►●◄ اخبار پژوهشی- مذهبی ►●◄ آیت‌الله قائنی از شاگردان مرحوم آیت‌الله انصاری همدانی، درگذشت

تب‌های اولیه

1107 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

آیت‌الله‌ بروجردی چرا شاه عربستان را به حضور نپذیرفت؟

سرویس صفحات فرهنگی خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا : «آیت‌الله العظمی صافی» از مراجع فعلی تقلید در خاطرات خود از «مرحوم آیت‌الله‌ العظمی بروجردی» داستان جالبی از رد ملاقات شاه عربستان از سوی ایشان را نقل می‌كنند:

شاه عربستان در سفری که به ایران آمده بود و برای مرحوم آیت‌الله بروجردی هدایایی فرستاد و سپس درخواست ملاقات با معظم‌له را داشت.
مرحوم آیت‌الله بروجردی به جز چند جلد قرآن و مقداری از پرده كعبه، بقیه هدایا را بازگردانند و در خصوص وقت ملاقات نیز موافقت نكردند.
عده‌ای علت رد ملاقات را پرسیدند، مرحوم آیت‌الله بروجردی فرمودند: " اگر شاه عربستان به قم بیاید و به زیارت حضرت معصومه‌ ـ سلام الله علیها ـ نرود، توهین به آن حضرت است و من به هیچ وجه تحمل آن را ندارم".

http://abna.ir/data.asp?lang=1&id=255059


بولتن نیوز: رمان «از عشق آباد تا عشقاباد» که رتبه دوم سومین جشنواره «داستان انقلاب» را به خود اختصاص داده و درباره شفای فرزند یکی از رهبران حزب کمونیست توسط امام رضا (ع) است، به زودی منتشر می‌شود.منصور انوری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت رمان «از عشق‌آباد تا عشقاباد» اینگونه گفت: این رمان را مدتی پیش تحویل انتشارات سوره مهر دادم که در مرحله صفحه‌آرایی است و در 2 جلد منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: این رمان بر اساس داستانی مستند از اتفاقی که در سال 1342 رخ داده، نوشته شده است. یک استوار بازنشسته که در دهه 40 رئیس پاسگاهی در مرز ایران و ترکمنستان بوده است، این ماجرا را برای یکی از دوستان من که کارگردان هم هست تعریف کرد و قرار بود این داستان در قالب فیلمنامه نوشته شود که بعدها تصمیم گرفتم یک رمان بلند بر اساس آن بنویسم.
نویسنده «جاده جنگ» در توضیح بیشتر این داستان بیان کرد: داستان از این قرار است که در آن سال‌ها فرزند کوچک دبیر اول حزب کمونیست ترکمنستان فعلی دچار سرطان خون می‌شود و پدربزرگ این بچه که در دوران جنگ جهانی دوم در ایران سرباز بوده و دوستی از همان روزها در مشهد دارد، تصمیم می‌گیرد بچه را برای شفا به بارگاه امام رضا (ع) بیاورد.
انوری افزود: پدر بچه که کمونیست است، به شدت با ایده پدربزرگ مخالفت می‌کند تا اینکه پدربزرگ، بچه را بدون اجازه پدرش به ایران می‌آورد، ولی او و بچه را می‌گیرند. پدربزرگ بچه با امام رضا (ع) اینگونه نجوا می‌کند که اگر نوه‌ام را شفا دهید، مسلمان می‌شوم و وقتی پس از این کش و قوس‌ها گروه پزشکی بچه را معاینه می‌کنند، دیگر اثری از بیماری در او دیده نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه راوی این اتفاق بر صحت ماجرا و شفای این فرزند تاکید داشته است، گفت: دلیل اینکه نام کتاب را «از عشق آباد تا عشقاباد» گذاشتم این بود که عشق آباد اول نام شهر عشق آباد در ترکمنستان است و عشق آباد دوم اشاره به مشهد دارد

http://www.bultannews.com/fa/news/55740

نماز جماعت ظهر و عصر از روز اول ماه مبارک رمضان به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با حضور اقشار مختلف مردم در حسينيه امام خميني(ره) اقامه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، اين مراسم همه روزه به جز روزهاي جمعه تا روز پاياني ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت و مردم مؤمن و روزه‌دار مي‌توانند براي شركت در اين مراسم معنوي به حسينيه امام خميني(ره) واقع در خيابان فلسطين جنوبي، تقاطع آذربايجان مراجعه كنند.

منبع : پایگاه شناخت رهبری

انتقاد شدید سید حسن نصرالله از سی دی ظهور

دبیرکل حزب الله لبنان، با انتقاد از سی دی ظهور نزدیک است، تطبیق نشانه های ظهور بر افراد را باعث ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه دانست و گفت: من تطبیق علامات را نه صلاح می دانم و نه جایز و این به ضرر بحث عمیق مهدویت است و مورد سوءاستفاده واقع می شود.

به گزارش ایران دیپلماتیک، برخی از شخصیت های حوزوی و علمای قم، به تازگی در سفری که به کشور لبنان داشته اند، در دیدار با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، با این شخصیت برجسته جهان اسلام دیدار و گفت و گو کردند.

بنا بر گزارش اختصاصی خبرنگار رسا، در آغاز این دیدار، علما و شخصیت های ایرانی حاضر در نشست، جویای سلامتی و احوال دبیرکل حزب الله لبنان شدند که وی از سلامتی کامل خود خبر داد، به گونه ای که هیچ گونه دارویی نیز استفاده نمی کند و یک زندگی جهادی و کاملا طبیعی و عادی دارد.

سیدحسن نصرالله همچنین نکاتی را درباره اهمیت ورزش کردن بیان داشت و با اشاره به تدابیر و احتیاط های لازم امنیتی بر اجرای برنامه های روزانه خود تأکید کرد.

سفر مقام معظم رهبری به قم، بیانگر اهتمام و اشراف بالای ایشان نسبت به مسائل روحانیت و حوزه است
تحلیل و بررسی مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران از دیگر بخش های دیدار شخصیت های حوزوی با سیدحسن نصرالله بود.

سید حسن نصرالله سفر مقام معظم رهبری به قم را بیانگر اهتمام و اشراف بالای ایشان نسبت به مسائل روحانیت و حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: من پیگیر این سفر بودم و افراد و شخصیت هایی را که به دیدار امام خامنه ای می رفتند، دنبال می کردم.

این شخصیت برجسته جهان اسلام افزود: در این سفر، ارتباط مستحکم مراجع تقلید و ولایت فقیه قابل تحسین و مایه امیدواری بود و باعث ناامیدی دشمنان جمهوری اسلامی و اسلام شد.

ارتباط مستحکم رهبری و حوزه باعث تقویت نظام اسلامی است

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از نقش ویژه رهبری و مراجع در مسائل اصلی جهان اسلام تمجید کرد و ارتباط مستحکم رهبری و حوزه های علمیه را باعث تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

روایت سیدحسن نصرالله از تدابیر حکیمانه رهبری در مدیریت کشور و انقلاب اسلامی
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تدبیر، حکمت، سعه صدر و توان بالای مدیریتی مقام معظم رهبری نکاتی را یادآور شد و اشاره کرد، آنچه در اجلاس نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه ای ـ که چندی پیش در بیروت، پایتخت کشور لبنان برگزار شد ـ تنها متناسب با همان جلسه و بسیار کمرنگ بوده و گفتنی ها در زمینه شخصیت مقام معظم رهبری بسیار زیاد است.

در ادامه سیدحسن نصر الله، نکاتی را درباره حکمت و تدبیر، درایت و معنویت مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار داد که متأسفانه به دلایل محرمانه و طبقه بندی بودن قابل اظهار عمومی نیست.

سیدحسن نصرالله که اشراف بسیار خوبی نسبت به مسائل جهان اسلام و همچنین رخدادهای داخل جمهوری اسلامی ایران دارد، نمونه هایی از مدیریت داهیانه مقام رهبری را یادآور شد و برای نمونه گفت، در دوره اصلاحات که به همراه شورای مرکزی حزب الله لبنان سفری به ایران داشتند و برخی از مسئولان بلندپایه نظام، خیلی تند درباره اصلاح طلبان اظهار نظر می کردند و همچنین بزرگانی که اکنون به نحوی از آنها حمایت می کنند.

رهبری با مدیریت جریان اصلاحات بین اصلاحات آمریکایی و اسلامی تفکیک ایجاد کردند
وی افزود: آن زمان در مورد آنها واژه هایی همچون هیچی نمی فهمند، مملکت را بهم زده اند و دیگر واژه ها همچون حماقت و جهالت را به کار می بردند و چاره اندیشی آنها در آن موقع زندان، حبس و حذف اصلاح طلب ها بود و نسبت به موضع رهبری در آن موقع به شکل خصوصی انتقاد می کردند که چرا رهبری این قدر اصلاح طلب ها را تحمل می کند، در حالی که ما دیدیم، چگونه رهبری با سعه صدر، تدبیر و مراقبت اصلاحات را مدیریت کردند و بین اصلاحات آمریکایی و اسلامی تفکیک ایجاد کردند، حال آن که افراد بی ظرفیت آن روز، امروز هم کم حوصلگی از خودشان نشان می دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: در اوضاع کنونی هم تدبیر مقام معظم رهبری در پیشگیری از ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی نشان از سعه صدر، هوشمندی، تقوا و ظرفیت عالی حضرت آیت الله امام خامنه ای در اداره نظام دارد.

ستایش ولایت مداری و تعبد و تواضع آیت الله سیدکاظم حائری
سیدحسن نصرالله همچنین در این دیدار با اشاره به شخصیت آیت الله سیدکاظم حائری که از جمله شاگردان مبرز مرحوم شهید صدر است، ولایتمداری، تعبد و تواضع وی را ستود و نکاتی را در التزام وی به ولایت فقیه بیان کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در زمینه معارف مهدوی تجلیل و تقدیر کرد و گفت: من به صورت کامل به بیانات ایشان گوش داده ام و ایشان تأکید کردند که تطبیق علامات درست نیست.

تطبیق نشانه های ظهور، باعث ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم می شود؛ از سی دی ظهور نزدیک است تعجب کردم

وی گفت: من به تازگی سی دی ظهور نزدیک است را دیده ام و تعجب کرده ام و نسبت دروغی در آن سی دی به من داده اند؛ افزون بر اینکه تطبیق دادن علایم بر افراد هم اصولا کار درستی نیست.

سیدحسن نصرالله ضمن نقد سی دی ظهور نزدیک است، مطالبی را در این خصوص بیان کرد و گفت: در این سی دی ادعایی مطرح شده و گفته اند که من سید یمانی هستم که این معلوم نیست، چرا که اجداد ما هیچ گاه یمن نبوده اند و من هم هیچ کجا نگفته ام که ریشه ما یمنی است.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: در مورد آقا (رهبر انقلاب) هم می گویند ایشان سید خراسانی است؛ ما یک تجربه ای در این زمینه داریم و پیش از ارتحال امام خمینی ابتدا بعضی از دوستان ما نیز این امید را داشتند که امام سید خراسانی باشد و منظور از خراسان، خراسان بزرگ است که تمامی ایران را در بر می گیرد و اینکه رزمندگان اسلام بغداد را فتح می کنند و جبهه عراق و لبنان به جبهه قدس منتهی و قدس فتح می شود و ما پشت سر امام نماز می خوانیم، بعد دیدیم که امام به ملکوت اعلی پیوستند و قطعنامه هم پذیرفته شد، بغداد هم فتح نشد و قصه به نحو دیگری ختم گردید.

آیت الله خامنه ای مستغنی از تطبیقات هستند
سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه این گونه تطبیق دادن ها ممکن است باعث ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه شود، گفت: ارادت ما به مقام معظم رهبری به گونه ای است که هم من و هم خانواده ام مقید هستیم که همیشه دعا کنیم که خدا همه عمر ما را به عمر رهبری بیفزاید.

وی تأکید کرد: حضرت آیت الله امام خامنه ای، مقام معظم رهبری هم مستغنی از این تطبیقات هستند.

سیدحسن نصرالله نقدهای خود را به سی دی ظهور نزدیک است، این گونه ادامه داد: اینها به آقا، سید خراسانی و به من سید یمنی می گویند، منظور اینها زمان حال است یا اینکه ریشه ما یمانی است و ریشه رهبری خراسانی؟ اگر منظور این است که ریشه ما یمنی است در مورد مقام معظم رهبری هم همین باید صدق کند، در حالی که همه می دانند ریشه ایشان خامنه است و در اصل خراسانی نیستند.

دبیرکل حزب الله در نقدهای خود به سی دی ظهور نزدیک است و تطبیق های صورت گرفته در آن، گفت: اگر منظور زمان حاضر است، من در زمان حاضر لبنانی هستم و یمنی نیستم؛ بنابراین، مبانی تطبیق کنندگان در این سی دی به هیچ وجه درست درنمی آید.

وی همچنین با اشاره به داستان شعیب بن صالح ابراز داشت: اصل روایات شعیب بن صالح از لحاظ سندیت به طور جدی قابل بحث است و بر فرض صحت، شعیب بن صالح از بنی تمیم است و آن گونه که می گونند هنگامی که خراسانی لشکرکشی می کند به عراق برای نجات و دفاع از مردم آن منطقه، کسی را همان موقع در عراق منصوب می کند و به شکل موردی نیز منصوب می شود و در روایت شعیب بن صالح وجود ندارد که وی شخصیت کشوری و یا لشکری باشد، ممکن است یک فرمانده میانی باشد که بعدا معلوم بشود.

سید حسن نصرالله همچنین نسبت به تعمیق معارف مهدویت بر پایه صحیح دینی آن و همچنین تحقیق در مسلمات و کتاب و سنت تأکیداتی را ارایه کرد و گفت: چه ضرورتی است که ما بیاییم نشانه ها را تطبیق دهیم و من هم نسبت به بحث مقاومت حزب الله اعتقاد دارم این مقاومت به لطف الهی مقاومتی مشروع و مورد عنایت و لطف امام زمان(عج) است. اما هیچ ضرورتی ندارد که علامات را تطبیق دهیم و من تطبیق علامات را نه صلاح می دانم و نه جایز و این به ضرر بحث عمیق مهدویت است و مورد سوءاستفاده واقع می شود.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: پیشتر هم جوانی در لبنان در یک کتابچه ای این ادعاها را جمع کرده بود که ما او را احضار و تلاش کردیم که کتاب او از بازار جمع شود و هرگز اجازه نمی دهیم در لبنان از این قبیل کارها بشود.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از این دیدار نسبت به اوضاع داخلی کشور لبنان و شرایط بین المللی از جمله دادگاه ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید این کشور و تشکیل دولت و همچنین دولت نجیب میقاتی توضیحاتی را ارایه کرد.

حزب الله در هر گونه رویارویی با رژیم صهیونیستی شکست تلخی را بر این رژیم تحمیل خواهد کرد
سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود گزارشی از وضعیت حزب الله لبنان ارایه کرد و ابراز داشت: حزب الله با اقتدار و قدرت بازدارندگی فوق العاده در معادلات منطقه ای ایفای نقش می کند و در هر گونه رویارویی با رژیم صهیونیستی، طعم تلخ شکست دیگری را بر این رژیم تحمیل خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: حزب الله قوی تر از هر زمان و وقت دیگری است و در عرصه های دیپلماسی، امنیتی و سیاسی علاوه بر قدرت بازدارندگی دفاعی، پیروزی های درخشانی را به دست آورده است.

http://irdiplomatic.com/view-5586-

[="red"]از سوی دفتر حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى مدّظلّه العالى منتشر شد: [/]
[="blue"] هشدار معظم له درباره پخش سریال توهین‌آمیز امام حسن و امام حسین (ع) [/]

[="magenta"]کسانى که بار این گناهان بزرگ را بر دوش مى‌کشند بدانند علاوه بر ایجاد فتنه مذهبى در جهان اسلام که خواسته قطعى دولت‌هاى جنایتکار غربى و صهیونیست‌هاست، دشمنى و نفرت صدها میلیون شیعه جهان ومحبان اهل‌بیت براى خود مى‌خرند[/]

بسم الله الرحمن الرحیم
با نهایت تأسف جمعى از مسئولین کویتى با همکارى بعضى از شاهزادگان سعودى و احتمالا یک رشته عوامل غربى ضد اسلام دست به دست هم داده و سریالى بسیار توهین‌آمیز و نفاق‌انگیز ساخته و در کشورهاى مختلف اسلامى به نمایش گذارده‌اند که ثمره‌اى جز ایجاد نفاق در میان مذاهب اسلامى و اهانت به مقدسات نداشته و ندارد و بارها به آنها تذکر داده شده ولى همچنان به کار خود ادامه مى‌دهند.
این سریال از یک سو چهره امامین همامین امام حسن مجتبى و امام حسین سیدالشهدا (علیهما السلام) را به وسیله دو نفر بازیگر معلوم‌الحال به نمایش گذارده‌اند که این توهینى است عظیم و نابخشودنى نسبت به عترت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که حتى فقهاى بزرگ الازهر که حرف اول را در جامعه اهل سنت مى‌زنند آن را مؤکداً تحریم کرده و دستور دادند جلو آن گرفته شود، اما فتنه‌گران بى‌اعتنا به این مسائل به کار خود ادامه مى‌دهند.
از سوى دیگر سعى کرده‌اند با تحریف آشکار تاریخ اسلام یک فرد موهوم و خیالى به نام عبدالله بن سبأ درست کرده و همه گناهان را به گردن او انداخته و بنى‌امیه را از آن همه جنایات تبرئه کرده و افسانه‌هاى دروغینى از این طریق درباره شیعه درست کنند و کسى را که شمشیر به روى امام وقت خود کشید و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد و اصرار بر لعن امیرمؤمنان علیه السلام بر فراز منابر داشت و این سنت زشت 70 سال ادامه یافت. آرى چنین شخصى را بیگناه معرفى کنند و به عذر واهى مجتهد بودن متوسل شوند. مگر با اجتهاد مى‌توان شب را روز و روز را شب کرد و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد.
و از سوى سوم اهانت بزرگ دیگرى به امام حسن مجتبى روا داشته و صلح او را نشانه عدم توانایى بر اداره حکومت بدانند و از این طریق ضربه دیگرى بر عترت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بزنند.
کسانى که بار این گناهان بزرگ را بر دوش مى‌کشند بدانند علاوه بر ایجاد فتنه مذهبى در جهان اسلام که خواسته قطعى دولت‌هاى جنایتکار غربى و صهیونیست‌هاست، دشمنى و نفرت صدها میلیون شیعه جهان ومحبان اهل‌بیت (علیهم السلام) را در سراسر دنیا براى خود مى‌خرند و آن دسته از مسئولین کشورهاى اسلامى که به این موضوع دامن مى‌زنند باید درباره روزى فکر کنند که آنها را مانند فرعون مصر در قفس آهنین به پاى میز محاکمه خواهند آورد (إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ).

منبع:[="Red"]http://www.makarem.ir/persian/news/?nid=871[/]

[="DarkOrange"]در همین رابطه یک سایتی نظر ستجی مبتنی بر توقف یا ادامه پخش این فیلم گذاشته.

لطفا شرکت کنید و به توقف پخش این فیلم رای بدید

مراقب باشید به سوال انگلیسی که میگه آیا با توقف تولید و انتشار فیلم موافقید رای yes بدهید[/]

[="Red"]آدرس سایت نظرسنجیpoll.pollcode.com/UGP[/]

پلیس کشف حجاب فرانسه زن محجبه را دستگیر کرد+فیلم

دانلود فیلم

قوانین ضد حجاب اسلامی در فرانسه، بار دیگر مسلمان محجبه‌ای را بازداشت کرد. این زن درحالی که از پیاده‌رو خیابان عبور می‌کرد، با فریاد پلیس مواجه شد که "حجابت را بردار! این ممنوع است!!" زن پاسخ داد که این حق من است و آیا می خواهی من را کنترل کنی؟ این مربوط به دین من است و من در مکان‌های عمومی و خصوصی حق عمل کردن به دینم را دارم! با گفتن این جملات سه افسر پلیس به دستگیری وی پرداختند و هنگامی که دو پلیس مرد به گشتن این زن مسلمان پرداختند، زن محجبه از فرط ناراحتی شروع به فریاد زدن و جیغ کشیدن کرد. پلیس فرانسه بدون آن‌که اجازه دهد تا این زن با وکیل خود تماس بگیرد به وی دستبند زد و با خود برد.
کشور فرانسه یعنی کشور آزادی، جایی است که ظاهرا محجبه بودن جرم است. مسلمانانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، طعم محدودیت‌ها و اعمال فشار مذهبی بر اقلیت‌های مسلمان را چشیده‌اند. مطابق با قوانین لائیسیته فرانسه، مردم نباید از نشانه‌هایی استفاده کنند که نشان دهد آنها به دین خاصی گرایش دارند. البته لائیسیته در شرایط کنونی به طور خاص دین اسلام را نشانه رفته و با مصادیق اسلام مبارزه می کند. لذا مسلمانان محجبه از مدارس و دانشگاه‌ها اخراج می شوند مگر آن‌که حجاب را از سر برکشند.


هر چند که در ابتدا این قوانین به طور سختگیرانه‌ تر در مدارس و مراکز آموزشی اجرا می‌شد اما، مکان‌های عمومی و دولتی نیز مشول این قوانین شدند و مسلمانان محجبه باید بدون روپوش و یا برقع به این مکانها پا بگذارند و گرنه با آن‌ها برخورد پلیسی می‌شود. تحت تاثیر قوانین لائیسیته فرانسه، کشورهایی دیگر همچون بلژیک و استرالیا نیز به صرافت کشف حجاب در معابر عمومی افتاده‌اند و حریم خصوصی و آزادی مذهبی مسلمانان را به عنوان اقلیت‌های مذهبی نقض می‌کنند.
در قانون اساسی فرانسه قانون نخست لائیسیته در سال 1905 تصویب شده که دارای تناقضی جالب است: ماده1 - جمهوری فرانسه آزادی مذهب را قبول دارد. ماده 2- جمهوری فرانسه هیچ دینی را به رسمیت نمی‌شناسد و به هیچ دینی كمك مالی نمی‌كند.
مورد دوم مصوب سال 1946 ماده 1: فرانسه یك جمهوری غیر قابل تقسیم، لائیك، دمكراتیك و اجتماعی است.
اسلام ستیزی مستتر در این قوانین از آنجا مشهود است که: دولتی كه ادعای بی‌دینی در تمام امور دولتی را دارد سال تحصیلی مدارس را با تقویم مسیحی تنظیم كرده و تعطیلی‌های بعدازظهر چهارشنبه و عیدهای مسیحی گواه این مدعاست. مدارس خصوصی كاتولیك از كمكهای مالی دولت برخوردارند و دختران مسلمان اخراج می‌شوند چون روسری با اصل لائیسیته در مكانهای دولتی تناقض دارد!
در این‌جا باید خاطر نشان کرد كه در بین سالهای (1989 ـ 2003) که به همت ژاک شیراک، لائیسیته به شکل سختگیرانه‌ای اجرا می‌شد، اخراج هیچ موردی به‌علت حمل صلیب یا كیبا(کلاه یهودی) مشاهده نشد ولی اخراج دختران محجبه همچنان ادامه داشت.
خواه ناخواه آنچه که از دیدن این فیلم و اخبار مربوط به برخورد پلیسی با محجبه‌ها برمی‌آید این است که کشور سارکوزی، که داعیه آزادترین‌های جهان را دارد، ساده‌ترین وجه آزادی یعنی انتخاب نوع لباس پوشیدن را از شهروندان می‌گیرد و این كشور مدافع حقوق بشر ابتدایی‌ترین حق یعنی حق با سواد شدن را از دختران سلب می‌كند.

گروه­هایی که کمر امام علی(ع) را می­شکنند!

اندیشه - مرکز خبر حوزه نوشت:
امام علی(ع) فرموده است دو گروه کمر مرا می­شکنند؛ گروه اول جاهلی است که مقدس باشد و گروه دوم عالمی است که به سخنان خود عمل نمی­کند.

آیت­الله سبحانی، ظهر امروز در سومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر سوره صف در مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) قم، به ادامه تفسیر آیات دوم و سوم این سوره پرداخته و اظهار داشت: سوالی که در این زمینه به ذهن انسان خطور می­کند این است که رمز موفقیت نبی مکرم اسلام‌(ص) چه بود و چگونه توانست به تنهایی مرکز شرک را تبدیل به مرکز توحید کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت؛ در این رابطه رساله و کتاب­های متعددی نوشته شده که همه آنها قابل توجه است؛ اما آنچه از این دو آیه استفاده می­شود این است که یکی از علل موفقیت پیامبر اکرم(ص) عمل ایشان به سخنان خود بود؛ به نحوی که نبی مکرم اسلام(ص) در عمل به دستوراتی که به مردم می­دادند، جلودار و سرآمد بودند و مردم از این راه جذب ایشان می­شدند.
ایشان به سخنی از امیرالمؤمنین علی(ع) اشاره کرده و ادامه داد: امام علی(ع) در رابطه با پیامبر(ص) می­فرماید؛ «هر زمانی که در جنگ با مشکلی مواجه می­شدیم و لشکر دشمن به ما فشار می­آورد، به نبی مکرم اسلام(ص) پناه می­بردیم و رسول الله(ص) برای ما سپری بودند و از ما دفاع می­کردند و در میدان جنگ کسی نزدیک‌تر از پیامبر(ص) به دشمن نبود».


*کلام امام علی(ع) در وصف پیامبر(ص)
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نامه امام علی(ع) به معاویه در وصف پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: خیال نکنید که رسول الله(ص) مردم را به جهاد دعوت می­کردند و فقط آنها را به جنگ می­فرستادند؛ بلکه ایشان همواره عزیزان خود را در صف نبرد قرار می­دادند و در نبردهای گوناگون نزدیکانی نظیر حمزه سیدالشهدا را از دست دادند.
وی با بیان روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع)، خاطرنشان ساخت: امام علی(ع) فرموده است دو گروه کمر مرا می­شکنند. گروه اول جاهلی است که مقدس باشد و گروه دوم عالمی است که به سخنان خود عمل نمی­کند.
آیت­الله سبحانی در تشریح گروه جاهلان مقدس، تصریح کرد: در این گروه، کسانی قرار دارند که مردم را گمراه می­کنند؛ زیرا درسی نخوانده­اند و اطلاعاتی ندارند؛ اما با بی­سوادی قصد مقدس­شدن را دارند و با این کار خود، به مردم ضربه می­زنند.


عالمان بی‌عمل در نگاه امام علی(ع)
ایشان به روایتی از امام علی(ع) در رابطه با عالمان بدون عمل اشاره کرده و گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در رابطه با این گروه می­فرماید «عالمی که به سخنان خود عمل نمی­کند، مردم را فریب می­دهد».

وی در ادامه با بیان حدیثی از حضرت عیسی(ع) در خصوص عالم بدون عمل، اظهار داشت: ایشان فرموده­اند: " اَشْقَی النَّاسِ مَنْ هُوَ مَعْرُوفٌ عِنْدَ النَّاسِ بِعِلْمِه مَجْهُولٌ بِعَمَلِه " «بدبخت­ترین مردم کسی است که در میان مردم به علم معروف باشد؛ اما مردم نمی­دانند که او به سخن خود عمل نمی­کند».
معظم­له با تأکید بر این­که گاهی یک عمل کوچک، انسانی را مسلمان کرده است، ابراز داشت: از این اتفاقات بارها در اسلام افتاده است و این اعمال کوچک باعث آزادشدن انسانی از شرک وکفر گردیده است.


تفسیر آیه چهارم سوره صف
آیت­الله سبحانی در ادامه با اشاره به آیه چهارم از سوره صف، خاطرنشان ساخت: در آیه چهارم از سوره صف آمده است: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ». آیات دوم و سوم مقدمه­ای برای این آیه بودند؛ زیرا در این آیه اشاره به جهاد در راه خدای متعال شده است.
وی به معنای صف در آیه چهارم این سوره پرداخته و اذعان داشت: صف به چیزهایی می­گویند که مشابه، هم‌جنس و هم­نوع و البته در کنار هم باشند. اگر این توصیفات را داشتند به آنها صف می­گویند و فرقی هم نمی­کند که انسان باشند یا آهن.
این مرجع تقلید افزودند: خداوند متعال در این آیه می­فرماید در کنار هم، همانند یک ساختمان به هم پیوسته به جهاد بپردازید و فاصله­ای در میان شما نباشد.

معظم­له تصریح کرد: خدای متعال در این آیه بر کلمه "فی سبیله" تاکید کرده است؛ یعنی جهاد باید در راه خدا و برای خدا باشد تا بتوان نام آن را جهاد گذاشت؛ اگر این قتال برای غنیمت باشد، نمی­توان آن را جهاد نامید.
حضرت آیت­الله سبحانی با اشاره به کلمه "بنیان مرصوص"، گفت:"بنیان مرصوص" به این معناست که غیر از این­که جسم­ها باید در کنار هم باشد؛ بلکه اندیشه و فکر هم باید در کنار هم قرار بگیرد.

وی در پایان به تفاوت بین پیامبران و فلاسفه پرداخته و اظهار داشت: تفاوت بین پیامبران و فلاسفه در این است که اگر فلاسفه کتابی را به رشته تحریر درآورده­اند، مأموریتی از طرف خدای متعال نداشتند؛ اما پیامبران ما مأمورانی از طرف خداوند متعال بودند و با دستورات او به فعالیت می­پرداختند.

http://www.khabaronline.ir/news-166166.aspx

توضیحات آیةالله مکارم درباره عمر امام زمان

حضرت آیت الله مکارم شیرازی،تمامی عقاید شیعه را مستدل و با پشتوانه آیات قرآن کریم،روایت و عقل و منطقی دانست و پاسخ های مستدلی را در جواب شبه افکنان به عمر طولانی حضرت نوح(ع) و امام زمان(عج) ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در نهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی ها و امتیازات حضرت نوح نبی(ع) تصریح کرد: در تاریخ انبیای الهی درس های زیادی وجود دارد که نسل امروز باید از آن عبرت بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد:یکی از درس های داستان حضرت نوح(ع)، تبیین رحمانیت و مهربانی خداوند تبارک و تعالی است، خداوند به افراد گمراه فرصت می دهد که به راه راست برگردند و هدایت شوند.

وی استقامت و صبوری را از دیگر درس های تاریخ حضرت نوح(ع) دانست و بیان داشت:جوانان باید بدانند اگر می خواهند به جایی برسند باید زحمت بکشند چرا که بدون سعی و تلاش انسان به جایی نمی رسد.

این مرجع تقلید با اشاره به طول عمر حضرت نوح(ع) بیان کرد: این پیامبر اولوالعزم بیش از یک هزار و 200 سال عمر کردند، این مساله را قرآن کریم به صراحت بیان کرده است.

وی با بیان اینکه آموزه های قرآنی شامل دو بخش مستقیم و غیر مستقیم است،به شبهاتی که درباره طول عمر حضرت نوح و امام زمان مطرح می شود، پاسخ داد و گفت: دشمنان ما به ما ایراد می گیرند که چگونه ممکن است امام جواد در کودکی به امامت برسد و آن همه سؤالات فقهی را جواب دهد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دشمنان اهل بیت(ع) می گویند اینها قبول نیست و امکان ندارد که ما در جواب به آنها می گوییم در قرآن کریم تدبر و تامل کنید آن گاه خواهید فهمید که این مسائل امکان دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت:بسیاری از آموزه های قرآن وجود دارد که به صورت مستقیم مطلبی را بیان می کند، اما به صورت غیر مستقیم پاسخ هایی برای افراد بهانه جو است.

وی اضافه کرد: در مورد طول عمر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نیز بهانه جویان و به ویژه وهابیون شبهات و سؤالاتی را مطرح می کنند که ما در اینجا هم از نظر علمی و هم به لحاظ قرآنی به شبهات آنان پاسخ می دهیم.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد:ما از دانشمندان سؤال می کنیم که آیا درست است که حد اعلای عمر بشر 120 سال است، آنها در جواب می گویند نه درست نیست، بلکه این مساله تابع شرایط است و تحقیقات نشان می دهد که عمر انسان تا دهها برابر قابل افزایش است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود:دانشمندان درباره بعضی از گیاهان نیز تجربه کرده اند که ده ها برابر عمر طبیعی امکان افزایش دارد، درباره برخی از جانداران نیز این مساله آزمایش و تجربه شده است.

پاسخ های قرآنی در رد نظریه عدم امکان طول عمر انسان

وی با بیان اینکه طول عمر، حسابی از نظر علوم طبیعی ندارد،خاطر نشان کرد:از نظر قرآنی نیز سه آیه آمده و جواب دندان شکنی به بهانه جویان حسود و وهابی های کم مطالعه می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد:آیه نخست آیه ای است که درباره اصحاب کهف نازل شده است و تاکید می کند که اصحاب کهف 309 سال در خواب بودند بدون اینکه آب و غذایی بخورند.

مفسر برجسته قرآن کریم ابراز داشت:در این آیه شریفه آموزه مستقیم قرآن مساله معاد است،اما به صورت غیر مستقیم جواب دندان شکنی است به کسانی که می گویند امکان ندارد انسان بیش از 120 سال عمر کند.

وی تصریح کرد:آیه دیگر آیه ای است که مربوط به حضرت نوح است،این آیه مستقیما زحمات نوح را نشان می دهد، اما به صورت غیر مستقیم جوابی برای بهانه جویان است که ایشان عمر طولانی داشت و صدها سال مشغول هدایت مردم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به بهانه جویان تاکید کرد:از هر نظر که بخواهید بحث کنید ما به شما ثابت می کنیم که امکان عمر طولانی انسان هم از نظر علوم تجربی و طبیعی و هم از نظر قرآنی وجود دارد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: از همه اینها مهم تر داستان حضرت مسیح(ع) است،قرآن کریم در آیه 157 و 158 سوره نساء به این مساله اشاره می کند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی بیان داشت:در حال حاضر بیش از دو هزار سال از تولد مسیح می گذرد،افزون بر این انجیل های امروز از این بالاتر می گویند و معتقدند مسیح کشته و دفن شد و سه روز در قبر بود بعد خدا او را زنده کرد و به آسمان برد، در حالی که ما این گونه اعتقادی نداریم.

عقاید شیعه مستدل و با پشتوانه عقل و منطق است
وی افزود:حقیقت مطلب این است که عقاید شیعه همه مستدل است و پشتوانه عقلی، منطقی و روایی و آیات قرآن کریم را با خود دارد و ما افتخار می کنیم هر سؤالی درباره این مسائل بشود جواب آن را با استناد به عقل و نقل و کتاب سنت در اختیارشان می گذاریم اما مخالفان ما به دنبال بهانه جویی هستند.

این مرجع تقلید ابراز داشت:دویست سال است که وهابیون اختراع شده اند که بر اثر تعلیمات مذهبی شان و اقدامات افراطی خون های بی گناهی ریخته شده است، الان هم افراد اینها مصمم شده اند که با بهره گیری از هر امکانی بر ضد شیعه و مذهب اهل بیت(ع) سمپاشی و تبلیغ کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی علت سمپاشی وهابی ها علیه مکتب اهل بیت را حسادت به پیشرفت های شیعه دانست و تاکید کرد:امروز شیعه در دنیا پیشرفت کرده،حکومت اسلامی در منطقه یک حکومت قوی است و شیعه در کشورهای مختلف از جمله عراق و لبنان و دیگر کشورها در حال پیشرفت است از این رو آنها حسادت کرده و دست به تبلیغات سوء می زنند.

خاطره آیت الله مکارم از مناظره با علمای وهابی
این مرجع تقلید با اشاره به خاطره ای از مناظره خود با وهابیون ابراز داشت:در مدینه چند نفر از اینها سراغ ما آمدند و گفتند می خواهیم با شما بحثی داشته باشیم.بعد از اینکه قرار گذاشتیم آنها آمدند و ضبط صوت گذاشتند ما دوازه مساله مهم را مطرح کردیم و به سؤالات آنان پاسخ دادیم که یک کلمه هم در جواب نتوانستند بگویند، اما بعد در میان خودشان گفتند ما با فلانی بحث و او را مغلوب کردیم.

وی با محکوم کردن اقدامات افراطی وهابیون که موجب بدنامی اسلامی شده است،خطاب به آنان تاکید کرد:بیایید دست از این کارها بردارید، برادر وار کنار هم بنشینیم و درباره آینده اسلام بحث کنیم و به فکر دشمنانی باشیم که می خواهند ریشه قرآن را بزنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز داشت:امیدواریم همه سر عقل بیایند و به وظایف خود توجه کنند و به اعتلای دین اسلام توجه داشته باشند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/182841

خانه حضرت خدیجه و محل تولد حضرت فاطمه(س)/ عکس

اندیشه - بخشی از خانه حضرت خدیجه و مکانی که گفته می شود محل تولد حضرت فاطمه(س) است.

http://www.khabaronline.ir/news-167343.aspx

نظر سنجی راجع به سایت اسک دین
1-محتوای اسک دین را چگونه ارزیابی می کنید؟علمی؟علمی-تفریحی؟سطحی(غیر علمی)؟
2-مدیریت تاپیک ها را چگونه ارزیابی می کنید؟قوی؟متوسط؟ضعیف؟
3-روش پاسخ گوئی را چگونه ارزیابی می کنید؟قوی؟متوسط؟ضعیف؟
4-محتوای پاسخ ها را چگونه ارزیابی می کنید؟قوی؟متوسط؟ضعیف؟
5-راهکار شما برای ارتقاءاسک دین چیست؟

خواهشمندم با ذکر شماره سوال جواب خود را بنویسید

لطفا برای بهبود سایت خوتان در این نظر سنجی شرکت کنید
ممنون

1. نمی دانم عضو جدید هستم.
2.خوب ولی مطالبی که در حاشیه است باید حذف شود تا بتواند قابل استفاده شود خلاصه نویسی جوابها هم می تواند بسیار مفید باشد. یعنی کسی جوابها را بررسی کند و در یک پست خلاصه ای بنویسد.
3.بیشتر در حاشیه و نکات فرعی بحث می شود به سوال دقیق نمی شوند. خلاصه نمی نویسند
4.محتوا بدون مطالعه دقیق سوال در حاشیه مطالبی ذکر می شود.
5.در بالا قید شده است.

انتقاد تند آیت الله سیستانی از سریال موهن حسنین

مرجع عالیقدر عراق از پخش سریال موهن«الحسن و الحسین» که سیره اهل بیت(ع) را تحریف شده نشان می دهد به شدت انتقاد کرد.
به گزارش ادیان نیوز، شیخ عبد المهدی کربلائی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی در جمع هزاران نفر از نمازگزاران در خطبه نماز جمعه صحن امام حسین(ع) گفت: مرجع عالیقدر شیعیان عراق نسبت به پخش سریال«الحسن و الحسین» در تعدادی از شبکه های ماهواره ای عربی و عراقی انتقادات تندی دارد.وی افزود: این سریال حاوی اطلاعات دورغین درباره زندگی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

عبدالمهدی کربلائی اظهار داشت: این سریال به بخش حساس و جدل برانگیز برهه ای از تاریخ اسلام می پردازد که موضع اختلاف میان مسلمانان است و باید از ساخت چنین سریالهایی خودداری کرد.وی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه آیت الله سید علی سیستانی موافقت خود را پخش سریال نشان داده است، اظهار داشت: مرجع عالیقدرعراق تاکنون نظری هیچ گونه موافقتی با این سریال نکرده است.وی ادامه داد: هر آنچه تاکنون از سریال موهن پخش شده است، تحریف محض از سیره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و به سیره امام حسن(ع) با این دروغها اهانت شده است.

نماینده آیت الله سیستانی ضمن هشدار به تولیدکنندگان این سریال از مومنان و مسلمانان جهان می خواهیم تا نسبت به دریافت حقایق هشیار باشند.وی تصریح کرد: تولیدکنندگان سریال از منابع تاریخی بی اساس استفاده کرده اند که هیچ انطباق تاریخی ندارد.

بنابر گزارش الکوثر، خطیب نماز جمعه صحن امام حسین(ع) تاکید کرد: این سریال اختلاف اساسی با سیره اهل البیت(ع) و عقاید آنان دارد و قلم نویسنده برای پول و تهدید زده شده است که مردم باید هشیار باشند.

چندی پیش، شیخ علی عبدالباقی، دبیرکل مرکز تحقیقات اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: الازهر در فتواهای خود پیوسته تجسید چهره انبیاء و اهل بیت(ع) را رد کرده است و این بار نیز با پخش سریال امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که برای نخستین بار است در مصر تولید شده، مخالفت کرده است.وی افزود: باید از پخش این سریالها جلوگیری شود، در غیر اینصورت با این شبکه ها برخورد خواهد شد.مرکز تحقیقات اسلامی الازهر، یکی از هیئتهای عالی دینی در جهان اسلام است که آراء و نظرات آنها در باب فتاوی محترم شمرده می شود.

منصور شریف از شرفاء مصر و مسئول کانون شرفاء اسوان نیز برای نشان دادن اعتراضات خود نسبت به این سریال موهن از مردم مصر خواست تا در تظاهرات میلیونی در میدان التحریر شرکت کنند.وی افزود: مردم با مشارکت خود تظاهرات نشان می دهند که توقف سریال جدل برانگیز«الحسن و الحسین»را خواستار هستند.

در این سریال، به دو تن از مبشرین به بهشت و پرورش‌یافتگان دستان حضرت رسول(ص) اهانت شده است.منصور شریف در برنامه تلویزیونی«الحقیقه» گفت: ما به شورای نظامی حاکم مصر و شورای وزیران مصر نامه ای ارسال کرده و به آنها تاکید کردیم که پخش این سریال فتنه مذهبی ایجاد کرده و از خارج طراحی شده تا ضربه‌ای به جامعه مصر وارد کند.

سریال«الحسن و الحسین» نوشته محمد الیساری و محمد الحسیان است و عبد الباری و ابوالخیر، کارگردان آن به شمار می رود و تعدادی از بازیگران مشهور نیز در آن بازی کرده اند.در این سریال، دوره تاریخی شهادت عثمان بن عفان تا شهادت امام حسین(ع) در کربلا ساخته شده است.

تولید کنندگان این سریال مدعی هستند که برای ساخت این سریال علاوه بر علمای اهل تسنن از علمای شیعه از جمله مرحوم محمد حسین فضل الله نظر خواهی کرده اند، امری که تاکنون تایید را رد نشده است.این سریال از سوی شرکت النور تولید شده است و هم اکنون در شبکه های مختلف عربی نمایش داده می شود.
http://www.irdiplomatic.com/view-5866

دلمان برای لبخندتان بی تاب بی تاب است. دستهای دعایمان دخیل امام رضا می شود تا ببینیم روی ماهتان را ... این روزها که در هر صحبتتان رویی به سوی ما می کنید و ما سربازان سایبری خود را خطاب اوامرتان قرار می دهید به خود می بالیم از نگاهتان .

آقا جان تشنه ی دیدارتانیم. جانمان و جوانیمان را عاشقانه فدای لبخندتان می کنیم و عاشورایی، تیغ سخن را بر گلوی بدخواهانتان می کشانیم که ولی مطلق مایی تا حضرت خورشید بیاید...

ما را به حضور خویش پذیرا باش.

برای رساندن خواهشمان به دفتر مولا با موج وبلاگی "سایبری‌ها دیدار با رهبری را می‌خواهند" همراه شده و با درج این مطلب یا مطلب دیگری ترجیحا با همین عنوان در وبلاگ خود به این موج بپیوندید. برای ثبت نام کلیک کنید

[="Blue"]توجه **********توجه ***********توجه[/]

به اطلاع ان دسته از عزیزانی که در وبلاگ شاهد و یا در وبلاگ بزمانه جهت دیدار آقا ثبت نام کردند و حتی انهایی که هنوز ثبت نام نکردند، می رساند که:
طی پیگیری های صورت گرفته با دفتر آقا (البته با تلاش و کوشش دوستان ما از پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی - پاونا) قرار بر این شد که لیست اطلاعات کاملتری از دوستان (جهت صدور کارت ورود) در یکی از وب‌سایت های موجود تهیه و بدین منظور استفاده گردد؛
لذا کسانی که مایلند ، باید زحمتی دوباره کشیده و در پاونا (پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی) به صورت کاملتری ثبت نام کنند.

[="Red"]برای ثبت نام بر روی لینک زیر کلیک کنید

http://www.pw-arzeshi.com/didar.php [/]

البته این نکات قابل ذکر است که :
1- این دیدار حتمی نشده است و در تلاشیم برای به ثمر رساندن آن، شما هم دعا کنید.
2- این دیدار قطعا برای ماه مبارک نخواهد شد
3- حمایت شما در این فضای مجازی از این دیدار کمک خواهد کرد به زودتر به نتیجه رسیدن آن، البته اگر خدا بخواهد!
4- لوگوی حمایتی دیدار برای نصب در وبلاگ شما اماده شده لطفا درج گردد.
5- دیگر اسامی ثبت نام شده ها در وبلاگ اضافه نخواهد شد و فقط ثبت نام در پاونا معتبر می باشد.
6- ... هر که دارد هوس دیدن ماه بسم الله ...
ما را از دعای خیر شبانگاهی و سحرگاهی خود محروم نسازی

[="red"]لوگوی حمایتی سمت راست:[/]


سایبری ها دیدار با رهبری می خواهند

[="Red"]لوگوی حمایتی سمت چپ:[/]


سایبری ها دیدار با رهبری می خواهند

آیت‌الله مکارم: فرداشب، شب قدر است

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر پنجشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بعضی‌ها به دفاتر ما تلفن می‌کنند که شب قدر چه زمانی است. شک نکنید فردا شب، شب قدر است و جای شک و تردید نیست.
مهر: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شبهات مطرح شده در مورد شب قدر گفت: بعضی‌ها وسوسه نکنند که دو شب را به عنوان شب قدر اعلام کنند، شب قدر فردا شب است.

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر پنجشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بعضی‌ها به دفاتر ما تلفن می‌کنند که شب قدر چه زمانی است. شک نکنید فردا شب، شب قدر است و جای شک و تردید نیست.

وی ادامه داد: بعضی‌ها وسوسه نکنند و دو شب را به عنوان شب قدر اعلام نکنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همگان باید از شب‌های قدر بهترین استفاده را ببرند و برای جوانان و تمام کشورهایی که الان به دست دشمنان آتش در آن روشن شده که خداوند همه این آتش‌ها را خاموش کند، دعا کنند.

علت تفاوت پخش اذان به افق قم و تهران

آیت‌الله مکارم شیرازی به سئوالات برخی مومنان در مورد تفاوت بین پخش اذان از افق قم و تهران اشاره کرد و گفت: روزهای تهران در تابستان طولانی‌تر است، بنابراین اذان صبح در این شهر زودتر از قم پخش می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل پخش زودتر اذان به افق تهران، اذان مغرب تهرانی‌ها هم زودتر از افق قم پخش می‌شود و مومنان در این موضوع شک نداشته باشند.
http://www.fardanews.com/fa/news/158792

بنظر شما وقتی ولی امر مسلمین امام خامنه ای بعنوان ولی فقیه عادل و با تقوا... با تمام دقت و اشراف... اول ماه رمضان را اعلام کرده اند آیا جز کوردلان و منافقان در این امر شک می کنند؟؟؟. مطمئنم اینان فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا... هستند. برخی که جاهلترند می گویند چرا ما اول ماه را از عربستان تبعیت نمی کنیم!!!... به اینها هم می گویند شیعه ؟؟؟ که شده اند وهابی پرست؟؟؟ در کدام کشور اسلامی رهبری به این پارسایی و با تقوایی موجود است؟؟؟ که در کمال خشوع و تواضع در برابر پروردگار با درایت و شجاعت در برابر دشمنان اسلام ایستاده است؟؟؟... آیا کوردلی نیست که نظر چنین عالم مجاهدی را که بحق امام امت و نایب بر حق حجت خدا است در مقابل نظر دشمنان صریح مکتب ناب اهلبیت ع قرار دهیم؟؟؟ به کجا چنین شتابان؟؟؟ آیا شکاکان لحظه ای شرم در برابر خدا نمی کنند که دوست را رها می کنند و دشمنان را می چسبند؟؟؟
بد نیست این حدیث را دوباره بخوانند:
حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
( صفات الشيعه ص 8 )

بترسیم از کفران نعمت که نغمتش گریبانمان را می گیرد...

تغییر زمان شب قدر توسط وهابیون !


به گزارش ادیان نیوز،:

شب های 21، 23 و 27 ماه مبارک رمضان روایت های متفاوت از شب قدر به شمار می رود.
شیعیان شب های 21 و 23 ماه رمضان را روایت های اصلی شب های قدر می دانند اما اهل سنت بر شب 27 تأکید دارد.

اما در همین تعدادی از وهابیون کشور الجزایر با انتشار مطلبی در سایت های اینترنتی وابسته خود، اعلام کردند که شب 29 ماه مبارک رمضان را شب قدر می دانند.

این گروه از وهابیون در مطلب خود نوشتند:

ما همه مسلمانان را به شب زنده داری و احیاء شب 29 ماه رمضان دعوت می نمائیم زیرا این شب همان شب قدر اصلی است که خداوند در قرآن فرموده است.

این وهابیون در مورد چگونگی رسیدن به این نتیجه، اعلام کردند:

ما از طریق فلکی و ستاره شناسی به این مسأله پی بردیم، زیرا در شب 29 ماه رمضان سیاره "زهره" نمایان می شود و با چشم قابل رؤیت می شود و بر همین اساس می توان گرفت آن شب همان شب قدر است.

وهابیون الجزایر در ادامه ادعای خود، به یاوه گویی پرداخته، گفتند:

هنگامی که سیاره "زهره" قابل رؤیت می شود، این به معنی آن است که شب قدر با چشم دیده می شود. خداوند به مؤمنان در قرآن وعده داده که می توانند شب قدر را با چشمان خود ببینند، بنابراین دیدن سیاره "زهره" به معنی دیدن شب قدر است.

قابل ذکر است این اولین باری نیست که وهابیون چنین ادعایی را مطرح می کنند. در سال 2008 میلادی نیز آنان با اعلام اینکه سیاره "مریخ" قابل رؤیت شده، شب دیگری را به عنوان شب قدر خود انتخاب کردند و مدعی شدند که دیدن سیاره "مریخ" با چشم به معنی دیدن شب قدر برای مؤمنان است.

در همین حال پرفسور "جمال میمونی" رئیس سازمان ستاره شناسی الجزایر طی اظهاراتی با رد ادعای وهابیون و انتقاد شدید از آنان، در مورد درستی یا نادرستی ادعای مطرح شده، گفت:



این حرف کاملا "دروغ" است و ادعایی کاملا "مسخره" به شمار می رود زیرا بر اساس قوانین و محاسبات ستاره شناسی رؤیت سیاره "زهره" در چنین شبی امری کاملا طبیعی به شمار می رود و هر انسانی در سراسر جهان می تواند چنین صحنه ای را ببیند و اصلا ربطی به مؤمنین و غیر مؤمنین ندارد.

از سوی دیگر شیخ "عبد الحمید بیرم" مسئول کمیته فقهی جمعیت علمای مسلمان الجزایر نیز با انتقاد از ادعای مطرح شده توسط وهابیون این کشور، اظهارات آنان را خرافات خواند و گفت:



این وهابیون تلاش می کنند با مطرح کردن چنین ادعاهایی، توجه همگان را به خود جلب کنند. این حرف ها چیزی جز "خرافات" نیست زیرا در زمان رسول الله (ص) نیز چیزی به معنی دیدن ستاره یا سیاره ای دیگر برای اثبات شب قدر وجود نداشته است.



پاسخ آیت‌الله مکارم به شبهات اهل سنت

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به شبهات اهل سنت در مورد عظمت امیرالمومنین(ع) و جایگاه ایشان نزد پیامبر اسلام گف: بر اساس آیه 61 سوره آل عمران امام علی(ع) جان پیامبر است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تشریح جایگاه امیرالمومنین(ع) پرداخت و با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران اظهار داشت: این آیه در مورد جریان مباهله نازل شده و اگر در فضیلیت امیرالمومنین جز این آیه چیزی نباشد، باز هم کافی است.

وی با اشاره به شبهاتی که برخی افراد در مورد شخصیت‌های مورد اشاره در این آیه شریفه وارد کردند، تصریح کرد: مرحوم علامه امینی 60 نفر از علمای اهل سنت را نام بردند که در کتاب آنها نوشته شده، این آیه در مورد پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.

علی(ع) جان پیغمبر است

این مرجع تقلید در تفسیر بخش مربوط به امام علی(ع) در این آیه قرآنی گفت: از معنی این آیه متوجه می‌شویم که علی(ع) جان پیغمبر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی به ذکر حدیث دیگری در مورد فضائل امام علی(ع) در یکی از کتاب‌های مشهور اهل سنت پرداخت و گفت: نقل است که معاویه وارد مدینه شد و چشمش به سعد ابن ابی وقاص فرمانده معروف لشکر افتاد و گفت: سعد همه علی را لعن می‌کنند که تو این کار را نمی‌کنی.

وی ادامه داد: سعد ابی وقاص در پاسخ به معاویه گفت: پیامبر اسلام سه چیز در مورد امام علی(ع) گفت که اگر هر کسی این سه مورد را دارا باشد نمونه جهان بشریت است.

استاد برجسته حوزه اولین نکته مورد اشاره سعد را آیه مباهله عنوان کرد و گفت: سعد ابی وقاص با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران به معاویه گفته بود که قرآن می‌گوید علی جان پیغمبر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: سعد ابن ابی وقاص در ادامه به معاویه گفت: وقتی پیغمبر می‌خواستند به جنگ تبوک بروند علی(ع) را به عنوان جانشین خودشان معرفی کردند. علی(ع) کمی اصرار کرد که در کنار پیامبر باشد ولی پیامبر به او فرمود که نمی‌خواهی مثل هارون، برادر موسی باشی.

وی گفت: در جنگ خیبر هم یکی پس از دیگری برای فتح خیبر رفتند ولی موفق نشدند و پیغمبر فرمود، فردا پرچم را به دست کسی می‌دهم که همواره به دشمن حمله می‌کند و فرار نمی‌کند و این قلعه را فتح خواهد کرد. به پیغمبر گفته بودند که این شخص کیست؟ پیغمبر فرمود علی. گفتند علی بیمار است و چشمش درد می‌کند. پیامبر، علی(ع) را خواستند و آب دهن را به چشم علی(ع) مالیدند و چشم ایشان خوب شد و در جنگ پیروز شدند.

چهره‌ معاویه تطهیرشدنی نیست

این مرجع تقلید با اشاره به ساخت فیلم معاویه، حسن و حسین در برخی کشورهای عربی اظهار داشت: این فیلم را برای تطهیرکردن چهره معاویه درست می‌کنند، در حالی که آیه 61 سوره آل عمران و روایتی که از کتاب‌های اهل سنت نقل شده است جواب همه آنهاست؟

آیت‌الله مکارم شیرازی حضور گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را قابل تقدیر دانست و گفت: شب گذشته یکی از شبهای قدر بود و بحمدلله همه جا جلسات پر شور و پرفیض دعا بر پا بود و امیدوارم خداوند در سایه دعاها و توسل‌ها و این روزهای عزیز و احیاها و به برکت خون پاک شهید این ماه مشکلات همه مسلمانان را حل کند.

http://shia-online.ir/article.asp?id=19740&cat=1

طاها;136759 نوشت:
وهابیون الجزایر در ادامه ادعای خود، به یاوه گویی پرداخته، گفتند: هنگامی که سیاره "زهره" قابل رؤیت می شود، این به معنی آن است که شب قدر با چشم دیده می شود. خداوند به مؤمنان در قرآن وعده داده که می توانند شب قدر را با چشمان خود ببینند، بنابراین دیدن سیاره "زهره" به معنی دیدن شب قدر است.

[=Times New Roman]
سلام علیکم

این مسئله ادامه داستان از بین بردن آثار قبور - از بین بردن نشانه های صحابه و پیامبر و ائمه است.

تا زمانیکه نشانه ای از این بزرگواران وجود دارد ابن تیمیه عبدالوهاب و دیگرانی که بازیچه این فرقه هستند ماخذ و منبع و مرجع اهل دین و مسلمانان قرار نمیگیرند و کلام اینان مورد توجه جامعه اسلامی واقع نخواهد شد. چرا؟

انسان در امور دینی با دیدن به چشم بر باورهایش قوت میبخشد برای همین وقتی به زیارت اماکن متبرکه میرود احساس قرابت و نزدیکی به موضوع مطلوبش دارد.
حضرت موسی هم در بالای کوه تور همین موضوع را تمنا کرد و درخت زیتون از جنس نور را خداوند در تقویت تصور و بنی اسرائیل به آن حضرت معرفی کردند .
وجود نشانه هائی از پیامبر صحابه و ائمه خاری است بر چشم منحرف کنندگان دین نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم لذا تحمل نخواهند کرد و دست از تخریب و تحریف بر نخواهند داشت/
بارها هم شنیده ایم که اینان درباره پیامبر و ائمه و حتی صحابه با لفظ های زشت صحبت میکنند و تمام این فتاوی و این الفاظ تفکر دشمنی اینان را با پیامبر و اهل بیت و صحبه قوت میبخشد.

این تغئیر تاریخ نیز حداقل 2 نتیجه را برای آنها در پی خواهد داشت اول تاریخ شهادت علی علیه السلام با آن همخوانی ندارد لذا به خیالشان از حب علی میکاهد و دوم جدا شدن تاریخ از تاریخ اهل سنت نوعی یار کشی است از میان اهل سنت و جماعت.

بگذارید بتازند . هرچه این فتاوی بیشتر شود آنها خودشان را از امت اسلامی دورتر میکنند و متمایز خواهند شد از اهل ایمان و انشاالله روزی برسد اهل سنت و جماعت چشمهایشان را باز کنند و ببینند سلفی صالح نبی اکرم بودن لازمه اش عقیده و سنت نبوی توحید نبوی و طریقت نبوی داشتن است و نه چوب تکفیر این و آن را دست گرفتن و پوشاندن کفر خود با تکفیر این و آن.

من کلیپی از بقیع را از یوتیوب دانلود کردم که نشان میدهد اینها نبش قبر هم میکنند و اخیرا هم شنیده شده در آنج میتشان را دفن میکنند و...


[=Times New Roman] یا به صورت آنلاین از اینجا ببینید

یاحق

بسم الله الرحمن الرحیم
شیعه شدن یک مسیحی در شب شهادت امام علی (ع)



شیعه آنلاین: اخبار رسیده از شهر كربلای معلا حاكی از آن است كه یك شهروند مسیحی عراقی در شب شهادت أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) با حضور در حرم سید و سالار شهیدان، أباعبدالله الحسین (علیه السلام) به دین مبین اسلام و مذهب شیعه گروید.

در همین راستا "علی عارف الموسوی" از مسئولان بخش فرهنگی آستان مقدس امام حسین (علیه السلام) پس از اعلام این خبر، گفت: نام این شهروند مسیحی "عمر عصام جرجیس" است. او با زبان روزه به حرم أباعبدالله (علیه السلام) آمد و به دین اسلامی و مذهب شیعه اثنی عشری گروید.

"علی عارف الموسوی" در ادامه افزود: این جوان تازه شیعه شده، درگذشته زمینه مناسبی برای تغییر دین و مذهب خود داشت زیرا پیش از این دو تن از خاله های وی به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده بودند و به مرور زمان روی او تأثیر گذاشته بودند. او با آغوشی باز دین مبین اسلام و مذهب اهل بیت (علیهم السلام) را پذیرفت.

او همچنین گفت: "عمر عصام جرجیس" اطلاعات خوبی در مورد دین اسلامی و مذهب تشیع داشت زیرا با خاله ها و دوستان خود صحبت های زیادی كرده بود اما با این حال برخی ضروریات مانند چگونگی نماز خواندن و روزه گرفتن و دیگر واجبات دینی را برای او شرح دادیم. پس از آن او به زیارت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) رفت.

انتقاد آیت الله مکارم‌شیرازی از تبلیغ عرفان​های کاذب در تلویزیون

اندیشه - ایسنا نوشت:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به گرایش برخی از برنامه‌های صدا وسیما به عرفان‌های کاذب و اختلاف افکنی هشدار داد.
این مرجع تقلید در مراسم بزرگداشت سومین شب قدر که در مسجد امیرالمومنین قم برگزار شد؛ تصریح کرد: اخیراً در یکی از برنامه های تلویزیون صفاتی مانند طیهور و طیهار را به خداوند نسبت داده‌اند که در جست و جویی که ما در لغات عرب کردیم چنین لغتی به هیج عنوان وجود ندارد. این مهملاتی است که برخی اوقات به خداوند نسبت داده می‌شود و لازم است اندیشمندان و روحانیون بر این برنامه ها نظارت کنند تا چنین موضوعاتی پدید نیاید.
وی با بیان اینکه اهمیت تقوا فوق العاده زیاد است یادآور شد: در صورتی ما می توانیم مدعی شیعه علی (ع) باشیم که در این مثل به او نزدیک شویم آنجا که می فرماید اگر تمام عالم را به من بدهند حاضر نیستم ارزنی را از دهان مورچه ای به ناحق بگیرم.
این مفسر قرآن اصلاح ذات بین را از دیگر توصیه‌های حضرت علی (ع) دانست و تاکید کرد: در روایتی که ظاهراً از پیامبر(ص) بیان شده اصلاح ذات بین بالاتر از نماز و روزه و مجاهدت در راه خدا برشمرده شده است. با وجود چنین ثوابی متاسفانه برخی به جای رفع اختلافات بر آن دامن می‌زنند و آن را شعله ور می‌کنند.

http://www.khabaronline.ir/news-169424.aspx

پاسخ آیت ‌الله سبحانی به شبهات تقیه

مرکز خبر حوزه: آیت الله سبحانی، ظهر دیروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن خود در مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) قم در تفسیر سوره منافقون، دومین منافق اسلام را ابوعامر راهب معرفی کرده و اظهار داشتند: ابوعامر راهب شخصیتی بود که قبل از ورود نبی مکرم اسلام(ص) به مدینه، برای مردم بر منابر سخنرانی می کرد و خبر از آمدن پیغمبری از عرب برای مردم مدینه می داد؛ اما هنگامی که رسول الله(ص) وارد مدینه شدند و اطراف او خالی از پیروانش شد، به پیامبرگرامی اسلام(ص) حسودی کرد و مدام دین اسلام را به چالش می کشید و در پایان مجبور شد از مدینه به مکه کوچ کند.

وي ادامه داد: او هنگامی که در مکه مکرمه ساکن شد، به رهبری حزب نفاق پرداخت و زمانی که نبی مکرم اسلام(ص) مکه را فتح کردند، او مجبور به فرار از مکه به شام شد.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش ابوعامر راهب در ساخت مسجد ضرار در مدینه، بیان داشتند: او هنگامی که به شام رفت، به منافقین مدینه پیغام داد که مسجدی در کنار مسجد مسلمین بسازند؛ اما نبی مکرم اسلام(ص) آن مسجد را خراب و ویران کرد.

وي در ادامه تبیین مفهوم تقیه و با بیان این که موضوع تقیه با نفاق متفاوت است، خاطرنشان ساختند: برخی، اشتباهاتی انجام داده و گفته اند که تقیه شاخه ای از نفاق است و در توضیح آن، این مسئله را بیان کرده اند که منافق کسی است که در ظاهر اسلام دارد و باطنا مشرک است و انسانی هم که تقیه می کند، قلب او با زبانش متفاوت است و این توضیح را سندی بر سخنان خود ذکر کرده اند.

*تقیه ضد نفاق است

آیت الله سبحانی در پاسخ به شبهه، تصریح کردند: این که تقیه شاخه ای از نفاق باشد، ذهنیتی اشتباه است؛ زیرا منافق کسی است که در ظاهر مسلمان اما در باطن کافر است؛ ولی شخصی که تقیه می کند با او متفاوت است و ظاهر کافر و باطن مسلمانی دارد و او منافق محسوب نمی شود.

وي در ادامه به پاسخ اشکالی دیگر پرداخته و اظهار داشتند: اشکالی که در مسئله تقیه بر شیعیان وارد می شود این است که شیعیان از مسلمانان تقیه می­کنند و در مسجدالحرام بر فرش نماز می خوانند؛ در حالی که باید از کفار تقیه کنند ولی ما در پاسخ به این اشکال می گوییم که در ملاک فرقی نیست؛ زیرا در هر کشوری که آزادی مصادره شود و نگذارند افراد بر طبق مذهب خود عمل کنند، می­توان تقیه کرد و فرقی هم میان مسلمان و غیرمسلمان نیست و البته گناهش بر گردن کسی است که آزادی را مصادره کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه نخست از سوره منافقون، ابراز داشتند: خداوند متعال در این آیه می فرماید: "إِذَا جَاءكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ" «چون منافقان نزد تو می‌آيند گويند گواهى مى‏دهيم كه تو واقعا پيامبر خدايى و خدا [هم] مى‏داند كه تو واقعا پيامبر او هستى و خدا گواهى مى‏دهد كه مردم دوچهره سخت دروغگويند».

* پاسخ به اشکال ادبی

وي در پاسخ به این سوال که چرا کلمه "سورةالمنافقون" که به عنوان اسم این سوره در قرآن کریم آورده شده است، "سورةالمنافقین" ذکر نشده است، بیان داشتند: اشکالی که مطرح شده، این است که کلمه "سوره" به "المنافقون" اضافه شده و می بایست "سورةالمنافقین" ذکر می شده است؛ در حالی که "سورة­المنافقون" آورده شده است و ما در پاسخ، این جواب را ذکر می کنیم که این جمله (سورةالمنافقون) حکایت از کلمه المنافقونی دارد که در نخستین آیه از سوره منافقون آمده است و چون از باب حکایت است، نیازی به اعراب ندارد و مشکلی از لحاظ نحوی نیست.

آیت الله سبحانی در پایان با اشاره به این که تمام سور قرآن دارای روح هستند، خاطرنشان ساختند: روح و غرض از سوره منافقون، بی آبرو کردن منافقان و تشریح زندگی آنان برای همگان است.

http://rajanews.com/Detail.asp?id=99966

سخنرانی نصرالله در چند متری اسرائیلی‏ها آغاز شد


به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس، در منطقه مرزی مارون الراس آغاز شد.

این مراسم در جمعه آخر ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در منطقه "پارک ایران" شهر مرزی مارون الراس در حال برگزاری است.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنان خود با گرامی داشتن یاد و خاطره امام خمینی(ره) به اهمیت ابتکار ارزشمند امام راحل(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس اشاره کرد.

وی علت انتخاب مارون الراس برای برگزاری روز جهانی قدس را اهمیت این منطقه دانست که یادآور شکست خفت بار صهیونیستها در برابر رزمندگان بی ادعای مقاومت در جنگ 33 روزه بود.

نصرالله:
هنوز امید داریم که امام موسی صدر زنده باشد

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم روز جهانی قدس با درخواست از انقلابيون ليبي برای پايان دادن به موضوع امام موسی صدر گفت: ما همچنان اميد داريم كه امام و همرزمانش زنده به لبنان بازگردند.




به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «حجت الاسلام والمسلمین سيد حسن نصرالله» دبير كل حزب‌الله لبنان امروز در بخشي از سخنراني روز قدس خود، به موضوع امام موسي صدر نیز پرداخت.

وي در این بخش از سخنان خود گفت: «رژيم قذافي جنايت‌ها و خطاهاي زيادي در حق ملت خود و و نیز موضوع فلسطين مرتكب شد. از جمله جنايت‌هاي وي، زنداني كردن امام موسي صدر و دو همرزمش بود».

وي افزود: «این جنايت در راستاي خدمت به رژیم اسرائيل بود چراکه همه ما مي‌دانيم كه امام موسي صدر براي مقاومت و فلسطين چه معنا و مفهومی داشت»

دبير كل حزب‌الله لبنان نقش امام صدر برای مقاومت اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: «زنداني كردن وي منتهي به رويدادهايي بدی براي مقاومت شد؛ در حالی که اگر به امام موسي صدر اجازه داده مي‌شد تا باقي بماند، دستاوردهاي بزرگي براي مقاومت و موضوع فلسطين روي مي‌داد».

وی دور نگه داشتن ليبي از موضوع فلسطين را از ديگر جنايت‌هاي رژيم قذافي دانست و گفت: « درخواست‌ امروز ما اين است كه ليبي به موضوع فلسطين و جهان عرب بازگردد تا در اين خط به طور قدرتمندي حضور داشته باشد».

سيد حسن نصرالله در پایان خطاب به شورای انقلابی لیبی گفت: «از انقلابيون ليبي مي‌خواهيم كه پاياني براي اين موضوع انساني قرار دهند و ما همچنان اميد داريم كه امام و همرزمانش زنده به لبنان بازگردند».

لورن بوث، خواهرزن تونی بلر:
در اسلام سعادت مطلق را دیدم

«لورن بوث» مجری و روزنامه‏نگار 43 ساله انگلیسی، بعد از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، دین مبین اسلام را برگزید.


[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «لورن بوث» گوینده و روزنامه‏نگار 43 ساله، بعد از بازدید از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، اسلام را برگزید.
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]لورن که خواهر ناتنی «چری بلر» همسر تونی بلر است، اکنون خانه را بدون حجاب اسلامی ترک نمی‏کند و هر پنج وعده نماز خود را مرتب به جای می‏آورد و گاهی نیز به مسجد نزدیک منزلش می رود.

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]لورن در گفت و گو با دیلی میل حال خوش خود را بعد از زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) اینگونه توصیف کرده است: «شب سه‏شنبه است و من نشسته‏ام در حالی که احساس می‏کنم مورفین معنوی به من تزریق شده است. سعادت و شادی مطلق همین است.»

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]بعد از این سفر معنوی بود که لورن بلافاصله بعد از بازگشت به انگلستان به دین مبین اسلام در آمد.

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]خود او در این باره می‏گوید: «من اکنون 45 روز است که هیچ مشروبی مصرف نکرده ام، که این زمان طولانای ترین مدت ترک من در 25 سال گذشته است، و عجیب ترین چیز در این باره این است که از وقتی که اسلام آورده‏ام حتی نزدیک الکل هم نشده‏ام در حالی که من پیش از این هر روز یک تا دو لیوان مشروب الکلی مصرف می‏کردم.»

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در ادامه گفت: «کسی نمی‏داند در این سفر معنوی بر من چه گذشته است و مرا به کجا خواهد برد».

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]بیداری این زن تازه مسلمان از قبل ورود به ایران و زمانی آغاز شد که مدت قابل ملاحظه‏ای را در فلسطین اشغالی مشغول به کار بود.

سلسله کتاب‏های فی رحاب اهل‏البیت(ع) برای موبایل منتشر شد

به عنوان دستاوردی مهم در عرصه تبلیغ معارف اهل‏بیت(ع)، نسخه الکترونیک کتاب‏های في رحاب أهل‏البیت(ع) مخصوص تلفن همراه» حاوی 46 جلد از کتاب های این موسوعه، در دو نسخه "تلفن‏های لمسی" و "تلفن‏های غیرلمسی" تهیه و منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ به همت اداره‏کل اطلاع‏رسانی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) و با همکاری معاونت امور فرهنگی این مجمع، «نسخه الکترونیک کتاب‏های في رحاب أهل‏البیت(ع) مخصوص تلفن همراه» تهیه شد.

این نرم‏افراز که حاوی 46 مجلد از کتاب‏های این موسوعه است، به مناسبت موسم حج تمتع، روی سایت پورتال مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) در دسترس علاقه مندان قرار گرفته و علاوه بر آن از سوی اطلاع‏رسانی مجمع در اختیار طلاب غیرایرانی که عازم سفر حج هستند نیز قرار داده شده است.

این نرم‏افزار که با فرمت جاوا تهیه شده و در اکثر تلفن های همراه لمسی و غیر لمسی با دو نسخه ساده و پیشرفته قابل اجرا می‏باشد، دارای راهنما به زبان فارسی نیز می باشد
. از دیگر امتیازات این نرم‏افزار امکان جستجوی باز (در صفحه) و همچنین انتخاب قسمتی از متن و ارسال آن بصورت پیامک می‏باشد.

علاقه‏مندان برای دریافت این نرم‏افزار می‏توانند به سایت رسمی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) به آدرس اینترنتی http://www.ahlulbaytportal.com/ مراجعه نمایند.

شایان ذکر است که مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) در راستای مسؤولیت خطیری كه بر عهده دارد، سلسله كتبی را با نام «في رحاب اهل‌البيت(ع)» در پاسخ به شبهات قدیمی و جدیدی که علیه مكتب اهل‌بيت(ع) مطرح شده و می‏شود، در بیش از 40 مجلد منتشر کرده است.

این موسوعه که به وسیله محققان معاونت امور فرهنگی مجمع و به زبان عربی تأليف شده، تاکنون چندین بار در ایران و لبنان تجدید چاپ شده و بسیار مورد توجه مسلمانان کشورهای مختلف قرار گرفته است. از جمله برخی روحانیون شیعه عربستان، از این مجموعه به عنوان "تنها کتاب مورد نیاز خود از ایران" نام برده‏اند.

یکی از محاسن مهم این کتاب این است که شبهات مطروحه را از منابع مورد اعتماد خود اهل سنت پاسخ داده است.

این مجمع ترجمه فارسی این موسوعه ارزشمند را نیز با عنوان "در مکتب اهل‏بیت(ع)" تدوین کرده است؛ اما از آنجا که هنوز به شکل چاپی منتشر نشده، هم‏اکنون نسخه "کتاب الکترونیک آنها" روی سایت پورتال مجمع قرار دارد و قابل بهره‏برداری است.

در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، ظهر امروز رأس ساعت 11:33 نماد «اُبِلیسک» توسط جوانان ایرانی به آتش کشیده شد.




















سفارت جمهوری اسلامی ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مطابق با روز جهانی قدس در مسجد مرکزی سئول مراسم ویژه افطار را با حضور مسئولین فدراسیون مسلمانان کره و بسیاری از مسلمانان کره ای و غیر کره ای مقیم از هشتاد کشور جهان برگزار کرد.
بسیاری از مسلمانان کره ای و غیر کره ای مقیم از هشتاد کشور جهان در روز جهانی قدس افطار را مهمان سفارت کشورمان در سئول بودند.

به گزارش مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان مطابق با روزجهانی قدس در مسجد مرکزی سئول مراسم ویژه افطار را با حضور مسئولین فدراسیون مسلمانان کره و جمع کثیری از مسلمانان کره ای و غیر کره ای مقیم از هشتاد کشور جهان برگزار کرد.

در این مراسم که سربازان مسلمان ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی حضور داشتند، خطیب مسجد سئول از درگاه خدواند برای آزادی قدس و رهایی مردم مظلوم فلسطین از چنگ دژخیمان صهیونیستی دعا کرد.

در حاشیه این مراسم نیز احمد معصومی‌فر، سفیر کشورمان در سئول با روسای فدراسیون اسلامی کره و اعضای هیأت امنای مسجد سئول در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های مسلمانان کره ای و غیرکره ای مقیم کره جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سپس از مهمان ها با غذاهای مطبوع ایرانی به ویژه غذاهای مخصوص ماه مبارک رمضان پذیرایی شد که مورد استقبال فراوان مسلمانان روزه دار واقع شده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/186476

پاسخ‌آيت‌الله سبحاني به شبهه‌وهابيت درباره‌توسل

آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني در پاسخ به شبهه توسل به پيامبر(ص) و ائمه(ع) تاكيد كرد: توسل به دعاي پيامبر(ص) يكي از راه‌هاي شفاعت محسوب مي‌شود.
به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در جلسه تفسير سوره منافقون در مجتمع آموزش عالي فقه افزود: از آيات اين سوره مباركه متوجه مي‌شويم كه يكي از وسايل شفاعت توسل به دعاي نبي مكرم اسلام(ص) و توسل به ذات او است.
وي افزود: گاهي نوچه‌هاي وهابي به توسل ايراد مي گيرند و مي‌گويند بايد يكسره سراغ خدا برويم. بايد گفت آيا شما از قرآن بهتر بلد هستيد، چون سراغ قرآن كه مي‌رويم مي‌فرمايد توسل يكي از راه‌هاست و وهابيون بدون مراجعه به قرآن پيش داوري و شريعت‌سازي مي‌كنند.
وي اظهاركرد: طرق مغفرت متعدد است، ما ابتدا به سراغ خداوند مي‌رويم اما استجابت برخي دعاها نيازمند قابليت است كه در نزد پيامبر(ص) و ائمه(ع) است و ما به آنان متوسل مي‌شويم.
اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه «شبهه ديگر اين است كه پيامبر(ص) در دوران حيات مي‌توانسته است شفاعت كند اما بعد از حيات اين موضوع منتفي است» بيان كرد: همين وهابيون كه مدعي اين موضوع هستند تا چندي قبل بر روي قبر پيامبر(ص) آيه پنجم سوره مباركه منافقون وجود داشت كه وهابيون آن را سياه كرده‌اند تا خوانده نشود.
وي با اشاره به سابقه توسل به نبي براي استغفار به ماجراي يعقوب(ع) و فرزندانش اشاره و تصريح كرد: آنان وقتي كارشان برملا شد از پدرشان خواستند تا براي آنان استغفار كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به توصيف ويژگي هاي منافقان پرداخت و بيان كرد: زيبايي ظاهري و كلامي از جمله ويژگي‌هاي منافقين است آنان در زمان پيامبر(ص) داراي هيكلي زيبا و قدكشيده بودند.
اين مفسر قرآن با اشاره به شيرين زباني آنان ادامه داد: الان فرقه ضاله بهائيت شيرين زباني مي‌كنند و كلاس‌هايي براي مجادله مي‌گذارند تا بياموزند چگونه با پيروان اديان برخورد كنند.
وي تشبيه منافقون به چوب‌هاي خشكي كه نمي‌فهمند و فريفته عقيده خود هستند را از ديگر ويژگي هاي اين گروه دانست و ادامه داد: قرآن در بيان ويژگي آنان اين ويژگي را اضافه مي‌كند كه هر صدايي را كه مي‌شنوند خيال مي‌كنند عليه آنان بلند شده است.
وي تاكيد كرد: ضرر منافقون از كفار بيشتر است؛ زيرا مردم درباره منافق تصور خوبي دارند و بيشتر به او اعتماد مي‌كنند اما آن‌ها در دل نفاق دارند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: قرآن استغفار براي منافقان را جايز نمي‌داند و مي‌فرمايد كه اي پيامبر(ص) اگر 70 بار هم براي آنان استغفار كني باز هم مستجاب نمي‌شود زيرا آنان فاسق‌اند و از دين خارج شده‌اند.

http://rajanews.com/Detail.asp?id=100305

چهارشنبه عيد فطر است؟

عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه امكان رؤيت هلال ماه امشب وجود ندارد، اعلام كرد كه چهارشنبه نهم شهريور اول ماه شوال است.

سيدمحسن قاضي ميرسعيد عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، اظهار داشت: هلال ماه، غروب امروز دوشنبه در كل دنيا فقط در آمريكاي جنوبي با چشم غيرمسلح ديده مي‌شود و دليل آن هم اين است كه ارض دايرةالبروجي ماه، جنوبي است و معمولا در نيمكره جنوبي بهتر از نيمكره شمالي قابل رؤيت است.

وي افزود: در جنوب آمريكاي مركزي و جنوب غربي آفريقاي جنوبي هلال ماه با ابزار قابل رؤيت است ولي در ساير نقاط جهان مثل آسيا، اروپا، استراليا، آمريكاي شمالي و آفريقا به جز بخشي كه ماه قابل رؤيت است، هلال ماه تحت هيچ شرايطي رؤيت نخواهد شد.

قاضي ميرسعيد تصريح كرد: در ايران هلال ماه در شب دوشنبه در تمام پهنه كشور زودتر از خورشيد غروب مي‌كند و از اين رو قابل رؤيت نيست ولي غروب فردا هلال ماه در اكثر نقاط دنيا از جمله در كشورمان مشروط به داشتن افق شفاف و بي‌غبار، با چشم غيرمسلح قابل رؤيت است.

وي با اشاره به تفاوت وضعيت ماه در منتهي‌اليه شمالي كشور تا منطقه جنوبي كشور توضيح داد: در مناطق شمالي وقتي خورشيد غروب مي‌كند، ارتفاع هلال ماه از افق 3.5 درجه است، در صورتي كه در منتهي‌اليه جنوبي هنگام غروب خورشيد، ارتفاع هلال ماه به 8 درجه مي‌رسد و لذا رؤيت ماه در مناطق شمالي كشور نيازمند افق تميز و صاف است و هر‌چه از شمال به سمت جنوب مي‌رويم،‌ هلال ماه راحت‌تر ديده مي‌شود.

عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري گفت: پس از غروب سه‌شنبه بخش درخشان ماه قابل توجه است و نور آن در افق انعكاس مي‌يابد و هلال ماه در پهنه ايران با چشم غيرمسلح رؤيت مي‌شود و بر اين اساس روز چهارشنبه نهم شهريور، اول ماه شوال است.

قاضي ميرسعيد خاطرنشان كرد: آغاز يك ماه به اتمام آن ربطي ندارد و ماه يا 29 يا 30 روز است و هيچ گاه ماه 28 يا 31 روزه نمي‌شود.

وي بر همين اساس متذكر شد كه اگر دوشنبه يازدهم مرداد ماه، در ايران ماه رمضان آغاز مي‌شد يا به اشتباه از آن روز ماه رمضان را آغاز مي‌كرديم، امكان نداشت امروز (دوشنبه) ماه رؤيت شود و اگر ماه رمضان به جاي سه‌شنبه از روز سه‌شنبه آغاز شده بود، باز هم ماه رمضان فردا 30 روزه تمام مي‌شد اما اكنون 29 روزه تمام مي‌شود.

عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در بخش پاياني اين گفت‌وگو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص علت طولاني شدن فرايند اعلام رؤيت ماه و اعلام عيد در برخي مقاطع اظهار داشت: اكيپ‌هاي تخصصي استهلال هر ساله در آستانه ماه رمضان و ماه شوال به صورت سازمان يافته براي رؤيت هلال ماه در سراسر كشور مستقر مي‌شوند.

وي افزود: امسال نيز اين اكيپ‌ها فردا (سه‌شنبه) در نقاط مختلف كشورمان استقرار خواهند يافت و به محض دريافت گزارش از سوي آنها، گزارش‌ آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در صورت تائيد رهبر معظم انقلاب، از سوي ايشان عيد اعلام مي‌شود.

قاضي ميرسعيد خاطرنشان كرد: خورشيد در تابستان دير غروب مي‌كند و اختلاف ساعت بين شرق و غرب كشور نيز يك ساعت است و هنگامي كه اكيپ ستاد استهلال در يك منطقه رؤيت هلال ماه را اعلام مي‌كنند، با تك تك آنها صحبت مي‌شود و گزارش تهيه و آن گزارش تقديم مقام معظم رهبري مي‌شود تا ايشان تائيد كنند و اين كار زمان بر است اما هر‌چه تعداد گزارشات معتبر بيشتر باشد، مدت اين فرايند كاهش مي‌يابد.

منبع :
http://www.tabnak.ir/fa/news/186949

تعطيلات عيد فطر افزایش یافت + تکمیلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه افزایش تعطیلات عید فطر به دو روز موافقت کردند.

بنا بر این گزارش، نمايندگان در ادامه بررسي لایحه افزايش تعطيلي عيد فطر، پس از تصویب كليات اين لايحه ماده واحده، اين لايحه را نيز مصوب کردند.

دولت در این لایحه پیشنهاد کرده است که به تعطیلات عید فطر، یک روز و همچنین‌ اگر روز دوم تعطیلات عید فطر با تعطیل رسمی کشور همراه شد، یک روز دیگر به تعطیلات عید فطر اضافه ‌شود.

هم اكنون نمايندگان در حال مطرح كردن پيشنهادهايي درباره تبصره‌هاي اين ماده واحده هستند.

گفتنی است، دولت در لايحه‌ اوليه خود، خواستار دو روز تعطيلي براي عيد فطر شده و در اين لايحه آمده است كه اگر روز پس از عيد فطر در كشور تعطيل باشد، روز پس از آن نيز تعطيل خواهد بود كه مجلس با اين نظر دولت مخالفت و تنها روز اول و دوم شوال را تعطيل اعلام كرد.

تکمیلی:

به گزارش «تابناک»، تفاوت مصوبه امروز مجلس با لایحه دولت در این است که دولت خواسته بود اگر تعطیلات عید فطر به روز جمعه برخورد کند، یک روز دیگر هم تمدید شود؛ اما کمیسیون اجتماعی مجلس، این تبصره را از لایحه دولت حذف کرده بود. از این روی، تعطیلات عید فطر دو روز خواهد بود؛ چه به روز جمعه بیفتد و چه نیفتد.

گفتنی است، علی مطهری پیشنهاد داد تا در قالب تصویب این قانون، به دولت اجازه داده شود تا ساعات کار کارمندان در مناطق گوناگون را متناسب با ماه رمضان، کاهش دهد. اما لاریجانی این پیشنهاد را طرح شدنی ندانست، چرا که عنوان لایحه دولت را تغییر می​دهد و تأکید کرد که اقدام دولت در کاهش ساعت کار در ماه رمضان غیرقانونی بوده است، ولی مطهری بر این باور بود که لازم است برای این منظور چنین اجازه قانونی به دولت داده شود تا دیگر دولت قانون گریز خوانده نشود.

حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان نیز با تأکید بر اینکه رأی مجلس به افزایش تعطیلات عید فطر در ازای کاهش یک روز از تعطیلات کشور بوده است، گفت: پیشنهاد می‌کنم که در راستای تأکید مقام معظم رهبری بر ساماندهی تعطیلات کشور، روز دوازدهم فروردین را که از تعطیلات نورورزی است، از لیست تعطیلات حذف کنیم.

رئیس مجلس که هر پیشنهادی را منجر به وقت‌گیری از مجلس می خواند و با همه آنها مخالف به نظر می رسید، خطاب به فولادگر گفت: در این کاری فوری اگر بخواهید کاری بکنید مشکل ایجاد می کند و به ضد خودش تبدیل می شود. خواهش می کنم صرف نظر کنید. روز 12 فروردین یک تعطیلی ملی است و روز جمهوری اسلامی است، چرا می خواهید آن را حذف کنید.

وی افزود: لازم است که این مسأله را به طرح جامع ساماندهی تعطیلات واگذار کنیم و در قالب یک لایحه فوریتی، تصمیم عاجلانه نگیریم.

فولادگر که به لاریجانی یادآور می‌شد، چهار سال است که این طرح جامع ساماندهی تعطیلات ارایه نشده است، با پافشاری رئیس مجلس، از قید پیشنهادش مبنی بر حذف تعطیلی دوازدهم فروردین گذشت.

پیشنهاد بعدی از سوی احمد توکلی ارایه شد که گفت: باید به دولت اجازه داد تا یک روز را با تأیید هیأت وزیران از لیست تعطیلات حذف کند. چون یک میلیون کارگر روزمزد در این روز تعطیلی اضافه بی مزد می شوند و تولید ملی کشور و درآمد ملی کشور کاهش می یابد، لازم است که یک روز از تعطیلات را کم کنیم.

وی که موافق حذف تعطیلی دوازدهم فروردین و پیشنهاد فولادگر بود، ادامه داد: مردم میلیونی روزهای 22 بهمن، روز 12 فروردین چه کار می کنند؟ وقتی برنامه‌ای برای این روز نیست، تعطیلات بی خاصیت می شود؛ بنابراین، حذف آن مشکلی ایجاد نمی کرد. با این حال خوب است به خود دولت اجازه دهیم که یک روز از تعطیلات کشور را حذف کند.

اما محمدرضا میرتاجالدینی، معاون پارلمانی دولت مخالف پیشنهاد توکلی بود و می گفت: ما پنج روز تعطیلی ملی و پانزده روز تعطیلی مذهبی قطعی داریم که هر کدام را بخواهیم کم کنیم، حرف و حدیث پیش می آید که چرا مثلا پانزدهم خرداد را از تعطیلات کم کردیم یا شهادت ائمه را از لیست تعطیلات حذف کردیم.

وی افزود: حال که یک شیرینی به مردم داده اید با کاهش یک روز از تعطیلات در کام مردم تلخ نکنید.

پس از این مذاکرات برای پیشنهاد توکلی رأی‌گیری شد که با رأی موافق نمایندگان روبه‌رو نشد و به تصویب نرسید.

منبع :
http://www.tabnak.ir/fa/news/186692

قرآن همراه نور از طریق بلوتوث در اختیار علاقمندان قرار می گیرد

برای نخستین بار برنامه نرم افزاری "قرآن همراه نور" از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.



به گزارش خبرگزاری اهل بیت‏(ع) ـ ابنا ـ "مظفر بصلی" مدیر اجرایی نمایشگاه دائمی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: این اقدام در راستای استقبال علاقمندان به برنامه نرم افزاری "قرآن همراه نور" عنوان کرد.

"مظفر بصلی" ادامه داد: این برنامه منحصر به فرد با قابلیت دریافت از طریق بلوتوث و نصب نرم افزار بر روی گوشی های حاوی برنامه "جاوا" از هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: این برنامه حاوی متن قرآن کریم با ترجمه استاد فولادوند، برگزیده تفسیر نمونه همراه با صفحه نمایش سه زبانه تولید شده است.

وی بیان داشت: جستجو عبارات، دسترسی به فهرست منتخب آیات، راهبری بین آیات به شیوه های مختلف، نشانه گذاری آیات و نشان دادن متن، ترجمه و تفسیر به صورت همزمان از قابلیت های این برنامه قرآنی است.

وی با بیان اینکه تفسیر موجود دراین برنامه به صورت نمایش کتابی می باشد، تصریح کرد: وجود صفحه کلید و میز کار پژوهشی در کلیه صفحات و قسمت های برنامه در دسترس کاربران است.

بصلی یادآورشد: در حال حاضر این برنامه در محل ساختمان مرکز نور واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی نبش کوی چهار از طریق بلوتوث و یا از طریق لینک ذیل قابل دسترسی می باشد.

http://noorsoft.org/download/mobile/quran.zip

روح فرد آلوده در حالت كما از آزادي برخوردار نيست

رئيس مؤسسه علمي فرهنگي «بهداشت معنوي» با اشاره به شخصيت «آيدا» در مجموعه تلويزيوني «پنج كيلومتر تا بهشت» گفت: آنچه در «پنج کیلومتر تا بهشت» تصوير مي‌شود با اختیارات یک انسان گناهكار و آلوده متناقض است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حميد رضا مظاهري سيف،‌ رئيس مؤسسه علمي فرهنگي «بهداشت معنوي» در گفت‌و‌گو با خبرنگار آيين و انديشه فارس درباره ماهيت و حالات «روح» و شرايط آن در كما كه اين روزها در مجموعه تلويزيوني «پنج كيلومتر تا بهشت» به تصوير كشيده شده است، اظهار داشت: آن گونه كه در فلسفه و عرفان اسلامي مطرح است، «روح» هيچ وقت بدون جسم نيست و به سوي هر عالمي كه قرار گيرد، چه عالم دنيا، عالم برزخ و عالم قيامت با يك جسم متناسب با آن عالم همراه مي‌شود.

* افراد متوفي با جسم برزخي‌شان در خواب مشاهده مي‌شوند

وي افزود: روح «نفخه الهي» است و هيچ شكل و صورتي ندارد، اما هميشه با يك جسم همراه است، لذا هرگاه فردي در خواب، پدربزرگ متوفي خود را ببيند، در واقع روح پدربزرگش را در كالبد برزخي مشاهده كرده است، چرا كه فرد در عالم خواب به عالم برزخ نزديك‌تر شده است و توانسته مشاهداتي از آنجا دريافت كند.
نويسنده كتاب «تجربه‌هاي عرفاني در اديان» با بيان اينكه پس از مرگ روح انسان به طور كامل از بدن جدا مي‌شود، ابراز داشت: در منابع ديني، عالمي بين اين دنيا و عالم برزخ وجود ندارد تا روح‌هاي سرگرداني میان حالت بين مرگ و حيات قرار بگيرند، بعضي از تجربه‌ها نشان داده است، افرادي كه به كما رفته‌اند، يك مدت كوتاهي لحظات تجربه‌هاي نزديك به مرگ را گذرانده‌اند، يك مسير در حال حركت به سوي روشنايي را تجربه كرده‌اند و قبل از اينكه به انتهاي مسير برسند، به زندگي طبيعي برگشته‌اند.

* فقط روح «اولياي الهي» از آزادي برخوردار است

وي با اشاره به اينكه در داستان‌ها، نوشته‌ها و برنامه‌هاي رسانه‌اي برگشت به زندگي طبيعي در فرد به كما رفته؛ خيلي طولاني نشان داده مي‌شود، ادامه داد: اينكه در سريال‌ها تجربه مرگ به تجربه زندگي تبديل شده و فرد به کما رفته زندگي زميني دارد كه فاقد جسم است و روحش در اين دنيا با آزادي بيشتري زندگي مي‌كند، چنين چيزي صحيح نيست.
حجت‌الاسلام مظاهري سيف با بيان اينكه اولياي الهي و انسان‌هاي بسيار مؤمن و وارسته بعد از مرگ، روح‌شان از آزادي‌هايي برخوردار است، تصريح كرد: اگر افرادي داراي درجه ايمان ضعيف باشند، در شب‌هاي جمعه روح آنها يك آزادي خاصي پيدا مي‌كند، اين به خاطر اين است كه در اين شب درهاي رحمت الهي گشوده مي‌شود.

* روح فرد با درجه ايمان كم، در حالت كما از آزادي برخوردار نيست

وي با اشاره به شخصيت «آيدا» در مجموعه تلويزيوني «پنج كيلومتر تا بهشت» افزود: اما اينكه تصور كنيم آدمي كه منحرف، گناهكار و آلوده است و اعتقادات ضعيفي دارد، با اينكه مرگش كامل نشده است، از آزادي بسيار گسترده برخوردار شود، مثلاً بيست سال در كما باشد و در فضاي معلقي بين مرگ و زندگي به سر برد و تفريح و خوشگذراني كند، هيچ دليل ديني وعقلي وجود ندارد!
مؤلف كتاب «جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور» در پاسخ به اينكه با توجه به مباني اسلام آيا چيزي تحت عنوان «روح سرگردان» وجود دارد، بيان داشت: روح سرگردان از تحریفاتی است که وارد دین مسیحیت شده است، اگر چنین مساله‌ای وجود داشت، قرآن کریم حداقل اشاره‌ای به این موضوع می‌کرد که ممکن است، برخی روح‌ها سرگردان باشند، لذا آنچه که در مسیحیت آمده، درباره روح درگذشتگان است.

* آنچه در «پنج کیلومتر تا بهشت» تصوير مي‌شود با اختیارات یک انسان غیر مؤمن متناقض است

وی با تاکید بر اینکه در سریال‌های تلویزیونی مرگ نسبی فرد کما رفته را به شکل زندگی مطرح می‌کنند که در میان آزادی‌های فوق‌العاده‌ای اتفاق می‌افتد و دارای زمان طولانی هست، ادامه داد: اگر این شرایط روح چند دقیقه و چند ساعت بود، می‌گفتیم مسیر تغيیر و تحولات انقطاع روح از جسم لحظه‌‌ای صورت نمی‌گیرد و زمان بر است، ولی زمان طولانی‌تر توضیح مستندی ندارد.
حجت‌الاسلام مظاهری سیف با بیان اینکه در عالم ارواح زمان و مکان مطرح نیست، تصریح کرد: پس از مرگ، ارواح مؤمنین در قید و بند زمان و مکان نیستند، البته مؤمنین خاص در زندگی دنیایی هم می‌توانند، طی‌الارض داشته باشند و دور دنیا را بگردند و مکان‌هایی که اراده می‌کنند یا خدا اراده می‌کند، حاضر شوند.
وی افزود: اینجا خیلی مشکلی وجود ندارد كه بپذیریم، روح فردی که از جسم جدا و تبدیل به روح شده و در عالم مشخصی قرار گرفته، می‌تواند طی‌الارض هم داشته باشد، اما این شرایطی که در سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» نشان می‌دهد، این عالم برزخ و عالم دنیا با اختیاراتی که یک انسان غیر مؤمن و غیر پاک دارد، جور در نمی‌آید.
اين پژوهشگر عرفان‌هاي نوين در خصوص اینکه آیا فرد به کما رفته می‌تواند در عالم خیال فرد دیگری وارد شود، بیان داشت: در مورد آدم حالت کما هیچ توصیفی نداریم و هیچ گزارشی نمی‌توان ارائه کرد، اما در مورد مرگ و عالم برزخ این شرایط وجود دارد، منتها آن آزادی‌هایی که مؤمنین دارند، می‌توانند در خواب کسانی که می‌خواهند و اراده می‌کنند، واردشوند.

* براي ورود به خواب كسي حضور بر بالين او لازم نيست

وی با اشاره به اینکه شرط ورود به خواب در سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» يعني حضور در محل خوابيدن شخص، از صحت برخوردار نیست، افزود: کسی که به خواب می‌رود، حالتی شبیه به مرگ را تجربه می‌کند و روحش آن گونه که قرآن می‌فرماید «توفی» می‌شود و به سمت خدا بالا می‌رود، حال خداوند روح برخی را بر می‌گرداند و برخی را بر نمی‌گرداند.
حجت‌السلام مظاهری سیف با بیان اینکه روح فردی که به خواب مي‌رود، به عالم ارواح نزدیک‌ می‌شود و با ارواح می‌تواند، ارتباط برقرار کند، خاطرنشان کرد: لذا اینکه روح در لحظه خواب حتماً بالای سر کسی که می‌خواهد بخوابد، حاضر باشد و با آن وارد عالم خواب و رویا شود، اصلاً وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احکام الهی بر روح فرد کما رفته لازم‌الاجراست، ادامه داد: احکام مربوط به این دنیا و مربوط به عالم جسم است، چون شهوات در اینجا وجود دارد و برای روح معنی ندارد، لذا احکامی هم وجود ندارد، در همین دنیا اگر کسی بتواند به این درجه برسد که روحش را از جسمش خارج کند و روح به جاهای مختلف برود و هر صحنه‌ای را ببیند، برایش بار شرعی ندارد.

* برخي از جريانات نوظهور در ترويج حلول روح در جسم ديگري، تبليغ مي‌كنند

رييس مؤسسه علمي فرهنگي «بهداشت معنوي» حلول کردن روح در جسمی غیر از جسم برزخی خود را از مطالب انحرافی دانست و ابراز داشت: این تفکرات حاصل خرافات گذشته است که وارد مسیحیت شده و از طریق انحرافاتی پدید آمده در بخش‌های مختلف است، حتی گفته شده علت سیر شفابخشی حضرت عیسی(ع) این بود که ارواح را از تن بیماران خارج می‌کرده و آنها درمان شده‌اند، این در حالی که چنین چیزی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در برخی از جریانات نوظهور مانند «عرفان حلقه» همین تحریفات را وارد کرده اند، ادامه داد: برخی از کسانی که این فیلم‌ها را می‌سازند، ممکن است نویسندگان، کارگردان‌ها و یا کسانی که این ایده را مطرح کرده‌اند، تحت تاثیر این جریانات معنویت‌گرا جدید و عرفان‌های کاذب قرار گرفته باشند.
حجت‌الاسلام مظاهری سیف با تاکید بر ضرورت پرداختن به مباحث معنوي از سوي صدا و سیما اظهار داشت: در مورد عالم برزخ، شیاطین و فرشتگان مطالب زیادی در قرآن و روایات وجود دارد، مهم این است که برنامه‌ها مبتنی بر واقعیت‌ها باشد و تخیلات را وارد این موضوعات نکنیم و سعی شود بر اساس آیات، روایات و متون ادعیه‌ای که خیلی دقیق این مباحث را باز کرده‌اند به خصوص برخی از دعاهای صحیفه سجادیه، استناد شود.

* شيطان نمي‌تواند در ظاهر انساني مجسم شود

وی افزود: این وظیفه تذکر دادن حضور فرشتگان و شیاطین و اینکه شیطان دشمن آشکار انسان است و ما بعد از مرگ چه تجربه‌هایی خواهیم داشت، باید در قالب هنر ریخته و منتقل شود، نه اینکه مستند به زمینه‌های انحرافی و محدود به تخیلات شخصی یک هنرمند باشد.
نويسنده كتاب «تجربه‌هاي عرفاني در اديان» در خصوص اینکه شیطان می تواند در قالب انسان ظاهر شود، بیان داشت: شیطان دستش باز نیست که به شکل آدمی در باور ما در بیاید و با ما حرف بزند، چنین معنایی ندارد، لذا اگر شیطان بخواهد حرفی به انسان بزند، ناگزیر است از طریق افرادی که کاملاً تحت تاثیرش هستند و همه وجودشان را تسلیم شیطان کرده‌اند، حرفش را بزند.
وی با منتفي دانستن اینکه شیطان بتواند در قالب یک عتیقه فروش و یا یک جوان خوش‌چهره مجسم شود، ابراز داشت: این توهماتی است که نسبت به برخی گرایش‌های مسیحی و یهودی بوده و تحریفاتی که در آنجا وارد شده است که متاسفانه به شکل‌های مختلفی در جامعه ما ترویج می‌شود.

http://www.rajanews.com/Detail.asp?id=100395

اطلاعاتی نادر از موقعیت ایران نسبت به خانه خدا+ تصویر

در این عکس موقعیت کشورهای جهان در مقابسه با کعبه دیده می شود. کشورها بر اساس فاصله شان با خانه خدا به سه گروه تقسیم شده اند. چقدر زیباست که ما در کشورمان ایران همیشه پشت مقام ابراهیم نمازمان را میخوانیم.

رضا;139447 نوشت:
با اشاره به شخصيت «آيدا»


آیدا؟

مینا است که گنه کاره!!

آیدا مومنه و تو کما هم نیست:Gol:

آیت الله سبحانی میزان فطریه را اعلام کرد

اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت:
یکی از مراجع تقلید قم میزان فطریه ماه مبارک رمضان امسال را اعلام کرد.
آیت الله العظمی جعفر سبحانی در پایان جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه قم در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره میزان فطریه امسال و اهمیت آن گفت: فطریه تشکر از خداوند است برای انسان های مومنی که موفق شده اند یک ماه رمضان را روزه بگیرند و خدا را عبادت کنند.
وی افزود: شکرگزاری نعمت های الهی در پایان این ماه در دو چیز است یکی در این که نماز عید فطر را به جا آوریم و دیگر این که زکات فطره بدهیم.
استاد برجسته حوزه تصریح کرد: قرآن به دادن زکات توصیه فراوانی کرده است و زکات دهندگان را انسان‌های سعادتمند می‌داند.
وی درباره میزان فطریه و مبلغ آن نیز گفت: اگر مومنان بخواهند گندم بدهند باید به میزان سه کیلو پرداخت کنند که دو هزار تومان می‌شود.
آیت الله سبحانی ادامه داد: اگر بخواهند برنج از نوع متوسط بدهند باید به میزان سه کیلو و یا شش هزار تومان را بدهند و اگر بخواهند برنج درجه یک بدهند باید 9 هزار تومان پرداخت کنند.
وی درباره مصرف فطریه نیز اظهارکرد: موارد مصرف فطریه بسیار زیاد است و هر فردی در شهر خود می‌تواند به فقرا، همسایگان فقیر، کسانی که در اطراف شهرها و در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند و وسایل اولیه زندگی ندارند همچنین به ایتام پرداخت کند.

http://www.khabaronline.ir/news-170423.aspx

آیت‌الله مکارم شیرازی پاسخ داد: مقدار فطریه امسال چقدر است؟

اندیشه - مهر نوشت: آیت الله مکارم شیرازی میزان فطریه هر انسان بر اساس قوت غالب گندم دو هزار تومان و برنج 6 هزار تومان اعلام کرد.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداخت فطریه را از واجبات الهی دانست و اظهار داشت: در روایات اسلامی فراوان به فطریه اشاره شده و در قرآن هم اشاره‌ای به آن شده است.
وی ادامه داد: زکات فطره بر همه مسلمان عاقل و بالغ که توانایی دارند واجب است، یعنی بر روزه‌داران و معذورین و کسانی که عمداً روزه را خوردند واجب است.
این مرجع تقلید به دو فاید مهم پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات فطره از شرایط قبولی روزه ماه مبارک رمضان است.
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دومین فایده پرداخت زکات فطره بیمه‌کردن انسان در برابر حوادث مختلف در طول سال است و انسان مبلغ کمی می‌پردازد و خودش را بیمه می‌کند.
وی به میزان پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: زکات فطریه بر اساس قوت غالب باید پرداخت شود و قوت غالب هم چیزی است که مردم شهر قالباً از آن تغذیه می‌کنند.
استاد برجسته حوزه علمیه مهمترین قوت غالب را گندم و برنج اعلام کرد و گفت: هر نفر باید به اندازه 3 کیلو گندم یا برنج به عنوان زکات فطره پرداخت کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم هزینه سه کیلو گندم دو هزار تومان و سه کیلو برنج معمولی 6 هزار تومان می‌شود، بنابراین اگر به نیت گندم می‌خواهید پرداخت کنید سه هزار تومان و به نیت برنج 6 هزار تومان پرداخت کنید.
وی پرداخت فطریه را ضامن سلامتی انسان دانست و افزود: هر چه انسان در راه زکات فطره سرمایه‌گذاری کند به‌جاست.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تمامی کسانی که زندگی‌اشان تامین است باید زکات فطره پرداخت کنند گفت: کسانی که کمبود دارند و فقیر هم نیستند، به عنوان مثال درآمد فردی 19 و خرج او 20 باشد زکات فطره بر آنها واجب نیست و می‌توانند زکات بگیرند.
http://www.khabaronline.ir/news-170059.aspx

گزارش تصویری/ استهلال ماه در قم قم - خبرگزاری مهر: مراسم استهلال و رصد ماه، در روز پایانی ماه مبارک رمضان عصر سه شنبه در ارتفاعات قم برگزار شد.

















عکس / حجت الله عطایی

تصویر دیده نشده ازآیت الله جعفر سبحانی


ورود قرآن های پرغلط چینی به کشور

هنوز مدتی از خبر ورود سجاده، مهر و تسبیح چینی به کشور نمی گذرد که خبرهای منتشر شده جدید، از ورود قرآن های چینی به کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق به نقل از «تابناک»، گویا هشدارهای پیشین مسئولین سازمان دارالقران کریم درباره آکنده از غلط بودن این قرآن ها کارگر نیفتاده و همچنان ورود و سفارش قران کریم به کشورهای خارجی از جمله چین ادامه دارد، قرآن هایی که اگر چه قیمت پایینی دارند اما غلط های بسیاری، هم در متن عربی و هم در ترجمه فارسی آنان وجود دارد.

بنابر این گزارش، اگر در سالیان نه چندان دور قرآن مجید در مجلدهای ساده اما با کتابت زیبا و دارای مجوز از سازمان های ذیصلاح عمدتا به صورت هدیه در اختیار مردم و مساجد قرار می گرفت، اما چندی است با وفور قرآن هایی گران قیمت در کشور، نه تنها هدیه کردن این کتاب آسمانی به تدریج فراموش شده، بلکه مردم را به ناچار، به خرید قرآن های ارزان قیمت سوق داده است، تا جایی که برخی از فرصت طلبان نیز برای سوء استفاده از این شرایط، تهیه قرآن را به ناشران ارزان قیمتی در چین سفارش می دهند و گویا هیچ نگرانی هم از وجود غلط و اشتباهات زیاد در نسخه های چینی کلام خدا وجود ندارد.

با توجه به آنچه گفته شد، ظاهرا در مقابل ورود قرآن هایی که در چین منتشر می شوند دیگر هشدار و اخطار مفید فایده نیست و مسولان باید مسئولانه تر در مقابل ورود چنین مجلدهایی از قرآن با تصویب قوانین محکم ایستادگی کنند و نظارت شدیدی بر این مساله داشته باشند به ویژه در مورد قرآن هایی که در کشورهای غیر مسلمان چاپ و منتشر می شوند.

از طرفی هم مسئولان امر باید از عمومی شدن انتشار قرآن های گرانقیمت در کشور جلوگیری کنند، چرا که اگر چه انتشار قرآن های نفیس در کشور لازم و مفید است و عده ای هم طالب چنین نسخه هایی از قرآن کریم هستند، اما عمومی شدن این مجلد های قرآن کریم که قیمت بالایی نیز دارند، مردم را به سمت خریداری قرآن های ارزان قیمتی که در کشورهایی چون چین منتشر می شوند سوق می دهند.

علاوه بر این، رسم هدیه دادن قرآن کریم به مردم در مناسبت های مختلف هم چون ازدواج جوانان، مراسم فارغ التحصیلی و ورود دانشجویان جدید الورود، به مناسبت اعیاد و مناسبت های خاص و... می تواند خطر خریداری این گونه مجلدهای قرآن کریم را در کنار راهکاری قانونی که مانع ورود قرآن های تایید نشده می شوند، کاهش دهد.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/64601

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی، خواستار نامگذاری هشتم شوال سالروز تخریب قبول ائمه‌(ع) بقیع به دست وهابیون به نام روز «بقیع» و اقامه عزاداری شدند.

به گزارش مرکز خبرحوزه، متن پیام این مرجع تقلید که در قالب پاسخ به نامه جمعی از مومنین انتشار یافته است، بدین شرح می‌باشد.

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله تعالي: في بيوت اذن الله أن ترفع و يذكر فيها اسمه ...

در تفسير اين آيه‌ي شريفه، در كتب معروف تفسير، مثل الدر المنثور سيوطي روايت است كه از حضرت رسول صلي الله عليه‌‌وآله سؤال شد كه بيوت جليله مذكوره در اين آيه، بيوت چه كساني است؟

فرمودند: بيوت الانبياء.

ابوبكر با اشاره به خانه حضرت علي و فاطمه عليهما السلام پرسيد: اين خانه از آن خانه‌ها است؟

پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله فرمودند: نعم، من افضلها.

واقعه‌ي تخريب مشاهد مشرفه و آثار اسلامي حرمين شريفين، واقعه‌اي است كه خسارت و زيان آن بر اسلام و تاريخ شريف اين دين حنيف از حمله مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بيشتر و جبران‌ناپذيرتر است.

هدف شوم دشمنان در اين اهانت بزرگ و در اين سياست، از بين بردن پشتوانه‌هاي تاريخ اسلام و اسناد و آثار خارجي و عيني تاريخ بود؛ آثار و ابنيه و مقامات و مشاهدي كه تا دنيا برقرار است بايد محفوظ بماند و در پاسداري از حريم و حرمت آنها، كمال اهتمام مبذول شود، متأسفانه اين مشاهد مقدسه را منهدم نمودند.

هيچ كدام از اديان، افتخار اين پشتوانه‌ها را نداشت؛ اين آثار و بناهاي مقدس حصار محكم و استواري بود كه در حقيقت حافظ سوابق ا‌مجاد و جريان عصر اول اسلام بود.

شخصيت پيغمبر اكرم‌صلي الله عليه و آله و اهل بيت آن حضرت و هويت اين دعوت و روزهاي بزرگ آن تاريخ، همه از اين مشاهد، ظاهر بود.

هيچ تاريخ مكتوبي نمي‌تواند جايگزين اين آثار باشد. هر ملت ديگري اگر در حدّ يكي از اين آثار و كمتر و كمتر هم داشت، حفاظت آن را سرلوحه سياست خود قرار مي‌داد. تخريب اين مشاهد و به فراموشي‌سپردن حتي قبة الخضراء، يكي از مقاصد مهمّ سياست‌هاي اسلام‌ستيزي دشمنان بود.

چه نقشه‌‌ي پر خسارتي بود كه به توطئه‌ي استعمار و به دست گروهي جاهل اجرا شد؛

انا لله و انا اليه راجعون

بايد اين واقعه‌ي دلخراش را همه ساله مسلمانان روز عزا و مصيبت اعلام كنند و آن را محكوم نمايند. بايد تا وقت نگذشته، اين آثار نوسازي شود، مخصوصاً مشاهد و مقاماتي، مثل محلّ ولادت نبي اكرم در مكه مكرمه و مدفن جدّ بزرگوار و عموي عالي‌مقام و همسر فداكار آن حضرت و محله بني هاشم بازسازي شود.

و در مدينه منوره، أحد، مشهد حضرت حمزه و ساير شهدا و بقيع مظلوم بايد احياء شود؛ مخصوصاً مقام و حرم ائمه طاهرين؛ حضرت امام حسن مجتبي و امام زين العابدين و امام محمد باقر و امام ‌جعفر‌صادق عليهم‌السلام؛ اين مفاخر بي‌نظير عالم اسلاميت و بشريت تجديد شود. خانه امام جعفر صادق عليه السلام كه از همان خانه‌هاي آيه قرآن مجيد است به حال اول باز گردد.

خصوصاً شيعيان براي به يادماندن اين اسناد تاريخ و اين اهانتي را كه در حرمين شريفين به اهل بيت پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله شده و هنوز هم ادامه دارد، اين روز را روز حزن اهل بيت عليهم‌السلام و روز مصيبت و حمله و هجوم به تاريخ اسلام دانسته و با اجتماعات با شكوه و اقامه مجالس عزاداري و عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء، اين جنايتي را كه عليه اسلام و قرآن و شخص پيغمبر اكرم و اهل بيت آن حضرت بوده، محكوم كنند و فراموش ننمايند كه اين جنايت، فراموش‌شدني نيست و اين روز را، روز «بقيع» اعلام كنند.

«يريدون ليطفئوا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره ولو كره الكافرون»

والسلام عليكم و رحمة‌الله

5 شوال المكرم1432

لطف‌الله صافي

نايب سوم امام زمان(عج) از خانواده‌اي ايراني و محب اهل‌بيت(ع) انتخاب شد

حجت‌الاسلام والمسلمين علي انصاري بويراحمدي، مدير مجمع جهاني شيعه‌شناسي به مناسبت فرا رسيدن سالروز صدور توقيع امام زمان(عج) براي نايب سوم خود، به خبرنگار آئين و انديشه فارس گفت: «حسين‌بن روح نوبختي» از خانواده‌اي ايراني است كه بيشتر اعضاي اين خانواده از دانشمندان جهان اسلام بوده‌اند.
وي اظهار داشت: برخي اعضاي اين خانواده چون «ابو سهل بن نوبخت» ستاره‌شناس، «فضل بن نوبخت» فيلسوف و متكلم، «حسام بن نوبخت» متكلم معروف به ابو اسحاق و صاحب كتاب «الياقوت»، اسماعيل بن علي از اصحاب امام هادي، «حسن بن عيسي نوبختي» ستاره‌شناس و صاحب كتاب «فرق الشيعه» در ميان جهان تشيع مي‌درخشيدند.
اين كارشناس علوم ديني با اشاره به اينكه حسين‌بن روح نوبختي از جايگاه علمي بالايي برخوردار است، افزود: ايشان بعد از نايب دوم به عنوان نايب سوم امام زمان انتخاب شد كه امام زمان در روز يكشنبه 5 شوال 305 قمري نخستين توقيع براي حسين بن روح صادر مي‌كند كه در آن توقيع امام خطاب به وي مي‌فرمايد: «حسين بن روح را مي‌شناسيم، خداوند تمام خوبي‌ها و خشنودي‌هاي خويش را به وي بشناساند و او را با عنايت خود خشنود گرداند. از نامه او آگاه شديم و در مسئوليت محوله به آن اطمينان داريم، او نزد ما داراي مقامي است كه موجب شادي وي خواهد شد، خداوند احسان خود را نسبت به او زياد گرداند».
حجت‌الاسلام انصاري با بيان اينكه صادر شدن توقيع امام زمان براي حسين بن روح نشان از جايگاه والاي نايب سوم در نزد حضرت مهدي دارد، خاطرنشان كرد: حسين‌بن روح در مناطق مختلف صاحب نفوذ بوده است كه وقتي به نيابت امام زمان انتخاب شد، تمام فقها، متكلمين، مفسرين و محدثين سراسر عالم تشيع به وي التماس كردند.
وي با تأكيد بر شخصيت جامع حسين‌بن روح و توانايي وي در سامان بخشيدن به مشكلات جهان تشيع، ادامه داد: فقهاي بزرگ شهر قم نيابت وي را پذيرفتند، به طوري كه پدر شيخ صدوق نامه‌اي به حسين‌بن روح مي‌نويسد و مطالبي را مطرح مي‌كند و او نيز پاسخ اين مسائل را از امام زمان براي پدر شيخ صدوق مي‌گيرد.

http://www.naghdnews.ir/news-analytics/social/17243-

فيلم:پابوسي از قطب‌دراويش‌گنابادي كه بلدنيست چند آيه قرآن بدون غلط بخواند

دانلود فیلم

فيلم زير مربوط به رسوم خرافي فرقه دارويش گنابادي است كه در بخشي از آن، افراد به نوبت براي بوسيدن پاي نورعلي تابنده قطب اين فرقه رديف مي‌شوند.
اما در ادامه، نشان داده مي‌شود كه قطب اين فرقه از خواندن چند آيه قرآن به‌طور روان و بدون غلط عاجز است و از همين مجمل مي‌توان حديث مفصل گمراهي اين فرقه و شيادي سران آن را دريافت.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=100746

بسم الله الرحمن الرحیم

أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ

کیست که درمانده را، چون وى را بخواند اجابت مى‏کند و گرفتارى را برطرف مى‏سازد

به گزارش «تابناک»، از شهر مقدس قم خبر می رسد اوضاع عمومی استاد گرانقدر علامه حسن زاده آملی زیاد مساعد نمی باشد.

برای عافیت و صحت جسمانی عارف کامل علامه حسن زاده آیه شریفه «أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ» و سوره حمد را بسیار قرائت کنید.

شایعه سازی درباره سلامت آیت الله حسن زاده آملی

دیروز (همزمان با انتشار خبر نادرست نامساعد بودن حال مباركشان در سایت های خبری) حضرت استاد حسن زاده را زیارت كرده و تصاویری هم از زیارت ایشان از یكی از بقاع متبركه ضبط شد كه در اسرع وقت اطلاعات جزیی تر را محضرعلاقه مندان تقدیم خواهیم كرد. ان شاالله.
یكی از وبلاگهای نزدیك به بیت آیت الله حسن زاده آملی نوشت:
اوضاع جسمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی (حفظه الله) رضایتبخش بوده و بحمدلله مشكل خاصی ندارند.

متأسفانه از اواسط ماه مبارك رمضان كه در یكی از برنامه سحرگاهی سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر نادرست و غیر موثقی در مورد حضرت علامه منتشر شد تاكنون هر از چند گاهی عده ای چه از روی اطلاع یا عدم اطلاع بر انتشار این اخبار كذب اصرار می ورزند كه خوشبختانه صحت نداشته و بهتر است مدیران خبرگزاری ها و سایت های خبری از منابع موثق، جویای حقیقت ماجرا باشند تااطلاع رسانی در این مورد به صورت شفاف انجام شود. به عنوان نمونه دیروز سایت خبری تابناك خبری را با تیتر "برای علامه حسن زاده دعا كنید " (كد خبر ۱۸۹۳۹۵) با مضمون نامساعد بودن اوضاع جسمی حضرت علامه بر روی خروجی اش قرار داد در صورتی كه خوشبختانه چنین نبوده و اوضاعشان مساعد است و به زندگی عادی مشغولند.
این در حالی است كه سایت تابناك در ایام ماه مبارك رمضان نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری ابنا بر روی سایت قرار داده و بلافاصله پس از چند ساعت و پیگیری هایی كه انجام شد، مجبور به تكذیب آن شد. البته متن تابناك نیز خالی از نقص نیست و معلوم نیست منبع این سایت خبری كدام سایت یا شخص بوده است، مثلاً عنوان شده (از قم خبرمی رسد...) در صورتی كه حضرت علامه در حدود سه ماه است كه به قم مشرف نشده و در حال حاضر نیز در شهر دیگری حضور دارند.

طبق توفیقی كه بحمدالله نصیبمان شده دیروز (همزمان با انتشار خبر نادرست نامساعد بودن حال مباركشان در سایت های خبری) حضرت استاد حسن زاده را زیارت كرده و تصاویری هم از زیارت ایشان از یكی از بقاع متبركه ضبط شد كه در اسرع وقت اطلاعات جزیی تر را محضرعلاقه مندان تقدیم خواهیم كرد. ان شاالله.

دقیقاً امروز و قبل از نوشتن این مطلب در تماسی كه با فرزند ایشان (حاج حسین حسن زاده كه در معیت آن استاد فرزانه بودند) داشتیم از مساعد بودن حال مبارك حضرت علامه مطمئن شدیم كه لازم دانستیم برای اطمینان خاطر شما عزیزان این بشارت را به عنوان یكی از بخش های این مطلب درج كنیم.

http://ayandenews.com/news/36225/
http://www.ghatreh.com/news/8251858.html

غباررویی ضریح مطهرامام رضا(علیه السلام) یا حضور حضرت امام خامنه ای

مراسم غبارروبی مضجع ثامن‌الحجج حضرت امام رضا علیه‌السلام، صبح امروز در فضایی معنوی و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
در طول مراسم، قاریان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیم‌السلام با قرائت آیات نورانی و مدیحه‌سرایی، به این آئین باشكوه معنویت و روحانیت خاصی بخشیدند.

کاریکاتوریست هتاک به پیامبر(ص) از نروژ گریخت

کاریکاتوریست دانمارکی که در سال 2005 با انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) و اهانت به دین اسلام به شدت مورد انتقادهای بین المللی قرار گرفت، درپی سفر به نروژ و پس از آنکه پلیس نسبت به شکل گیری حملات احتمالی علیه وی هشدار داد، این سفر را متوقف کرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کورت وسترگارد 76 ساله پس از انتشار 12 کاریکاتوری که در روزنامه یولند پستن منتشرشده بود به کرات به مرگ تهدید شده است.

وی قرار بود دیروز 22 شهریورماه در اوسلو طی مراسمی مرتبط با یک کتاب کودک شرکت کند که نقاشیهای آن را کشیده بود اما سفر خود را لغو و در ساعات پایانی روز دوشنبه نروژ را به مقصد دانمارک ترک کرد، چرا که نیروی اطلاعات نروژ از حمله ای احتمالی علیه وی خبر داده بود.

پیش از این خبر حضور این کاریکاتوریست دانمارکی در نروژ تصدیق شده بود اما اظهارنظر درباره حملات واقعی درباره وی صورت نگرفته است.

این هتاک به اسلام و پیامبر عظیم شأن (ص) این دین آسمانی تحت تدابیر شدید امنیتی و 24 ساعته زندگی می کند.

http://rajanews.com/Detail.asp?id=101807

بسم الله الرحمن الرحیم

کشیش تازه مسلمان شده‌ای که پاسخش را تنها در کربلا توانست بگیرد

آرى، كسى كه در پى حقیقت باشد آن را پیدا می‌كند. جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ صادق فجر الاسلام پیش از مسلمان شدن روحانى كلیسایى در ارومیه بود. ایشان می‌گوید: یك بار به ذهنم رسید كه از استادم كه حدود 100 سال سن داشت سوالى بپرسم. این بود كه یك روز غروب به منزلش رفتم و گفتم: شما به گردن من حق زیادى دارید و باعث شدید من درس بخوانم و كشیش شوم، اما می‌خواهم یك سوال مرا صادقانه جواب بدهید! گفت: بپرس! گفتم: به نظر شما، واقعاً حق با ماست و حق به ما خاتمه پیدا كرده و بعد از ما هر چه دین آمده باطل است؟ به هر حال، شما 100 سال عمر كرده‌اید و به یقین در این باره رسیده‌اید، اما من در تردید هستم و هنوز شك دارم.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در ادامه نقل این روایت می‌گوید: توضیح این مطلب در این‏جا ضرورى است كه بعضى شك‏ها بسیار ارزشمند است. كسى كه قیامت را قبول ندارد و بعد در عقیده خود شك می‌كند كه بالاخره قیامت وجود دارد یا ندارد، سرانجام مجبور می‌شود نزد انسان آگاهى برود و از او بخواهد كه با دلیل و استدلال پاسخش را بدهد. از این جهت، امید به آگاه شدن در او می‌رود.

پروردگار متعال هم علاقه دارد انسان‏ها نیست‏هاى اعتقادى‏شان را تبدیل به هست كنند و نمی‌دانم‏ها را به می‌دانم بدل سازند.

استاد جوابى نداد. گفتم: جوابى ندارید؟ گفت: دارم، ولى آن را شفاهى نمی‌گویم. بعد، كلیدى به من داد و گفت: چیزى كه می‌خواهم نشانت بدهم را تا به حال به كسى نشان نداده‌ام، اما به قلبم افتاده كه به تو نشان بدهم. در صندوق پستوى اتاقم كتابى هست متعلق به پیش از ظهور پیغمبر اسلام كه روى پوست حیوان نوشته شده. آن را بیاور!

كتاب را آوردم. استاد صفحه‌اى از كتاب را باز كرد و گفت: بخوان! گفتم: این چیست؟ گفت: انجیل نزدیك به زمان خود مسیح است. خدا در این انجیل گفته كار دین به مسیح خاتمه پیدا نمی‌كند، بلكه پس از مسیح پیامبر دیگرى می‌آید كه نامش فارقلیطاست كه ترجمه آن به عربى احمد است. در قرآن مسلمانان نیز خداوند از قول مسیح همین مطلب را نقل می‌كند و می‌فرماید: و [یاد كن‏] هنگامى را كه عیسى پسر مریم گفت: اى بنى‌‏اسرائیل! به یقین من فرستاده خدا به سوى شمایم، تورات را كه پیش از من بوده تصدیق می‌كنم و به پیامبرى كه بعد از من می‌آید و نامش «احمد» است مژده‌ می‌دهم. پس هنگامى كه [احمد] دلایل روشن براى آنان آورد، گفتند: این جادویى است آشكار!

نتیجه می‌گیریم كه حق به ما تمام نشده، بلكه بعد از مسیح حق با پیغمبر اسلام است.

گفتم: پس چرا تا به حال این موضوع را اعلام نكردید؟ گفت: اول این‏كه می‌ترسیدم، و دوم این‏كه اگر این مطلب را می‌گفتم نانم را ازدست می‌دادم و دیگر رئیس نبودم. با این همه، تو كار درست را انجام بده و دنبال این دین برو!

از خانه استاد بیرون آمدم و نیمه شب به خانه حاج میرزا حسن مجتهد ارومیه‌اى رفتم و در زدم. مجتهد پشت در آمد و پرسید: كسیت؟ گفتم: یك نفر مسیحى باسواد! ایشان در را باز كرد و مرا شناخت و مرا به داخل دعوت كرد. بعد پرسید: چه اتفاقى افتاده؟ گفتم: می‌خواهم لباس‏هایم را عوض كنم و از دین نصرانیت خارج شوم. مرا مسلمان كن! و بعد از آن شب مسلمان شدم. این مرد، بعد از اسلام آوردن، به دنبال كسب معارف الهى رفت و درس خواند و از مجتهدان اسلامى شد.

او نوشته است كه من در معارف الهى به 15 مشكل علمى برخوردم كه با هر مجتهدى آن‏ها را در میان می‌گذاشتم از پاسخشان قانع نمی‌شدم. سرانجام، روزى اسباب سفر را مهیا كردم و به خانواده‌ام گفتم: براى حل برخى مشكلات علمى به كربلا می‌روم! در كربلا به زیارت حضرت ابى عبدالله الحسین، علیه السلام، رفتم و خطاب به ایشان عرض كردم: حسین جان! من میهمان تازه واردم. چهل سال عمرم را مسیحى و با شما غریبه بودم، اما حال آمده‌ام. همه ابواب معرفت هم نزد شما گشوده است. لطف كرده و مشكلات مرا حل كنید!

آن روز، از حرم كه بیرون آمدم خیلى گریه كردم. شب ابى عبدالله الحسین را در خواب دیدم كه پاسخ هر 15 مشكل مرا دادند.

این مفهوم واقعى كسب معرفت و در پى حقیقت بودن است.

منبع

شهرزاد;144065 نوشت:
غباررویی ضریح مطهرامام رضا(علیه السلام) یا حضور حضرت امام خامنه ای

مراسم غبارروبی مضجع ثامن‌الحجج حضرت امام رضا علیه‌السلام، صبح امروز در فضایی معنوی و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
در طول مراسم، قاریان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیم‌السلام با قرائت آیات نورانی و مدیحه‌سرایی، به این آئین باشكوه معنویت و روحانیت خاصی بخشیدند.


سلام عليكم.

خيلي خيلي قشنگ و باصفا بود.
آدم دلش پرميكشه براي يك دقيقه اونجا بود.اجرتون با امام رضا(ع)..

در پناه حق!

خبر آمد خبری در راه است

اتفاقی مبارک با این عنوان : اجلاس بین المللی بیداری اسلامی
اخبار حاشیه : متنی _ تصویری

متن خبر
روز نخست اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در تهران

تهران- نخستين روز از اجلاس دو روزه بين‌المللي بيداري اسلامي كه صبح امروز شنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و سران سه قوه در تهران آغاز بكار كرد ، دقايقي پيش بكار خود پايان داد.
پايان برنامه‌هاي روز نخست اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در تهران
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، در روز نخست اين اجلاس، رهبر معظم انقلاب سخنان مهمي در رابطه با هويت انقلاب‌ها و قيام‌هاي اخير ملت‌هاي مسلمان و همچنين خطرها و آسيب‌هاي بزرگي كه بر سر راه اين انقلاب‌ها قرار دارد، بيان كردند.
پيش از سخنان ايشان ، 'علي‌اكبر ولايتي' مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين‌الملل و دبيركل اين اجلاس گزارشي از اهداف برگزاري اين همايش ارائه كرد.
پس از سخنراي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و آغاز رسمي اين اجلاس، تعدادي از شركت‌كنندگان برجسته از جمله 'برهان‌الدين رباني' رييس جمهوري سابق افغانستان، 'ابراهيم جعفري' نخست وزير سابق عراق، معاون دبيركل حزب‌الله و تعداد ديگري از ميهمانان خارجي سخنراني كردند.
در بخش دوم از نخستين روز از اجلاس بين المللي بيداري اسلامي كه بعداظهر امروز برگزار شد، شركت كنندگان در پنج كميسيون با موضوع‌هاي مختلف به بحث و تبادل نظر در خصوص جوانب مختلف موضوع اصلي اجلاس پرداختند.
عناوين اين كميسيون‌ها شامل 'كميسيون تاريخچه، مباني و مفاهيم بنيادين بيداري اسلامي' ، 'نقش آفرينان عرصه بيداري اسلامي' ، 'جريان‌شناسي و آسيب‌شناسي جبهه متحد بيداري اسلامي' ، 'اهداف و پيامدهاي بيداري اسلامي' و 'چشم‌انداز و آينده بيداري اسلامي' بود.
در مراسم افتتاحيه اين اجلاس ، 'محمود احمدي‌نژاد' رييس جمهوري، آيت‌الله 'صادق آملي لاريجاني'، رييس قوه قضائيه ، 'علي لاريجاني'، رييس مجلس شوراي اسلامي، آيت‌الله 'محمدرضامهدوي كني'، رييس مجلس خبرگان رهبري، 'شيخ نعيم قاسم' معاون دبيركل حزب‌الله، 'رمضان عبدالله شلح' دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين، 'احمد جبرييل' دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين (فرماندهي كل)، سيد 'عمار حكيم' رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق، 'فهمي هويدي'، 'برهان‌الدين رباني' و 'صادق المهدي' از شخصيت‌هاي برجسته خارجي حاضر در اين اجلاس حضور داشتند.
همچنين در اين اجلاس افزون بر 700 متفكر و انديشمند جهان اسلام و غير مسلمان از حدود 80 كشور جهان و بيش از 400 انديشمند و متفكر ايراني نيز حضور داشتند.
در اين اجلاس، ريشه‌ها و عوامل تحولات و انقلاب‌هاي اخير منطقه و راه‌هاي حفظ و هدايت اين انقلاب‌ها در مسير صحيح و به نفع ملت‌هاي منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.
با توجه به تحولات اخير برخي كشورهاي شمال آفريقا و خاورميانه از جمله تونس، مصر، ليبي، بحرين و يمن، اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي از اهميت فراواني برخوردار است.
ولايتي دبيركل اجلاس ياد شده، پنج محور عمده شامل تاريخچه، مباني و مفاهيم بنيادين بيداري اسلامي، نقش آفرينان عرصه بيداري اسلامي، جريان شناسي، آسيب شناسي و جبهه متحد بيداري اسلامي، اهداف و پيامدهاي بيداري اسلامي و همچنين چشم‌انداز و آينده بيداري اسلامي را از جمله مواردي بيان كرد كه در اين اجلاس مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.
سيام*2023* 1568
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30568752