گردهمایی اهل حق و باطل در آستانه ظهور

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
گردهمایی اهل حق و باطل در آستانه ظهور
سلام در مورد گرد هم آمدن اهل حق و اهل باطل اطلاعی دارید که چه اتفاقی میفته؟ در روایت داریم در ماه رمضان دو ندا داده میشه یکی میگه ای اهل هدایت گرد هم آیید یکی هم میگه ای اهل باطل اجتماع کنید و در روز سوم خداوند بین اهل حق و اهل باطل رو کاملا جدا میکنه   چطور اینا گرد هم جمع میشن؟ یعنی یه ارتش یا کشور جدید میسازند یا از طریق دیگه ای جمع میشوند؟
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد شعیب
با سلام خدمت شما دوست گرامی رویارویی جبهه حق و باطل از ابتدای خلقت انسان شروع شده و تا زمان ظهور امام زمان به اوج خود می رسد این رویارویی تا ظهور دولت حقه امام زمان دائم وجود دارد و هر لحظه باید منتظر رویارویی این دو جبهه بود ولی سرانجام تاریخ طبق سنّت الهی، از آن حقّ و حقّ طلبان است و حاکمیت خط انبیا، بر تمامی قلوب و نفوس تحقق خواهد یافت قرآن نویدگر این حقیقت است که در مبارزة طولانی و پر دامنه حقّ و باطل، سرانجام حقّ پیروز است و باطل محتوم به اضمحلال و انهدام و فنا. قرآن در آیه شریفه «...کذلک یضرب الله الحقّ و الباطل»این مسئله همیشه جریان دارد؛ مگر آن زمانی که جهان و انسان ها به صورت یک جامعه ایده آل (همچون جامعة عصر قیام مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف)) در آید که پایان این مبارزه اعلام گردد. لشگر حقّ پیروز و بساط باطل برچیده شود و بشریت وارد مرحله تازه ای از تاریخ خود گردد و تا زمانی که این مرحلة تاریخی فرا نرسد، باید همه جا در انتظار برخورد حقّ و باطل بود و موضع گیری لازم را در این میان در برابر باطل نشان داشت. تفسیر نمونه، ج۱، ص۱۷۱. از دیدگاه اسلام حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) رهبری گروه حقّ و حزب خدا را در دست می گیرد و با تمام توان به جنگ نهایی با جبهه کفر و باطل و جنود شیطان می پردازد و در تحقق وعده های حتمی الهی، پیروز می شود و تاریخ به شکوهمند ترین فرجام خود می رسد. این وعده قطعی و حتمی خداوند، تخلف نمی پذیرد و حقّ با تمام توان و شکوه به پیروزی می رسد. از مجموع آیات و روایات استنباط می شود که قیام مهدی موعود (عج الله تعالی فرجه الشریف) آخرین مرحله از مبارزات حقّ در برابر باطل است. او تحقق بخش آرمان ها و خواسته های همه پیامبران و اولیای الهی است. به گفته شهید مطهری: «از آیات قرآن استفاده می شود که ظهور مهدی موعود(عج الله تعالی فرجه الشریف)، حلقه ای است از حلقات مبارزه اهل حقّ و اهل باطل که به پیروزی نهایی اهل حقّ منتهی می شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت، موقوف به این است که آن فرد عملاً در گروه اهل حقّ باشد. آیاتی که بدان ها در روایات استناد شده است، نشان می دهد که مهدی موعود(عج الله تعالی فرجه الشریف) مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است؛ مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان»(قیام و انقلاب مهدی، ص۵۴. )   ادامه دارد....  
ادامه... در روایات به زیبایی، صحنة پیروزی گروه مومنان و جبهه حق تصویر تصویر شده است: - در این هنگام فجر دولت حقّ می دمد و تاریکی باطل را صحنة گیتی برچیده می شود (فعندها تیلألؤ صبح الحقّ وینجلی ظلام الباطل) کمال الدین، ج۲، ص۴۴۸ ؛ - زمانی که قائم قیام کند، هر دولت باطلی از بین می رود (اذا اقام القائم، ذهبت دولة الباطل)کتاب الغیبة طوسی، ص۲۳۹. ؛ - خداوند حقّ را به دست آنان، ظاهر می کند و باطل را با شمشیرهایشان نابود می سازد (یظهر الله الحق بهم و یخمد الباطل بأسیافهم)امالی طوسی، ص۳۵۲، ج۷۲۶. ؛ - خداوند به دست او، حقّ را پایدار و پیروز و باطل را نابود می کند (یحقّ الله به الحقّ و یزهق الباطل) احتجاج طبرسی، ج۲، ص۶۰؛ - خداوند آنان (مهدی و یارانش) را مالک شرق و غرب جهان نموده، آیین اسلام را پیروز می گرداند و بدعت ها و باطل ها را به دست او و یارانش نابود می سازد (یملّکهم الله مشارق الارض و مغاربها و یظهر الدین و یمیت الله ـ عزّوجل ـ به و باصحابه البدع و الباطل) تفسیر قمی، ج۲، ص۸۷. ؛ - قائم ما اهل بیت وقتی قیام کند، بر دولت باطل چیره می شود (القائم منّا اهل البیت اذا قام، غلب دولة الباطل)بحارالانوار، ج۵۱، ص۴۹، ح۲۰ ؛ بر اساس پاره ای از احادیث قیام مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) زمانی رخ خواهد داد که مومنان و کافران به نهایت کار خود رسیده باشند؛ یعنی، هر چه این حرکت تاریخ رو به جلو می رود، هم شقی شقی تر و هم سعید سعیدتر می شود. شیخ صدوق روایتی از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند بر اینکه: این امر تحقق نمی پذیرد؛ مگر اینکه هر یک از شقی و سعید به نهایت کار خود برسد. براساس روایتی در عصر ظهور، گروه حقّ و گروه باطل برای مبارزه نهایی با ندای آسمانی دعوت می شوند. در روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «لاتذهب الدنیا حتّی ینادی مناد من السماء یا اهل الحقّ اجتمعوا فیصیرون فی صعید واحد، ثمّ ینادی مرّ، اخری یا اهل الباطل اجتمعوا فیصیرون فی صعیدو احد...» ؛ «دنیا به آخر نمی رسد تا وقتی که ندا کننده ای از آسمان بانگ می زند که ای اهل حقّ! یک جا جمع شوید. پس همةشان در یک سرزمین جمع می شوند. بعد از آن، دفعه دیگر ندا می کنند: ای اهل باطل! به یک جا جمع شوید؛ پس اینان نیز در یک سرزمین جمع می شوند...».(الغیبه نعمانی، ص۳۲۰، ج۹ ) ادامه دارد...
ادامه.... نمونه کامل و بارز این جبهه گیری تمام عیار حق مقابل باطل در آستانه ظهور صیحه آسمانی در شب 23 ماه رمضان برای جمع کردن مومنان برای یاری دولت حقه امام زمان و ندای شیطانی عصر همان روز که مردم را برای یاری باطل فرا می خواند و همه مردم یا در جبهه حق هستند و یا در جبهه باطل.   مهم‌ترین هدف ندای آسمانی، شناساندن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به جهانیان است؛ زیرا قیام آن امام، انقلابی جهانی است و شناسایی او نیز باید جهانی باشد، تا حجت بر همگان تمام شود و نگویند راه و مسیر حق را نشناختیم. در روایتی وقتی عبدالله بن ابی یعفور از امام جعفر صادق علیه السلام می‌پرسد: «آیا مراد از صوت، همان ندا دهنده است؟» حضرت در پاسخ می‌فرماید: «بلی و به وسیله آن، صاحب این امر شناخته می‌شود (نعمانی، همان: ص266).   ندای آسمانی، همگانی است و هر کس با زبان خود این ندا را می‌شنود (نعمانی، همان: ص262). دیگر جایی برای عذر و بهانه باقی نمی‌ماند که اگر واقعاً می‌دانستیم او حجت خداوند است، از او پیروی می‌کردیم. در روایتی از امام جعفر صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «به اسم و کنیه و نسب حضرت، ندا داده می‌شود. این مطلب، دهان به دهان بین اهل حق و باطل و موافقان و مخالفان می‌چرخد، تا حجت را بر آنان در شناختن او تمام کند» (مجلسی، 1404: ج53، ص3).   در مقابل ندای آسمانی ندای ابلیس در پایان روزی که ندای آسمانی در آن اتفاق می‌افتد یا فردای آن روز، نشان از واکنش سریع اهل باطل به سرکردگی ابلیس است و هدف آن جلوگیری از تأثیر ندای آسمانی و تردید در دل شنوندگان آن است. احادیثی با عبارت‌های «لیشکک الناس و یفتنهم» و «یشکک الناس» به این مطلب اشاره دارند (نعمانی، همان: ص262؛ صدوق، همان: ج2، ص556).
وقتی دو ندا داده شد و مردم جبهه خود را مشخص کردند جبهه حق با فرماندهی امام زمان(عج) از مکه شروع به حرکت م یکند و تا جایی که بتواند مردم را با خطبه و سخن به سوی حق دعوت می کند و اگر زیر بار حق نرفتند با شمشیر با آنها سخن می گوید. در مقابل طاغوت ها به فرماندهی دجال و سردمداران کفر به تجهیز لشکر مقابل حضرت پرداخته و خون ها ریخته می شود.