اخبار مقاومت منطقه

تب‌های اولیه

3529 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[h=2] اعترافات تکان دهنده یکی از فرماندهان زن داعش/ اعدام دو جاسوس و به صلیب کشیدن جسد آن‌ها توسط داعش+ تصاویر[/h]

اعدام دو جاسوس و به صلیب کشیدن جسد آن‌ها توسط داعش، اعترافات تکان دهنده یکی از فرماندهان زن داعش، داعش در شرق یمن اردوگاه زد و … از مهمترین عناوین اخبار حوزه داعش است. به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هرروز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق،
سوریه و … هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر
انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» است.
اعدام دو جاسوس و به صلیب کشیدن جسد آن ها
داعش، دیروز(یکشنبه) روزنامه دیل میل، خبری در مورد اعدام دو جاسوس توسط داعش منتشر کرد. بر طبق گزارش دیلی میل، داعش پس از اعدام این دو جاسوس، جسد آن ها را به صلیب کشید.

اعترافات تکان دهنده یکی از فرماندهان زن داعش
روزنامه دیل میل، همچنین در خبر دیگری، اعترافات تکان دهنده یکی از فرماندهان زن داعش را منتشر کرده است. در این گزارش، نحوه جذب زنان و دختران به صورت اختیاری و اجباری به نیروهای داعش به ویژه در قالب ازدواج با داعشی ها منتشر شده است.(خبر را در اینجا پیگیری کنید)

۹۰۰ کشته، قربانی جنایات داعش درموصل و فلوجه
گروه تروریستی داعش ۹۰۰ غیرنظامی را در شهرهای موصل و فلوجه در عراق در طول یکسال به قتل رسانده است. سفر دانشجویان غربی به ترکیه برای پیوستن به داعش
خبرها حاکی است که ۱۲ دانشجوی رشته پزشکی که اکثر آنان گذرنامه‌های غربی دارند، برای پیوستن به داعش از سودان به ترکیه سفر کرده‌اند. داعش در شرق یمن اردوگاه زد
برخی منابع فاش کردند گروه داعش اردوگاهی برای آموزش نیروهای خود در صحرای حضرموت یمن ساخته است.

[h=1]دختر ایتالیایی داعشی: بریدن سر افراد را اجرای شریعت اسلامی است[/h] ماریا که خود را فاطمه نامیده است، در یک گفتگوی اینترنتی به روزنامه “کویرا دی لاسرا” ایتالیا گفت: پس از گرویدن به دین اسلام، چند روز پس از ازدواج با همسر آلبانیایی ام به نام “الدو کوبوزی” به سوریه رفتم. پس از آن همسرم فورا به پادگان آموزشی اعزام شد و خودم نیز […]

ماریا که خود را فاطمه نامیده است، در یک گفتگوی اینترنتی به روزنامه
“کویرا دی لاسرا” ایتالیا گفت: پس از گرویدن به دین اسلام، چند روز پس از
ازدواج با همسر آلبانیایی ام به نام “الدو کوبوزی” به سوریه رفتم. پس از آن
همسرم فورا به پادگان آموزشی اعزام شد و خودم نیز در گروهان زنان، در
زمینه استفاده از سلاح آموزش دیدم. پلیس ایتالیا والدین و خواهر این دختر را که به اسلام گرویدند و اعضای خانواده همسرش را به اتهام تروریسم بازداشت کرده است.
ماریا
که ۲۸ ساله است به این روزنامه ایتالیایی گفت: تلاش کردم والدین و خواهرم
را درباره سفر به سوریه و پیوستن به داعش متقاعد کنم و به آنها ثابت کنم که
می توانند در آنجا زندگی خوبی داشته باشند.
ماریا ژانویه ۲۰۱۵ با
ارسال نامه ای به دوستانش، حمله به مجله “شارلی ابدو” فرانسه را که
کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر (ص) منتشر کرده بود، به آنان تبریک گفت.
به
نظر می رسد ماریا که دانشجوی دانشگاه “میلان” بود، توانسته خانواده اش را
برای پیوستن به داعش متقاعد کند، چون آنان قبل از بازداشت به دست پلیس
ایتالیا، اثاثیه خانه را فروخته بودند و قصد گرفتن گذرنامه داشتند.

[h=1]سرکرده بارز داعش افغانستان کشته شد[/h] یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات افغانستان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شهید الله شهید، عضو سابق طالبان که به تازگی با داعش بیعت کرده بود و نفر سوم ساختار تشکیلاتی داعش در افغانستان به شمار می آمد، روز سه شنبه به همراه ۵ عضو دیگر داعش در […]

یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات افغانستان روز پنجشنبه در گفتگو با
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شهید الله شهید، عضو سابق طالبان که به تازگی
با داعش بیعت کرده بود و نفر سوم ساختار تشکیلاتی داعش در افغانستان به
شمار می آمد، روز سه شنبه به همراه ۵ عضو دیگر داعش در حمله یک فروند
هواپیمای بدون سرنشین کشته شد. این در حالی است که شمار بیعت کنندگان با داعش در افغانستان پیوسته رو به افزایش است و برای حمله به آنان از پهپادها استفاده می شود.


از زمان پیدایش داعش در منطقه خاورمیانه عملیات نظامی و امنیتی آمریکا علیه داعش بر اعضای مرد این گروه متمرکز شده است در حالی که ارزشمندترین منبع اطلاعاتی از این گروه که به دست آمریکایی‌ها افتاده یک زن است.
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان در تحلیلی با عنوان "گنج اطلاعاتی درباره داعش در دستان یک زن ؛ ام سیاف شکار ارزشمندی که در اختیار دستگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت"، نوشت: "ام سیاف"، همسر یکی از بزرگترین چهره‌های عضو داعش به نام ابوسیاف است که پس از بازداشت توسط نیروهای آمریکایی برخی جزئیات فعالیت‌های داخلی داعش از جمله وجود شبکه‌ای از زنان را فاش کرد که کار عضو گیری، حفظ نیروها و اطلاعات را برعهده داشتند.

نیروهای ویژه آمریکایی ام سیاف را طی یکی ازعملیات‌های کوماندوها که با هدف بازداشت "ابوسیاف" همسر وی انجام شده دستگیر کردند.

ابوسیاف، فرماندهی عملیات داعش را با هدف کنترل بر منابع نفت وگاز در مه گذشته برعهده داشت اما این عملیات با کشته شدن وی و بازداشت همسرش پایان یافت. در این عملیات کامپیوترها، گوشی‌های همراه و اسنادی که نشان دهنده نحوه دستیابی داعش به بودجه مورد نیاز خود و نیز هزینه روزانه دو میلیون دلاری اش به دست آمد.

"ام سیاف" عالی رتبه ترین زن عضو داعش در زندان‌های آمریکا محسوب می‌شود که در حال حاضر برای تخلیه اطلاعات و تطابق آن با اطلاعات به دست آمده از کامپیوترهای ضبط شده، در عراق به سر می برد.

طبق گزارش روزنامه دیلی پست آمریکا چهار تن از مسئولان وزارت دفاع آمریکا اتفاق نظر دارند، ام سیاف در به کارگیری زنان و تشکیل شبکه‌ای از زنان فعال و مبارز داعشی نقش رهبری داشته است.

یکی از مقامات عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: ام سیاف یکی از مشاوران اصلی داعش بوده است و اطلاعات بسیاری از این تشکیلات دارد. در تشکیلات داعش، زنان تابع رتبه همسران خود هستند و به این ترتیب هرچه رتبه همسران آنان در تشکیلات بالاتر رود همسر وی بیشتر از عملیات‌های گروه مطلع می‌شود.

یکی از مقامات عالی رتبه آمریکایی که کار بازجویی از ام سیاف را برعهده دارد گفت: ام سیاف بخشی از زنجیره رهبری نظامی داعش بوده است. وی در طراحی برنامه‌های گروه نقش داشته است گرچه او نقش رهبری نداشته اما مسلما یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار گروه بوده است.

طبق اسنادی که نیروهای ویژه آمریکا منتشر کرده‌اند ام سیاف در راه اندازی شبکه‌ای داخلی زنان داعش نقش داشته است.

البته ام سیاف اولین زنی نیست که از داعش اطلاعاتی در اختیار دارد پیش از او نیز تعداد زیادی از زنان عضو داعش از این گروه جدا شده بودند که برخی از آنان درباره نحوه عضو شدنشان و یا سفر به کشورهای تحت تصرف داعش اطلاعاتی ارائه کردند. برخی دیگر درباره اینکه داعش چگونه هزینه سفر آنان را فراهم کرد و اینکه چگونه توانستند خانواده‌های خود را فریب دهند و به این سفر ترغیب کنند صحبت‌هایی کرده بودند اما منابع این اطلاعات تاکنون زنان داعشی بودند که در هرم تشکیلاتی داعش در جایگاه پایینی قرار داشتند و به همین دلیل است که اعترافات ام سیاف اهمیت می‌یابد.

براساس اظهارات مقامات آمریکایی ام سیاف درباره تمامی امور داعش از مهمترین تا جزئی‌ترین مسائل حرفی برای گفتن دارد. او جزئیاتی چون اسامی فعالان و کارمندان دستگاه‌های ارتباطی داعش را نیز می‌داند.

آشکار است نقش زنان در داعش به مسائل دنیوی مختصر می‌شود در مقام اول مدیریت خانه و فرزند آوری و سپس فعالیت در هیات شرعی داعش و شرکت در گروه نظارت بر پایبندی دیگر زنان به ملاک‌های مذهبی و اجتماعی این گروه تروریستی.البته تعدادی نیز در زمینه تجارت زنان فعالیت می کنند.

روشن است که آمریکایی‌ها به این چهره داعش اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و تلاش می‌کنند اطلاعاتی از ربوده شدن کایلا مولر، امداد رسان آمریکایی به دست آورند که حین بازداشت توسط داعش جان خود را از دست داد.

گرچه صحت اظهارات ام سیاف درباره مولر و دو گروگان آمریکایی دیگر، روشن نیست اما مسئولان وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه جزئیاتی درباره تشکیلات داعش و نحوه اجرای عملیات‌های این گروه تروریستی و نیز رهبران آن در اختیار دارند که دستیابی به این اطلاعات با بررسی بیانیه‌ها و توئیت‌های این گروه ممکن نبوده است، اعلام کردند: داعش حتی در کنترل نیروها و مدیریت تشکیلات خود بر زنان تکیه می‌کند.

بازجویی از ام سیاف در تعیین نقش زنان در عضو گیری‌ها نقش بسزایی داشته است که در اغلب موارد نیز این نیروها را با وعده زنی که به همسری‌اش درآید به خطوط مقدم جنگ اعزام می‌کردند.

نقش زنان در تشکیلات داعش در مقام اول برآوردن نیازهای مرد و سپس حفظ وی در خطوط نبرد و استقرار در سرزمین‌های تحت تصرف است. بسیاری از زنان نیز با امید پیوستن به صفوف زنان مبارز به داعش می‌پیوندند.

یک مقام عالی رتبه عنوان داشت: تاکنون اطلاعاتی از تعداد زنان داعشی کشته شده در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش وجود ندارد و حتی آمار دقیقی از این جمعیت در دسترس نیست این در حالی است که نزدیک به 500 زن در توئیتر از عملیات این گروه تروریستی حمایت می‌کرده و از دیگر زنان برای پیوستن به داعش دعوت می‌کنند که اکثر آنها نیز بخشی از جنگ تبلیغاتی داعش هستند .

کارشناسان تعداد زنان عضو داعش را در مقایسه با مردان، یک به 10 می‌دانند و از آنجایی که داعش با 50 هزار نیرو کار خود را آغاز کرد پس دستکم 5 هزار زن عضو این گروه تروریستی هستند.

این نسبت هرگونه که باشد ام سیاف، عالی رتبه‌ترین زن داعش است که توسط آمریکایی‌ها بازداشت شده است به حدی که با گذشت هفته‌ها از بازجویی وی، همچنان مقامات آمریکایی اطلاعات جدیدی از وی کسب می‌کنند و تاکنون حکمی را برای وی تعیین نکرده‌اند.

یکی از مسئولان دولت آمریکا اظهار داشت: بازپرسان هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا ام سیاف گناهکار است تا در دادگاه آمریکا محاکمه شود یا نه. اگر اینگونه باشد وی باید از عراق به آمریکا منتقل شود اما اگر شواهد و مدارک برای محاکمه وی در آمریکا کافی نباشد ام سیاف به مسئولان عراقی تحویل داده خواهد شد.


نیروهای یگان "الحسبه" داعش روز گذشته طی حمله ای به قبرستان عمومی شهر دیرالزور، اقدام به تخریب قبور موجود در آن کردند.
به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای یگان "الحسبه" داعش روز گذشته طی حمله ای به قبرستان عمومی شهر دیرالزور، اقدام به تخریب قبور موجود در آن کردند. گفتنی است، تخریب قبور بر اساس آموزه های فرقه ضاله وهابیت صورت گرفته و در دنیا تنها از سوی تروریستهای القاعده و داعش و دولت عربستان سعودی با جدیت دنبال می گردد.

انتهای پیام/



دبيركل حزب‌الله در سخناني به مناسبت روز قدس ضمن دفاع از سياست جمهوري اسلامي ايران در حمايت از فلسطين گفت: كسي نمي‌تواند با فلسطين باشد اما با ايران نباشد. وي همچنين با اشاره به تحولات سوريه و اينكه راه قدس از حلب، الزبداني و جبهه مختلف اين كشور مي‌گذرد، هشدار داد اگر سوريه از دست برود قدس نيز از دست مي‌رود.
به گزارش تسنيم، سيد حسن نصرالله در اين روز اظهار داشت: محيط پيرامون آنها ( صهيونيست‌ها ) از نظر راهبردي اوضاع بهتري نسبت به سال‌هاي قبل يافته است چراكه چهار سال قبل، آنها از بهار عربي هراس داشتند. متأسفانه بايد بگويم كه فرماندهان اسرائيلي در 5/1 ميليارد مسلمان، تهديدي براي خود نمي‌بينند و اين فرماندهان صهيونيست در نظام‌هاي حاكم بر 5/1 ميليارد مسلمان در جهان و ارتش‌ها و جنگنده‌هاي آنها هيچ تهديدي براي اسرائيل و آينده آن در نظر نگرفته‌اند و آنچه امروزه اسرائيل مورد توجه خود قرار داده، همه آن چيزي است كه در سوريه روي مي‌دهد. براي فرماندهان اسرائيلي آنچه سوريه با آن روبه‌رو است و ويراني و جنگ و خونريزي كه در آن روي مي‌دهد مورد توجه است و آنها از آنچه در سوريه مي‌گذرد خرسند هستند. اسرائيل مي‌خواهد جولان را به صورت نهايي به سرزمين‌هاي اشغالي ضميمه كند. نصرالله در ادامه تصريح كرد: اسرائيل معتقد است استقلال و حاكميت يمن در برابرش نوعي مقاومت است چراكه يمن بخشي از محور مقاومت شده است، از اين رو تهديدي راهبردي براي اسرائيل به شمارمي‌آيد و تجاوز به خاك يمن بزرگ‌ترين خوش‌خدمتي عربستان سعودي براي اسرائيلي هاست‎؛ چراكه بخشي از محور مقاومت است.
نظام‌هاي عربي فلسطين را فروختند
سيد حسن نصرالله در ادامه گفت: در آنجا كشورهاي عربي را مي‌بينيم كه سلاح و مهمات به ارزش ميليون‌ها دلار خريداري مي‌كنند و اسرائيل در برابر اين خريدها حتي يك علامت سؤال برايش به وجود نمي‌آيد، پاسخ اين است كه اسرائيل از اين كشورها اطمينان دارد و نگراني ندارد و به اين علم يقين رسيده است كه نظام‌هاي رسمي عربي، فلسطين و ملت فلسطين را به اين رژيم فروخته‌اند‎. يك سال از تجاوز اسرائيل به غزه مي‌گذرد و هنوز خانه‌ها در نوار غزه بازسازي نشده و به اوضاع مجروحان رسيدگي نشده است، آيا مردم نوار غزه از اهل سنت نيستند، آيا آنها روزه داران مسلمان نيستند؟‎ اعراب، فلسطين را فروختند. اسرائيل به خوبي مي‌داند پروژه تكفيري كه به راه افتاده، برخي از كشورهاي عربي حامي آن هستند كه هدفش نبرد و ستيز با اسرائيل نيست، هدف اين پروژه تكفيري ويران كردن سوريه، عراق و يمن است.
كسي نمي‌تواند با فلسطين باشد اما با ايران نباشد
نصرالله تأكيد كرد: آن كسي كه تا كنون پرچم را برافراشته و از همه پيش افتاده است و حاضر نيست با اصل وجود رژيم صهيونيستي موافقت كند و به آن اذعان كند، ايران است حتي اگر پرونده هسته‌اي به شكست بينجامد؛ ايراني كه از همه پيش افتاده است در حال حمايت از محور مقاومت است و از جنبش‌هاي مقاومت حمايت مي‌كند و اين مسئله را تاكنون كسي جرئت نكرده است به آن عمل كند‎. كسي نمي‌تواند با فلسطين باشد اما با ايران نباشد، نمي‌تواني با فلسطين باشي مگر آنكه با ايران بوده باشي و نمي‌شود دشمن ايران و مدعي دفاع از فلسطين بود چراكه ايران تنها اميد باقي مانده براي آزادي قدس است. هيچ پروژه فارسي يا صفوي در منطقه وجود ندارد. وي همچنين با تشريح تحولات سوريه تأكيد كرد: راه آزادسازي قدس از منطقه جونيه نمي‌گذرد چرا كه ما خواهان سلطه و هيمنه نيستيم. راه آزادسازي قدس از طريق قلمون و الزبداني و الحسكه است چراكه اگر سوريه رفت، فلسطين و قدس از دست مي‌روند و گم مي‌شوند. سيدحسن نصرالله در بخش ديگري از سخنان خود در مورد يمن گفت: ما در حزب الله لبنان به صورت علني و با صداي رسا، تجاوز عربستان سعودي به يمن را محكوم مي‌كنيم. (خطاب به شاه عربستان) بيا و توفان اراده و بازگشت اميد (نام جنگ عربستان عليه يمن) را كنار بگذار و بگو چه چيزي از اين دو عايدت شده است، آيا نظام سعودي نمي‌داند كه ديگر چشم اندازي براي آن قابل تصور نيست، آيا نمي‌داند كه تكيه بر گروه‌هاي تكفيري ديگر برايش سودي ندارد. تجاوز عربستان سعودي به يمن ديگر بي‌هدف است و تنها هدفي كه از آن قابل تصور است تنها انتقام است‎. ارتش عربستان تنها وظيفه حمايت از مرزهايش را برعهده دارد و به جاي اينكه فرار كند، بهتر است از مرزهايش حمايت كند‎. وي افزود: جهانيان بهتر است به عربستان سعودي كمك كنند تا از شاخه درختي كه بر آن گرفتار آمدند به پايين آيند.
تقدير از موضع دولت كويت
نصر الله با اشاره به انفجار تروريستي مسجد امام صادق(ع) كويت گفت: اميركويت، دولت و پارلمان و نيروهاي سياسي و گروه‌هاي اجتماعي اين كشور بهترين رفتار را درخصوص حادثه انفجار مسجد امام صادق(ع) از خود نشان دادند. بار ديگر عمليات تروريستي انفجار مساجد در القطيف و الدمام در عربستان سعودي را محكوم مي‌كنم و همچنين لازم مي‌دانم حادثه انفجار تروريستي مسجد امام صادق(ع) كويت را محكوم كنم.
آن چه امير كويت، دولت و ملت اين كشور انجام دادند در واقع كشور خود را برجسته كردند و تهديد را به فرصت براي توسعه نظام امنيتي و وحدت بخشيدن به جامعه تبديل كردند‎.
منبع : تسنيم

گزارش تحلیلی بولتن نیوز :


چند روزی است رسانه های ترکیه و خارجی خبر از دستگیری شماری از اعضای داعش در این کشور می دهند . این افراد به این اتهام دستگیر شده اند که گویا در تسهیل تردد داعشی ها در ترکیه و رفتن به سوریه نقش دارند.
گروه بین‌الملل: برای تحلیل این اقدام ترکیه باید به تحلیل سفر اخیر مقامات آمریکا به این کشور اشاره کرد که با سرپرستی جان آلن ژنرال بازنشسته آمریکایی صورت گرفت.
یکی از مهمترین محورهای گفتگو در این سفر با مقامات آمریکایی براساس اطلاعات منتشر شده درخواست آمریکا از ترکیه برای همراهی بیشتر با ائتلاف ضد داعش بوده است.
به گزارش بولتن نیوز, البته دولت ترکیه از این فرصت تمام استفاده را بهره برد و در ظاهرسازی برای دستگیری اعضای داعش در این کشور اقدام به دستگیری شمار زیادی از مخالفان سیاسی دولت کرده است. سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه «میت »با بهره برداری کامل از فرصت بدست آمده گامی دیگر برای سرکوب مخالفان خود برداشت.
بحث تردد داعش از ترکیه به سوریه سالهاست مطرح بوده و هست و هر روز نیز اطلاعات بیشتری در این خصوص حتی در سطح رسانه ها منتشر می شود اما این کشور هیچ وقت اقدامی در این راستا انجام نداده است . برجسته ترین نمونه نیز در این راستا اتفاقات اخیر کوبانی و تل ابیض می باشد که در مقابل چشمان ارتش ترکیه داعشی ها بین دو کشور تردد می کنند و اقدامی برعلیه آنها صورت نمی گیرد.
در راستای تایید این تحلیل خبرگزاری دجله مستندات ورود 2 گروه تروریستی از چین به ترکیه را منتشر کرد که در مقابل چشمان ارتش ترکیه این کشور را به مقصد سوریه ترک می کنند. ازاین رو سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در این زمان کوشید افکار عمومی جهانیان را از حمایت ترکیه از داعش تحریف کند در حالیکه به نام داعش مخالفان دولت دستگیر می شوند و گروههای تروریستی کماکان به راحتی به سوریه تردد می کنند.



از سوی دیگر باید به درخواست دولت ترکیه از هیات آمریکایی اشاره کرد که از هیات آمریکایی خواسته شده است گروههایی تحت عنوان نیروهای پیشمرگه وارد مناطق شمالی سوریه شوند تا از جان و مال مردم محافظت کنند. ترکها که از همراهی آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه نا امید شده اند اکنون با تمام توان می کوشند ابزارهایی برای ایجاد حفره سیاسی و نظامی در عمق خاک سوریه ایجاد نمایند . طرحهای آنها در ارسال تیم های ترور به شهرهای کردنشین سوریه با شکست مواجه شده است واین طرح آنها نیز با مخالفت هیات آمریکایی با شکست روبرو شد.
این پیشمرگه ها که ترکیه مدعی آنهاست کسانی هستند که توسط دولت ترکیه آموزش دیده شده اند و عوامل برخی گروههای هتل نشین کردی سوریه هستند که در حلقه ترکیه برای سقوط نظام اسد می کوشند.گروههایی که تصمیمات آنها توسط میت گرفته می شود و خود اراده ای برای مبارزه با داعش ندارند.
در سطح مطالبات دولت ترکیه از هیات آمریکایی برای حضور در شمال سوریه ترکها با شکست مواجه شدند ولی آنها تاکنون موفق شده اند به بهانه دستگیری اعضای داعش دهها مخالف دولت ترکیه را روانه زندان کنند که می تواند موفقیتی برای سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه«‌میت» در گسترش فضای نا امنی به شمار برود.

[h=1] جزییات بیشتر از کشته شدن مرد شماره 2 داعش [/h] این مقام سرکردگی داعش را در گروه خوراسان برعهده داشته است و اکنون هویت وی روشن شد.
پایگاه خبری پیک خبر: مقام های امنیتی افغانستان روز پنجشنبه جزییات بیشتری از هویت مرد شماره 2 داعش که با حمله هواپیماهای بدون سرنشین خارجی در استان ننگرهار کشته شد، اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی به خبرنگاران گفت که مولوی شاهدالله شاهد از بنیان گذاران شاخه خوراسان داعش و از سخنگویان پیشین طالبان پاکستانی در ولایت ننگرهار بوده است.
«حسیب صدیقی» افزود: این مقام سرکردگی داعش را در گروه خوراسان برعهده داشته است و اکنون هویت وی روشن شد. پیشتر سخنگوی استان ننگرهار اعلام کرده بود که 45 تن از نیروهای داعش هنگامی که در مکانی مشغول بحث و بررسی روی یک نقشه برای تدارک حمله بودند، با حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شدند.
سخنگوی امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه این هفته اعلام کرد که برپایه اطلاعات ریاست امنیت ملی در حمله هوایی به نیروهای داعش در شهرستان اچین فرد شماره دو گروه داعش در گروه خوراسان به نام گل زمان شاهد همراه با معاونش به نام «جهان یار» و پنج تن از افراد دیگر عضو این گروه به هلاکت رسیدند.
سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان خاطر نشان کرد که اکنون هویت این فرد روشن شده است. شاهدالله شاهد که پیشینه سخنگویی طالبان پاکستانی را نیز برعهده داشته است، پس از پیوستن به داعش و اعلام وفاداری به این گروه تروریستی ، به سرکردگی این گروه در خوراسان رسید.
صدیقی گفت: نام اصلی وی شیخ مقبول است و وی قصد داشت با راه اندازی یک جنگ منطقه ای که از ننگرهار آغاز می شد، خود را به عنوان یکی از چهره های مطرح در منطقه بدل سازد.

با وجود تداوم بمباران استان‌های مختلف یمن


کمیته سازماندهی راهپیمایی روز جهانی قدس در یمن اعلام کرد به رغم تداوم بمباران شهرهای مختلف این کشور، تظاهرات روز جهانی قدس، ساعت ۱۴ امروز به وقت محلی در صنعا برگزار می‌شود.
آرمان پرس:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته سازماندهی راهپیمایی روز جهانی قدس در یمن، از مردم خواست تا در راهپیمایی عصر امروز روز جهانی قدس در خیابان فرودگاه صنعا شرکت کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، این راهمپیمایی ساعت 14 امروز به وقت محلی یمن از خیابان فرودگاه در صنعا آغاز خواهد شد.

در فراخوان برگزاری این راهپیمایی آمده است: مشارکت همه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به جهانیان ثابت خواهد کرد که ما امتی هستیم که به رغم محاصره و تجاوز آل سعود، می‌توانیم از هیمنه یهودیان و استکبار آنها رهایی یابیم. ما قادریم غده سرطانی یهود را از امت خود دور کنیم.

در بیانیه مذکور آمده است: ملت یمن به رغم شرایط دشوار حاکم بر آن، نمی‌تواند و نمی‌خواهد مسئله قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین را فراموش کند هرچند که برخی محافل سیاسی و کشورها در قبال ظلم و تجاوز هر روزه یمن، سکوت کرده‌اند.

[h=1]چرا پرچم داعش این شکلی است؟[/h] پرچم سیاه و سفید گروه تروریستی داعش ، به یکی از نشانه های اصلی این گروه در جهان تبدیل شده است.

به گزارش لنجان نا، در چند سالی که گروه افراطی داعش توانسته ، توجه بین المللی را با ایجاد خلافت خودخوانده اسلامی در نواری گسترده در سوریه و عراق ، به خود جذب کند، مکانیسم تبلیغاتی قوی خود را برای همگان ثابت کرده و به این طریق نیروهایی را از سراسر جهان برای حملات تروریستی خونین فراخوانده است.
یکی از مشخص ترین علامت این گروه پرچم سیاه و سفید؛ آراسته به حروف عربی است. اما چه عناصری ریشه؛ پرچم هستند و به چه دلیلی این گروه آن را برای خود انتخاب کرده است؟
در پرچم داعش و با کلماتی به رنگ سفید در بالای پرچم آمده است: “هیچ خدایی جز الله وجود ندارد. محمد فرستاده خدا است. ” این عبارت برای اعلام ایمان در سراسر جهان اسلام استفاده می شود و به عنوان شهادت به مسلمانی شناخته شده است.


پرچم گروه تروریستی داعش چگونه انتخاب شد؟

در قسمت پایین یک دایره سفید مزین به سه کلمه مقدس است که به روایتی شبیه مهر و موم پیامبر (ص) است، مشابه آنچه که رسول خدا، باری برای مهر کردن پاکت نامه استفاده می کردند.
پرچم های سیاه یا سفید یا تک رنگ یک سنت قدیمی در فرهنگ شرق باستان، عربی و اسلام بود. و براساس تحقیقات بنیاد کویلیوم (Quilliam ) یکی از بیرق های پیامبر (ص)، به رنگ سیاه و سفید بوده است که در حال حاضر گروه های تروریستی تکفیری و داعشی با سواستفاده از این سنت و برای مشروعیت بخشیدن به خود، از این نماد بهره می برند.
به نظر چارلی وینتر، کارشناس ارشد بنیادگرایی در اندیشکده ضد افراط گرایی، کویلیوم، این پرچمی که داعش استفاده می کند، منحصر به این گروه نیست.
وینتر به ایندیپندت می گوید: بسیاری از مردم درباره پرچم داعش که منحصر به این گروه است حرف می زنند درحالیکه درواقع چنین چیزی وجود ندارد، به هرحال آنها از این پرچم برای بیان معانی دینی و سیاسی، سواستفاده می کنند.
پرچم با تمام جزئیاتش ، توسط گروه الشباب در سومالی و القاعده در شبه جزیره عربستان نیز استفاده می شود.
وی در توضیح این رویکرد می افزاید: داعش با استفاده از این نماد، متحدانی را جذب خود کرده، حتی زمانی که در یک زمینه غیر مرتبط با سازمان ترویستی داعش استفاده می شود.
به نظر وینتر: آنها قصد دارند تا خود را با جنبش های اسلامی دیگر هم تراز کنند، و همچنین خود را در بافتی جهادی قرار دهند. اما گروه های تروریستی مانند داعش، با این پرچم که سمبل جهاد و اسلام گرایی است، خود را معرفی می کنند.

پرچم گروه تروریستی داعش چگونه انتخاب شد؟

این کارشناس بنیادگرایی با تاکید بر اینکه کلمات استفاده شده در پرچم به نوبه خود هیچ نشانی از افراط گرایی ندارند، اما توسط افراطی ها مورد سواستفاده قرار گرفته که به نوعی می تواند آن را دزدی و سرقت دانست. عبارت شهادت و مهروموم پیامبر (ص) از نمادهای مهم میان تمامی مسلمانان است.
بنابراین داعش با در کنارهم قراردادن این نشانه ها که هیچ ارتباطی با اقدامات جنایتکارانه آنها ندارند، سعی می کنند قلمرو ایدئولوژیک خود را گسترش دهند، کاری که در انجام آن موفق نخواهند بود.
باید این نکته را در نظر گرفت که علمای مسلمانان اتفاق نظر دارند که اقامات داعش مغایر با اسلام و روش پیامبر (ص) است و استفاده گروه داعش از مهر پیامبر (ص) به هدف نفوذ به درون جوامع اسلامی صورت گرفته است و اقدامات این گروه چیزی جز خدشه وارد کردن به میراث نبوی و اهانت تاریخی بزرگ نیست، زیرا اسلام دین محبت و صلح و انسانیت است.
منبع: فارس

تهران-به نوشته روزنامه 'الخبر' چاپ الجزایر، 15 الجزایری بین 25 تا 35 ساله اخیرا پس از اخذ ویزای حج عمره به صفوف گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه پیوستند.
آرمان پرس:

این روزنامه به نقل از منابعی که آنها را مطلع نامید افزود: ویزای حج عمره یکی از مؤثر ترین شیوه های جذب الجزایری ها به صفوف مخالفان مسلح و گروه های تروریستی است؛ زیرا امکان سفری امن وبه دور از سوء ظن را به مسافرانی می دهد که پس از سفر به عربستان از طریق مرز اردن قصد ورود به سوریه برای جنگیدن را دارند.

عملیات جذب الجزایری ها به صفوف داعش وجبهه النصره در برهه اخیر با اتخاذ شیوه های سری برای قاچاق به دور از پیگرد نیروهای امنیتی ابعاد خطرناک تری به خود گرفته است.

روزنامه الخبر به نقل از منابع آگاه گفت که کاهش پیوستن الجزایری ها به صفوف مخالفان سوری از طریق شیوه های سنتی به دلیل افزایش فشار نیروهای امنیتی موجب روی آوردن شبکه های جذب نیرو به شیوه های جدید ومخفیانه شده است که در این زمینه از وضعیت انسانی پناهندگان سوری به شدت سوء استفاده می کنند.

یک کار عجیب دیگر از داعش+عکس

یک کار عجیب دیگر از داعش+عکس

به گزارش پایتخت عناصر گروه تروریستی داعش، شماری از اهالی موصل را به اتهام خرید و فروش رادیو بازداشت کردند.
مسؤول رسانه ای حزب دموکرات کردستان عراق روز یکشنبه گفت: داعش ۹۷ نفر را در موصل به دلیل خرید و فروش رادیو بازداشت کرد.
مموزینی به شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد که داعش استفاده از رادیو را در موصل ممنوع کرده است.
وی افزود: پس از انتشار اعلامیه وزارت دفاع برای اهالی موصل، از دیروز درخواستهای زیادی در این شهر از سوی مردم برای خرید رادیو مطرح شده است.
مموزینی خاطرنشان کرد که وزارت دفاع در این اعلامیه‌ها به مردم موصل تأکید کرده است که به زودی از طریق رادیو دستورالعملهایی برای مردم جهت مشارکت در آزادسای این شهر اعلام می‌شود.
مموزینی گفت که داعش از انتفاضه گسترده مردم موصل نگران شده، به همین دلیل برای ارعاب شهروندان روشهای جنایتکارانه و سرکوبگرانه شدیدتری را در پیش گرفته است.

مرجع : عصرابادان

[="Blue"]آخرین جمله کودک 3 ساله سوری قبل از مرگ: «همه چیو به خدا میگم»

[h=1]تصویر تکان دهنده‌ی کودک خردسال سوری همچنان جهانیان را می‌گریاند[/h]

تصاویر و فیلم تکان دهنده کودک سوری که در ماه‌های آغازین جنگ سوریه توسط مخالفان دولت بشار اسد زخمی و نهایتا جان خود را از دست داد، همچنان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و جزو پربیننده ترین تصاویر و فیلم‌های انتشار یافته در اینترنت به شمار می‌رود.

به گزارش وبگردی سیتنا، تصویر این کودک خردسال به همراه آخرین جمله‌ی وی که گفته بود «همه چیو به خدا میگم» همچنان در شبکه‌های اجتماعی بازانتشار می‌یابد و جهانیان بر درد و غمی مردم این کشور می‌گریند.



ا[/]

[h=1]داعش برپایی نماز عید فطر را ممنوع کرد[/h]


[/HR] گروه تروریستی و تکفیری داعش برپایی نماز عید فطر را در روز جشن، بدعت شمرده و آن را در موصل ممنوع اعلام کرد.

[/HR]
در راستای اجرای این قانون جدید داعش، مسئولین این گروه تروریستی و تکفیری از مردم شهر موصل خواسته اند به هیچ عنوان در روز جشن، برای برگزاری نماز عید فطر به مساجد مراجعه نکنند، چرا که نماز عید فطر یک بدعت در اسلام به شمار می رود و نباید برگزار گردد.
گزارش های دریافتی از استان نینوی به مرکزیت موصل حاکی است، داعش همچنین هشدار داده است که نیروهای مسلح داعش در صورتی که مردم از دستور اعلام شده سرپیچی کنند، با آنها برخورد خواهند کرد.
گزارش های دریافتی از موصل حاکی است این اقدام گروه ترویستی و تکفیری داعش خشم مردم شهر موصل را سبب شده، ولی فضای شدید امنیتی در این شهر مانع از امکان ابراز این خشم گشته است.



چندی پیش یکی از اعضای داعشی سلفی از خود در مناطق جنگی گرفت و به سرعت در فضای مجازی منتشر شد اما این بار عکس دیگری از او دست به دست می شود.
به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛گروهای مردمی و ارتش عراق در این روزها در میدان جنگ توانسته اند پیروزهای چشمگیری داشته باشند. و هر روز شاهد این پیشرفت ها هستیم. چندی پیش یکی از اعضای داعشی عکس سلفی از خود منتشر کرد که یک انگشتش به سمت بالا بود و سرتاسر فضای مجازی کشورهای عربی را در بر گرفت.او که این عکس را در یکی از مناطق جنگی گرفته بود هنوز چند ماهی از آن نمی گذشت که تصویر دیگری از به هلاکت رسیدن این عضو داعشی تکفیری به سرعت در فضای مجازی پخش شد.

طبق نظرسنجی عمومی ICM؛


طبق یک نظرسنجی، از هر 10 بریتانیایی، یک نفر خود را حامی گروه داعش می‌داند؛ همچنین به رغم وحشی‌گری‌ها و اعدام‌های دهشتناک داعش، حمایت از داعش در بریتانیا از 7 درصد سال پیش به 9 درصد افزایش یافته است.
گروه بین‌الملل مشرق- پایگاه تحلیلی "اینفووارز" طی مقاله‌ای با عنوان "نظرسنجی: از هر 10 بریتانیایی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند" به بررسی نتایج عجیب یک نظرسنجی در انگلستان پرداخته است.


از هر 10 بریتانیایی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند


اخیرا روزنامه میرور، در گزارش خود خبری شوکه کننده ای را منتشر کرده است. به گفته این روزنامه طبق نظرسنجی به عمل آمده از سوی موسسه نظرسنجی عمومی ICM، از هر 10 بریتانیایی، یک نفر خود را حامی گروه داعش می‌داند. این تحقیق، نشان می‌دهد که به رغم وحشی‌گری‌ها و اعدام‌های دهشتناک داعش، حمایت از داعش در بریتانیا از 7 درصد سال پیش به 9 درصد افزایش یافته است. در نظرسنجی به عمل آمده، سه درصد (1 درصد بیشتر از سال پیش) از مردم بریتانیا اعلام کرده‌اند که "به شدت" به داعش علاقه دارند. بدین ترتیب می‌توان گفت که در حدود نیمی از مسلمانان بریتانیا حامی و یا هم‌اعتقاد داعش هستند.
۶ درصد دیگر، نظر بر "تقریبا مطلوب" بودن داعش دارند که بازهم شاهد رشد این نوع نگاه نسبت به سال گذشته هستیم.
درعین اینکه حمایت از داعش افزایش یافته است، 80 درصد از مردم بریتانیا اعلام کرده‌اند که داعش به هیچ وجه قابل هضم نیست. این آمار در سال گذشته 45 درصد بود.
"عمر الحمدون" (رییس جامعه مسلمانان بریتانیا) علت این افزایش در حمایت از داعش را عملکرد دولت بریتانیا خوانده است. وی معتقد است که دلیل اصلی این تمایل به داعش، مخالفت این گروه با دولت‌های غربی و نارضایتی مردم از سیاست‌های اخیر دولت بریتانیا (شامل وضع قوانین مالیاتی جدید و تبعیضات حقوق بشری) است و آنها این تریبون ناشناس را برای ابراز نارضایتی خود انتخاب کرده‌اند.


نظر شما درباره داعش چیست؟
قرمز: بسیار موافق؛ نارنجی: نسبتاً موافق
سبز: بسیار مخالف؛ آبی: نسبتاً مخالف؛ زرد: نمی‌دانم


طبق مطالعه دیگری، نتیجه این نظرسنجی در کنار نتیجه 4 نظرسنجی دیگر، اینگونه نشان می‌دهد که در سرتاسر جهان 8.5 میلیون نفر دید کاملا "مثبت" نسبت به داعش دارند و 42 میلیون نفر دیگر دارای نگاه تقریبا مثبت هستند.

پژوهش به عمل آمده سال گذشته موسسه واشنگتن نشان می‌دهد که داعش در کشورهای عربی به نسبت کشورهای غربی شامل بریتانیا، از محبوبیت کمتری برخوردار است. طبق این مطالعه، داعش در لبنان، مصر، و عربستان از هیچ محبوبیتی برخوردار نیست.
طبق نظرسنجی سال گذشته ICM، از هر 6 فرانسوی یک نفر به گروه داعش علاقه دارد و این رقم، تقریبا دو برابر بریتانیا محسوب می‌گردد.
"حرس رفیق" (کارشناس اتاق فکر ضد افراطی‌گرایی کوئیلیام) معتقد است: "این میزان حمایت از داعش، پس از یک سال مشاهده قتل عام و ستمگری این گروه، خیلی نگران‌کننده است. البته تعجبی هم ندارد. دهه‌هاست اسلامگرایان، بدون آن‌که کسی مزاحمتی برایشان ایجاد کند، ذهن جوانان مسلمان را با افکار افراطی خود شستشو می‌دهند."
رفیق افزود: "فوج افراد تروریستی که عازم سوریه و عراق می‌شوند، گواه این حمایت است. هنوز، بسیاری از افراد به این گروه نپیوسته‌اند؛ اما به مجرد فتح اراضی بیشتر توسط داعش، شاهد پیوستن بسیاری از حامیان این گروه به آن خواهیم بود. هم اکنون، رهبران جوامع مسلمان در اقدامی غیر عرفی و غیر اخلاقی، جوانان مسلمان را به سمت تفکر فاشسیم و کمونیسم‌وار سوق می‌دهند."

تحولات عراق؛


هلاکت ۳۰ عضو داعش در شهر کرکوک و ناکام ماندن تلاش تروریست‌های تفکیری برای نفوذ به مناطقی در شرق شهر الرمادی در استان الانبار از آخرین اخبار امنیتی عراق محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، ارتش عراق امروز یکشنبه طی عملیاتی در شهر کرکوک، ۳۰ عضو گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.
بر اساس این گزارش، عملیات ارتش عراق علیه تکفیریها در این شهر از سه محور انجام شد و طی آن ده ها تکفیری نیز به دام ارتش افتاده و بازداشت شدند.
از سوی دیگر، ده ها تروریست تکفیری به دنبال عملیات ارتش عراق در منطقه ای در «بیجی» به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.
در همین حال، تروریست های داعش تلاش کردند تا به مناطق «الحبانیه» و «الخالدیه» واقع در شرق شهر الرمادی نفوذ کنند.
به گفته شاهدان عینی، تلاش تکفیریها با دخالت نظامیان ارتش عراق ناکام مانده و ده ها نفر از آنها به هلاکت رسیده و یا بازداشت شدند.
رسانه های عراقی اعلام کردند که تروریست های داعش پنج غیرنظامی را در شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین اعدام کردند.
بر اساس اعلام تلویزیون عراق، وقوع انفجار تروریستی در منطقه ای در بغداد پایتخت این کشور ۹ کشته و زخمی از غیرنظامیان برجای گذاشت.
گفتنی است، عملیات ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور برای آزادسازی نقاط مختلف این کشور از جمله شهر الرمادی در استان الانبار همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

[h=2]اعتراف داعش به تحمل خسارات سنگین در لیبی[/h]

گروهک تروریستی داعش با انتشار یک پیام ویدئویی به از دست دادن پایگاه های خود در «درنه» لیبی بعد از درگیری با گروه های مسلح در این منطقه اذعان کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، گروهک داعش با انتشار پیام ویدئویی در توئیتر به تحمل خسارات سنگین در حمله ارتش و شبه نظامیان دولتی به شهر درنه اعتراف کرد.
شهر درنه واقع در ۱۲۵۰ کیلومتری شرق طرابلس طی هفته های اخیر شاهد درگیری ها میان شبه نظامیان وابسته به «مجلس شورای مجاهدان درنه» و عناصر تروریستی گروهک داعش بوده است. در درگیری های روز یکشنبه توانستند عناصر گروهک داعش را از اکثر مناطق این شهر که بیش از یک سال است تحت کنترل گروه های مسلح از جمله گروه «انصار الشریعه» وابسته به گروهک القاعده قرار دارد، بیرون برانند.
امروز همچنین جنگنده های لیبیایی مواضع داعش در شهر درنه را مورد هدف قرار دادند. بر این اساس مناطق کوهستانی باب طبرق و الفتانح در شرق درنه از جمله مناطقی هستند که مواضع تروریستهای داعش در آن مورد حمله جنگنده های لیبیایی قرار گرفت. ویدئویی که گروهک داعش منتشر کرد اولین اعتراف این گروهک به متحمل شدن خسارت در درگیری های شهر درنه است.
این در حالی است که لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد هرج و مرج امنیتی و نزاع بر سر قدرت بوده که همین امر منجر به تقسیم کشور بین دو قدرت شده است. دولت و پارلمانی در شرق این کشور که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود و دولت و پارلمانی که پایتخت را با پشتیبانی گروهک «فجر لیبی» مدیریت می کنند.
گفتنی است هرج و مرج و ناامنی در لیبی بستری برای فعالیت های گروه های افراطی از جمله شاخه لیبیایی گروهک داعش فراهم کرده است که شهر سرت (در ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس) و فرودگاه آن را تحت کنترل دارد.

align: center

[TD="class: news_title"]شهادت شش عضو انصار الله یمن [/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[TD="class: news_desc"]شهیدنیوز: منابع خبری از شهادت دست کم شش تن از اعضای جنبش انصار الله در استان بیضاء در مرکز یمن خبر دادند .[/TD]
[TD="class: news_body"]منابع خبری گزارش دادند یک گروه از اعضای انصار الله دیشب درکمین عناصرمسلح وابسته به مخالفان انقلاب مردمی یمن بین شهرهای صومعه و مسوره در استان بیضاء قرار گرفتند که به درگیری بین طرفین منجر شد .
منابع خبری افزودند دراین درگیری شش نیروی انصار الله شهید شدند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از صنعا، در همین حال گروه مسلح انصار الشریعه وابسته به القاعده در شبه جزیره عربستان صبح امروز با انتشار بیانیه ای در پایگاه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد شش نیروی انصار الله در کمین عناصر این گروه در استان بیضاء قرار گرفتند و کشته شدند.
این حمله چند ساعت پس از ترور یکی از رهبران حزب کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبد الله صالح رئیس جمهور اسبق یمن در شهر بیضاء صورت گرفت .
خشونت ها در یمن در حالی ادامه دارد که با وساطت اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در یمن آتش بس انسانی از جمعه شب گذشته و به مدت یک هفته در یمن آغاز شد .
[/TD]

[h=2][/h] [h=1] جنایت آل سعود در یمن با نابودی ۳۰۰ هزار منزل مسکونی[/h]
[h=2]رژیم جنایتکار آل سعود با حمایت آمریکا و هم پیمانانش طی حدود ۱۰۰ روز بیش از ۱۷۰۰۰۰بار ۱۹ استان یمن را هدف قرار داده که براثر آن بیش از سیصد هزار واحد مسکونی و حدود ۵۰۰ مسجد ویران شده است.[/h]
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از، شبکه تلویزیونی المسیره ، صدها هزار واحد مسکونی ، هزاران باب مدرسه ، مرکز آموزشی ، مسجد ، مراکز مذهبی ، بیمارستان، فرودگاه ، بندر ، پل ، جاده ، دانشگاه ، بازار ، نیروگاه برق، ورزشگاه ، سیستمهای آبرسانی ، شبکه‌های مخابراتی، ساختمانهای دولتی، سیلوها، انبارهای مواد غذایی ،‌ کامیونهای مواد غذایی و
تانکرهای سوخت، مکانهای تاریخی، مرغداری‌ها در حملات سعودی ها ویران شده است.

مرکز قانونی حقوق و توسعه در مورخ سوم ژوئیه کنونی یعنی نه روز پیش آمار و ارقامی را درباره جنایات رژیم آل سعودی طی 99 روز جنایات آل سعود که امروز یکشنبه وارد یکصد و نهمین روز خود شده منتشر کرده و طی این مدت نیز سعودی‌ها جنایات جدیدی را مرتکب شده‌اند که باید به این ارقام اضافه شود.

جنگنده های رژیم سعودی طی مدت اعلام شده در این گزارش سیصد هزار واحد مسکونی را بر روی ساکنان آنها ویران کرده‌اند.

در همین مدت 305 مدرسه و مرکز آموزشی در حملات سعودی ها ویران و با خاک یکسان شده و فعالیت 3600 مدرسه متوقف شده است.

سعودی ها همچنین 482 مسجد را در یمن ویران کرده اند.

طی این مدت 10 فرودگاه و شش بندر بمباران و موشکباران شده است.

250 پل و جاده که مناطق مختلف یمن را به یکدیگر متصل می کند ویران شده است.

167 باب بیمارستان در حملات جنگنده های سعودی با خاک یکسان شده است.

رژیم سعودی 27 دانشگاه و 74 نیروگاه تولید برق را ویران کرده اند.

700 ساختمان از ساختمانهای دولتی با خاک یکسان شده است.

69 مرغداری در حملات جنگنده های سعودی از بین رفته است.

سعودی ها 67 سیستم آبرسانی را ویران کرده اند.

15 ورزشگاه با خاک یکسان شده است.

سعودی ها شش سیلو را که انبار غلات است نابود کرده اند.

300 دستگاه کامیون مواد غذایی هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

متجاوزان سعودی 170 بازار تجاری را ویران کرده اند.

370 انبار مواد غذایی در حملات جنگنده های سعودی با خاک یکسان شده است.

سعودی‌ها در حملات خود 90 دستگاه تانکر سوخت را منهدم و 83 شبکه مخابراتی را به ویرانه تبدیل کرده اند و 31 مکان تاریخی و باستانی در حملات آنان نابود شده است.

11 مؤسسه رسانه ای از بین رفته است. سیصد هزار نفر آواره شده اند.

جنگنده های سعودی طی این مدت 19 استان از استانهای یمن را بیش از هفده هزار بار با جنگنده ها ، کشتی های جنگی و توپخانه ها هدف قرار داده و بمباران و موشکباران و گلوله باران کرده‌اند.

محاصره زمینی ، دریایی و هوایی بیست و پنج میلیون یمنی را به علت نرسیدن غذا و دارو در معرض نابودی قرار داده است.

المسیره با اعلام این آمار و ارقام افزود اینها برای جهانیان فقط در حد آمار و ارقام است اما برای یمنی ها یعنی جان دادن و نابودی رؤیاهاست اما مردم جهان بدانند یمنی ها پایداری می کنند و درهم نخواهند شکست و خون شهیدان این کشور پایه و اساس یمن جدید را بنا خواهد گذاشت.

ارتش سوريه و حزب الله لبنان در آستانه آزادسازي کامل «زبداني»




سرويس خارجي: نيروهاي ارتش سوريه و حزب الله لبنان به پيشروي‌هاي گسترده‌اي در عمق شهر زبداني در حومه دمشق دست يافته‌اند.

درگيري‌ها براي نهمين روز پياپي ميان ارتش سوريه و حزب الله از يک سو و تروريست‌ها از سوي ديگر در شهر زبداني ادامه دارد و پيشروي‌هاي گسترده‌اي براي نيروهاي ارتش سوريه و حزب الله در عمق شهر زبداني حاصل شده است. اين نيروها در آستانه ورود به ساختمان امنيت کشور و ميدان المهرجان در مرکز زبداني هستند و ارتش حملات توپخانه‌اي به پايگاه‌هاي افراد مسلح در محله العاره داشته و پيشروي‌ در آن را آغاز کرده است که محله العاره از مهمترين مناطق شهر زبداني به شمار مي‌آيد.

شبکه النشره اعلام کرده است که تعدادي از گروه‌هاي مسلح در زبداني پيشنهاد اجراي مجدد آشتي ملي در اين شهر و نيز توقف عمليات نظامي را مطرح کرده اند. بر اساس اين گزارش، ارتش عمليات نظامي خود را تکميل خواهد کرد و احتمالا تروريست‌ها ناگزير به عقب‌نشيني به سمت حومه دمشق در همجواري قنيطره شوند. از سوي ديگر، ارتش سوريه همچنين پيشروي‌هايي در شهر باستاني تدمر داشته است که اين امر پس از کنترل بر مناطق نزديک به تدمر صورت گرفته است.

ارتش سوريه با نيروي هوايي خود و توپخانه‌ و موشک انداز، شمار زيادي از افراد مسلح داعش را در اين منطقه هدف قرار داد که اين حملات به هلاکت شماري از داعشي‌ها انجاميد. ارتش سوريه پس از حدود دو ماه از اشغال شهر باستاني تدمر توسط داعش، عمليات باز پس گيري اين شهر و بيرون راندن تروريست‌ها را آغاز کرده است.

در چنين شرايطي روزنامه واشنگتن پست مقاله‌اي را از يک گروه تروريستي در سوريه به چاپ رساند که در آن از سياست‌هاي آمريکا انتقاد شده است؛ اقدامي که به اين گروه مرتبط با حاميان القاعده عرصه‌اي غيرمعمول براي ابراز وجود داده است. اين مقاله که در واشنگتن پست منتشر شده، به قلم لبيب النحاس مسئول روابط خارجي گروه تروريستي احرار الشام، از بزرگترين گروه‌هاي سلفي سوريه است. وي در اين مقاله استراتژي اوباما در سوريه را شکست خورده خوانده و به شدت از آن انتقاد کرده است. وي گفته است: دولت آمريکا براي توجيه عدم حمايت از برخي گروه‌ها در سوريه عبارت "ميانه‌رو" را به کار مي‌برد و به اين ترتيب بسياري از گروه‌هاي مخالف از جمله احرار الشام را از حمايت خود مستثني کرده است. به گفته وي احرار الشام به اشتباه به ارتباط نزديک با القاعده متهم شده و توسط دولت اوباما به ناحق مورد تهمت قرار گرفته است.

خبر ديگر اينکه فرستاده سازمان ملل به سوريه در ادامه سفر دوره‌اي خود وارد مصر شد و در ديدار با وزير خارجه اين کشور بر تمايل بان کي‌مون براي تسريع در حل سياسي بحران سوريه تاکيد کرد. استفان دي‌ميستورا، که سفري دوره‌اي با هدف بررسي راه‌هاي حل بحران سوريه را آغاز کرده است از نيويورک راهي قاهره شده و با سامح شکري، وزير خارجه مصر ديدار و درخصوص تحولات سوريه و تلاش‌هاي صورت گرفته براي پيشبرد حل سياسي بحران براساس اصول بيانيه ژنو بحث و تبادل‌نظر کرد. در اين حال معارضان سوري هم با وزير خارجه مصر ديدار و نحوه اجرايي کردن نتايج نشست قاهره - 2 را با سامح شکري بررسي کردند. سامح شکري در اين ديدار بر اهميت نتايج نشست معارضان سوري در قاهره تأکيد کرد و خواستار ادامه تلاش‌ها براي اجراي تصميمات نشست قاهره شد.

خبر ديگر اينکه «فريدريک بواسون» از اعضاي ارشد جمعيت ملي فرانسه با بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در دمشق ديدار و گفتگو کرد. اسد در جريان اين ديدار با تأکيد بر شکست سياست هاي غرب در قبال اين کشور گفت: اين سياست ها موجب گسترش تروريسم در منطقه شده است. وي گفت: سياست غرب در قبال سوريه شکست خورده است.

داعش با این فیلم داغ دل عراقی‌ها را تازه کرد
گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئوی جدیدی بر روی اینترنت، داغ عراقی ها بویژه خانواده های قربانیان پایگاه اسپایکر را تازه کرد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از ایرنا، این فیلم ۲۳ دقیقه ای صدها نظامی عراقی را نشان می دهد که به وسیله کامیون های بزرگ به قتلگاه انتقال می یابند. آنها را از داخل کامیون ها درحالی که دستانشان بسته است، به بیرون پرتاب می کنند.

در این ویدئو که رسانه های عراقی گفته اند توسط موسسات بین المللی افراط گرا انتشار یافته ، قربانیان را کنار یک گودال که توسط بولدوزی ایجاد شده بود، انداخته و با سلاح های کمری و تیربار به گلوله بستند و سپس با همان بولدوزها بصورت جمعی دفن کردند و حتی در جایی بولدوزرها از روی اجساد هم عبور می کند.

این ویدئو که ۴ روز بعد از صدور احکام اعدام ۲۴ متهم شرکت در جنایت اسپایکر انتشار یافته، از سوی ناظران به عنوان یک جنگ روانی یاد می شود.

دادگاه عالی عراق هفته گذشته محاکمه ۲۸ تن از متهمان این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و ۲۴ تن را به اعدام محکوم کرد و برای ۴ نفر دیگر به دلیل کافی نبودن ادله ، حکم تبرئه صادر کرد.

گفته می شود، این تعداد تنها بخشی از عاملان جنایت هستند که به دام افتاده اند و بسیاری دیگر هستند که دستگیر نشده اند.

هنوز بسیاری از خانواده های قربانیان اسپایکر در حال پیگیری وضعیت و سرنوشت فرزندان خود هستند.

به دنبال آزادی تکریت در ماه مارس میلادی جاری(فروردین امسال) چند گور دسته جمعی در حوالی تکریت کشف شد و دولت عراق سرگرم شناسایی اجساد متلاشی شده با آزمایش دی ان ای است.

خانواده های قربانیان اسپایکر هنوز هم در هر فرصتی در مقابل دوایر و مراجع مسوول در عراق تجمع می کنند.

آنها می پرسند فرزندان غیر مسلح زیر ۲۲ سال آنها که هیچ مقاومتی نکرده بودند، به چه گناهی کشته شده اند؟ این خانواده ها خواستار شناسایی عاملان جنایت و محاکمه آنان هستند.

بیشتر ۱۷۰۰ قربانی اسپایکر، پایگاهی در حومه شمال تکریت، از استان های مرکزی و جنوبی عراق هستند که درحال طی کردن دوره آموزشی بودند. حالا این ویدئوی جدید حال همه را در بغداد خراب کرده است.

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌های داعش در فلوجه
منابع عراقی از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌های تکفیری در شهر فلوجه و انهدام تونل‌های زیرزمینی داعش نزدیک این شهر خبر دادند.

به گزارش عصر امروز به نقل از الغدپرس و المسله، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از انهدام شبکه تونل‌های داعش در حملات هوایی نزدیک فلوجه خبر داد.

بر اساس این بیانیه، مواضع و تحرکات داعش نزدیک فلوجه هدف حملات هوایی قرار گرفت که در این حملات، شبکه‌هایی از تونل‌هایی که تروریست‌ها به‌عنوان پناهگاه برای خود استفاده می‌کردند،‌ منهدم شد.

در این حملات همچنین یک پناهگاه مستحکم تروریست‌های داعش منهدم شد.

اعلام آمادگی‌ها برای نبرد بزرگ
خبر دیگر این که، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در دیدار با یان کویچ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی از آمادگی‌های وزارت دفاع برای آغاز عملیات بزرگ آزادسازی مناطقی که همچنان در اشغال داعش است، ارائه کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد هم بر آمادگی این نهاد برای ارائه انواع حمایت‌ها از عراق تأکید کرد.

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعشی‌ها در فلوجه
خبر دیگر این که نیروهای امنیتی و مردمی عراق، حلقه محاصره تروریست‌های داعشی در شهر فلوجه را تنگ‌تر و هرگونه راه کمک رسانی به آنها را قطع کردند.

یک منبع امنیتی گفت شهر فلوجه از چهار طرف در محاصره کامل نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی قرار گرفته است.

به‌گفته این منبع، نیروهای مردمی سازمان بدر، عصائب اهل الحق و گردان‌های حزب الله در صدر گروه‌های داوطلب مردمی قرار دارند که برای ورود به شهر فلوجه و پاکسازی این شهر از لوث تروریست‌های داعشی آماده شده‌اند.

این منبع افزود محاصره شهر فلوجه از صبح یکشنبه کامل‌تر شده است و تمام روزنه‌هایی که امکان فرار داعشی‌ها از آن وجود داشته باشد، بسته شده است.

این منبع افزود علاوه بر نیروهای داوطلب مردمی، نیروهای لشکر طلایی، ارتش عراق و عشایر در اطراف شهر منتظر آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه هستند و نیروی هوایی هم در آن مشارکت خواهد کرد.

وی از اعلام زمان دقیق آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه از اشغال داعشی‌ها به‌دلایل امنیتی خودداری کرد.

داعش مانع خروج مردم الحویجه می‌شود
یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد نیروهای امنیتی به تروریست‌های داعش در کوه‌های حمرین حمله کردند. این در حالی است که تروریست‌های داعشی مانع خروج مردم الحویجه در کرکوک به‌سمت منطقه العلم در استان صلاح الدین می‌شوند.

انفجار بمب در منطقه الطارمیه
خبر دیگر این که، یک بمب در منطقه الطارمیه در اطراف بغداد منفجر شد.

همچنین دو نفر بر اثر انفجار بمب نزدیک بازاری در منطقه ابودشیر تابع منطقه الدوره در جنوب بغداد کشته شدند.

رسانه‌های عراقی همچنین از اقدام گروهک تروریستی تکفیری داعش در انتشار تصاویر جدیدی از جنایت هولناک و ددمنشانه‌اش در مرکز آموزشی اسپایکر خبر دادند که چگونگی ارتکاب این جنایت هولناک در قتل عام وحشیانه صدها دانشجوی عراقی و اوج توحش و ماهیت غیرانسانی تروریست‌های مدعی اسلام را به تصویر می‌کشد.

هلاکت هشت تروریست داعشی در شرق بیجی
یک منبع در پلیس استان صلاح الدین از هلاکت هشت تروریست داعشی در شرق بیجی خبر داد.

این منبع اعلام کرد نیروهای پلیس و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد سنگینی با تروریست‌های داعشی در منطقه الفتحه در شرق بیجی، هشت نفر از آنها را به هلاکت رساندند. در این نبرد، سه نیروی امنیتی هم کشته شدند. این نبرد از شامگاه شنبه آغاز شد و تا بامداد یکشنبه ادامه یافت.

شهرستان بیجی همچنان شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی با باندهای تروریستی داعش است که نیروهای داوطلب مردمی هم در نبرد با داعشی‌ها مشارکت گسترده‌ای دارند و تاکنون بخشهای زیادی از این شهرستان از لوث تکفیری‌ها پاکسازی شده است.

منابع عراقی روز گذشته از کشته و زخمی شدن ۳۰۰ تروریست داعشی در حملات کوبنده نیروی هوایی به مواضع آنها در استان الانبار خبر داده بودند.

کشف انبار مواد منفجره داعش در صلاح‌الدین
خبر دیگر این که پلیس بغداد از کشف ۱۵۰ کیلوگرم از ماده منفجره "سی۴" با قدرت انفجاری بالا در استان صلاح الدین خبر داد.
این مقدار مواد منفجره در یک انبار بزرگ مواد منفجره به‌همراه ۸۰ بمب دیگر در منطقه رزوقی در جنوب شرقی صلاح الدین جاسازی شده بود.

معاون استاندار الانبار هم به المیادین گفت داعش از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

[h=2]خواننده سعودی داعش به هلاکت رسید +عکس[/h] ترانه‌سرا و خواننده مشهور نماهنگ‌های داعش در درگیری‌های حسکه به هلاکت رسید.
به گزارش اهواز نوین به نقل از العالم، فعالان سوری تاکید کردند، “ماهر مشعل”، متخصص سرودن اشعار و ساخت آهنگ برای کلیپ‌های تصویری داعش، در حسکه از پای در آمد.
برخی از سایت های خبری وابسته به داعش نیز خبر “شهادت”! این تروریست سعودی داعش را منتشر کردند.
به نوشته روسیا الیوم، این تروریست داعشی روز شنبه در حمله هوایی جنگنده های ارتش سوریه به جنوب شهر حسکه کشته شده است.


مشعل که با وجود سن و سال کم در عربستان شهرت پیدا کرده بود، در آوریل ۲۰۱۳ (فروردین ۹۲) به داعش ملحق شد و در زمره ترانه سرایان مشهور این گروه تروریستی در آمد.
ترانه های ماهر مشعل همواره در ساخت نماهنگ های مربوط به اعدام های وحشیانه داعش، مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است، “رائد فهد” دیگر خواننده سعودی که به همراه ماهر مشعل به سوریه رفته بود، پاییز گذشته به عربستان بازگشت، اما تلاش ها برای بازگرداندن ماهر مشعل بی نتیجه ماند.

[h=2]عربستان برای جلوگیری از حملات داعش دیوار حائل می‌سازد[/h] شوشترروز: در پی گسترش حضور داعش در مرزهای عربستان، دولت عربستان برای پیشگیری از حمله گسترده این گروه به عربستان آغاز به ساخت دیوار حائل مرزی با عراق به طول ۶۰۰ کیلومتر کرده است.

شوشترروز: در پی گسترش حضور داعش در مرزهای عربستان، دولت عربستان برای پیشگیری از حمله گسترده این گروه به عربستان آغاز به ساخت دیوار حائل مرزی با عراق به طول ۶۰۰ کیلومتر کرده است.

سرایت داعش به ۱۱ کشور عربی

با گذشت بیش از یک سال از اعلام موجودیت داعش، این گروه تروریستی که از پشتیبانی و حمایتهای مستقیم و غیر مستقیم برخی دولتها و سرویسهای اطلاعاتی بین المللی برخوردار است، توانسته در نیمی از ۲۲ کشور عربی نفوذ کند.

به گزارش العالم، خبرها حاکی است که داعش اکنون در ۱۱ کشور عربی حضور و فعالیت دارد و در این کشورها در حال جذب نیرو و انواع حمایتها است. گزارشهای منتشر شده بیانگر آن است که این گروه تروریستی ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی عربستان و آمریکا است به صورتیکه "ابوبکر بغدادی" سرکرده این گروه تروریستی برای مدتی زندانی آمریکایی‌ها در عراق بود.

- کشورهایی که داعش در آنها پایگاه زده است:

۱- سوریه:
داعش در سوریه، استانهای رقه (شمال) و دیرالزور (شرق) را تقریبا به صورت کامل تحت کنترل دارد. این گروه تروریستی همچنین در مناطق از استان حسکه حضور دارد و تلاش می کند که مرکز این استان را نیز تحت کنترل درآورد. داعش همچنین در مناطقی از حومه شرقی و شمالی حلب (شمال سوریه) نیرو مستقر کرده است.
داعش همچنین مناطقی از استان حمص در مرکز سوریه را تحت کنترل دارد که بارزترین آنها شهر تاریخی تدمر است که حدود ۲ ماه قبل آن را تصرف کرد.

۲- عراق:
داعش شهر موصل دومین شهر عراق از نظر جمعیت را تحت کنترل دارد. موصل محل اصلی استقرار داعش در عراق به شمار می‌آید. این گروه تروریستی همچنین بسیاری از مناطق استان نینوا را تصرف کرده که در مرز سوریه قرار دارد. حدود ۹۰ درصد مساحت استان الانبار (غرب) عراق نیز تحت کنترل داعش است. الانبار استانی گسترده و دارای موقعیتی راهبردی است که با سوریه، اردن و عربستان هم مرز است. عناصر این گروه تروریستی همچنین در بخشهایی از استان صلاح الدین حضور دارند.

۳- لیبی:
شهر سرت لیبی کاملا تحت کنترل داعش قرار داد. این شهر در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد.
بیشترین درگیری داعش در لیبی با نیروهای موسوم به "فجر لیبی" است که از نیروهای انقلابی وابسته به کنگره ملی در طرابلس تشکیل شده.
این گروه تروریستی همچنین به صورت پراکنده در اطراف شهر درنه (شرق) حضور دارد.

- کشورهایی که عناصر داعش در آنها حضور دارند:
۴- مصر:
گروه تروریستی داعش در مصر از طریق گروهک موسوم به "انصار بیت المقدس" حضور دارد. این گروهک تروریستی در آگوست ۲۰۱۱ تأسیس شد و سال گذشته با داعش بیعت کرد و نام خود را به "ولایت سینا" تغییر داد.
داعش مناطق مشخصی را در مصر تحت کنترل ندارد، ولی مرکز فعالیت این گروه تروریستی شبه جزیره سینا در شمال شرقی مصر است.

۵- لبنان:

داعش در لبنان حضوری سازماندهی شده ندارد، و تعدادی از عناصر این گروه در شمال این کشور به ویژه در عکار و طرابلس مستقر هستند که از نظر فکری به این گروه تروریستی وابسته هستند ولی به صورت علنی آن را اعلام نمی‌کنند.
البته داعش در ارتفاعات قاره و جرجیر و منطقه جبه در سوریه و نزدیک مرزهای لبنان حضوری آشکار دارد و حدود ۷۰۰ نیرو در آنجا مستقر کرده است.
داعش در آگوست گذشته شماری از نیروهای ارتش لبنان را ربود و هنوز آنان را در اختیار دارد.

۶- الجزایر:
داعش در الجزایر مناطقی را تحت کنترل ندارد. چند گروهک تروریستی مانند "جند الخلافه فی ارض الجزایر" و "ولایت الجزایر" در این کشور فعال هستند که از عناصر جدا شده شاخه القاعده در مغرب، تشکیل شده‌اند.
شمار بسیاری از عناصر گروهک "المرابطون" هم اخیرا با داعش بیعت کرده‌اند و اکنون در شمال مالی و نیجر و جنوب غربی لیبی فعال هستند.

۷- فلسطین:
عناصر وابسته به داعش در فلسطین منطقه‌ای را تحت کنترل ندارند. با این حال برخی گروهکهای تروریستی مانند "سریه عمر حدید" هستند که از نفوذ و قدرت برخوردار نیستند.

- کشورهایی که داعش آنها را هدف قرار داده است:
۸- تونس:
داعش در تونس هیچ منطقه‌ای را تحت کنترل ندارد، ولی به تازگی چندین گروهک مانند "جند الخلافه بتونس" و "طلائع جند الخلافه" در این کشور تشکیل شده و با داعش بیعت کرده‌اند.
داعش در ۱۸ مارس ۲۰۱۵ به موزه "باردو" در پایتخت تونس حمله کرد و این حمله را برعهده گرفت. در این حمله تروریستی علاوه بر یکی از نیروهای امنیتی تونسی، ۲۱ گردشگر خارجی کشته شدند.
اخیرا نیز یکی از عناصر داعش در شهر ساحلی "سوسه" ۳۹ گردشگر خارجی و تونسی را به قتل رساند.

۹- کویت:
داعش در کویت نیز هوادارانی دارد اما پایگاه خاصی در این کشور ندارد.
در ۲۶ ژوئیه گذشته یک انتحاری داعشی خودش را در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کویت منفجر کرد. در این حمله تروریستی ۲۷ نفر کشته شدند.
این نخستین عملیاتی بود که داعش در کویت مسؤولیت آن را برعهده گرفت.
با وجود آنکه مسؤولان کویتی اعلام کردند عامل این حمله تروریستی تبعه عربستان سعودی بود، وزیر کشور کویت چند روز بعد از دستگیری اعضای یک گروهک تروریستی در ارتباط با این ماجرا خبر داد.

۱۰- عربستان:
کارشناسان، عربستان سعودی را به دلیل حمایتهای گسترده تبلیغاتی و مالی از داعش، خاستگاه اصلی داعش و تفکرات این گروه تروریستی می دانند. با این حال داعش در عربستان منطقه خاصی را تحت کنترل ندارد. البته شمار قابل توجهی از عناصر این گروه تروریستی در عراق و سوریه تبعه عربستان هستند.
البته این گروه تروریستی تا کنون چند عملیات تروریستی را علیه شیعیان عربستانی انجام داده و شماری از شهروندان را به خاک و خون کشیده است.

۱۱- یمن:
با آغاز حملات تجاوزکارانه عربستان به یمن، گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش فرصت یافتند در این کشور فعالیتهای خود را گسترش دهند. موضوعی که حتی پارلمان اروپا در بیانیه اخیر خود در اعتراض به حملات عربستان به یمن، به آن اشاره کرده است. این گروه‌های تروریستی تحت حمایت‌های عربستان در حال درگیری با نیروهای مردمی و ارتش یمن هستند.
داعش در مارس گذشته حمله تروریستی به دو مسجد در صنعا را برعهده گرفت. در این حملات تروریستی ۱۲۰ نفر کشته و صدها تن مجروح شدند.
این نخستین بار بود که داعش مسؤولیت عملیاتی را در یمن به عهده می گیرد. داعش پس از آن حملات تروریستی دیگری را علیه نیروهای مردمی و ارتش یمن برعهده گرفت.

زوال قدرت داعش در شرق سوریه

شکست‌های پی در پی داعش در دوره اخیر در سوریه نشان می‌دهد که این گروه تروریستی وارد مرحله فروپاشی خود شده است. اطلاعات و داده‌ها در اینجا و آنجا نیز به این مساله اشاره دارد که داعش به ویژه پس از قطع ارتباطات میان اعضایش از تدمر تا شرق دیرالزور و جنوب حسکه، دچار دستپاچگی شدید شده است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری عربی پرس در گزارشی که با استناد به اطلاعات و آمارهای میدانی تهیه شده، خلاصه‌ای از شکست‌های داعش در سوریه را ارائه داده و چنین می‌نویسد: کشته شدن تعداد زیادی از اعضای داعش طی دوره اخیر در درگیری‌های تدمر و حسکه و پیشروی‌های مداوم ارتش سوریه در «مثلث تدمر» نشان می‌دهد که ورود دوباره ارتش سوریه به این شهر باستانی در مرکز کشور دیگر دور از انتظار نیست به ویژه اینکه دستگاه‌های پیشرفته و تکنولوژی که داعش از آن استفاده می‌کند، توسط یگان‌های ویژه ارتش سوریه رصد شده‌اند.

البته یگان‌های شناسایی ارتش سوریه نیز در عملیات رصد و پیگیری مداوم و دقیق تحرکات داعش نقش دارند. پهپادهایی که ارتش از آن استفاده می‌کند کوچک‌ترین تحرکات داعش در بیابان‌های سوریه را رصد می‌کنند تا آن را هدف حملات هوایی و موشکی خود قرار دهند و می‌توان گفت ارتش سوریه براساس همین هدف‌گیری دقیق است که توانسته کنترل مراکز مهمی در اطراف تدمر را در دست بگیرد تا راه را برای وارد شدن به این شهر هموار کند.

پیشروی‌های ارتش سوریه فروپاشی تقریباً کامل روحیه داعش در داخل شهر «الشدادی» واقع در جنوب حسکه را به دنبال داشته است؛ شهری که بزرگترین پایگاه‌های داعش در منطقه جزیره سوریه به حساب می‌آید.

بهترین شاهد برای این گفته اظهارات منابع محلی در حسکه است که تاکید دارند "داعش تمامی کافی‌نت‌های این شهر را عمداً بسته است." رهبران داعش نگران این هستند که تجهیزات ماهواره‌ای و اینترنتی عامل اصلی ارسال اطلاعات علیه آنها باشد. آنان حتی تلاش می‌کنند تا ارتباط شهر را با محیط خارج از آن قطع کنند تا بدین وسیله میزان خسارت‌های شدید خود و از دست دادن نیروهایشان را پنهان کنند.

همچنین این منابع اشاره کردند که "داعش تعداد زیادی از اعضای خود را که در جنگ کشته شده‌اند در گورهای دسته جمعی در روستای «عدله» و «تل الشدادی» دفن کرده‌اند. این گروه تروریستی حتی بیشتر اعضای خود را به خاطر کمبود نیرو در حسکه از مناطق دیگر برای جنگ به جبهه این شهر انتقال داده‌ است.

به گفته منابع محلی «والی جدید البرکه» که چند روز پیش از سوی داعش به این سمت منصوب شد خاک سوریه را ترک کرده و به عراق رفته است.

همچنین اطلاعات حاکی از آن است که ارتش سوریه از طریق رصد و هدف قرار دادن مستقیم داعش، کیفیت بمب‌گذاری‌های این گروه و کارآمدی آن را تا حد زیادی از بین برده است.

در همین راستا منابعی در شهر الشدادی سوریه تاکید کرده‌اند که داعش حدود ۱۴۰ جسد را با کامیون‌هایی به روستای عدله منتقل و آنها را دفن کرده است. این اتفاق پس از آن رخ داده است که ارتش سوریه یک خودروی بمب‌گذاری شده داعش را هدف قرار داد که موجب کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها در جنوب شهر حسکه شد. داعش همچنین تعداد زیادی از تروریست‌های کشته شده را بدون به جا آوردن آداب دینی دفن کرده است.

در همین حال نیروی هوایی ارتش سوریه نیز برای دومین بار ظرف ۴۸ ساعت گذشته شماری از موشک‌اندازهای نوع "گراد" را که داعش در حال انتقال آنها از شرق الشدادی به اطراف شهر حسکه بود، هدف قرار داد. به گفته منابع مذکور، ارتش سوریه این موشک‌اندازها را در جنوب روستای «البریج» که یکی از مناطق نفت‌خیز در جنوب حسکه محسوب می‌شود، هدف قرار داد.

به نظر می‌رسد که داعش تصمیم داشت خطوط امدادرسانی خود را تغییر بدهد تا از چاه‌های نفت بگذرد و در این صورت مانع از هدف قرار گرفتن نیروهایش شود چراکه ارتش در این صورت چاه‌های نفت را هدف قرار نمی‌دهد و نمی‌خواهد موجب ایجاد فاجعه اقتصادی و زیست‌محیطی شود. اما دقت هدف‌گیری ارتش موجب این شد که موشک‌اندازها در منطقه‌ای امن توسط ارتش صید شده و موجب منهدم شدن حدود ۱۴ خودروی زرهی و از پای درآمدن تمامی تروریست‌ها شود.

داعش طی ماه گذشته میلادی با بیش از ۳۶ خودروی بمب‌گذاری شده به شهر حسکه حمله کرد اما ارتش سوریه توانست بیشتر این حملات را از طریق عملیات هوایی و کمین کردن برای داعشی‌ها ناکام بگذارد.

مساله مورد توجه این است که رسانه‌های متعدد از جمله رسانه‌های کردهای سوریه تمامی عملیات‌های هوایی در شهر حسکه را به جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا نسبت دادند. این مسئله را می‌توان با دو احتمال تفسیر کرد: اول این که آمریکا تصمیم گرفته وارد ائتلاف با دولت سوریه برای مقابله با داعش شود؛ به این معنی که از تمامی طرح‌های خود در منطقه دست کشیده است اما این گزینه تاحدود زیادی دور از منطق به نظر می‌رسد؛ زیرا مقامات آمریکا در اظهارات خود بر عدم وجود هماهنگی با دمشق تاکید می‌کنند و بیشتر عملیات‌هایی که به نیروهای ائتلاف نسبت داده شد در حمایت هوایی از ارتش سوریه و در محورهایی صورت گرفت که در آنجا نیروهای کرد حضور نداشتند به این ترتیب نمی‌توان باور کرد که آمریکا از ارتش سوریه یا نیروهای آن حتی در یک نقطه از سوریه حمایت هوایی به عمل آورده باشد.

احتمال دوم این که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در صحنه جنگ با تروریسم و به ویژه داعش در هیچ نقطه‌ای از منطقه شرقی از تدمر گرفته تا جنوب حسکه حضور ندارد و این نشان می‌دهد که برخی می‌خواهند دستاورد نظامی ارتش در شهر حسکه را به ائتلاف یا نیروهای کرد نسبت دهند.

مساله دیگر در اینجا این است که کردهای سوریه در مناطق کردنشین از خودشان دفاع می‌کنند اما ارتش در واقع ملزم به دفاع از خاک سوریه است و به نیروهای کرد کمک می‌کند هرچند که کردها آن را انکار کرده‌اند. هدف ارتش سوریه بزرگتر از این است که به اظهارات برخی سودجویان درخصوص روابط نیروهای کرد با ائتلاف تحت رهبری آمریکا توجهی کند. درخصوص حمایت هوایی ارتش سوریه از نیروهای کرد می‌توان به حادثه اخیر در شرق شهر حسکه اشاره کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه دو خودروی بمب‌گذاری شده را که قصد هدف قرار دادن یک ایست بازرسی کردها در نزدیکی روستای «الحمر» را داشتند، هدف قرار داد.

سرکرده ارشد داعشی با میلیون‌ها دلار فرار کرد

یک سرکرده ارشد داعش پس از دستیابی به میلیون‌ها دلار از اموال این گروه تروریستی، به همراه شماری از تروریست‌ها گریخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فعالان در شهر حسکه سوریه از فرار یک سرکرده بلند پایه گروه تروریستی داعش به همراه شماری از اعضای این گروه به مکانی نامعلوم پس از دستیابی به میلیون ها دلار خبر دادند.

وی، که« ابو فاطمه التونسی» نام دارد، به همراه شماری از اعضای این گروه از ملیت های مختلف و با ۶ میلیون دلار از دارایی های داعش متواری شده است.

این منابع تصریح کردند: فرار این فرمانده تونسی داعش به همراه شماری از اعضای این گروه ، حالتی از سرخوردگی را در میان اعضای داعش بوجود آورده است و داعش همه اعضای خود را برای جستجو و دستگیری آنان بسیج کرده است.

داعش باعث قطع آب شهر پریشتینا شد

مقام‌های کوزوو در پی دستگیری پنج نفر مظنون به ارتباط با داعش، آب شهر پریشتینا، پایتخت این کشور را قطع کرده و منابع آبی را به ظن وجود مواد سمی مورد آزمایش قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مقام‌های کوزوو می‌گویند پس از دستگیری پنج مظنون به ارتباط با داعش و برنامه‌ریزی برای مسموم کردن منابع تامین آب شهر پریشتینا اقدام به قطع آب این شهر کردند.

اداره آب پایتخت کوزوو اعلام کرد که این منبع آب اوایل روز شنبه به دلایل امنیتی قطع شده و نمونه‌هایی از آن به ظن وجود مواد سمی مورد آزمایش قرار گرفته است.

این منبع آب تامین‌کننده آب مصرفی نیمی از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این شهر است.

یک منبع پلیس اعلام کرد که دو تن از مظنونان سال گذشته میلادی به ظن سفر به سوریه دستگیر شده بودند. پلیس کوزوو در هفته‌های اخیر پس از حضور داوطلبانی متولد کوزوو در فیلم‌های تبلیغاتی داعش که نسبت به انجام حملات علیه اهداف مختلف شامل منابع آبی هشدار می‌دهند، در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

مقام‌های امنیتی می‌گویند بیش از ۲۰۰ تن از کوزوو به سوریه و عراق رفته تا در کنار داعش بجنگند و بیش از ۳۰ تن هم گمان می‌رود که کشته شده باشند. همچنین نگرانی‌هایی درباره تهدید بالقوه ناشی از بازگشت این افراد وجود دارد.

[h=1][/h]


[/HR] وزیر دفاع عراق وعده داد که نیروهای امنیتی این کشور همه مناطق تحت تصرف داعش را آزاد خواهند کرد.
[/HR]
خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق گفت: نیروهای عراقی همچنان تروریست‌های داعش را از مناطق اشغالی به عقب می‌رانند و سرانجام همه این مناطق را از وجود آن‌ها پاکسازی خواهند کرد. وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: العبیدی در دیدار با احمد المشهدانی، نماینده مجلس عراق به بررسی وضعیت امنیتی این کشور و پیروزی‌های نیروهای عراقی در میدان جنگ با داعش پرداخت.
العبیدی در این دیدار اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق همچنان در مناطق تحت تصرف داعش پیشروی می‌کنند.
به گزارش العالم، داعش در شهر فلوجه متحمل شکست سنگین شده و بر اثر حملات نیروهای ارتش عراق، خطوط دفاعی این گروه تروریستی در حال فروپاشی است.
ارتش عراق با حمله به یکی از مواضع داعش در روستای البشیر در جنوب استان کرکوک توانست 12 تروریست داعشی را به قتل برساند و 4 تروریست دیگر را نیز با کمین گذاری در منطقه البوجواری شهر بیجی استان صلاح الدین به قتل برساند.

نیروهای ارتش توانستند پل ارتباطی سامراء با رمادی و فلوجه (معروف به الجسر الیابانی) و اکثر بخش های منطقه الصقلاویه و تعداد زیادی روستای حومه این منطقه را از تروریست‌ها پاکسازی کنند.
ارتش عراق همچنین با حمله به یکی از مواضع داعش در روستای البشیر در جنوب استان کرکوک توانست 12 تروریست داعشی را به قتل برساند و 4 تروریست دیگر را نیز با کمین گذاری در منطقه البوجواری شهر بیجی استان صلاح الدین به قتل برساند.
کرار جاسم، فرمانده گردان توپخانه ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش مواضع داعش را هدف قرار دادند و حملات پیاپی به منطقه صقلاویه در نزدیکی شهر فلوجه دقیق و موفقیت‌آمیز بود و نیروها پس از این حملات توانستند وارد الصقلاویه شوند و همچنان به عملیات نظامی خود ادامه می دهند.




[/HR] منبع : ایسنا

صفحات وابسته به گروه تروریستی داعش در توییتر، امروز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.


صفحات وابسته به گروه تروریستی داعش در توییتر، امروز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR): جوان به نقل از خبرگزاری عراقی النخیل، صفحه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در توییتر، با صدور بیانیه ای امروز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.

صدور این بیانیه و اعلام زودهنگام عید فطر، در شبکه های اجتماعی با موجی از استهزا و تمسخر روبرو شده است.

برخی از کاربران نیز از چگونگی برخورد داعش با مناسبت های دینی ابراز تعجب و شگفتی کرده اند.

کارشناسان اعلام کردند: اینکه داعش چهار تا پنج روز زودتر از موعد مقرر عید فطر اعلام می کند نشان از بی مسئولیتی این گروه است. در نتیجه وقتی این اعلامیه درکنار دیگر عملکردهای این سازمان تروریستی قرار می گیرد بیش از پیش مشخص می شود این گروه هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمین ندارد؛ بلکه گروهی متشکل از مشتی هوسران، ثروت اندوز و قاتل است.

اگر چه این گروه در صدور فتواهای عجیب و غریب جایگاه ویژه ای دارد، اما این اولین باری است که یک موضوع بسیار حساس اسلامی را این گونه به بازی می‌گیرد.

[h=1]داعش ۹ کودک را "زنده زنده" سوزاند +عکس[/h]

۰
داغ کنید

اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش چهار زن و ۹ کودک عراقی را به اتهام خودداری از پرداخت جزیه زنده زنده در آتش سوزاند.

به گزارش ساعت 24 نقل از نسیم؛ حمید الهایس رئیس شورای نجات الانبار اعلام کرد طبق اطلاعات بدست آمده ، اعضای گروه داعش چهار زن و نه کودکان انان را به علت خارج شدن از خانه برای فرار از فلوجه بدون پرداخت مبلغ هر نفر ۸۰۰ دلار ، زنده در یک قفس در آتش سوزاندند.

هایس افزود پس از محاصره گروه های تروریستی به دست نیروهای امنیتی و تنگ شدن محاصره و قطع مسیرهای امدادی اعضای داعش اهالی فلوجه را مجبور کردند برای ترک این شهر هر نفر باید ۸۰۰ دلار پرداخت کند.

این گروه همچنین سه زن را به اتهام مخالفت با پیوستن فرزندانشان به داعش در شهر رمادی به آتش کشیدند.

منابع آگاه نیز در استان الانبار گفتند اعضای داعش به کسی اجازه خروج از فلوجه بدون پرداخت هر نفر ۸۰۰ دلار نخواهند داد.

align: center

[TD="align: center"]
[/TD]

align: center

[TD="align: center"]
[/TD]

align: center

[TD="align: center"]
[/TD]

align: center

[TD="align: center"]
[/TD]

align: center

[TD][/TD]

خطرناک‌ترین داعشی به هلاکت رسید
خبرگزاری سوریه (سانا) از ادامه عملیات ریشه‌کنی تروریسم تکفیری در الحسکه با حمایت مردم و مشارکت گروه‌های ملی کنار نیروهای ارتش خبر داد تا تروریست‌های داعشی که بیست و پنجم ماه گذشته میلادی به داخل شهر رخنه کردند، ریشه‌کن شوند.

به گزارش عصر امروز ، آخرین تلاش‌های تروریست‌های داعشی برای نفوذ به مناطق امن شهر الحسکه شامگاه یکشنبه صورت گرفت به‌طوری که نیروهای ارتش با حمایت گروه‌های مردمی با تروریست‌های داعشی درگیر شدند. منابع میدانی اعلام کردند این درگیری خیلی طول نکشید، زیرا نیروهای ارتش، تروریست‌ها را به عقب نشینی و فرار پس از دو روز تلاش برای نفوذ به نقاط تمرکز ارتش در محورهای بیمارستان کودکان و دولاب العویصی و النشوه وادار کردند.

این منابع از ادامه عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعشی در جنوب شرق محله غویران الحسکه و مقابله قاطع نیروهای ارتش با هرگونه حمله یا تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به محله‌های امن و ایست‌های بازرسی ارتش خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعشی از زمانی که به برخی محله‌های الحسکه رخنه کردند، تا کنون در عملیات مستمر نیروهای ارتش و مردم، متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شده‌اند و نیروهای ارتش با حمایت گسترده مردم برای ریشه کنی تروریسم تکفیری از شهر الحسکه به عملیات خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر منابع سوری از هلاکت حمود الحردان از سرکردگان گروه تروریستی داعش در شهر الشدادی خبر دادند. الحردان در تجاوزات داعش و جنایات آن در محله‌های جنوبی شهر الحسکه مشارکت داشت.

به‌گفته این منابع، الحردان یکی از طراحان حمله به شهر الحسکه و فرمانده میدانی اقدامات تروریستی در محله النشوه بود. عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش تنها به برخی محله‌های شهر الحسکه محدود نمی‌شود، بلکه همزمان با ادامه عملیات علیه کانون‌های داعش در برخی ساختمان‌هایی که بین دانشکده اقتصاد تا میدان پانوراما قرار دارد، نیروهای ارتش خطوط کمک رسانی به تروریست‌ها از سمت الشدادی و المیلبیه در حومه جنوبی الحسکه را هم هدف حملات خود قرار داده‌اند.

حومه جنوبی الحسکه همچنان شاهد تلاش‌های تروریست‌های داعشی برای رسیدن به شهر از طریق خودروهای بمب‌گذاری است به‌طوری که گروه تکفیری داعش به کپی برداری از شیوه شبکه القاعده در منفجر کردن خودروهای بمب‌گذاری شده در تلاشی بیهوده برای رخنه به صفوف ارتش سوریه روی آورده است، اما در این راه با شکست فاحشی روبه‌رو شده است به‌طوری که گزارش‌های میدانی اشاره می‌کند که داعش تا کنون، ۲۰ خودروی بمب‌گذاری شده را که بیشتر آنها زرهی بود، در الحسکه منفجر کرده است.
گروه تروریستی داعش از شهر الشدادی به‌عنوان نقطه شروع حملات و جنایات خود در الحسکه و حومه آن استفاده می‌کند.

[h=1]والی داعش در فلوجه بازداشت شد[/h]
العالم از بازداشت والی اردنی‌تبار گروه تروریستی داعش در فلوجه خبر داد.

کارگرآنلاین: شبکه “العالم” در خبری فوری از بازداشت “ابو شهب” والی اردنی‌تبار گروه تروریستی داعش در فلوجه و همچنین ورود نیروهای امنیتی عراق به مناطقی در شهر رمادی خبر داد.

ارتش یمن محموله تسلیحاتی ریاض را ضبط کرده است
ارتش یمن و گروههای مردمی این کشور محموله تسلیحاتی عربستان برای طرفداران عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور سابق و فراری یمن و القاعده را در منطقه الحوطه در لحج ضبط کردند.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از پرس تی وی، شبکه المسیره دوشنبه (22 تیر) با اعلام این خبر تصاویری از این محموله تسلیحاتی پخش کرد. یمن یمن یمن این تحولات در حالی رخ داده‌اند که عربستان سعودی دوشنبه نیز یک محله مسکونی در منطقه السواد واقع در جنوب صنعا را بمباران کرد. به گفته المسیره هفت شهروند یمنی در این حملات مجروح شدند. هواپیماهای عربستان سعودی پادگان‌های الحفا و النهدین در صنعا را نیز بمباران کردند. شهر عدن نیز هدف حملات هوایی ریاض قرار گرفت. به گفته شبکه تلویزیونی المسیره، منطقه التواهی در عدن نیز هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت و شماری از شهروندان یمنی در این حملات مجروح شدند. رسانه‌های یمنی نیز از بمباران یک مرکز صنعتی در استان عمران در شمال غربی یمن از جانب جنگنده‌های عربستان سعودی خبر دادند. افزون بر آن جنگنده‌های عربستان سعودی منطقه حرض در استان حجه را نیز هدف چندین حمله‌ی هوایی قرار دادند. عربستان یک محله مسکونی در خیابان خمسین شهر صنعا، پایتخت یمن را نیز هدف قرار داد؛ دست کم 30 شهروند یمنی در این حمله مجروح شدند.

زنان داعش قصد حمله به اروپا را دارند
منابع مطلع مدعی شدند زنان تروریستی داعش قصد دارند این‌بار در قالب جهانگردان به کشورهای اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه حمله کنند.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از فرهنگ نیوز،گروهک تروریستی داعش قصد اعزام عناصر خود را به کشورهای اروپایی و حمله به مکان‌های مذهبی مسیحی این قاره به هدف ایجاد کشمکش بین ادیان دارد.

فارس- بنوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل» یک کارشناس سوری مدعی شد که قرار است این گروهک تروریستی 10 نفر از یگان خود موسوم به «الخنسا » را برای هدف قرار دادن نمادهای مسیحیت و یا حمله‌های انتحاری به اروپا بفرستد.

گفته می‌شود 60 زن انگلیسی عضو این یگان مخوف داعش هستند و در مراکز تحت اشغال این گروهک برخی با گشت زنی در سطح شهر در حالی که مجز به تفنگ «ای‌کی-47» هستند برخی زنان دیگر را مجبور به اعمال خلاف عفت کرده و البته ماهانه 100 پوند انگلیس حقوق نیز دریافت می‌کنند.

بنابر ادعای «فهد المصری» رییس یک موسسه تحقیقاتی سوری این زنان عضو داعش قصد دارند با لباس‌های مبدل برخلاف لباس‌های پوشیده در داعش با ظاهری همانند جهانگردان به طوری‌که جلب توجه نکند وارد اروپا شوند.

بر پایه این گزارش، هم اینک زنان انگلیس و فرانسوی بسیاری به داعش پیوسته و قرار است بدون جلب توجه آنچنانی و بدون پوشش اسلامی وارد اروپا شوند.

این کارشناس سوری در ادامه به نقل از منابع مطلع گفت که داعش قصد دارد این‌بار کشمکش بین مسیحیان و مسلمانان را آغاز کند و احتمالا آن‌ها به واتیکان حمله می‌کنند. همچنین گفته می‌شود داعش قصد دارد با گسیل نیروهای زن خود حملاتی را در کشورهای آفریقایی و عربی چون امارات متحده عربی، اردن، ترکیه انجام دهد.


روز گذشته عملیات آزادسازی استان الانبار از شهر الرمادی، مرکز این استان آغاز شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جام، تلویزیون "العربیه" گزارش داد: « ارتش عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی این کشور امروز (سه شنبه) توانست خط دفاعی داعش را در شمال و شرق فلوجه در استان الانبار درهم شکند.»
بنابر این گزارش، العربیه گفت: «عملیات آزادسازی "الرمادی" با مشارکت نیروهای ارتش، نیروهای بسیج مردمی و قبایل مسلح انجام می شود.»
خاطرنشان می شود روز گذشته عملیات آزادسازی استان الانبار از شهر الرمادی، مرکز این استان آغاز شد.
به گزارش ستاد مشترک ارتش عراق، عملیات آزادسازی الانبار از 4 محور آغاز شده و فرماندهان نظامی این کشور اطمینان دارند که اینبار می توانند این استان را از کنترل داعش خارج کنند.
"سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق در توضیح این عملیات گفت: «تمامی نیروهای مسلح در هماهنگی کامل در این عملیات شرکت دارند.»

خرین خبرها از نبرد بزرگ الانبار/ [h=1][/h] [h=2]خبرگزاری تسنیم: شورای نیروهای داوطلب مردمی عراق تاکید کرد نبرد فلوجه به زودی به نفع ملت عراق یکسره و این شهر از لوث تروریست های تکفیری پاکسازی خواهد شد.[/h]




به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسله،"احمد الاسدی" سخنگوی شورای نیروهای داوطلب مردمی عراق اظهار داشت عملیات آزادسازی شهر فلوجه خیلی طول نخواهد کشید و به زودی با پیروزی عراقی ها به پایان خواهد رسید.
وی افزود تروریست های داعشی از طریق مساجد و دستگاه های ارتباطی که به آن دست یافته اند، در داخل شهر آماده باش عمومی اعلام کرده است.
هشدار درباره توطئه خطرناک داعش
الاسدی خاطر نشان کرد اطلاعاتی از داخل فلوجه به دست ما رسیده است که نشان می دهد شهروندان و کارکنان به محض ورود نیروهای امنیتی و مردمی به داخل فلوجه، می خواهند به این نیروها بپیوندند و هماهنگی با این افراد ادامه دارد.
وی تاکید کرد برخی از عشایر الانبار تاکید کرده اند برای شرکت در عملیات آزادسازی فلوجه به نیروهای داوطلب مردمی می پیوندند و آنها را همراهی می کنند.
الاسدی هشدر داد داعش در حال بمب گذاری در مساجد و منازل مردم برای منفجر کردن این اماکن و ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان و درصدد آن است تا نیروهای مردمی را مسئول ارتکاب این جنایت نشان دهد.
حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق روز دوشنبه بیست و دوم تیرماه از آزادسازی قریب الوقوع استان الانبار از لوث تروریست های تکفیری خبر داده بود. عملیات بزرگ نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق برای پاکسازی الانبار از لوث داعش از روز دوشنبه آغاز شده است.
مژده استاندار الانبار به مردم عراق
از سوی دیگر "صهیب الراوی" استاندار الانبار، آزادسازی این استان از اشغال تروریست های وهابی داعش را در آینده نزدیک مژده داد.
به گفته، مژده آزادسازی استان الانبار از سیطره تروریست های وهابی داعش نمایان شده و مردم الانبار هم آن را با تمام وجود احساس می کنند.
وی با تبریک به مناسبت آغاز عملیات الانبار خاطر نشان کرد استانداری نیز در نبردهای آزادسازی با فرماندهی عملیات و تشکیلات نظامی از طریق عشایری که برای این نبرد آموزش دیده و آماده شده اند، شرکت می کند.
الراوی افزود هسته بحرانی با نظارت استاندار برای پیگیری روند عملیات و فراهم کردن گذرگاه امن برای کسانی که شرایط آنها را مجبور به ماندن در الانبار کرده است، تشکیل شده است.
وی تصریح کرد مردم الانبار این سرزمین را پس از آزادی با همکاری برادران غیرتمند خود با هدف بازگرداندن خانواده های آواره به مناطق و بازسازی استان حفظ خواهند کرد.
فقط داعشی ها در فلوجه باقی مانده اند
از سوی دیگر "محمد ناجی العسکری" از نمایندگان فراکسیون بدر در پارلمان عراق تاکید کرد برخی به دروغ این گونه القا می کنند که عملیات آزادسازی الانبار، علاوه بر داعش، غیرنظامیان را هم هدف قرار می دهد که این افراد با چنین دروغ هایی برای حمایت از داعشی ها و دفاع از آنها تحت پوشش حقوق بشر تلاش می کنند در حالی که عملیات آزادسازی فقط داعشی ها را هدف قرار می دهد.
به گزارش تسنیم، العسکری در گفت و گو با شبکه الاتجاه خاطر نشان کرد چنین عملیاتی پس از آن آغاز شد که دولت عراق بیش از یک ماه برای خروج خانواده و غیرنظامیان از شهر فلوجه و فراهم کردن فرصت برای همه مردم به منظور ترک شهر پیش از محاصره آن و بمباران مواضع داعشی ها مهلت زمانی تعیین کرده بود.
وی تاکید کرد در داخل شهر فلوجه فقط داعشی ها و کسانی که با آنها همدست هستند، باقی مانده اند.
العسکری گفت کسانی که برای پخش شایعات و دروغ و متهم کردن نیروهای امنیتی تلاش می کنند، تحرکاتشان پیش از هر عملیات نظامی برای پاکسازی شهرها و نابودی تروریست ها تشدید می شود، این افراد حامیان واقعی داعش و مدافعان تروریست ها در پوشش حقوق بشر هستند.
انتهای پیام/

در پی درگیری های شدید طالبان و داعش در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۵ عضو هر دو گروه کشته و زخمی شدند. به گزارش "کوگانا"، مقامات محلی ولایت ننگرهار اعلام کردند بر اثر درگیری میان اعضای داعش و طالبان در این ولایت، ۲۵ نفر از هر دو گروه کشته و زخمی شدند.
درگیری های داعش و طالبان در ماه های اخیر افزایش یافته است. بیشتر درگیری ها در شهر «اچین» ولایت ننگرهار است.
در روزهای گذشته گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار با خسارت های فراوانی مواجه شده است.
چند روز پیش رهبر این گروه تروریستی که مسئولیت داعش در حوزه افغانستان و پاکستان را به عهده داشت در ولایت ننگرهار کشته شد.

منبع: مهر

[h=2]کشته شدن بیش از 50 کودک اجیر شده به دست داعش[/h] یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از 50 کودک اجیر شده توسط گروه تروریستی داعش از آغاز سال جاری میلادی در سوریه، کشته شده اند.
گروه دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: مرگ 52 کودک را که در صفوف داعش می جنگیده اند و همگی کمتر از 16سال سن داشته اند را ثبت کرده است که عضو برنامه به اصطلاح کودکان خلافت این گروه تروریستی بوده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نهاد مستقر در انگلیس افزود: داعش در چارچوب این برنامه، کودکان را در بخش های تحت اشغال در سوریه تحت آموزش شدید و سخت نظامی و مذهبی قرار می دهد.
بر اساس آمار این گروه، تنها در ماه ژوییه 31 کودک داعشی در انفجارها، درگیری ها و حملات هوایی نیروهای دولتی سوریه و ائتلاف ضد داعش، جان خود را از دست داده اند.
داعش از کودکان برای نگهبانی از پاسگاه های ایست و بازرسی یا گردآوری اطلاعات از بخش های اشغال نشده و همچنین برای اعدام زندانیان یا حملات انتحاری استفاده می کند.
داعش تنها در سال جاری از 8 کودک به عنوان مهاجم انتحاری استفاده کرده که آخرین آن در درگیری با شبه نظامیان کرد در شمال شرقی سوریه بوده است.
رامی عبدالرحمان مدیر گروه دیده بان حقوق بشر به فرانس پرس گفت: این نشانگر سوء استفاده داعش از رنج مردم سوریه است.
این گروه افزود: اطلاعاتی در باره کشته شدن ده ها کودک نیز دیگر نیز دریافت کرده است که قابل تایید نیست.
بر اساس این اطلاعات، داعش از آغاز سال 2015 میلادی، بیش از 1100 کودک را در عملیات تروریستی و جنگی خود به کار گرفته است.
بحران سوریه در سال 2011 با تهاجم گسترده گروه های تروریستی برای سرنگون کردن دولت این کشور آغاز شد.


نیروهای بسیج مردمی عراق یک داعشی چینی را اسیر کردند.
صراط: یک چینی عضو گروهک تروریستی داعش در درگیری‌های منطقه فلوجه به دام نیروهای الحشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) افتاد.


منبع: فارس

تحولات عراق؛


پاکسازی کامل سه منطقه در استان الانبار عراق و هلاکت ۱۹ عنصر تکفیری در این استان از مهمترین تحولات میدانی در این کشور به شمار می رود.
شهرخبر: ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور همچنان به عملیات آزادسازی استان الانبار از لوث تروریست های داعش ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، ارتش عراق و نیروهای مردمی موفق شدند مناطق «الطاش الثانیه»، «المضیق» و «الملعب» در استان الانبار را به کنترل کامل خود درآورند.

رسانه های عراقی اعلام کردند که ارتش در جریان این عملیات که با کمک نیروهای مردمی صورت گرفت، ده ها تکفیری را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را به شدت زخمی کرد.

در همین حال منابع امنیتی از به هلاکت رسیدن ۱۹ عضو گروه های تکفیری در جریان درگیری با ارتش و نیروهای مردمی عراق در مناطقی از استان الانبار خبر می دهند.

از سوی دیگر، جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش مناطقی در شهر الرمادی واقع در استان الانبار را بمباران کردند.

این تحولات در حالی است که عمیات ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی شهر فلوجه واقع در استان الانبار همچنان ادامه دارد.


نیروهای ارتش لبنان یک شبکه‌ جاسوسی را که با استفاده از پهپاد‌های شناسایی برفراز سلسله کوه‌های شرقی این کشور به جاسوسی می‌پرداختند دستگیر کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه‌ خبری «النشره»، نیروهای اطلاعاتی ارتش لبنان یک شبکه‌ جاسوسی را که از تروریست‌های سوری تشکیل شده بود و بین مناطق «برالیاس»، «مجدل عنجر» و «عرسال» تردد می‌کردند دستگیر کردند.به هنگام دستگیری این شبکه جاسوسی دو پهپاد شناسایی نزد آن‌ها نیز کشف و ضبط شد.تروریست‌های تکفیری تلاش زیادی دارند، از منطقه عرسال واقع در مرز سوریه و لبنان وارد این کشور شوند و اوضاع این کشور را متشنج و پرتنش سازند.این در حالی است که نیروهای ارتش لبنان با همکاری رزمندگان حزب‌الله در نواحی مرزی این کشور با سوریه مستقر و تحرکات تروریست‌ها را خنثی می‌سازند.

ادامه نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه


منابع سوری از عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در حومه ادلب و کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها در حومه حلب و حمص خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، نیروهای ارتش، عملیات منحصر به فردی علیه مخفیگاه‌ها و تجمعات گروه‌های تروریستی موسوم به جیش‌الفتح در حومه ادلب انجام دادند.
یک منبع نظامی در این باره گفت عملیات نظامی بر مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های جبهه النصره و گروه موسوم به حرکه‌احرارالشام الاسلامیه در روستاهای ام جرین و قرع‌الغزال در منطقه ابوالظهور در حومه شرقی ادلب متمرکز بود که این تروریست‌ها از حمایت مالی آل سعود برخوردار هستند. این منبع افرود عملیات اخیر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌ها و انهدام خودروهای مجهز به تیربار و مقادیری سلاح و مهمات منجر شد.
روز سه‌شنبه نیز در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه‌های تروریست‌های تکفیری وابسته به تشکل موسوم به جیش‌الفتح در مناطق مختلف استان ادلب، دست کم 36 تروریست کشته شدند.
دو عامل انتحاری وابسته به جبهه‌النصره و‌ «احرارالشام» نیز در شهرک «ابوطلحه» در منطقه ادلب خود را منفجر کردند که به کشته شدن شیخ «ابوعبدالرحمان» یکی از فرماندهان این گروه و هفت فرد مسلح دیگر منجر شد.
تروریست‌های احرارالشام از حدود 10 ماه پیش هدف انفجارهای شدید قرار گرفته‌اند و شمار زیادی از فرماندهان این جنبش کشته شده‌اند.
فروپاشی کانون‌های داعش
در عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی در حومه شرقی حمص و تدمر شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.
به گزارش فارس به گفته یک منبع سوری، در عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌های داعشی در روستاهای ابوطواله، مرهطان و شمال کاخ الحیر در حومه تدمر، شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.
در این عملیات همچنین چند خودرو مجهز به تیربار و حامل سلاح و مهمات منهدم شد که تروریست‌ها درصدد رساندن آنها به اطراف شهر تدمر برای حمایت از کانون‌های تروریستی داعش بودند که زیر ضربات ارتش و گروه‌های دفاع مردمی از هم فروپاشیده‌اند.
نیروهای ارتش سوریه از اواسط هفته گذشته تاکنون به پیشرفت‌های زیادی در عملیات پیگرد تروریست‌های داعشی و بیرون راندن آنها از حومه تدمر دست یافته‌اند و تلفات و خسارت‌های سنگین به آنها وارد کرده‌اند.
عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه شمالی حمص هم ادامه یافت. نیروهای ارتش، با یک گروه تروریستی که درصدد نفوذ به سمت منطقه الغربال در شمال حمص بود، مقابله کردند که طی آن تمام این گروه‌کشته یا زخمی شدند.
در حلب نیز عملیات مبارزه با گروه‌های تروریستی مرتبط با حکومت ترکیه با هدف ریشه‌کنی تروریسم تکفیری در این استان ادامه یافت.
نیروهای ارتش عملیات گسترده‌ای را علیه مخفیگاه‌ها و خطوط کمک‌رسانی به گروه‌های تکفیری در شهرک‌های حومه شمالی حلب به عنوان خط نخست‌نفوذ مزدوران و قاچاق سلاح و مهمات از سمت ترکیه، انجام دادند.
عملیات اخیر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌ها منجر شد که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند.
زمین‌گیر شدن تروریست‌ها در زبدانی
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در ادامه نبرد با گروه‌های تروریستی در «زبدانی» و «عرسال» تونل بزرگی در جنوب شهر زبدانی را منهدم کردند و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
ارتش سوریه و مقاومت لبنان همچنین مخفیگاه‌های گروه‌های تکفیری مرکز زبدانی را منهدم کردند و موفق شدند راه‌های ارتباطی تروریست‌ها به این منطقه را مسدود و تروریست‌ها را زمین‌گیر کنند.
فروپاشی توان هجومی تروریست‌ها در تپه‌های عرسال و زبدانی پیروزی بزرگی برای ارتش و مقاومت لبنان محسوب می‌شد.


مسؤول اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد: تروریست‌های داعش 17 ماهیگیر موصلی و 14 تن از اعضای این گروهک را اعدام کرده اند.
به گزارش مشرق، سعید مموزینی گفت: 17 ماهیگیر موصلی به دلیل عدم تحویل "سهم" داعشی‌ها از ماهی‌های صید شده، اعدام شده اند.

به نوشته سومریه نیوز، وی همچنین از اعدام 14 فرد مسلح عضو داعش از حمله دو کُرد به دلیل عدم پایبندی به مقررات این گروه خبر داد.

اهالی شهر موصل که از خرداد 93 در اشغال تروریست های تکفیری داعش قرار دارد، به خاطر قوانین افراطی و رفتار غیرانسانی اعضای این گروه، با بحران امنیتی و انسانی بزرگی مواجه هستند.

داعش در مدارس اسرائیل چه می‌کند؟
رژیم صهیونیستی مدعی شناسایی یک شبکه از تروریست‌های داعش شد که اعضای آن را آموزگاران مدارس تشکیل می‌دهند.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در شورای محلی منطقه حوره در نقب، یک شبکه تروریستی مرتبط با داعش شناسایی شده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که با اعترافات ۴ تن از آموزگاران که در مدارس حوره و راهط تدریس می کردند، معلوم شد شبکه ای تروریستی به طور مخفیانه در مدارس و مساجد و مراکز تجاری این منطقه فعالیت می کند.

بنابر ادعای رژیم صهیونی"بشیر" یکی از متهمان اعتراف کرده است، بعد از تأیید داعش در سال ۲۰۱۴ به طور تصادفی با جوانانی در مراکز خرید حوره آَشنا شده که از تحولات سوریه سخن می گفتند و وی نیز حمایتش را از داعش اعلام کرده و به اتفاق آنها ویدیوهایی از سخنان ابوبکر البغدادی (سرکرده داعش) را مشاهده کرده است.

گزارشگر اسراییلی گفت: از کیفر خواستی که طی این هفته علیه ۶ متهم ارایه شد، معلوم شد که چهار تن از متهمان از وظیفه خود به عنوان معلم سوء استفاده کرده و دانش آموزان را با داعش آَشنا کرده اند.
وی افزود: بشیر اعتراف کرده است دانش آموزان را با داعش آَشنا کرده و در زنگ تفریح سرودهای داعش را برای آنها پخش می کرد.

بنابر ادعای گزارشگر صهیونیست، یکی از دانش آموزان در باره "محمد" یکی دیگر از معلمان متهم گفته است، محمد که معلم ورزش است به او گفته است داعش اسلام صحیح و واقعی است. و در باره اقدام داعش در سربریدن قربانیان گفته اقدام آنها در اسلام مورد قبول است.

گزارشگر اسراییلی گفت: اعضای این شبکه اعتراف کردند برای پیوستن به عناصر داعش در سوریه، مرحله به مرحله برنامه ریزی کرده اند.

"عیسی" یکی دیگر از متهمان اعتراف کرده است دو ماه پیش تصمیم گرفتند عازم مکه شوند و از آنجا با یک خودرو به سمت عراق حرکت کنند و به طور مخفیانه از صحرا وارد عراق شوند و از آنجا با عناصر داعش تماس برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد اعتراف کردند شخصی که آنها را برای پیوستن به داعش ترغیب کرده است عثمان نام دارد و در یکی از بیمارستانهای عسقلان مشغول به کار بود. وی از ساکنان حوره است که در نبرد داعش با ارتش سوریه در این کشور کشته شد.

گزارشگر اسراییلی گفت: ایوب قره نماینده حوره در کنست (پارلمان اسراییل) گفته است، قرار است در مساجد علیه این پدیده و تشکیلات داعش جلسات سخنرانی برقرار شود.

ادعای رژیم صهیونیستی در باره کشف یک شبکه داعش در حالی است که این رژیم، داعش و سایر گروه های مسلح که در سوریه می جنگند را با شیوه های مختلف ازجمله ارایه کمک های تسلیحاتی، ایجاد بیمارستان های صحرایی و کمک های اطلاعاتی حمایت می کند.

به نظرم آوردن اسم داعش در متن ها کاملا اشتباه اسنت چرا؟

چون وقتی شما میگویید گروهک ترورسیتی داعش دقیقا دارید میگویید گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام!

اما آیا واقعا این گروه یک دولت اسلامی تشکیل داده؟!

به نظرم بهتر است بگوییم گروهک تروریستی موسوم به داعش.

اینطوری حداقل تاکید میکنیم که تنها اسم آن دولت اسلامی است نه رسم آن.

align: center

[TD="class: news_title"]پیشروی ارتش سوریه به قلب شهر زبدانی[/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[TD="class: news_body"]باشگاه خبرنگاران نوشت:
ارتش سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش با پشتیبانی مبارزان حزب الله لبنان به عمق شهر زبدانی پیشروی کرده اند تا این شهر را که دو هفته است در محاصره قرار دارد از شورشیان بازپس بگیرند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، ارتش سوریه و شورشیان سوری اعلام کردند مبارزان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی توپخانه سنگین به مرکز شهر زبدانی نزدیک شده اند.
کنترل این شهر که در 45 کیلومتری شمال غرب دمشق پایتخت سوریه واقع است عاملی مهم در تقویت مناطق تحت کنترل دولت سوریه به شمار می رود که لبنان و سوریه را به یکدیگر ارتباط می دهد.
تصاویری که ارتش سوریه منتشر کرد نیروهای سوری را نشان داد که در بخش سلطانی در شهر زبدانی با شورشیان درگیر هستند.
[/TD]

[h=2]60 تروریست انگلیسی از سال 2012 در عراق و سوریه کشته شدند[/h]


شفقنا- روزنامه دیلی میل از هلاکت 60 تروریست انگلیسی عضو گروه داعش در عراق و سوریه از سال 2012 تا کنون خبر داد.
به گزارش العالم، این روزنامه انگلیسی در گزارش امروز خود نوشت: تقریبا از هر 10 نفر از مجموع 700 انگلیسی که در گروه تروریستی داعش می جنگند یک نفر در درگیریها یا عملیات انتحاری کشته شده است.
دیلی میل افزود: این مساله به افزایش هلاکت شمار زیادی از داعشی های انگلیسی و هم چنین افزایش دوبرابری شمار آنان نسبت به سال گذشته منجر شده است.
"مایکل فالون" وزیر دفاع انگلستان کمی پیش گفته بود دولت انگلستان در صدد آغاز حملات هوایی به پایگاههای تروریست های داعش در سوریه است.

در ادامه عملیات ارتش سوریه اعلام شد؛ [h=1]انهدام مخفیگاه های تروریست های مرتبط با تل آویو در درعا و قنیطره[/h] [h=2]خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در انهدام مخفیگاه ها و کانون های گروه های تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی در درعا و قنیطره خبر دادند.[/h]
نسخه قابل چاپ



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، عملیات نیروهای ارتش ودیگر نیروهای مسلح سوریه در درعا و قنیطره به هلاکت شمار دیگری از تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل در چارچوب جنگ مستمر با تروریسم تکفیری منجر شد.
یک منبع نظامی سوری گفت یک یگان از نیروهای ارتش با تکیه بر اطلاعات دقیق، تمام اعضای یک گروه تروریستی را در محله درعاالبلد به هلاکت رساندند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند.
روز گذشته نیز نیروهای ارتش، یک موشک انداز گروه های تروریستی را در اردوگاه آوارگان و جنوب کارگاه تولید کفش در محله درعاالبلد منهدم کردند. این منطقه یکی از مهمترین خطوط کمک رسانی به تروریست های جبهه النصره از سمت اردن به شمار می رود و همچنان شاهد نفوذ مزدوران و ورود سلاح و مهمات از سمت اردن است که در داخل این کشور پایگاه هایی برای آموزش تروریست ها با نظارت موساد رژیم صهیونیستی و برخی رژیم های عربی دایر شده است.
عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های گروه های تروریستی در شهرک های الیادوده، زمرین الحاره در استان درعا به هلاکت شماری از اعضای این گروه ها و انهدام مهمات و سلاح های آنها منجر شد.این مناطق که نام جیدور حوران بر آنها اطلاق می شود، نقاط ارتباطی و انبارهای لجستیکی اول گروه های تروریستی در درعا و رژیم اسرائیل به شمار می رود.
عملیات نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی قنیطره، مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و گروه های موسوم به لواء فجرالاسلام و الویه الفرقان در روستای البریقه به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها منجر شد.
اوضاع میدانی حلب و حومه آن
در حلب و حومه آن نیز نیروهای ارتش به عملیات مبارزه با تروریست های مزدور ادامه دادند.
یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح با تشدید عملیات خود علیه مخفیگاه ها و تجمعات تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه هایی که تحت سرکردگی آن قرار دارند، مواضع آنها را در محله های قدیمی حلب، اللیرمون و الراشدین 4 در هم کوبیدند که این عملیات به کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها وانهدام جنگ افزارهای آنها منجر شد.
در حومه شمالی حلب هم عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و خطوط کمک رسانی به گروه های تروریستی تکفیری، هلاکت شماری از تروریست ها را در پی داشت و سلاح ها و مهمات آنها نیز منهدم شد.
همچنین شماری از تروریست ها در عملیات نیروهای ارتش در اطراف مرکز پژوهش های علمی و خان العسل و روستای المنصوره در غرب حلب به هلاکت رسیدند.
روز گذشته در عملیات نیروهای ارتش در شامر، حریتان، مران، حردتنین، عندان، الباب، المنصوره، کفرداعل،‌کفرحمره و خان العسل در حومه حلب، چندین خودرو مجهز به تیربار منهدم و شمار زیادی از تروریست های مورد حمایت حکومت ترکیه کشته شدند.
در اطراف دانشکده هوایی در حومه شرقی حلب هم نیروهای ارتش چند خودرو مجهز به تیربار را منهدم کرده و شماری از تروریست های داعشی را به هلاکت رساندند.
اوضاع میدانی حومه لاذقیه
عملیات مبارزه با تروریسم در حومه لاذقیه نیز همچنان ادامه دارد به طوری که یک منبع نظامی از انهدام مخفیگاه های گروه های تروریستی در روستای شلف و هلاکت شماری از تروریست ها از جمله یک تروریست مصری به نام عبدالقادر القرضاوی خبر داد.
اوضاع میدانی السویداء
هلاکت شماری از تروریست های داعشی و انهدام یک خمپاره انداز و جنگ افزارهای آنها در روستای القصر در حومه شمال شرقی السویداء از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.
یک منبع نظامی اعلام کرد عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و تجمعات تروریست های داعشی در روستای القصر در 60 کیلومتری شمال شرقی السویداء به هلاکت شماری از آنها منجر شد.
این منبع افزود همچنین یک یگان دیگر از نیروهای ارتش پس از زیر نظر گرفتن تحرکات تروریست های داعشی که از سمت خربه صعد به سمت تل البثینه می رفتند، با آنها درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های تکفیری و انهدام سلاح ها و مهمات آنها منجر شد.
بر اساس این گزارش،‌نیروهای ارتش همچنان با همکاری گروه های دفاع مردمی به پیگرد تروریست های داعشی ادامه می دهند که از فضاهای باز بیابان سوریه برای قاچاق سلاح و مهمات از طریق مرزهای باز با عراق و اردن سوء‌استفاده می کنند. روز گذشته شماری از تروریست ها در تل الفاره در ناحیه شقا در حومه السویداء به هلاکت رسیدند.
انتهای پیام/