شوخ طبعی‌ها و حکایات طلبگی: آخوند فقط حاج فتح الله لا غير (فردا همه مهمون من)

تب‌های اولیه

10177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"][="DarkGreen"]


  • shia-sunni-united

[h=1]اهل تسنن، وهابي يا داعشي نيستند
و شيعه، حسابش با شيعه انگليسي جداست[/h][/]

امروز بزرگترين جشن
براي ميلاد پيامبر صلي الله علبه و آله و سلم
پخش شيريني و شربت نيست و مولودي خواني نيست
بلكه وحدت شيعه و سني است
و بعد شادي و شربت و پايكوبي@};-


[="Tahoma"][="DarkGreen"]


امام خمینی:
اگر مسلمین مجتمع بودند،
هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند،
او را سیل می برد.
[/]

امام زمان در اواج تنهايي
..
با هشياري و زيركي و وحدت و انسجام اسلامي و
حفظ نواميس مسلمانان و فرهنگ اسلام ا شر دشمنان
امام زمان را ياري كنيم.


[="Tahoma"][="DarkGreen"]گفت: استاد چگونه ميشه امام زمان را ملاقات كرد؟
فرمود: امام زمان عدل قرآن است با قرآن هر كاري كرديم با ايشان هم خواهيم كرد چه داريم براي گفتن هنگام ملاقات؟
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

هر كس براي وحدت شيعه يك قدم برندارد يا يك قلمي نزند
و يا حمايت مالي يا عاطفي يا حداقل دعا نكند
تعطيلي شنبه حرامش باشه
به خصوص افرادي كه رسمي هستند و نون مملكت امام زمان را در ايام تعطيلي هم خوردند
و از دل مشاغل آزاد كم درآمد بي خبرند@};-
:khandeh: :bale: :kaf:

[/]

حامی;897007 نوشت:
شما چندتا سريال سراغ داريد كه زندگي پر تكلف را نشان ندهد. گويي همه مردم روي پر قو زندگي مي كنند
به نظر مي رسد فقط ايام ماه مبارك بايد كمي روي معناگرايي رسانه كار شود
سريال آينه در قديم آموزنده و ساده بود
سريال هاي فعلي به غير از احساس بدبختي چه چيزي را تزريق مي كند؟
برخي مي گويند رهبر مدير رسانه را تعيين مي كند
بله
و اگر من و شما نقد نكنيم و تنها رهبري نقاد باشد برچسب استبداد به ايشان مي زنند
بنابراين ما هم بايد به وظيفه خود عمل كنيم و نقد كنيم
البته
اين نقد به معناي ناديده گرفتن برنامه هاي مفيد و خوب رسانه نيست
هدف رسيدن به حد مطلوب است

فيلم ابد و يك روز
نخستين فيلم بلند سينمايي سعيد روستايي يك درام تلخ اجتماعي (و به اصطلاح فيلمي سياه) است. كارگردان براي فيلم اولش به جاي رفتن به سراغ قشر مرفه جامعه و نمايش خانه‌ها و ماشين‌هاي آنچناني و گران قيمت كه اين روزها بيشتر باب شده، به جنوب شهر رفته است. دغدغه‌هاي شهرونداني را نشان مي‌دهد كه كمتر به آنها توجه و رسيدگي مي‌شود.
دردهاي [HL]عمده[/HL] جامعه مانند بي كاري، اعتياد، فقر، سن بالاي ازدواج، ازدواج هاي غيرروشمند و...
را مي توان در فيلمي مثل ابديت و يك روز ديد نه سريال ماه و پلنگ و سريال هاي عشقي كره اي و...
واقعا اثر اين فيلم يك ساعته با بسياري سريال هايي كه ساعت ها وقت مردم را مي گيرند قابل قياس نيست.

برادر بزرگ براي بهبود شرايط اقتصادي خواهرش را به زور با يك افغاني
مال دار معامله مي كند تا با گرفتن شير بها به زندگي سر و ساماني بدهد


نقد اين فيلم

حامی;897454 نوشت:
فيلم ابد و يك روز
نخستين فيلم بلند سينمايي سعيد روستايي يك درام تلخ اجتماعي (و به اصطلاح فيلمي سياه) است. كارگردان براي فيلم اولش به جاي رفتن به سراغ قشر مرفه جامعه و نمايش خانه‌ها و ماشين‌هاي آنچناني و گران قيمت كه اين روزها بيشتر باب شده، به جنوب شهر رفته است. دغدغه‌هاي شهرونداني را نشان مي‌دهد كه كمتر به آنها توجه و رسيدگي مي‌شود.

جداي از سريال هاي خوب كه قابل تقدير است
من اگر خارج از كشور بودم و تازه وارد ايران مي شدم فكر مي كردم
سريال هاي ايراني متمركز بر زندگي مرفه را امثال خاوري و جزايري و بابك زنجاني مي سازند نه يك مسؤولي كه درد جامعه دارد و خوابش نمي برد
پيامبر مهرباني فرمودند
كسي كه شب را به صبح رساند و به امور مسلمانان و رسيدگي به رنج و و درد آنها اهتمام نورزد مسلمان واقعي نيست.

حامی;897454 نوشت:
فيلم ابد و يك روز
نخستين فيلم بلند سينمايي سعيد روستايي يك درام تلخ اجتماعي (و به اصطلاح فيلمي سياه) است. كارگردان براي فيلم اولش به جاي رفتن به سراغ قشر مرفه جامعه و نمايش خانه‌ها و ماشين‌هاي آنچناني و گران قيمت كه اين روزها بيشتر باب شده، به جنوب شهر رفته است. دغدغه‌هاي شهرونداني را نشان مي‌دهد كه كمتر به آنها توجه و رسيدگي مي‌شود.



نسبتا سريال هاي زير واقعيت هاي اجتماعي نزديك است
متهم گريخت، خانه به دوش، زير آسمان شهر


حامی;897454 نوشت:

فيلم ابد و يك روز

نخستين فيلم بلند سينمايي سعيد روستايي يك درام تلخ اجتماعي (و به اصطلاح فيلمي سياه) است. كارگردان براي فيلم اولش به جاي رفتن به سراغ قشر مرفه جامعه و نمايش خانه‌ها و ماشين‌هاي آنچناني و گران قيمت كه اين روزها بيشتر باب شده، به جنوب شهر رفته است. دغدغه‌هاي شهرونداني را نشان مي‌دهد كه كمتر به آنها توجه و رسيدگي مي‌شود.
دردهاي [HL]عمده[/HL] جامعه مانند بي كاري، اعتياد، فقر، سن بالاي ازدواج، ازدواج هاي غيرروشمند و...
را مي توان در فيلمي مثل ابديت و يك روز ديد نه سريال ماه و پلنگ و سريال هاي عشقي كره اي و...
واقعا اثر اين فيلم يك ساعته با بسياري سريال هايي كه ساعت ها وقت مردم را مي گيرند قابل قياس نيست.

برادر بزرگ براي بهبود شرايط اقتصادي خواهرش را به زور با يك افغاني
مال دار معامله مي كند تا با گرفتن شير بها به زندگي سر و ساماني بدهد


نقد اين فيلم

استاد، این فیلم و خیلی از فیلمها و هنرها ، مشکلات را نشان می دهند. اما مردم عادی برای حل این مشکلات چه کاری از دستشان بر می آید؟ مسئولین باید فکری بکنند. مسئولین هم که نمی نشینند و برای یک فیلم جلسه بگیرند.

حامی;897457 نوشت:
كسي كه شب را به صبح رساند و به امور مسلمانان و رسيدگي به رنج و و درد آنها اهتمام نورزد مسلمان واقعي نيست.

بله کاملا صحیح است. اما سیاه نمایی هم نشود و جوری نباشد که این فیلمها به صورت تضمنی این پیام را منتقل کنند که نظام جمهوری اسلامی کار مثبتی انجام نداده و کارنامه قابل قبولی در زمینه کمک به مستضعفین ندارد.
آخر ، این فیلمها می تواند دستآویز آن عده ای که با اصل دیانت و روحانیت و نظام مخالف هستند قرار بگیرد و بگویند: اینم نتیجه نظام و انقلاب و خون شهدا! بعد از این همه سال ، چرا باید این وضعیت موجود باشد؟

حامی;897441 نوشت:
شوخ طبعی‌ها و حکایات طلبگی: فيلم ابد و يك روز كجا و اغلب سريال هاي دنبال دار رسانه ملي كجا

وضعیت موجود جهان اسلام، نتیجه عدم وحدت مسلمانان است

رمان عشقی میان پسر سنی و دختر شیعه/ رمان "رویای نیمه شب" رمانی برای وحدت

رمان رویای نیمه شب اثر حجت الاسلام مظفر سالاری

تذكر: معرفي رمان به معناي تشويق ازدواج شيعه و سني به خصوص براي افرادي كه در محيط هاي مخلوط شيعه و سني زندگي نمي كنند نيست
حتما اين گونه ازدواج ها بايد زير نظر مشاور ازدواج آگاه به مذاهب انجام شود

رمان جان شیعه ، اهل سنت،
عاشقانه‌ای برای مسلمانان

به قلم خانم فاطمه ولی‌نژاد

این اثر با رویکرد وحدت شیعه و سنی و به منظور استفاده تمام اقشار جامعه، از چاپ اول به صورت رایگان در فضای مجازی توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و به اهتمام مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید منتشر شده است.

این کتاب داستان یه دختر و پسر شیعه و سنی هستش که تو بندرعباس با هم ازدواج می کنن، الهه به شدت دنبال سنی کردن مجید هستش و سر همین قضیه ماجراهای جالبی پیش میاد و مناظره های جذاب.... تا اینکه پای یه وهابی به زندگی شون باز میشه و به خاطر فتنه اون وهابی، پبوندشون تا مرز فروپاشی پیش میره و نهایتا با محبت و مودت مومنانه، زندگی شون رو نجات میدن و در نهایت به دنبال ماجراهای مختلفی عازم پیاده روی اربعین میشن... الهه سنی می مونه و با همون مذهب اهل سنت دلبسته امام حسین علیه السلام میشه و با شوهر شیعه اش کنار میاد.

نگارنده در مقدمۀ کتاب آورده است: هرآنچه در این صفحات سراسر سرمستی نگاشته ام، از جام جملاتی جانانه تا نغمه ناله هایی غریبانه، همه از افاضه فضل خدا بوده و عطر عنایت اهل آسمان و در این میان، این سرانگشتان سراپا تقصیر، تنها توفیق نگارش یافته اند و حالا در نهایت شوق و شرمندگی، این اثر را تقدیم می کنم به ساحت نورانی پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و به تمامی نور چشمانم از عزیزان اهل تسنن و تشیع که کلام بی همتای خداوند متعال به ما فرمان داده است: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» و پیامبر رحمت و سرور این امت فرموده اند: «مؤمنان با هم برادرند و خون شان برابر است و در برابر دشمن، متحد و یکپارچه اند.» و این سخن امام راحل ماست که خطاب به عزیزان اهل تسنن فرمودند: «ما با هم برادر بوده و هستیم و خواهیم بود. مصلحت ما، مصلحت شماست.» و حالا ما به پیروی از عقل و شرع و به اقتدای عشق و ایمان، تا پای جان اهل وحدتیم.

دانلود کتاب


منبع : 73 فرقه http://313muslims.blog.ir)

طوفان خورشیدی;897461 نوشت:
بله کاملا صحیح است. اما سیاه نمایی هم نشود و جوری نباشد که این فیلمها به صورت تضمنی این پیام را منتقل کنند که نظام جمهوری اسلامی کار مثبتی انجام نداده و کارنامه قابل قبولی در زمینه کمک به مستضعفین ندارد.
آخر ، این فیلمها می تواند دستآویز آن عده ای که با اصل دیانت و روحانیت و نظام مخالف هستند قرار بگیرد و بگویند: بعد از این همه سال ، چرا باید این وضعیت موجود باشد؟

سلام
ممنون از تذكر خوب شما دوست بزرگوار
بله مقصود نقد فيلم و سريال هايي است كه از درد مردم فاصله مي گيرند.

[HL]سريال هاي آينه، روز دهم، معصوميت از دست رفته، مختار، امام علي، سر به داران، در چشم باد، هزار دستان، يوسف، مريم مقدس، اصحاب كهف، پهلوانان هرگز نمي ميرند و....از زحمات خوب رسانه ملي است و جاي تقدير دارد[/HL]

و به قول آقاي لاريجاني كه مدير رسانه وقت بود مي گفت كار خيلي دشوار بود
برخي از اصحاب رسانه نقد مي كردند كه هنر براي هنر بايد باشد و مخالف بودند به رسانه را در خدمت دين و مقدسات بگيريم و برخي از مذهبيون هم نقد مي كردند كه مقدسات خراب مي شود
مسؤولان سه اهرم نظارتي لازم دارند
وجدان
نظارت هاي مافوق و نمايندگان
نظارت افراد فرهيخته حوزوي و دانشگاهي

طوفان خورشیدی;897461 نوشت:
اما سیاه نمایی هم نشود و جوری نباشد که این فیلمها به صورت تضمنی این پیام را منتقل کنند که نظام جمهوری اسلامی کار مثبتی انجام نداده و کارنامه قابل قبولی در زمینه کمک به مستضعفین ندارد.

وقتي دردها زياد مي شود نياز به مسكن و درمان جدي تر مي شود
بنابراين مسؤولان بايد قوي تر عمل كنند
البته من و شما و او ايشان و ما و آنها و..هم بايد به وظايف خود در اين راستا عمل كنيم در حد خود
....
اگر حساسيت هاي افراد ميانه روي دو جناح و مردم نبود امثال خاوري ها و بابك زنجاني ها اين گربه ملوس* را خورده بودند

...
پ ن: نقشه ايران مثل گربه است

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;897457 نوشت:
سريال هاي ايراني متمركز بر زندگي مرفه

بحثم نقد اين نوع سريال ها است وگرنه همان طور كه گفتم كار خوب زياد است
و اگر نقد نباشد كار خوب استمرار نخواهد داشت به نحو بهتر
و از كارهاي سبك دوري نمي شود
شما ببينيد آمار وحشتناك طلاق را
چند درصد از سريال هاي ما اين مباحث را به طور جدي دنبال مي كنند؟[/]



حتی مرگم نتونست که خنده رو
از رو لبهای قشنگت بگیره


[="Tahoma"][="DarkSlateGray"]

طوفان خورشیدی;897461 نوشت:
ین ندارد.
آخر ، این فیلمها می تواند دستآویز آن عده ای که با اصل دیانت و روحانیت و نظام مخالف هستند قرار بگیرد و بگویند: اینم نتیجه نظام و انقلاب و خون شهدا! بعد از این همه سال ، چرا باید این وضعیت موجود باشد؟

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

غوره نخورده دنبال مویز بودن درست نیست اول غوره و بعد مویز!

بعد چه کسی گفته همه نظام های اسلامی باید مشکلات رو حل کنند؟

تنها نظام اسلامی که ضمانت اجرایی و ابزار کافی برای رفع مشکلات رو به خواست خدا دارد نظام اسلامی صاحب الزمان(عج) است این از عقاید مسلم شیعه امامیه است

مگر کسی بر غیر امام زمان(عج) متوقف شود که دیگر نمی دانم اسمش را میشود شیعه امامیه گذاشت یا خیر؟!:-/

یا علی(ع)@};-[/]

سلام استاد.
برام یک سوالی پیش اومده.
فرق شیعه وسنی در این هست که سنی امام علی(ع)رو به عنوان امام قبول ندارند و دریکسری احکام وعقاید باهم فرق دارند...با این وجود چطور میتونیم باهم باشیم و در کنارهم؟؟

[="Tahoma"][="Black"]

smart star;897711 نوشت:
سلام استاد.
برام یک سوالی پیش اومده.
فرق شیعه وسنی در این هست که سنی امام علی(ع)رو به عنوان امام قبول ندارند و دریکسری احکام وعقاید باهم فرق دارند...با این وجود چطور میتونیم باهم باشیم و در کنارهم؟؟

سلام
اونا امام علی علیه السلام رو به عنوان خلیفه چهارم قبول دارن[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]


[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

تبر هم نباشيم

به درختان جنگل گفتم:
«چرا شما با این عظمت از تکه آهنی بنام تبر می ترسید؟»
گفتند:
«رنج ما از تبر نیست ، از دسته ی آنست که ازجنس خودمان است!!».

......................

ميلاد پيامبر مهرباني و امام صادق و
وحدت شيعه و سني مبارك

[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

[h=6]گنبد جدید طلاکاری حرم امام علی (ع) 17 ربیع‌الاول رونمایی خواهد شد[/h]اينجا

[/]


smart star;897711 نوشت:
سلام استاد.
برام یک سوالی پیش اومده.
فرق شیعه وسنی در این هست که سنی امام علی(ع)رو به عنوان امام قبول ندارند و دریکسری احکام وعقاید باهم فرق دارند...با این وجود چطور میتونیم باهم باشیم و در کنارهم؟؟

سلام
همه اهل سنت حضرت علی (ع) را به عنوان
عالمترین فرد امت پیامبر (ص)
شجاع ترین
زاهدترین
نزدیکترین فرد به پیامبر (ص)
فداکارترین
و ....
قبول دارند.
به گمانم ، هیچ فضیلتی نیست مگر اینکه اهل سنت معترف باشند که در آن فضیلت ، حضرت علی (ع) برترین امت است. اما آنها این فضایل را موجب و علت برای جانشینی پیامبر (ص) نمی دانند. از نظر آنها ، جانشین پیامبر (ص) از طریق شورای مسلمین تعیین می شود. حالا هر که باشد و هر صفتی که داشته باشد. (برای این نظر خودشان هم دلایلی ذکر می کنند).

اگر اشتباه می کنم ، لطفاً اساتید محترم راهنمایی بفرمایند.

یک شوخی ژلاتینی (شوخی جدی):

بعضی ها خیلی به "بچه های بالا" اهمیت میدهند.
دمشان را می بینند.
سعی میکنند به هر طریق ممکن ، خودشان را به آنها نزدیک کنند و نظر مثبت آنها را به خودشان جلب کنند.
برای اینکه می خواهند از قدرت و نفوذ آنها برای حل مشکلات خودشان و پیشرفتشان در زندگی استفاده کنند.

خب ، این کار خیلی خوب و درستیه.
ما هم این رویه را تأیید می کنیم.
خودمان هم همین کار را می کنیم.
اصلاً هر چه ما داریم از "بچه های بالا" است. خودمان که عددی نیستیم!

تنها اختلاف ما در مصداق است:
"بچه های بالا" ی آنها ، افرادی مثل خودشان ( و گاهی بر حسب حقیقت ، کوچکتر از خودشان) هستند؛
ولی "بچه های بالا"ی ما ، ائمه اطهار (ع) هستند!

طوفان خورشیدی;897727 نوشت:
سلام
همه اهل سنت حضرت علی (ع) را به عنوان
عالمترین فرد امت پیامبر (ص)
شجاع ترین
زاهدترین
نزدیکترین فرد به پیامبر (ص)
فداکارترین
و ....
قبول دارند.
به گمانم ، هیچ فضیلتی نیست مگر اینکه اهل سنت معترف باشند که در آن فضیلت ، حضرت علی (ع) برترین امت است. اما آنها این فضایل را موجب و علت برای جانشینی پیامبر (ص) نمی دانند. از نظر آنها ، جانشین پیامبر (ص) از طریق شورای مسلمین تعیین می شود. حالا هر که باشد و هر صفتی که داشته باشد. (برای این نظر خودشان هم دلایلی ذکر می کنند).

اگر اشتباه می کنم ، لطفاً اساتید محترم راهنمایی بفرمایند.

سلام.
الان با این طرز فکر هم بنظرتون امکانش هست کنارهم باشیم؟
مشکلی پیش نمیاد؟
واینکه چطور اینطور به رهبری علاقه مند هستند و طبق عکس هایی که استاد حامی گذاشتند باهم نماز میخوانیم، ولی برحرف خودشون مبنی بر امام چهارم بودن امام علی هستند؟!

smart star;897765 نوشت:
سلام.
الان با این طرز فکر هم بنظرتون امکانش هست کنارهم باشیم؟
مشکلی پیش نمیاد؟
واینکه چطور اینطور به رهبری علاقه مند هستند و طبق عکس هایی که استاد حامی گذاشتند باهم نماز میخوانیم، ولی برحرف خودشون مبنی بر امام چهارم بودن امام علی هستند؟!

بله. به راحتی.
چون این با هم بودن (وحدت) حول "اشتراکات" است.
درست است که ما اختلافاتی هم داریم اما اشتراکاتمان خیلی بیشتر و "اصولی تر" از اختلافاتمان است.
پیامبر (ص) و قرآن کریم ، دو عاملی هستند که با وجود هر اختلافی ، می توان حول آنها به یک وحدت حقیقی رسید.

شما دو شخص را در نظر بگیرید که از همه لحاظ و در همه زمینه ها نظرات و سلیقه هایشان با هم مخالف است. اما هر دو "قرآن" را قبول دارند. این دو نفر می توانند حول همین محور ، با هم به یک وحدت حقیقی (نه شعاری) برسند. زیرا عاملی که بین آنها وحدت ایجاد می کند (قرآن) ، چیزی است که گستره آن همه ابعاد زندگی و مسایل انسان را در بر میگیرد و هیچ چیز از شمول آن خارج نیست.

تحقق وحدت حقیقی حول محور پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم ، نیازمند اولاً کار تحقیقاتی و پژوهشی علمای فریقین است ، ثانیاً نتایج این پژوهشها باید از طریق ابزار لازم مثل رسانه ها و هنرها و خطیبان و ... به همه اقشار جامعه منتقل و نهادینه شود.

حالا چرا از این ظرفیت عظیم و بی پایان و خدادادی وحدت آفرین استفاده نمی شود؟ داستان غم انگیزی است... هر دو طرف کوتاهی های دارند. حتی اگر دانشمندان دو طرف ، کار علمی خود را انجام دهند ، باز در عرصه رسانه و منبر و هنر ، کم کاری های زیادی هست. ضمن آنکه دشمنان هم مرتباً بر طبل تفرقه می کوبند، و این مسئولیت دو طرف را سنگینتر می کند.

کاش در نظام آموزش و پرورش و حتی در دانشگاهها ، کتابها و واحدهای درسی حول مفهوم "وحدت اسلامی" گنجانیده می شد. چرا تا کنون این کار بس مهم ، صورت نگرفته؟ این که دیگر به اقتصاد و تحریم ربطی ندارد!

[="Tahoma"][="Black"]

smart star;897765 نوشت:
سلام.
الان با این طرز فکر هم بنظرتون امکانش هست کنارهم باشیم؟
مشکلی پیش نمیاد؟
واینکه چطور اینطور به رهبری علاقه مند هستند و طبق عکس هایی که استاد حامی گذاشتند باهم نماز میخوانیم، ولی برحرف خودشون مبنی بر امام چهارم بودن امام علی هستند؟!

سلام
این وحدت به معنای وحدت عملی است نه فکری و اعتقادی[/]

[="Tahoma"][="Black"]

حامی;897002 نوشت:
ممنون از معرفي
ان شاالله در اولين فرصت
ولي اي كاش توفيق داشتم مي آمدم منزلتان در جوارتان اين فيلم را مي ديديم
و بعد از شام و ميوه و چايي و قليان مناجات تحليلش مي كرديم

خواهش می کنم

قلیان یا غلیان !؟

@};-[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

سجاد;898143 نوشت:
قلیان یا غلیان !؟

سلام بر شما
آهان خوب شد تذكر داديد
غليان مناجات:bale:[/]

شب یلدا چیست؟
یلدا از دوبخش یل و دا تشکیل شده است؛
یل + دا = یلدا
در زبان لری که از بازمانده های زبان هخامنشیان است "یل" را به معنای بزرگ دانند و به مادر "دا" میگویند. به مادر "دی" هم میگویند: مادر = دا = دی
هخامنشیان اعتقاد داشتند که شب اول زمستان دانه های گیاهان در زیر خاک جوانه میزنند و شروع به روییدن میکنند و به همین سبب اولین ماه زمستان را دی میگویند.
پس "یلدا" یعنی رویش و زایش بزرگ.
شب یلدای خوبی رو براتون آرزو میکنم.

حامی;896597 نوشت:
ای تهی‌دست رفته در بازار
ترسمت پُر نیاوری دستار

سلام
این بیت را توی گوشیم بذارم تا آویزه گوشم باشد.

کاش کسی از دوستان ْ با یک طرح گراقیکی مناسب ْ آن را می نوشت تا پس زمینمه گوشیمان می کردیم.

اینم بیت قشنگیه:
[=georgia]

[=georgia]چون طهارت نبود، کعبه و بتخانه یکیست
نبود خیر در آن خانه که عصمت نبود

* مصرع دوم ، حمل به معنایی نشود که منافی وحدت مسلمین باشد.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

سلام بر شما
فردا سر شماري داريم
بايد همه جوجه ها را بشماريم
آخه فردا آخر پاييز است@};-
[/]

حامی;898283 نوشت:
سلام بر شما
فردا سر شماري داريم
بايد همه جوجه ها را بشماريم
آخه فردا آخر پاييز است

تشویش دیرم

مو از قالوا بلی تشویش دیرم [/TD]
[TD]گنه از برگ و باران بیش دیرم
اگر لاتقنطوا دستم نگیرد [/TD]
[TD]مو از یاویلنا اندیش دیرم

[TD][/TD]
[/TD]
[TD]

دختري نوشت:
مادر . . .همانندِ
سوره ای از " قرآن " است . . .
که هیچ کس حتی . . .
نمیتواند . . .
مانندش را برایت . . .
بیاورد . .

پدر به مزاح نوشت: ان كنتم في ريب مما نزلتُ عليكم من هذه الام فجئتُ بثلاثه مثلها و ادعو شهدائنا
و دخترش جواب داد: شوخي كردم گيو آپ give up پدر هم فرشته اي است از جنس مذكر.

[="Tahoma"][="DarkGreen"][=&quot] فرار غم از عارف[=&quot]

[=&quot]چنان کز غم دل دانا گریزد [=&quot]
[=&quot]دو چندان غم ز پیش ما گریزد[=&quot]
[=&quot]مگر ما شحنه‌ایم و غم چو دزدست [=&quot]
[=&quot]چو ما را دید جا از جا گریزد[=&quot]
[=&quot]بغرد شیر عشق و گله غم [=&quot]
[=&quot]چو صید از شیر در صحرا گریزد[=&quot]
[=&quot]ز نابینا برهنه غم ندارد [=&quot]
[=&quot]ز پیش دیده بینا گریزد[=&quot]
[=&quot]مرا سوداست تا غم را ببینم [=&quot]
[=&quot]ولیکن غم از این سودا گریزد[=&quot]
[=&quot]همه عالم به دست غم زبونند [=&quot]
[=&quot]چو او بیند مرا تنها گریزد[=&quot]
[=&quot]اگر بالا روم پستی گریزد [=&quot]
[=&quot]وگر پستی روم بالا گریزد[=&quot]
[=&quot]خمش باشم بود کاین غم درافتد [=&quot]
[=&quot]غلط خود غم ز ناگویا گریزد[=&quot]
[=&quot]مولوي [=&quot][/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]All human beings are in truth akin
.All in creation share one origin
,When fate allots a member pangs and pains
.No ease for other members then remains
,If, unperturbed, another’s grief canst scan
.Thou are not worthy of the name of man

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
...
حجت الاسلام و المسلمين سعدي شيرازيhappy[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;898290 نوشت:
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

مشهور است كه اين شعر را سر در سازمان ملل زدند يا بهتر بگويم نصب كردند
من هر چه نگاه كردم چيزي نديدم حتما توي ديوار كار گذاشته اند كه نمي بينند وگرنه اين همه كشت و كشتار نميشد حتما(:|[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;898290 نوشت:
و کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
...

سعدي در بيت آخر با مشروط كردن آدم بودن به درد غير داشتن به بسياري از ما و مسؤولان فحش ميدهدx_x[/]

خبر گفت
فروش آپارتمان‌های یک برج در سعادت‌آباد به شرط داشتن فوق‌ لیسانس و پس از قبولی در جلسه مشاوره روانی!
«این برج محل زندگی بافرهنگ هاست.»
/منبع:
@PersianDailyNews

و او گفت:
به درَك كه ندهند
به درْك است نه به مدرك[-(

[=Times New Roman]

حامی;898293 نوشت:

سعدي در بيت آخر با مشروط كردن آدم بودن به درد غير داشتن به بسياري از ما و مسؤولان فحش ميدهدx_x

[=Times New Roman] [b]content[/b]

حامی
...
حجت الاسلام و المسلمين سعدي شيرازيhappy


*************
بذل و بخشیش لقب جدیدی به سعدی از سوی استاد حامی مبارک باد .

•••❖ #پاسخ_به_شبهات ۲ ❖•••

«جواب میثم صفر پور به شعر سیمین بهبهانی»

【شبهه 】⇦ ↴شعر سیمین بهبهانی
✪من اگر کافر و بی دین و خرابم؛ به تو چه؟
من اگر مست می و شرب و شرابم ؛ به توچه؟
✪تو اگر مستعد نوحه و آهی٬ چه به من؟
من اگر عاشق سنتور و ربابم ؛ به تو چه؟
✪تو اگر غرق نمازی٬چه کسی گفت چرا؟
من اگر وقت اذان غرقه به خوابم ؛ به تو چه؟
✪تو اگر لایق الطاف خدایی٬ خوش باش.
من اگر مستحق خشم و عتابم ؛به تو چه؟
✪دنیا گر چه سراب است به گفتار شما
من به جِد طالب این کهنه سرابم ؛به تو چه؟
✪تو اگر بوی عرق میدهی از فرط خلوص!
و من ار رایحه ی مثل گلابم؛ به تو چه؟
✪من اگر ریش٬ سه تیغ کرده ام از بهر ادب .
و اگر مونس این ژیلت و آبم ؛ به تو چه؟
✪تو اگر جرعه خور باده کوثر هستی
من اگر دُردکش باده ی نابم ؛ به تو چه؟
✪تو اگر طالب حوری بهشتی٬ خب باش!
من اگر طالب معشوق شبابم ؛ به تو چه؟
✪تو گر از ترس قیامت نکنی عیش عیان.
من اگر فارغ از روز حسابم ؛ به تو چه؟

✦⇦پاسخ: ↴ شعر میثم صفرپور

✪کفر و بی دینی ات ای یار ، به ما مربوط است,
بشنو این پند گهربار ، به ما مربوط است.
✪تو که با لهو و لعب در پی مستی هستی،
میکنی جمع گرفتار ، به ما مربوط است.
✪بی خیالت بشوم بارش طوفان بلا،
میرسد از درو دیوار ، به ما مربوط است.
✪آنچه آمد به سر طایفه نوح نبی ،
میشود واقعه تکرار ، به ما مربوط است.
✪من اگر لایق الطاف خدایم ، به تو چه؟
تو کنی جامعه بیمار ، به ما مربوط است.
✪تو اگر می بخوری در پس خانه ، چه به من؟
گر بیایی بر انظار ، به ما مربوط است.
✪تو به این کوه گنه عامل شیطان گشتی،
شده ای نوکر دربار به ما مربوط است.
✪گر نبندیم بر پوزه او قلاده،
میدرد همچو سگ هار ، به ما مربوط است.
✪گر تو سوراخ کنی کشتی این جامعه را،
میشود غرق به ناچار به ما مربوط است.
✪مست کن لیک نبینم که تو مستی کردی،
اربده کوچه وبازار؟ به ما مربوط است.
✪تو که با چنگ و ربابت همه مردم را،
میکنی مستعد نار ، به ما مربوط است.
✪به جهنم که خودت را بکشی در خانه،
در خیابان بزنی دار به ما مربوط است.
✪دین من داده اجازه که دخالت بکنم،
تا نبینم زتو آزار، به ما مربوط است.
✪امر معروف کنم، نهی زمنکر بپذیر،
تا ابد، ترمز اشرار، به ما مربوط است.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;898485 نوشت:
•••❖ #پاسخ_به_شبهات ۲ ❖•••

«جواب میثم صفر پور به شعر سیمین بهبهانی»

كسي نظري يا نقدي دارد؟[/]

خوبي ها و خوشي ها
توسعه خوشي ها بين خانواده خويشان و جامعه سبب گسترش خوبي ها و رفتارها و عواطف نيك و شناخت هاي عميق مي شود.

اي كاش رسانه هاي ما و منبريان و مسؤولان و كارشناسان فضاي مجازي و تك تك مردم به همديگر
توصيه مي كرديم كه اگر شب يلدا دستتان به جيبتان مي رسد و خدا بزمتان را گرم كرده است
دستي را بگيريد و دل هايي بينوايي را گرم كنيد@};-
...
متأسفانه رسانه ملي و ما از اين جهت ضعيف عمل مي كنيم

اسلام با سنت هاي ملي (عاطفي و رفتار و شناختي) كه همخوان با اخلاق و شرع است موافق است و ردي نمي كند؛ مانند توجه به بزرگترها، مهمان نوازي، صله رحم، فقير و يتيم نوازي، حافظ خواني،
انفاق و همنشيني خانواده ها با هم و...
اسلام با
اسراف، تبذير، تحميل مخارج سنگين بر مدير اقتصادي خانه، فخرفروشي، چشم همچشمي، تجمل گرايي، خرافات و.. مخالف است.
كانال زندگي آرام


حامی;898485 نوشت:
اربده

عربده

جواب متضمن نکات خوبی است.
ولی متاسفانه ، شعر همشهری من ، رساتر است. گرچه چیزی جز مغلطه نیست و فقط افراد کم عقل را می فریبد. اما کاش جواب همسنگر من به این مغلطه، از نظر ادبی به قدر آن رسا بود.

حامی;898294 نوشت:
به درْك است نه به مدرك

بله. درک مهمتر از مدرک است. اما درک یک امر درونی است و قابل سنجش نیست. اهمیت مدرک از این لحاظ شاید باشد که قرینه و شاهدی برای سنجش درک و فهم باشد. البته مدرک حقیقی ، که واقعا دارنده آن ، سواد مرتبط با آن مدرک را داشته باشد. نه مدرک های پولی یا سهمیبه ای.

طرف فوق لیسانس مکانیک داشت.
بهش گفتم: آقای مهندس ، ...
گفت: به من نگو مهندس. من هیچی بلد نیستم.
گفتم: تو فوق لیسانس مکانیک داری.
گفت: دارم ولی هیچی بلد نیستم. قبولی ام به خاطر این بود که پدرم شکارچی تانک بود!

راست میگفت.
چون توی مصاحبه آزمون استخدامی ازش پرسیده بودند فرق بین مرجع تقلید و ولی فقیه چیست؟ نمی دانست.
البته توی آن آزمون استخدامی ، قبول شد. آنهم شغلی در استانداری. چون پدرش شکارچی تانک بود!

لطفا فرهنگستان زبان فارسی ، شعر " گیرم که پدر تو بود فاضل ، از فضل پدر تو را چه حاصل" را اصلاح کند! این شعر با "منطق زمان ما" سازگاری ندارد!

من دو نقد به این سهمیه ها دارم:
1- کسانی که خودشان یا پدرشان ، منشأ خدمت بوده اند ، هر چی دوست دارید بهشون پول بدین. همه خدمات اجتماعی (بلیط هواپیما ، سینما ،عوارض شهرداری ، قبوض آب و برق و گاز و موبایل و و ...) را برای اونا رایگان کنید. درآمد ماهانه معادل حقوق و مزایای یک وزیر بهشون بدهید. اما لطفا این خدمات را با "علم" گره نزنید. در بررسی "صلاحیتهای غیر علمی" قطعا اینها را لحاظ کنید. اما در "سنجش علمی" و مسابقه ورود به عرصه علم (دانشگاه) ، هرگز نباید لحاظ شود. علم ، مرد خودش را می خواهد. نتیجه این تالیف نامیمون این است که ما پزشکانی داریم که من به جرأت می توانم بگویم به اندازه کلاس سوم راهنمایی هم سواد ندارند.....

2- مردم باید افرادی را که در زمان سختی ها منشأ خدمت بوده اند دوست بدارند. نباید کاری کنیم که مردم نسبت به آنها بدبین شوند. وقتی مردم ببینند که شما فرزندان آن افراد را در دانشگاه و استخدام ، الویت داده اید و فرزند خودشان توی خانه بیکار نشسته است ، آیا قلبشان هنوز هم آن افراد را دوست خواهد داشت؟ بدون کوچکترین تردیدی خیر!

باسمه اللطیف

حامی;898486 نوشت:
كسي نظري يا نقدي دارد؟

با سلام و احترام

عذرخواه اشتباها تصور کردم شعر منسوب به پروین اعتصامی است

و نقدی بر آن نوشتم!

موضوع قفل شده است