دورهمی کاربران انجمن گفتگوی دینی
تبهای اولیه
#202
افغانستان سالهاست که جنگ را تجربه میکنه ولی بدون شک اونچه که دردناکتر از جنگه اشعال و بردگیه
حاکم دست نشانده ، حکومت تصحیح شده ، در حد و قد و قواره یک دست نشانده بی اختیار و مردمی که نان و جان شان گرو تصمیمات نواب دشمن شان است
از طرفی فقر، از سوی دیگر جنایت و قتل و تروریست و از سوی دیگر نا امیدی از بهبود شرایط و نهایتا بحران هویت که باعث شیوع افراطی گری و تفریط شد
همه اینها بکنار
این مساله اسفبار رو کجای دلمون بذاریم که حاکمیت اون کشور فعله سیاسی امریکا برای ایجاد تنش با همسایه میشه ، بالاخره دستور کدخداشه باید انجام بده
و داد تظلم و آه نژادپرستی ای سر میده که توی هیچ نظام قانونی بین المللی ای ، محلی از اعراب نداره . خب آخه روی چه حساب بی حسابی ؟
ولی این وسط ، باز این مردم افعان هستند که تاوان بی کفایتی مسئولین خود را باید بدن .
خدا بهشون صبر بده
#203
تفرقه بیانداز و حکومت کن !
بر درختی عقابی آشیانه داشت، گراز در پای درخت و گربه داخل آن. آن سه همسایه با هم زندگی می کردند. روزی گربه با مکر خویش به لانه عقاب رفت و گفت: «این گراز چه اندیشه هایی که در سر ندارد! پیوسته زیر درخت را می کند و به زودی ریشه درخت را خواهد کند!»
سپس گربه نابکار پیش گراز رفت که کنار فرزندانش خسبیده بود و گفت: «همسایه! از همسایه مان عقاب برایت خبر آورده ام که گفته اگر گراز و بچه هایش بیرون بیایند بر سرشان می تازم! چیزی در این باره به عقاب نگویی!»
سپس گربه درون کلبه اش خزید. گراز و عقاب از ترس یکدیگر جرئت نمی کردند بیرون بیایند و در لانه هایشان ماندند تا بالاخره از گرسنگی و تشنگی از پای درآمدند. نه از گراز و نه از عقاب نسلی نماند. چه چیزهایی تواند بافت زبان نابکاران!
نویسنده: ژان دو لافونتن
مترجم: ملیحه صمدی
#204
guest said in دوستی مترسک و کلاغ مساوی مرگ
سلام.عجب گیری دادم فکرنمی کردم اینقدراز حرفهایم برآشفته شوید.
خوب تو واقعیت آری یک تغییرشکل یافته است مثلا" میگند گرگی درلباس میش . حالا آنهای که شکل ظاهریشان بشراست ولی گرگ درونشان را رشد دادهاندوآنهای که شکلشان بشر است ولی گوسفنددرونشان را رشد یافته است وآن بشرهای گرگ صفت آن بشرهای گوسفندصفت را می خوردنددرجوامعه اجتماعی بشر زیادهستند.که هردوشان جاندارهستند.کاری به اینها ندارم.
مرزعه فقط ازبی آبی می میرد مثل زمین خشک در زمستان. مرزعه از علفهای هرزنمی میردهرعلفی باشد درمرزعه رشد می کند ومرزعه را سرسبز می کندالبته اگر مرزعه صاحب نداشته باشد.اگر صاحب داشته باشد علفهای هرز را می گند ومحصول موردنیاز را کشت می کند.مرزعه اگر از بی آبی خشک شود می میردوتبدیل به زمین خشک بیابانی بلا استفاده می شود..سرسبزبودن نشانه زنده بودن مزرعه است.
دوستی یک جاندار با یک اشیائ بی جان مثل تراشیدن یک بت از سنگ یا ساختن آن از گل و وپرستیدن آن بت است.
یادتان باشد دوستی فقط باخدا ودرزیر نظر خدا معناء می دهددربقیه موارد مثل هرچیزی که اولش چندلحظه کوتاهی تازه است وبعد مثل هرچیزی دیگری تکراری وگهنه می شود.. اما دوستی که با خدا وزیر نظر خدا باشد همیشه تازه وبادوام است این حقیقت دوستی است.
یاعلی
#205
سلام علیکم
من اصلا از حرف های شما سر در نمیارم بازم حرف های قبلیتونو تکرار کردید
من بحثی ندارم
یا حق
#206
فاتح said in چن روز پیش یک خبر از یک
سلام فاتح عزیز
گویا اصل گفته این است که رتبه ۶۸ ام در جهان را داریم ...
البته آماری که بهش استناد شده آمار دقیق نیست
https://gilkhabar.ir/news/i/460553
#207
فروردین said in چن روز پیش یک خبر از یک
سلام علیکم
مقصود ازین آمار بدست آوردن میانگین هوش افراد یک جامعه نیست .
بین رشته اقتصاد و روانشناسی ، مثل سیاست و روانشناسی ، یک پیوند علمی ایجاد شده و شاخه های مشترکی دارند که به بررسی تاثیر رفتارهای یک جامعه برای بهره وری اقتصادی بیشتر میپردازد .
بنظر این گزارش مربوط به این گرایش است .
درین رویکرد شاخصه های اجتماعی مورد نظر قرار میگیرد نه شاخصه های فردی .
مثلا شاخصه سن کار در یک جامعه در تعیین توانمندی و نتیجتا آی کیو جمعیتی . درین شاخصه سن مطلوب کار بین ۱۵ تا ۶۵ سال در نظر گرفته شده و اگر جامعه ای استعداد جوانش ( تعداد نیروی کار جوان ) تفوق بر عدد مسن داشته باشد ، میانگین آی کیو جمعیتی بالاتری را خواهد داشت .
این مقاله به این شاخصه میپردازد و از تاثیر میزان سن بر موانع رشد اقتصادی صحبت میکند .
این رویکرد
با میانگین آی کیو افراد و معیارهای روانشناسی شخصیتی متفاوت است .
#208
سلام فاتح عزیز
آماری که بهش استناد شده در مورد ضریب هوشیه، اما بحث وجود داره درباره این که نمونه آماری تستهای ضریب هوشی انجام شده در کشورهای مختلف چطور انتخاب شده و آیا تستها به شکل یکسان در کشورهای مختلف انجام شده اند یا خیر.
ولی در کل این وضعیت مهاجرت نخبگان و همچنین تجردشون نگران کننده است.
#209
شاید در سالهای آخر قرون وسطی این اتفاق افتاده باشد
ارتشی از سوی پاپ برای نبرد با پادشاه گسیل میشود ، فرمانده آن ارتش ۳ سال نبرد را پیروزمندانه پیش میبرد ولی متاسفانه ، نه شمشیر دشمن بلکه نیش طمع قدرت و ثروت ، جانش را فرسوده کرده و ستاند
خبر به پاپ میرسد که ارتش کلیسا جنگ با دشمن را رها کرده ، به شهر ثروتمندی در داخل تاخته که هر ساله مبالغ هنگفتی برای کلیسا درآمد دارد ، او آن شهر را محاصره کرده و مردمش در تنگنا و گرسنگی قرار دارند .
و اما در وضعیت مردم شهر چنین آمده که مردم پشت دیوارها و برجهای شهر در امان بودند ولی گرسنگی و بیماری امانشان را برده بود
در این میان دو گروه راهبان و روحانیون مسیحی در میان آنها بودند . گروهی در میان مردم سعی میکردند همدردی کنند و گروهی در کلیسا به دعا مشغول بوده و جدا از مردم
در این بین فردی شایعه ای را سر میدهد . اسقف و کلیسایش ارزاق مردم را احتکار کرده اند . مردم خوش باور به کلیسا هجوم میبرند و نه تنها غذایی نمی یابند بلکه اسقف را به پایین برج پرت میکنند
اسقف در هنگام مرگ کلیدی به روحانی ای میدهد و بقول ما به روحانی میگوید این کلید در مخفی شهر است برو به آن سردار جانی بده تا خداوند آنها را مجازات کند .
روحانی کلید بدست از همان در بسراغ سردار سفاک میرود ولی سردار او را تحقیر میکند ، روحانی التماسش میکند ، و سردار التماس از روی نا امیدی او را میپسندد و به شهر میتازد و جان هر جانداری را می گیرد و ثروتش را به تاراج میبرد .
فساد تنها سردار را صید خود نگرده بود . بلکه بسیاری که در خود کلیسا بودند باورهای فاسد رو در خود میپروراندند در حالیکه تسبیح میزدند و برای تطهیر رنج میکشیدند هم سالها قبل از سردار کشته بود .
فساد زمینه و حتی گاهی جرقه ای میخواهد که فاسد رو نمایان کند و خسارتی به بزرگی نا باوری به دیگر باورمندان و حتی پرهیزگاران بزند .
#210
واقعا حوصله آدم تو اسکدین داغون میشه
#211
گست باید عادت کنی...
زندگی هم سخته خدایی
ادم حالش خوبه یه دفعه روزش خراب میشه.
.
.
.
معمولا انتظارداریم که قوانین منطق خیلی شهودی باشند و همه بپذیرند اونرو.
اما بعضی اوقات نتایجی به دست میاد که کاملا خلاف شهود است. مثلا از هر دو جمله ای که شما در نظر بگیرید میشه باید بشه یکی رو از دیگری نتیجه گرفت.
به طور مثال
۱) در قرمه سبزی از گوشت گوسفند استفاده میکنیم.
۲) تعداد سیارات منظومه ی شمسی یک میلیون سیاره است.
منطق میگه یا از اولی میشه دومی رو نتیجه گرفت یا از دومی اولی.
خیلی داغونهههه:)
این نتایج معروفن با پارادوکس استلزام مادی که البته پارادوکس نیستند ولی خیلی غیر شهودی اند.
#212
حالا که شده نوبت وام من ، از این رو
اینقدر مشو جان رضا ضامن آهو
زُوّار تو هستند ز هر قوم و ز هر رنگ
سر گرم طواف تو به هر شکل و به هر بو
پرسید کسی ، میرسد آیا به جلو دست؟
گفتم که: من اینجا ، چه خبر دارم از آن تو !
چون قوّت چشمان مرا حدّ و حدودی ست
حتی اگر اقدام کنم با خم ابرو !
در صحن هم آقا ! به خدا بود نصیبم
گه دسته ی جارو و زمانی خود جارو
پهلوی ضریح توام اما به چه وضعی!
خدّام تو نگذاشت برایم پک و پهلو
با فلسفه و منطق و طب کار ندارم
بیمار تو را نیست نیازی به ارسطو
صد بار برانی اگرم از درت ، آقا !
این زائر آواره مگر میرود از رو ؟!
ناصر فیض ( فایل تصویری )
#213
همچین قاعده ای تو منطق فکر نکنم داشته باشیم ...
#214
فروردین said in مثلا از هر دو جمله ای که شما
سلام فروردین جان
صورت فرمال این حرف من اینجوریه
فرض کنیم دو جمله ی ما p و q باشند
اونموقع حرف من میشه این
((q--->q)∨(p--->q))
این گزاره رو به راحتی میشه اثبات کرد.
یه اثباتش اینه، منطق گزاره ها کامل است، این گزاره بالایی توتولوژی است پس منطق گزاره ها اون رو اثبات میکنه.
به پارادوکس های استلزام مادی یه نگاهی کن.
#215
جالب بود کنجکاو عزیز
گویا ریشه این پارادوکس در اینه که تعریف استلزام مادی در منطق با تعریفش در زبان رایج گفتاری متفاوته.
«اگر p آنگاه q» زمانی غلطه که p درست باشه و q غلط. در غیر این صورت درست تلقی میشه در حالی که ممکنه نشه از یکی یه دیگری پی برد.
حالا اینو کامل مطالعه نکردم که یه تعزیف خاص از استلزامه یا به چه صورته ...
#216
اگر در قورمه سبزی از گوشت گوسفند استفاده کنیم آنگاه تعداد سیارات منظومه شمسی یک میلیون میشود
p--->q
و اگر تعداد سیارات منظومه شمسی یک میلیون باشد ، آنگاه ما قورمه سبزی رو با گوشت گوسفند میخوریم
q--->q
پس P <=> q
اگر قورمه سبزی با گوشت گوسفند بپزیم ، آنگه نتیجه میشود تعداد سیارات منظومه شمسی یک میلیون تاست
و اگر تعداد سیارات منظومه شمسی یک میلیون بود پس ما قورمه سبزی رو با گوشت گوسفند می پزیم !!
چرا آخه ؟ گوشت گوسفند کیلویی ۱۰۰ تومنه ، اگر ۱۰ میلیون سیاره منطومه شمسی هم داشته باشیم تا ۱۰۰ تومنه رو ندیم از قورمه سبزی خبری نیست
#217
پراگماتیسم منطقی یا منطق پراگماتیستی ( نمیدونم کدوم معنی منطبق بهتری میده ) آشپزی
اگر برنج کیلیویی ۲۲ تومن و گوشت کیلویی ۱۰۰ تومن و لیمو امانی کیلویی ۸۰ تومن با لوبیا چیتی و سبزی قورمه داشتین ( جمعا ۳۵۰ تومن ) آنگاه قورمه سبزی
والا
شرط تخم مرغ هم آنگاه نیمرو هم صادق نیست .
در صورتی که حائز شرایط لازم برای قورمه سبزی شدید آنگه
روش پخت قورمه سبزی پیشنهادا چنین است
#218
آخرش نفهمیدیم پیکسل عکس این سایت چقدر باید باشه ،
تا اطلاع ثانوی دیگه عکاسی نمی کنم
#219
فروردین said in جالب بود کنجکاو عزیز
اره خلاصه
یه چیزایی نوشتم ولی پرید همه ش.
در واقع فیلسوفان و منطق دانها نوع دیگری از استلزام رو به زبان طبیعی نزدیک تر میدونم به اسم استلزام اکید که کمی مشکلات رو کمتر میکنه و از مفاهیم موجه مثل ضرورت استفاده میکنند.
#220
فاتح said in اگر در قورمه سبزی از گوشت
سلام فاتح
نباید از "و" استفاده کنیم باید از "یا" استفاده کنیم
نمیشه هم p رو از q نتیجه بگیریم و هم q رو از p.
فقط یکیشون.
#221
A Curious Mind said in اگر در قورمه سبزی از گوشت
بله ولی این واو حرف اضافی است . واو منطق گزاره ها نیست . والا بقول شما باید یا رو میگذاشتم
#222
شرح دفاعیات وکیل الشعرا ، عن بعض الوکلا و الاُمرا !
ترك دون بازي و بامبول مگر آسان است؟ / در گذشتن ز سر پول مگر آسان است؟
دست برداشتن از منصب والا و مقام / آخر اي آدم معقول، مگر آسان است؟
اين چنين پا مكن اي دوست، به كفش حضرات / حمله امروز به هر غول مگر آسان است؟
مرد بيزور، چه با اين همه خر زور كند؟ / جنگ با رستم و هركول مگر آسان است؟
گر از آنان شنوي پرت و پلا، عيب مكن / يك سخنراني معقول مگر آسان است؟
ميدهي پند كه از رشوهخوري دست كشيم / ترك اين عادت مقبول مگر آسان است؟
ميكني توصيه تا توصيه بازي نكنيم / ترك اين شيوه معقول مگر آسان است؟
صاحب عقل و خرد بودن و بازي كردن / رل ديوانه چو بهلول مگر آسان است !؟
در مقامي كه درستي و صداقت نخرند
كار بيحقه و بامبول مگر آسان است !؟
ابوالقاسم حالت
#223
طرز تهیه نوشیدنی آب و عسل
۱ - باید ۲ تا ۳ لیوان آب را در یک قابلمه بجوشانید
۲ - بعد از ولرم شدن آب مطابق میل خود یک الی ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و سپس آن را مصرف کنید.
۳ - برخی از افراد در ترکیب آب و عسل از ترکیبات دیگری مانند دارچین، لیمو و گل محمدی استفاده میکنند که طبق نظر متخصصان مصرف آن هیچ ضرری برای افراد نخواهد داشت.
۴ - به هیچ عنوان عسل را در > آب جوش < حل نکنید؛ چرا که این کار باعث از بین رفتن مواد مغذی عسل شده و ممکن است سلامت ایمنی شما را به خطر اندازد.
۵ - اضافه کردن لیمو به آب و عسل باعث افزایش خواص آن میشود و به علت خاصیتهای آنتی باکتریالی که دارد به از بین رفتن بوی بد دهان شما کمک خواهد کرد. در صورت احساس گلو درد از نوشیدن آب و عسل غافل نشوید.
۶ - شربت عسل یک داروی موثر برای تقویت معده است و برای رفع زخم ها و بهبود جهاز هاضمه مفید است .
۷ - شربت آب و عسل ترکیب موثری است که برای لاغری نیز توصیه میشود .
#224
دنیامریض شده است وکسلکننده شده است.کرنا دنیا را مریض کرده است.پیش از این جنگ وخونریزی بود البته الان هم هست ولی لا اقل دریک ودوکوشه کره زمین بود الان سراسر کره زمین مریض شده است وراه مرگ بازترشده است. برای انسانهای خردمند عبرت وآگاهی است اگر سرشان به دنیا گرم نباشد..ولی با این حال زندگی نیمه جان جاری است.
یا غفور
#225
چند برگ از میان اجساد کتابهای تاریخی از کتابخانه تا طاقچه خانه ما
مورخین ۳ روایت برای شروع جنگهای ۲۰۰ ساله صلیبی تا به حال بر شمرده اند . در یکی از روایات چنین گفته شده که راهب اعظم یک دیر ، کنج عزلت را رها کرده به سرزمین فلسطین ( اورشلیم ) میرود و بعد از بازگشت از جنایات مسلمین نقلها و روایتهایی میسازد و گروه هایی از مردم را می شوراند و لشگری فراهم میسازد .
این لشکر بی غذا و بی سلاح ! برای تامین مخارج خود و کسب غنیمت ، بجای اینکه به مسلمین حمله کند ۲ سال تمام به شهرها و دهکده های جنوبی فرانسه حمله میکرده و غارت و کشتار راه می انداخته ، مسیحی میکشته عین ریگ بیابون . سر میبریده ، عین سر مرغ و خروس
کاَنّهُ داعش ملعون که بجان مسلمین می افتند و غارت میکنند و داعیه دفاع از اسلام دارند ، آنها نیز ادعای دفاع از مسیحیت داشتند .
اما بعد
#226
اما بعد اینکه
به زمینه اجتماعی اقتصادی و سیاسی این جنگها توسط دینداران ولی به اسم ادیان و همچنین مطامع سرمایه داران فئودال و شاهان جاه طلب و مردمی گرسنه رقم زده شد نیز باید پرداخت
پطروس کلونی کشیش کلیسای ضد اسلامی :
To slay for God's love
«به خاطر عشق به خدا و رضایت او، مسلمانان را به قتل میرسانیم.»
مهمترین علل شروع جنگ های صلیبی اوضاع اقتصادی – اجتماعی اروپا در قرون وسطا میباشد که تأثیر زیادی در حرکت مسیحیان اروپایی به سوی مشرق داشت و حرص و طمع و آز آنها در شروع جنگها نقش داشت.
در دورهی قرون وسطی، نظام فئودالیسم بر اروپا حاکم بود و در این زمان مردم زندگی سختی داشتند.
در طی چند قرن اقوام متعددی به اروپا وارد شده و در آنجا سکونت اختیار کرده بودند. اگرچه آنان زمینهای مساعد را میان خود تقسیم نمودند، رشد جمعیت به سرعت مشکلات زمین را آشکار نمود. سیستم فئودالی نیز بر این مشکل دامن میزد. در نتیجه در کنار روستائیان گرسنه، فئودالهای زمیندار و یا جاهطلب نیز اروپا را برای گذران زندگی نامناسب یافتند.
در اینزمان دهقانان به شرق گرایش عجیبی داشتند،
زیرا فئودالها هر روز عوارض تازهای به آنان تحمیل میکردند و جنگهای دائمی میان فئودالها، زندگی آنان (دهقانان) را فلج ساخته بود. قحطی و گرسنگی که پدیدهی رایج قرون وسطی بود، دهقانان را به مرگ و نابودی میکشانید،
چنانکه از 1087 تا 1095م. مردم هشت سال با قحطی و گرسنگی دچار بودند و در عین حال بیماری واگیر طاعون، گروهگروه از مردم را از میان میبرد و در کشتار دام آنان نیز بیداد میکرد.
در چنین شرایطی پاپ نیز به دهقانانی که دچار گرسنگی شده بودند، گفته بود که زمینهایی که از اعراب گرفته شود، در میان کسانی که خواهان اقامت در ارض مقدس میباشند، تقسیم خواهد شد و به نظر می آیدکه فرصتی برای رهایی از یبنوایی و مشقت به دست آمده است. اورشلیم شهری زیبا در قلب ارض موعود بود، سرزمینی که بنا به انجیل از چشمههای آن شیر عسل میجوشید. آنها مشتاق عزیمت بودند
ویل دورانت، در باب انگیزه ها و اهداف مختلف سپاهیان صلیبی چنین می نویسد:
«به موجب آمرزشی تام، مقرر شد تا هر کسی که در جنگ کشته شود، از هر گونه عقوبتی که به واسطه ارتکاب گناه، دامنگیرش شده است، برهد. رعایای پادشاهان از مالیاتها معاف شدند، بدهکاران تا مدتی از پرداخت ربح فراغت یافتند، زندانیان آزاد شدند و پاپ با جسارت تمام، اختیارات خویش را تعمیم بخشید و مجازات افرادی را که محکوم به مرگ شده بودند، به خدمت مادام العمر در فلسطین تخفیف داد.»
بنابراین مهمترین سپاهیان صلیبی را زندانیان، محکومین به مرگ، بدهکاران، فقرا، ماجراجویان، افرادی که به دنبال موقعیت و ثروت جدید بودند، تشکیل می داد. به گفته ویل دورانت «هزاران تن از ولگردان به رهروان این قافله مقدس پیوستند.»
ویل دورانت، تاریخ تمدن، عصر ایمان، «جنگهای صلیبی»، تهران: انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، ۱۳۷۰./ روزنامه رسالت ۷۶۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
#227
داعشی ها چگونه داعشی میشوند ؟
۱ - ماجراجویی
علاقه اروپاییها به پیوستن به داعش از آنجایی نشأت میگیرد که این افراد در گروههای افراطی، معیارهایی را میبینند که برای آنها باشکوه و ماجراجویانه است و به زندگیشان معنا میدهد. صرفنظر از اینکه اعتقادات تروریستها چه اندازه منحرف و حتی توجیهناپذیر باشد، حرکت این گروه یک حرکت چشمگیر و شاید حتی چشمگیرترین حرکت ضدفرهنگی در دنیای امروز است و همین موجب میشود تا برای جوانان غربی جذاب باشد. حتی در فرانسه، بسیاری از افرادی که به داعش پیوستهاند، مسیحیان یا حتی بیدینهایی بودهاند که به اسلام افراطی روی آوردهاند.
۲ - فقر و نا امیدی از تغییر شرایط اجتماعی مجرمین
مسلمانانی که به اروپا مهاجرت میکنند احتمال زیادی دارد که زیر خط فقر بروند و نسلهای بعدی آنها هم شرایط وخیمتری پیدا کنند. در فرانسه، از کل جمعیت، صرفاً ۷ تا ۸ درصد مسلمان هستند، در حالی که ۷۰ درصد از جمعیت زندانیان را مسلمانان تشکیل میدهند .
نکتهای که درباره داعش جالب است اینکه داعشیها نه یک مشت بیعقل هستند و نه یک مشت نابغه، بلکه اغلب از انسانهای عادی هستند. یک دسته از افرادی که به این گروه جذب میشوند، شهروندان کشورهای تحت فشار اجتماعی و اقتصادی در همسایگی اروپا هستند. عدهای از اینها که من با آنها مصاحبه کردهام، به شدت مجذوب داعش هستند. این واقعیت دارد که عدهای از مجرمین سطح پایین به داعش میپیوندند اما یک نکته را هم باید بدانیم: طبق نظریه اقتصادی، افرادی در حاشیه جامعه به مجرم سطح پایین تبدیل میشوند که نمیتوانند در متن جامعه موفق شوند و زندگی خوبی داشته باشند. «گری بکر» اقتصاددان آمریکایی به خاطر پرداختن به این نظریه جایزه نوبل گرفت و «رمزی کلارک» وزیر دادگستری سابق آمریکا هم کتابی بلندبالا درباره این مبحث نوشت.
با اینحال
آنچه امروز مشخص شده این است که اغلب مجرمان سطح پایین، اصلاً نمیخواهند مجرم باشند. اتفاقاً بسیار دوست دارند به اعضای مفید و دارای اعتماد به نفس در جامعه تبدیل شوند. بنابراین آنچه الآن داعش و پیشتر القاعده به این افراد میگوید این است که «نیازی نیست در حاشیه جامعه خود باشید. میتوانید از مهارتهایی که در دنیای جرم و جنایت آموختهاید، به نفع ما و خودتان استفاده کنید و حتی به مسلمانان دنیا هم کمک کنید.» به همین دلیل است که میبینیم این همه مجرمین سطح پایین در کشورهای غربی که افرادی ناخوش از نظر روانی محسوب میشوند، به داعش میپیوندند و حتی برخی از آنها به عامل انتحاری تبدیل میشوند، چون این را یک فرصت رستگاری میدانند .
۳ - آرمانخواهی داعشی !
دسته دیگری که به داعش میپیوندند افرادِ اتفاقاً هوشمندی هستند که فکر میکنند آرمانهای سیاسی یا اقتصادیشان در جوامعی که در آنها زندگی میکنند (مانند شمال آفریقا)، نادیده گرفته شده است.
برشی از گفتگوی تارنمای مهر با اسکات آتران ، انسان شناس از دانشگاه آکسفورد
#228
خوب من نیستم خوش میگذره ؟
#229
دوماه می شد که ازمنزل بیرون نرفته بودم .تااین که امروز تصمیم گرفتم که این کاررا بکنم .اول رفتم به یک مکان مقدس یعنی زیارتگاه بعدهم تصمیم گرفتم کمی پیاده روی کنم ببینم مردم چگونه اند؟آنچه که دیدم یک کمی دلم گرفت. تعداد بی حجابهازیاده بودوعده ای ماسک زده بودند عده ای نه ، آن عده بی حجاب که تعدادشان هم زیاد بود دربین مردم وآن عده از باحجابها که تعدادشان کم بود درطول مسیر مسخره می کردند. فکر می کنم تعداد زیادی از افراد جامعه بخصوص زنان افت اخلاقی پیدا کرده اند.البته آن مکان که رفته بودم یک مکان عمومی بود.. موقع برگشتن به خانه به فکرم اینطورمی رسید که شاید خدا این بلای کرنا را فرستاده تا مومنان درخانه بمانند وایمانشان را حفظ کنند.دیگه حالم ازبیرون رفتن بهم خورد.خدایا خودت نااهلان راهدایت گردان آمین یارب العالمین.
#230
ولادت باسعادت امام رضاعلیه السلام برعموم عاشقان وپیروانش مبارک باد.
#231
سلام
امروز سیروس گرجستانی فوت کرد خیلی ناراحت شدم
خدا رحمتش کنه
#232
فاتح تاریخ خوندی؟
گست خوش که نمیگذره اینجا اصلا، باشی بهتره
#233
میلاد حضرت رضا(ع) تبریک به همه.
#234
A Curious Mind said in سلام
سلام علیکم
خدا جمیع رفتگان و همچنین این آقای گرجستانی رو مشمول رحمت و مغفرت کنه. شب جمعه است ، فاتحه ای قرائت بفرمایید برای مغفرت و رحمت جمیع رفتگان و این تازه در گذشته و همچنین اونهایی که از دیده ها دورند و در ذهن ها نمی آن
میلاد حضرت رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را خدمت همگی تبریک و مبارکباد عرض میکنم .
برای همه دلدلدگان شیعیان و محبین برکت و رحمت آرزومندم
خیر ، تاریخ نخوندم ولی همیشه یک حس شرمندگی از جنس بدهکاری به تاریخ و جامعه شناسی داشتم . رجوع تخصصی و روشمندی نبوده ولی کمی ازین حس رو کم میکنه وقتی سوالی پاسخ داده میشه
#235
سلام به همه مهربونا
واقعا دلم برای زیارت امام رضا تنگ شده...
خوب شبتون البالویی
راستی یادتونه من همیشه میگفتم شبتون گیلاسی....شبتون پرتغالی...شبتون توت فرنگی..شبتون اناری..شبتون با عطر گل های رز...شبتون صورتی...شبتون ..
#236
این رو ببینید ، حالتون خوب تر شه
شاید دفعه بعد نوبت صید شما رسید .
#237
خب خیلی خوبه که میخونی تاریخ رو.
من تا حالا مشهد نرفتم. اگه بشه خوب میشه.
گست شما دختریی؟ با این نوشته هات به نظرم دختریی.
بگو ما بدونیم خطاب قرار میدیم بد نشه.
#238
چطور منو نمیشناسی بیشتر بهم میگن مادر بزرگ
#239
به نام خدا
سلام
چرا هر بار بعد از مدتی وارد این سایت میشم کلا همه چی تغییر میکنه؟
هربار هم که تغییر میکند به نظرم نسبت به قالب قبل نامفهوم تر و غیر جذاب میشود.
واقعا چرا؟
#240
HAQIQAT said in به نام خدا
سلام
زیاد سر بزن تغییرات رو شاید حس نکنی ، ولی این تغییر رو همه حس کردن شاکی هم کم نداره چون آدمها عادت میکنن و سخت عادتها رو تغییر میدن
ولی از حق نگذشته رابطه کاربریش هنوز خوب نیست . از قالب دوم استفاده کنید بهتر میشه
#241
اما بعد یه سخنرانی پر هیجان و طوفانی از دکتر یوسف اباذری
ایشون تحلیل گر مسائل اجتماعی و مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و بنظر بنده کارش خیلی درسته ، چون ، کسی است که فکرش رو نجات داده از اینکه غرق جماعت نشه . رفتار رمه وار جماعت رو خیلی خوب میبینه و خیلی خوب تحلیل میکنه وهمچنین چوپان دروغگو و گرگان پاسبان گله رو به زبان علمی و مستند و مستدل تبیین میکنه .
اما داستان ازین قراره که یه روز
کارل مارکس دین رو بواسطه فاصله با واقعیات دنیا و انتزاعی بودن به باد انتقاد گرفت و کلی دری وری به نظریه دین هگل گفت و و نهایتا اون جمله معروف که " دین عامل تخدیر توده هاست " رو در تاریخ اندیشه به نام خودش به ثبت رسوند .
اما بعد این نظریه با انتقادهای زیادی روبرو شد
ولی بنظر من جالبترین انتقاد رو بنیانگذار خداناباوری در قلب دنیای سرمایه داری به زبون آورد
و اون کسی نیست جز مادلین مری اهر ،
او در واکنش (بزعم بعضیا طنز آمیر) ، به این جمله مارکس ، در کتاب روانشناسی روابط معاصرش ، گفت:
" مارکس اشتباه میکرد، دین افیون تودهها نیست؛ بلکه این " بیسبال" است که افیون تودههاست "
خب
دکتر یوسف اباذری توی این داستان دقیقا کجاست ؟
ایشون به عامل تخدیر دیگری در این سخنرانی اشاره کرد که مارکس آرزو میکرد بفهمد و بگوید
و مادلین مری اهر که ظاهرا فهمیده بوده تقیه فرمودن ادامه ندادن
به هر حال
این پست مقدمه طولانی شد ، پست بعدی درباره نظر و نقد دکتر چند کلمه ای مونده لازمه گفته بشه
#242
لمپنیزم ، عامل تخدیر توده ها
از بیس بال گذشته دکتر اباذری در این سخنرانی از استفاده ابزاری از ورزشگاران و هنرمندان برای ایجاد یک فصای ذهنی و انتزاعی برای توده ها صحبت میکنن
اینکه حکومتها و دولتها چگونه از سلبریتی ها برای انفعال و انحراف توده های اجتماع استفاده میکنند تا ذهن رو از آنچه که حتی به خودشان مربوط است معطوف به یک جریان مبتذل کنند .
اول سخن از مستندی صحبت میکنند که از وصعیت مردم در سیستان بلوچستان ساخته شد و شرح ماوقع رو میگن
و بعد به قیاس به مرگ یکی از خوانندگان ارجاع میدن که از بد روزگار این سخنرانی در زمان مرگ او اتفاق افتاد و مقایسه واکنش مردم با مرگ این هنرمند با اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان می افته
بدوا این را بگویم دکتر زبان تندی دارد ولی نیتش خوب است شما به فحوی کلام توجه بفرمایید متوجه نیت میشین .
و بعد اینکه متاسفم که مدیریت این سخنرانی و احیانا دانشجویی که در سطح یک دانشگاه با کیفیت است چنین الفاظی و بیانات سخیفی رو بکار بردن بنده نیابتا عذرخواهم
بفرمایید فایل را بشنوید از اینجا
#243
با خون وضو مگیر ، مکن سجده پیش خلق
پیشانی ات سیه به نمازی که باطل است
مهدی خداپرست
#244
فاتح said in به نام خدا
به نام خدا
سلام
مشکلی با تغییر ندارم. اتفاقا تغییر خیلی هم خوبه باعث ایجاد تنوع و بعضا انگیزه میشه.
ولی واقعا تغییرات قالب این سایت به جز یکبار در باقی موارد ضعیف بوده. باز هم شاید این حس بنده غلط باشد.
#245
HAQIQAT said in به نام خدا
سلام
شما تنها نیستی
منم همین حس رو دارم. زیرش شدید کاربرا هم همینو نشون میده.
شما همون اول اگه سایت رو بالا بیارین، به شدت ظاهرش بده و کاملا دافعه داره برای کاربر. الان بیشتر شبیه یه وبلاگه تا سایت.
دیگه برای تغییرات، یکسال خیلی وقت زیادیه، از یکسال پیش هم تا الان تغییر ظاهری زیادی نکرده و ورژن جدید هم چنگی به دل نمیزنه و همون قلبیه هست.
قبلا در روز شاید صد نفر چک میکردن از اعضا، الان توی یک هفته همونقدر میان که خیلیا هم کاربرای یک روزه هستند.
حتی خود مدیرها هم خیلیاشون کم میان،
مدیر چهار پنج روزه نیست
یه مدیر اجرایی فرهنگی بود دم به دم بچه ها رو بن میکرد، فکر کنم ایشون هم دیگ ه حوصله ندارن دیگه زیاد نمیان
جناب صدیق نزدیک دو ماهه نیومدن
و...
دیگه شما خودتون ماجرا رو تا اخرش بخونید
#246
سلام علیکم
خب بله سایت نسبت به قبل ، انگار یک حالت دافعه پیدا کرده . مطالب حول محور پرسش و پاسخ منمرکز شده و نتیجتا کاربرانی که سوالی دارند و میخوان مطرح کنند وارد سایت میشن .
این تاپیک و صفحات مشابه هم با این رویکرد ، طبعا خلوت میشن ولی بالاخره اسکدین برای ما که اعتیاد سنگین داریم اسکدینه .
چه کاربر زیاد بیاد چه نیاد ، مطالب ارزشمند و علمی داره و افرادی که میان مثل شما افراد گل و اهل دین و تحقیق و مومن هستن .
کلا بهشت هم همینجوریه
سخن لغو و بیهوده و زشت و بی فایده نمیگن ، مومنین هستن و صالحین شهدا و صدیقین و انبیا خدایی که رفیق همه است
بقول مرحوم سهراب
بدرک راه نبردیم به اکسیژن آب
برق از پولک ما رفت ، که رفت
ولی آن نور درشت ( شما اسکدین رو جاش بذار )
ولی آن نور درشت ، عکس آن میخک قرمز در آب
که اگر باد می آمد ، عکس او پشت چین های تغافل میزد
چشم ما بود
روزنی بود به اقرار بهشت
...
#247
فاتح said in سلام علیکم
سلام
فاتح خوب هندونه میذاری بغل ادم:)
#248
به ذکر خیر مومنان کاربری سعایت کرد ، رفته رفته به طعم خوش هندوانه اش عادت کرد
کجایی استاد ناصر فیض که به نقیضه ، لبخندی مهمان شی
#249
خوب خوبین
من چون تو تاریکی مینویسم کلمات اشتب میزنم
میگم چقد دلم میخواد دعوا کنم هیشکی نیستش
چرا همه یهو انقد سر سنگین شدین
جناب فاتح که خیلی علمی هستن ..اونیکی دوسمون هم که من نمیشناسمشون
تمام
نه که بقیه رو مث کف دسم میشناسم
واقعا ادم شناسیم افتضاح
مخصوصا تو محیط مجازی
به خوبا میگم بد به بدها میگم خوب
دیگه این استعداد و خدا بهم داده کاریش نمیشه کرد
یه استعداد دیگه هم که دارم نمیفهمم دوروبرم چه خبره کلن تعطیلم
مثلا یبار تو دانشگاه ترم اول ...
اگه دوس داشتین بگین تعرف کنم
#250
فاتح said in سلام علیکم
به نام خدا
سلام
جناب فاتح تمام سخنان شما فقط یک توجیه بود برای خوب جلوه دادن به قالب بد موجود.
از طرفی تشبیه کردن سایت به بهشت از سوی شما کاملا غلط است. بهشت جاذبه داره نه دافعه.
بعد از تغییر قالب میزان بحث های علمی و سوالات به شدت کاهش یافت و کار در این قالب کمی سخت تر شده است.
#251
HAQIQAT said in سلام علیکم
سلام
تازه اینجا بهشته ببین جهنم چطوریه:)
- اولین
- قبلی
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- بعدی
- آخر