►●◄ اخبار پژوهشی- مذهبی ►●◄ آیت‌الله قائنی از شاگردان مرحوم آیت‌الله انصاری همدانی، درگذشت

تب‌های اولیه

1107 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[h=1]نظر 14مرجع تقلید درباره‌اختلاط در دانشگاه‌ [/h]
به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از مهر، كامران دانشجو ظهر دوشنبه در افتتاحييه چهاردهمين اجلاس سراسري اساتيد بسيجي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور كه در مشهد برگزار شد اظهار كرد: چون به تازگي پستم را تحويل داده ام بايد به گونه اي حرف بزنم كه به كسي بر نخورد چرا كه نمي خواهيم كاري كنيم كه به پيشرفت هاي علمي كشورمان خدشه اي وارد شود.

وي افزود: در دوره اي از تاريخ كشومان دشمنان در خارج از كشور و برخي هم البته از سر كم توجهي تلاش مي كردند تا دانشگاه هاي ما دو قطبي شود و البته همه شما يادتان هست كه منظور در چه دوره اي است.

دانشجو بيان كرد: دوقطبي شدن دانشگاه ها در واقع به دو قطبي شدن جامعه خواهد انجاميد حالا اين دو قطبي شدن مي خواهد به بهانه آزادي باشد يا به بهانه فعاليت سياسي يا به هر بهانه ديگري كه برخي عنوان مي كنند.


وي قطبي شدن دانشگاه را بازي كردن در زمين دشمن دانست و اظهار كرد: بايد تمام تلاش دلسوزان انقلاب به سمت جلوگيري از دو قطبي شدن دانشگاه ها پيش برود.

وزير سابق علوم با بيان سخني از امام خميني(ره) گفت: درست است كه حضرت امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور است اما از ياد نبريم كه ايشان در جايي ديگر نيز مي فرمايند دانشگاه در راس امور است و تقدير و مقدرات كشور به آن وابسته است.

وي گفت: حالا اگر ما بپذيريم كه دانشگاه در راس امور است بايد شئونات اين مسئله را نيز در نظر بگيريم و آن را رعايت كنيم و توجه داشته باشيم كه دانشگاهي مي تواند موفق باشد كه از نظر علمي موفق تر باشد.

دانشجو تصريح كرد: دنيا به همان اندازه به ما اهميت مي دهد و روي حرف ما حساب مي كند كه ما علم داشته باشيم و بتوانيم از لحاظ علمي در دنيا حرف هاي براي گفتن داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: دانشگاه هاي ما از نظر فرهنگي نيز بايد ضمن اينكه فرهنگ بيگانه را مي شناسند و پاسخ هاي خوبي هم براي آن ارائه مي دهند اما فرهنگ ملي و اسلامي خودمان را نيز تعميق كنند.

وزير سابق علوم با بيان اينكه افرادي كه نمي خواهند دانشگاه هاي ما اسلامي شوند در واقع دوست ندارند جامعه اسلامي شود اذعان كرد: هر استاد در دانشگاه هاي ايران اسلامي ضمن داشتن تخصص بايد متعهد به فرهنگ و تفكر ايراني و اسلامي هم باشد.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه هاي ما بايد از نظر اقتصادي نيز مستقل از دولت باشند گفت: اسلامي شدن دانشگاه ها يكي از خواسته هاي مقام معظم رهبري است و همين درخواست يعني اينكه دانشگاه هاي ما تا كنون اسلامي نبوده اند.

دانشجو افزود: دانشگاه هاي ما بايد از وابستگي در تفكر به غرب آزاد شوند و اعضاي هيات علمي دانشگاه ها نمي توانند به بهانه آزادي سكولاريسم را در دانشگاه ها ترويج كنند.

وي با بيان اينكه همانگونه كه ما براي بيماري قلبمان به دندانپزشك مراجعه نمي كنيم اظهار كرد: در مباحث ديني بايد به متخصصان آن مراجعه كنيم و در حالي كه ۱۴ نفر از مراجع ديني كشورمان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها را جايز نمي دانند نمي دانيم چرا ما در اين زمينه از نظرات آدم هاي غير كارشناس استفاده مي كنيم.

وزير سابق علوم تاكيد كرد: هيات امنا دانشگاه ها فقط مي توانند بر طبق قوانين موجود تصميم بگيرند و تصميم گيري خارج از قانون خودش عملي غير قانوني است

وي تصريح كرد: كسي نگفته ما مي خواهيم همه نظرات غربي را دور بريزيم بلكه ما مي گوييم بايد نظريات اسلامي نيز در دانشگاه هاي ما حضور داشته باشند.

عضو شوراي عالي سازمان بسيج دانشگاه هاي كشور بيان كرد: ما مي گوييم دانشگاه به شكل غربي آن غلط است و دانشگا ها بايد مستقل و انقلابي باشند و از جناح هاي سياسي مستقل عمل كنند و همه اينها به اين دليل است كه دانشجوي ما با تفكر غربي رشد نكند.

[="DarkSlateBlue"]بنام او

باسلام..

{البته این بحث جدای از این مبحث یا مباحثی این چنین خواهدبود}

بنظر حقیر اگر بعضی از مسئولان برخی کشورها کمی بیشتر به علم بها میدادند و کمی علمی تر بدنیا و امور دنیوی نگاه میکردند و البته اگر ادعای بهترین و کاملترین دین و مذهب را هم مینمودند {که همه هم مینمایند} {و البته بازهم جدای از مبحث اختلاط دختر و پسر که آن نیز ابتدا نیازمند فرهنگسازی خواهدبود} ... اگر میدانستند که خداوند و خالق جهان نیز که این همه ادعای عشق و بندگی اش را مینماییم ، دنیا را دو قطبی خلق نموده .. خوب و بد .. شکار و شکارچی .. غنی و فقیر و .. وبسیاری موارد مشابه دیگر ..
بنابراین چگونه است که دو قطبی شدن که نیاز هر جامعه برای رشد و پیشرفت است مورد انتقاد قرار گرفته یا میگیرد ..؟؟ شاید بدلیل این است که ما حتی تو این زمینه هم ابتدا فرهنگسازی ننمودیم و چون فرهنگ و ظرفیت دو قطبی بودن را تمرین نکردیم یا طرز استفاده از آنرا یاد نگرفتیم یا یادمان ندادند و یادهم نداریم ، بنابراین با هر سلیقه ای و بهر بهانه ای با آن مخالفت مینماییم که البته این مخالفت تا زمانیکه مشکلات فرهنگی اش حل نگردد یا مرتفع نگردد بجا و درست هم خواهدبود اما دلیلی بر عملی نکردنش هم نخواهدبود ..
درمورد سخن عالمانه بنیانگذار انقلاب هم اگر کمی بیشتر دقت شود که ایشان درجایی مجلس را و در جایی دیگر دانشگاه را در راس امور قرار داده اند شاید این خودش در ظاهریک نوع تناقض گفتاری قلمداد گردد که البته برای من یک نوع تضاد عالمانه یا علمی ست که شاید هدف و منظوری عالمانه در پی آن نهان داشته اند که فعلا از درک و فهم ما خارج خواهدبود اما دلیلی بر تناقض این گفتار نخواهدبود مانند {فقط برای نمونه} : شاید اشاره ایشان به اکثریت مردم که عامی و عادی اند و مردم و قشری که تحصیلکرده میباشند بوده که همین نیز توجه بیشتر به کشف سخنان این عالم ربانی را در دو قطبی شدن هرجامعه ای بیشتر نموده و خواهدنمود که دنیا خود دو قطبی ست و همانگونه که عرض شد هرجامعه ای برای پیشرفت نیز نیازمند دوقطبی بودن است همچون مرد و زن و آب و خاک و جهل و علم یا دانش و نادانی یا دین و بی دینی و باید از خود سوال نمود که آیا خداوند نمیتوانست دین اسلام را تا قلب چین هم پیش ببرد ..؟؟ پس چرا این کار را نکرد ..؟؟ {که شاید این نیز نیاز به تعقل بیشتر در دستگاه حاکمیت برخی کشورهای دیندار صاحب قدرت و منجمله ایران داشته باشد که چرا ..؟؟}

{باسپاس}[/]


کار در موضوع غـدیر باید پیوسته و دائم باشد و در مورد غـدیر باید متخصص تربیت کرد. مقام معظـم رهبری (مد ظله العالی)

چرا غدیرپژوهی؟

شبکه‌های وهابیت و پایگاههای اینترنتی، ماهانه صدها شبهه به بنیان‌های اعتقادی شیعیان وارد می‌کنند و بسیاری از ما با اکثر این شبهات آشنا هستیم اما نمی‌توانیم در برابر آنها به یک دفاع عقلی و استدلال علمی بپردازیم.


هدف ما در کارگاه تخصصی غدیرپژوهی، تربیت مدرسان و مبلغانی است که نه‌تنها بتوانند به شبهات اعتقادی و القائات مخرب دشمنان، با دلایل منطقی و به شکل قانع‌کننده پاسخ دهند و به دفاع عالمانه از حریم دین و ولایت بپردازند، بلکه ضمن رعایت اصل مهم وحدت امت اسلامی و پایبندی به آن، قادر به طرح سؤالات و پرسش‌هایی باشند که مخالفین و معاندین را وادار به پاسخگویی نمایند.
غدیرپژوهان در این کارگاه می‌آموزند که از لاک دفاعی بیرون آیند و خود، به پرسشگری بپردازند.

9 دوره‌ی موفق، تا کنون

نخستین دوره‌ی کارگاه تخصصی غدیرپژوهی در سال 1387 در دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور بیش از 200 دانشجو برگزار شد. کارگاه تا به حال (فروردین 92) موفق به برگزاری 9 دوره‌ شده است و در حال حاضر، در حال ثبت‌نام برای دوره‌ی دهم است.

روش‌های تدریس

تدریس در کارگاه به دو روش‌حضوری‌ومجازی‌ انجام می‌شود و غدیرپژوهانی که به هر دلیلی امکان حضور در کلاس را ندارند، می‌توانند با استفاده از اینترنت پرسرعت به صورت اینترنتی و آن‌لاین (با دریافت صوت و تصویر استاد و امکان پرسش صوتی و متنی) در کلاس‌ها شرکت کنند.
هر دوره شامل 4 سطح عمومی و 3 سطح تخصصی است که غدیرپژوهان پس از طی 4 سطح عمومی وارد سطوح 5 و 6 و 7 می‌شوند که این سه سطح، سطوح تخصصی با هدف تربیت مدرس می‌باشد. ثبت‌نام‌کنندگان در هر سطح، هر هفته در یک کلاس دو ساعته و یک جلسه‌ی مباحثه شرکت می کنند. در هر جلسه، علاوه بر تدریس سرفصل مربوط به آن جلسه، یکی از شبهات پخش شده از شبکه‌ی وهابیت، نمایش داده شده و همچنین در آغاز هر سطح، تقویم آموزشی ارائه می‌شود که علاوه بر زمان‌بندی جلسات و آزمون‌ها، بیانگر دروسی می‌باشد که غدیرپژوه در آن سطح مطالعه می‌کند.

دوره دهم مقطع عمومی(سطح 1 تا 4)

مشتمل بر 120 ساعت آموزش(60 جلسه دوساعتی)

با امکان انتخاب روش آموزش:حضوری-مجازی

همرا با اهدای 110 کمک هزینه ی سفرعتبات به فارغ التحصیلان برتر مقطع عمومی

هیچ محدودیتی از نظر سن و تحصیلات برای ثبت نام در کارگاه وجود ندارد.

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به 3 صورت اقدام نمایند.

*ثبت نام اینترنتی*
با مراجعه به پایگاه اینترنتی کارگاه به آدرس:
www.kargahghadir.com

*ثبت نام حضوری*
از طریق مراجعه به دفتر کارگاه به نشانی: *تهران، ضلع جنوبی میدان آرژانتین،
کوچه نوزدهم، شماره 4،ساختمان کارگاه تخصصی غدیر پژوهی*
*پیامکی*
ارسال عدد 110 به سامانه پیامکی 30009900991214

مهلت ثبت نام تا 92/06/15
شروع دوره از مهرماه 92
طول دوره 24 ماه
شماره تماس جهت اطلاع بیشتر:
تهران:
021-22460013-14
021-22131884
021-33774880
09376210982
021-88106504-8
09394491195

مشهد:
0511-6048780

پیش ثبت نام گروههای مجازی:
09394490249

هزینه ثبت نام:60000 تومان


در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها )

منتظر حضور گرم شما در این کارگاه ها هستیم .



به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه خبر، پایگاه اینترنتی روزنامه الوفد، چاپ قاهره، چند روز پیش، خبری مبنی بر اهانت سیستم ترجمه گوگل (http://translate.google.com) به پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) منتشر کرد که در برخی رسانه ها، واکنش هایی به همراه داشت.اگر کلمه lier (به معنی دروغگو) را در قسمت انگلیسی این سایت درج کرده و معنای آن را به زبان عربی بخواهید، کلمه الکذاب را به شما نشان می ‏دهد که تا این مرحله، همه چیز عادی به نظر می‏ رسد.

پس از اینکه گزینه show example usage of words را کلیک کنید، عبارتی هایی را برای نمونه و آشنایی شما با کلمه جستجو شده ارائه می‏ دهد. پس از اینکه چند گزینه دیگر برای مشاهده نمونه های این کلمه در جملات را درخواست می‏ کنید، ناگهان با عبارت «أنتم المسلمون لستم سوى جهلاء، و قتلة و إرهابیین، و عبادالله أکبر الشیطان، و محمد النبی الکذاب» رو به رو می‏ شوید، به معنای «شما مسلمانان نیستید جز نادان‏ ها، قاتلان، تروریست‏ ها و بندگان بزرگ شیطان. محمد پیامبر دروغگو است [نستجیر بالله]».

این نمونه نشان داده شده در قسمت ترجمه جستجوگر گوگل، چنان تکان دهنده است که هرگز نمی توان آن را تفسیر کرد؛ اما این حادثه، نخستین نمونه از این نوع نیست؛ چرا که سامانه ترجمه گوگل، بارها چنین تحریف و دروغی ارائه کرده بود. آخرین تحریف سامانه جستجوگر گوگل، به ترجمه «اسرائیلی ها فلسطینی ها را می کشند» برمی ‎گردد که سال 2010، سامانه مزبور، آن را از زبان عربی به دیگر زبان ها برعکس ترجمه کرده و به شکل «فلسطینی ها اسرائیلی ها را می کشند»، نشان داد.


سوالی که درباره کلمه «دروغگو» ذهن همگان را به خود جلب می‏ کند، این است که آیا پایگاه معروف، بزرگ و وسیعی همچون گوگل در آرشیو پهناور کلمات خود، نتوانسته برای کلمه «دروغگو» مثالی غیر از این جمله بیابد به گزارش روز چهارشنبه 30 مردادماه ابنا، وقتی کلمه lier را در همان سامانه ترجمه گوگل جستجو کردیم، همانند دو روز گذشته، کلمه الکذاب را ارائه داد، اما این‏ بار اتفاقی عجیب رخ داد.


هنگامی که گزینه show example usage of words را کلیک کردیم، با عبارت No examples found for الکذاب مواجه شدیم که جای بسی تامل داشت.این اقدام گوگل شاید به علت متوجه شدن به اهانت خود بوده، اما به هیچ عنوان نمی‏ توان آن را یک اشتباه سهوی خواند، چرا که تمام اشتباه های این شرکت معروف، همه و همه درباره مقدسات اسلامی اتفاق می‏ افتد(!). این نشان می‏ دهد که گوگل هنوز از تظاهرات مسلمانان جهان علیه فیلم موهن علیه پیامبر(صلی الله علیه واله) درس نگرفته است.

انتهای پیام/ ز.ح



Google Translate از طریق Crowdsourcing مطالبش رو می گیره و این احتمالا کار یک عده متعصب بوده که اینقدر این جمله رو به عنوان مثال به گوگل دادند تا اتوماتیک اضافه شده. اگه کمی صبر کنید گوگل این رو حذف می کنه.

به گزارش شیعه آنلاین، در سراسر جهان بیش از میلیون شیعه زندگی می‌کند. اگر هر شیعه یک ایمیل به سازمان ملل ارسال کند و تخریب بقیع مطهر را محکوم و خواهان بازسازی آن شود؛ اميد اثر وجود دارد.

براى راحتى کار نامه‌اى نوشته شده، فقط کافى است آن را براى اعتراض به سازمان ملل ارسال نمایید و نیز به دیگران اطلاع رسانی کنید.

متن نامه:


The Secretary General of the United Nations Dear Mr. Ban Ki-Moon
The United Nations High Commissioner of Human Rights Ms. Navanethem Pillay
The Deputy Director, UNESCO Dear Mr. Kishore Rao
We the undersigned urge the United Nations and its respective departments to mobilize their resources in lifting the ban on the rebuilding of Al-Baqee' Cemetery, which sits across from Prophet Muhammad's mosque in the city of Medina, Saudi Arabia.
Al-Baqee' cemetery assumes great historical and religious significance, as it hosts the graves of Muhammad's progeny, namely Imams Al-Hassan, Ali ibn Al-Hussain, Al-Baqer, and Al-Sadiq; in addition to Muhammad's wives, aunts and over 7,000 of his companions. Over a billion Muslims revere this cemetery and many of them wish to see the domes and structures over many of the graves rebuilt.
On April 21, 1925, all the mausoleums, domes and structures that were erect in the cemetery were completely destroyed and desecrated by the Wahhabi movement. For centuries these domes and structures were stood without any harm or problems. Throughout the centuries billions of Muslims respected these structures and found no issue with them Over 88 years have passed since their destruction and yet the Saudi government has not allowed for the structures to be rebuilt in the cemetery. In upholding this ban, the Wahhabis, who constitute a small minority amongst today's large Muslim population, are imposing their beliefs on over a billion Muslims who see no harm in it being rebuilt. They are violating the rights of other Muslims and insulting their beliefs.
We urge the United Nation to use its influence and to pressure the Saudi government to lift the ban and allow for the structures to be rebuilt.
Thank you.

گفتنی است ایمیل های سازمان ملل متحد به شرح ذیل است که شما می توانید نامه آماده شده را به آن ارسال نمائید و درخواست خود برای بازسازی بقیع را مطرح نمائید.




[=arial black]

[=arial black] [=arial black]به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی هتک حرمت و توهین های مکرر به ساحت مقدس امامان معصوم(ع) در شبکه اجتماعی فیس بوک نامه سر گشاده ای از سوی "مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال(فرا)" برای مدیر این شبکه ارسال شد.
[=arial black]متن نامه فرا به شرح ذیل است:

[=arial black]جناب آقای مارک الیوت زاکربرگ
[=arial black]مدیر محترم شبکه اجتماعی فیس بوک
[=arial black]مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی ایران (فرا) به عنوان نهادی مردمی در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال یادآور می شود، موقعیت جنابعالی به عنوان مدیر یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی در دنیا ایجاب می کند که حقوق عموم کاربران را حفظ کرده و تجاوزها را محکوم کنید.
[=arial black]امروزه اهانت آشکار به اعتقادات و حقوق بیش از یک میلیارد و 300 میلیون مسلمان جهان، به وسیله نشر توهین به پیامبران الهی و از جمله پیامبر مکرم اسلام و فرزندان پاک ایشان،امام سجاد (ع)،امام هادی(ع) و امام موسی‌کاظم(ع) و سایر ائمه اطهار در صفحات مختلف فیس بوک، به بهانه آزادی بیان، پدیده ای نامطلوب است که به طور مکرر مشاهده می شود.
[=arial black]باعث تاسف است که اعلامیه حقوق ‌بشر که آزادی بیان را محترم شمرده است و دولتهای عضو سازمان ملل آن را امضا کرده اند، دستاویزی برای توهین به مقدسات دینی میلیاردها موحد و دینداران جهان شده است، تا آنجا که در برخی صفحات فیس بوک صراحتا به اعتقادات مسلمانان و خاصه شیعیان توهین و جسارت و از این طریق احساسات مسلمانان جهان بلکه همه دینداران را جریحه دار ساخته اند.
[=arial black]بنابراین باید گفت امروز، ‌روزی است که از کلمه آزادی علیه خود آن استفاده می شود. آیا نویسندگان اعلامیه حقوق بشر که آزادی بیان را به عنوان یک اصل، محترم شمرده اند و کشور‌های مختلف جهان آن را امضا کرده اند، حد و مرزی برای آن بیان نکرده اند!؟ تا آنجا که تحت لوای آزادی، اعمال خشونت بار، ترور، شکنجه، فحاشی و فحشا به صورتهای مختلف، مشروع و قانونی شمرده شود!
[=arial black] حال باید پرسید آیا در پرتو آزادی بیان می توان به آتش خصومت و دشمنی میان ملتها دامن زد به حدی که آنان به جان هم بیفتند و به جنگ با یکدیگر کشیده شوند!؟ آیا آزادی بیان اجازه می دهد که گروهی به مقدسات ملی نظیر دین، علایق، اعتقادات و یا رهبران محبوب آن توهین و تعدی کنند!؟ آیا فردی می تواند تحت عنوان آزادی بیان، همه این قوانین را زیر پا نهد و خود را در پوشش آزادی بیان تبرئه کند؟
[=arial black]جناب آقای زاکربرگ بگذارید یک بار دیگر با هم ماده 18 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را مرور کنیم. در بند یک ماده 18 آمده است: "هر کس حق آزادی فکر و وجدان و مذهب دارد. این حق شامل آزادی داشتن یا قبول یک مذهب ‌یا معتقدات به انتخاب خود، همچنین آزادی ابراز مذهب یا معتقدات خود، خواه به طور فردی یا جماعت‌، خواه ‌به طور علنی یا در خفا، در عبادات و اجرای آداب و اعمال و تعلیمات مذهبی می شود."

[=arial black]این بند اشاره به آزادی بیان در اعلام عقاید دارد نه هتک حرمت و توهین به ادیان و اعتقادات گروههای مختلف، آنچه در اینجا مورد توجه قرار نگرفته، تفاوت آزادی بیان و آزادی توهین به مقدسات است.
[=arial black] آزادی بیان، حقی الهی است که به هر فردی داده شده است، ولی تا آن حد که به حق دیگری تجاوز نکند و اگر آزادی بیان از هر قید و بندی رها باشد در این صورت جز فساد و هرج و مرج نتیجه ‌ای نخواهد داشت. بنابراین، آزادی بیان محدود به عدم تجاوز به حقوق دیگران است و اگر فردی با سوء استفاده از این آزادی به حقوق دیگران تجاوز کرد، مجرم شناخته می شود.
[=arial black] اینجا این سوال برای هر ناظر بی طرفی پیش می آید که آیا ترور‌ها و کشتار‌های این روز‌های عراق توسط گروه تروریستی القاعده و سایر شبکه های تبهکاری، مخصوصا بمب گذاریها در مسیر حرکت مردم زائر حرم امام موسی‌کاظم(ع) و کشتار انسانهای بی گناه درست همزمان و همنوا با توهین به ساحت مقدس ایشان در فیس بوک نشان دهنده جریانی مدیریت شده‌ علیه مسلمانان از یک منشا واحد نیست؟
[=arial black]جناب آقای زاکربرگ! متاسفانه تعداد این تقارن های نامیمون از اقدامات تروریستی و توهین به مقدسات اسلامی طی ماههای اخیر به حدی رسیده است که بعضی‌ ادعاها مبنی بر همکاری سازمان القاعده و شبکه تحت مدیریت جنابعالی یعنی فیس بوک قابل باور تلقی می شود! و حتی برخی تحلیل گران بر این باور هستند که فراتر از این ادعا سایت فیس بوک یکی از اجزا شبکه بزرگ جاسوسی و تروریستی است که تحت حمایت دولت ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید.
[=arial black] البته هر چند این توهین ها باعث آزرده شدن احساسات تعداد زیادی از مسلمانان و موحدان دنیا می شود اما اتحاد و انسجام مسلمانان را در دفاع از اعتقادات اسلامی خود دوچندان کرده است و این اقدامات پلید که در پی توهین به ارزشهای بشری هستند، قویا محکوم می‌شود.
[=arial black] این نوع جنایات و توهین ها درحالی صورت می پذیرد که نص صریح بند دوم ماده 20 کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل مصوب 26 دسامبر 1966 و لازم الاجرا براساس قطع نامه 2200 مصوب 23 مارس 1976 که به امضای کشورهای عضو ملل متحد از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا رسیده، به وضوح می گوید " هرگونه ترغیب به تنفر ملی یا نژادی یا مذهبی که تحریک به تبعیض و یا دشمنی و خشونت گردد، به موجب قانون ممنوع می باشد ."
[=arial black] بر این اساس توهین به اعتقادات مذهبی مسلمانان و خاصه توهین به کتاب مقدس مسلمانان(قرآن) و رسول الله و خاندان پاکش در صفحات فیس بوک جرم تلقی شده و نقض قوانین بین المللی محسوب می شود. این جنایت نیز حلقه ای از سناریوی هتک مقدسات اسلامی است که تاکنون چند پرده آن همچون انتشار کاریکاتور موهن از رسول الله به نمایش درآمده و مسلما این کارها با برنامه ریزی دقیق صهیونیست های نژاد پرست و برخی دولتهای تحت نفوذ این لابی طراحی شده و همگی حاکی از آن است که عده ای می خواهند مسیحیان را در برابر مسلمانان قرار داده و آتش جنگهای صلیبی را بار دیگر برافروزند و احیانا گروههای مسلمان شیعه و سنی را در مقابل یکدیگر نشان دهند ولی باید پرسید جایگاه شبکه اجتماعی فیس بوک در این سناریو کجا است!؟

[=arial black]با توجه به آنچه بیان شد از جنابعالی به عنوان مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک انتظار داریم در راستای عمل به مسئولیت خود و حفظ حقوق ملتها و صلح و امنیت جهانی، فعالیتهای مجرمان مذکور در آن شبکه محدود شود و پیگرد‌های قانونی تا حصول مجازات لازم انجام گیرد.

[=arial black] پیشاپیش موفقیت همه فعالان در فضای سایبر در راستای این هدف انسانی را آرزومندیم و اعلام می کنیم که هرگونه اقدام عملی جنابعالی در راستای مقابله با توهین به مقدسات مذکور درفضای مربوط به آنچه تحت مدیریت شما است، شائبه ها در خصوص وابستگی آن شبکه اجتماعی مهم به لابی های سلطه گر را به حداقل ممکن می رساند.
[=arial black].................
پایان پیام/ 218


[=arial black]

یک قیاس و مظنه در زندگی و دیدگاه دو طلبه

طلبه اولی : ( مطالعه بفرمائید )

طلبه دوم :

فراخوان كمك به يك بانوي طلبه نيازمند

به گزارش نکات پرس به نقل از قم پرس، بانوی طلبه اي 53 ساله پس از برقراری تماس با انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم با متانت و عزت نفس طرح مشکل می کند که پس از انجام تحقیقات متاسفانه صحت گفته های وی تصدیق می شود.

وی که دارای مدرک رسمی پایان سطح یک (سطح سه غیررسمی) و لیسانس تربیتی از دانشگاه که در امر دین تحقیق و تبلیغ می کند صاحب آثار منتشر شده مکتوب و آموزشی با 5 مورد نوآوری و یک مورد ابداع می باشد که متاسفانه در شرائط بغرنج مالی به سر می برد و به زودی به دلیل عدم امکان مالی برای پرداخت اجاره بی خانمان خواهد شد.

خانم مذکور در حال حاضر با پیش پرداخت دو میلیون تومان و اجاره ی یکصد و پنجاه هزار تومان ماهیانه یک واحد مسکونی تاریک و نامناسبی را در یکی از محروم ترین مناطق قم اجاره کرده است که امرار معاش وی تنها با دریافت یارانه خودش اداره می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده وضعیت اقتصادی این بانوی طلبه به حدی است که بعلت سوء تغذیه مشکلاتی ایجاد شده است که برای جلوگیری از آزرده خاطر شده کاربران ذکر نمی شود.

با توجه به موجود بودن مشخصات این بانوی طلبه نزد انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم و یاتماس با شماره همراه (09102939427) از اهالی رسانه برای پوشش این خبر و بازنشر آن برای حل این مشکل استمداد می شود.

منبع


نمی دونم امثال من می تونیم اسم خودمون رو شیعه بزاریم با نه، واقعا احساس شرمندگی می کنم پیش امام زمان، یارای واقعی حضرت اینا هستن

[=Times News Roman]
غریب‌ترین حسینیه جهان+تصاویر

[=Times News Roman]یک خانواده‌‌‌‌ مظلوم و غریب در همین حوالی و در بزرگترین کشور شیعی جهان با هزاران مشقت و زیر سنگین‌ترین هجمه‌ها، حسینیه‌ای را بنا کرده‌اند تا غریو نام زیبای «حسین(ع)» در روستایشان طنین‌انداز شود.



در همین نزدیکی در یکی از استان‌های جنوبی روستایی قرار دارد که حدود 400 خانوار دارد و فقط یک خانواده آن شیعه هستند. آن هم چه شیعه با معرفتی که در این زمانه نظیرشان کم پیدا می‌شود! این خانواده با اینکه خودشان فقیر هستند یک حسینیه کوچک در کنار منزلشان ساخته‌اند. این حسینیه با شرایط خاصش می‌تواند گوشه‌ای از مظلومیت اهل‌بیت(ع) را در مملکت شیعه به تصویر بکشد، با همکاری مسئول گروه جهادی مروجین مذهب با این خانواده مظلوم اما بلندهمت گفت‌وگو‌ کردیم که در ادامه می‌خوانید.



*خودتان را معرفی کنید:

- «ف.م» هستم که سه خواهر و سه برادر دارم.

*برادرانتان پیش شما هستند؟

-دو تا از آن‌ها در بندرعباس کارگر هستند، دیگری در خانه پدرزنش در نزدیکی ایرانشهر زندگی می‌کند و کار ندارد.

*در واقع شما اینجا تنها هستید؟-همراه با پدر، مادرم و دو خواهر دیگرم اینجا زندگی می‌کنیم.



فاصله خانه تا حسینیه


*روستای شما چند خانوار دارد؟
- حدود 400 خانوار است.

*شما تنها خانواده شیعه این منطقه هستید؟-بله! حتماً حکمتی داشته است که ما اینجا باشیم تا از اباعبدالله الحسین(ع) یاد کنیم.

* شما به اینجا مهاجرت کردید؟-پدرم مال این روستا نیست،‌ مادرم ساکن این روستا بوده، به همین دلیل پدرم در اینجا سکونت کرده است، همه ما در اینجا به دنیا آمده‌ایم.

*پدرتان از ابتدا سنی مذهب بوده است؟-نه، ایشان از ابتدا شیعه بوده است.

*مادرتان چطور؟-نه مادرم، چهار سالی می‌شود که شیعه شده است.

*اینکه شما تنها خانواده شیعه این روستا هستید، برای شما مشکلاتی نداشته است؟!- چرا! در سال‌های اولی که حسینیه را راه‌اندازی کردیم، به ما خیلی فشار می‌آوردند، حتی موقعی که روحانی برای مراسم عزاداری به حسینیه می‌آمد، برخی افراد روی پشت‌بام می‌رفتند و مسخره می‌کردند، اما ما در مجالس با مهربانی نه با جنگ و دعوا برای آن‌ها توضیح می‌دادیم که این کار آن‌ها اشتباه است.



نمای بیرونی حسینیه الزهرا(س)




*حسینیه را چگونه ساختید؟-اول خانه و حسینیه یکی بود، برای ما هم سخت بود، اما تمام مراسم را توی حسینیه برگزار می‌کردیم، الان سه سالی می شود که حسینیه ساخته‌ایم.

*در حسینیه چه مراسم‌هایی برگزار می‌کنید؟

- در ایامی که روحانی و مداح می‌آید -فاطمیه، محرم، صفر و ماه رمضان- مراسم می‌گیریم و خرج می‌دهیم، از خواندن زیارت عاشورا، دعای توسل گرفته تا دعای ندبه و خواندن دعای جوشن کبیر در ماه رمضان، اگر موقعی هم روحانی نداشته باشیم، نوار می‌گذاریم و با نوار مراسم را برگزار می‌کنیم، برخی مواقع هم خودمان روضه می‌خوانیم، البته بعضی از مردم خودشان به حسینیه می‌آیند، برخی دیگر هم خودمان می‌رویم و دعوت‌شان می‌کنیم.

* غذا هم می‌دهید؟

- بله من و خواهرم آشپزی می‌کنیم.

* مراسم را برای چه کسانی برگزار می‌کنید، با توجه به اینکه شما تنها خانواده شیعه این روستا هستید؟!

- بعضی از اهل سنت روستا هم در مراسم ما حضور پیدا می‌کنند، برای خانم‌های روستا کلاس قرآن می‌گذاریم، البته چند نفری هم شیعه شده‌اند و بعضی هم دوست دارند که شیعه شوند، اما پدر و مادرشان اجازه نمی‌دهند.



نمایی از روستا


*رفتار مردم روستا با شما چگونه است؟-اکثر افراد این روستا بر ضد ما کار می‌کنند، مثلاً وقتی روحانی اینجا می‌آید، اعتراض می‌کنند. به ما می‌گویند برای چه اذان پخش می‌کنید، چرا تنها برای یک خانواده اذان پخش می‌کنید؟!

* با وجود این همه سختی چرا از این روستا نمی‌روید؟

-درست است که ما تنها خانواده شیعه این روستا هستیم، اما به خاطر برپا داشتن مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هیچ وقت راضی نیستیم محل را ترک کنیم،‌ ‌اگر ما روستا را ترک کنیم، دیگر نامی از اهل‌بیت(ع) برده نمی‌شود.

*ممکن است که شما در این مسیر خیلی اذیت شوید؟!-ما به خاطر زنده نگه داشتن اسم اباعبدالله(ع) این روستا را ترک نمی‌کنیم، هر چقدر هم به ما فشار بیاورند و اذیتمان کنند، هرگز بر نمی‌گردیم.(با تحکم خاص)

* با اینکه شما در مضیقه مالی قرار دارید،‌ اما در مراسم خرجی می‌دهید!

- اگر کسی از افراد خانواده درآمدی داشته باشد و پولی به دستمان برسد و روز شهادت یکی از ائمه نزدیک باشد، آن پول را خرج نمی‌کنیم و در مراسم ائمه خرج می‌کنیم.

*فقط شیعه‌ها در مراسم شما حضور پیدا می‌کنند؟

-نه سنی‌ها هم می‌آیند، هنگامی که برای مراسم ناهار یا شام درست می‌کنیم، اهالی روستا می‌آیند و غذا می‌گیرند.



آشپزخانه


* این گونه که بر می‌آید، شما برای تأمین هزینه‌های زندگی در مضیقه هستید؟-بله! مدتی است که پدرم دیگر کار نمی‌کند، البته خدا می‌رساند و اعتقاد داریم که اهل بیت(ع) ما را تنها نمی‌گذارند.

*شما دست‌نوشته‌هایی دارید، این‌ها را برای چه نوشته‌اید؟-راستش یک‌سری حرف‌ها توی دلم بود و از خدا می‌خواستم کسی اینجا بیاید تا درد دل‌هایم را به او بگویم که ما چقدر در این روستا سختی می‌کشیم، برای همین هر چیزی که به نظرم می‌آمد یا در دلم بود را می‌نوشتم تا چیزی از قلم نیفتد.

*برای امام زمان(عج) هم نوشته‌اید؟-بله! بعد از نماز و خواندن دعای فرج در دفترم درد دل‌هایم را یادداشت می‌کنم،
هنگامی که پیش خودم فکر می‌کنم و به یاد سختی‌های مراسم عزاداری و گرمای بیش از حد اینجا می‌افتم، می‌بینم که این سختی‌ها با سختی‌هایی که امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) کشیدند، قابل مقایسه نیست، درست است که این شرایط سخت است، اما این سختی‌ها کجا و آن کجا!


*در همین روستا درس خواندید؟- نه در روستای دیگری

* این روستا مدرسه هم دارد؟-بله! تا مقطع راهنمایی دارد

* شما تا چه مقطعی درس خواندید؟- دیپلم دارم.

*حوزه علمیه هم رفتید؟-بله، هنگامی که دبیرستان بودم، صبح‌ها به مدرسه و بعد از ظهر‌ها حوزه علمیه می‌رفتم، از آنجایی که در آن مدرسه بیشتر اهل سنت بودند، خیلی ما را اذیت می‌کردند و از اینکه من حوزه می‌رفتم خیلی ناراحت بودند، برای همین جوری حوزه می‌رفتم که آن‌ها متوجه نشوند.



منزلی که در ابتدا هم حسینیه بود و هم خانه


*با ماشین به مدرسه می‌رفتید؟-نه یک ساعت و نیم با پای پیاده به مدرسه می‌رفتم و حوزه هم از مدرسه خیلی فاصله داشت، خیلی اذیت می‌شدم.

*مثل اینکه چند نفر از اهالی را شیعه کردید؟-در حوزه که درس می‌خواندم، ماه رمضان که می‌شد می‌گفتند بروید احکام را بگویید، من هم می‌رفتم و به اهالی روستا می‌گفتم بیایید تا قرآن یادتان بدهم،‌خواندن قرآن در ماه رمضان ثواب دارد، در کنار قرآن از اهل‌بیت(ع) می‌گفتم و می‌گفتم که حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(ع) چگونه شخصیتی هستند.وقتی اینجا می‌آمدند می‌گفتند رفتار شما خیلی خوب است،‌در حالی‌ که مولوی‌های ما اخلاقشان تند است، من هم می‌گفتم این اخلاق و رفتار تأثیرش از اهل‌بیت(ع) است، چرا که آن‌ها الگوی ما هستند، خلاصه کم کم با آن‌ها صحبت می کردیم و می‌گفتند که می‌خواهیم شیعه شویم، البته بعضی از آن‌ها که مریض بودند و شفای خود را از اهل‌بیت گرفتند، شیعه شدند و ما هم راهنمایی کردیم.

* فامیل‌های شما هم شیعه هستند؟

- نه اکثرا سنی هستند.

*رفت و آمد دارید؟- بعضی از فامیلهای مادرم به خاطر اینکه شیعه شده‌ایم با ما قهر کرده‌اند.

*همسر شما شیعه است؟-بله! البته دو دختر عمو دارم، بعد از اینکه ازدواج کردند‌، با اجبار همسرشان سنی شدند، برای همین من با یک شیعه از یک استان دیگر ازدواج کردم، چرا که در فامیل خودمان خواستگار شیعه نداشتم، الان هم خواهر بزرگترم به خاطر همین مشکل 28 سال دارد، اما ازدواج نکرده است، البته خواستگارهای سنی دارد که حاضرند سه میلیون تومان هم به پدرمان بدهند، اما مادرم می‌گوید اگر دخترم شصت سالش هم شود، او را به سنی نمی دهم، خواهرم حاضر است با یک شیعه کور ازدواج کند اما با سنی ازدواج نکند.

* شرطی هم گذاشتید؟-بله! با امام حسین(ع) عهد بسته‌ایم که هر گاه شوهر کردیم، باید ماه رمضان، محرم و صفر اینجا باشیم تا در حسینیه مراسم عزاداری برگزار کنیم تا اسم اهل بیت(ع) همیشه اینجا باشد.

*یعنی به همسرتان این شرایط را گفتید؟

- بله وقتی خواستگاری آمدند، گفتم که من در این ایام باید اینجا باشم، زیرا با اباعبدالله(ع) عهد بستم که هر کجا باشم این ایام را اینجا باشیم.

* از امام حسین(ع) چه ‌درخواستی کردید؟- گفتم: یا اباعبدالله ما در یک روستایی هستیم که خیلی مظلومیم، البته هر چقدر مظلوم باشیم به پای مظلومیت شما نمی‌رسد. (گریه بسیار)



موانع ایجاد شده برای تردد این خانواده شیعی


* آب شما را بستند؟ در ماه رمضان آب نداشتید؟!- بله لوله آب ما را بریدند و ما در ماه رمضان آب نداشتیم و مجبور بودیم برویم از یک چشمه آب بیاوریم، یک چاه آب زده بودیم، اما آن‌ها رفتند و یک کم آن طرف‌تر چاه زدند و 3 تا پمپ گذاشتند که باعث شد چاه آب ما خشک شود، راه‌های اصلی به سمت خانه ما را با چوب بستند تا هنگامی که روحانی به حسینیه ما می‌آید نتواند به راحتی عبور کند.

*شما بیشتر از نبود روحانی ناراحت هستید تا نبود امکانات مانند آب و برق!-روحانی وقتی اینجا می‌آید، به طبع آن مراسم عزاداری با شکو‌ه‌تر است و ذکر اباعبدالله(ع) گفته می‌شود، ولی وقتی روحانی نیست، نمی‌توانیم مراسم خوبی برگزار کنیم.

*به نظر شما اینجا شبیه کربلا نیست،‌ آب و راه را به روی شما می‌بندند و هوا به شدت گرم است!- (گریه)

* همیشه چادر می‌پوشید؟

- بله

* در گرما اذیت نمی‌شوید؟

- درست است که در گرما اذیت می‌شویم، اما باید این حجاب و عفاف باشد.

* در شهر، برخی بانوان با اینکه شیعه هستند اما حجاب درستی ندارند، شما چطور در این گرمای زیاد حجابتان این گونه است؟

- ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است/ ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب استاز آنجایی که خانه‌ ما روی بلندی قرار دارد، اگر لباس و چادرمان رنگی باشد، جلب توجه می‌کند و می‌گویند ببینید شیعه‌ها چطوری هستند!

* از ابتدا این مکان را برای زندگی انتخاب کردید؟-بله، اینجا برای پدربزرگ مادریم بود، پدرم اینجا را درست کرده، با الاغ وسیله‌ها را بالا آورد و ما هم بلوک را بالای سرمان می‌گذاشتیم و می‌آوردیم و به
سختی این حسینیه را درست کردیم.



نمای درونی حسینیه الزهرا(س) روستا


*وضعیت حسینیه شما خیلی بهتر از خانه شماست؟!ـ این دو اتاق از ابتدا بوده و خیلی قدیمی است، داخلش که بروید، سیمان‌هایش ریخته و دیوارش ترک خورده است.



*چرا حسینیه تفاوت زیادی با محل زندگی شما دارد؟- برای اینکه مکان مجلسی که برای اباعبدالله الحسین(ع) گرفته می‌شود، باید خوب باشد، ما هرگز راضی نمی‌شویم که خودمان در جای بهتری باشیم، نه این کار را نمی‌توانیم بکنیم، آنجا باید خیلی خوب باشد تا مردم به کوچکترین بهانه‌ای دور نشوند.

*از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، متشکریم.

- از زحمات شما و حجت‌الاسلام رضایی برای سر زدن به حسینیه الزهرا(س) نهایت تشکر را دارم، امیدوارم که خداوند ما را از پیروان راستین
امیرالمؤمنین(ع) و خانم فاطمه زهرا(س) قرار دهد.




نمای درونی منزل


به گزارش فارس، گروه جهادی «مروجین مذهب» ترویج مذهب در مناطق محروم را هدف اصلی خود قرار داده‌اند و این خانواده و محرومین دیگر این شهرستان را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار می‌دهند، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های این گروه و کمک به خانواده مذکور به نشانی www.seza.ir مراجعه کنند.

منبع

زيبا بود و سوال برانگيز!
شايد اين روش خوب باشد ولي اشكالاتي هم دارد!

علی_;392711 نوشت:
فقط یک خانواده آن شیعه هستند
سلام احسنت بسیار عالی بود. وسط قم نشستیم قدر نمیدونیم

لعنت بر مخالفین شیعه لعنت.

خداخیرت بده

اگر از همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی هم مطلب باشد بهتر است البته در این مورد هم باید اطلاع رسانی می شد متشکریم

فضه الزهرا;392722 نوشت:
شايد اين روش خوب باشد ولي اشكالاتي هم دارد!

باید لحظه ای خود را به جای این خانواده بگذاریم ببینیم اصلا این شرایط را تاب میآوردیم و استوار میماندیم

اشکال و کم و کاستی ها در هر کاری هست، این ما هستیم که به اشکالات نگاه میکنیم، اما صاحب مجلس (اباعبدالله الحسین ع) به نیت بانی توجه میکند و نه کاستی ها.

البته این رفتار این سنی ها هرگز پسندیده نیست همانطور که رفتار برخی شیعه ها که مراسم عمر کشان میگیرند مناسب نیست.

بسم رب المهدی

هوالباقی


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده‌ی سردار سرلشكر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی
سردار سرلشكر قاسم سلیمانی درگذشت مادر گرامیتان را به شما و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت میگویم. زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بیشك ذخیره‌ی ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری كه چنین فرزندی را در دامان خود تربیت كرده است. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسألت میكنم.
سید علی خامنه‌ای
۱۳۹۲/۶/۱۹

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=23887

مکه بدون کعبه!!؟؟


در دنیایی که مستکبرین و ستمگران در حال وحشی گری میباشند و وحشی گری این شیاطین در راس کانون توجه مردم جهان میباشد یکی از شیاطین (آل سعود) از این فرصت استفاده کرده و مکه را به جولانگاهی برای ابلیس تبدیل کرده و میکند.

کوچک کردن عظمت کعبه:

1. پروژه برج ساعت:

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، کعبه در برابر برج ساعت، بسیار کوچک است (از بعد حجم و اندازه):

ارتفاع برج ساعت: 600 متر
ارتفاع کعبه: 14 متر

یکی از اصول معماری مکانهای مقدس این میباشد که باید معماری محیط پیرامون مکانهای مقدس از خود آن مکان،‌ برجسته تر نشود، بدین جهت که باید کانون توجه مردم به آن مکان مقدس جلب شود و وجود هر گونه المان برجسته دیگری این اصل را زیر پا میگذارد و به عبارت دیگر در جایگاه هتک حرمت به آن مکان مقدس میباشد.

با توجه به تصویر برج ساعت و اصل معماری مکانهای مقدس، به شیطانی بودن این عمل خبیث میتوان پی برد و باید به این مسئله نیز توجه کرد که این عمل در کنار مقدس ترین مکان جهان، خانه خدا، محل تولد امیرالمومنین صورت میگرد.

2. اشراف نمادهای فراماسونری بر کعبه:

هم اکنون یکی دیگر از پروژ های شیطانی در حال اجرا را در بالا را مشاهده میکنید، که این پروژه علاوه بر زیر پا گذاشتن عظمت کعبه، هجمه ی شدیدی از نماد فراماسونری به کعبه را به نمایش میگذارد.

در تصویر فوق، نماد فراماسونری به طور کامل مشهود است

3. پروژه توسعه مسجد الحرام

تصویر فوق مربوط به پروژه توسعه مسجد الحرام میباشد که علاوه بر زیر پا گذاشتن عظمت کعبه به طور کاملا خبیثانه، چند مسئله دیگر را هم مورد هجمه خود قرار داده است که از جمله موارد میتوان به این مسئله اشاره کرد که سفر حج را که یک سفر زیارتی و دارای احکام سخت میباشد را به یک سفر تفریحی تبیدیل خواهد کرد.


[/HR]

و مسئولین ما همچنان در خواب غفلتند
[/HR]


بر اساس آخرین اخبار دریافتی، شبکه وهابی کلمه به دلیل داشتن اختلافات داخلی میان عوامل شبکه، ساعات پخش برنامه خود را کاهش داده و امکان دارد به زودی فرکانس این شبکه حذف شود. این اطلاعات محرمانه که از داخل ساختمان اصلی شبکه کلمه در اختیار ما قرار گرفته، حاکی از این است که عوامل اصلی این شبکه (عبدالفتاح خدمتی و عقیل هاشمی) بر اثرحسابرسی های شخصی، با یکدیگر اختلاف داشته و این اختلافات به درگیری لفظی میان آنها انجامیده و در این میان محمد ابراهیم کیانی(مجری) و محمدخدمتی(برادر عبدالفتاح خدمتی) و فیصل حسین(Masoomi) به دفاع از عبدالفتاح خدمتی پرداخته و در مقابل محمد باقر سجودی(کارشناس) و سعید محمدی(تهیه کننده) و محمد حسینی(تهیه کننده) و حسن عباسی(مدیر تولید) و هاشم سعیدی(گوینده) طرف عقیل هشمی را گرفتند و با بالا گرفتن این اختلافات که گاهی نیز به درگیری فیزیکی میان سایر عوامل می انجامید، عبدالفتاح خدمتی به نشانه اعتراض از ساختمان شبکه خارج شده و اعلام داشت تا زمانی که عقیل هاشمی در این شبکه باشد، در این شبکه پا نمی گذارد!!! این اختلافات که از مدتها پیش و با تاسیس شبکه کلمه 2 توسط عقیل هاشمی و با وجود عدم رضایت عبدالفتاح خدمتی به وجود آمده بود، باعث مصرف شدن هزینه های فراوانی در این شبکه جدید گردید که عقیل هاشمی با توسل به برخی از سرمایه داران وهابی مقیم لندن و امارات و عربستان سعی در برپا نگه داشتن این شبکه و کم کردن بیننده های شبکه کلمه 1 داشت که این کارهای نمک نشناسانه عقیل هاشمی، باعث گردید عبدالفتاح خدمتی شخصا وارد عمل شود و نظر زکات دهندگان به عقیل هاشمی را برگرداند و در نتیجه شبکه کلمه 2 با کمبود بودجه مواجه گردید و در حال حاضر نیز شبکه کلمه 2 تعطیل شده و به جز پخش سرود و نشید هیچ برنامه ای بر روی آنتن نمی فرستد و در زیر نویس شبکه کلمه 1 این تعطیلی را به دلیل تراکم بدهی عنوان می کنند!!

برای دیدن فیلم تعطیلی شبکه کلمه 2 اینجا کلیک کنید



با وجود گذشتن 2 هفته از این اختلافات و قهر عبدالفتاح خدمتی با عقیل هاشمی، برنامه های این شبکه بدون حضور خدمتی پخش می شد و به دلیل عدم حضور برخی از عوامل فنی این شبکه، از امروز نیز سایر برنامه های این شبکه با اختلال مدیریتی و عدم وجود مجری و کارشناس پخش می شود و حذف بسیاری از برنامه های شبکه، خبر از تعطیلی این شبکه تا روزهای آینده می دهد.

برای دیدن فیلم اختلال در شبکه کلمه اینجا کلیک کنید

خانم باغ بهشت ، شبکه کلمه الان از لحاظ شرعی مال شبکه ولایت است چون عبدالله حیدری گفت اگر به سوال ما جواب بدهید شبکه کلمه مال شما می شود که اساتید در کلمه طیبه پاسخ دادند ، دوستان الان در جای جای برای خودشون شغلشون رو در شبکه کلمه انتخاب کردند :khaneh::khaneh::khaneh: ومی خواند برند سر کارشون

[="Comic Sans MS"][="DarkRed"]

به دلیل تقاضای بی شمار شیعیان غیور برای ادامه ثبت نام مدافعان حرم ، این امر هم اکنون با ساز و کار زیر فقط برای افرادی که در دو اجتماع مدافعان حرم موفق به ثبت نام نشده اند به مرحله اجرا در می آید.

ابتدا فرم ثبت نام را از اینجا دریافت نمایید..
سپس فرم را به دقت توسط نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop , Microsoft Word ,CorelDRAW , paint و ... تکمیل نموده و سپس آن را در اسرع وقت به آدرس ایمیل ارسال نمایید.

مشخصات صاحبین این فرمها بلافاصله به لیست داوطلبان مدافع حرم افزوده می شود.

[="Times New Roman"][="Navy"]


حمله پاپ فرانسیس به مکتب سرمایه داری !

پاپ فرانسیس در یکی از شدیدترین حملات و انتقادات خود نسبت به نظام اقتصادی جهان، تاکید کرد، دیگر نمی توان اقتصاد جهانی را بر مبنای خدایی که پول نامیده می شود، پایه ریزی کرد.
تسنیم به نقل از رویترز نوشت: پاپ فرانسیس در سفر یک روزه خود به مرکز ایالت کالیاری ایتالیا حدود 20 دقیقه با جوانان و کارگران بیکار این شهر دیدار و گفتگو کرد.

وی در جمع مردم ایالت کالیاری ایتالیا ضمن انتقاد شدید از نظام اقتصادی جهان گفت، نظام اقتصادی جهان را دیگر نمی توان بر اساس خدای پول پایه گذاری کرد. وی از بیکاران جهان خواست تا برای یافتن شغل مبارزه کنند.

بیش از 20 هزار نفر از مردم کالیاری ایتالیا شعار "شغل، شغل، شغل" سر دادند. وی در سپس در جمع 300 هزار نفر از مردم که برای شرکت در مراسم دعا و نیایش به مرکز ایالت کالیاری آمده بودند، افزود، ما این نظام اقتصادی جهانی شده را که این همه زیان و آسیب به ما وارد کرده است را نمی خواهیم. آن طور که خدا می خواهد مردان و زنان باید مرکز نظام اقتصادی جهان باشند نه پول.

وی تصریح کرد، در نظام اقتصادی امروز جهان پول پرستش می شود و به یک بت تبدیل شده است. نرخ بیکاری در بین جوانان کالیاری به بیش از 51 درصد رسیده است.

پاپ فرانسیس گفت، بیکاری تنها مشکل اروپا و ایتالیا نیست... این پیامد منفی نظام اقتصادی جهان است که ما را با این تراژدی غمناک روبرو کرده است.

منبع[SPOILER]
مشرق[/SPOILER][/]

نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمان این زمین لرزه را ساعت ۱۲:۳۶:۱۷.۸ با قدرت 1.6ریشتر در ري، تهران ثبت شده است.

class: news1

[TD="align: left"] تاريخ وقوع زلزله:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] پنجشنبه، 4 مهر 1392 در 12:36:17
(وقت محلي - تهران)
2013-09-26 09:06:17
(UTC)[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] بزرگي زلزله:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۱.۶[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] نوع بزرگي:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] MN [/TD]
[TD="width: 154 align: left"] موقعيت رومركز زلزله:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۳۵.۶۲ شمالي و ۵۱.۵۳ شرقي
[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] عمق:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۸ كيلومتر[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] عدم قطعيت مكاني:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۲.۲۲+/- كيلومتر در جهت شرقي - غربي[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] منطقه:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"]
استان تهران

[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] فاصله‌ها:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"]
8 كيلومتري ري، تهران
14 كيلومتري تهران، تهران
15 كيلومتري باقر شهر، تهران
14 كيلومتري تهران، تهران

[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] منبع:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"]
موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران

[/TD]


به نقل از موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران؛زلزله 4.6 ريشتري استان آذربايجان غربي را لرزاند.



class: news1

[TD="width: 154 align: left"] تاريخ وقوع زلزله:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] جمعه، 5 مهر 1392 در 13:32:44
(وقت محلي - تهران)
2013-09-27 10:02:44
(UTC)
[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] بزرگي زلزله:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۴.۶
[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] نوع بزرگي:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] MN
[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] موقعيت رومركز زلزله:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۳۷.۳۴ شمالي و ۴۵.۱۰ شرقي[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] عمق:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۱۰ كيلومتر[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] عدم قطعيت مكاني:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"] ۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۵.۵۵+/- كيلومتر در جهت شرقي - غربي[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] منطقه:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"]
استان آذربايجان غربي
[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] فاصله‌ها:[/TD]
[TD="width: 244 align: right"]
24 كيلومتري سيلوانه، آذربايجان غربي
24 كيلومتري اروميه، آذربايجان غربي
33 كيلومتري اشنويه، آذربايجان غربي
593 كيلومتري تهران، تهران
[/TD]
[TD="width: 154 align: left"] منبع:
[/TD]
[TD="width: 244 align: right"]
موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران
[/TD]

خدا رحم کنه فقط :Ghamgin:

تازه تو سمنان هم اومده ....... زلزله رو میگم

هر روز شاهد تصادفات رانندگی در ایران هستیم و روزی نیست که خانواده ای در ایران داغدار نشود
چندتایی هم در فامیل ما در اثر تصادف جوان از دنیا رفته اند. من میدانم خانواده این تصادف کرده ها چه میکشن
واقعا سخت است
من حتی نشستم برای اون سانحه مرگبار اتش گرفتن اتوبوس تهران - قم گریه کردم دله دیگه چیکار میشه کرد
برا همین گفتن بنی ادم اعضای یک پیکرند :geristan:
دلایل تصادف به نظر من:
1.کمتر به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه می کنیم
2.با خواب الودگی به رانندگی می پردازیم و میگیم خدا بزرگه ( درسته خدا بزرگه اما خدا عقلی هم به ما عطا کرده)
3.قبل حرکت ماشین رو از نظر نقص فنی کنترل نمی کنیم و باز میگیم خدا بزرگه ( خدا خیلی بزرگه اما دنیای مادی
قوانینی داره که اگه لاستیک ماشین صاف باشه میترکه)
4.ماشینامونو از جنس حلبی میسازیم و میگیم خدا بزرگه اگه به جایی خورد له نمیشه
مشکل بزرگ ما اینه:
ما اول باید عقل خودمونو به کار بندازیم بعد بگیم خدا بزرگه که برعکس عمل میکنم.
انشاالله هیچ وقت هیچ جایی شاهد تصادف نباشیم

فاطمیون 18;401474 نوشت:

http://www.askdin.com/thread26902-20.html#post377245

اسمش علی

چشم چپش نابینا شده…به خاطر تومور چشمی بدخیم دکترا
گفتن باید آب زیرچشمشو بکشن و الّا میزنه به مغزش و
زبونم لال میکشتش امّا اگه آب زیر چشمشُ بکشن فاتحه ی
صورتشخونده میشه …
رفقا،خواهرا،برادرا واسه شفای این طفل معصوم دعا کنید



شاید خدا دعا هامون رو براورده كنه و زندگی یه ادم متحول بشه .


دوستان عزیز علی کوچولو با این چهره معصومش به خدا پیوست.



مردی گرجستانی برای نزدیک تر بودن بیشتر به خدا در بالای صخره ای چهل متری و در منطقه ای متروکه در میان جنگل به زندگی خود ادامه می دهد.
این مرد تنها دو روز در ماه را آنهم برای خرید مایحتاج زندگی از نردبانی بر روی این صخره پایین می آید و به شهری در نزدیکی این محل می رود.


ابوالفضل;401629 نوشت:
مردی گرجستانی برای نزدیک تر بودن بیشتر به خدا در بالای صخره ای چهل متری و در منطقه ای متروکه در میان جنگل به زندگی خود ادامه می دهد.
این مرد تنها دو روز در ماه را آنهم برای خرید مایحتاج زندگی از نردبانی بر روی این صخره پایین می آید و به شهری در نزدیکی این محل می رود.

سلام
هیچ جایی از جای دیگر به خدا نزدیکتر نیست
او خدایی است که همه جا هست فراز کهکشانها و فرود دره ها به یک اندازه به خدا نزدیک اند
والله الموفق

[="Times New Roman"][="Navy"]سلام علیکم و رحمه الله

یاد داستان موسی و شبان افتادم استاد حامد بزرگوار

در قالب کلمات اظهار نظر کردن و تبئین آن مشکل است بله کار اشتباهی است ولی او بخاطر خدائی که تصور میکرده ظاهرا مصالح ساختمان را از این نردبان بالا برده و
بنا به تصورش بخاطر خدا و نزدیکی به او چنین کرده

اگر همین قسمت داستان بدرد من نوعی بخورد و درسی بخواهد به من بدهد این است که من برای رضای خدا و نزدیک شدن به خواسته او و خود او چه کرده ام؟

همین قسمت داستان نهیبی زیبا در خود دارد.

و من الله التوفیق

یاحق[/]

بزرگداشت چهلمین روز درگذشت شادروان معین رئیسی سه شنبه 92/7/9 ساعت 14 الی 16 برگزار خواهد شد.این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد و اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مهدیه پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهد برگزار می شود.

آدرس دانشگاه شاهد:: آزادراه تهران . قم - روبروي حرم مطهر امام خميني(ره)
معین رئیسی دانشجوی دانشگاه شاهد و عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد و عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل سراسر کشور در حادثه رانندگی که شهریورماه 92 برای وی اتفاق افتاد پس از 3 روز کما دار فانی را وداع گفت.
گفتنی است در این مراسم از کتاب خاطرات مرحوم معین رئیسی که شامل 14 خاطره کوتاه از وی است رو نمایی می شود.


خــــــــــــــــــــــــــدایـــــــــشــــــ بــــــــــــــــــــــیامــــــــــــــــرزد

درد بزرگیست
برای مادر و پدرش صبر آرزو میکنم

خدا انشالله صبر بده به پدر و مادرش !!!!

کل نفس ذائقه الموت و ثم الینا ترجعون

الله
سلام
اخ اخ اخ:geryeh:
متاسفانه عکس برای من نیومد ولی انشاءالله خدا بیامرزتش:geryeh:
خدا به پدر و مادرش صبر بده:crying:
تسلیت میگم:hey::crying:
:god:
یاعلی
:Gol:

سلام.

:Ghamgin:
خدا به پدر و مادر و بقیه خانواده شان صبر بده.:Sham:

الهییی
چه صورت مظلومی :(((
نمیفهمم
نمیفهمممممممممممممممممممممممممممممممممم
خدای این بچه ها پس کجاست ؟
:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
اصلا چرا خدا خواست که این بچه به دنیا بیاد :(((
واسه ی درد کشیدن اومده بود فقط خدا ؟
:((((((((((

خدا همه رفتگان را بیامرزد
انشاء الله این طفل معصوم از پدر و مادرش در قیامت شفاعت کند
الهی آمین

چشمش نمی دید
اما زیبا بود
چشمانش مرا گرفت...

خیره.....
در لابلای برق چشمانش
کوهی دیدم
از غم
بر دوش یک پدر
و دریایی
از اشک و خون
در چشم یک مادر

چشمش نمی دید...
اما زیبا بود
برق چشمانش
اشک در چشمم جاری ساخت
عمق چشمانش
تا ابد جاری...
و لبخند زیبایش
به من می گفت:
.
.
.
.
دل نبند....

آخه این دیگه چه مطلبی بود؟
نصف شبی اشک آدمو درمیارن...:Ghamgin:

ممنون:Gol::Gol::Gol:

این علی کوچولو بچه کی بوده ؟

خدا به پدر و مادرش صبر بده
ولی خوش بحالش پاک و معصوم اومد،پاک و معصوم هم رفت و از این درد راحت شد.:Sham::Sham:

[=microsoft sans serif]سلام
واقعا از دیدن این تایپک متاسف شدم چون خیلی وقت بود که خبر این علی کوچولو رو دیده بودم
فقط میتونم بگم خدا بیامرزتش...
و خدا به پدرو مادرش هم صبر عنایت کنه
:Sham:[=microsoft sans serif]
امیــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
:Rose:

خدایا بابت همه نعمتایی که دادی شکر.
خوشبحالش که پاک برگشته.الآن به نظرتون کجاست؟
این چه سوالیه مشخصه دیگه...

خدارحمتش کنه:geryeh:وبه خانواده اش صبربده یادش بخیرهمیشه دلم میخواست بچه بودم میمردم ادم پاک ومعصوم میره:crying:

خدا بیامرزتش.
روحش شاد.

meysam20;404910 نوشت:
خدا بیامرزتش.
روحش شاد.

بچه که گناهی نکرده که خدا بیامرزدش !!!!!!!

یامین;404908 نوشت:
خدارحمتش کنهوبه خانواده اش صبربده یادش بخیرهمیشه دلم میخواست بچه بودم میمردم ادم پاک ومعصوم میره

اما دیگه به کمال نمی رسه

بی نظیر;404918 نوشت:
اما دیگه به کمال نمی رسه
ای بابا مگه میشه تو این دوره زمونه به کمال رسید؟

shaparak;404920 نوشت:
ای بابا مگه میشه تو این دوره زمونه به کمال رسید؟

همه رو به تکامل اند حتی گنه کار
یکی زودتر می رسه یکی دیرتر
همین زندگی کردن تو این دنیای پر از مشکلات
و عبور کردن از انها خودش انسان و کم کم به کمال می رسونه