جمع بندی آیا کید وحیله مردان هم عظیم است؟!!!!

تب‌های اولیه

180 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

شبـنم;466027 نوشت:
باور کن در خوبیها هم کیدشون عظیمه
یه نگاه به داستان های تاریخی بنداز همیشه پای یک زن برای موفقیت مردان در میان بوده ( خیلی از موفقیت های پادشاهان توسط زنانشون به دست اومده )

کید به معنی فریب است و حیله ی زشت.

از کی تا به حال ما حیله گری خوب داریم.

درضمن کید با مکرو بسیار فرق دارد.

پادشاهانی که به وسیله زنانشان به قدرت رسیدند مورد تایید اسلام بودنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا با سند مثال بزنید.

بیایید واقع بینانه به موضوع بنگریم

بالقوه در نهاد هرفردی چه زن چه مرد وجود داره،ولی خوشبختانه زنان و مردان مومن این اراده رو در وجود خودشون دارن که به درجه بالقوه نمیرسونن

پس گفتیم زن و مرد هیچ فرقی در این مورد با هم ندارن

در مورد اینکه کید کدوم یکیشون عظیم هست بهتر هست به قران رجوع بشه،که کید زن رو در مقایسه با کید مرد عظیم میدونه

درضمن باید یادمون باشه که بزرگ بودن کید زنان به معنای بد بودن جنس زن و شر بودن خلقت آنان نیست

مشکل کجاست ،این همه بحث به خاطر چیه:Gig:

بن موسی;466026 نوشت:
پس نگویید پاسخ پست هایتان را دادم .می گویید متوجهشان نشده اید.وقتی متوجهشان نشده اید،اصلاً چطور پاسخ داده اید (تازه اگر فرض کنیم پاسخی داده باشید که ندادید)؟!

نه خوب قبلی ها رو متوجه شدم و پاسخ دادم این یکی صادقانه اعلام کردم متوجه نشدم . :Gol::ok:

بن موسی;466026 نوشت:
با قوه ای که با استفاده از آن انسان به شهوت می پردازد،دروغ می گوید،خیانت می کند قرار است حکومت اداره کرد؟!می شود مثل حکومت معاویه.

من جنبه مثبتش رو گفتم .
گرفتار شدن در یک مشکل سخت که تنها یه کید مثبت بزرگ برای نجات از اون لازمه و این هم بنا به گفته خودتان در زنان قویتره پس زنان بر حکومت رانی واجبترن :khaneh:

یا نور;466030 نوشت:
مشکل کجاست ،این همه بحث به خاطر چیه

دوست عزیز شما میگی این کید منفی است یا جنبه مثبت هم دارد ؟

سلام و عرض ادب

از همه شما بزرگواران بخاطر شرکت در موضوعات تشکر می کنم
امیدوارم این موضوع به سر نوشت آن دسته از موضوعاتی که بخاطر کل کل برخی از کاربران جوانمرگ شدند دچار نشود

کاربران بزرگوار در صورت کل کل و طرح مباحث قشری ؛ صنفی و سطحی و بدون سند بر اساس قوانین سایت عمل خواهیم کرد .

با تشکر

[="Black"]

یا نور;466030 نوشت:
بیایید واقع بینانه به موضوع بنگریم
بالقوه در نهاد هرفردی چه زن چه مرد وجود داره،ولی خوشبختانه زنان و مردان مومن این اراده رو در وجود خودشون دارن که به درجه بالقوه نمیرسونن

پس گفتیم زن و مرد هیچ فرقی در این مورد با هم ندارن

در مورد اینکه کید کدوم یکیشون عظیم هست بهتر هست به قران رجوع بشه،که کید زن رو در مقایسه با کید مرد عظیم میدونه

بزرگ بودن کید زنان به معنای بد بودن جنس زن و شر بودن خلقت آنان نیست

مشکل کجاست ،این همه بحث به خاطر چیه:Gig:


کسی هم نگفت دلیل شر بودن خلقت زن است.
بنده که گفته ام:

امام عشق;465998 نوشت:
اتفاقا این رو خانمها باید به فال نیک بگیرند ، زیرا زنی که با وجود این قدرت عظیم برای گناه خودش را حفظ میکند قابل ستودنی است.

اما دوستان مخالفین کید هستند که میخواهند بگویند این کید توهین به زن است.

[/]

••ostad••;466020 نوشت:
وقیاس در فقه وشرع شیعیان جایز نیست
در ضمن درجواب پست قبلی تان عرض میکنم در( غرض ) بحث علمی جایی ندارد زیرا شما اصلا" قصدتان بحث علمی نیست

بنده به شدت نگران می شوم وقتی این پست های شما را می خوانم که با این بی دقتی به پست ها نگاه می کنید و به جای بحث علمی به بنده تهمت می زنید.
منظور ما از قیاس قیاس اصطلاحی و فقهی نبود بلکه منظور این بود که این عظیم بودن کید زنان عظمت آن ذاتی است یا نسبی و اگر نسبی است نسبت به چه کسی کیدش عظیم است.آیا این قیاس است؟
در ضمن بنده چه چیزی را قیاس کردم؟؟ آیا شما تا اینکه کلمه قیاس در جملات بنده را دیدید بودن اینکه ببینید منظور من چه بوده از باب "الغريق‏ يتشبث بكل حشيش‏" روی به این آوردید که قیاس جایز نیست و بنده دنبال بحث علمی نیستم و ...بنده ادله را مطرح کردم اگر می توانید نقد کنید و اگر نمی توانید روی به نقد شخصیت دیگران نیاورید:Gol:

(نگین);466034 نوشت:
دوست عزیز شما میگی این کید منفی است یا جنبه مثبت هم دارد ؟

ببین عزیزم کیدی که شماها دارید از اون بحث میکنید (سوره یوسف) مسلما کید منفی هست که زلیخا بکار برده،و شکی هم در اون نیست

امام عشق;466038 نوشت:
اما دوستان مخالفین کید هستند که میخواهند بگویند این کید توهین به زن است.

چرا توهین؟!
درسته که طبق قران کید زنان از کید مردان عظیم هست،ولی طبق فرمایش شما زنان مومنه میتونن خودشونو حفظ کنن،همچنان که مردان مومن میتونن خودشونو حفظ کنن

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

••ostad••;466020 نوشت:
وقیاس در فقه وشرع شیعیان جایز نیست

قیاس در بعضی امور صحیح نیست و در بعضی امور صحیح است.برای مثال در منطق قیاس صحیح است.حال این که بحث ما فقهی است یا خیر،مشخص می کند که قیاس هایمان صحیح هستند یا نه.ما در اینجا قیاس منطقی داریم می کنیم نه فقهی.

••ostad••;466020 نوشت:
در ضمن درجواب پست قبلی تان عرض میکنم در( غرض ) بحث علمی جایی ندارد زیرا شما اصلا" قصدتان بحث علمی نیست

از "پاسخ یار" انجمن گفتگوی دینی،انتظار بیشتری می رود.

••ostad••;466020 نوشت:
در ضمن جناب ملاصدرا برچسب نزدم شواهد موجود در سایت ونوشته های شما مستدل ادعایم است که شما با هدف این تاپیک ها را ایحاد میکنید . نظر سایر دوستان وخودتان دراین باره چیست؟

به هر حال در چارچوب علمی پاسخ به شما داده شده است.ما منتظر پاسخ های شما در چارچوب علمی (و نه به اینصورت که پاسخ داده اید) هستیم.ضمناً نظر شما با نظر کارشناس عزیز در تعارض است.زیرا کارشناس عزیز نظر ما را پذیرفتند.پس اگر ما را قبول ندارید،شما را به بحث با کارشناس ارجاع می دهیم.لذا اگر نظر ما مغرضانه باشد،مانند آن است که گفته باشید نظر کارشناس عزیز نیز مغرضانه است.

(نگین);466023 نوشت:
دوستان الان که ما پذیرفتیم شما میگید نپذیر
والا دیگه نمیدونیم چی بگیم

ما کید مذموم را مطرح کردیم.ولی شما کید ممدوح را پذیرفتید.

شبـنم;466027 نوشت:
باور کن در خوبیها هم کیدشون عظیمه
یه نگاه به داستان های تاریخی بنداز همیشه پای یک زن برای موفقیت مردان در میان بوده ( خیلی از موفقیت های پادشاهان توسط زنانشون به دست اومده )

نیازمند اثبات است ممدوح بودن کید.
(نگین);466028 نوشت:
نخیر درایت و عقل برای رسیدن به قدرت

کید مورد نظر در این آیه،درایت برای رسیدن به شهوت است.خیلی واضح است.

(نگین);466028 نوشت:
شما از کجا میدونی زنان مثل معاویه حکومت میکنند

اگر قرار است جنس کید زنان برای حکومت،همان جنس کید زلیخا در آن عملش با حضرت یوسف (ع) باشد،می شود مانند معاویه که بدتر حتی.

شبـنم;466033 نوشت:
نه خوب قبلی ها رو متوجه شدم و پاسخ دادم این یکی صادقانه اعلام کردم متوجه نشدم .

قبلی ها هم بنده پاسخی ندیدم.برای مثال پاسخی به نقد بنده بر متنی که آورده بودید ندیدیم.اگر پاسخ داده اید و بنده ندیده ام،لینک بدهیم.

شبـنم;466033 نوشت:
من جنبه مثبتش رو گفتم .
گرفتار شدن در یک مشکل سخت که تنها یه کید مثبت بزرگ برای نجات از اون لازمه و این هم بنا به گفته خودتان در زنان قویتره پس زنان بر حکومت رانی واجبترن

عرض شد کید مورد نظر منفی است نه مثبت.پس سایر بحث هایی که فرمودید نیز مطرح نمی شوند.کید مورد نظر در آیه مانند کید معاویه است.چون عمل مذموم را نتیجه می دهد.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

[="Black"]

یا نور;466044 نوشت:
ببین عزیزم کیدی که شماها دارید از اون بحث میکنید (سوره یوسف) مسلما کید منفی هست که زلیخا بکار برده،و شکی هم در اون نیست

چرا توهین؟!
درسته که طبق قران کید زنان از کید مردان عظیم هست،ولی طبق فرمایش شما زنان مومنه میتونن خودشونو حفظ کنن،همچنان که مردان مومن میتونن خودشونو حفظ کنن


خداروشکر یکی از خواهران گرامی منظور ما را متوجه شدند.

و بجای جبهه گیری پاسخ دادند.

ما هم گفتیم کید زنانی که مومنه نیستند در برابر مردان غیر مومن عظیم تر است.

چه بسا اگر زنی مومنه نعوذبالله از مسیر الهی خارج شود به سرنوشت زنان دیگر مبتلا میشود.همین.

و کید مردان غیر مومن و زنان غیر مومن در برابر زنان و مردان مومن بی اثر است.

وسلام.[/]

امام عشق;465796 نوشت:

دوست گرامی نمیدانم شما چرا سفارش کردن را با خبر دادن یکی میدانید.
حضرت یعقوب(ع) به یوسف(ع) گفت به برادرانت در این باره چیزی نگو و یوسف(ع) نیز نگفت.
در ضمن حسادت برادران یوسف(ع) قبل از این خواب بود و ربطی به این خواب نداشت.
اتفاقا بر خلاف تصور شماقدرت گناه در وجود و در ذات انسان است.این که کسی گناهی را مرتکب نشود دلیل بر نبود این قدرت نیست.
درضمن در تمام آیات قرآن هرکجا که کلمه کید به کار رفته مراد نفس و خوی زشت بود.
در آیه 28 سوره یوسف این کید را کیدی زشت و از کید زنان دانسته است.و مراد از این کید ، کید خوب نبود.

دوست گرامی لطفا سند این سخن را ارائه فرمایید.با توجه به آیات و روایات.درضمن عظیم بودن کید مردان را با توجه به ایات و روایات ثابت بفرمایید.
دوست گرامی در ایه 28 سوره یوسف آمده است این کید از کید شما زنان است.
پس شما هیچگاه نمیتوانید این آیه را به مردان تامیمم دهید.
دوست گرامی یک بار گفتم بازهم میگویم پیرامون آیات 15 و 16 سوره طارق
شما نمیتوانید بگویید این کید بد از وجود و ذات خداست.زیرا خدا گفته است شما را با همان کید خودتان نابود میکنم.
دوست گرامی در آیه پنج سوره یوسف نیامده است که کید مردان عظیم است.فقط گفت برادرانت کید و حیله میکنند.
درضمن در ایه 28 سوره یوسف آمده است این کید از کید شما زنان است و تمام زنان را جمع بسته است.
اما در ایه پنج سوره یوسف آمده است که برادرانت این کید را بکار میبرند و آن را محدود به بردران یوسف کرده است نه تمام مردان.و کید برادران یوسف را به دشمنی شیطان بر آدمیان تامیمم داده است.
به نظر شما اگر به کسی تهمت بزنید و او را بی گناه به زندان بی اندازید زرنگی کرده اید!! و عملتان گناه نیست!؟؟
دوست گرامی زمانی که جمله مطلق آمده است شما نمیتوانید بگویید که این کید مخصوص مردان هم است.
در آیه آمده است این کید از کید شما زنان است.و در اینجا این کید را مطلق برای زنان خوانده است.و شما نمیتوانید آن را به مردان نیز تامیمم دهید.
دوست عزیز کسی کید مردان را انکار نکرده است. بلکه عظیم بودن کید مردان را انکار کرده ایم زیرا نه آیه ای در این باره وجود دارد و نه روایتی.
در ایه 28 سوره یوسف منظور از کید کید بد بود و نه کید خوب.و این کید را از کید زنان دانسته است.



سلام علیکم

جناب امام عشق خیلی عذر میخوام اما شما عادت دارید بدون در نظر گرفتن صحببتهای طرفتان بدون هیچ دلیل و مدرکی فقط حرفهای تکراری بزنید. حتی کوچکترین احتمالی بر غلط بودن نظر خود نمیدهید. شما زمانی میتوانید چنین محکم از نظریاتتان دفاع کنید که لااقل با خود قرآن برای حرفهایتان شاهد بیاورید، نه اینکه پاسخها را با توجیه کردن جواب دهید


اما اگر درباره کید عظیم مردان در قرآن چیزی نیامده دلیلش اینست که کید عظیم زنها هم سخن خود خداوند نیست. شاهد از این بالاتر میخواهید؟


[="Black"]

.امین.;466050 نوشت:

سلام علیکم

جناب امام عشق خیلی عذر میخوام اما شما عادت دارید بدون در نظر گرفتن صحببتهای طرفتان بدون هیچ دلیل و مدرکی فقط حرفهای تکراری بزنید. حتی کوچکترین احتمالی بر غلط بودن نظر خود نمیدهید. شما زمانی میتوانید چنین محکم از نظریاتتان دفاع کنید که لااقل با خود قرآن برای حرفهایتان شاهد بیاورید


اما اگر درباره کید عظیم مردان در قرآن چیزی نیامده دلیلش اینست که کید عظیم زنها هم سخن خود خداوند نیست. شاهد از این بالاتر میخواهید؟


سلام علیکم.

دوست گرامی استدالهای شما تماما اشتباه بود و بنده با منطق رد کردم.
شما اگر راست میگویی استدلالهای بنده را رد کنید.

شما ایه 5 سوره یوسف را به آیه 28 تامیمم داده ای اونوقت به من میگویید سخنانتان بی منطق است.

ما گفتیم طبق آیه 28 سوره یوسف کید زنان در برابر مردان عظیم است.
شما آیه را نقد کنید و آیات دیگر را به این آیه ربط ندهید.[/]

.امین.;466050 نوشت:
اما اگر درباره کید عظیم مردان در قرآن چیزی نیامده دلیلش اینست که کید عظیم زنها هم سخن خود خداوند نیست. شاهد از این بالاتر میخواهید؟

بار ها سوالی را پرسیدم که کسی حاضر به جواب نشد
ان کیدکن عظیم!
کید زنان در برابر چه کسانی عظیم است؟؟؟؟؟؟ آیا عظیم ذانی است یا نسبی؟؟؟؟؟؟

[="Black"]

درضمن جناب امین شما فرموده بودید

کید مردان عظیم است و فرموده بودید دلیلمان اینست که کید عظیم نداشتن مردان بیانگر نقصان عقل نظریشان است...

لطفا طبق آیات قرآن و روایات از معصومین ادعای خود را ثابت کنید.

[/]

امام عشق;466049 نوشت:
خداروشکر یکی از خواهران گرامی منظور ما را متوجه شدند.
و بجای جبهه گیری پاسخ دادند.
ما هم گفتیم کید زنانی که مومنه نیستند در برابر مردان غیر مومن عظیم تر است.
چه بسا اگر زنی مومنه نعوذبالله از مسیر الهی خارج شود به سرنوشت زنان دیگر مبتلا میشود.همین.
و کید مردان غیر مومن و زنان غیر مومن در برابر زنان و مردان مومن بی اثر است.
وسلام.

شما آقایون دوست دارید خانومها رو به چالش بکشونید که این اصلا صحیح نیست
متاسفانه شما از روحیات خانومها اطلاع چندانی ندارید
سعی نکنید حرفی که میزنید به همه خانومها تعمیم بدید ، حتما حتما مرزی بین زنهای مومنه و غیرمومنه قایل باشید
موفق باشید

امام عشق;466053 نوشت:

سلام علیکم.

دوست گرامی استدالهای شما تماما اشتباه بود و بنده با منطق رد کردم.
شما اگر راست میگویی استدلالهای بنده را رد کنید.

شما ایه 5 سوره یوسف را به آیه 28 تامیمم داده ای اونوقت به من میگویید سخنانتان بی منطق است.

ما گفتیم طبق آیه 28 سوره یوسف کید زنان در برابر مردان عظیم است.
شما آیه را نقد کنید و آیات دیگر را به این آیه ربط ندهید.



که شما با منطق خودتان پاسخ میدهید نه با منطق قرآن، پس توقع نداشته باشید که جوابتان صحیح باشد.

فهم یک آیه بوسیله آیات دیگر کاری غیر منطقی نیست که شما آن را تعمیم دادن (نه تامیم دادن) به آیات دیگر و باطل میدانید

ملاصدرا;463818 نوشت:
آیا کید مردان هم عظیم است؟؟

سلام

ممکن است باشد ممکن است نباشد

اگر با اشاره به ایه ای که فرموده :


« فَلَمَّا رَأى‏ قَميصَهُ قُدَّ مِنْ دُبُرٍ قالَ إِنَّهُ مِنْ كَيْدِكُنَّ إِنَّ كَيْدَكُنَّ عَظيمٌ»[1]( هنگامى كه (عزيز مصر) ديد پيراهن او [يوسف‏] از پشت پاره شده، گفت: «اين از مكر و حيله شما زنان است كه مكر و حيله شما زنان، عظيم است).

می خواهید نتیجه بگیرید کید زنان از مردان بیشتر است
نتیجه گیری شما اشتباه است

اولا : در ایه نگفته کید شما زنان از مردان عظیم تر است

وکلا مقایسه ای صورت نگرفته


دوما :نگفته عظیمترین است
که بگویید از ان عظیم تر وجود ندارد

مثل اینکه شما بگویید قله دماوند بلند است

از این جمله نمی توان نتیجه گرفت قله دماوند بلندترین قله دنیاست و از ان بلندتری وجود ندارد

همچنین نمی توان نتیجه گرفت پس قله اورست از دماوند کوتاه تر است

[="Black"]

.امین.;466061 نوشت:
که شما با منطق خودتان پاسخ میدهید نه با منطق قرآن، پس توقع نداشته باشید که جوابتان صحیح باشد.

فهم یک آیه بوسیله آیات دیگر کاری غیر منطقی نیست که شما آن را تعمیم دادن (نه تامیم دادن) به آیات دیگر و باطل میدانید


ما طبق آیه 28 سوره یوسف نظرمان را دادیم.
شما هم بجای نقد ایه روی به تخریب دیگران آورده اید و فکر میکنید نظر شما نظر قرآن است و نظر دیگران نظر شیطان است.[/]

ملاصدرا;466055 نوشت:
بار ها سوالی را پرسیدم که کسی حاضر به جواب نشد
ان کیدکن عظیم!
کید زنان در برابر چه کسانی عظیم است؟؟؟؟؟؟ آیا عظیم ذانی است یا نسبی؟؟؟؟؟؟

در مفردات مى‏گويد: كلمه" كيد" به معناى نوعى حيله زدن است كه گاهى مذموم و گاهى ممدوح است، هر چند استعمالش بيشتر در مذموم است، و چنين است كلمه" استدراج" و" مكر"

کید

- پس کید بر 2 نوع است:
ممدوح
مذموم
- کید هم برای مرد مطرح می شود و هم برای زن:
-

"
فَلَمَّا رَأَى قَمِيصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قَالَ إِنَّهُ مِن كَيْدِكُنَّ إِنَّ كَيْدَكُنَّ عَظِيمٌ"

-" قالَ يا بُنَيَّ لا تَقْصُصْ رُؤْياكَ عَلى‏ إِخْوَتِكَ فَيَكِيدُوا لَكَ كَيْداً إِنَّ الشَّيْطانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوٌّ مُبِينٌ"

کید می تواند در موضوعات مختلف مطرح شود: جنگ، قتل، خیانت، حسد(ابتدای سوره، برادران حضرت یوسف(ع).) دعوت به رابطه نامشروع
به نظر می رسد در آن آیه، نوع کید از نوع دعوت به رابطه نامشروع است.

ملاصدرا;466055 نوشت:

بار ها سوالی را پرسیدم که کسی حاضر به جواب نشد
ان کیدکن عظیم!
کید زنان در برابر چه کسانی عظیم است؟؟؟؟؟؟ آیا عظیم ذانی است یا نسبی؟؟؟؟؟؟

پاسخ شما رو قبلا دادیم. شما دوست ندارید بپذیرید به خودتان مربوط است

[="Navy"]

بی نظیر;466063 نوشت:
اولا : در ایه نگفته کید شما زنان از مردان عظیم تر است

وکلا مقایسه ای صورت نگرفته


سوالی که ده ها بار مطرح کرده ایم و کسی حاضر به پاسخ نشد؟
ان کیدکن عظیم!
این عظیم بودن کید عظمت ذاتی است یا نسبی؟؟ نسبت به چه کسی این کید عظیم است؟[/]

[="Black"]

بی نظیر;466063 نوشت:
می خواهید نتیجه بگیرید کید زنان از مردان بیشتر است
نتیجه گیری شما اشتباه است

اولا : در ایه نگفته کید شما زنان از مردان عظیم تر است

وکلا مقایسه ای صورت نگرفته

در آیه 28 سوره یوسف آمده است این از کید شما زنان است و کید زنان عظیم است.

شما بفرمایید کید زنان نسبت به چه کسی یا کسانی عظیم است.[/]

[="Navy"]

.امین.;466067 نوشت:
پاسخ شما رو قبلا دادیم. شما دوست ندارید بپذیرید به خودتان مربوط است

به سوال من پاسخ ندادید
بحث های دیگری را مطرح کردید که به آنها هم جواب داده خواهد شد اما ربطی به سوال من نداشت[/]

ملاصدرا;466068 نوشت:
سوالی که ده ها بار مطرح کرده ایم و کسی حاضر به پاسخ نشد؟
ان کیدکن عظیم!
این عظیم بودن کید عظمت ذاتی است یا نسبی؟؟ نسبت به چه کسی این کید عظیم است؟

در جواب قبلی گفتم دقت نفرمودید
همانطور که در جواب قبلی گفتم نسبت مشخص کرده

مثل اینکه شما بگویید دماوند قله ای بلند است

از بلند بودن قله دماوند نمی توان نتیجه گرفت که از همه بلند تر است یا
مثلا اورست از ان کوتاه تر است

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;466074 نوشت:
در جواب قبلی گفتم دقت نفرمودید
همانطور که در جواب قبلی گفتم نسبت مشخص کرده

مثل اینکه شما بگویید دماوند قله ای بلند است

از بلند بودن قله دماوند نمی توان نتیجه گرفت که از همه بلند تر است یا
مثلا اورست از ان کوتاه تر است


ایشان هم خلاف حرف شما را نگفتند.پرسش این است که ما الان داریم قله دماوند را با اورست می سنجیم.حال عظیم بودن کید زنان را با چه کسی می سنجیم؟یعنی آن قله اورست اینجا مجهول است.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

پرسش شماره 18) آيا از قسمتى از آيه 28 سوره يوسف ان كيد كن عظيم برنمى‏آيد كه جنبه حيله گرى و شيطنت زنان بر عقل آنان غالب است و آنان در توانايى عقلى ضعيف هستند؟
اين گونه خطاب‏ها، به زنان اختصاص ندارد؛ بلكه اين جمله در قرآن كريم براى برخى مردان نيز آمده است؛ چنان كه خداوند مى‏فرمايد: وقد مكروا مكرهم و عند الله مكرهم و ان كان مكرهم لتزول منه الجبال‏؛ آنها نهايت مكر و نيرنگ خود را به كار بردند و همه مكرهاى شان نزد خدا آشكار است؛ هر چند مكرشان چنان باشد كه كوه‏ها را از جا بكند.

از سوى ديگر، در سوره يوسف، آيه 28 آمده است: فلما رء اقميصه قد من دبر قال انه، من كيدكن ان كيد كن عظيم؛ هنگامى كه (عزيز مصر) ديد پيراهن او (يوسف) از پشت پاره شده، گفت اين از مكر و حيله شما زنان است؛ چرا كه مكر و حيله شما زنان، عظيم است.
همان گونه كه ملاحظه مى‏شود، ماجراى اين آيه شريفه كه در آن به بزرگى مكر زنان حاضر در خانه عزيز مصر اشاره شده، به داستان همسر عزيز مصر (زليخا) و حضرت يوسف مربوط است و عزيز مصر يا مردى كه همراه او بوده، جمله ان كيد كن عظيم را گفته است


التبيان فى تفسير القرآن، ج 6، ص 127


همانطور که گفتم بسیار مشخص است منظور از آیه چیست چرا که آیات سوره یوسف مکالمات و زندگی حضرت یوسف را نشان میدهد

کید زنان عظیم است از زبان عزیز مصر گفته شده است

کسانی که میگویند خداوند منع نکرده یعنی موافق است ، در جاهای دیگر همین سوره نیز کارهای بد صورت گرفته و خدا منع کرده. آیا معتقدند خدا با کارهای بد موافق است ؟

مثلا این مورد :
گفتند: «به خدا سوگند كه تو سخت در گمراهىِ ديرين خود هستى

پس چون پسران به حضرت یعقوب ع یعنی پدرشان گفتند تو در گمراهی دیرین خود هستی و خدا نگفته او گمراه نبوده ، پس حق با آنهاست ؟ طبق منطق شما اگر حق با آنها نبود ، خداوند باید سریعا مخالفتش را اعلام میکرد که نکرد
اما اگر مراد کید است که در برخی آیات قران استفاده شده برای زنان ، بزرگترش برای مردان از زبان خداوند و نه عزیز مصر جاری شده برای مردان و نه زنان


دیگر همه مفسران و علما و مراجع همین را میگویند ، برخی ها می خواهند خلافش را نشان دهند ، مشکل از ما نیست. از منیسم آنهاست . چرا که در مابقی جاها آنها به همین مراجع و مفسران و .. استناد میکنند تا کارشان راه بیفتند و اگر ما کلمه ای بگوییم به عنوان یک زن ، متهم میشویم به در مقابل کلام خدا ایستادن و ...

ولی اینبار که علما موافق آنها حرف نزدند ، سیره شان عوض گردید :khaneh:


امام عشق;466069 نوشت:
شما بفرمایید کید زنان نسبت به چه کسی یا کسانی عظیم است.

چند بار تکرار کردم

در ایه نسبت مشخص نکرده

مثل اینکه بگویید قله دماوند بلند است

و نسبتی مشخص نکنید

حالا نسبت به سبلان بلند تر است ولی نسبت به اورست کوتاه تر است

در ادامه
همین طور حضرت یوسف از همان نوع کید(دعوت نامشروع) به خدا در آیات بعدی شکایت می کند:
قالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَ إِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَ أَكُنْ مِنَ الْجاهِلِينَ
و این دعوت را بزرگ می شمارد.
به نظر می رسد این نوع کید (یعنی دعوت به رابطه ) به خاطر قدرت جلب توجه کنندگی و جذب (ذاتی) بانوان (نسبت به مردان)عظیم گفته شده. که حقیتا هم مردان ضعیف هستند در برابر این قدرت بانوان.

بن موسی;466076 نوشت:
ایشان هم خلاف حرف شما را نگفتند.پرسش این است که ما الان داریم قله دماوند را با اورست می سنجیم.حال عظیم بودن کید زنان را با چه کسی می سنجیم؟یعنی آن قله اورست اینجا مجهول است.

سلام

برای چندمین بار

نسبت مشخص نکرده

حالا شما باید از خدا بپرسید چرا نسبت مشخص نکردی :ok:

[="Black"]

بی نظیر;466078 نوشت:
چند بار تکرار کردم

در ایه نسبت مشخص نکرده

مثل اینکه بگویید قله دماوند بلند است

و نسبتی مشخص نکنید

حالا نسبت به سبلان بلند تر است ولی نسبت به اورست کوتاه تر است

یعنی کید زنان همانند قله اورست عظیم است.[/]

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
وقد مكروا مكرهم و عند الله مكرهم و ان كان مكرهم لتزول منه الجبال‏؛ آنها نهايت مكر و نيرنگ خود را به كار بردند و همه مكرهاى شان نزد خدا آشكار است؛ هر چند مكرشان چنان باشد كه كوه‏ها را از جا بكند.

دیگر با این حساب مکر زن را چرا خداوند نگفته مکرشان را پاسخ میدهم اگر اینقدر عظیم است ؟ ولی مکر مردها را تا به جایی دانسته که کوهها و نه حتی یک کوه را جابه جا میکند . هر چند خداوند الان از مکر بزرگ مردها صحبت کرده ولیکن مکر زنان ، سخنی از عزیز مصر است . اما در جا به جای قران هم سخن از حیله و مکر کافران است که نقشه قتل پیامبر را میکشیدند یا ... که اغلب به مردان اشاره دارد و سخن خداوند است و نه عزیز مصر .

امام عشق;466084 نوشت:
یعنی کید زنان همانند قله اورست عظیم است.

:Khandidan!:

استاد یکم دقت بد نیست ها :Cheshmak:
اورست بلندترین است

نگفته کید زنان عظیمترین است :ok:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
پرسش شماره 18) آيا از قسمتى از آيه 28 سوره يوسف ان كيد كن عظيم برنمى‏آيد كه جنبه حيله گرى و شيطنت زنان بر عقل آنان غالب است و آنان در توانايى عقلى ضعيف هستند؟
اين گونه خطاب‏ها، به زنان اختصاص ندارد؛ بلكه اين جمله در قرآن كريم براى برخى مردان نيز آمده است؛ چنان كه خداوند مى‏فرمايد: وقد مكروا مكرهم و عند الله مكرهم و ان كان مكرهم لتزول منه الجبال‏؛ آنها نهايت مكر و نيرنگ خود را به كار بردند و همه مكرهاى شان نزد خدا آشكار است؛ هر چند مكرشان چنان باشد كه كوه‏ها را از جا بكند.

ما هیچ جا ادعا نکردیم و صحبتی نکردیم از این که اثرات این حیله گری بر عقل آنان چه چیزی است.همچنین بحث خاصی از رابطه آن با ضعف عقلی نشد.
به عنوان تاپیک توجه کنید،بحث در واقع نوعی قیاس بین کید زنان و کید مردان است.ما نگفتیم لزوماً مردان کید ندارند.بلکه می خواهیم ببینیم رابطه کید زنان و مردان چیست.آیا کید مردان مانند زنان عظیم است؟کید زنان عظیم تر است یا مردان؟
پس این بخش از صحبت های شما در واقع ارتباط خاصی با بحث ندارد.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
از سوى ديگر، در سوره يوسف، آيه 28 آمده است: فلما رء اقميصه قد من دبر قال انه، من كيدكن ان كيد كن عظيم؛ هنگامى كه (عزيز مصر) ديد پيراهن او (يوسف) از پشت پاره شده، گفت اين از مكر و حيله شما زنان است؛ چرا كه مكر و حيله شما زنان، عظيم است.
همان گونه كه ملاحظه مى‏شود، ماجراى اين آيه شريفه كه در آن به بزرگى مكر زنان حاضر در خانه عزيز مصر اشاره شده، به داستان همسر عزيز مصر (زليخا) و حضرت يوسف مربوط است و عزيز مصر يا مردى كه همراه او بوده، جمله ان كيد كن عظيم را گفته است

ما هم گفتیم عزیز مصر آن را گفته.منافاتی نیست.پس این بخش از صحبت های شما هم پاسخ ما را نقض نمی کند.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
همانطور که گفتم بسیار مشخص است منظور از آیه چیست چرا که آیات سوره یوسف مکالمات و زندگی حضرت یوسف را نشان میدهد

کید زنان عظیم است از زبان عزیز مصر گفته شده است

کسانی که میگویند خداوند منع نکرده یعنی موافق است ، در جاهای دیگر همین سوره نیز کارهای بد صورت گرفته و خدا منع کرده. آیا معتقدند خدا با کارهای بد موافق است ؟

مثلا این مورد :
گفتند: «به خدا سوگند كه تو سخت در گمراهىِ ديرين خود هستى

پس چون پسران به حضرت یعقوب ع یعنی پدرشان گفتند تو در گمراهی دیرین خود هستی و خدا نگفته او گمراه نبوده ، پس حق با آنهاست ؟ طبق منطق شما اگر حق با آنها نبود ، خداوند باید سریعا مخالفتش را اعلام میکرد که نکرد
اما اگر مراد کید است که در برخی آیات قران استفاده شده برای زنان ، بزرگترش برای مردان از زبان خداوند و نه عزیز مصر جاری شده برای مردان و نه زنان


بنده پاسخ این قسمت از حرف های شما را هم داده ام،منتهی پستی از شما مبنی بر پاسخ به بنده مشاهده نکردم.اگر پاسخ داده اید،لینک بدهید.
با توجه به آیات دیگر و مقام نبوت حضرت یعقوب (ع) اعتبار این حرف برادران حضرت یوسف (ع) مشخص می شود.در واقع رفتار آنان در آینده نشان می دهد که این حرفشان در اینجا درست بوده است یا نه.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
دیگر همه مفسران و علما و مراجع همین را میگویند ، برخی ها می خواهند خلافش را نشان دهند ، مشکل از ما نیست. از منیسم آنهاست . چرا که در مابقی جاها آنها به همین مراجع و مفسران و .. استناد میکنند تا کارشان راه بیفتند و اگر ما کلمه ای بگوییم به عنوان یک زن ، متهم میشویم به در مقابل کلام خدا ایستادن و ...

از بحث های شخصی بپرهیزید و علمی بحث کنید.توصیه مدیریت محترم سایت در این تاپیک را فراموش نکنید.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
ولی اینبار که علما موافق آنها حرف نزدند ، سیره شان عوض گردید

عرض شد که حرف ها تعارضی با حرف های ما نداشت و پاسخی بر حرف های ما نبود.خصوصاً دو پاسخ اول.چون ما نگفته بودیم این سخن عزیز مصر نیست.همچنان نگفته بودیم مردان کید ندارند.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

کسانی که تفسیری را به سایت تبیان منصوب کرده اند.

آدرس سایت تبیان

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=18395&AyeID=1624&ltr2=3

  • ، چون ديد جامه اش از پس دريده است ، گفت : اين از مکر شما زنان است ، که مکر شما زنان مکری بزرگ است

  • ترجمه فولادوند پس چون [شوهرش‏] ديد پيراهن او از پشت چاك خورده است گفت: «بى‏شك، اين از نيرنگ شما [زنان‏] است، كه نيرنگ شما [زنان‏] بزرگ است.»

  • ترجمه مجتبوی پس چون پيراهن او را ديد كه از پشت دريده شده، گفت: اين از مكر شما زنان است، براستى مكر شما بزرگ است.

  • ترجمه مشکینی پس چون ديد كه پيراهنش از پشت پاره شده، گفت: اين از مكر و نيرنگ شما زن‏هاست حقّا كه نيرنگ شما (درباره جذب دل‏هاى مردان) بزرگ است

  • ترجمه بهرام پور پس چون [شوهرش‏] ديد پيراهن او از پشت چاك خورده گفت: بى‏شك، اين از مكر شما زنان است، كه مكر شما بزرگ است

تفاسیر مختلف قرآن

تفسیر اطيب البيان

(28)(فلما ر اقميصه قد من دبر قال انه من كيد كن ان كيد كن عظيم ):(پس زمانيكه عزيزمصر ديد كه پيراهن يوسف از پشت پاره شده ، گفت : اين از نيرنگ شما زنان است ، براستي كه كيد شما زنان بزرگ است )، لذا وقتي عزيزمصر ديدكه پيراهن يوسف از پشت دريده شده ، حقيقت ماجرا را دانست و گفت اين كيدشما زنان است كه كيد شما بسيار عظيم و عجيب است و اگر اين كيد را به همه زنان نسبت داد (با آنكه زليخا مرتكب شده بود)براي آنست كه بگويد اين عمل به آن جهت از تو صادر شد كه يك زني و كيد زنان هم معروف است ، چون خداوند در مردان ميل و جذب نسبت به زنان قرار داده ولي در زنان قدرتي نهاده كه با توسل به اسبابي كه در اختيار آنهاست در صدد جذب قلوب مرداني هستندكه به آنها تمايل مي يابند، پس زنان با جلوه هاي گوناگون و حركات سحرآميزخود دلهاي مردان را مسخر نموده و عقلشان را مي ربايند و اين همان مكر و كيدزنان است كه مردان را از راههايي كه خودشان هم متوجه نيستند به سوي خواسته هاي خود مي كشانند و لذا عزيزمصر مكر زنان را بزرگ و عظيم خوانده است .

[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]



تفسیر نور
مراد از «كَيْدكنّ»، تهمت زدن به افراد پاك و دفع تهمت از خود، آن هم با سرعت و بدون دلهره است.
با اينكه قرآن كيد شيطان را ضعيف مى‏داند «انّ كيد الشيطان كان ضعيفا» ولى در اين آيه، كيد زنان بزرگ شمرده شده است. به گفته‏ى تفسير صافى اين به خاطر آن است كه وسوسه شيطان لحظه‏اى و غيابى و سارقانه است، ولى وسوسه زن با لطايف و محبت و حضورى و دايمى است.
گاهى خداوند كارهاى بزرگ را با وسيله‏هاى كوچك انجام مى‏دهد؛ مثلاً سرنگونى ابرهه را با پرندگان ابابيل، حفظ جان پيامبر اسلام‏صلى الله عليه وآله را با تار عنكبوت، آموزش نسل بشر را با كلاغ، اثبات پاكى مريم‏عليها السلام را با سخن گفتن نوزاد، پاكى يوسف را با پاره شدن پيراهن، ايمان آوردن يك كشور را با خبر آوردن هُدهُد و كشف و مشخص شدن اصحاب كهف را با نمونه پول، تحقق بخشيده است.
1- حق، پشت پرده نمى‏ماند و مجرم رسوا مى‏شود.«انّه من كيدكنّ»
2- از مكر زنان ناپاك، بترسيد كه حيله‏ى آنان بزرگ و خطرناك است. «انّ كيدكنّ‏عظيم»


دیگر تفسیرها هم در سایت تبیان موجود است.

تمام علما گفتند این از مکر زنان است.
وهیچ یک از علما نگفته اند این سخن مورد تایید خدانیست.


[="Black"]

بی نظیر;466087 نوشت:
استاد یکم دقت بد نیست ها
اورست بلندترین است

نگفته کید زنان عظیمترین است

دوست گرامی اتفاقا شما باید دقت کنید.

تنها کیدی که خداوند عظیم خواند کید زنان است.

و کیدی بزرگتر از کید زنان در قرآن نیامده است که شما بزرگ و بزرگتر بخوانید.[/]

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;466081 نوشت:
سلام

برای چندمین بار

نسبت مشخص نکرده

حالا شما باید از خدا بپرسید چرا نسبت مشخص نکردی


بنده هم نگفتم نسبت مشخص نکرده است.اگر دقت کنید در پستم به طور ضمنی گفته ام که:نسبت به طور دقیق مشخص نشده است.ما به دنبال این هستیم که نسبت به چیست؟می دانیم نسبت مشخص نشده است.پس صحبت شما پاسخ پرسش ما را نمی دهد.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466086 نوشت:
دیگر با این حساب مکر زن را چرا خداوند نگفته مکرشان را پاسخ میدهم اگر اینقدر عظیم است ؟ ولی مکر مردها را تا به جایی دانسته که کوهها و نه حتی یک کوه را جابه جا میکند . هر چند خداوند الان از مکر بزرگ مردها صحبت کرده ولیکن مکر زنان ، سخنی از عزیز مصر است . اما در جا به جای قران هم سخن از حیله و مکر کافران است که نقشه قتل پیامبر را میکشیدند یا ... که اغلب به مردان اشاره دارد و سخن خداوند است و نه عزیز مصر .

خلط دیگری که در اینجا دارید می کنید،خلط موضوعات در تناقض است.آیاتی که درباره مکر عده از مردان حرف زده اند،موضوعشان کافر بودن یا مشرک بودن آن مردان است برای مثال.نه مرد بودن آن ها.
برای مثال گفته شده که کافران کید کردند و نقشه قتل پیامبر را کشیدند.یعنی جنس کافر مد نظر است.نه جنس مرد.حال آن که این آیه مشخصاً جنس زن را مد نظر قرار می دهد.پس دو گزاره داریم:
1-کافران کید کردند.
2-مردان کید کردند.
نمی توانید بگویید کافران و دشمنان پیامبر از آن جهت که مرد بودند کید کردند.بلکه از آن جهت که کافر بودند کید کردند.ولی در آیه مربوط به زن،زلیخا از آن جهت که زن است کید کرده است.نه از آن جهت که مشرک است.پس قیاستان مع الفارق است.
به طور خلاصه:
1-کید کافران،به علت کفرشان عظیم است نه مرد بودنشان.
2-کید زنان،به علت زن بودنشان عظیم است.

بی نظیر;466087 نوشت:

:Khandidan!:
اورست بلندترین است

نگفته کید زنان عظیمترین است


اول این که به توصیه مدیر محترم سایت توجه کنید.
دوم این که ما موضع لاادری می گیریم و می خواهیم ببینیم دیگران چه پاسخی به این مسئله می دهند که عظیم بودن کید نسبت به چه کسانی است.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

امام عشق;466089 نوشت:
تمام علما گفتند این از مکر زنان است.
وهیچ یک از علما نگفته اند این سخن مورد تایید خدانیست.

بزرگوار ما هم گفتیم بله از مکر زنان است

ولی مقایسه ای صورت نگرفته که از ان نتیجه بگیرید مکر زنان از مردان بیشتر یا کمتر است
و مورد تایید خداوند هم هست
و ما هم نگفتیم مورد تایید خداوند نیست

اگر حرف جدیدی دارید بنویسید تکرار مکررات نکنید

[="Black"]

بی نظیر;466092 نوشت:
بزرگوار ما هم گفتیم بله از مکر زنان است

ولی مقایسه ای صورت نگرفته که از ان نتیجه بگیرید مکر زنان از مردان بیشتر یا کمتر است
و مورد تایید خداوند هم هست
و ما هم نگفتیم مورد تایید خداوند نیست

اگر حرف جدیدی دارید بنویسید تکرار مکررات نکنید

پست 232 را نقد بفرمایید.[/]

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466077 نوشت:
وقد مكروا مكرهم و عند الله مكرهم و ان كان مكرهم لتزول منه الجبال‏؛ آنها نهايت مكر و نيرنگ خود را به كار بردند و همه مكرهاى شان نزد خدا آشكار است؛ هر چند مكرشان چنان باشد كه كوه‏ها را از جا بكند.

دیگر با این حساب مکر زن را چرا خداوند نگفته مکرشان را پاسخ میدهم اگر اینقدر عظیم است ؟ ولی مکر مردها را تا به جایی دانسته که کوهها و نه حتی یک کوه را جابه جا میکند . هر چند خداوند الان از مکر بزرگ مردها صحبت کرده ولیکن مکر زنان ، سخنی از عزیز مصر است . اما در جا به جای قران هم سخن از حیله و مکر کافران است که نقشه قتل پیامبر را میکشیدند یا ... که اغلب به مردان اشاره دارد و سخن خداوند است و نه عزیز مصر .

بن موسی;466088 نوشت:
ما هیچ جا ادعا نکردیم و صحبتی نکردیم از این که اثرات این حیله گری بر عقل آنان چه چیزی است.همچنین بحث خاصی از رابطه آن با ضعف عقلی نشد.
به عنوان تاپیک توجه کنید،بحث در واقع نوعی قیاس بین کید زنان و کید مردان است.ما نگفتیم لزوماً مردان کید ندارند.بلکه می خواهیم ببینیم رابطه کید زنان و مردان چیست.آیا کید مردان مانند زنان عظیم است؟کید زنان عظیم تر است یا مردان؟
پس این بخش از صحبت های شما در واقع ارتباط خاصی با بحث ندارد.

شما که حوصله خوادندن متون را ندارید دیگر چرا وقت ما را میگیرید ؟ مشخص بود که سوالیست که رپسیده شده و جواب از تفسیر داده شده .

جناب بس است دیگر هی مدام میگویید ربط ندارد ربط ندارد. حوصلمه مان را سر بردید. اگر ربطی ندارد خودت را خسته نکن که جواب دهی. جواب من کاملا مشخص بود. کید عظیم زنان سخن خدا نبوده ، چه خوشتان بیاید جه نیاید . و اگر بگویید خدا قبول دارد چون حرفی نزده پس خداوند در آنجا که برادران یوسف ع پپدرشان را گمراه داسنتند هم قبول دارد پیامبرش گمراه بوده چون حرفی نزده .

[="Black"]



گویا بعضیها هنوز فرق بین مکرو و کید را نفهمیده اند.
[/]

کید عظیم زنان سخن خدا نبوده ، چه خوشتان بیاید جه نیاید . و اگر بگویید خدا قبول دارد چون حرفی نزده پس خداوند در آنجا که برادران یوسف ع پپدرشان را گمراه داسنتند هم قبول دارد پیامبرش گمراه بوده چون حرفی نزده .

پس شما که می کوشید کید عظیم را برای زنان قرار دهید چون استدلالتان این است که خدا منعش نکرده پس قائل به گمراهی حضرت یعقوب ع هم هستید

یا اینکه هر جور میلتان بکشد گلچین میکنید ؟ آن اولی را چون موافق شماست و قبولش دارید ، میپذیرید و مابقی را چون به ضرر است ، خیر؟

اگر آن را خدا منع نکرده و سند حقانیت حرف خود میدانید ، گمراهی حضرت یعقوب را نیز پذیرفته اید مگر اینکه هر چه خوشتان بیاید را بردارید و تعبیر به مطلوب بنمایید که آن دیگر بحث دیگریست . چه شود دینتان با این گلچین کردنتان !

پس میبینید که منطق چون خدا منع نکرده ، پس صحیح است جواب غلطی است چرا که در سوره های دیگر نیز مانند همین سوره به مشکل برمیخورید با این سیره و روش و منطق و مجبور میشوید گمراهی یک پیامبر را بپذیرید به علت منع نکردن خدا

کید: به معنای سعی و تلاش در ضرر رساندن به غیر به صورت حیله کردن معنا شده است. این ماده در بسیاری از موارد به معنای مکر بیان شده و 35 مرتبه در قرآن به کار رفته

آیا می توانید ثابت کنید از این 35 بار ، نصیف بیشترش برای زنان است که نشان دهد کید عظیم برای زن است ؟ و در جواب کسانی که معنای آنرا هنوز نمیدانند متن بالا را بخوانند

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466098 نوشت:
کید عظیم زنان سخن خدا نبوده ، چه خوشتان بیاید جه نیاید . و اگر بگویید خدا قبول دارد چون حرفی نزده پس خداوند در آنجا که برادران یوسف ع پپدرشان را گمراه داسنتند هم قبول دارد پیامبرش گمراه بوده چون حرفی نزده .

چه جالب،من تا حالا به این نکته توجه نکرده بودم
خیلی دوس دارم جواب کارشناس رو در این مورد بدونم

[="Black"]آخی ، چرا انقدر ثابت میکنید اطلاعات قرآنیتان ضعیف است.
در همان سوره یوسف آمده است که حضرت یعقوب سخنان فرزندانش را قبول نکرد.و همینکه فرمود حضرت یعقوب منتظر فرزندش یوسف ماند و در فراغ دوری میگریست نشانه ی قبول نکردن سخنان فرزندانش است.

اما در قرآن هیچ آیه ای در رد آیه 28 سوره یوسف نیست.

بلکه ادامه ااستان تایید میکند آیه 28 سوره یوسف را.
زمانی که زنان مصر با دیدن یوسف انگشت خود را بریدند و همانند زلیخا عمل کردند.

هروقت اطلاعات قرآنیتون بیشتر شد بیاید برای مناظره.[/]

ملاصدرا;466043 نوشت:
بنده به شدت نگران می شوم وقتی این پست های شما را می خوانم که با این بی دقتی به پست ها نگاه می کنید و به جای بحث علمی به بنده تهمت می زنید.

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

خیر بزرگوار اصلا" جای نگرانی نیست مطمئن باشید بادقتی که بنده خوانده ام این پستها را شما مطلب را با آن دقت ننوشته اید

سوگند میخورم تهمت نیست اگر بنده تهمت میزنم شما یکی دو تاپیک را که شروع کرده اید ودر آن به مصاف زنها نرفته اید را آدرس بدهید بنده گردنم از مو باریک تر تمام یا اکثر موضوعات جناب عالی و بزرگواران از دوستانتان تحقیر ودر افتادن با زنان است ودر مطالب خود فقط حق را به جانب خودتان میدهید وهیچ سند یا مطلب دیگری را قبول نمیکنید (البته این مشکل خودتان است وبنده فقط از باب تذکر ویاد آوری مسئولان محترم سایت عرض کردم ) یعنی درقرآن وشرع موضوع دیگری را پیدا نمیکنید که بر سر آن بحث کنید؟

با کمال احترام باید عرض کنم این یک ضعف است یا جبران تحقیرات گذشته است (البته با مراجعه به علم روانشناسی )

برادر بزرگوار این همه مطلب در دین وشرع وقرآن واخلاقیات!!! شما چرا فقط تفاوتها میان دوگروه انسانها را نشانه گرفته اید آن هم از نوع تشنج زای تحقیر بانوان؟

البته از حق نگذریم اگر دعوا راه نیفتد مطالبتان شور و هیجانی کاذب در سایت ایجاد کرده وتبدیل شده به ......

ملاصدرا;466043 نوشت:
منظور ما از قیاس قیاس اصطلاحی و فقهی نبود بلکه منظور این بود که این عظیم بودن کید زنان عظمت آن ذاتی است یا نسبی و اگر نسبی است نسبت به چه کسی کیدش عظیم است.آیا این قیاس است؟

گرامی از باب مزاح عرض کردم وگرنه قیاس بین اجناس آدمی متداول وعرف روزمره است حالا کاری به خوب یا بد بودنش نداریم یا حتی قیاس ازجانب کدام یک هم زیاد مهم نیست مهم متداول بودنش است

ملاصدرا;466043 نوشت:
در ضمن بنده چه چیزی را قیاس کردم؟؟ آیا شما تا اینکه کلمه قیاس در جملات بنده را دیدید بودن اینکه ببینید منظور من چه بوده از باب "الغريق‏ يتشبث بكل حشيش‏" روی به این آوردید که قیاس جایز نیست و بنده دنبال بحث علمی نیستم و ...بنده ادله را مطرح کردم اگر می توانید نقد کنید و اگر نمی توانید روی به نقد شخصیت دیگران نیاورید

دوست گرامی حرف بنده این است شما چرا فوق تخصص درپیدا کردن مطالبی دارید که موجب کل کل بین دوگروه انسانی میشود مگر مطلب علمی دیگری در قرآن نیست که بخواهیم بر سر آن بحث کنیم ؟حالا یکی دو مطلب برای بحث قابل قبول اما تمام مطالب شما ودوستانتان حاکی از این است که میخواهید ...... الله اعلم
در ضمن چرا خودتان که اینقدر با بی انصافی مستندات ارایه شده از طرف دیگران را رد میکنیدخود را محق میدانید واگر دیگران مطلبی بگویند ظرفیت شنیدنش برایتان سر ریز میشود ؟ بنده که مطلب غیر واقعی وغیر اصولی نگفتم شما مستندات ارایه شده را قبول نکردید بنده هم به زبان خودتان با کمال احترام پاسخ دادم . یعنی میفرمایید سر تسلیم در مقابل زور فرود آوریم تا شما رضایت خاطر پیدا کنید ؟ خیر بزرگوار از موجوداتی با کید عظیم این توقعی غیر قابل دسترسی است گرچه بنده مکررا" عرض کردهام در مقابل مستندات شرعی مطیع مطلق هستم ونه دربرابر تفسیر به رای برخی دوستان بزرگوار !!!

سلامت وموفق باشید .

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466095 نوشت:
دیگر با این حساب مکر زن را چرا خداوند نگفته مکرشان را پاسخ میدهم اگر اینقدر عظیم است ؟ ولی مکر مردها را تا به جایی دانسته که کوهها و نه حتی یک کوه را جابه جا میکند . هر چند خداوند الان از مکر بزرگ مردها صحبت کرده ولیکن مکر زنان ، سخنی از عزیز مصر است . اما در جا به جای قران هم سخن از حیله و مکر کافران است که نقشه قتل پیامبر را میکشیدند یا ... که اغلب به مردان اشاره دارد و سخن خداوند است و نه عزیز مصر .

پاسخ دوباره به صورت خلاصه:
کافران به حکم کافر بودن کید کردند.همانطور که قرآن کید را به کافر یا مشرک و ... نسبت می دهد نه به مرد.کافر به خاطر کفرش است که کید می کند نه به خاطر مرد بودنش.
زنان به حکم زن بودن کید کردند.همانطور که قرآن کید را به زن نسبت می دهد.زن به خاطر زن بودنش این قوه را دارد.منتهی ممکن است آن را کنترل کند.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466095 نوشت:
شما که حوصله خوادندن متون را ندارید دیگر چرا وقت ما را میگیرید ؟ مشخص بود که سوالیست که رپسیده شده و جواب از تفسیر داده شده .

بنده متن شما را خوانده ام و پاسخ هم داده ام.منتظر پاسخ شما هستم.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466095 نوشت:
جناب بس است دیگر هی مدام میگویید ربط ندارد ربط ندارد. حوصلمه مان را سر بردید. اگر ربطی ندارد خودت را خسته نکن که جواب دهی. جواب من کاملا مشخص بود. کید عظیم زنان سخن خدا نبوده ، چه خوشتان بیاید جه نیاید . و اگر بگویید خدا قبول دارد چون حرفی نزده پس خداوند در آنجا که برادران یوسف ع پپدرشان را گمراه داسنتند هم قبول دارد پیامبرش گمراه بوده چون حرفی نزده .

جواب این حرف هایتان را دادیم.منتهی پاسخی به حرف های ما ندادید.

سرکارᕘᕚRaiNᕘᕚ بنده منتظر پاسخ شما به موضوعات زیر هستم:
1-خلط موضوع مرد و کافر
2-این که سخن عزیز مصر مورد تایید خداوند بوده است یا نه.
3-این که خداوند سخن برادران حضرت یوسف (ع) را با توجه به آیات بعد پاسخ داده است.

منتظر پاسخ های شما هستم.تا کنون پاسخی به نقد های بنده نداده اید و فقط پست قبلیتان را عیناً با همان متن تکرار کرده اید.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

یا نور;466103 نوشت:
چه جالب،من تا حالا به این نکته توجه نکرده بودم
خیلی دوس دارم جواب کارشناس رو در این مورد بدونم

حرف شما کاملا صحیح و متین :Gol: لطفا کارشناس به این سوال پاسخ دهند تا از بحث بیهوده جلوگیری شود .


پس سوال من از کارشناس محترم این است :

کید عظیم زنان سخن خدا نبوده و اگر بگویید خدا قبول دارد چون حرفی نزده در رد این موضوع ، پس خداوند در آنجا که برادران یوسف ع پدرشان را گمراه دانستند (در همین سوره) ، قبول دارد پیامبرش گمراه بوده چون حرفی نزده و ردش نکرده. و بسیاری از آیات دیگر

با تشکر :Gol:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466098 نوشت:
کید عظیم زنان سخن خدا نبوده ، چه خوشتان بیاید جه نیاید . و اگر بگویید خدا قبول دارد چون حرفی نزده پس خداوند در آنجا که برادران یوسف ع پپدرشان را گمراه داسنتند هم قبول دارد پیامبرش گمراه بوده چون حرفی نزده .

این نقد شما پاسخ داده شده است.منتهی پاسخی به پاسخ ما نداده اید.شما را به پاسخ هایمان ارجاع می دهیم.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466098 نوشت:
پس شما که می کوشید کید عظیم را برای زنان قرار دهید چون استدلالتان این است که خدا منعش نکرده پس قائل به گمراهی حضرت یعقوب ع هم هستید

پاسخ این مطلب هم داده شده است.منتهی جواب و نقدی به پاسخ ما ارائه نشده و فقط تکرار مکررات نه تنها با محتوای یکسان،که با متن یکسان صورت گرفته است.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466098 نوشت:
یا اینکه هر جور میلتان بکشد گلچین میکنید ؟ آن اولی را چون موافق شماست و قبولش دارید ، میپذیرید و مابقی را چون به ضرر است ، خیر؟

به توصیه مدیر سایت رجوع کنید.ضمناً بحث های ما با سرکاران شبنم و نگین را مشاهده کنیم که یک دفعه به دلایل خاصی (!) تغییر عقیده دادند.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466098 نوشت:
اگر آن را خدا منع نکرده و سند حقانیت حرف خود میدانید ، گمراهی حضرت یعقوب را نیز پذیرفته اید مگر اینکه هر چه خوشتان بیاید را بردارید و تعبیر به مطلوب بنمایید که آن دیگر بحث دیگریست . چه شود دینتان با این گلچین کردنتان !

از نقد شخصیت بپرهیزید.
ما هیچ جا نگفته ایم حضرت یعقوب (ع) گمراه است.این قیاستان هم همانطور که عرض شد در پست های قبل رد شده.به پست های قبل رجوع کنید و از تکرار مکررات بپرهیزید.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466098 نوشت:
پس میبینید که منطق چون خدا منع نکرده ، پس صحیح است جواب غلطی است چرا که در سوره های دیگر نیز مانند همین سوره به مشکل برمیخورید با این سیره و روش و منطق و مجبور میشوید گمراهی یک پیامبر را بپذیرید به علت منع نکردن خدا

باز هم تکرار ادعای بالاست که قبلاً رد شده است.

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;466102 نوشت:
کید: به معنای سعی و تلاش در ضرر رساندن به غیر به صورت حیله کردن معنا شده است. این ماده در بسیاری از موارد به معنای مکر بیان شده و 35 مرتبه در قرآن به کار رفته

آیا می توانید ثابت کنید از این 35 بار ، نصیف بیشترش برای زنان است که نشان دهد کید عظیم برای زن است ؟ و در جواب کسانی که معنای آنرا هنوز نمیدانند متن بالا را بخوانند


کید کافران از حیث کافر بودنشان عنوان شده است.نه از حیث مرد بودن و جنسیتشان.
کید زنان از کید زن بودنشان عنوان شده است.
همانطور که عرض شد این قیاستان مع الفارق است.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

بن موسی;466107 نوشت:
پاسخ دوباره به صورت خلاصه:
کافران به حکم کافر بودن کید کردند.همانطور که قرآن کید را به کافر یا مشرک و ... نسبت می دهد نه به مرد.کافر به خاطر کفرش است که کید می کند نه به خاطر مرد بودنش.
زنان به حکم زن بودن کید کردند.همانطور که قرآن کید را به زن نسبت می دهد.زن به خاطر زن بودنش این قوه را دارد.منتهی ممکن است آن را کنترل کند.

پس فکر کردید کافران مافوق بشر هستند ؟ فضایی هستند ؟ انسان هستند دیگر که اغلب میشوند مرد !

بن موسی;466107 نوشت:
بنده متن شما را خوانده ام و پاسخ هم داده ام.منتظر پاسخ شما هستم.

بنده نیز پاسخ دادم اگر بخوانید و اگر میلتان نکشد بخوانیدش آن دیگر مشکل شماست ! به من ربطی ندارد !

بن موسی;466107 نوشت:
جواب این حرف هایتان را دادیم.منتهی پاسخی به حرف های ما ندادید.

شما کلا اگر همین یک حرف را نزنید چه بگویید پس ! علامه دهر که کسی برایش پاسخی ندارد ولی جواب سوالم را نمیدهد و طفره میرود از نقل قولش

بن موسی;466107 نوشت:
منتظر پاسخ های شما هستم.تا کنون پاسخی به نقد های بنده نداده اید و فقط پست قبلیتان را عیناً با همان متن تکرار کرده اید.

3 جمله گفتید سه تایش همین بود. خسته نباشید واقعا . مثلا خیلی کیف میدهد که هی جلوی جمع بگویید جوابم را ندادند جوابم را ندادند تا همه بگویند وه ! چه عالمه ای که همه چیز میداند و کسی جوابش را بلد نیست بدهد !

آلرژی گرفتم نسبت به این حرف. حداقل یک چیز تازه بگویید که بگویند چیز دیگری هم بلدید !



یک چیز را اگر کسی صدبار از روی بی سوادی تکرار کند نشانه لجاجت ورزید او در راهی که برگزید است می باشد.

حضرت یعقوب(ع) در آیه 96 سوره یوسف گفته است.


زمانی که برادران پیراهن یوسف(ع) را به یعقوب(ع) دادند.

حضرت یعقوب فرمودند.

1- انتظارم به وصل تبدیل شد :
این قسمت نشان دهنده آن است که حضرت یعقوب(ع) هیچگاه فریب برادران یوسف را نخورد.

2 - دیدی به شما گفتم که من از لطف خدا آگاهم که شما آگاه نیستید.

بازهم این قسمت نشانگر قبول نکردن سخنان فرزندانش است.

با کمی فاصله این ایه را بیان کردم تا لجاجت دوستان را ثابت کنم.

________________________________________

درضمن بازهم کید زنان ربطی به داستان حضرت یعقوب(ع) و یوسف(ع) نداشت.

__________________________________

اما در هیچ کجای قرآن ایه برای رد آیه 28 سوره یوسف نیست ، بلکه داستان زنان مصر تایید آیه 28 سوره یوسف است.

تفاسیر مختلف قرآن
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]



تفسیر نور
اگر مراد از سفيد شدن چشم «وابيضت عيناه»؛ كم‏نور شدن باشد، «بصيراً» به معناى پر نور شدن است و دلالت بر اين دارد كه حزن و شادى در ديد و قوه باصره‏ى انسان مؤثر است. امّا اگر مراد نابينايى مطلق باشد كه از ظاهر آيه و «فارتدّ بصيراً» بر مى‏آيد، يك معجزه و توسّل است كه قرآن آنرا اثبات مى‏كند.
1- سرچشمه علم انبيا، علم الهى است. «أعلم من اللَّه ما لاتعلمون»
2- انبياى الهى به وعده‏هاى خداوند، اطمينان دارند. «ألم أقل ...»
3- يعقوب بر خلاف فرزندانش، به زنده بودن يوسف و پايان پذيرفتن فراقش اطمينان داشت. «ألم أقل لكم»
4- اراده‏ى الهى بر قوانين طبيعى، حاكم است. «فارتدّ بصيراً»
5- لباس و تعلقات اولياى خدا، مى‏تواند منشأ اثر باشد. «فارتدّ بصيراً


موضوع قفل شده است