلویزیون جمهوری اسلامی نمایش داده می شود! چیزی که تا کنون شاید سابقه نداشته است و آن نمایش بی حجابی و نیمه حجابی این خانم است به توضیحی که خواهد آمد!

البته شاید بتوان فیلم های مختلفی پیدا کرد که خانم بازیگر در خارج از کشور به صورت بی حجاب و در داخل کشور به صورت محجبه نمایش داده شده مثلا در فیلم سینمایی «کتاب قانون» به کارگردانی مازیار میری، خانم دارین حمسه که نقش دختر مسیحی را بازی می کند و بی حجاب است و بعد از ازدواج با مهندس رحمان توانا _با بازی پرویز پرستویی_ مسلمان می شود و با او به ایران می آید و محجبه می گردد و سپس تناقضات رفتاری مسلمانان با قوانین اسلامی، از نگاه او نمایش داده می شود و ادامه ماجرا...

ولی این گونه موارد، هم از نظر ویژگی های بازیگری که نمایش داده می شود متفاوت است و هم اینکه مربوط به فیلم ها یا سریال های بخش خصوصی بوده که بودجه خصوصی و مخاطب محدود دارند، و نه رسانه ملی که با بودجه بیت المال اداره می شود و مخاطبش عموم افراد جامعه هست و به نوعی برای جامعه فرهنگ‌سازی می کند و نبض ضربان فرهنگی جامعه را در دست دارد!

در سریال پرهزینه کیمیا، رها _با بازی گلوریا هاردی_ نقش خانمی است که به فارسی روان سخن می گوید و والدینش ایرانی است. در تصاویر خارج‌نشین، این فرد به صورت بی حجاب نمایش داده می شود و وقتی وارد کشور می شود، روسری‌ای با موهای نیمه باز به سرش کشیده می شود! فردی با چنین مشخصاتی، به راحتی می تواند بیننده عام را با خود همراه نماید [= همذات پنداری بیننده با او]، و این پرسش را در او ایجاد نماید که این آدم در خارج از کشور، بدون حجاب زندگی اش را داشت و به ظاهر هم هیچ مشکلی نداشت، وقتی به ایران آمد با روسری نیمه باز زندگی اش را ادامه داد باز هم بدون هیچ مشکلی! بفرمایید حجاب این فرد در کجای زندگی اش تاثیر دارد؟! این حجاب _که پایبستش شده و او را در قفل و حصارش گرفتار نموده_ قرار است او را از چه چیزی مصون بدارد؟! او که هم در خارج ایران و هم در داخل ایران، همه جا می رود و با همه سخن می گوید و هر ساعتی که دلش بخواهد از خانه خارج و یا به آن داخل می شود، اما هیچ مشکلی ندارد! بیننده خواه ناخواه از خود می پرسد _و حق هم دارد که با دیدن این سریال از خود بپرسد_ که حجاب این فرد، به چه دردی می خورد؟! نقش حجاب این فرد در کجای زندگی اوست؟! اصلا غیر از اینست که این فرد به اجبار قانون کشور جمهوری اسلامی، پارچه ای بر سرش گذاشته؟! اگر این قانون نبود، این فرد هم محجبه نبود و به ظاهر هم هیچ مشکلی نداشت، پس «حجاب به چه دردی می خورد؟!» این، همان سؤال مهم بی‌جوابی است که با دیدن این سریال، در ذهن بیننده شکل گرفته و پروار می شود!

این سؤالات ناخواسته، می تواند زمینه ای برای کارهای بزرگتر بعدی باشد. مهم، قدم اول است که مانع را بشکند و از سر راه بردارد! وقتی برداشته شد، قدم های بعدی آسان‌تر برداشته خواهد شد! البته ادعا نمی کنم این کار با عمد و غرض و مرض انجام شده _شاید بوده و شاید هم نبوده_ اما هر چه هست، به نظرم یک غفلت بدی دارد اتفاق می افتد!

در حکومت های دینی، نمی توان بی حجابی را به یکباره رواج داد بلکه باید به صورت کم‌کم و ملایم این اتفاق را رقم زد! چیزی که در سریال کیمیا _با آن دامنه وسیع نفوذ فرهنگی تلویزیون در سلیقه عمومی جامعه_ رخ می دهد، خواسته یا ناخواسته، از روی آگاهی یا غفلت، گامی در مسیر شکستن قداست حجاب و رواج بی‌حجابی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون است.


******************

دوستان خواننده لطفا هر پرسشی درباره حجاب دارید (مثل چرایی حجاب، وجوب، حدود، ریشه های تاریخی و ...)، اینها را در تاپیک های جداگانه و در بخش متناسب پرسش نمایید، اینجا تنها درباره این نکته که «آیا چنین اشتباهی در سریال کیمیال وجود دارد یا نه؟»، بحث می کنیم.

از نظر بنده چنین اشتباهی وجود دارد و تاثیرش هم زیاد است به توضیحی که گذشت. اگر کسی از دوستان ادعای بنده را اشتباه می داند، لطفا به صورت منطقی توضیح دهد. پیشاپیش از توضیحات شما متشکرم.

صدیقین;776300 نوشت:
اصلا غیر از اینست که این فرد به اجبار قانون کشور جمهوری اسلامی، پارچه ای بر سر گذاشته؟! اگر این قانون نبود، این فرد هم محجبه نبود و به ظاهر هم هیچ مشکلی نداشت، پس «حجاب به چه دردی می خورد؟!» این همان سؤال مهم بی جوابی است که با دیدن این سریال، در ذهن بیننده شکل گرفته و پروار می شود!

به این چرندیات میگید تحلیل علمی؟! شما که نه روان شناسی سرتون میشه نه از سینما سر در میارید چرا با تحلیل های ضعیف باعث تمسخر اسلام میشید
چرا فکرمیکنید مردم صبح تا شب به حجاب فکر میکنند ؟ اصلا این حرف شما کاملا بی ربطه
در مجموع بهتره هر کس در تخصص خود بحث کنه

جوجه اردک زشت;776301 نوشت:
به این چرندیات میگید تحلیل علمی؟! شما که نه روان شناسی سرتون میشه نه از سینما سر در میارید چرا با تحلیل های ضعیف باعث تمسخر اسلام میشید
سلام دوست عزیز،
به نظرم می توان با رعایت ادب هم مقصود خود را بیان کرد و گفتگوی مؤدبانه ای داشت. ممکن است من با شما هم‌عقیده و هم‌نظر نباشم، اما دلیلی ندارد که الفاظ بی ادبانه بکار ببریم و به همدیگر توهین نماییم! نوشتار هر کس اثر او و نموداری از شخصیت اوست، پس باید به آنچه می گوییم و می نویسیم بیشتر دقت کنیم.

بنده نه روانشناسی کردم و نه سینما را تحلیل نمودم! (نمی دانم شاید شما بین پرده بزرگ سالن سینما و قاب جادویی و کوچک تلویزیون تفاوتی نمی بینید!) من فقط سریالی تلویزیونی را از منظر یک نکته دینی نقد نمودم و ادعایی را _بدون اصرار به اثبات آن_ به بوته نقد و نظر گذاشتم؛ این نه تمسخر اسلام است و نه تمسخر کسی دیگر!

نقد و تحلیل سینمایی و سریال نه کار بنده است و نه بدان پرداخته ام؛ بهتر است به جای برخورد احساسی و پرخاشگرانه، با هم منطقی و مؤدبانه گفتگو کنیم.

جوجه اردک زشت;776301 نوشت:
چرا فکرمیکنید مردم صبح تا شب به حجاب فکر میکنند ؟ اصلا این حرف شما کاملا بی ربطه
بنده ادعا نکردم مردم صبح تا شب به حجاب فکر می کنند؟! نوشتار بنده و شما پیش روی خوانندگان محترم است و خود با‌ربطی یا بی‌ربطیِ سخن بنده یا شما را متوجه می شوند!

جوجه اردک زشت;776301 نوشت:
در مجموع بهتره هر کس در تخصص خود بحث کنه
بنده خارج از تخصصم اظهار نظر نکردم. از منظر دینی، نکته ای که در ظاهر سریال می بینیم را تحلیل کردم؛ نه روانشناسی بود، نه نقد سینما بود و نه این مواردی که ادعا می فرمایید!

با سلام و احترام خدمت کارشناس محترم بحث

به نظر من شیوه نمایشی که در حال حاضر طراحی شده ، باور پذیر و بر اساس واقعیات جامعه هست ، یعنی اینکه رها دختری غیر مسلمان هست که حتی در برخی قسمتهای داستان ، ارتباط افراد با خداوند رو به تمسخر میگیره ، پس این فرد کوچکترین درکی از حجاب ندارد ، و اینکه در داخل کشور هم به زور قوانین داخلی حجاب به سر گذاشته ، هم کاملا باورپذیر است ، همونطور که تمام افراد مونث توریست خارجی ، مجبور به پوشش سر هستند ، پس روایت و نمایشی که در داستان شده ، با واقعیات همخوانی داره ، و به نظر من اگر غیر از این نمایش داده میشد ، غیر باورپذیر و تصنعی قلمداد میشد....

اما با توجه به اینکه در قسمتی از داستان ، پوشش خود کیمیا از مانتو به چادر تغییر کرد ، به احتمال زیاد این تغییر حجاب و پوشش رها نیز ، در ادامه داستان از سر اختیار وی و نه اجبار قانون ، تحقق خواهد یافت و همین تغییر و همچنین نمایش تضادها بین باورها و سبک زندگی رها بعنوان نماد غرب و غیر مسلمان و یک دختر ایرانی و مسلمان ، باعث زیبا شدن داستان خواهد شد... علاوه بر اینکه رها ، فرزند شهید محسوب میشه و حتما باید انتهای خوبی بلحاظ مذهبی و دینی برای او اتفاق بیفته.. و این تغییرات تدریجی در طول داستان ، زیباتر و باورپذیرتر خواهد بود..

و نکته دیگه اینکه ، در مصاحبه ای میخوندم که برای رها از کلاه گیس استفاده شده و موهای طبیعی خودش نیست.

اما به نظر من از بحث حجاب مهمتر ، در این داستان ، رفتار پر انتقاد کیمیا بعنوان یک زن ایرانی هست... کاش کارشناسان این انجمن ، تاپیکی برای نقد این بخش داستان ، یعنی شیوه و سبک زندگی و اخلاق و رفتار کیمیا ایجاد میکردن... دختری که شاید در بیرون خونه یک شیرزن تلقی بشه ، اما در داخل منزل که سنگرگاه اصلی یک زن ایرانی و اسلامی هست ، یک زن پر از اشتباه و با رفتارهای ناشیانه چه در زندگی زناشویی و چه در تعامل با فرزندانش هست...

مولکول 68;776307 نوشت:
و نکته دیگه اینکه ، در مصاحبه ای میخوندم که برای رها از کلاه گیس استفاده شده و موهای طبیعی خودش نیست.
سلام

ممنون از توضیحات خوبی که دادید اما این قسمت نوشتار شما از آن بهانه های همیشگی این گونه تصاویر است! خیر، کلاه گیسی در کار نیست و طبیعی است! کلاه گیس هم که باشد، در اصل سؤال بنده که در پست آغازین طرح نمودم، تفاوتی ایجاد نمی کند!

مقصود اصلی بنده در این نوشتار این است که چه ضرورتی دارد تلویزیون ما چنین نمایشی از _به قول شما_ «سیر بی حجابی به حجاب» را به تصویر بکشد؟! در این صورت، درست شبیه فیلم های قبل از انقلاب می شود که فلان لوطی سر محله، می رفت دختر بدکاره ای را از لجنزار نجات می داد و توبه اش می داد و بعد هم با او ازدواج می کرد و برای نشان دادن این سیر اخلاقی، هر ابتذالی را نشان می دادند!

در اینجا هم به قول شما دارد سیری از بی حجابی _که از ضعف عقیده است_ به سوی حجاب داشتن _که از روی عقیده است_ شکل می گیرد (البته اگر پیش‌بینی‌تان درست باشد). نشان دادن این سیر به این صورت، چه ضرورتی دارد؟! آیا زمینه را برای رواج بی حجابی در فیلم ها و سریال های بعدی فراهم نمی کند؟! هر تهیه کننده و کارگردان دیگری که بخواهد بی‌حجابی بازیگرش را نشان بدهد، سریال «کیمیا» را بهانه و حجت قرار می دهد که نشان دادن بی حجابی در آنجا روا بود، پس برای من هم رواست که در فیلمم نشان دهم؛ و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل که معلوم نیست از کدام ناکجا آباد سر در خواهد آورد!

در این سریال مراقب اصلی او که آرش است ضد انقلاب که مقید به مسائل اخلاقی نیست معرفی شده است،

پس این دختر نمی تواند در آن کشور با حجاب اسلامی زندگی کند نه تربیتش این مدل را برایش تعریف کرده نه محیطش،

چیزی که به نمایش درآمده است عین واقعیت است،

با جناب مولکول موافقم که تا اینجای فیلم از کیمیا بعنوان یک قهرمان یاد شد در حالیکه در داستان جداییش از آرش اصلا درست عمل نکرده است،

در طی زندگی با آرش بیشتر درحال نبش قبر کردن گذشته این فرد است و دوران زندگی اش با آرش هیچ کانونی در محیط خانه آنها از طرف کیمیا دیده نمی شود.

بولد کردن نوع حجاب رها بیهوده است چون برای بیننده این جا افتاده است که از فرهنگ دیگر وارد این جامعه شده است و خود را مجبور به رعایت قانون این کشور می داند.

با عرض سلام مجدد خدمت شما بزرگوار گرامی
جناب صدیقین ، من تعمدا گفتم این موضوع رو در مصاحبه ای خوندم که حرفم سندیت داشته باشه و بر اساس حدس و گمان نباشه ولی شما خیلی قوی حرف من رو رد کردید.

صدیقین;776310 نوشت:
خیر، کلاه گیسی در کار نیست و طبیعی است!

لینک زیر رو مطالعه فرمایید....

http://www.salamcinama.ir/news/3658/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%85-%DA%A9%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%87-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%88-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%87-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%85-%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%D8%A7%D8%AA%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%D9%85-%D8%A8%D8%B2%D9%86%DB%8C%D8%AF-

نقل قول:
اسکندری درباره کلاه گیسی که برای دختر خارجی در فیلم استفاده شده بیان می دارد: مجبور شدیم برای او کلاه گیس بگذاریم اما نوعی کلاه گیس هست یک میلیون تومان قیمت دارد و نوعی دیگر 50 هزار تومان. اینها رفتند و برای این خانم کلاه گیس 50 هزار تومانی خریدند پس نمیتوان توقع معجزه داشت.

بعد هم کاملا در سریال مشخص هست که رنگ موی رها ، زمانی که روسری به سر داره با زمانیکه بدون روسری هست متفاوته...

و نکته بعد اینکه به نظر من پوشش و ارایش و حجاب رها ، از بسیاری از دیگر بازیگران همین سریال اسلامی تر هست ... مثلا نحوه ارایش و لباس پوشیدن رها رو شما با خواهر بهاره مقایسه کنید...

و موضوع بعد اینکه این موضوع اصلا در تلویزیون ایران چیز جدیدی نیست ، یعنی سریالهای زیادی بوده اند که محصول ایران و یک کشور غیر اسلامی بوده اند و پوشش خانمهای غیر ایرانی ، مطابق با فرهنگ و مذهب خودشون بوده نه مطابق با فرهنگ و پوشش اسلامی ما.... پس به نظر من نباید جای نگرانی باشه چون این چیزی هتست که از قبل بوده و بدعتی نیست... و تا حد اطلاع من ، فکر نکنم در همین حدی که در این سریال هست نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ عرفی ایرادی داشته باشه....

بعلاوه بر اینکه در قدیم خاطرم هست که سریالهای بدتر از این هم نمایش داده میشد... حدود 15 سال پیش ، سریالی به اسم لبه تیغ پخش میشد که بازیگر اون یک خانم بازیگر سرشناس داخلی بودند و توی اون سریال در برخی از بخشها اصلا حجاب نداشتند و با کلاه گیس بازی میکردند...

خلاصه مطلب من اینکه به نظر من در این حدی که در این سریال نمایش داده شده نه از نظر شرعی و نه از نظر عرفی به نظر من بعنوان یک فرد غیر کارشناس ، نه زننده است و نه خلاف شرع و عرف. و سیما در این زمینه خط قرمزهایی داره که قطعا از اون عدول نخواهد کرد و پا رو از این حد سریال فراتر نخواهد گذاشت.

و اگر ما به همین حد هم انتقاد کنیم ، دو رویه رو باید پیش بگیریم.. یا اینکه کلا سریالهای از این دست رو نباید بسازیم و سریالهای بسازیم که تمام بازیگران اون داخل کشور و قائل به مذهب و حجاب باشند و صد در صد حجاب اسلامی رو در نمایش سریال رعایت کنند و یا هم اینکه سریالهای اغراق امیز بسازیم که مثلا زن شاه مملکت یا یک بازیگر خارجی غیر مسلمان با پوشش سر و بدن کاملا اسلامی در طول سریال ایفای نقش کنه که تبعات این نوع فیلم و سریال سازی مشخص هست و به نظر من این نوع نمایشها بیشتر باعث تمسخر دین و فرهنگ ما میشه تا باعث فرهنگ سازی.

[="Tahoma"][="Black"]به نام خدا

اين فيلم رو نديدم.
و از جنبه شرعي هم نظري ندارم.
اما اگر به شرايط جامعه توجه كنيم ميبينيم كه بايد كمي تسامح و تساهل داشته باشيم.در مورد فيلم هاي داخلي يا كه خارجي.
مسئله اي كه اينجا مهم است ارضاي هيجان تخيل احساسات و... مخاطب است.و اين مسئله اي است كه آثار غربي هاليوودي اروپايي هندي و اخيرا شرق آسيا به خوبي از پس آن برآمده اند.
در اين ميان ما سه گزينه را جلوي مخاطب مي گذاريم.
اول خريد ماهواره و مشاهده بدون محدوديت و سانسور.
دوم تدارك فيلم هاي داخلي و غربي با تسامح و تساهل و در عين رعايت خطوط قرمز.
سوم فيلم هاي ستايشيسمي و سوق دادن مخاطب به سمت گزينه اول.

به نظر ميرسه در شرايطي كه توان رقابت نداريم تسامح و تساهل بهترين گزينه اي هست كه در اختيار داريم.
تدارك اين روزهاي شبكه جم سريال هاي تركي عربي و... كه توان رسوخ بيشتري به جامعه ايران دارند را به ياد داشته باشيم و بار ديگر به گزينه تسامح با رعايت خطوط قرمز فكر كنيم.
البته نه خطوط قرمز خود ساخته.
ضمنا صدا و سيما زير نظر رهبري هست و بعيد هست روش و منش سريال هاي تركي را به خود بگيرد.[/]

[="Tahoma"][="Indigo"]سلام
من تازه چهار پنج روزه این سریال رو می بینم :Nishkhand: اما نظرمو میدم .
صحبت های جناب مولکول منطقی به نظر میرسه . به نظر من رها با روسری که سرش میکنه فقط به قانون کشور ما احترام گذاشته و به نظرم همونطور که جناب مولکول فرمودند حجاب رها از خیلی های دیگه ( چه در خارج و چه در ایران) بهتره .
[/]

[="Blue"]

صدیقین;776300 نوشت:
سریال کیمیا _که عنوان طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون ایران را یدک می کشد_ روایتگر زندگی خانمی به نام کیمیا در چند دوره مختلف پیش از انقلاب تا سال های اخیر است. من به ضعف های کارگردانی یا طراحی صحنه و سوتی های روزانه این سریال کاری ندارم؛ آن قدر صفحات رنگی و نویسندگان بیکاری هستند که بنشینند این ضعف ها را پیدا کنند و سر مردمان ساده‌اندیش را با این مسایل حاشیه‌ای و بی‌ارزش مشغول نمایند!

با عرض سلام
متاسفانه بسیاری از خانم ها تلویزیون را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب کرده اند و هر جه نشان بدهد برایشان به منزله جواز است
علاوه بر مطالبی که شما فرمودید و صد در صد با آنها موافقم این مطالب را هم بنده اضافه می کنم

کیمیا شخصیتی مذهبی نیست! او عقاید محکمی ندارد وقتی همسر آرش بود با کلاه در خارج از کشور قدم میزد!
وقتی همسر پیمان که مذهبی بود شد خارج هم میرفت چادر از سر بر نمیداشت
دینش به دین شوهرش وصل بود
آیان دختران و زنان مقید و مذهبی به دین همسران خود لباس می پوشند؟

بسیار آدم نا آرام و عصبی است و خودخواهانه رفتار می کند هیج یا حداقل کمتر مردی است که به زنی به خودخواهی کیمیا عشق بورزد!!
خودخواهی و بی فکری او تا حدی زیاد است که در اتوبان به فرمان راننده ( همسرش) مزند و با خشونت می گوید دور بزن!! زود باش دور بزن!! کجا؟ در اتوبان!!!!
بعد او شده الگو!

متاسفانه با افراد زیادی بر سر حجاب بحث کرده ام، نهایت گفته اند حجاب ما مثل هنر پیشه هاست و مشکلی ندارد!

صدا و سیما به همین روش پوشیدن کیف و کفش و البسه قرمز رنگ را بین زنان جا انداخت! قرمز !رنگ محرک! واقعا تاسف آور است![/]

چرا حجاب مهم نیست؟
بی حجابی و بدحجابی زنان می تواند اسلام را نابود کند

لطفا روی لینک کلیک کنید



دشمنان متوجه شدند حجاب چقدر مهم است و برایش سرمایه گذاری حسابی کرده اند
برای نابودیش سرمایه گذاری کرده اند

برای چه شهدا آنهمه به حجاب سفارش کرده اند؟ از بی اهمیتی آن بوده؟

الان کار به جایی کشیده که دختر بچه ها طوری شالگردن می اندازند که حتما گردن و گوش و گوشواره شان معلوم شود، از همان سن ده سالگی شروع کردند
مسببش کیست؟
یکی از مهمترین مسببانش تلویزیون است


[="Blue"]


اصلا تلویزیون دچار تحولات بسیار بدی شده!
در دوران کودکی ما کارتن ها یی مثل نیک و نیکو، پی نو کیو، حنا، و ...... و فیلم هایی مثل قصه های مجید پخش میشد که صدها مطلب آموزنده به کودک منتقل می کردند
مثلا در کارتن پی نو کیو کودک یاد میگرفت دروغ گویی بد است، و یاد میگرفت همیشه کسانی مثل گربه نره و روباه مکار هستند که بخواهند سرمایه او را بدزدند

الان چی؟
تلویزیون را روشن می کنیم میبینم به عنوان برنامه کودک چند مرد لباس زنانه پو شیدن و با موزیک دارن می رقصند!
سرشار از نکات اخلاقی!!!!!!!!

[/]

به نام خدا
با سلام و عرض ادب

صدیقین;776300 نوشت:
در حکومت های دینی، نمی توان بی حجابی را به یکباره رواج داد بلکه باید به صورت کم‌کم و ملایم این اتفاق را رقم زد! چیزی که در سریال کیمیا _با آن دامنه وسیع نفوذ فرهنگی تلویزیون در سلیقه عمومی جامعه_ رخ می دهد، خواسته یا ناخواسته، از روی آگاهی یا غفلت، گامی در مسیر شکستن قداست حجاب و رواج بی‌حجابی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون است.

استاد گرامی، جناب صدیقین، من که در این سریال هر چه تلاش کردم تا یک نقطه ی مثبت پیدا کنم، موفق نشدم.
من هم با نظر شما کاملا موافقم. جدیدا خیلی از حرمتها در سریالهای تلویزیون شکسته می شود.
رواج بی حجابی هم نمونه ای است از ثمرات این سریال
بی احترامی و بی توجهی به نظر والدین هم نمونه ی دیگری
گرگ زاده گرگ شود گرچه با انسان بزرگ شود: این یعنی چه، یعنی ما هیچ تاثیری بر سرنوشت خود نداریم. پس هیچ تلاشی برای تغییر و بهبود رفتار و اعمالمان نکنیم.
من که بیشتر برای تهذیب نفس سریالهای تلویزیون را تماشا میکنم. بس که حرص می خورم....

از اینکه تلویزیون دانشگاه است و میتواند نقش کلیدی در آموزش داشته باشد شکی نیست،

از آنجائیکه اکثر نهادها به وظیفه خود خوب عمل نمی کنند این رسانه هم در این زمینه مستثنی نیست،

ولی اینطور هم نیست که مسائلی مثل حجاب که موضوع این تاپیک است صرفا از تلویزیون به جامعه منتقل شده باشد،

تلویزیون بخشی از آنچه را که در جامعه می بیند را با کلی دستکاری که بیننده بتواند باحجاب را از بی حجاب تشخیص دهد به نمایش می گذارد،

اولین، مؤثرترین، قوی ترین، پایدارترین آموزش از طرف نهاد خانواده می تواند باشد ،

با آموزشهای صحیح به والدین در امر فرزندپروری و مهارتهای زندگی میتوان این بخش بسیار مهم را در فرزند نهادینه کرد و فرزند را از گزند آسیب مصون نگه داشت،

یعنی میتوان تاثیر محیط و عوامل بیرونی را به حداقل رساند.

موضوع قفل شده است