►●◄ اخبار پژوهشی- مذهبی ►●◄ آیت‌الله قائنی از شاگردان مرحوم آیت‌الله انصاری همدانی، درگذشت

تب‌های اولیه

1107 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

ان شاءالله که توفیق زیارتش نصیب ماهم بشه

با تمام ارادت و علاقه ای که نسبت به خاندان بزرگوار اهل بیت (ع) دارم اما باور این چیزها برام خیلی مشکله
چند سال پیش هم تو مسجد محل ما درخت توتی بود که مردم می گفتند هر سال عاشورا خون گریه می کنه و بعدها شایع شد که احتمالا کسی رنگ روی درخت می ریزه.
من فکر می کنم گفتن این چیزها به نفع شیعه نیست و باعث تمسخر ما به وسیله دشمنان میشه مگه اینکه مسئله به قدری بدیهی باشه که قابل انکار نباشه در غیر این صورت مطرح نشه بهتره

کشف قدیمی ترین نسخه از کتاب «من لا یحضر الفقیه» در یزد

گروه اجتماعی: مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از کشف قدیمی ترین نسخه از کتاب «من لا یحضر الفقیه» در یزد خبرداد که در سال ۵۷۴ هجری قمری نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه یزد، محمدرضا ملک ثابت، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ۲۵ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران استان یزد از کشف قدیمی ترین نسخه از کتاب «من لا یحضر الفقیه» در یزد خبرداد که در سال ۵۷۴ هجری قمری نوشته شده است.

وی این استان را را چهارمین استان کشور در نگهداری اسناد خطی دانست و افزود: جمع آوری، حفاظت، نگهداری، پردازش و ارائه محتوایی اسنادی که در کشور وجود دارد اعم از اسناد دولتی و یا اسناد در دست مردم است از وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

این مسئول گفت: استان یزد به دلیل اقلیم و آب و هوا شرایط خوبی برای نگهداری کاغذ داشته این در حالی است که در سایر استانها باتوجه به عواملی مانند تاخت و تاز، رطوبت و … اسناد خطی تخریب شده اند و در استان یزد به دلیل نبود این عوامل و همچنین قناعت پیشه بودن یزدیها اسناد بسیاری در دست مردم وجود دارد که سبب شده تا یزد به عنوان چهارمین استان از نظر نگهداری اسناد خطی مطرح باشد.

به گفته ملک ثابت اسناد موجود در دستگاههای دولتی تا زمانی که نیاز است در بایگانی دستگاهها نگهداری می شوند و پس از خلع استفاده، به بایگانی راکد فرستاده می شوند بنابراین وجود اسناد بسیار زیاد در ادارات، فضای زیادی را اشغال کرده و برای نگهداری و حفاظت از آنها به هزینه و وقت زیادی نیاز دارد که سازمان اسناد ملی، در این خصوص وظیفه جمع آوری و نگهداری اسناد را بر عهده دارد.

وی با اشاره به جداسازی اسناد ضروری و غیر ضروری از بین اسناد ادارات، افزود: اسنادی که در پژوهشهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بکار برده می شوند اسناد ضروری و اسنادی که هیچ گونه احتمالی مبنی بر رجوع به آنها در آینده وجود ندارد اسناد غیر ضروری شناخته می شوند.

ملک ثابت خواستار در اختیار قرار دادن یک سوله به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان شد و ادامه داد: اگر با همکاری مسوولین این امکان فراهم شود، اسناد غیر ضروری در این مکان نگهداری و طبقه بندی می شوند چراکه ممکن است اسنادی که اکنون ضروری نیستند در آینده اسناد ضروری تلقی شوند و محل رجوع و استفاده باشند.

او در مورد نگهداری کتابهای خطی در سازمان اسناد ملی یزد گفت: افراد می توانند از طریق وقف و اهدای اسنادشان زمینه نگهداری آنها را در سازمان اسناد فراهم کنند. همچنین سازمان اسناد ملی استان می تواند اسناد را از خانواده ها خریداری کند همچنن می توان به صورت امانت آنها را در سازمان نگهداری کرد چراکه دمای زیاد، باد و طوفان، رطوبت، غارت، دزدی و … عوامل خطری برای حفظ اسناد خطی می باشند.

وی اظهار کرد: در بخش آرشیو شفاهی سازمان، با افراد شهیر استان مصاحبه هایی انجام شده به عنوان مثال مصاحبه های با مهدی آذر یزدی اواخر سال گذشته در قالب کتاب «حکایت پیر قصه گو» منتشر شد و در این راستا مصاحبه هایی با پیشکسوتان جهاد و خون، یاران انقلاب، کسبه و اصناف، پزشکان، هنرمندان، مداحان و پیرغلامان اهل بیت صورت گرفته که منتظر بودجه به منظور چاپ کتاب از آنها هستیم.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به بخش شناسایی و جمع آوری اسناد در سازمان، تصریح کرد: در این بخش حدود ۲۰۵ میلیون برگ سند ادارات شناسایی شده که یک میلیون و ۷۰۰ هزار سند ضروری تشخیص داده شد و بیش از ۲۰۳ میلیون برگ سند مجوز امحاء دریافت کرد که با این اقدام موفق شدیم ۵ هزار مترمربع از بایگانی ادارات استان را تخلیه کنیم.

وی به واحد پردازش سازمان اسناد ملی استان، اشاره کرد و افزود: در این واحد ۲۳۰ هزار برگ سند طبقه بندی شده است. دو هزار کاست به صورت دستی فهرست نویسی شد و یک هزار و ۸۰۰ سند سیستمی شده است.

وی ادامه داد: در واحد اطلاع رسانی و ارتباطات سازمان که نوار و فیلم و … نگهداری می شود به یک هزار و ۷۴۰ نفر از پژوهشگران و اساتید دانشگاه خدمات آرشیوی ارائه شده است.

ملک ثابت با بیان اینکه در بخش آرشیو شفاهی، با ۱۰۸ نفر از بزرگان یزد مصاحبه انجام شده اضافه کرد: این تعداد مصاحبه، معادل ۲۶ هزار و ۴۰۳ دقیقه می باشد که به صورت عکس، صوت و … نگهداری می شود.

وی افزود: در سال گذشته کلیه مصاحبه های سازمان دیجیتال سازی، ارتقاء کیفی و ساماندهی شد و با توجه به کمبود نیرو ۳۰ درصد از مصاحبه ها پیاده سازی شد.

وی با بیان اینکه در کتابخانه ملی سازمان نیز ۶ هزار کتاب تاریخ و مرجع و ۳ هزار جلد کتاب عمومی وجود دارد گفت: در سال گذشته اهدای کتاب به کتابخانه سازمان داشتیم به طوری که از سوی استاد مازارچی ۱۰ هزار جلد کتاب به سازمان اهدا شد.

این مسوول آموزش دانشجویان، کارآموزان و کتابداران، جمع آوری اسناد شهید صدوقی، برپایی نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان در هفته کودک، ساماندهی آرشیو مطبوعات کشوری و محلی، تجهیز مجازی مدیریت اسناد ملی استان و برپایی نمایشگاههای تخصصی اسناد به مناسبت های مختلف را از دیگر اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد برشمرد.

منبع:روح الامین


چهار حالت «جدال» از دیدگاه امام حسین(ع)/
علامت مناظره خوب چیست

مجادله و مناظره ‏اى که در جهت غلبه بر طرف مقابل و یا به عنوان اظهار فضل و دانش باشد، نه تنها بی‌فایده و بی‌نتیجه است، بلکه موجب تیرگى و تاریکى دل و پیدایش خلاف و دشمنی در میان بحث ‌کنندگان خواهد شد.

برای اینکه درک درستی از «جدال احسن» از دیدگاه قرآن و روایات داشته باشیم، ابتدا باید «جدل» و «مغالطه» در منطق، «جدال مطلق» و «جدال احسن» در قرآن تبیین شوند. در منطق، پنج روش برای مبارزه فکری با طرف مقابل معرفی شده که این روشها به «صناعات خمس» شناخته شده و عبارتند از: برهان، خطابه، جدل، مغالطه و شعر. البته، سه روش اول با مبانی صحیح و قابل دفاع به نتیجه مورد نظر رسیده، اما در دو روش باقیمانده، هرچند که برخی افراد را می توان با کمک آنها مجاب ساخت، اما در واقع، مبانی استدلال از صحت کافی برخوردار نبوده و تنها با توجه به ضعف فکری طرف مقابل، امکان پیروزی بر آنها وجود دارد.

روش «جدل» در منطق، عبارت از آن است که با استفاده از مقدماتی که مورد پذیرش و قبول طرف مقابل می باشد، به نتیجه دلخواه خود دست یافته و او را ناگزیر به تسلیم در برابر استدلال خود کنیم. این روش از آن جهت مناسب است که حریف نمی تواند مقدمات استدلال ما را مخدوش بداند، چون در این صورت، مبانی فکری او نیز دچار خدشه و آسیب می شود.

در قرآن کریم، 29 بار از ریشه «جدل» استفاده شده است که تنها دو مورد آن را می توان منطبق بر جدل تعریف شده در دانش منطق دانست. یکی در آیه41 سوره عنکبوت "وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْکِتابِ إِلاَّ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن"‏. و دیگری در آیه 125 نحل " جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن".‏ که در هر دوی آنها، عبارت "ِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن" به کار گرفته شده است و به عبارتی، تنها این نوع از گفتگو که با شیوه ای مناسب و منطقی انجام می شود، مورد تأیید قرآن می باشد.

دیگر آیات قرآن که در آنها ریشه «جدل» وجود دارد، معنای مطلق جدال را می دهد و نه «جدل منطقی». جدال در معنای مطلق آن، نشانگر گفتگویی بی نتیجه است در حالی که «جدل منطقی» و یا «جدال احسن» ممکن است نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد. به عنوان نمونه، خداوند در توصیف کافران در سوره «غافر» می فرماید: "جادَلُوا بِالْباطِلِ لِیُدْحِضُوا بِهِ الْحَق"‏. یعنی آنان با استفاده از مقدمات باطل، تلاش بیهوده ای را جهت از بین بردن حقیقت انجام می دهند. این نوع از «جدال» در واقع «جدل منطقی» نبوده، بلکه در برخی موارد، نوعی مغالطه به شمار می آید و در موارد دیگری در گفتگوهای احساسی بدون استدلال مورد استفاده قرار می گیرد.

در احادیث و روایات که از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده است، بر دوری از جدل تأکید شده است؛ چنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «به هیچ چیزی پس از نهی از بت‌پرستی به اندازه نزاع و ستیزه‌کردن با دیگران نهی نشده‌ام».

بحث و گفت‌وگو اگر برای اثبات و بیان حقیقت باشد، لازم است عنوان تعلیم یا تعلم در آن منظور شود، و آنچه از این ‌دو عنوان خارج است؛ از مرحله حقیقت، بیرون و به منظور خودنمایى و خودبینى خواهد بود. طرفین مناظره و بحث اگر بخواهند از گفت‌وگوى خودشان نتیجه مثبت و مفید بگیرند مى‏ بایست با خلوص نیت و آزادى فکر در صدد تعلیم و تعلم باشند. مجادله و مناظره ‏اى که در جهت غلبه بر طرف مقابل و یا به عنوان اظهار فضل و دانش باشد، نه تنها بی‌فایده و بی‌نتیجه است، بلکه موجب تیرگى و تاریکى دل و پیدایش خلاف و دشمنی در میان بحث ‌کنندگان خواهد شد.

آیات قرآن و روایات اسلامی ما را از نزاع و گفت‌وگوهای بی‌فایده و اعتراض بر گفتار دیگران بدون غرض و مقصود دینی برحذر داشته است، چراکه نه تنها فایده و نفعی ندارد، بلکه موجب دشمنی، نفاق، و از بین رفتن سلامت عقل می‌گردد. امام صادق(ع) به نقل از امام حسین(ع) می‌فرماید: «جدال از چهار حال بیرون نیست: اول اینکه مباحثه در مسئله ‏اى است که هر دو طرف نسبت به آن، علم و اتفاق نظر نسبت به آن دارند؛ در این صورت، هر دو از مرحله خلوص و صفا بیرون رفته و علم خود را ضایع کرده و طلب رسوایى و فضیحت نمودید. دوم، آنکه هر دو جاهل به آن موضوع مورد بحث هستند که در این حالت، نادانى خود را آشکار نموده و روى جهل با همدیگر مجادله کرده ‏اند. سوم، اینکه یکی عالم است و با شخصى که جاهل است جدال مى‏ کند. در این صورت، مقصود آن عالم؛ روشن کردن لغزش طرف مقابل از روی ظلم به او است و چهار، یکی جاهل بوده که با شخص عالم جدال مى‏ کند. در این صورت شخص جاهل، احترام و منزلت عالم را حفظ نکرده و نسبت به او ستم کرده است. پس جدال به هر صورت زشت و ناروا است، و کسى که انصاف داشته باشد و در مقابل حق تسلیم باشد، قهراً جدال را ترک خواهد کرد، و در این حالت ایمان خود را محکم نگه‌داشته و سلامتى دین خود را نیکو گرفته و عقل خود را از لغزش و اشتباه حفظ کرده است».

خبرگزاری مهر،
کد خبر: 2057368

align: center

[TD="colspan: 2"][/TD]
[TD="colspan: 3"]به دنبال تهديد تروريستهاي سلفي سوري مبني بر جسارت به آستان مقدسه حرم حضرت زينب (سلام الله عليها)؛ پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) بر فراز گنبد حرم خواهر گرامي‌شان به اهتراز در آمد.



[/TD]

align: center

[TD="bgcolor: #D9FCBE colspan: 3 align: center"] 20هزار شهروند مصري شيعه شدند
[/TD]
[TD="align: center"]
[/TD]
[TD="colspan: 2"][/TD]
[TD="colspan: 3"]پيش از اين نيز يک دختر دانشجوي الازهر به مذهب شيعه گرويده بود که اين امر در کشور جنجال آفرين شد و مسئولان دانشگاهي وي را به بخش اداري براي پاسخگويي ارجاع دادند.

به گزارش صفحه عربي شيعه آنلاين،‌ در حالي که وهابي ها در مصر تلاش دارند تا جلوي تشيع در کشور را بگيرند، ۲۰ هزار نفر از مردم مصر در اسکندريه شيعه شدند.


در همين راستا براثا اعلام کرد: در حالي که تکفيري ها و وهابي هاي مصر عليه شيعيان تظاهرات برپا مي کنند و با سر دادن شعارهاي شنيع خواستار کشتار شيعيان هستند، تبليغات آنها نتيجه عکس داده است و 20 هزار نفر از مردم مصر در اسکندريه به مذهب شيعه گرويده اند.

پيش از اين نيز يک دختر دانشجوي الازهر به مذهب شيعه گرويده بود که اين امر در کشور جنجال آفرين شد و مسئولان دانشگاهي وي را به بخش اداري براي پاسخگويي ارجاع دادند.

به نظر مي رسد، با وجود اقدامات وهابي ها عليه شيعيان، گرايش مردم مصر به تشيع بيشتر شده است.

گفتني است، بر اساس سرشماري هاي غير رسمي، کشور مصر دو ميليون شيعه دارد.

[/TD]

align: center

[TD="bgcolor: #d9fcbe colspan: 3"]مفتي مصري: ازدواج با زنان شيعه حرام است
[/TD]
[TD="colspan: 2"] [/TD]
[TD="colspan: 3"] وي در خطبه ي روز جمعه ي خود در مسجد "التابعين" قاهره با آوردن نام مذهب حقه ي تشيع در کنار بهائيت، اظهار داشت: ازدواج با زنان شيعه ي رافضي و بهايي حرام است زيرا همگي کافر و بودايي هستند؛ اما ازدواج با زنان اهل کتاب خواه يهودي يا مسيحي جايز است! وي اين اظهارات خود را هنگام بحث و توضيح انواع ازدواج هاي حرام بيان داشت.

به گزارش «شيعه نيوز»، "ابوبکر الحنبلي" يکي از اعضاي شوراي موسوم به "شوراي علماي مصر" در يک سخنراني ، ازدواج با زنان شيعه را حرام اعلام کرد و افزود: زن شيعه کافر و چون يک بودايي است.

وي در خطبه ي روز جمعه ي خود در مسجد "التابعين" قاهره به آوردن نام مذهب حقه ي تشيع د رکنار بهائيت، اظهار داشت: ازدواج با زنان شيعه ي رافضي و بهايي حرام است زيرا همگي کافر و بودايي هستند؛ اما ازدواج با زنان اهل کتاب خواه يهودي يا مسيحي جايز است! وي اين اظهارات خود را هنگام بحث و توضيح انواع ازدواج هاي حرام بيان داشت.

گفتني است شيعه هراسي در مصر مدتي است به اوج خود رسيده است به نحوي که چندي پيش "محمود حامد" سخنگوي جريان جوانان شيعي مصر طي سخناني ضمن محکوم کردن افزايش حملات به تشيع در اين کشور اعلام کرد: عامل اين گونه حملات و سازماندهي به آنان فقط سلفي ها هستند، وي افزود: سلفي ها چون عروسکي در دست سعودي هستند و مذهب وهابي سعودي را در مصر پياده کرده و طبق آن عمل مي کنند، و اين موضوع را در سرکوب شيعيان به خوبي به نمايش گذاشته اند.

در همين راستا "نوار عثمان " از فعالان سياسي مصر در سخناني مي گويد:" سال هاي سال است که شيعيان در اين کشور رفت و آمد مي کنند و هيچ مشکلي هم پيش نياورده اند اما حالا که افراطيون سلفي در رأس امور مصر قرار گرفته اند، شيعيان به يکباره مشکل ساز شده اند! به نظر من چنين ادعايي اصلاً منطقي نيست"

[/TD]



تهديد به نسل کشي روستاهاي شيعه نشين توسط رهبر "ارتش آزاد"

"عبدالحميد زکريا"، پس از پيروزيهاي مکرر ارتش سوريه در منطقه ي "القصير" و پاک کردن اين منطقه از عناصر تکفيري و تروريستي در تهديداتي که حاکي از ناتواني اين ارتش و عصبانيت آن بود، اعلام کرد: ما تمام شهرها و روستاهاي شيعه نشين را نابود خواهيم کرد و همه را خواهيم کشت.

به گزارش «شيعه نيوز»، "عبدالحميد زکريا" يکي از رهبران ارتش موسوم به "ارتش آزاد" که براي براندازي حکومت فعلي سوريه توسط دولتهاي خليج و ترکيه سازمان دهي شده است، پس از پيروزيهاي مکرر ارتش سوريه در منطقه ي "القصير" و پاک کردن اين منطقه از عناصر تکفيري و تروريستي در تهديداتي که حاکي از ناتواني اين ارتش و عصبانيت آن بود، اعلام کرد: ما تمام شهرها و روستاهاي شيعه نشين را نابود خواهيم کرد و همه را خواهيم کشت.

اين اظهارات براي اولين بار از شبکه ي سعودي "العربيه" به صورت مستقيم و زنده پخش مي شد.

شايان ذکر است که " شهر استراتژيک القصير در استان حمص در طول يک سال گذشته به پايگاهي براي تروريست‌ها تبديل شده بود که ارتش سوريه در چند روز گذشته عمليات گسترده‌اي براي پاکسازي اين شهر مهم مرزي را آغاز کرده است.تا کنون خسارت‌هاي مالي و جاني فراواني به ترويست‌ها در اين شهر وارده شده است و ارتش سوريه در حال پيشروي در محورهاي شمالي القصير است".

اقدامات همسر امير قطر عليه شيعيان

پس از تخريب اين قبور،‌ حجة الإسلام و المسلمين شيخ "محمد حبيب" از روحانيون شيعه در قطر با حضور در قبرستان شيعيان به سخنراني عليه حکومت پرداخت ...

به گزارش شيعه آنلاين،‌ شاهزاده "موزه المسند" همسر امير قطر چند سالي است که نفوذ بسيار زيادي در دستگاه اطلاعاتي و امنيتي قطر داشته و بسياري از دستوراتي که خطاب به اين ارگان صادر شده،‌ از سوي او بوده است.

رسانه هاي قطري فاش کردند که فردي به نام "خالد المسند" رابط بين شاهزاده موزه با دستگاه اطلاعاتي و امنيتي قطر است. "خالد المسند" چند سالي است که مسئول هماهنگي ميان کاخ امير قطر با سازمان اطلاعات و امنيت اين کشور است اما عملا به نوچه همسر امير قطر تبديل شده است.

به گفته اين رسانه هاي قطري، "محمد المسند" هم که در حال حاضر رئيس سازمان اطلاعات و امنيت قطر است،‌ با کمک و حمايت شاهزاده موزه به قدرت رسيد از همين رو به طور کامل با وي هماهنگ است و از او فرمان برداري مي کند.

"محمد المسند" به داشتن موضعي سخت و ضد شيعي شهرت دارد. او از زماني که روي کار آمده تاکنون،‌ به درخواست همسر امير قطر، فشارها و محدوديت هاي بسيار زيادي عليه شيعيان اين کشور اعمال کرده است.

از جمله اين اقدامات ضد شيعي مي توان به موارد ذيل اشاره کرد:

1- تخريب تعدادي از مساجد و حسينيه هاي شيعيان که آخرين آن "مسجد الصفار" و نيز "حسينيه تاريخي امام حسين عليه السلام" در دوحه بود. پس از تخريب هم مجوز ساخت مجدد اين مسجد و حسينيه صادر نشد. مرکز فرهنگي شيعيان دوحه هم پلمپ و مجوز آن لغو شد.

2- تخريب قبور شيعيان که آخرين بار حدود 4 ماه پيش صورت گرفت. قبرستان شيعيان در منطقه "بوهامور" در دوحه قرار دارد. پس از تخريب اين قبور،‌ حجة الإسلام و المسلمين شيخ "محمد حبيب" از روحانيون شيعه در قطر با حضور در قبرستان شيعيان به سخنراني عليه حکومت پرداخت اما دستگاه هاي امنيتي او را تهديد کرده و مجبور به ترک محل کردند.

3- زير فشار قرار دادن علما و روحانيون شيعه. البته ناگفته نماند متأسفانه در کشور قطر فقط دو روحاني شيعه وجود دارد که عبارتند از: سيد شاکر، که چند سالي است از برگزاري نماز جماعت و سخنراني منع شده و دستگاه هاي امنيتي او را گوشه نشين کرده اند. ديگري هم شيخ "محمد حبيب" است که تاکنون بارها و بارها بازداشت شده و منزلش مورد حمله قرار گرفته است. چندي پيش هم گذرنامه او و خانواده اش توقيف شد تا نتواند از قطر خارج شود.

4- ممنوع بودن تحصيل قطري ها در حوزه هاي علميه.

5- ممنوع الورود بودن سخنرانان و روحانيون شيعه به قطر. سازمان اطلاعات قطر با اين کار مانع برگزاري مراسم توسط شيعيان مي شود.

6- ممنوعيت تأسيس کتابخانه و مرکز صوتي توسط شيعيان.

7- اخراج يا عدم راه دادن ايرانيان به قطر به هر بهانه اي ممکن با هدف جلوگيري از فعاليت هاي فرهنگي و ديني.

تصاوير اعدام وحشيانه 5 يمني در عربستان


عدام به صلب کشيدن اين افراد،‌ به شدت مورد انتقاد سازمان ها و مؤسسات مدافع حقوق بشر در عربستان و ديگر کشورهاي عربي گرديده است.

به گزارش شيعه آنلاين، وزارت کشور سعودي روز گذشته پنج شهروند يمني را به اتهام ارتکاب جرائم متعدد به شکلي وحشيانه اعدام کرد.

پس از اعدام اين پنج نفر،‌ وزارت کشور سعودي با صدور بيانيه‌اي رسمي اعلام کرد که اعدام اين افراد منطقه «الجازان» در جنوب عربستان صورت گرفته است.

در اين بيانيه آمده: اين افراد بدليل ارتکاب جرائم متعدد و تشکيل باند دزدي و قتل، محکوم به اجراي حد «محاربه» شدند که بر اساس قوانين عربستان گردن زدن و مصلوب کردن است.

گفتني است اعدام به صلب کشيدن اين افراد،‌ به شدت مورد انتقاد سازمان ها و مؤسسات مدافع حقوق بشر در عربستان و ديگر کشورهاي عربي گرديده است.
[SPOILER]



[/SPOILER]


[=times new roman]

[=times new roman]

[=times new roman]هشتاد هزار شیعه دو شهر سوریه در محاصره

[=times new roman]

[=times new roman]اهالی و به ویژه کودکان این منطقه در اثر نبود مواد غذایی و دارو جان می سپارند و بیشتر از یک سال است که هیچ گونه دارویی در این منطقه یافت نمی شود ؛ و بیماری های مسری مانند "تیفود، هپاتیت" و سوء تغذیه میان مردم مخصوصا کودکان شایع شده است
[=times new roman]

[=times new roman] با ادامه ی محاصره ی دو شهر شیعه نشین " نبل و الزهرا" در حلب، و نبود غذا، دارو و ... ، مردم این مناطق از سازمانی بین المللی و بشردوستانه مانند سازمان پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ و... تقاضای کمک فوری کردند.
[=times new roman]

[=times new roman]یک پزشک در گفتگو با سایت لبنانی "خبر پرس" اعلام کرد: کودکان این منطقه در اثر نبود مواد غذایی جان می سپارند و بیشتر از یک سال است که هیچ گونه دارویی در این منطقه یافت نمی شود و ما با طب گیاهی سعی می کنیم بیماران و زخمی ها را درمان کنیم.
[=times new roman]

[=times new roman]بیماری های مسری مانند "تیفود، هپاتیت" و سوء تغذیه میان مردم مخصوصا کودکان شایع شده است؛ در پایان می گویم: امروز درخواست کمک خود را خطاب به همه ی جهانیان فریاد می زنیم و اعلام می کنیم که امید بسیاری به کمک های سازمان پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ برای دخالت فوری در این فاجعه داریم؛ این منطقه نیاز بسیار فوری به دارو و غذا دارد و بیماران و کودکانی داریم که هر لحظه در مقابل چشمان ما جان می دهند.
[=times new roman]

[=times new roman]گفتنی است : "نبل و الزهراء دو شهر مهم شیعه‌نشین شمال شهر حلب سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، از یک سال پیش تا کنون در محاصره کامل تروریست‌های مسلح تکفیری قرار گرفته‌، ولی متأسفانه این خبر، از سوی ابررسانه‌های جهانی سانسور شده است.
[=times new roman]

[=times new roman]‌این دو شهر با جمعیت بالغ بر هفتاد هزار نفر، میزبان نزدیک پانزده هزار مسلمان شیعی دیگر نیز هستند که در پی آشوب‌های دو سال اخیر سوریه به آنجا پناهنده شده‌اند. خون مردم این دو شهر به جرم شیعه بودن از سوی سلفی‌های خارجی، مباح و کشتن آن‌ها جایز اعلام شده است".

انتهای پیام/ ز.غ «شیعه نیوز»،

کد خبر: ۵۵۹۱۳
[=courier new]تاریخ انتشار: ۳۰ارديبهشت ۱۳۹۲

توطئه کثيف وهابيت عليه حضرت علي (ع)

هدف وهابيون از اين کار اين است که بگويند، ولادت علي بن أبي طالب درون کعبه مسأله معجزه آسا و يا فضل و برتري نيست از همين رو هر زني مي تواند درون کعبه نوزاد خود را به دنيا آورد.

به گزارش صفحه عربي شيعه آنلاين،‌ اخبار رسيده به خبرنگار ما حاکي از آن است که پيروان فرقه ضاله وهابيت قصد دارند با توطئه اي جديد، فضل و برتري حضرت علي عليه السلام را زير سؤال ببرند.

گفته مي شود بر اساس اين توطئه جديد و طراحي شده،‌ قرار است يک زن باردار به اصطلاح براي طواف کردن به کعبه نزديک شود،‌ و در همين هنگام وقت ولادت نوزاد وي فرا رسد، و مأموران حفاظت کعبه براي اينکه فارغ شدن اين زن باردار مقابل ديد مردم طواف کننده صورت نگريد، فورا درب کعبه را باز کنند و او را وارد کعبه کنند تا نوزاد وي درون کعبه متولد شود.

هدف وهابيون از اين کار اين است که بگويند، ولادت علي بن أبي طالب درون کعبه مسأله معجزه آسا و يا فضل و برتري نيست از همين رو هر زني مي تواند درون کعبه نوزاد خود را به دنيا آورد.

در واقع پيروان اين فرقه منحرف که خودشان نيز به ولادت حضرت علي عليه السلام درون کعبه اذعان دارند،‌ با اين کار تلاش مي کنند ولادت کودک ديگري درون کعبه را با حضرت علي شريک کنند تا اين حادثه را مسأله اي عادي و طبيعي جلوه دهند.

ناگفته نماند وهابيون همچنين چندي پيش تلاش کردند با پارچه مشکي رنگ کعبه،‌ شکاف و محل تولد حضرت علي عليه السلام که رکن يماني ناميده مي شود را بپوشانند.

کتابچه انتخاباتی khamenei.ir حاوی توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای درباره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.
دانلود از http://KHAMENEI.IR

باغ بهشت;353257 نوشت:
بر اساس اين توطئه جديد و طراحي شده،‌ قرار است يک زن باردار به اصطلاح براي طواف کردن به کعبه نزديک شود،‌ و در همين هنگام وقت ولادت نوزاد وي فرا رسد، و مأموران حفاظت کعبه براي اينکه فارغ شدن اين زن باردار مقابل ديد مردم طواف کننده صورت نگريد، فورا درب کعبه را باز کنند و او را وارد کعبه کنند تا نوزاد وي درون کعبه متولد شود.

با سلام
یاد معاویه افتادم که توی نماز صدقه میداد تا بگه آیه ولایت در مورد اونه.
و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین.

تحريف حديث ثقلين اين بار توسط دکتر صالح بن غانم السدلان
تحريف و خيانتي ديگري از سوي وهابيون بر حديث ثقلين در کتاب (بحوث أثر ندوة القرآن في تحقيق الوسطية ودفع الغلو)اين کتاب در چهارقسمت هست که در قسمت سوم تحت عنوان (مفهوم الغلو في الکتاب والسنة) دکتر صالح بن غانم السدلان در صفحه 146 اين کتاب،به خدا و رسول،و همه مسلمين خيانت کرده و مي گويد:در مسنداحمد حديث ثقلين چنين آمده:" إني تارک فيکم الثقلين: کتاب الله ، وسنتي " حال آن که حديث چنين نيست و کتاب الله و عترتي اهل بيتي هست.دقت کنيد:
((والطائفة المنصورة التي هي " على ما کان عليه رسول الله صلى الله عليه وسلم وأصحابه " وهم أهل السنة النبوية: " أهل الحديث " ( 1) وأهل الأثر والاتباع، وهم المفارقون لجميع أهل التفرق والابتداع وأهل الآراء والأهواء)).
==============================
پاورقي کتاب : (( (1) وفي الحديث بإسناد حسن: " إني تارک فيکم الثقلين: کتاب الله ، وسنتي " أخرجه أحمد في مسنده ج 3 / 17)).




گر پاورقي در تصوير به خوبي قابل مشاهده نيست،کليــک کنيد
حال به همين حديث که اين عالم نما مي گويد در مسنداحمد کتاب الله و سنتي هست،نگاه کنيم ببينيم اين ناصبي راست مي گويد.



به چاپ ديگري از مسنداحمد-موسسه الرساله-هم دقت کنيد و ببينيد که پيامبر خدا دستور داده که از کتاب خدا و اهل بيت ايشان اطاعت شود و نه کتاب خدا و سنت!
IMAGE(<a href="http://www.valiasr-aj.com/userfiles/%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87%20%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C" rel="nofollow">http://www.valiasr-aj.com/userfiles/%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87%20%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C</a>(1).png)
IMAGE(<a href="http://www.valiasr-aj.com/userfiles/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%20%D9%88%20%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C" rel="nofollow">http://www.valiasr-aj.com/userfiles/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%20%D9%88%20%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C</a>(1).png)
نکته آخر:مخاطب گرامي،رسول خداص فرموده که از کتاب خدا و اهل بيت ايشان اطاعت و پيروي شود،چه اشکالي دارد که به دستورات رسول خداص عمل کنيم اگر واقعا مسلمان هستيم؟! اما از آنجايي اهل بدعت و ضلالت،اساس مکتب شان نابود نشود،در روز روشن بر کتب خود هم دروغ مي بندند و حديث کتاب الله و اهل بيتي را کتاب الله و سنتي تحويل ما مي دهند.
چه فرقي است بين اين پيروان مکتب سقيفه-اين خوارج زمان- و يهوديان در تحريف کتاب ها ؟!


مزار حجربن عدی(ع) بازسازی می‌شود




به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسن پلارک گفت: در آستانه برگزاری مراسم رونمایی از ضریح حضرت مسلم(ع) بودیم که مرقد حجربن عدی(ع) مورد تعرض قرار گرفت و به‌دنبال آن تقاضاهای زیادی برای بازسازی و ساخت ضریح برای آن بزرگوار به ستاد بازسازی عتبات عالیات ارسال شد.پلارک درباره ارسال حرم حضرت مسلم(ع) به عراق گفت: به‌دنبال استقبال بی نظیر مردم تهران، روز گذشته ۱۰ هزار نفر برای بازدید از این ضریح مطهر به فرهنگسرای خاوران مراجعه کردند و با توجه به اینکه هم اکنون بازسازی تعمیراتی نیز بر روی ضریح هانیة‌بن عروه در مسجد کوفه درحال انجام است تولیت حرم از ماخواستند که دو ضریح را در پایان شعبان رونمایی کنیم.وی افزود: بنابراین ممکن است حرم حضرت مسلم(ع) بیشتر از ۱۰ روز میهمان شهروندان تهرانی باشد.

منبع:روح الامین

[h=2][/h][h=2]مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای برگزار می‌شود[/h]




به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در راستای پاسداشت مفاخر علمی و فرهنگی و تکریم آنان همچون گذشته در نظر دارد مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله سید محمد خامنه‌ای، از اعضای شورای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا را برگزار کند.این مراسم با حضور دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اندیشمندان، فرهیختگان، علما و محققین داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و به پاس سال‌ها فعالیت علمی، فرهنگی و سیاسی آیت الله سید محمد خامنه‌ای از مقام شامخ این عالم وارسته تجلیل به عمل خواهد آمد.این مراسم دوشنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در تالار وحدت به نشانی خیابان حافظ، تقاطع خیابان انقلاب برگزار می شود.

منبع:روح الامین

بسم رب المهدی

هیچ‌كس از رأی من مطلع نخواهد شد


رهبری، یك رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یك رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی كه در صندوق انداخته نشود، هیچ كس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممكن است آن كسانی كه صندوق دست آنها است، بعد باز كنند، خط اين حقير را بشناسند، بفهمند بنده به چه كسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، كسی مطّلع نخواهد شد. اينجور نيست كه كسی بيايد نسبت بدهد كه رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نيست. اگر چنين نسبتی داده شد، اين نسبت درست نيست.

[h=3]بیانات در حرم مطهر رضوی 1392.1.1[/h]
[/HR]رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر به موضوع انتساب نظر رهبری در انتخابات به برخی افراد اشاره كردند و گفتند: این حرفها همیشه بوده و واقعیت هم ندارد زیرا كسی نمی داند كه رهبری به چه فردی رأی خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: رهبری نیز همانند بقیه مردم یك رأی بیشتر ندارد.
ایشان با اشاره به تبلیغات رسانه های بیگانه درخصوص رأی و نظر رهبری در انتخابات تأكید كردند: دشمنان براساس اهداف شناخته شده آنها، این تبلیغات را در دستور كار خود قرار داده اند اما نظام اسلامی بدون توجه به این تبلیغات، و بر اساس هدف، راه و تدابیر مشخص، كار خود را انجام خواهد داد.

[h=3]دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب 1392.2.8[/h]

فیلم کامل سخنرانی امام در 12 بهمن 57
اولین بار چه کسی وعده آب و برق مجانی را داد؟!


به دهه فجر که میرسیم حال و هوای ایران دگرگون میشود و همه به یاد تظاهرات و راهپیمایی های 1357 می افتند.

به یاد رهایی از دستان استکبار جهانی ، به دست آوردن استقلال و عزت ، سرنگونی حکومت طاغوت و....

اما سوال دیگری در بین نسل سومی ها به وجود می آید و آن سوال اینکه: چرا سخنرانی امام خمینی (ره) در تاریخ 12/11/1357 در بهشت زهرا که تلویزیون پخش میکند سانسور شده است و قسمتهایی از سخنرانی ایشان که درباره مجانی شدن آب و برق و اتوبوس هست سانسور شده و پخش نمیشود؟

مگر امام خمینی(ره) در بهشت زهرا نفرمودند که آب و برق و اتوبوس را مجانی میکنیم ، پس چرا تلویزیون این قسمت از سخنرانی امام(ره) را سانسور کرده و پخش نمیکند؟

  • نمونه سخنرانی مونتاژ شده امام در 12 بهمن 1357

بعد از دانلود کردن فیلم کامل سخنرانی امام در روز 12 بهمن 57 در قسمت بالا . میتوانید به سایتهایی همچون یوتیوب بروید و سخنرانیهای مونتاژ شده امام را با همین عنوان مشاهده نمایید .
نمونه ای از آن سخنرانیهای مونتاژ شده را در سایت آپارات مشاهده نمودم و در زیر لینک آنرا در اختیارتان قرار میدهم.


[h=1] لینک مورد نظر + سخنرانی امام خمینی در 22 بهمن - بهشت زهرا [/h]
دانلود این کلیپ + دانلود نمایید

لازم به ذکر هست که بالای این کلیپ نوشته شده سخنرانی امام در 22 بهمن-بهشت زهرا، که سخنرانی امام 12 بهمن در بهشت زهرا بوده نه 22 بهمن.
در این کلیپ از چند سخنرانی متفاوت امام مونتاژ شده که قسمتهایی از این سخنرانی مربوط به روز 12 اسفند 57 است. که ربطی به سخنرانی 12 بهمن 57 ندارد.

    [*=right]اولین بار چه کسی وعده آب و برق مجانی را داد؟!

برگی دیگر از یک دروغ ۳۰ ساله!



سی سال است که دشمنان امام و انقلاب، با وارونه سازی یک خبر و تحریف ماجرا، مدعی هستند که امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران قول داده است که آب و برق مجانی می‌شود. دروغگویان حتی مدعی هستند که امام بزرگوار ما، در بدو ورود به وطن یعنی در دوازدهم بهمن سال ۵۷ این وعده را به مردم داده است!



اما رجوع به اصل سخنان امام در بهشت زهرا نشان می‌دهد که اصلا و ابدا چنین وعده‌ای در سخنرانی امام خمینی وجود ندارد و در حقیقت این مساله مربوط است به سخنرانی ایشان در ۱۲ اسفند سال ۵۷ و در مدرسه فیضیه.

البته برای دشمنان امام فرقی نمی‌کند که این سخنرانی مربوط به ۱۲ بهمن باشد یا ۱۲ اسفند. آنها با استناد به این سخنرانی و عدم تحقق چنین وعده‌ای، می‌خواهند اینگونه وانمود بکنند که امام خمینی و یا انقلاب، مردم را فریب داده‌اند و یا با چنین وعده‌هایی انقلاب را پیش برده‌ا‌ند و یا اینکه این قبیل وعده‌ها فاقد پشتوانه علمی و کارشناسی و به دور از واقعیت بوده است! متاسفانه در نوشته‌های ضدانقلاب انواع و اقسام توهین و اهانت و فحاشی را علیه امام می‌بینیم.
در مقابل، دوستان امام و انقلاب و حتی برخی مسئولان رسمی کشور هم گاهی ضمن تایید این مساله، به زعم خود سعی کرده‌اند با توجیهات مختلف از امام و انقلاب دفاع کنند! گویا اینها هم باور کرده‌اند که امام چنین وعده‌ای را به مردم داده است! مثلا آقای علیرضا محجوب نماینده مجلس گفته است:«حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند آب و برق برای مردم رایگان است، اما پس از آن کارشناسان اعلام کردند که اجرای این موضوع تنها برای افراد کف جامعه امکانپذیر است.»



این اظهارات موافق و مخالف در حالی صورت می‌گیرد که مراجعه به اسناد انقلاب و آرشیو مطبوعات آن روز، نشان می‌دهد که شخص دیگری غیر از امام برای اولین بار این وعده را به مردم داده است! در حقیقت مطلب امروز من هم افشای این دروغ سی ساله و بیان یک واقعیت پنهان است.



ابتدا به عبارت امام توجه کنید: «علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را میخواهیم مرفه کنیم. شما به معنویات احتیاج دارید، معنویات ما را اینها بردند. دلخوش نباشید که تنها مسکن میسازیم ، آب و برق را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدهیم. شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم. اینها شما را منحط کردند؛ این قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند ‌که خیال کردید همه چیز ‌این ‌است.»



همان طوری که اشاره شد این سخنرانی مربوط است به روز شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۵۷. از این عبارات مشخص می‌شود که حتما شخصی غیر از امام این دلخوشی مادی را برای مردم به وجود آورده است! با مرور اخبار روزهای قبل از سخنرانی امام، این شخص نامعلوم و این حقیقت پنهان مشخص می‌شود.



کیهان ۸ اسفند ۱۳۵۷ / سخنگوی دولت : «برای کم در آمدها؛ آب و برق مجانی می‌شود!» سخنگوی دولت کسی نیست جز آقای عباس امیرانتظام! به عبارت دیگر لایحه‌ی آب و برق مجانی را اولین بار دولت موقت مهندس بازرگان تصویب کرد و وعده‌ی آنرا هم به مردم داد و امام خمینی چند روز بعد، این وعده‌ی دولت موقت را تصحیح و تکمیل کردند!





در حقیقت امام به خاطر این که مبادا این قبیل وعده‌های دولتی، انقلاب اسلامی را به انقلابی صرفا مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می‌کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می‌شود! امام بزرگوار ما توضیح می‌دهد که انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه دارد به فکر رفاه مادی مردم باشد، دنبال رفاه و سعادت معنوی آدمها هم هست. چرا که انقلاب اسلامی بیشتر از آنکه مادی باشد، انقلابی معنوی برای گستتن بندهای اسارت و بردگی ناشی از استبداد و استعمار و استحمار بود.



پس در سخنان امام خمینی وعده‌ای وجود ندارد. ایشان با توجه به احتمال تغییر ذائقه مردم و تحریف معنا و مفهوم و آرمان انقلاب، هدف اصلی انقلاب را برای مردم و شاید هم برای دولت موقت تبیین ‌کردند.



فراموش نکنیم که دولت مهندس بازرگان و اعضای کابینه و شخص آن مرحوم، خودشان را آدم‌هایی متخصص و روشنفکر می‌دانستند که توانایی حل مشکلات مردم را دارند. آنها گاهی به صراحت و گاهی هم با ایما و اشاره، روحانیون و رهبران انقلاب را به سنتی بودن و بی‌سواد بودن متهم می‌کردند!




به هرحال خوب یا بد، جدای از اینکه موافق این وعده باشیم یا مخالف آن و اصلا هر تفسیری که برای وعده آب و برق مجانی داشته باشیم، این دولت بازرگان بود که اولین بار این لایحه را تصویب کرد و خبر این وعده‌ی تاریخی را هم شخص آقای امیرانتظام یعنی سخنگوی دولت موقت و معاون نخست وزیر وقت در اختیار مطبوعات قرار داد!



پس اگر به زعم ضدانقلاب، وعده‌ی دروغی داده شده و یا وعده‌ای غیرکارشناسی به مردم داده شده، چرا کسی از بازرگان و دولت موقت اسم نمی‌برد؟! عدم اشاره ضدانقلاب و حتی دوستان انقلاب در سی سال گذشته به این حقیقت مهم و پنهان، جالب و عجیب است. اگر عبارت «آب و برق مجانی» را در اینترنت جستجو کنید، صدها و شاید هزاران سایت و وبلاگ و کلیپ و فیلم اهانت آمیز علیه امام خمینی پیدا می‌کنید که همه آنها بدون کمترین اشاره‌ای به این مصوبه دولت بازرگان، فقط و فقط به امام خمینی اهانت می‌کنند! اما کسی نمی‌گوید که سخنان امام، در حقیقت اشاره به وعده دولت بازرگان بوده است!



امروز که به مدد آرشیو کیهان، مشخص شده است اولین بار این وعده را دولت موقت به نخست وزیری مهندس بازرگان به مردم داده و خبر آن را هم شخص عباس امیرانتظام در اختیار مطبوعات قرار داده، آیا دروغگویان و هتاکان، به این حقیقت اعتراف می‌کنند؟ البته احتمالا، حالا که همه چیز ثابت شده، باز هم باید منتظر سوالات و شبهات جدید باشیم! ماجرای گاو بنی اسرائیل را که یادتان هست؟!



پی نوشت و اصلاحیه



بعضی دوستان معتقدند که تصویب آب و برق مجانی در دولت، تحت تاثیر سفارشات امام خمینی به دولت موقت بوده است. دلیل این دوستان پیام ۱۴ ماده‌ای امام در تاریخ ۹ اسفند و نطق تلویزیونی مرحوم بازرگان در تاریخ ۲۳ اسفند ۵۷ است. مهندس بازرگان در این مصاحبه تلویزیونی که متن آن در کیهان ۲۴ اسفندماه نیز به چاپ رسیده، ادعاهایی را درباره امام مطرح کرده است. مثلا وی ادعا کرده است که امام بدون مشورت با دولت و یا با صدور اعلامیه، خواسته است که آب و برق مجانی شود!



در حالی که اگر صحیفه امام را مرور کنیم، قبل از تاریخ مصوبه هیات دولت، هیچ سخنرانی و اطلاعیه‌ای از طرف امام سراغ نداریم که به موضوع آب و برق مجانی اشاره شده باشد. تنها موردی که وجود دارد همان پیام ۱۴ ماده‌ای مورخ ۹ اسفندماه است که بعد از تصویب آب و برق مجانی در دولت، صادر شده است. البته امام در این نامه از قید «فعلا» و «برای طبقات کم بضاعت» استفاده کرده است .



پس این احتمال وجود دارد که پیش از این، رهبران انقلاب یا شورای انقلاب و یا امام به طور خصوصی و نه از طریق فشار رسانه‌ای و یا صدور اعلامیه، به دولت پیشنهاد چنین کاری را داده باشند. اما چرا مرحوم بازرگان در مصاحبه ۲۳ اسفند ادعا کرده است امام از طریق اعلامیه و بدون مشورت با او دستور داده؟!


نگاهی به آرشیو سخنان امام نشان می‌دهد که علت اصلی ناراحتی مهندس بازرگان چیز دیگری بوده است. چون قبل و بعد از تصویب لایحه دولت، نشانه‌ای از نارضایتی دولت از این پیشنهاد دیده نمی‌شود و موردی هم سراغ نداریم که امام در اعلامیه و یا سخنرانی عمومی، دولت را برای این مساله خاص تحت فشار قرار داده باشد. اتفاقا برعکس، امام بعد از تشکیل دولت موقت، بارها مردم را به همکاری با دولت در جهت رفع محرومیت‌ها تشویق و به صراحت تاکید می‌کرد که رفع این محرومیت‌ها به زمان زیادی نیاز دارد.



نکته اینجاست که امام در روزهای قبل از مصاحبه بازرگان (دهم و پانزدهم اسفند) انتقادات تندی را به سیاست گام به گام دولت در رفع مفاسد دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها و باقی ماندن برخی مظاهر رژیم گذشته مطرح کرده بود که این مساله موجب ناراحتی و گلایه مهندس بازرگان می‌شود. اما وی سعی کرد بدون ارائه پاسخی قانع کننده به انتقادات اصلی و اساسی امام و با اشاره به مسائلی چون آب و برق مجانی که مصوبه دولت خودش نیز بود، انتقادهای امام را احساسی و غیرتخصصی معرفی کند!



به هرحال آب و برق مجانی، چه با سفارش امام بوده و چه نبوده، مصوبه دولت موقت در تاریخ ۸ اسفند ۵۷ بوده است آنهم با قید فعلا و برای اقشار کم درآمد، نه برای همیشه و همه مردم. نکته مهمتر اینکه علی‌رغم چاپ اصل سخنان دوازدهم بهمن امام در مطبوعات آن روز، هنوز هم عده‌ای اصرار دارند که امام در بدو ورود به ایران، وعده‌ی آب و برق مجانی را داده است!




عکس را بزرگتر ببینید

(منبع : گزارش روزنامه کیهان 14/11/1357)


عکس را در اندازه بزرگتر ببینید

منابع: برتربین , رایگاه , آهستان

لطفا این مطلب را به دیگران اطلاع رسانی نمایید




فرزند کودک «حجت الاسلام سید ابراهیم السید» که مسلحان وحشی سر او و اعضای خانواده اش را بریدند.

[SPOILER]

[/SPOILER]

رَحِمَ اللّهُ من قَرَأَ الفاتِحَةَ مع الصَّلوات


از همه عزیزان درخواست دارم که به محض ورود و مشاهده مطلب برای شادی روح این خانواده فاتحه ای قرائت کنند ، باشد که مورد رحمت خداوند تبارک و تعالی قرار بگیریم .

قرائت سوره مبارکه حشر برای فرج حضرت بقیه الله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و نابودی فرقه ضاله وهابیت ، این خوارج عصر و سگان اهل جهنم ، توصیه می شود .

*بسم ألله...*

سلام علی قلب زینب الصبور

الهی بَرکن،ریشه ی ظلم و کفر رو!

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

[SPOILER]
[/SPOILER]

لعنت بر اولی و دومی، گوساله و سامری امت

لعنت خدا به وهابیون
لعنت خدا و رسولش به قاتلین

:Ghamgin:خیلی غم انگیزه . من متاسفم که اشرف مخلوقات ...:Graphic (61):

خدا

به ولای علی اگر مولام (سید علی) حکم جهاد بدن یکیشون رو سالم نمیذاریم . وهابیای وحشی زنا زاده هستن وگرنه حیوانات هم اینطور وحشی گری نمی کنند
یا صاحبالزمان العجل

به کجا نگاه می‏کنی شهید کوچک ما؟ ... شاید به «علی اصغر حسین» که گلویش مانند تو دریده شد...
اخبار تکمیلی در شیعه نیوز

مختصر اثبات الرجعه از محمد بن مسلم آورده است كه مردى از ابوعبدالله(عليه السلام)پرسيد : قائم كى ظهور مى كند ؟ فرمود : وقتى گمراهى و ستم زياد شود و هدايت اندك باشد ; اصلاح و رستگارى كم باشد و مردان با مردان و زنان با زنان آميزش جنسى كنند . فقيهان دنيا دوست شوند و بيشتر مردم به شعر و شاعرى روى بياورند . گروهى از بدعت گذاران مسخ شوند و به صورت ميمون و خوك درآيند . سفيانى بيايد ، سپس دجال خروج كند و در فريبكارى و گمراهى زياده روى نمايد .

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ

ورود ممنوع;360702 نوشت:
فرزند کودک «حجت الاسلام سید ابراهیم السید» که مسلحان وحشی سر او و اعضای خانواده اش را بریدند.


سلام
به قول مرحوم آیت الله آیت اللهی امام جمعه فقید شهرمان :
حقیقت شهید بدن خونین او نیست بلکه روح والای اوست
اگر قادر به مشاهده روح والای این بزرگواران بودیم
بدن خونینشان موجب تاثر ما نمی شد
بلکه موجب غبطه ما می شد

چرا که ایشان : احیاء عند ربهم یرزقون هستند
و به قول امام راحل :
ما خاکیان محجوب یا افلاکیان چه دانیم که عند ربهم یرزقون یعنی چه ؟
وهوالشهید

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر .اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم.هرکس نظرمنودیددعای فرج وصلوات یادش نره:parandeh:

بنام او

باسلام ..

باعذر فراوان از همه عزیزان ، این مطلب را زدم برای عنوان { ضبحه کودکی شیعی در سوریه که گویا سر او و خانواده او را که همگی اعضای یک خانواده روحانی شیعی بودند را به بدترین و وحشیانه ترین حالت ممکن بریده که .. که گویا و متاسفانه تاپیک مورد بحث خیلی بی موقع قفل گردید و بطور اتوماتیک متصل شدم به صفحه اول این موضوع .. لذا بازهم ببخشید و انشاا...که مرتبط شوند}

لعنت خدا به وهابیون
لعنت خدا و رسولش به قاتلین

خیلی غم انگیزه . من متاسفم که اشرف مخلوقات ..

همگی خواهید بخشید اما من میگویم افسوس و آه دیگر بس است .. فریاد و شیون و حتی شاخه و شون هم دیگر بس است .. اینها چه دردی را دوا مینماید که ما ملت و ما مردم هنوز هم نتوانستیم تشخیص دهیم که دشمنان واقعی وحشی صفت ما چه کسانی هستند و متاسفانه هنوز نتوانستیم بین بد و بدتر بتوانیم بد را انتخاب نموده تا که پوزه بدترها را {وهابیون خونخوارشیعه را} بخاک ذلت بمالیم که در اصل این دشمنان درون دینی مایند که دشمنان واقعی مایند که ما باید فقط دعا کنیم که خدا نیارد آنروزی را که قدرت جهانی مانند یک چشم برهم زدنی نیز بدست آنان برسد که ..؟؟

که بارها و بارها خواستم در این سایت و انجمن محترم مطرح نموده و حتی فریاد برارم که بخدا و بدین و به پیغمبر و به امامان معصوم عزیزمان که ما ایرانیان و شیعیان دشمن شناسان خوبی نیستیم که متاسفانه هنوز هم نتوانستیم بفهمیم که {دشمن دانا و مرد به از دشمن نادان وحشی صفت گاه دوست نما یعنی چی..؟؟}
هنوز نمیدانیم که کینه و اوغده را وهابیت از ما بدل گرفته اند و نه اهل سنت و نه مسیحیان و نه بودائیان که فقط وهابیان ..

و متاسفانه یک بدی که تعدادی از ما شیعیان داریم این است که تا این بدبختی ها سر تک تک خودمان نیایند نمیتوانیم درک کنیم که وهابیون چه مقدار بدتر و خطرناکتراز برخی دیگر از دشمنان اعتقادی ما میباشند که این نمونه بارز و آشکارش از هزاران نمونه روشن و آشکار دیگر ی که حتی اخبارش هم بگوش ما شاید نرسند.. آیا باید بازهم خدا و امامان ما ازاین نشانه ها برای ما بیشتر بفرستند تا ما بفهمیم که باید نگاهمان به کدامین سو بچرخد ..؟؟ آیا باید شهیدانی بیش از یک کودک معصوم و بی گناه یک روحانی دلسوز و زحمتکش تقدیم روشنایی ذهن خاموش یا تیره ما گردد تا بخوبی دریابیم که دشمنان واقعی ما در واقع از درون دین اند و نه از برون که ..؟؟

که واقعا تا چه مقدار باید سرهای حجت الاسلامها و روحانیون بی گناه و در واقع خواهران و برادران و کودکان معصوم شیعی بر سر نیزه های کین وهابیت قرار گیرند تا که شاید ما مردم سرمان به سنگ بخورد و هوشیار شویم که دشمنان واقعی ما کی اند و کجایی اند و کجایند..؟؟

واقعا تا چه مقدار باید تاوان پرداخت نماییم .. واقعا دلمان بدرد نمیاید از چنین داستانهایی ؟؟ واقعا دلمان نمیلرزد وقتی چنین صحنه هایی میبینیم یا حتی چنین داستانهایی میشنویم ؟؟ واقعا کی دلمان بدرد میاید و کی باتمام وجود دلمان بدرد میاید و کی میتوانیم بفهمیم که اینها دشمن تر از هر دشمنی اند و کی ما مردم باید آگاه و هوشیار شویم که بخدا دشمنان واقعی ما در کنار گوش ما و بلکه در درون دین خودمان اند و بلکه بسیار هم خطرناکتر از دشمنان برون دینی مایند کما اینکه الان داریم به عینه و بوضوح آنها را میشنویم یا میبینیم ..
و اتفاقا همینها هم هستند که ما را سرگرم جنگ و دعوا با دنیای غرب نموده و مینمایند و خودشان پاهاشان را کشیده اند کنار تا که ما ایرانیان و شیعیان از این دشمنی با دنیای قدرت هر روز ضعیف تر از روز قبل شویم تا بتوانند با کوچک شدن ما ، همین بلا را یک روز سر تک تک ما مردم و شیعیان بیاورند ..

واقعا که پیام و هشدار از این روشن تر و آشکارتر نمیتوانست بدست ما برسد {شاید لازم باشد قدری بیشتر تامل و فکرنماییم}
{قدری بیشتر تا که بدانیم باید دشمنان خود را معقولانه و بر اساس نیازها و شرایط داخلی و جهانی خودمان دسته بندی نماییم و ابتدا با تکیه بر ثروت فرصت و ثروت زمان ابتدا بفکر ثروتمند نمودن ایرانی و شیعه درجهان باشیم و سپس بفکر اهداف و آرزوهای بلند و بزرگ دیگر و برای رسیدن به این هدف ، هر سیاست و حرکت و وسیله ای نیز توجیه پذیر خواهدبود کمااینکه همه ملل دنیا برای سعادت خود چنین کرده و بازهم چنین خواهند کرد.. یعنی حفظ دین و مذهب و اعتقاد خود}

{ببخشیدکمی هم طولانی شد،اما اینهافقط چکیده ای بودند از درده دلهای ناگفته من و حتی شایدخودشما}

{باسپاس}

ورود ممنوع;360702 نوشت:
فرزند کودک «حجت الاسلام سید ابراهیم السید» که مسلحان وحشی سر او و اعضای خانواده اش را بریدند.

[=times new roman]بِأَی ذَنْبٍ قُتِلَتْ«9»
به کدامین گناه کشته شدند؟!

لعنت خدا بر ظالمین .

حمید علیمی مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) پس از ۲۰ روز تلاش توانست از طریق کشور ثالث خود را به سوریه برساند و در میان مدافعان حرم حضرت زینب برای دفع شر وهابی های ملعون از این حرم امن اهل بیت جای بگیرد.
صحبت های آقا حمید در رابطه با سفرشون به سوریه :

سلام
راجع به اومدنم به سوریه یه توضیح میدم
ولله قسم من از طرف هیج مرجعی یا شخص دیگه ای به سوریه نیومدم
حدود ۲۰ روز تلاش کردم تا خودم رو به اینجا رسوندم
پروازهای ایران به دمشق اکثرا کنسل شده
ومن از طریق کشور دیگه ای وارد سوریه شدم
کاری به دولتش ندارم
به شوق حرمی اومدم که هر خشت اون ریشهء عمر حسینی هاست
عمری گفتم یالیتنا کنا معک
و حالا وقتشه که این حرف رو ثابت کنم.
در انتها بازهم مؤکدا تاکید میکنم:
من با هیج مرجعی تاکید میکنم هیج مرجعی ارتباط ندارم
و فقط یکی دو نفر از دوستانم مرجع تقلید بنده رو میشناسن.

ولی نسبت به همشون ارادت دارم.تا بعد یاعلی.

[SPOILER]



[/SPOILER]

همه ی علمای اسلام درباره این جنایت سکوت نکنند

گروه دین و اندیشه «خبرگزاری دانشجو»، شهادت شیخ حسن شحاته و دوستان وی در مراسم نیمه شعبان در روستای جیزه که به دست سلفی های تکفیری رخ داده بود نه تنها قلب هر انسانی منصفی را می آزرد؛ بلکه سبب خشم و ناراحتی مراجع تقلید و علماء برجسته شیعه و اهل سنت شده است.

در همین راستا پیام آیت الله مکارم شیرازی به شرح زیر، صادر شده‌است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر بسیار تأسف بار حمله سلفی های تکفیری به مراسم جشن میلاد امام عصر (عج) در استان جیزه مصر و کشتن چهار نفر از شیعیان محل بویژه عالم بزرگوار شیخ حسن شحاته موجب تألم و تأسف و نگرانی شدید گردید؛ امروز مشکل ترین معضل جهان اسلام، سلفی های تکفیری هستند که با اعمال وحشیانه خود ضربه سنگینی بر پایه های اسلام، آبرو و حیثیت مسلمین در جهان وارد می کنند و اسلامی را که آیین رحمت و محبت است، آیین خشونت و خونریزی و قساوت و بی رحمی معرفی می کنند.
متأسفانه مصر عزیز مواجه با توطئه ای صهیونیستی شده که ثبات و امنیت و استقرار آن را هدف قرار داده است و در صورت عدم چاره اندیشی مناسب ممکن است ابعاد آن کل منطقه را فرا گیرد. در دوسال گذشته خشونت های فرقه ای متوجه اقلیت مسیحی آن کشور بود و اینک متوجه پیروان و اتباع اهلبیت علیهم السلام شده است در حالی که محبت اهل بیت علیهم السلام در مصر ریشه دار و عمیق است و این گونه جنایات با طبیعت مردم متدین و شریف مصر هیچ گونه سنخیتی ندارد.
ریشه این جنایات به سخنرانی ها و تبلیغات مذهبی خطرناکی بر می گردد که گروههای وهابی تکفیری بر ضد مذاهب دیگر انجام می دهند و طی آن به راحتی خون دیگران را مباح اعلام می کنند؛ متأسفانه این تحریکات طی هفته های اخیر شدت گرفته و می تواند باعث تداوم برادرکشی گردد!
ما به همراه سایر سازمان و مجامع اسلامی و بین المللی جهان ضمن محکوم کردن این جنایت بی سابقه، آمادگی حوزه های علمیه را برای هرگونه گفتگوی علمی با علمای مصر در چارچوب تقریب مذاهب و تحکیم وحدت اسلامی اعلام می داریم و از علمای محترم الأزهر شریف و تمام شخصیت هایی که این جنایت فجیع را بشدّت محکوم کرده اند تشکر و سپاسگزاری می کنیم و از همه علمای اسلام می خواهیم که در برابر این جنایت سکوت نکنند و عکس العمل لازم را نشان دهند، و از دولت مصر می خواهیم که در محاکمه و مجازات عاملان این جنایت تعلل نورزد.

خاضعانه از خداوند قادر متعال می خواهیم که اسلام و مسلمین را از شرّ این گروه رهایی بخشد.
ناصر مکارم شیرازی

حوزه علمیه قم

۱۷ شعبان المعظم ۱۴۳۴ هجری قمری

منبع:روح الامین


الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا ﴿نساء/76﴾

كسانى كه ايمان آورده‏اند در راه خدا كارزار مى‏كنند و كسانى كه كافر شده‏اند در راه طاغوت مى‏جنگند پس با ياران شيطان بجنگيد كه نيرنگ شيطان [در نهايت] ضعيف است.

بدون شرح






حسن جان شهادت مبارك اي برادرم

مي بينم كه فرزندان معاويه لعنت الله عليه، به بدن بي جان تو هم مانند مولايت امام حسن ع رحمي نكردند

قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ

چقدر شبيه مولايت امام حسن ع شده اي

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ﴿محمد/7﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر خدا را يارى كنيد ياريتان مى‏كند و گامهايتان را استوار مى‏دارد

الهم لعن جبل و الطاغوت

این افراد می خوان به خیال خودشون اسم شیعه رو محو کنن اما مگه تونستن اسم حسین رو بعد از قرن ها از خاطر ه ها پاک کنن

:Gol: شهادت افتخار ماست :Gol:

سلام
کل حزب بما لدیهم فرحون
این حزب شیطانی یعنی وهابیت و سلفیه هم به جنایتی که کرده اند شادند
تا شناخته شود کسی که در راه انسانیت و خداست از کسی که در راه جنایت و حیوانیت است
وهوالله الموفق

ما هنوز شهادت بی درد میطلبیم غافل از آنکه شهادت را جز به اهل درد نمیدهند (شهید همت)

شهادت هنر مردان خداست

سلام الان که داشتم اینو میخوندم باتوجه به بلاهایی که پس از شهادتشون سر جنازشون آوردن نمیدونم چرا یاد امام حسن (ع) افتادم ..... انگار تاریخ یه بار دیگه داره یه جورایی تکرار میشه...:Sham::Sham::Sham:

مه حنانه;362764 نوشت:
نگار تاریخ یه بار دیگه داره یه جورایی تکرار میشه

اين كلام امير المومنين علي ع است كه فرمودند: تاريخ مدام در حال تكرار شدن است

به گزارش مشرق، دکتر "محمود جابر" استاد دانشگاه و اندیشمند شیعه مصر در گفت‎وگو با رسا، به تشریح جزئیات قتل چهار شیعه از سوی سلفی های این کشور پرداخت و گفت: بنده این جنایت را کاملاً مشاهده کردم. در حالی که شیخ حسن شحاته به همراه اهالی روستا برای برگزاری میلاد امام زمان(عج) آماده می‎شدند بیش از سه هزار تروریست تکفیری مسلح از صبح در روستا حضور یافته و با محاصره خانه‌ها به هیچ کس اجازه خروج از منزل را ندادند.

وی افزود: این حمله ساعت‌ها طول کشید و ما بارها با پلیس و نیروهای امنیتی تماس گرفتیم اما آنها تأکید داشتند که امنیت روستا در کنترل کامل است. پلیس نیز نه‌تنها هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداد بلکه تعدادی از خودروها را نیز در اختیار حمله‌کنندگان قرار داد.

محمود جابر تصریح کرد: تروریست‌ها سر شیخ حسن شحاته را از بدن جدا کردند، سه تن دیگر نیز بر اثر ضربات متوالی حمله‌کنندگان جان خود را از دست دادند. تکفیری ها به این امر نیز بسنده نکرده و پیکرها را در خیابان ها بر روی زمین کشیده و دو پیکر را به آتش کشیدند.

استاد دانشگاه مصر، دولت را همدست جنایتکاران توصیف کرد و اظهار داشت: این جنایت از سوی تکفیری‌ها با همکاری دستگاه‌های دولتی رخ داد، زیرا با وجود این که فیلم‌های این جنایت منتشر شده و خبرنگاران نیز آن را مخابره کرده‌اند اما هیچ فردی بازداشت نشده است.

وی با اشاره به علاقه شدید شهروندان روستا به شیخ حسن شحاته، ادامه داد: مراسم میلاد امام زمان(عج) بیش از 10 سال است که در این روستا برگزار می‌شود و اهالی روستا به‌شدت دوستدار شیخ شحاته بودند. آنچه درباره حمله اهالی روستا به شیخ منتشر شد، کذب محض است و بنده کاملاً از رابطه بسیار نزدیک اهالی با این فقید آگاه بودم.

محمود جابر از مواضع الازهر در قبال تشیع به‌شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه الازهری که هم‌اکنون پیام محکومیت صادر می‌کند بیش از یکسال است که در آتش فتنه می دمد. الازهر که به اعتدال و برادری اسلامی معروف بوده هم‌اکنون به عاملی برای فشار علیه تشیع مبدل شده است.

این اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد: شیخ الازهر با متهم ساختن شیعیان به زدن اتهاماتی نظیر مزدوری جمهوری اسلامی ایران در این فتنه نقش داشت و بنده احتمال می‌دهم که این حمله به دستور شیخ الازهر رخ داده باشد.

وی بر پیگیری کامل حقوق شیعیان و قصاص جنایتکاران تأکید کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم ماجرا به خشونت کشیده شده و جنجال بیافرینیم. ما از شیوه‌های قانونی برای قصاص جنایتکاران بهره می‌گیریم و با یاری‌گرفتن از دوستان داخلی و خارجی و سازمان‌های حقوق بشر از حق خود دفاع کرده و اجازه ضایع‌شدن خون شهدای‌مان را نمی‌دهیم.

محمود جابر با اشاره به درخواست دولت مصر مبنی بر عدم برگزاری مراسم سوگواری برای شهدای این جنایت، بیان داشت: شیخ شحاته و شهدای شیعه به درخواست دستگاه‌های امنیتی مصر بدون هیچ مراسمی به خاک سپرده شدند. ما نمی‌خواهیم این فتنه ادامه یابد، بلکه با مجازات عاملان این جنایت درصدد خاموش ساختن آتش فتنه هستیم.

[="Times New Roman"][="Navy"]

شما دینتون را فروختید و ما خریدیم



ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ!


"جواد فرهنگی" در صفحه گوگل پلاس خود نوشت : بانوی محجبه ای در یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در فرانسه خرید می‌کرد؛ خریدش که تموم شد برای پرداخت رفت پشت صندوق. صندق‌دار یک خانم بی‌حجاب و اصالتاً عرب بود.

صندوق‌دار نگاهی از روی تمسخر بهش انداخت و همینطور که داشت بارکد اجناس را می‌گرفت اجناس او را با حالتی متکبرانه به گوشه میز می‌انداخت. اما خانم باحجاب ما که روبنده بر چهره داشت خونسرد بود و چیزی نمی‌گفت و این باعث می‌شد صندوقدار بیشتر عصبانی بشه ! بالاخره صندوق‌دار طاقت نیاورد و گفت: «ما اینجا توی فرانسه خودمون هزار تا مشکل و بحران داریم این نقابی که تو روی صورتت داری یکی از همین مشکلاته که عاملش تو و امثال تو هستید! ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ! اگه می‌خوای دینت رو نمایش بدی یا روبنده به صورت بزنی برو به کشور خودت و هر جور می‌خوای زندگی کن!»

خانم محجبه اجناسی رو که خریده بود توی نایلون گذاشت، نگاهی به صندق‌دار کرد… روبنده را از چهره برداشت و در پاسخ خانم صندوق‌دار که از دیدن چهرهٔ اروپایی و چشمان رنگین او جا خورده بود گفت: «من جد اندر جد فرانسوی هستم…این دین من است . اینجا وطنم…شما دینتون را فروختید و ما خریدیم.

منبع :

[SPOILER]
«شیعه نیوز» به نقل از شبستان
کد خبر: ۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲[/SPOILER]

سلام

متاسفانه براي بار دوم و در اقدامي ضد شيعي، صفحه خبرگزاري اهل بيت - ابنا- كه متعلق به مجمع جهاني اهل بيت(ع) است، در ويكيپديا فارسي بسته شده.

دوستاني كه در ويكيپديا شناسه كاربري دارند لطفا اعتراض خود را به بسته شدن اين خبرگزاري كه بيان كننده اخبار شيعيان مظلوم سرتاسر جهان به بيش از 20 زبان زنده دنياست اعلام كنند:

صفحه خبرگزاري اهل بيت در ويكيپديا

خبرگزاري اهل بيت(ع) - ابنا

آغاز ثبت نام دوازدهمین اعتکاف دانشجویی دانشگاه های مشهد
در حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا (ع)

**************************************************************
مهلت ثبت نام از 23 تیر تا ساعت 24 روز 30 تیر 1392
ثبت نام در این اعتکاف فقط ویژه دانشجویان دانشگاه های مشهد
می باشد و از پذیرش دانشجویان دیگر شهرستان ها معذوریم.

[="Times New Roman"][="Navy"][=times new roman]
نباید گفت غرق گناهیم اما امام حسین(ع) داریم

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نباید بگوییم که "ما غرق گناهیم اما امام حسین(ع) داریم". اگر مراسم برای امام حسین(ع) برگزار کنیم و رشوه خوار باشیم و تقلب کنیم و مال یتیم بخوریم رابطه ما با امام حسین(ع) نیز قطع می‌شود.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود در سخنانی، اظهار داشت: خداوند در آیه ۲۴ و ۲۶ سوره ابراهیم دو مثال بسیار زیبا به پیامبر(ص) بیان فرمود و کلام طیب و سخن ارزشمند و نیکو را تشیبه کرده به درختی که ریشه‌های آن محکم در زمین وشاخه‌های آن در آسمان قرار دارد و دائما میوه هایش نمایان است و سخن ناپاک را به درخت خشکیده‌ای تشبیه کرده که ریشه کن شده و روی زمین افتاده است.

وی در تفسیر کلمه طیبه و خبیثه در این آیات گفت: کلمه طیبه اشاره به اسلام و کلمه خبیثه اشاره به کفر است.

ارکان اساسی اسلام

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه اسلام همانند درختی تناور است که سه رکن اساسی دارد، ابراز داشت: ریشه‌های قوی اسلام‌‌ همان عقاید آن است که با آب وحی آبیاری شده و شاخه و ساقه‌ای که تا آسمان بالا رفته در واقع اشاره به احکام و فروع عملی اسلام است و میوه‌های آن‌‌ همان اخلاق است که فضائل اخلاقی بدنبال عقاید و اعمال آشکار می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر درختی را از ساقه قطع کنند و تنها ریشه داشته باشد و یا اگر درختی شاخه و ساقه داشته باشد ولی میوه نداشته باشد، فایده‌ای ندارد و اسلام هم مرکب از عقاید، اعمال و اخلاق است که اگر هر سه مورد تمام و کامل باشد، اسلام کاملی خواهیم داشت، ولی اگرهر یک از این سه بخش ناقص باشد اسلام ما ناقص خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی، عنوان کرد: کسانی که در مشکلات به توسل امام زمان(عج)، نذر و نذورات روی می‌آورند ولی بعد از رفع مشکلات دوباره به مسیر اول خود باز می‌گردند ایمانشان کامل نیست. وی با بیان اینکه اگر نیکوکار باشیم خداوند وعده اجر عظیم داده است، افزود: نباید بگوییم که ما غرق گناهیم اما امام حسین(ع) داریم، هر چند برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) بسیار مهم است اما اگر مراسم برگزار کنیم و رشوه خوار باشیم و تقلب کنیم و مال یتیم بخوریم رابطه ما با امام حسین(ع) نیز قطع می‌شود.

نشانه‌های ایمان در روایات

مرجع تقلید شیعیان، در ادامه با اشاره به نشانه‌های ایمان در روایات اظهار داشت: مسلمان انواع و اقسامی دارد، برخی‌ها مسلمان جغرافیایی هستند و به دلیل اینکه در یک کشور مسلمان همانند ایران زندگی می‌کنند خود را مسلمان می‌نامند.

عده‌ای تنها مسلمان شناسنامه‌ای هستند

وی اضافه کرد: برخی مسلمان نژادی هستند و به دلیل اینکه پدر و مادرشان مسلمان بودند، آن‌ها هم خود را مسلمان می‌دانند و برخی هم تنها مسلمان شناسنامه‌ای هستند و چیزی از اسلام نمی‌دانند اما عده‌ای هم مسلمان واقعی هستند.

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمود، ایمان به داشتن لباس ایمان و ظاهر و آرزوی با ایمان بودن نیست، بلکه ایمان آن چیزی است که در قلب انسان نفوذ کرده و در اعمال و کردار خود را نشان می‌دهد. آیت الله مکارم شیرازی، ادامه داد: در روایتی دیگر پیامبر اکرم(ص) فرمود، حقیقت ایمان حاصل نمی‌شود مگر اینکه برای خدا دوست و برای خدا دشمن بدارید.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانی پرهیزکار و با تقوا است باید او را دوست داشت و کسانی که خدا دوستشان ندارند نباید دوستشان داشت و در این بین خویشاوندی و فامیل بودن نباید ملاک باشد و تنها باید رضای پروردگار مد نظر باشد.

پیامبر(ص) اوج ایمان را راست گویی می‌داند

مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه پیامبر(ص) اوج ایمان را راست گویی می‌داند افزود: اگر این دستور عمل شود دنیا گلستان خواهد شد و اگر بازاریان، همسران به همدیگر، دولت به ملت و ملت به دولت راست بگوید همه مشکلات بر طرف خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: آن حضرت فرمود: نشانه ایمان این است که حقی که به ضرر تو است بر باطلی که به نفع تو است مقدم داری. وی بیان کرد: راستگویی در برخی از موارد به انسان ضرر می‌رساند و دروغ به انسان منفعت می‌رساند که اگر این موارد را کنار گذاشتیم در واقع ایمان ما را نشان می‌دهد.

آیت الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه آثار ایمان در وجود انسان وقتی ظاهر می‌شود که در اعمالش منعکس باشد ادامه داد: علی(ع) فرمود، ایمان آن است که عمل خالص برای خدا باشد و اگر ذره‌ای ناخالصی باشد پذیرفتنی نیست. استاد برجسته حوزه علمیه قم، به روزه داران توصیه کرد: باید از موقعیت ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده و ایمان و اخلاص را در خود تقویت و برای ماه‌های دیگر سال ذخیره کرد.

کد خبر: ۳۳۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ بنقل از مهر


ضرورت سنجش
بازخوردهای امر به معروف در جامعه


[=system]کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه های کردستان بر سنجش بازخورد فعالیت های صورت گرفته در راستای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.
[=system]

[=system]به گزارش خبرنگار مهر، محسن علوی پیشوایی ظهر دوشنبه در نشست نقش رسانه ها در همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضرورت بسیار مهمی است، اما باید در حوزه نرم افزاری به گونه ای برخورد و برنامه ریزی کرد که خروجی آن منجر به عملیاتی شدن این فریضه مهم الهی شود.
[=system]

[=system]وی افزود: آسیب شناسی در این حوزه از نکات قابل تاملی است که می تواند مسئولان و تصمیم گیران را به واسطه مطالعات کارشناسی و عملیاتی شدن تصمیم سازی های متناسب با واقعیت های جامعه یاری دهد.
[=system]

[=system]این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات موثر و ارزنده ای در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در کشور صورت گرفته است، اما نتوانسته همراه با نیازهای جامعه حرکت کند، ادامه داد: مراکز دولتی و غیردولتی و سازمان های وابسته به دولت و حتی مراکز مردم نهاد و بخش های خصوصی متناسب با نحوه فعالیت های خود سیاست های مختلفی را در پیش می گیرند که به نظر می رسد در قالب اقدامات و برنامه های متنوع می توان خروجی مناسب تری از این فعالیت ها به دست آورد.
[=system]

[=system]علوی پیشوایی استفاده از ساز و کارهای جدید همراه با توسعه فناوری های نوین را در امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی انکار ناپذیر دانست و یادآور شد: گاهی به صورت های مختلف غیرمستقیم به گونه ای می توان فرهنگ سازی و امر به معروف و نهی از منکر کرد که نیازی به مواجه مستقیم نباشد.
[=system]

[=system]وی بیان کرد: در این راستا نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما که به عنوان اثرگذارترین رسانه در میان آحاد مختلف جامعه خودنمایی می کند، می تواند مسیر جامعه را به گونه ای طراحی کند که بهترین خروجی از اقدامات و تلاش ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به دست آورد.
[=system]

[=system]کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه های کردستان گفت: آسیب شناسی و سنجش بازخوردهای اقدامات صورت گرفته گامی بسیار مهم در برنامه ریزی های آتی مسئولان به شمار می رود که امید است با دقت نظر بیشتر از سوی مسئولان ستاد عملیاتی شود.

منبع :

[SPOILER]سنندج - خبرگزاری مهر
کد خبر: 2110700

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۱۴

http://www.mehrnews.com/detail/News/2110700

[/SPOILER]

مسلمانان در این مکان پارک نکنند
مرکز خریدی در شهر «هوستون» با نصب تابلویی تبعیض آمیز و ضد اسلامی در مقابل این مرکز خرید، سبب خشم گسترده مسلمانان آمریکا گشته است. به گزارش مصاف به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرکز خریدی در شهر «هوستون» با نصب تابلو تبعیض آمیز و ضد اسلامی، مسلمانان را از پارک خودرو در مقابل این مرکز خرید منع کرده است.

«موعظه ابوشیدی» یکی از مسلمانان ساکن این شهر گفت: این مرکز خرید که مقابل مسجد «آل فاروق» در یکی از خیابان های شهر هوستون واقع است، با نصب تابلو که بر روی آن نوشته شده «مسلمانان حق پارک خودرو خود در این خیابان را ندارند، در غیر این صورت، خودرو آنان توسط جرثقیل حمل خواهد شد» خشم و اعتراضات گسترده مسلمانان سراسر ایالات متحده را موجب شده است.


گفتنی ست، این خیابان مکانیست که مسلمانان هنگام مراجعه به مسجد آل فاروق خودرو های خود را در آنجا پارک می نمایند، و اکنون توسط نصب این تابلو، این حق از آنان سلب شده است.

تا کنون کارکنان این مرکز خرید درباره این تابلو و اینکه چه کسی آن را نصب نموده به رسانه ها چیزینگفته اند و نامی به میان نیاورده اند. منبع: جهان =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= www.MASAFPORTAL.com =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=