برخی از فتواهای فرقه وهابیت

تب‌های اولیه

118 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[=+1]مفتي عربستان: مرگ به سبب طاعون، شهادت است[/]

شيخ عبدالعزيز آل شيخ مفتي کشور عربستان سعودي بر حرام بودن سفر به کشورهايي که در آن انفولانزاي خوکي شايع شده است تاکيد کرد. زيرا اين مساله مخالف شرع است که يک انسان خود را در معرض هلاکت قرار دهد.


به گزارش پرس.تي.وي - بيروت و به نقل از گزارشات رسانه‌اي عربستان، آل شيخ گفت: «رسول‌الله (ٌص) به ما نصيحت کردند که به سرزميني که در آن طاعون آمده است مسافرت نکنيم و اگر مسافرت کرديم و گرفتار آن مرض شديم از آنجا خارج نشويم، زيرا مرگي که از طاعون موجب شود شهادت است».

وي افزود:‌«اگر متوجه شديم که در کشوري بيماري انفولانزاي خوکي مشاهده شده است سفر کردن به آن حرام است. زيرا ما خود را با اين کار در معرض هلاکت قرار مي‌دهيم».

وي در يک محاضره با عنوان حکم سياحت در اسلام و بيان اداب و شروط آن در مسجد امام ترکي بن عبدالله گفت: «نتيجه ي اين نوع بيماري‌ها گناهان و معصيت‌ها و اصرار در انجام مکروهات است». وي همچنين از مسلمانان به سبب فراموشي دين خود و ناديده گرفتن اخلاق و غرق شدن در شهوات انتقاد کرد.

در گزارشي که روزنامه‌ي الحياة آن را منتشر کرده است آل شيخ در سخنان روز دوشنبه‌ي خود تصريح کرده است که تعلل بعضي از مردان در زدن و ضرب و شتم زن‌ها و بچه‌هايشان باعث جهل و حماقت و وارد شدن شر در نفس‌هاي آنها شده است. وي تاکيد کرد که خشونت‌هاي خانوادگي باعث خشونت، فساد و ارتکاب به جرائم مي‌شود.

اين در حاليست که کشور عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که سه نفر ديگر که به انفولانزاي خوکي مبتلا شده‌اند در اين کشور شناسايي شده‌اند. بدين ترتيب تعداد افرادي که در عربستان به اين ويروس مبتلا شد‌ه اند به 14 نفر مي‌رسد.

[=+1]شيطنت وهابي‏ها و هوشياري دانشجويان شيعه [/]

پس از اين اقدام و با هوشياري دانشجويان، اين کتاب‏ها جمع آوري و تحويل معاون فرهنگي کاروان ها شد. اين کتاب‏ها با موضوع تحريف واقعه غدير خم، ظهور مهدي موعود (عج) و تفسير قرآن چاپ شده است.


به گزارش لبيک، برخي از وهابيون مدينه با سوءاستفاده از حضور دانشجويان ايراني در اماکن تاريخي و مقدس اين شهر، به منظور ايجاد شبهه به توزيع کتب ضاله به زبان فارسي ميان دانشجويان اقدام کردند.

مبلغان وهابي در مدينه منوره مطابق سنوات اخير و با سوءاستفاده از حضور دانشجويان ايراني در اماکن تاريخي و مقدس اين شهر، به منظور ايجاد شبهه در اعتقادات آنان به توزيع کتب ضاله به زبان فارسي ميان دانشجويان اقدام کردند.

پس از اين اقدام و با هوشياري دانشجويان، اين کتاب‏ها جمع آوري و تحويل معاون فرهنگي کاروان ها شد. اين کتاب‏ها با موضوع تحريف واقعه غدير خم، ظهور مهدي موعود (عج) و تفسير قرآن چاپ شده است.

[=+1]قبر رسول الله را خراب كنيد، ابن جبرين بهشت را برايتان ضمانت مي كند[/]

همگان از فتواي بزرگ عالم فاسد مملكت آل سعود، (‌ابن جبرين وهابي) آگاهند كه تخريب ابنيه و ضريح روي قبور و خصوصاً قبور عترت و آل بيت عليهم السلام را مباح دانسته و مي گويد "خوب است ، وليكن اگر تاريخ ساخت اين ابنيه و كيفيت بناي آنها قبل و بعد از آنكه با خاك يكسان شود،‌ ذكر گردد، اشكالي ندارد "، ما اين فتوا را يكبار ديگر ذيل اين مقاله منتشر مي كنيم، براي كساني كه از آن اطلاع نيافته اند، و نيز براي كساني كه از اين فتواي سرگشاده ابن جبرين لعين و فرمان ظالمانه اش اطلاع دارند، سند فتواي او سخني از پيامبر(ص) است كه (به زعم ابن جبرين) فرموده:" هيچ تصويري نماند مگر آنكه آن را محو كردم و هيچ قبر برجسته اي، نماند مگر آنكه آن را با خاك يكسان كردم&quot. اين شيخ گمراه ادّعا مي كند هر كس اعتقاد داشته باشد كساني كه در اين قبورند،‌ شهدا و صالحان هستند و نزد خدا جاه و مقام و كرامت دارند يا براي مؤمنان اهل زمين شفاعت مي كنند، جاهل است، در اينجا زير اين عبارت خط مي كشيم كه مي گويد شهدا نزد خدا هيچ جاه و مقامي ندارند، سخني كه در فتواي اين مفتي ديار آل سعود آمده، امري كه نياز به جواب دارد، ‌و ما در اينجا نه از پيش خود و نه بر اساس روايات موجود در اسانيد كتب شيعه، بلكه با با استناد بر آنچه كه در سنّت خود او و كتابهايش و طبعاً كتاب خدا، قرآن، درباره فضيلت شهدا و تكريم منزلت ايشان آمده به او جواب مي دهيم، تا براي اهل سنّت اثبات كنيم كه آنچه اين گمراه منحرف فاسق دور از دين و سنّت رسول مي گويد مخالف سنّتي است كه خودش ادّعاي ايمان به آن را دارد،‌ و قسمتي از فضايل و مقام شهدا در آيات قرآن و كتب اهل سنّت را مي آوريم، حال كه شهداي عامّه مؤمنين چنين مقاماتي دارند،‌ چگونه است منزلت اهل بيت يا منزلت رسول الله صلوات الله عليه و سلامه عليه و علي آله و سلّم:

شهيد در قرآن:

آيات بسياري در فضيلت شهدا نزد خداي سبحان در قرآن وجود دارد، آنجا كه خداوند مي فرمايد:

وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَالشُّهَدَاءُ عِندَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ [حديد19]

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ المُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقاًّ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الفَوْزُ العَظِيمُ [توبه111]

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ * فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ * يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ المُؤْمِنِينَ [آل عمران169-171]

وَلاَ تَقُولُوا لِمْن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ [بقره154]

وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ * سَيَهْدِيهِمْ وَيُصْلِحُ بَالَهُمْ * وَيُدْخِلُهُمُ الجَنَّةَ عَرَّفَهَا لَهُمْ [محمد4-6]

امّا منزلت شهيد در سنّت نبوي آنطور كه در جميع كتابهاي اهل سنّت آمده، شامل بسياري از احاديث نبوي شريف در فضيلت شهادت و شهداي راه خدا مي شود، از جمله:

رسول الله (ص)‌ فرمود: "كساني كه كشته مي شوند، سه دسته اند، مؤمني كه با مال و جانش در راه خدا جهاد مي كند تا آنكه بدست دشمن كشته مي شود،‌ او شهيد ممتحن است و ‌در خيمه خدا زير عرش او مستقر است و پيامبران جز با درجه نبوت بر او برتري ندارند، و مؤمني كه مرتكب گناه و خطا شده و با مال و جانش در اه خدا جهاد مي كند، تا آنكه دشمن او را از پا در مي آورد،‌ او نيز گناهانش بخشيده مي شود، زيرا شمشير محو كننده خطاهاست، او از هر دري كه بخواهد مي تواند وارد بهشت شود،‌و منافقي كه با مال و جانش در راه خدا جهاد مي كند تا آنكه به دست دشمن كشته مي شود، پس او جايش در جهنم است، زيرا شمشير، نفاق را محو نمي نمايد" .

و نيز وقتي از شهيد نزد رسول خدا ياد شد، فرمود:‌ " هيچ نفسي نيست كه بميرد و بخواهد دوباره به دنيا برگردد، جز شهيد كه به خاطر فضيلت شهادت، آرزو مي كند به دنيا برگردد و دهها بار ديگر كشته شود&quot.

و نيز فرمود:‌" وقتي در احد برادران شما كشته شدند، ارواحشان در دل پرنده اي به سوي بهشت برده شد و در آنجا از ميوه ها و طعام بهشتي متنعم شدند،‌ وقتي جايگاه خود را ديدند،‌گفتند: كاش برادران ما بودند و مي دانستند كه خداوند چه كرامتي به ما بخشيده و ما در چه جايي هستيم، ‌تا در جهاد سستي نورزند و عقب نكشند، پس خداوند فرمود: من سخن شما را به آنها ابلاغ مي كنم،‌ و اين آيات را نازل نمود: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً [آل عمران : 169]

و نيز فرمود: " شهدا سه دسته اند، كه كمترين آنها از نظر مرتبه و مقام نزد خدا كسي است كه نه به هدف جنگ بلكه براي كار خودش از منزل خارج شود و اتفاقاً جنگي پيش آيد و او كشته شود، پس با اولين قطره از خونش كه بر زمين ريخته شود، خداوند تمام گناهانش را مي بخشد و روحش را به آسمانها بالا مي برد،‌ و از هيچ آسماني گذر نمي كند، مگر آنكه فرشتگان او را مشايعت مي نمايند تا آنكه به خدا مي رسد، ‌و آنگاه به خدا سجده مي كند و به او هفتاد زوج لباس از استبرق كه هرگز بهتر از آن را شما نديده ايد اعطا مي شود&quot.

امّا منزلت شهيد از زبان صحابه كه در كتب اهل سنّت ذكر شده است:

از عمر بن الخطاب نقل شده كه گفت: و الله بعضي از مردم به خاطر بدست آوردن دنيا جنگ مي كنند، و بعضي به خاطر اينكه جنگ كارشان است و كاري جز جنگ بلد نيستند، ‌و بعضي به خاطر رضايت خدا مي جنگند،‌آنها شهدا هستند، و هر كس از آنها به همان شكلي كه كشته شده برانگيخته خواهد شد، ‌و فقط خدا مي داند چگونه با او معامله مي شود و براي ما تبيين شده كه اين شخص تمام گناهان آينده و گذشته او آمرزيده مي شود&quot.

پس بعد از اين شواهد (آيات قرآن و سنّت)،‌ شهدا به رأي ابن جبرين جاه و كرامتي ندارند! پس يا سنّت در گمراهي است يا آل وهّاب و علماي نابكارشان و در رأس آنان ابن جبرين، ‌زيرا او آشكارا با خدا و سنّت سر مخالفت برداشته و فتوا مي دهد و در كشور خودش هم به فتواي او عمل نمي شود، دليلش قبر رسول الله است كه گنبد آن همچنان پابرجاست.

اي ابن جبرين! و اي تمام كساني كه از او اطاعت مي كنند و فتواهايش را دقيقاً در عراق و در حرم پاك دو امام معصوم امام هادي و عسكري عليهما سلام اجرا مي كنند! برويد و به نيابت از مولانا ابن جبرين! و بر اساس قول خود پيامبر (ص) كه به گمان ابن جبرين فرموده:" هيچ تصويري را نگذاشتم مگر آنكه آن را محو كردم و هيچ قبر برجسته اي را باقي نگذاشتم،‌ مگر آنكه آن را با خاك يكسان كردم"، گنبد و حرم پيامبر را هم با خاك يكسان كنيد، اي همه كساني كه براي حج و عمره به عربستان مي رويد! ‌كلنگ و بيل يا تانك و موشك كاتيوشا هم با خود ببريد تا با انهدام قبر رسول خدا و صحابه، مجاور او متبرك شود و شما وارد بهشت شويد و عاقبت نيك براي هر كسي است كه اين فتوا را اجرا كند...

اين فتوايي است كه اين عالم وهابي براي يك ميليارد مسلمان حلال و شرعي نموده كه قبر سرور عالميان رسول الله صلّي الله عليه و آله را خراب كنند و ابن جبرين علاّمه والا مقام ، و ارشد علماي بلاد حرمين شريفين، مقدّسترين بلاد مسلمين، كه از سوي آل سعود حمايت مي شود، بهشت را براي آنان ضمانت مي كند. گويا او خودش بيل و كلنگ يا تانكي ندارد كه امر نبي امّت را اجرا نمايد...

خدايا از تو مي خواهيم بيشتر از اين آنها را رسوا و خوار نمايي و آنها را با فتواهايشان به درك واصل كني و بين آنها و دوستدارانشان تفرقه بيندازي و زمين زير گامهايشان را آتش بزني و آنها را از نعمتهايت محروم نمايي و با زلزله اي به كام زمين فرو ببري، همانطور كه با گذشتگان همكيششان، از دين خارج شدگاني چون فرعونيان و طاغوتيان عمل نمودي.

خدايا هر كس را كه به سخنان آل وهّاب و تيميه و آل معاويه و يزيد گوش مي دهد،‌ آناني كه قبل از وهابيان كعبه شريف را خراب كردند و آتش زدند و حجاج بيت الله الحرام را با منجنيق كشتند و سوزاندند و سلاله آل سعود، مدعيان خادم الحرمين و حاميان اين علماي نابكار و گمراه را همه را لعنت كن و از آنها اثري باقي مگذار.

منبع: سلام شيعه

[=+1]امام حنبلي ها به حضرت موسى بن جعفر(ع) توسل ميكند[/]

امام حنبلي ها به حضرت موسى بن جعفر(ع) توسل ميكند

الحسن بن ابراهيم ابو علي خلال -امام حنبلي ها در زمان خودش- ميگويد :

هر وقت حاجتي داشتم به قبر موسى بن جعفر (ع) توسل ميكردم واز خدا حاجتم را ميگرفتم

اين قضيّه با سند صحيح در كتاب تاريخ بغداد , خطيب : ج1/120 باب ما ذكر في مقابر بغداد المخصوصة ....

وهمچنين ابن الجوزي در المنتظم اين قضيه را نقل ميكند : ج9/ص88 ترجمه امام موسى كاظم عليه السلام

[=Century Gothic]پرداخت «فطريه نقدي» جايز نيست!
[=Century Gothic]نبايد فراموش شود که پرداخت فطريه بهتر است دقيقا قبل از برگزاري نماز عيد فطر پرداخت شود اما اگر هم يک يا دو روز زودتر پرداخت شود، هيچ اشکالي ندارد، اما اگر بعد از نماز عيد فطر پرداخت شد، ديگر فطريه به شمار نمي رود بلکه به "صدقه" تبديل مي شود بنابراين فرد بايد فطريه را در زمان تعيين شده بپردازد.
[=Century Gothic] به گزارش اديان نيوز به نقل از شيعه آنلاين، [=Century Gothic]شيخ «عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ» [=Century Gothic] مفتي اعظم و رئيس هيأت علماي عربستان سعودي در جديد ترين فتواي خود در مورد "فطريه" سخن گفت و افزود: پرداخت فطريه به صورت نقدي جايز نيست.

«عبدالعزيز آل الشيخ» که رياست "کميته هميشگي فتوا" را نيز برعهده دارد، در ادامه افزود: احاديث و روايات موجود از حضرت محمد مصطفي(ص) نشان مي دهد که ايشان به ما دستور داده فطريه خود را از خوراک و طعامي مانند برنج، کشمش و غيره پرداخت کنيم.

رئيس هيأت علماي عربستان سعودي همچنين گفت: بنابراين مي بينيم که در زمان پيامبر (ص) نيز هيچ گاه فطريه به صورت نقدي پرداخت نمي شد از همين رو مي توان گفت که پرداخت نقدي فطريه مخالفت با سنت رسول الله (ص) است و بدعت به شمار مي رود. هر فرد مسلماني بايد از شريعت خداوند متعال پيروي کند و مخالفت با آن بدعت به حساب مي آيد.

شيخ «عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ» همچنين افزود: نبايد فراموش شود که پرداخت فطريه بهتر است دقيقا قبل از برگزاري نماز عيد فطر پرداخت شود اما اگر هم يک يا دو روز زودتر پرداخت شود، هيچ اشکالي ندارد، اما اگر بعد از نماز عيد فطر پرداخت شد، ديگر فطريه به شمار نمي رود بلکه به "صدقه" تبديل مي شود بنابراين فرد بايد فطريه را در زمان تعيين شده بپردازد.[=Century Gothic]

[=Century Gothic]سفره افطاری بازیگران زن حرام است زیرا آنان زناکارند
[=Century Gothic]چه کسی می گوید هنر یک رسالت و هدف است؟! رسالت بازیگری رسالت شیطان است. اگر بازیگری چیز خوبی بود، پیامبر اکرم (ص) اجازه این کار را صادر می کرد. در زمان حضرت محمد (ص) بازیگری در میان رومی ها و مصری ها رواج داشت، اما رسول الله (ص) هیچ گاه دعوت به چنین کاری نکرد.
به گزارش اديان نيوز، شیوخ سرشناس وهابی در عربستان سعودی هنر بازیگری را حرام دانسته و بازیگران را شیطان های کره زمین می دانند. این شیوخ وهابی در جدیدترین فتوای خود، خوردن از سفره افطار بازیگران زن را حرام دانسته زیرا آنان را زنانی رقاص و زناکار معرفی می کنند که در دنیا و آخرت عذاب می بینند.

در همین راستا شیخ «یوسف البدری» چهره سرشناس وهابیت سعودی، طی اظهاراتی گفت: از اول تا آخر بازیگری حرام است زیرا به دلیل اختلاط میان زنان و مردان، اقدامی خلاف شرع به شمار می رود و به معصیت و فاحشه گری منجر می شود و موجب ترویج طلاق در جامعه می گردد. [=Century Gothic]

وی در ادامه افزود: وقتی یک بازیگر در فیلم همسر یا خواهر یا مادر یک بازیگر دیگر می شود، این کار با واقعیت در تناقض و تضاد است از همین رو اقدامی حرام به شمار می رود و سرتاسر آن دروغ است و موجب آن می شود که مردم به جای عبادت، در توهم و خواب و خیال زندگی کنند. برای مثال چرا مردم باید در ماه مبارک رمضان عبادت و راز و نیاز را ترک کرده و به دیدن این بازیگران فاحشه بنشینند؟! [=Century Gothic]

«یوسف البدری» همچنین گفت: چه کسی می گوید هنر یک رسالت و هدف است؟! رسالت بازیگری رسالت شیطان است. اگر بازیگری چیز خوبی بود، پیامبر اکرم (ص) اجازه این کار را صادر می کرد. در زمان حضرت محمد (ص) بازیگری در میان رومی ها و مصری ها رواج داشت، اما رسول الله (ص) هیچ گاه دعوت به چنین کاری نکرد. بازیگری و تماشای آن مسلمانان را از ذکر پروردگار غافل می کند از همین رو خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: "ومن الناس من یشتري لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله". [=Century Gothic]

از سوی دیگر شیخ «عبد المنعم البری» بنیانگذار جبهه علمای الأزهر مصر طی اظهارتی در این باره گفت: بیشتر سریال هایی که در ماه مبارک رمضان توسط شبکه های ماهواره ای پخش می شود، با این ماه مبارک همخوانی ندارد. ماه رمضان دارای قداست خاصی است اما در این سریال ها اثری از آن به چشم نمی خورد. مردم باید در این ماه مبارک بیشتر به دین و مسائل دینی اهمیت بدهند و گرنه فریب این سریال ها را خواهند خورد. [=Century Gothic]

بنیانگذار جبهه علمای الأزهر مصر افزود: مسلمانان باید برای تغییر درونی خود، دست به کار شوند. خداوند می فرمایند: "إن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم". هنر بازیگری یک چیز ناامید کننده است و موجب گمراهی افراد و به هلاکت رسیدن آنان می شود. بازیگران در دنیا و آخرت مجازات خواهند شد. خداوند در جای دیگر قرآن کریم می فرماید: "و إذا أردنا أن نهلک قریة أمرنا مترفیها ففسقوا فیها فحق علیهم القول فدمرناها تدمیرا". / شيعه آنلاين

«محمد العریفی»


چهره جنجالی و سرشناس وهابیت در عربستان سعودی که با فتواهای ضد شیعی و توهین به مراجع تقلید تشیع شهرت خاصی برای خود جلب کرده،
دو روز پیش در یک برنامه تلویزیونی در مورد یکی از احادیث محدث معروف اهل سنت «أبو هریره» سخن گفت.
«العریفی» که در برنامه "پایان جهان" سخن می گفت، افزود: حدیثی در مورد آخرالزمان و حوادث پایان جهان از «أبو هریره» وجود دارد که در آن نام افرادی همچون «جمال عبدالناصر» و «انور سادات» روؤسای جمهور سابق مصر و نیز «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق آمده است. به اعتقاد بنده این حدیث کاملا جعلی

و ساختگی است.
این چهره سرشناس وهابیت همچنین گفت: متأسفانه برخی افراد در تصمیم گیری های خود به احادیثی تکیه و اعتماد می کنند که مصدر آن وحی نیست بلکه احادیثی جعلی و دروغی است. برای نمونه همین حدیث «أبو هریره» که در آن نام این شخصیت های عربی آمده است. گفته می شود که این حدیث در یک دست نوشته خطی استانبولی به دست ما رسیده اما بنده معتقدند این حدیث جعلی است.
شیعه انلاین

با سلام
بسیار بسیار مطالب لذت بخش بود
:hamdel:
متشکریم وخسته نباشید:Gol:

[=Century Gothic]شيخ "جمال قطب" رئيس سابق کميته فتواي دانشگاه الأزهر مصر در جديدترين فتواي جنجالي خود، شنيدن قرآن کريم در زمان رانندگي و در محل کار را حرام اعلام کرده است.

[=Century Gothic]
به گزارش شيعه آنلاين، شيخ "جمال قطب" در اين فتواي خود که در پاسخ يک جوان مؤمن و علاقمند به قرآن کريم بود، گفت: استفاده از ضبط صوت، نوار کاست و CD هاي قرآني در ماشين و محل کار و حتي اماکن عمومي حرام است زيرا با اين کار قدسيت قرآن کريم زير سؤال مي‌رود و به اعتقاد بنده چنين کاري توهين به قرآن به شمار مي‌رود.
:Narahat:
بدون شک روشن بودن نوار قرآن در هنگام کار، باعث مي‌شود که انسان بيشتر به کار خود توجه کند و اصلا قرآن نشنود و اين خود توهين به قرآن کريم است.

اين فتواي جديد شيخ "جمال قطب" واکنش و اعتراض شديد تعدادي از علما ديني مصر و اساتيد دانشگاه الأزهر را برانگيخته است.
در پي اعتراض و واکنش شديد اين چهره‌هاي ديني، دارالإفتاء مصر با هدف آرام کردن اوضاع و پايان دادن به جنجال، صدور چنين فتوايي را تکذيب کرده و بر اساس يک فتواي قديمي اعلام کرد که شنيدن قرآن کريم در اماکن عمومي بلامانع است.

يکي از معترضين به اين فتوا شيخ "احمد سايح" استاد عقيده اسلامي در دانشگاه الأزهر بود که در اين باره گفت: بنده معتقدم شنيدن قرآن کريم در مسير حرکت خودرو، در محل کار و يا هر محل عمومي ديگري بلامانع و حلال است حتي اگر هم فرد به صداي قرآني که در حال پخش است، توجه زيادي نداشته باشد. به نظر بنده پخش شدن صداي قرآن در اين اماکن به مرور زمان باعث خواهد شد که فرد به نواي قرآن علاقه پيدا کند.
وي در ادامه افزود: در هر صورت پخش و شنيدن صداي قرآن کريم خيلي بهتر از پخش و شنيدن موزيک است.
يکي از مزاياي پخش قرآن کريم در اماکن عمومي اين است که تکرار آيات قرآن به مرور زمان موجب حفظ شدن آن توسط شنونده خواهد شد.
ديگر مخالف اين فتوا شيخ "خالد بحيري" است که در اين باره مي‌گويد: در مجموع مردم مصر علاقه زيادي به قرآن کريم و صداي آن دارند از همين رو بسياري از آنان هر صبح روز خود را با صداي قرآن آغاز مي‌کنند. بسياري از مغازه داران و غيره نيز فضاي مغازه خود را با نواي قرآن معطر مي‌کنند. بسياري از فروشندگان نيز معتقدند شنيدن قرآن موجب افزايش رزق آنان مي‌شود.
وي در ادامه گفت: خداوند متعال در قرآن کريم ما را به شنيدن قرآن دعوت کرده و فرمود " وإذا قرئ القرآن فاستمعوا له وأنصتوا لعلكم ترحمون"

[=+1]خواب قيلوله حرام است![/]

اين اداره بيشتر فتاواي صادر شده اش را به صورت تلفني و يا بر روي سايت خاص خودش منتشر مي نمايد که از جالبترين اين فتاوي حرام بودن خواب قيلوله است آن هم به دليل اين که وقت مفيد انسان را تلف مي کند و فرد مي تواند در اين مدت کارهاي مفيد انجام دهد!

اداره کل اوقاف و امور اسلامي کشور امارات عربي در سال 2010 حدود 350 هزار فتوا صادر کرد و اين فتاوي آنقدر جالب بودند که روزنامه انگليسي ديلي ميل آنها را ذکر کرده است.
به نوشته روزنامه ديلي ميل، اين اداره بيشتر فتاواي صادر شده اش را به صورت تلفني و يا بر روي سايت خاص خودش منتشر مي نمايد که از جالبترين اين فتاوي حرام بودن خواب قيلوله است آن هم به دليل اين که وقت مفيد انسان را تلف مي کند و فرد مي تواند در اين مدت کارهاي مفيد انجام دهد!
بر اساس همين گزارش يکي ديگر از جالبترين فتوا تحريم کشتن الاغ هاي مزاحم است البته اين تحريم فقط درباره الاغ نيست بلکه بر تمام حيوانات و پرندگان نيز صدق مي کند.
و اما درباره احکام زنان گفته اند بر زنان جايز است که با برادر خوانده هاي خود دست بدهند حتي اگر آنها از مادري غير مسلمان باشند و از يک پدر هم نباشند و آنها مي توانند تنها و با هم زندگي کنند تا وقتي که مکانشان امن باشند!

مرگ قاتل هزاران شيعه (عبدالله بن جبرين مفتي برجسته وهابيان)



عبدالله بن جبرين از مفتيان وهابي مرد !



عربستان سعودي شب گذشته خبر مرگ "عبدالله بن جبرين" مفتي سرشناس سعودي و از اعضاي سابق هئيت علماي اسلامي خود، در سن 78 سالگي را اعلام کرد.
عبد الله بن عبد الرحمن بن عبد الله بن إبراهيم بن فهد بن حمد بن جبرين من آل رشيد ملقب و مشهور به نام ابن جبرين از خانواده بني زيد (متولد ۱۳۵۳ قمري در روستاي قويعيه در منطقه رياض عربستان سعودي ) ، از علماي وهابيت و درباري در عربستان سعودي بود .
او که از اعضاي اصلي وهابيون محسوب مي شد به صدور فتاوي تند و عجيب بر عليه مذاهب مختلف و مسلمانان مخالف خود مشهور بوده و از جمله در جريان جنگ 33 روزه لبنان در مقابل اسرائيل با صدور فتوايي عجيب و خنده دار هرگونه دعا براي پيروزي حزب الله لبنان را به صرف شيعه بودن انها حرام دانسته بود . وي در پاسخ استفتايي دربارهٔ حزب الله لبنان گفته بود: ياري کردن اين حزب جايز نيست. جايز نيست تحت فرمان آنان رفت و جايز نيست براي پيروز و قدرتمند شدن آنان دعا کرد. نصيحت ما به اهل سنّت اين است که از آنان بيزاري بجويند و کساني را که به اين حزب مي‌پيوندند، رها کنند .
او با فتاوي تند خود توجيه کننده عملياتهاي تروريستي القاعده و طالبان بر ضد مسلمانان در عراق و افغانستان و پاکستان بود .
وي از معروف ترين سردمداران وهابي بود که فتواي تکفير شيعيان را صادر نمود . او محرک بزرگي در به خاک و خون کشيده شدن مردم مسلمان عراق محسوب ميشود ، همچنين فتواي تخريب حرم مطهر امامان شيعه نيز توسط اين عالم نماي وهابي صادر گرديد که سرانجام منجر به تخريب حرم مطهر امامين عسکريين ((عليهما السلام)) توسط افراطيون وهابي در سامرا گرديد . در بخشي از اين فتوا از حرم امامان شيعه به عنوان مصاديق شرك ياد کرده که بايد با خاک يکسان شود.

گفتني است بن جبرين حدود سه ماه پيش براي معالجه بيماري خود به کشور المان عزيمت نمود به دليل دادخواست وكلاي شيعيان و به اتهام تکفير و تشويق به قتل شيعيان به سرعت از المان گريخت و به عربستان بازگشت .
در همين راستا روزنامه اشپيگل از بستري شدن بن جبرين دريکي از بيمارستان هاي آلمان و اقامت در اين کشور با " آرامش کامل" ابراز شگفتي کرده و نوشت ، اين شيخ سعودي الهام بخش تندروها و تروريست هايي است که در حوادث يازدهم سپتامبر بوده است.
تنفر بن جبرين از اقليت هاي مذهبي مسلمان بحدي بوده است که فتواهايي در باره قتل آنان صادر کرده است.
در دادخواست قضايي ضد بن جبرين ، اين روحاني تندرو سعودي به تشويق و ترغيب افراد به اقدامات تروريستي متهم شده بود ، مجموعه اي از مدارک و فتواهاي بن جبرين اعم از صوتي و تصويري و فيلم را که اين اتهامات را ثابت مي کند نيز ضميمه دادخواست قضايي شد .
براساس اين مدارک ، بن جبرين از اسامه بن لادن رهبر تشکيلات القاعده تمجيد کرده و وي را به مبارزه با کساني که از مذهب وهابيت پيروي نمي کنند ، فرا خوانده است.
بعداز ارائه دادخواست قضايي عليه بن جبرين ، او ساعاتي بعداز مذاکرات رسمي بين وزيران کشور عربستان سعودي و آلمان در رياض بطور ناگهاني از آلمان فرار كرد .
بسياري معتقدند که فتواهاي بن جبرين و بسياري ديگر از روحانيون تندروي سعودي ، صدها نفر از جوانان اين کشور را به اجراي عمليات انتحاري عليه غيرنظاميان شيعه عراقي در شهرهاي عراق ترغيب کرده است.

و شيطان خطاب به خداوند گفت : به عزت و جلالت سوگند ، همه خلق را گمراه خواهم کرد ، بن جبرين نيز در پيشبرد اهداف شيطان تمام سعي و اهتمام خود را كرد و تا حدودي هم موفق بود و عاقبت نيز به او پيوست .


عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرين در جواني( كسي كه ريش زدن را حرام مي دانست در جواني سه تيغه مي كرد )





بن جبرين در پيري ( ناگهان يادش آمد در جواني چه کرده و تغيير ظاهر داد)




و ناگهان القاب فله اي دكتر و علامه و شيخ و مفتي بر بسترش ريخته شد و باعث شد فتواي فله اي صادر كرد و خون كفار و مرتدين و رافضي ها و مزدوران غربي ها را مباح اعلام كرد .


در تصوير زير نيز نمونه اي از عملياتهاي انتحاري شاگردانش در عراق را مشاهده مي کنيد باعث شهادت و سوختن جميع کثيري از شيعيان و اين طفل کوچک گرديده است


یوسف;98234 نوشت:
در تصوير زير نيز نمونه اي از عملياتهاي انتحاري شاگردانش در عراق را مشاهده مي کنيد باعث شهادت و سوختن جميع کثيري از شيعيان و اين طفل کوچک گرديده است

:Gig:

فتواي جنجالي بوسه دختران و پسران


فتواي جديد يک متفکر اسلامي به نام "جمال البنا" از کشور مصر در خصوص حلال بودن بوسه بين دختران و پسران جوان" در اماکن عمومي بحث و جدال گسترده اي را در بين مجامع علمي و ديني مصر ايجاد کرده است.يکي از بزرگان دانشگاه الازهر و رئيس سابق بخش فتواي اين دانشگاه بوده است به شدت به ...

به گزارش سايت محاكمه به نقل از العربيه؛ "البنا" درباره جواز حليت بوسه بين دختران و پسران جوان در شبکه ماهواره اي الساعه با بيان اين دليل فتوا داد که، (بوسه بين دختران و پسراني که با يکديگر ازدواج نکرده اند) از سستي بشر است. در اسلام اين مسئله ضمن "اشتباهات" وارد شده است. اين اشتباهات، گناهان کوچکي هستند که با کارهاي نيک از بين مي روند.
وي همچنين به با اشاره به فتواي خود به العربيه گفت: به ما واجب است که نسبت به واقعيتي امکان تجاهل به ان در اين عصر فعلي نيست شناخت پيدا کنيم. در واقعيت اين عصر کنوني، بسياري از دختران پسران جوان توانايي ازدواج را ندارند. اين درحالي است که آنان در شرايطي هستند که بسياري از عوامل خارجي که باعث تحريک غريزه جنسي مي شود بر ايشان سايه گسترانده است. غريزه جنسي اي که خداوند در انسان بنا نهاده است.
وي مدعي شد: ما نبايد اين مشکل را دست کم بگيريم و کوچک بدانيم. فلا يکلف الله نفسا إلا وسعها، و اين فتوا به معناي دعوت به فساد نيست. البنا همچنين بالا رفتن سن ازدواج، زياد شدن مشکلات آن و بيکاري را از مسائلي عنوان کرد که باعث اين گناهان کوچک مثل بوسه زدن است، مي شود.
برخي از علماي الازهر البنا را متهم به انتشار فحشا از طريق اين فتوا کرده و خواستار برگشت وي از اين نظر شده اند. جمال قطب که يکي از بزرگان دانشگاه الازهر و رئيس سابق بخش فتواي اين دانشگاه بوده است به شدت به البنا اعتراض کرده و گفت: اين گفتار سبب نشر فحشا و مسائلي کنترل ناپذيري خواهد شد.
گفتني است صدور فتاوي جنجال برانگيز از سوي مرکز الازهر که عمدتا با قصد سازگاري بين دين و دنياي جديد صورت مي گيرد، اخيرا افزايش خاصي پيدا کرده است، بطور مثال اخيرا دکتر عزت عطيه استاد و رئيس بخش حديث در دانشگاه الازهر گفته بود که براي جلوگيري از خلوت يک زن و يک مرد نامحرم در محل کار،
"زن مي تواند به همکار مرد خود شير بدهد تا آنها باهم محرم شوند."

فتواى ابن جبرين در كفر شيعه


ابن جبرين كه يكى از مفتيان بزرگ سعودى است سؤال شده كه آيا به فقراى شيعه مى شود زكات داد؟
پاسخ داده طبق نظر علماء اسلامى به كافر نمى شود زكات داد و شيعيان بدون شك به چهار دليل كافر هستند:
1 - آنان نسبت به قرآن طعنه زده و بدگويى مى كنند و معتقد به تحريف قرآن هستند و مى گويند كه دو سوم قرآن حذف شده و هركس به قرآن طعنه زند كافر هست و منكر آيه شريفه «وإنا له لحافظون» مى باشد.

2 - به سنت پيامبر و احاديث صحيح بخارى و مسلم نيز طعنه مى زنند و به احاديثى كه در اين دوكتاب آمده عمل نمى كنند چون بر اين عقيده هستند كه روايات اين كتاب ها از صحابه نقل شده و صحابه را كافر مى شمارند. و معتقد هستند كه پس از پيامبر گرامى همه صحابه جز على و فرزندان او وتعداد اندكى مانند سلمان و عمار همه كافر و مرتد شدند.
3 - شيعيان اهل سنت را كافر دانسته و با آنان نماز نمى خوانند و اگر پشت سر اهل سنت نماز بخوانند آن نماز را اعاده مى كنند; بلكه آنان معتقد به نجاست اهل سنت هستند و اگر با يكى از اهل سنت مصافحه كنند، دست خود را آب مى كشند.
4 - شيعيان نسبت به على و فرزندان او غلوّ كرده و آنان را به صفاتى كه ويژه خداوند است توصيف مى كنند و همانند خداوند آنان را صدا مى كنند.
تا آن جا كه گفته: «من دفع إليهم الزكاة فليخرج بدلها ; حيث أعطاها من يستعين بها على الكفر ، وحرب السنّة»
اگر كسى به شيعيان زكات بدهد قبول نيست; زيرا او با اين كار خود به كسى كمك كرده كه كفر را تقويت مى كند و با سنت پيامبر در حال جنگ است

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است


برخی کارشناسان مسائل سیاسی و مذهبی عربستان سعودی "محمد العریفی" که از مفتیان جنجالی عربستان به شمار می رود را فردی می دانند که تنها با هدف کسب شهرت هر از چند گاهی فتواهای عجیب غریبی صادر می کنند.


به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "محمد العریفی" چهره سرشناس وهابیت عربستان سعودی روز گذشته جدید ترین فتوای تمسخر آمیز وهابیت را منتشر کرد.

گفتنی است بر اساس این فتوا "حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است زیرا ممکن است این پدر دارای انحرافات اخلاقی باشد و به دختر خود تجاوز کند"!

نکته جالب اینجاست که "العریفی" گخ این فتوای خود را در گفتگو با روزنامه الأنباء کویت اعلام کرد، گفت: در آیه قرآن کریم آمده که دختران می توانند با پدر، برادران، عموها و دایی های خود در جایی خلوت باشند زیرا به آنان محرم هستند اما بنده معتقدم در صورت انحراف اخلاقی حضور دختران حتی با این افراد حرام است.

این فتوا که مخالف آیه قرآن کریم است به محض صدور و انتشار مورد انتقاد و حمله شدید تعداد زیادی از شیوخ و مفتیان وهابی و نیز رسانه های مختلف عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی قرار گرفت.

گفتنی است برخی کارشناسان مسائل سیاسی و مذهبی عربستان سعودی "محمد العریفی" که از مفتیان جنجالی عربستان به شمار می رود را فردی می دانند که تنها با هدف کسب شهرت هر از چند گاهی فتواهای عجیب غریبی صادر می کنند.

قابل ذکر است وی سال گذشته حضرت آیت الله سید "علی سیستانی" مرجع عالیقدر شیعیان جهان را مورد اهانت و تمسخر قرار داد اما پس از چند روز با فشار شدید دولت سعودی مجبور به عذرخواهی شد.

واقعا نوبره :khaneh:
خدا یا تو را شکر میگوئیم که دشمنان ما را از حمقا قرار دادی

با سلام
من نميدانم اگر علماي اين كشورها اتحراف فكري دارند واقعا بچه هاي خود وهابيان به اين حرفها خنده نمي كنند چون يكي ميگه دختر وپسر نامحرم مي تونن همديگرو ببوسن زن كارمند مي تواند به همكارش شير دهد(البته جاي اين سوال هست كه اگر خانمي مجرد باشد يا شير ده نباشد آقاي وهابي روشنفكر تكليفش چيه؟)محرم مي شوند يكي ديگه ميگه خلوت پدر دختر حرام است عجب تفاهمي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يكي نيست به اين افراد بگه قبلش يه جلسه باهم بذارين بخاطر حفظ احترام خوتون بين گروهي افراد جاهل و بي علم حد اقل تفاهم داشته باشين هر چند اين فتواها نشان دهنده ي جهل اين به ظاهر عالمان است.ولي كو چشم بينا و گوش شنوا؟

[=Verdana]جدید ترین فتوای صادر شده در مورد رانندگی زنان، شیخ "عبدالمحسن العبیکان"

بنده اعتراف می کنم که در گذشته کمی خشن عمل می کردم و با دیگران برخورد داشتم اما اکنون شیوه آرامش در تبلیغ و نصیحت را در پیش گرفته ام زیرا به این نتیجه رسیده ام که آرامش اصل اسلام است. به گزارش شیعه آنلاین، موضوع آزادی رانندگی زنان مدتی است که به یکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات جنجالی و بحث برانگیز در کشور وهابیت تبدیل شده است.

در طول این مدت آراء و نظرات متفاوت بسیار زیادی در این زمینه از چهره ها و شخصیت های مختلف عربستانی بیان شده و فتواهایی زیادی نیز از مفتی های وهابی در این مورد صادر شده است.[=Verdana] [=Verdana]

در جدید ترین فتوای صادر شده در مورد رانندگی زنان، شیخ "عبدالمحسن العبیکان" مفتی و چهره سرشناس وهابیت سعودی که مشاور امور دینی کاخ پادشاهی عربستان نیز به شمار می رود اعلام کرد که رانندگی زنان در خیابان ها در داخل و خارج از عربستان ممنوع و حرام است اما رانندگی زنان در بیابان بلامانع و مباح است.[=Verdana] [=Verdana]

این چهره سرشناس وهابی در ادامه ضمن انتقاد جزئی از خانم "منال الشریف" اولین راننده زن سعودی، گفت: مهم انتقاد و حمله به فعل است و نه فاعل آن.[=Verdana] [=Verdana]

"عبدالمحسن العبیکان" همچنین در اظهارات خود ضمن اینکه اعتراف کرد که در گذشته شیوه بدی برای تبلیغ و نصیحت کردن دیگر اتخاذ کرده بود، گفت: بنده اعتراف می کنم که در گذشته کمی خشن عمل می کردم و با دیگران برخورد داشتم اما اکنون شیوه آرامش در تبلیغ و نصیحت را در پیش گرفته ام زیرا به این نتیجه رسیده ام که آرامش اصل اسلام است.

رضا;117975 نوشت:
در جدید ترین فتوای صادر شده در مورد رانندگی زنان، شیخ "عبدالمحسن العبیکان" مفتی و چهره سرشناس وهابیت سعودی که مشاور امور دینی کاخ پادشاهی عربستان نیز به شمار می رود اعلام کرد که رانندگی زنان در خیابان ها در داخل و خارج از عربستان ممنوع و حرام است اما رانندگی زنان در بیابان بلامانع و مباح است.

سلام

می شود بگویید

این دو فتوا چگونه با هم جمع می شوند؟

بسم رب الحسین علیه السلام

سلام بر شما :

از داستانهاي شنيدني تاريخ فقه فرمايش جناب عبد الله بن عمر است که ابو حامد غزالي در کتاب خويش آن را آورده است .

و اما اصل داستان وفتوا :

" نقل شده است که جناب عبد الله بن عمر بر درب منزلش نشسته بود که ناگهان جواني خوشگل و زيبا نمايان شد.

با ديدن جوان داخل خانه رفت و درب را بست و ساعتي درون منزلش ماند.

سپس پرسيد: آيا فتنه (مقصود همان جوان است)رفت يا هنوز باقي است ؟

گفتند: تمام شد.

از خانه بيرون آمد. سؤال کردند: اين چه کاري بود کردي؟ آيا از رسول خدا(ص) چيزي شنيده اي؟

گفت: نگاه کردن به جوانان زيبارو و سخن گفتن و همنشيني با آنان حرام است.

نکته : اگر با خواندن اين مطلب شکوفه هاي لبخند را بر صورت خويش احساس نکرديد، پس يکبار ديگر آن را بخوانيد.

لینک عکس اسکن شده صفحات کتاب مذکور :

http://www.vahhabi.com/image_user/00944.jpg

http://www.vahhabi.com/image_user/00945.jpg

anti310;118351 نوشت:
گفت: نگاه کردن به جوانان زيبارو و سخن گفتن و همنشيني با آنان حرام است.


سلام

یعنی حدیثی از پیامبر نقل نشده است؟

:Gig::Gol:

anti310;118351 نوشت:
عبد الله بن عمر

این فرد بسیار هوسباز و شهوتران بوده است

تاریخ درباره شهوترانی های او مطالبی بسیار دارد و حتی اقرار خود او به شهوتران بودن

زينب;104584 نوشت:
با سلام
من نميدانم اگر علماي اين كشورها اتحراف فكري دارند واقعا بچه هاي خود وهابيان به اين حرفها خنده نمي كنند چون يكي ميگه دختر وپسر نامحرم مي تونن همديگرو ببوسن زن كارمند مي تواند به همكارش شير دهد(البته جاي اين سوال هست كه اگر خانمي مجرد باشد يا شير ده نباشد آقاي وهابي روشنفكر تكليفش چيه؟)محرم مي شوند يكي ديگه ميگه خلوت پدر دختر حرام است عجب تفاهمي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يكي نيست به اين افراد بگه قبلش يه جلسه باهم بذارين بخاطر حفظ احترام خوتون بين گروهي افراد جاهل و بي علم حد اقل تفاهم داشته باشين هر چند اين فتواها نشان دهنده ي جهل اين به ظاهر عالمان است.ولي كو چشم بينا و گوش شنوا؟

بسم الله الرحمن الرحیم

دوست خوبم

برای این سوالتون خیلی راحت از شیوه ی مادرشون عایشه کمک میگیرند!!!!
واسه محرم شدن از خواهرشون یا دختر خواهرشون یا دختر برادرشون کمک میگیرند

مراجعه بفرمایید به: بدائع الصنائع ابوبکر الکاشانی حنفی ص۵. المبسوط السرخسی حنفی ج۵ص۱۳۵.

[="royalblue"]دکتر سعد الخثلان» استاد فقه و نائب رئيس الجمعية الفقهية در عربستان تاکيد کرد: برداشتن ابرو جايز نيست. اين روحاني وهابي، دليل اين فتوا را حديثي خواند که به زعم او در آن آمده است: «لعن النامصة و المنتصمة».

وي ادامه داد: بنابراين مردان نمي‏توانند به همسران يا خواهران يا دخترانشان اجازه دهند اين کار را انجام دهند.

وي اضافه کرد: اين عمل از گناهان کبيره محسوب مي‏شود و زن خود نبايد مرتکب آن گردد![/]

[="#4169e1"]این دیگه محشره
[/]
شيخ جمال قطب که در جمع اتحاديه روزنامه نگاران مصري سخن مي گفت اضافه کرد: همانطور که شوهر حق طلاق دارد و يا زن حق خلع دارد، جامعه همين حقوق را دارد. اسلام براي زن مرد حقوق برابري قائل شده و به مرد حق طلاق و به زن حق خلع را داده است.

وي ادامه داد: جامعه که شاهد وقوع ازدواج بين زن و مرد بوده است در صورت مشاهده بروز مشکل بين زوجين به حدي که امکان تفاهم بين آنها وجود نداشته باشد، حق دارد اين پيوند زناشويي را پايان دهد! در اين خصوص همسايه ها و با فاميل زن وشوهر مي توانند با مراجعه به قاضي درخواست براي زوج همسايه در خواست طلاق کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر همسايه ها درخواست طلاق دو نفر را داده باشند اما يکي يا هردو نفر آنها مايل نباشند از هم جدا شوند در اينصورت قاضي چه تصميمي بايد بگيرد؟پاسخ داد: اگر قاضي تشخيص دهد ادامه زندگي آنها باعث ادامه مشکل مي شود حکم به طلاق مي دهد و زن وشوهر هم بايد آنرا بپذيرند!

وي در بيان دليل اين استدلال خود آورده است: در غير اين صورت ممکن است عدم درخواست طلاق از سوي مرد با خلع از طرف زن به خاطر فرار از مسوليت و يا ترس از محروم شدن از حقوق باشد. بنابراين وقتي همسايه ها درخواست طلا ق دهند قاضي آنها را ملزم به طلاق ميکند.

[="#4169e1"]به نظرتون اگه همسایه ی جناب جمال قطب این تقاضا رو برای خودشون کنند چی میشه؟
حنما در جوابشون میگه تاریخ فتوا به انقضا رسیده[/]

احمد عبدالرحيم سايح» استاد عقيده و فلسفه در دانشگاه الأزهر مصر چند روز پيش طي اظهاراتي جنجال برانگيز گفت: "چند همسري" در اسلام و شريعت اسلامي وجود ندارد و اين كار فقط در مورد زنان مطلقه و بيوه جايز است.

"سايح" در ادامه افزود: مطرح كردن موضوع "تعدد زوجات" يعني داشتن نگاهي پست و بي ارزش به زن. اين موضوع در داستان‌ها و اسطوره‌هاي تاريخي وجود داشته اما مسلمانان به مرور زمان آن را وارد دين مبين اسلام كرده‌اند. از صفات خداوند متعال "عدالت" است از همين رو در صورت درست بودن ادعاي "چند همسري، عدالت خداوند ايجاب مي‌كند كه زنان نيز مانند مردان چند همسر شوند.

اين استاد دانشگاه الأزهر در ادامه گفت: تمام آياتي كه در مورد "چند همسري" در قرآن كريم آمده، نشان مي‌دهد كه اين مسأله در اسلام جايز نيست و فقط در مورد زنان بيوه و مطلقه جايز است. براي مثال خداوند مي‌فرمايد: «وإن خفتم ألا تقسطوا في اليتامى فانكحوا ما طاب لكم من النساء..» (سوره نساء).

"احمد عبدالرحيم سايح" افزود: مي‌بينيم كه در ابتداي اين آيه "إن"‌ شرطيه آمده و شرط كردن در اينجا به معني عدم جواز به انجام اين كار است.

اما "شيخ علي عبدالباقي" دبيركل مجمع تحقيقات و پژوهش هاي اسلامي در واكنش به اين اظهارات "احمد سايح" گفت: تمام فقها و علماي ديني بدون استثنا بر جايز بودن "تعدد زوجات" توافق دارند و آن را جايز و شرعي مي‌دانند.

با سلام
دوستان گرامی ! عنایتی به موضوع تاپیک داشته باشید!!
و از مطالب تکراری خوداری کنید لطفا



[=Verdana]

[=Verdana]مفتي سعودي: قتل فرد تارك الصلاة واجب است


[=Verdana]خبرگزاري فارس: يك مفتي وهابي سعودي در پاسخ سوالي درباره افراد تارك‌الصلاة و وظيفه افراد در مقابل آنان مدعي شد كه اين افراد را بايد دور كرد و اگر توبه نكردند كشتن آنان نيز واجب است.

[=Verdana] [=Verdana]

[=Verdana] به گزارش فارس، در جديدترين فتواهاي منتشر شده از مفتي‌هاي وهابي عربستان سعودي، قتل فردي كه نماز نخواند و از اين كار خود توبه نكند، واجب اعلام شد.

پايگاه خبري العربيه نوشت: اخيرا سايت‌هاي اينترنتي و پايگاه‌هاي اجتماعي در اينترنت، فتواي شيخ صالح الفوزان را كه در آن قتل همكار تارك‌الصلاة واجب شمرده شده، منتشر شده است. [=Verdana]

العربيه افزود: تاريخ انتشار اين فتوا در پايگاه اينترنتي يوتيوب دسامبر سال 2009 است كه شيخ الفوزان در پاسخ به سوالي درباره شيوه رفتار با كارمند و همكاري كه نماز نمي‌خواند، اين فتوا را صادر كرده است. [=Verdana]

اين مفتي كه عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي است، در پاسخ به اين فتوا گفت: كسي كه نماز نمي‌خواند طبق اين حديث كه ميان بندگي و كفر، ترك نماز است، مسلمان نيست. ادله از كتاب و سنت بر كافر بودن تارك الصلاة بسيار است. [=Verdana]

اين مفتي در پاسخ به اين استفتاء كه «رفتار ما بايد با فرد تارك الصلاة چگونه باشد؟»، گفت: بايد او را دور كرد بلكه اگر توبه نكرد و بر نماز مراقبت نكرد، كشتن وي واجب است... او توبه مي‌كند و اگر توبه نكرد و نماز را ترك كرد، كشته مي‌شود... استخدام كردن اين فرد از اساس غلط است زيرا كفار بر امور مسلمانان ولايت ندارند زيرا الگويي مي‌شوند براي ديگران. [=Verdana]

العربيه تصريح كرد كه، فتواهاي قديمي متجدد بار ديگر باب را روي فتاوايي افراطي كه قتل را در حالات مختلف جايز مي‌كند و تعيين نمي‌كند كه چه كسي بايد اين فتوا را عمل كند، باز كرده است. برخي فتواها مانند فتواي الفوزان باب را براي اجتهاد باز گذاشته است و شرط نكرده است كه اجرا به دست ولي امر باشد. [=Verdana]

شيخ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، متولد 28 سپتامبر سال 1935 و عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي و عضو مجمع فقهي مكه مكرمه و عضو كميته ناظر بر مبلغان حج و عضو كميته دائم پژوهش‌هاي علمي و استفتاءات و امام و خطيب و مدرس مسجد جامع شاهزاده متعب بن عبدالعزيز آل سعود در الملز است. [=Verdana]

اخيرا و در جديدترين فتاوي صادر شده از مفتي‌هاي سعودي، چندي پيش شيخ "عبدالرحمن البراك " از مفتي‌هاي اعظم عربستان، با حرام اعلام كردن رانندگي براي زنان سعودي، براي زناني كه اقدام به رانندگي كنند، آرزوي مرگ كرده بود.


[=Verdana]مفتي سعودي: قتل فرد تارك الصلاة واجب است =دوستتان نماز نخواند او را بكشيد!

این فتواها از کجا میان؟
تو قرآن حتی قتل مرتد توش نیست ،قران انتخاب دینو ازاد گذاشته: لا اکراه فی الدین،انما علیک البلاغ و ..

تو سنت قطعیه پیامبر نیست، حتی تو روایتای ضعیف و تکی ای که تو چنتا کتاب حدیث اومدن نیست،پس از کجا این فتواها میان؟

تو سنت عمر و ابوبکر از این چیزا هست؟
تو سنت معاویه؟ یزید؟؟

پس بر مبنای چی فتوا میدن؟؟:Moteajeb!:


life313;118489 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

دوست خوبم

برای این سوالتون خیلی راحت از شیوه ی مادرشون عایشه :hamdel:کمک میگیرند!!!!:ok:
واسه محرم شدن از خواهرشون یا دختر خواهرشون یا دختر برادرشون کمک میگیرند:Gig:

مراجعه بفرمایید به: بدائع الصنائع ابوبکر الکاشانی حنفی ص۵. المبسوط السرخسی حنفی ج۵ص۱۳۵:Kaf:.

ياعلي حيدر مددي

مفتی وهابی: رانندگی زنان مانند تجارت اسلحه است!

به گزارش شیعه آنلاین، یکی از اعضای هیأت علمای بزرگ عربستان اعلام کرد که در هیچ روایتی مدرکی دال بر حرمت رانندگی زنان نیافته اما این حرمت برای دفع شر محتمل است!

"عبدالله بن محمد المطلق" که از مفتی های سرشناس وهابی است در گفتگو با هفته ‏نامه انجمن فرهنگ و ادب مکه گفت: رانندگی زنان حرام نیست و من مدرکی دال بر حرمت آن نیافتم، اما رانندگی زنان به این دلیل حرام است که مفسده با خود به همراه دارد و ما برای دفع شر محتمل آن را حرام کرده ایم.

این مفتی سعودی افزود: اوضاع اجتماعی کشورمان فعلا آماد‏گی پذیرش رانندگی زنان را ندارد و به همین دلیل من خود شخصا با آزاد شدن رانندگی زنان مخالفم و از برخی عواقب ناصواب آن می‏ترسم!

وی که مشاور عالی پادشاه سعودی است، همچنین گفت: وقوع برخی مسائل از جانب مردم در هنگامی که می‏بینند زنی رانندگی می‏کند، چندان وجهه خوبی در اجتماع ندارد. ما مردمی هستیم که به عادات و رسوم خود بسیار پایبندیم. دیدن چنین مسائلی می‏تواند برای آنها سنگین باشد!

"عبدالله بن محمد المطلق" با تشبیه کردن رانندگی زنان به تجارت اسلحه گفت: رانندگی بانوان به خودی خود حرام نیست اما پیامدهای نابخشودنی در پی دارد!

جالب این است که در ذیل اخباری مختلفی که در مورد رانندگی زنان، در سایت های مختلف سعودی منتشر می شود، نظرات عجیبی از شهروندان سعودی منتشر می شود که مخالفت شدید آنان با منع رانندگی زنان را نشان می دهد.

برای مثال در ذیل خبری که اظهارات این مفتی وهابی را منتشر کرده، یک کاربر سعودی نوشته: یا شیخ، بهتر است تو نیز برای دفع شر محتمل همین الآن از منصب خودت یعنی منصب صدور فتوا استعفا بدهی.

[=Verdana]خوردن گوشت جن و شیطان حلال است

[=Verdana]
یک مفتی وهابی از کشور مصر با صدور فتوایی جدید، جنجالی تازه در جهان عرب به وجود آورده و نوک پیکان انتقادات را متوجه وهابی ها کرده است.

[=Verdana]به گزارش مشرق به نقل از شیعه، گفته می شود این مفتی وهابی که شیخ "محمد الزغبی" نام دارد، در فتوای جدید خود خوردن گوشت "جن" را حلال اعلام کرد.
[=Verdana]این مفتی وهابی با هدف اثبات ادعای خود گفت: دلیل بنده برای حلال اعلام کردن خوردن گوشت جن این است که أجنه در شکل شتر و چارپایان ظاهر می شوند.
[=Verdana] بر همین اساس نماز خواندن در جایی که شتر وجود دارد نیز نماز خواندن جایز نیست زیرا محل تجمع عفریت ها است!
[=Verdana]این چهره افراطی در ادامه افزود: خوردن گوشت شتر که جن زده باشد نیز جایز است زیرا به صورت همیشگی و دائمی درون بدن انسان یا حیوانات نمی ماند.
[=Verdana]قابل ذکر است "محمد الزغبی" در ماه رمضان سال گذشته نیز در برنامه ای تلویزیونی که هر شب از یکی از شبکه های ماهواره ای پخش می شد، مطالبی قابل توجه و عجیبی را مطرح می کرد که چندین بار نیز موجب ایجاد جنجال شده بود. موضوع بحث وی در سخنرانی های سال گذشته اش، مرگ و قبر بود.


يك مفتي وهابي سعودي در پاسخ سوالي درباره افراد تارك‌الصلاة و وظيفه افراد در مقابل آنان مدعي شد كه اين افراد را بايد دور كرد و اگر توبه نكردند كشتن آنان نيز واجب است


در جديدترين فتواهاي منتشر شده از مفتي‌هاي وهابي عربستان سعودي، قتل فردي كه نماز نخواند و از اين كار خود توبه نكند، واجب اعلام شد.

پايگاه خبري العربيه نوشت: اخيرا فتواي شيخ صالح الفوزان را كه در آن قتل همكار تارك‌الصلاة واجب شمرده شده ، در پايگاه هاي اينترنتي و اجتماعي منتشرشده است.

العربيه افزود : تاريخ انتشار فتواي اوليه فوزان در پايگاه اينترنتي يوتيوب دسامبر سال 2009 است كه در پاسخ به سوالي درباره شيوه رفتار با كارمند و همكاري كه نماز نمي‌خواند، صادر شده است ؛ اما اطرافيان شيخ بارديگر فتواي او را در سطح گسترده اي دراينترنت منتشر کرده اند.

اين مفتي كه عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي است، در پاسخ به اين فتوا گفت: كسي كه نماز نمي‌خواند طبق اين حديث كه ميان بندگي و كفر، ترك نماز است، مسلمان نيست. ادله از كتاب و سنت بر كافر بودن تارك الصلاة بسيار است.

اين مفتي در پاسخ به اين استفتاء كه «رفتار ما بايد با فرد تارك الصلاة چگونه باشد؟»، گفت: بايد او را دور كرد بلكه اگر توبه نكرد و بر نماز مراقبت نكرد، كشتن وي واجب است... او توبه مي‌كند و اگر توبه نكرد و نماز را ترك كرد، كشته مي‌شود... استخدام كردن اين فرد از اساس غلط است زيرا كفار بر امور مسلمانان ولايت ندارند و الگويي مي‌شوند براي ديگران.

شيخ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، متولد 28 سپتامبر سال 1935 و عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي ، مجمع فقهي مكه مكرمه ، كميته ناظر بر مبلغان حج و كميته دائم پژوهش‌هاي علمي و استفتاءات و امام و خطيب و مدرس مسجد جامع شاهزاده متعب بن عبدالعزيز آل سعود در الملز است.

چندي پيش شيخ "عبدالرحمن البراك " از مفتي‌هاي اعظم عربستان، با حرام اعلام كردن رانندگي براي زنان سعودي، براي زناني كه اقدام به رانندگي كنند، آرزوي مرگ كرده بود.


[=Verdana]فتوای جدید یک مفتی مصری به نام «جمال البنا» در خصوص حلال بودن بوسه بین دختران و پسران جوان در اماکن عمومی بحث و جدال گسترده ای را در بین مجامع علمی و دینی مصر ایجاد کرده است.
[=Verdana] [=Verdana]به گزارش آتی نیوز به نقل از ندای انقلاب وی درباره جواز حلال بودن بوسه بین دختران و پسران جوان در شبکه ماهواره ای الساعه با بیان این دلیل فتوا داده که این اشتباهات گناهان کوچکی هستند که با کارهای نیک از بین می روند . برخی از علمای الازهر این مفتی را متهم به انتشار فحشا از طریق این فتوا کرده اند و خواستار برگشت نامبرده از این نظر شده اند.
[=Verdana] گفتنی است پیش از این هم دکتر عزت عطیه استاد و رییس بخش حدیث در دانشگاه الازهر گفته بود که برای جلوگیری از خلوت یک زن و مرد نامحرم در محل کار زن می تواند به همکار مرد خود شیر بدهد تا آنها با هم محرم شوند.

[=Century Gothic]

[=Century Gothic]

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "محمد العریفی" چهره جنجالی و سرشناس وهابیت در عربستان سعودی در فتوایی که اخیرا صادر کرد، صحبت کردن دختر با پدرش را تنها در صورتی حلال دانست که مادرش نیز حضور داشته باشد.

این مفتی وهابی در ادامه گفت: نشستن دختر نزد پدر و صحبت کردن با وی اگر در حضور مادرش نباشد، شیطان را به میان می کشاند و ممکن است به گناه منجر شود، به ویژه اگر آن دختر لباس های نامناسب پوشیده باشد.[=Century Gothic]

گفتنی است این مفتی وهابی تاکنون چندین بار شیعیان و مراجع تقلید شیعه را مورد اهانت های وقیحانه قرار داده است.[=Century Gothic]

دیگر مفتی ها و چهره های سرشناس سعودی در مورد صدور چنین فتواهایی و یا بیان این گونه اظهاراتی توسط "العریفی" می گویند: او با این گونه اظهارات و مواضع، تنها به دنبال شهرت است.


[=Century Gothic]
[=Century Gothic] خب من هم بیمارم. وقتی حرف های او را شنیدم، به او گفتم، به شرط اینکه یک زن دیگر در کنار تو نشسته باشد، این کار را برای تو هم می کنم تا فکر بدی به سر مردم خطور نکند!اپذیرفت ومن هم این کار را کردم.[=Century Gothic]

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "سعد البریک" چهره سرشناس وهابیت عربستان سعودی در یک برنامه زنده تلویزیونی خاطره خود از نگاه کردن و دعا بر سینه یک زن نامحرم را بیان کرد.

[=Century Gothic]

این چهره سرشناس وهابی که در برنامه "سفر" در شبکه ماهواره ای "الدلیل" سخن می گفت، در ادامه افزود: بنده همواره برای افراد دعا می خوانم. بیماران زیادی به من مراجعه می کنند تا بر آنان دعا کنم. یک روز که سوار بر هواپیما بودیم و از مدینه منوره به سمت ریاض در پرواز بودیم، یک مرد مسافر که از درد معده رنج می برد، نزد من آمد. از او خواستم که دگمه پیراهنش را باز کند و برایش دعا کردم.

[=Century Gothic]

"سعد البریک" در ادامه افزود: یکی از مهمانداران زن که این صحنه را دید، بلافاصله جلو آمد و دگمه پیراهنش را باز کرد و با نشان دادن سینه خود، از من خواست که برای او نیز دعا بخوانم. بنده فورا روی خود را برگرداندم تا صحنه را نبینم اما او با ناراحتی گفت: شیخ، مگر من با آن مرد چه فرقی دارم؟ خب من هم بیمارم. وقتی حرف های او را شنیدم، به او گفتم، به شرط اینکه یک زن دیگر در کنار تو نشسته باشد، این کار را برای تو هم می کنم تا فکر بدی به سر مردم خطور نکند! او پذیرفت و من هم این کار را کردم.

سلام. بسیار ممنون موضوع جالبی است.
متاسفم برای کسانی که از این ها تبعیت می کنند!!! خدا هدایتشان کند وگرنه شرشان را کم کند!
اما با تمام این احوال از این مفتی ها ممنونم این چرندیات مارا برای بافشاری بر عقایدمان تشویق می کند.

اللهم عجل لولیک الفرج

[=Century Gothic]زنان تحت هیچ شرایطی حق داشتن محافظ شخصی و یا بادی گارد را ندارند زیرا در این صورت ارتباط میان دو نامحرم برقرار می شود که در اسلام اقدامی حرام به شمار می رود و زنان مسلمان تحت هیچ شرایطی حق برقراری ارتباط با مرد نامحرم را ندارند.
[=Century Gothic]
[=Century Gothic]به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «یعقوب الباحسین» عضو هیئت علمای عربستان سعودی و از چهره های سرشناس وهابیت در این کشور، در جدیدترین فتوای خود داشتن بادی گارد برای زنان را اقدامی حرام دانست.

وی در این باره گفت: زنان حق داشتن محافظ شخصی و بادی گارد را ندارند زیرا این کار "خلو" غیر شرعی به حساب می آید و حرام است.[=Century Gothic] [=Century Gothic]

«یعقوب الباحسین» که با روزنامه فرامنطقه ای "الحیات" چاپ لندن گفت و گو می کرد، در ادامه افزود: زنان تحت هیچ شرایطی حق داشتن محافظ شخصی و یا بادی گارد را ندارند زیرا در این صورت ارتباط میان دو نامحرم برقرار می شود که در اسلام اقدامی حرام به شمار می رود و زنان مسلمان تحت هیچ شرایطی حق برقراری ارتباط با مرد نامحرم را ندارند.[=Century Gothic] [=Century Gothic]

گفتنی است داشتن محافظ شخصی و یا بادی گارد طی چند وقت اخیر در عربستان سعودی در میان خانواده های ثروتمند رواج یافته و به بحثی جنجال برانگیز در این کشور تبدیل شده است.[=Century Gothic] [=Century Gothic]
[=Century Gothic]

[=Times New Roman][=Century Gothic]



[=Century Gothic]jamnews.ir: عبدالرحمن البراک در طی فتوای عجیبی مدعی شد: برای حل مشکل اختلاط زن و مرد در هنگام طواف خانه کعبه و مسجد الحرام و مسجد النبی باید تخریب شوند!
شایان ذکر است که مفتی های فرقه نوظهور وهابی برای گسستن صفوف به هم پیوسته مسلمین و ضربه زدن به پایه های اعتقادی اسلام فتواهای بسیار عجیبی را تاکنون صادر کرده اند؛ که از آن جمله می توان به خوردن خون کفتار گرفته و تخریب خانه کعبه اشاره نمود!
حال سوال اصلی اینجاست که این به ظاهر مسلمانان با کدام دلیل و منطق اقدام به صدور چنین فتواهای عجیب و غریب و گاهی مضحک می کنند! آیا غیر از این است که این افراد تربیت شده استعمار گران و مستکبران برای تخریب چهره اسلام عزیز می باشد؟

[=Century Gothic]صدق الله العظیم در آخر قرائت قرآن و همچنین بوسیدن قرآن بدعت است

[=Century Gothic]
[=Century Gothic]بوسیدن قرآن و بر چشم وصورت مالیدن آن بدعت وحرام است.
این فتوایی است صادر شده از طرف مفتیان دیار وحی، اما آیا حرمت گذاشتن به کتاب مقدس وآسمانی مسلمانان با کدام منطق ودلیل عقلی ناسازگاری دارد؟

[=Century Gothic]هدایایی كه اسم (الله و محمد) در ان است واجب است كه از آنها پرهیز شود

[=Century Gothic]
[=Century Gothic]با فتوای وهابیان باید از هدایایی که نام خداوند و پیامبر صلی الله عله و اله بر انها است، اجتناب شود.
[=Century Gothic]التحف التی تحتوی على ( الله ، محمد ) یجب الكف عنها
[=Century Gothic]تصویر در ادامه متن می باشد

[=Century Gothic]شیخ وهابی: مناظره با شیعیان حرام است

[=Century Gothic]
[=Century Gothic]شاید بتوان گفت که شیخ «محمد علی فرکوس» از حضور و شرکت در این مناظره ترس دارد و به همین دلیل ترجیح داده با صدور چنین فتوایی، فرافکنی کند و از انجام این مناظره فرار کند.
[=Century Gothic] [=Century Gothic]
[=Century Gothic] [=Century Gothic]به گزارش شیعه آنلاین، «محمد علی فرکوس» از چهره های سرشناس و شیوخ وهابی در کشور الجزایر در جدید ترین فتوای خود، حتی مناظره کردن با پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را حرام اعلام کرد.

وی در ادامه فتوای خود گفت: مناظره میان شیعیان و اهل سنت در شبکه های ماهواره ای اقدامی حرام است زیرا هیچ سودی ندارد و تنها موجب ناراحتی اهل سنت می شود!

[=Century Gothic]

«محمد علی فرکوس» همچنین افزود: شیعیان در مناظره های خود منابع اهل سنت را مورد تمسخر قرار می دهند و جایگاه آن را تنزل می دهند از همین رو مناظره کردن با آنان بی فایده است. جمع بین شیعه و سنی که نقیضین هستند، محال است.

[=Century Gothic]

گفتنی است این فتوای «محمد علی فرکوس» در حالی منتشر شد که روزنامه "النهار" چاپ الجزایر در شماره روز یکشنبه 30 اکتبر اعلام کرد که در آینده ای نزدیک مناظره ای میان شیخ فرکوس با برخی روحانیون شیعه انجام خواهد گرفت.

[=Century Gothic]

از همین رو شاید بتوان گفت که شیخ «محمد علی فرکوس» از حضور و شرکت در این مناظره ترس دارد و به همین دلیل ترجیح داده با صدور چنین فتوایی، فرافکنی کند و از انجام این مناظره فرار کند.

[=Century Gothic]

"شرکت زنان در بازي‌هاي جهاني المپيک يا بازي‌هاي عمومي داخلي يا خارجي کم کم به تساهل در کشف حجاب آنان، و تسامح در زمينه نوع لباس و پوشش آنها و همچنين تنگ تر و بدن نما شدن اين پوشش خواهد انجاميد."

به گزارش شیعه آنلاین ، درحاليکه بي بند و باري شبکه‌هاي ماهواره‌اي سعودي در برخي زمينه‌ها گوي سبقت را حتي از برخي شبکه‌هاي غربي ربوده است، يک مفتي سعودي در فتوايي عجيب خواستار جلوگيري از شرکت زنان اين کشور در بازي‌هاي المپيک شد.

"شيخ محمد العريفي"، عضو انجمن علماي مسلمان خواستار به کارگيري همه روش‌هاي قانوني براي جلوگيري از مشارکت زنان عربستاني در بازي‌هاي المپيک شد.

العريفي تاکيد کرد: "شاهزاده نواف بن فيصل رييس سازمان ملي جوانان عربستان هرگز راضي نخواهد بود که همسر يا دخترش جزو شرکت کنندگان در بازي‌هاي المپيک باشد. بنابراين بايد براي حفظ آبرو و عفت خواهران مسلمانش تلاش کند!"

محمد العريفي در بيانيه‌اي نوشته است: "شرکت زنان در بازي‌هاي جهاني المپيک يا بازي‌هاي عمومي داخلي يا خارجي کم کم به تساهل در کشف حجاب آنان، و تسامح در زمينه نوع لباس و پوشش آنها و همچنين تنگ تر و بدن نما شدن اين پوشش خواهد انجاميد."

امير نواف بن فيصل روز 22 نوامبر جاري اعلام کرده بود که حداقل 10 درصد از اعضاي کاروان ارسالي عربستان به المپيک لندن را زنان تشکيل خواهد داد.

"آنيتا ديفرانتز"، معاون رئيس کميته بين‌المللي المپيک، در پيامي خطاب به عربستان، برونئي و قطر، تهديد کرده بود، هر کشوري که زنان در کاروان شرکت کننده آن در بازي‌هاي المپيک نقش فعالي نداشته باشند، از شرکت در مسابقات محروم خواهد شد و مانند گذشته اجازه نمي‌دهد که ورزشکاران زن به صورت نمايشي در اين بازي‌ها شرکت کنند.

برونئي و قطر اعلام کرده‌اند تيم‌هاي بانوانشان را به اين بازي‌ها خواهند فرستاد. اما موضع رسمي عربستان در اين زمينه تاکنون اعلام نشده است.

رسانه‌هاي عربستاني اعلام کرده بودند تيم هاي بانوان اين کشور در المپيک 2012 لندن شرکت خواهند کرد.

زنان عربستاني تا‌کنون بارها در فراخوانها و فعاليتهاي متعددي تلاش کرده‌اند، به پاره‌اي حقوقشان در جامعه مانند حق رانندگي دست يابند؛ امري که آنها را با مجازاتهاي زندان و يا شلاق مواجه کرد.

محدوديت زنان عربستاني در جامعه تا حدي است که آنها حتي براي انجام کارهاي روزمره و خريد و يا مسافرت بايد شخصي را به عنوان قيم، همراه داشته باشند.

[=Century Gothic]به نظر بنده خواندن نماز جماعت در مسجد واجب نیست بلکه مستحب به شمار می رود.
[=Century Gothic] بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که بنده انجام دادم، حدیث درستی هم درباره روزه در روز عرفه وجود ندارد.

[=Century Gothic]

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «احمد بن قاسم الغامدی» از شیوخ و چهره های سرشناس وهابیت در عربستان که رییس سابق «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» سعودی در منطقه مکه مکرمه است، در جدید ترین فتوای خود، شنیدن موسیقی را حلال دانست.

وی در ادامه گفت: به نظر بنده شنیدن موسیقی به هیچ وجه حرام نیست و دلایلی برای اثبات این ادعای خود در اختیار دارم.[=Century Gothic]

«احمد بن قاسم الغامدی» در ادامه فتوای جدید خود گفت: به نظر بنده خواندن نماز جماعت در مسجد واجب نیست بلکه مستحب به شمار می رود. بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که بنده انجام دادم، حدیث درستی هم درباره روزه در روز عرفه وجود ندارد.[=Century Gothic]

رییس سابق «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» سعودی در منطقه مکه مکرمه افزود: برخی شیوخ سعودی با من مخالفت و مقابله کردند و مرا مورد حمله قرار دادند، اما هدف آنان معروف شدن بوده است.[=Century Gothic]

این مفتی سرشناس سعودی که چندی پیش در فتوایی دیگر اختلاط میان زن و مرد نامحرم را حلال دانسته بود، اعلام کرد که از صدور آن فتوا به هیچ وجه پشیمان نیست.

[=Microsoft Sans Serif][=Times New Roman]اعوذ بالله من الشيطان الرجيم[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif] بسم الله الرحمن الرحيم

[=Microsoft Sans Serif]
[=Microsoft Sans Serif]نشستن پدر و دختر در کنار هم حرام است + فایل تصویری فتوی


[=Microsoft Sans Serif]

[=Microsoft Sans Serif]دکتر ! محمد العریفی مفتی مشهور وهابی در عربستان سعودی معتقد است لباس جدید دختران برعکس لباسهای عربی سنتی تنگ است لذا نشستن پدر در کنار دخترش و تماس بدن آنها با هم برای هر دو آنها حرام است !

[=Microsoft Sans Serif]( کلیپ اول [=Microsoft Sans Serif][=Times New Roman]محمد العریفی حرم جلوس البنت مع ابیها لوحدهما[=Microsoft Sans Serif])


[=Microsoft Sans Serif]تشخیص این موضوع را که چطور دختری به پدرش و یا پدری بر دخترش ممکن است با یک تماس چشم طمع پیدا کند را مسلمانان و نصارا و حتی یهود میدانند این پدر و دختر از چه تیره و تباری ممکن است باشند .

ولی این کلام از دهان کسانی که خود را سلف اسلام و مومن حقیقی معرفی میکنند جای بسی تامل است.
[=Courier New]

[=Microsoft Sans Serif][=Courier New]این فتوی

[=Microsoft Sans Serif]
بیشتر از آنچه که مانعی باشد برای وقوع چنین رفتاری - اطلاع و آگاهی ایست در ذهن بعضی اشخاص ضعیف النفس و در حقیقت این فتوی کار وسوسه شیطان را میکند.

چنانکه چنان پدر و دختری در شرایط عادی چنین ذهنیتی نداشتند ولی پس از شنیدن این فتوی چه فکری ممکن است نسبت به یکدیگر بکنند ؟ و این ذهنیت را چه کسی در سر آنها انداخته خود مبین ماهیت این فرقه ضاله است.

اینکه گاها شیطان در قالب یک ناصح در بین آدمیان ظاهر میشود و آنها را امر به معروف و نهی از منکر میکند مطلب عجیب و دور از ذهنی نیست ولی اگر دنبال مصداق بخواهیم باشیم این فتوی یکی از مصادیق بارز این نصایح است.

در کلیپ دوم همی شیخ مفتی هنگام سخن و دعوت ( به اسلام ) دو نوجوان سیاه پوست که یکی دختر و دیگری پسر است بدن دختر را لمس میکند.

باید به این شیخ گفت که جناب شیخ با این حرفی که زدی این لمس شما معانی بسیاری دارد که حداقل در مورد خود تو صادق است.


[=Microsoft Sans Serif]
یاحق

مفتی وهابی و خوردن خون کفتار


مفتیان وهابی متاسفانه خوردن بسیاری از حیوانات حرام گوشت ازقبیل سوسمار، خرگوش،کوسه؛ را جایز می دانند
به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛خالد بن علی المشیقح مفتی وهابی در فتوایی عجیب که مورد تایید دیگر همقطارانش هم قرار گرفته است خوردن کفتار را حلال و جایز شمرده است.
البته این فتاوا امری عجیب نیست چرا که متاسفانه آنها خوردن بسیاری از حیوانات حرام گوشت مانند سوسمار و خرگوش و کوسه و ... را حلال کرده اند و برای آن به احادیث ضعیف و مجعولی استناد کرده اند که تنها در میان کتب اهل سنت اینگونه احادیث دیده می شود.
اصل فتوا بدین شکل است:
السؤال: ما حکم أکل الضبع والوبر؟
الإجابة: الحمد لله والصلاة والسلام على نبینا محمد وعلى آله وصحبه أجمعین، وبعد:
الضبع أکله جائز ولا بأس به لما روى الإمام أحمد وأصحاب السنن عن عبد الرحمن بن عبد الله بن أبی عمار قال: "قلت لجابر: الضبع أصید هی؟ قال: نعم، قلت: آکلها؟ قال: نعم، قلت: أقاله رسول الله صلى الله علیه وسلم؟ قال: نعم"، فالنبی صلى الله علیه وسلم جعل فیه فدیة إذا قتله المحرم فدل على أنه صید، والضبع وإن کان له ناب إلا أنه لا یدخل فی نهی النبی صلى الله علیه وسلم عن کل ذی ناب من السباع، فیکون مستثنى مما له ناب من السباع.
وأما أکل الوبر فهذا أیضاً جائز ولا بأس به وأن الأصل فی ذلک الحل ولأنه لیس له ناب یفترس به، والله أعلم.
مفتی: الشیخ خالد بن علی المشیقح

ترجمه:
سوال: حکم خوردن کفتار و روباه رومی چیست؟
پاسخ: خوردن کفتار جائز است و هیچ اشکالی هم ندارد، به دلیل روایتی از امام احمد و اصحاب سنن از عبد الرحمن بن عبدالله بن ابی عمار که می گویدگفتم به جابر، کفتار آیا از صید است؟ گفت بلی، گفتم : آن را بخورم،‌ گفت بلی، گفتم آیا آن را رسول خدا اجازه فرموده است؟

گفت بلی، رسول خدا ص برای آن فدیه قرار داده اگر محرم آن را بکشد، این دلالت می کند که آن جزء صیدها به حساب می آید. کفتار اگرچه چنگال و ناخن دارد اما در منهیات پیامبر از هر درنده چنگال داری داخل نمی شود. پس از درندگان صاحب چنگال و ناخن استثناء شده است.
منبع:پرسمان وهابیت
اما خوردن خرگوش رومی هم جائز است و اشکال ندارد و اصل در آن حلیت است چراکه برای آن چنگالی نیست.
این فتوا از الشیخ خالد بن علی المشیقح صادر شده است.


روحانی عربستانی پیشنهاد داد:كعبه را تخریب و بعد زنانه - مردانه كنيد.



به گزارش جهان، دادگاهی در ریاض شیخ یوسف الاحمد را به دلیل صدور فتوایی برای تخریب مسجد الحرام و ساختن دوباره آن جهت جداسازی زنان از مردان هنگام طواف، به 5 سال زندان و جریمه مالی 100 هزار ریال سعودی، و 5 سال ممنوعیت سفر به خارج پس از آزادی از زندان، محكوم كرد.

دادستانی ریاض 18 اتهام را علیه شیخ یوسف الاحمد در ارتباط با مسائل تروریستی، فتنه انگیزی، و ضربه زدن به وحدت ملی و كمك به تفكرات القاعده مطرح كرد
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/111292/%D9%83%D8%B9%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%83%D9%86%D9%8A%D8%AF


سلام علیکم جمیعا

رضا;208200 نوشت:
روحانی عربستانی پیشنهاد داد:كعبه را تخریب و بعد زنانه - مردانه كنيد

قبلا فتوای قتل شیعه و سنی را میداده بعد کم کم حس کرده زندگی و مرگ مسلمین در دستان اوست

خب حتما بعدها خیال کرده خداست و آن خدائی که جسم است خود اوست

لذا آمده حکم تغئیر بیت الله را پیشنهاد داده.

نهایتا باورهای مریض گونه و مالیخولائی اش کارش را به اینجا کشانید.

الله اکبر

یاحق


یک عالم وهابی سعودی در اظهاراتی عجیب مدعی شد زنی که تمایل به ورزش داشته باشد، مستحق احترام نیست!.
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سعد الدریهم" خطیب، امام جماعت و استاد دانشگاه در عربستان سعودی پس از ادعای اینکه زنی که تمایلات ورزشی داشته باشد مستحق احترام نیست، تأکید کرد که منظورش زنانی است هوادار تیم های فوتبال هستند.
این اظهارات سعد الدریهم از طریق شبکه های اجتماعی تویتر، با واکنش شدید کاربران اینترنتی همراه شد، به صورتی که مخاطبان تأکید کردند وی به حقوق زنان تجاوز کرده، و حتی کمترین حق را برای زنان در هواداری از یک تیم ورزشی نقض می کند.
بر اساس گزارش روزنامه کویتی "الانباء" الدریهم خطیب و امام جماعت یکی از مساجد عربستان، و عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه های این کشور است.

صدور فتواهای عجیب و اظهارنظرهای مضحک از سوی مفتی ها و علمای سعودی، یکی از بحرانها و چالشهای همیشگی علمای این کشور است.
هفته پیش 'عادل الکلبانی' خطیب مسجد الحرام، ادعای 'محمد العریفی' مفتی وهابی سعودی مبنی بر کمک 'فرشتگان' به عناصر مسلح درمقابل ارتش سوریه را محکوم کرد.:khaneh:
"عادل الکلبانی" با محکوم کردن داستان روایت شده از سوی "محمد العریفی" درباره نزول فرشتگان و جنگ آنها در کنار کسانی که آنها را "انقلابیون" سوریه نامید، تأکید کرد: " ای مردم فقط اندکی مغز خود را به کار بیندازید .. آیا ارتش سوریه تا آن حد قوی است که فرشتگان نیز در برابر آن ناتوانند!".
الکلبانی ادامه داد: "معنی آنکه گفته شده فرشتگان فقط برای سوری ها نازل شده اند چیست .. چرا آنها برای لیبیایی ها نازل نشدند".
الکلبانی گفت: "مردم به داستانهای شگفت انگیز ابراز علاقه می کنند، و عده ای مبلغ نیز برای افزایش هوادارانشان به این تمایل آنان پاسخ می دهند".

موضوع قفل شده است