جمع بندی مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی

تب‌های اولیه

313 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

momi14;1021247 نوشت:
شما به پست کارشناس که بعد از همین پست شما ارسال شده دقت کنید. کاملا مشخصه اصلا متوجه نیستند ما چی میگیم. کلا تو یه فاز دیگه ن. از مهاجرانی میگن، از سردار سلیمانی با اون سوتی خفن و ضایعش سر پوشک سربازای آمریکایی میگن.
قبلا به خودشون گفتم ازشون به عنوان کارشناس پاسخگو با اینهمه تجربه انتظار میره بتونن مسیر یه گفتگو رو از اول پیش بینی کنید. حالا ببینید آخرش خودشون رسیدن به مهاجرانی!!


به لحاظ روانشناسی یکی از بهترن طرق برای حمله به یک سخن این است که بدون هیچ استدلالی آنقدر به یک سخن حمله کنیم و آنقدر آن را سخیف جلوه دهیم که مخاطب اصلا اجازه تفکر پیرامون آن ندهد و حتی بدون آن که نظر ما را فهمیده باشد نقدمان را بپذیرد و بگوید این نویسنده عجب حرفی زده است!!

وگنه کسی که منطقی نگاه کند تأیید خواهد کرد که استناد به قول منتقدین یکی از مسیرهای کارآمد است برای اثبات یک مطلب؛ و همچنین کنایه ای که به سردار سلیمانی زدید در حالی که نمیدانم منظورتان چیست، اما بر فرض که اصلا ایشان اشتباه کرده است، اصلا در این خصوص هرچی شما بگویید اما آیا تمام زحمات یک شخص را با یک قول قضاوت کردن صحیح است؟ و این موضع را چنان قاطعانه به حق پنداشته و چنان محکم میگویید که مخاطب در چنین رویکردی تردید نکند!!
این شیوه جدیدی نیست البته، سال ها با آن روبرو بوده و دست و پنجه نرم می کنیم، در میان بسیاری از شخصیت ها هم این شیوه رواج دارد که مایل نیستم نام ببرم.


من واقعا برخی دوستان تعجب می کنم
انتقاد نمی کنیم می گویند حکومت را بی عیب می پندارید!
انتقاد می کنیم می گویند حرف ما را نمی فهمید!
می گوییم این انقلاب را باید حفظ کرد، مخالفت می کنند!
می گوییم انقلاب را نباید حفظ کرد، می گویند چاره دیگری نداریم!
بعد هم میگویند شما حرف ما را نمی فهمید!!

اعتراف می کنم حرف شما را جناب momi واقعا نمی فهمم!

momi14;1021247 نوشت:
به عنوان استارتر، جو فکری قبل از ایجاد تاپیک رو با الان مقایسه کنید. پیشرفت داشتیم یا پسرفت؟

مشخصه که بر شدت عصبانیت اضافه شده، در آینده هم اضافه تر خواهد شد. پس به وعده ی من اطمینان داشته باشید. دیر یا زود اصحاب فکری متفاوت رو در روی هم قرار خواهند گرفت. حالا دیگه به خودتون بستگی داره کیو برنده بدونید.

شدت عصبانیت اگر هم اتفاق افتاده باشد ناشی از یک رویکرد احساسی است که لازمه هر بحث علمی است، و البته برخی دوستان در این تاپیک به آن دامن زدند.
نتیجه ای که میخواهید بگیرید هم مطلقا منطقی نیست، شما اگر بر سر استقلال پرسپولیس بحث می کردید به مراتب شاهد جوّ شدید تری از این بودید.

momi14;1021247 نوشت:
ولی من میگم نسل جدید که همون دهه هشتادیا و دهه نودی ها هستند پیروز خواهند بود.
چون نسل قدیم نمیتونن حرفشون رو با نسل جدید ها یکی کنند و همیشه این جدیدها هستند که باقی میمونن.

طبیعتا انسان های جدید باقی می مانند، اما هیچ تلازمی ندارد فکر گذشتگان به آنها انتقال نیابد! آنچه شما ادعا می کنید دقیقا چیی است که ما خلاف آن را ادعا کرده و می کنیم! این انقلاب جز با دست مردم اصلاح نخواهد شد، اما اینکه کسی گمان کند اصلاح وضعیت موجود در گرو یک جمهوری سکولار است، از بدیهیات سیاست هم تهی است!!


momi14;1021247 نوشت:
من الان چهار پنج روزی هست دارم سعی میکنم یه تاپیک در این زمینه بزنم. فعلا موفق نشدم.
ان شاءالله اگه به حول و قوه ی الهی تونستم بالاخره بر موانع غلبه کنم! و این تاپیک رو استارتر بزنم، اونجا مسیر دیگه ای رو در پیش خواهیم گرفت.


تاپیک شما تأیید شده و در نوبت ارسال به بنده است، اما با این پست آخری شما بنده به شدت مردد شده ام که کارشناسی آن را بپذیرم
واقعا حرف شما را نمی فهمم!! قبلا احساس تفاهم بیشتری داشتم اما الان واقعا منظور و مراد شما را نمی فهمم!

sнαвηαм;1021275 نوشت:
جناب مسلم از صحبت های شما البته از صحبت های قبلی شما هم همینطور برداشت میشد که کلا هیچ امیدی نیست اینده تاریکه و وقتی روشن میشه وقتی نظام به نظام ایده ال تبدیل میشه که مردم مجدد به پا خیزن اون همه مردم !!! و تا وقتی همه مردم با اون فرهنگ و بینش نرسن حکومت هم همینه!!! اومدیم مردم هیچ وقت همگی به اون بینش نرسیدن یا رسیدن به اون بینش کلی وقت برد. حکومت هم نباید هیچ اقدامی انجام بده ؟ وقتی یه مسئول فاسد به راحتی بقول شما از مردم رای میگیره از اون طرف حکومت هم هیچ بازخواستی ازش نمیکنه منم بودم از این فرصت و غفلت نظام برای سوء استفاده بهره می بردم. منم بودم همه اقوام خودم رو سرکار میبردم!!
همه که معصوم نیستن اینجا باید حکومت راهکار داشته باشه فرهنگ سازی بعضی وقتها زمانبره . البته به نظر من مردم وظیفه خودشون رو انجام دادن نسبت به گرانی ها واکنش نشان دادن ولی به جایی نرسید برای انتخابات باز هم خوب عمل کردن انتخاب روحانی و کنار زدن احمدی نژاد در ان زمان بهترین گزینه بود. انتخاب مجدد روحانی هم به امید تمام کردن کارهای بود که شروع کرده بودن و اتفاقا تونسته بودن تا حدی در دوره قبل گندکاری احمدی نژاد رو جمع کنن ولی دیگه نتونست معجزه کنه حالا شاید کوتاهی هم کرده و ...........
بهرحال اگه قرار بود همه کارها رو مردم انجام بدن چه احتیاجی به حکومت هست ؟؟؟

رابطه میان مردم و حکومت دو طرفه است، فراموش نکنید حکومتی که شما از آن توقع دارید مردم را اصلاح کند، انتخاب همان مردم است.
البته من مثل شما از آینده نامید نبوده و آن را تاریک نمی بینم. چون از پس هر شکستی پیروزی و تجربه وجود دارد، یعنی خود این روند شکست های موقت به رشد و تکامل منتهی خواهد شد. کشورهای غربی هم که توانسته اند تمدن تشکیل بدهند در ظرف 40 سال و 50 سال نبوده است.

اجازه بدهید جمله ای از مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان برایتان نقل کنم:
«
شما آرزوها را خیلی راحت بیان میکنید، بنده فاصله‌ی بین وضع موجود و آرزوها را از لحاظ شرایط و موانع به تجربه میبینم و لمس میکنم؛ تفاوت فقط اینجا است. بله، خیلی از این اشکالات وارد است امّا رفع این اشکالات به این آسانی نیست. کار لازم دارد، تلاش لازم دارد، مقدّمات لازم دارد....
آن جوانی را که می‌آید اینجا می‌ایستد و میگوید «آقا وضع خیلی بد است، خیلی فلان است، عقب رفته‌ایم»، من احساسش را و آن روحیه را تأیید میکنم امّا حرف را مطلقاً تأیید نمیکنم؛ این‌جور نیست؛ شماها رژیم طاغوت را ندیدید، اوضاع اوّلِ انقلاب را هم ندیدید. ما امروز در همه‌ی این زمینه‌هایی که اسم آوردم، در همه‌ی این آرمانها، پیشرفت کرده‌ایم. البتّه من قبلاً گفتم ما در مورد عدالت عقب‌ماندگی داریم، [امّا] معنایش این نیست که پیشرفت نکرده‌ایم؛ معنایش این است که در زمینه‌ی عدالت آن مقداری که باید پیشرفت بکنیم، پیشرفت نکرده‌ایم»

sнαвηαм;1021275 نوشت:
و تا وقتی همه مردم با اون فرهنگ و بینش نرسن حکومت هم همینه!!! اومدیم مردم هیچ وقت همگی به اون بینش نرسیدن یا رسیدن به اون بینش کلی وقت برد. حکومت هم نباید هیچ اقدامی انجام بده ؟

سلام ...
ببینید جناب مسلم دارند طوری بحث رو جلو میبرند که نهایتا تقصیر های جمهوری اسلامی رو بندازند گردن خود مردم .... اینکه بد انتخاب کردند ؛ اینکه پیگیری نمیکنند ؛ بدی از خودشونه .

ببینید ... مساله اینجاست که مهمترین وظیفه سردمداران یک جامعه ؛ فرهنگ سازی هستش که انجام میدهند ... ریل گذاری هایی هستش که انجام میدهند ؛ بعدش هم مردم به مانند لکومتیو در درون اون ریل ها حرکت میکنند ...

1. مثلا از نقطه نظر سردمداران حکومت ما ... داشتن حسینه و سین زنی و قمه زنی و .... خیلی خیلی مهم هست ( حتی قمه زنی : که شیوه افراطی اون هست ؛ چون حاشیه امن برای حالت متعادلش ایجاد میکنه ) بنابراین این همه براش هزینه میکنند .

2. یا مراسم اربعین ... با این همه هزینه های گزافش ... و با این همه برنامه ریزی های کلانش .... الان هم که دارن از مشهد به کربلا راه آسفالت میکشند : تا پرچم های سیاه بتونه از خراسان به کربلا برسه و مشگلی نداشته باشه .

3. مثلا بسیج فرهنگ بسیجی و پایگاه بسیجی و بگیر و ببر و ....

4. مثلا اتفاقی که سره اون قاری مشهور بوجود اومد و مساله رو ماست مالی کردن .

5. مثلا این همه مخابرات و ایران خودرو از مردم دزدی کرد و سردمداران بی خیال شدند .

6. این همه اختلاص هایی که میشه و بی خیال میشن .

این مسایل باعث میشه که ریل کشی های اشتباهی صورت بگیره .... الان در درون ژاپن هر دانش آموزی که کلاس دوم یا سوم بره بهش یک دونه پرچم کشورش رو میدهند که ببره در درون اتاقش نصب کنه .

فرهنگ احترام به بزرگتر رو در درون مدارس بهشون یاد میدهند

رییس جمهورش به خاطر 3 دقیقه دیرکرد میاد و از مردم مشورش عذر خواهی میکنه ....

بنابراین در چنین کشورهایی ریل گذاری ها درست صورت میگیره و مردم در درون ریل گذاری های انجام شده حرکت میکنند ....

اینی که چرا مردم در زمان شاه اینقدر با هم خوب و مهربان بودند و الان همه تشنه خون هم دیگه هستند و به قول جناب متحیر این همه آمار فساد و فحشا و دزدی داریم و دزدی و فساد و فحشا 17 برابر شده به خاطر همین هستش که اینها بی خیال بودند ....

1. بریم فلان جا دزدی کنیم ؛ مردم هم فهمیدن خوب به درک ؛ بفهمن چه غلطی میخوان بکنند
2. بریم با باتوم بزنیم توو سرشون ؛ خوب به درک ؛

مردم هم الان اینجوری شدن ؛ همه دزد و قاتل و جانی ....

بعدش هم مثل جناب باء میان و مظلوم بازی در میارن .... کجا اسلام به این چیزها سفارش کرده ....

مسلم;1020498 نوشت:
بنده هرگز مواردی را که شما به جهت تمسخر اشاره کردید در کارکردهای انقلاب نشمردم، سنخ آنچه که من اشاره کردم نشان میدهد اینها اموری بودند که قطعا اگر انقلاب نشده بود هنوز هم محقق نشده بودند.

ولی ما این حرفا رو قبل 22 بهمن امسال تو صدا سیما و .... دیدیم
نمونشم خودم دیدم نوشته بود قبل انقلاب 4g نداشتیم الان داریم و تعداد مشترکان تلفن ثابت که بیشتر شده رو از دستاورد های نظام دونسته بود.
من برای سواله که ایا اون پدر و پسر تو دوران فعالیتشون هیچ کار خیری برای این مملکت نکردن و هرکاری کردن خیانت بوده که صدا سیما صبح تا شب در حال کوبیدن اونهاست
من نه اون زمان وجود داشتم و نه به حرفای طرفداران هردو نظام اعتماد دارم چون شاهنشاهیا میگن اون زمان عالی بوده و شماها میگید الان
هردو قشر همدیگه رو میکوبند و دروغ میگن ، صدا سیما و اخوندها چنان بدگویی میکنن و انگار خود شیطان حاکم بوده و الان رهبر همچون امامی معصوم از هرگونه خطایی مبراست و هر مشکلی که الان داریم قبلا گفته ولی این روسای جمهور لیبرال هستند که کار نمیکنند !!!! قبل انقلاب هم که هیچ جهنمی بوده همه چی
بنده به همین دلایل دلیلی برای طرفداری از هیچ حکومتی نمیکنم ! چون این حکومت که ادعای اسلام میکنه هم پدرسوختگی میکنه و هم بقیه حکومت ها ، به نظرم تنها حکومت امام علی و انشاالله امام زمان اینگونه نیستند . حکومتی که پیاز و سیب زمینی ملتشو نمیتونه مدیریت کنه حرف گنده تر از دهنش میزنه که من میخوام پرچم نظام رو بدم دست امام زمان !!!
البته هدف و آرمان خوبیه چه عالی که یک نظام چنین هدفی داره ولی با این وضعیت مدیریت فقط تو خواب ببینه چنین چیزی رو !

باء;1021238 نوشت:
در خیلی از فتنه‌های این سال‌های اخیر در کشورهای همسایه که همه‌اش هم از سر گور استکبار بین‌الملل بلند می‌شود، همین حمایتی که می‌فرمایید را به نوعی امت اسلامی تحت حمایت جمهوری اسلامی تحت عنوان محور مقاومت است که دارند انجام می‌دهند ...

بر علیه کشورهای پیشرو در جهان هم فتنه هست پس چرا اونها خیلی صدمه نمیبینن ؟ همچین میگی فتنه های خارجی انگار باید عالم و آدم ساکت بنشینند تا نظام بتواند کار خودش را بکند
مرد مومن برای گوشی و لپ تاپ هم ویروس وجود داره چه برسه به نظام ها

مسلم;1021270 نوشت:
اگر مردم و مسئولین نخواهند هیچ نظام و هیچ چارچوب قانونی نخواهد توانست مانع فساد شود. اخوی ما چندین سال وین بود، شهری که چندین سال متوالی است به عنوان شهر اول دنیا انتخاب میشود، اما آنقدر از قانون گریزی ها و دور زدن های قانونی توسط ایرانی ها میگفت که شاید باور نکنید.
از ویزا گرفتن از روی ساختمان های نیمه ساز، از وام گرفتن ها و سپس بازگشت به ایران، و...

اگر قرار بود نظام عوض بشه و فساد باقی بماند و اخر هم گردن مردم انداخته شود که هست البته پس چرا نظام عوض شد ؟ این همه هزینه روی دست کشور گذاشته شد که فساد از بین برود نه که بماند با اسم اسلام !

فرشته برمیگردد;1020813 نوشت:
سلام ...

...
همه مسایل و همه قوانین کشور ما اسلامی هست ؛ و هیچ برخوردی هم با اسلام نداره ؛ حتی ما در تمامی شرکتهای دولتی نماز جماعت داریم و .... حتی به این توجه کردیم که کتابهای بچه های کوچک هم پر از خانوم چادری باشه و ...

بنابراین مشگل از این نیست که قوانین اسلامی نیستند .... یا روسای کشورمون اسلامی نیستند ... سیستمی بهتر از این هم نمیشه پیاده سازی کرد ؛ شما سیستم اسلامی بهتر از این سراغ دارید ؟؟؟
...

[/INDENT]

سلام بر شما

من با صحبتتون موافق نیستم. دقیقا مساله ای هم که من بهش اشاره کردم همین بود که صرف انجام یک سری کارها معنایش اسلامی بودن سیستم نیست. اینکه نماز جماعت برگزار بشود خوب هست اما این اسلامی بودن حکومت را نمی رساند. اینکه دم در بعضی سازمان ها به زور چادر دست مردم می دهند و ... این ها نشان اسلام نیست.
و برای من جالبه که توی این تاپیک تنها کسی که تایید کرده این سیستم اسلامی هست و اسلام داره در این مملکت اجرا می شود فکر می کنم شما باشید. از این پستتان و پست های بعدیتان کاملا متوجه شدم که شما صرفا با حکومت اسلامی مشکل ندارید مشکل چیز دیگریست.
ضمناً پست های بعدیتان آشکارا توهین به زنان بود.
از تک تک جملات پستهایتان راجع به زنان می توانم ایراد بگیرم اما آنقدر عبارات نامناسب به کار بردید که نقل قول گرفتنش هم برایم مشکل است. هر چند برای شمایی که مفاهیم توهین به شخصیت زن و احترام و ارزش زن برایتان وارونه شده و ارزش ها و ضد ارزش ها کاملا مفهومشان برایتان جا به جا شده اند فکر نمی کنم دیگر جایی برای بحث بماند.

Ali407;1021284 نوشت:
من برای سواله که ایا اون پدر و پسر تو دوران فعالیتشون هیچ کار خیری برای این مملکت نکردن و هرکاری کردن خیانت بوده که صدا سیما صبح تا شب در حال کوبیدن اونهاست
من نه اون زمان وجود داشتم و نه به حرفای طرفداران هردو نظام اعتماد دارم چون شاهنشاهیا میگن اون زمان عالی بوده و شماها میگید الان
هردو قشر همدیگه رو میکوبند و دروغ میگن ، صدا سیما و اخوندها چنان بدگویی میکنن و انگار خود شیطان حاکم بوده و الان رهبر همچون امامی معصوم از هرگونه خطایی مبراست و هر مشکلی که الان داریم قبلا گفته ولی این روسای جمهور لیبرال هستند که کار نمیکنند !!!! قبل انقلاب هم که هیچ جهنمی بوده همه چی

عیب عمده شما وسایر دوستان این است که مجموع آنچه بنده در این 21 صفحه گفته ام را نمی بینید، هر کسی یک جمله ای از من می گیرد و نقد می کند، خب این قطعا در رسیدن به نتیجه رهزن است، بنده تمام حرف هایم را که با هم نگفه ام!
یک جا دفاع می کنم برخی دوستان فقط همین را می بینند...
انتقاد می کنم، برخی دوستان فقط همین را می بینند...
یک جا به دولت انتقاد می کنم برخی دوستان فقط همین را می بینند
یک جا به مجلس و شورای شهرها انتقاد می کنم برخی فقط همین را می بینند...

در حالی که اگر همه پست های بنده دیده میشد روشن میشد که هم مرد مقصرند، هم دولت مقصر است، هم مجلس مقصر است، هم باید دفاع کرد، هم باد انتقاد کرد، و...

Ali407;1021286 نوشت:
بر علیه کشورهای پیشرو در جهان هم فتنه هست پس چرا اونها خیلی صدمه نمیبینن ؟ همچین میگی فتنه های خارجی انگار باید عالم و آدم ساکت بنشینند تا نظام بتواند کار خودش را بکند
مرد مومن برای گوشی و لپ تاپ هم ویروس وجود داره چه برسه به نظام ها

قطعا فتنه مقابل ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست...
من یک سوال روشن از شما می پرسم، ایران هشت سال با عراق جنگید اما تمام محافل حقوق بشری سکوت کرده و بلکه با تسلیحات و حمایت های بین المللی به تمام معنا حمایت کردند، همین عراق در همان موقع ظرف 24 ساعت کویت را گرفت، اما آیا عکس العملی های بعد از آن را دیدید؟ آمریکا وارد جنگ با عراق شد.

همین آشوب هایی که در فرانسه است، اگر نصف آن در چندین ماه در ایران بود الان دنیا چه کرده بود؟ انصافا و وجدانا پرونده ایران شورای امنیت نبود؟

آیا می دانید هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه های ماهواره ای به زبان بومی مردم علیه آن کشور وجود ندارد؟ حتی این حجم شبکه به زبان چینی علیه چین وجود ندارد...

یا در مورد اسرائیل؛ ایران با این حجم از همکاری با دنیا و آژانس باید تحریم شده و حجم صادرات نفتش به صفر برسد، اما آمریکا که 250 هزار نفر را ذوب کرده است در ژاپن، و اسرائیلی که با داشتن 400 کلاهک هسته ای حتی حاضر به پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح های اتمی نشده است هیچ تحریم و فشاری خبری نیست.

عربستان که زنانش به تازگی حق رانندگی گرفته اند میشود رئیس پنل حقوق زن در سازمان ملل!! و وقتی 37 نفر را به جرم تروریسم بدون هیچ محاکمه ای اعدام می کند صدایی از کسی در نمی آید، اما در ماجرای نازنین زاغری که پس از محاکمه به حبس محکوم شده است ببینید چه ها که نکردند!

علی آقای عزیز شما متوجه حجم تهاجم سنگینی که علیه ایران وجود داشته و دارد هستید؟ حتی عده ای را اجیر کرده اند که سیل بند های مردم را نصف شب بشکنند تا مردم تحت فشار قرار گرفته و بتوانند آشوب و اغتشاش ایجاد کنند.

علیه کدامین کشوراین همه گروهک های تروریستی چون داعش و جندالله و احوازیه و پ.ک.ک و مانند آن به این شدت حمایت شده اند؟

فرشته برمیگردد;1021282 نوشت:
ببینید جناب مسلم دارند طوری بحث رو جلو میبرند که نهایتا تقصیر های جمهوری اسلامی رو بندازند گردن خود مردم .... اینکه بد انتخاب کردند ؛ اینکه پیگیری نمیکنند ؛ بدی از خودشونه .
ببینید ... مساله اینجاست که مهمترین وظیفه سردمداران یک جامعه ؛ فرهنگ سازی هستش که انجام میدهند ... ریل گذاری هایی هستش که انجام میدهند ؛ بعدش هم مردم به مانند لکومتیو در درون اون ریل ها حرکت میکنند ...
1. مثلا از نقطه نظر سردمداران حکومت ما ... داشتن حسینه و سین زنی و قمه زنی و .... خیلی خیلی مهم هست ( حتی قمه زنی : که شیوه افراطی اون هست ؛ چون حاشیه امن برای حالت متعادلش ایجاد میکنه ) بنابراین این همه براش هزینه میکنند .
2. یا مراسم اربعین ... با این همه هزینه های گزافش ... و با این همه برنامه ریزی های کلانش .... الان هم که دارن از مشهد به کربلا راه آسفالت میکشند : تا پرچم های سیاه بتونه از خراسان به کربلا برسه و مشگلی نداشته باشه .
3. مثلا بسیج فرهنگ بسیجی و پایگاه بسیجی و بگیر و ببر و ....
4. مثلا اتفاقی که سره اون قاری مشهور بوجود اومد و مساله رو ماست مالی کردن .
5. مثلا این همه مخابرات و ایران خودرو از مردم دزدی کرد و سردمداران بی خیال شدند .
6. این همه اختلاص هایی که میشه و بی خیال میشن .

این مسایل باعث میشه که ریل کشی های اشتباهی صورت بگیره .... الان در درون ژاپن هر دانش آموزی که کلاس دوم یا سوم بره بهش یک دونه پرچم کشورش رو میدهند که ببره در درون اتاقش نصب کنه .
فرهنگ احترام به بزرگتر رو در درون مدارس بهشون یاد میدهند
رییس جمهورش به خاطر 3 دقیقه دیرکرد میاد و از مردم مشورش عذر خواهی میکنه ....
بنابراین در چنین کشورهایی ریل گذاری ها درست صورت میگیره و مردم در درون ریل گذاری های انجام شده حرکت میکنند ....
اینی که چرا مردم در زمان شاه اینقدر با هم خوب و مهربان بودند و الان همه تشنه خون هم دیگه هستند و به قول جناب متحیر این همه آمار فساد و فحشا و دزدی داریم و دزدی و فساد و فحشا 17 برابر شده به خاطر همین هستش که اینها بی خیال بودند ....
1. بریم فلان جا دزدی کنیم ؛ مردم هم فهمیدن خوب به درک ؛ بفهمن چه غلطی میخوان بکنند
2. بریم با باتوم بزنیم توو سرشون ؛ خوب به درک ؛
مردم هم الان اینجوری شدن ؛ همه دزد و قاتل و جانی ....
بعدش هم مثل جناب باء میان و مظلوم بازی در میارن .... کجا اسلام به این چیزها سفارش کرده ....

من هرگز آنچه را که به بنده نسبت می دهید قبول ندارم که سپس پاسخ دهم، قضاوت شما نسبت به سخنان بنده نشأت گرفته از نگرش های گزینشی به سخنان بنده است
همچنین برداشت های شما از اسلام را هم قبول ندارم

در مورد ژاپن و کره و اینه هم که حرف می زنید خفت و ذلتی بالاتر از این هست که در مورد خرید نفت از ایران بایدبروند از آمرکیا اجازه بگیرند؟ آمریکایی که قراردادی را امضاء کرده و الان زده زیر همه چی!!
یعنی با اینکه از نگاه تمام جهان تحریم های آمریکا مصداق ظلم، بد قولی، بدعهدی، بی اعتنایی به قراردادهای بین المللی ، استکبار، زیاده طلبی است، اما باز هم برای اینکه زیر بار آن نروند، باید اجازه بگیرند!!

خدا می داند من از رفتار اینها احساس حقارت می کنم! لااقل اگر هم قرار است در نهایت از آمریکا پیروی کنند، در ادبیات یک خرده استقلال خود را حفظ کنند! مثلا بگویند ما خودمان تصمیم گرفته ایم از ایران نفت نخریم!

سپیده دم;1021287 نوشت:
من با صحبتتون موافق نیستم. دقیقا مساله ای هم که من بهش اشاره کردم همین بود که صرف انجام یک سری کارها معنایش اسلامی بودن سیستم نیست. اینکه نماز جماعت برگزار بشود خوب هست اما این اسلامی بودن حکومت را نمی رساند. اینکه دم در بعضی سازمان ها به زور چادر دست مردم می دهند و ... این ها نشان اسلام نیست.
و برای من جالبه که توی این تاپیک تنها کسی که تایید کرده این سیستم اسلامی هست و اسلام داره در این مملکت اجرا می شود فکر می کنم شما باشید. از این پستتان و پست های بعدیتان کاملا متوجه شدم که شما صرفا با حکومت اسلامی مشکل ندارید مشکل چیز دیگریست.

سلام ...
چون پستتون صادقانه بود من هم سعی میکنم که جواب صادقانه ای به اون بدم ؛

پست شما شامل دو قسمت بود ...

1. اینکه عنوان کردید این کشور رو اسلامی نمیدونید . ( حداقل در برخی از جهات )
2. اینکه عنوان کردید برخی از پستهای من توهین به خانومها بوده است .

قسمت دوم صحبتی که مطرح کردید رو نمیتونم جواب بدم ؛ چون جناب مسلم تاکید کردند که در مورد این موضوع دیگه صحبت نشه و کار اخلاقی هم نیست که بخوام ادامه بدم ؛ با اینکه شما و جناب باء خواستید ادامه بدید ... باز هم کار درستی نمیدونم که بخوام در موردش صحبت کنم ؛ به هر حال اگر خواستید میتونیم یک موضوع درست کنیم و در اونجا در موردش بحث کنیم ؛

قسمت اول صحبتتون در مورد اسلامی بودن کشور هستش ...

ببینید ...
جامعه اسلامی یعنی چی ... پیاده سازی اسلام یعنی چی ... این خیلی مهم هستش که وقتی میگیم پیاده سازی اسلام بدونیم با چی طرف هستیم ؛ باید چی کار بکنیم .

آیا ما میتونیم مردم رو مجبور کنیم که خوب و مهربان باشند ( خوب خیر نمیتوانیم )
آیا ما میتونیم اسراییل و آمریکا رو مجبور کنیم که به عقاید ما احترام بزارند ( خیر نمیتونیم )

شما اگر فرزند داشته باشید ؛ میدونید که حتی تربیت کردن یک کودک هم سخت ترین کار هست ؛ کاری که حتی برخی از پیامبران هم از عهده اش بر نیامدند ...

بنابراین هیچ وقت شما نمیتونید بگید که ...

فلان مسئول دزدی کرد ... بنابراین جامعه دیگه اسلامی نیست

جامعه اسلامی ... جامعه ای است که

1. قوانینیش بر اساس اسلام ریخته شده باشه ...
2. اهم و مهم به درستی صورت گرفته شده باشه ...

حالا ممکن هست دهها مسئول هم دزدی بکنند ... دیگه اسلام که مسئول اون نیست ... البته اسلام قوانینی دارد که با متخلفین باید برخورد بشه ... ولی باز هم مساله اهم و مهم پیش میاد .... مثلا شخصی دزدی میکنه ولی صلاح جامعه اسلامی در این هستش که اعدامش نکنند و پولها رو ازش بگیرند ... مانند ماجرای بابک زنجانی و ...

من ادعام این هستش که همه جای این جامعه اسلامی هست . شما میتونید یک مثال نقض برای این صحبت من بیارید ....

1. امام خمینی وعده آب و برق مجانی و خیلی چیزها رو داد ... تا بتونه جامعه اسلامی رو راه اندازی کنه ... کاملا هم اسلامی هست .
2. این همه آقا زاده داریم که اعدامشون نمیکنند .. جناب مسلم هم حتی اسم دو نفرشون رو بر زبان هم نمیارند .... چرا ... چون صلاح جامعه اسلامی در این هست .
3. این همه دختر و پسرها مشگلاتشون زیاد هست و نمیتونند ازدواج کنند و در فامیل خود من تمام افراد به بالای سن 35 سال رسیدند و نتونستند ازدواج کنند .... با این حال پول ها رو میفرستند برای سوریه و فلسطین و لبنان و حمایت استراتژیک ازشون میکنند و زیر تحریم میرند .... چرا ... چون کاملا هم اسلامی هست .
4. دست دزد رو قطع نمیکنند ... چون بیگانگان تصویر بدی از اسلام نشون میدهند و آبات اعظام اهم و مهم کردند و به این نتیجه رسیدند که دیگه دست دزد رو قطع نکنند .
5. و ...

تریبون برای شما کاملا باز هست ...

بگید کجای این کشور چیز غیر اسلامی دیدید .... تنها یک مثال نقض بزنید ....

فرشته برمیگردد;1021296 نوشت:
قسمت دوم صحبتی که مطرح کردید رو نمیتونم جواب بدم ؛ چون جناب مسلم تاکید کردند که در مورد این موضوع دیگه صحبت نشه و کار اخلاقی هم نیست که بخوام ادامه بدم ؛ با اینکه شما و جناب باء خواستید ادامه بدید ... باز هم کار درستی نمیدونم که بخوام در موردش صحبت کنم ؛ به هر حال اگر خواستید میتونیم یک موضوع درست کنیم و در اونجا در موردش بحث کنیم

بله؛ ممنونم از شما

سلام
23 سال بعثت حضرت محمد(ص) طول کشید سه سال اول دعوت مخفی بود آن هم در شبه جزیره عرب که نه حکومت متمرکزی بود بیشتر قبیله ای بود بعد دعوت آشکار بعد از 11 سال هجرت کردند و در مدینه حکومت ایجاد کردند کاری علیه کفار نکردند تا یک سال که کفار یک حمله کردند که با شکست مواجه شد باز با کفار در نیافتاد تا جنگ احزاب باز هم با کفار منازعه نکرد تا سال ششم هجری که قرارداد صلح بست و توانست آزادانه به تبلیغ اسلام در کل شبه جزیره عربستان انجام دهد و با نقض عهد کفار در سال هشتم هجری وقتی مسلمانان در اوج قدرت بودند فتح مکه صورت پذیرفت نه اینکه هنوز حتی 9 ماه از انقلاب نگذشته سفارت بزرگترین قدرت جهانی آمریکا را اشغال کند شعار محو اسراییل دهد خب و اعدوا ماستعتطم بالقوه مگر دستور خدا نیست چرا که هنوز نه ارتش منظمی داریم در مرحله حذف عناصر طاغوتی و هنوز ارتش سامان نگرفته به فکر اشغال سفارت باشیم خب قطع رابطه می کردید نه اینکه هنوز اقتصاد ایران سر سامان نگرفته تحت تحریم شدید بیافتیم هر حرکتی پله به پله.

مسلم;1021277 نوشت:
به لحاظ روانشناسی یکی از بهترن طرق برای حمله به یک سخن این است که بدون هیچ استدلالی آنقدر به یک سخن حمله کنیم و آنقدر آن را سخیف جلوه دهیم که مخاطب اصلا اجازه تفکر پیرامون آن ندهد و حتی بدون آن که نظر ما را فهمیده باشد نقدمان را بپذیرد و بگوید این نویسنده عجب حرفی زده است!!

وگنه کسی که منطقی نگاه کند تأیید خواهد کرد که استناد به قول منتقدین یکی از مسیرهای کارآمد است برای اثبات یک مطلب


من که به استنادتون کاری ندارم. میگم قضیه مهاجرانی یه چی دیگه ست. اعتراف مهاجرانی خیلی مهمه. ولی یه فاز دیگه ست.
مسلم;1021277 نوشت:
همچنین کنایه ای که به سردار سلیمانی زدید در حالی که نمیدانم منظورتان چیست، اما بر فرض که اصلا ایشان اشتباه کرده است، اصلا در این خصوص هرچی شما بگویید اما آیا تمام زحمات یک شخص را با یک قول قضاوت کردن صحیح است؟ و این موضع را چنان قاطعانه به حق پنداشته و چنان محکم میگویید که مخاطب در چنین رویکردی تردید نکند!!

سردار سلیمانی ...
در آینده از دیپلماسی موفق ایشان در ماجرای سوریه و همکاری روسیه و قضیه کردستان عراق در کتاب ها خواهند نوشت.
ایشان کسی ست که مهم ترین نقش رو در سازماندهی نیروهای موسوم به مقاومت ایفا میکنه. نیروی مقاومت یعنی حرکت ایران به سمت ابر قدرت شدن.

چنین شخصی در چنین جایگاه بزرگی ....
بد سوتی داد، بد!!.... قصدم فقط بیان این نکته بود.

بعید میدونم صحبت های ایشون در تمسخر خدمه ی تانک های آمریکایی رو نشنیده باشید. درباره لباس استاندارد خدمه تانک تحقیق کنید تا متوجه بشید همچین خطایی از کسی در جایگاه ایشون قابل قبول نیست.
البته به موضوع تاپیک مربوط نمیشه. ولی به نظرم لازم بود بگم.

مسلم;1021277 نوشت:
این شیوه جدیدی نیست البته، سال ها با آن روبرو بوده و دست و پنجه نرم می کنیم، در میان بسیاری از شخصیت ها هم این شیوه رواج دارد که مایل نیستم نام ببرم.

آره اتفاقا منم خیلی باهاش برخورد داشتم. دست کم تو اسک دین که خیلی خیلی برخورد داشتم!!
مسلم;1021277 نوشت:
می گوییم این انقلاب را باید حفظ کرد، مخالفت می کنند!
می گوییم انقلاب را نباید حفظ کرد، می گویند چاره دیگری نداریم!

مسئله این نیست که کدوم اینا درسته. مسئله اینه که چرا این دو وضعیت به ظاهر متناقض به وجود اومده.
اتفاقا مسئله سختی هم نیست. جوابش راحته.
مسلم;1021277 نوشت:
اعتراف می کنم حرف شما را جناب momi واقعا نمی فهمم!

معمولا تلاش کردم ناامید نباشم ولی ...

حالا دیگه!!
ببینیم در آینده چی پیش میاد ...

مسلم;1021277 نوشت:
شدت عصبانیت

شدت رو اندازه نزدم.
با میزانش کاری ندارم.
میگم روندیه که کم کم رو به افزایشه. حالا اندازه ش هر چقدر هست، رفته رفته داره بیشتر میشه.
اگه امثال بحث های اسک دینی نبود، شاید دست کم اندازه ش ثابت میموند!!!
مسلم;1021277 نوشت:
اینکه کسی گمان کند اصلاح وضعیت موجود در گرو یک جمهوری سکولار است، از بدیهیات سیاست هم تهی است!!

نه. اصلاح در سکولاریسم نیست. این شما هستید که دارید ما رو به سمت سکولاریسم فراری میدید ...
مسلم;1021277 نوشت:
تاپیک شما تأیید شده و در نوبت ارسال به بنده است، اما با این پست آخری شما بنده به شدت مردد شده ام که کارشناسی آن را بپذیرم

اختیارش با خودتونه. اصلا حذفش کنید.
البته من با کارشناس دیگه ای صحبتی ندارم، همونطور که اکثر کاربران صحبتی ندارن.

در هر صورت اون تاپیک آخرین تاپیکیه که منو میبینید. بعدش راحت میشید.

مسلم;1021277 نوشت:
واقعا حرف شما را نمی فهمم!! قبلا احساس تفاهم بیشتری داشتم اما الان واقعا منظور و مراد شما را نمی فهمم!

همینقدر بگم که من به کسی بیشتر گیر میدم که بیشتر ازش انتظار دارم. هر چند معمولا طور دیگه ای برداشت میشه.

momi14;1021306 نوشت:
مسئله این نیست که کدوم اینا درسته. مسئله اینه که چرا این دو وضعیت به ظاهر متناقض به وجود اومده.
اتفاقا مسئله سختی هم نیست. جوابش راحته.

بنده در فهم صحبت های چند نفر در اسک دین و اسک قرآن مشکل دارم، یکی که در این تاپیک نیست از او اسمی نمیبرم، یکی هم تشبیه ها و تمثیل های خانم مهندس فرشته برمیگردد، و یکی هم شماhappy
خواهش میکنم، خواهش می کنم در یک جمله کوتاه و به صورت روشن و شفاف بفرمایید از بنده به عنوان کارشناس تاپیک چه انتظاری دارید؟ چه باید می کردم که نکردم؟ اصلا اگر شما کارشناس بودید چه می کردید؟
فقط خواهش میکنم شفاف باشد
آیا ایرادات همه دوستان را می پذیرفتید و حکم به سر گونی حکومت میکردید؟
آیا نمی پذیرفتید و از حکومت بتمامه دفاع میکردید؟
بین نقدها تفکیک قائل شده و در نهایت حکم به دفاع یا عدم دفاع از حکومت میکردید؟

خواهش میکنم شفاف بفرمایید توقعتان چیست،شاید اینطوری سخن شما را بهتر متوجه شوم@};-

مسلم;1021315 نوشت:
آیا ایرادات همه دوستان را می پذیرفتید و حکم به سر گونی حکومت میکردید؟
آیا نمی پذیرفتید و از حکومت بتمامه دفاع میکردید؟

سلام جناب momi 14 ، توجه کنید که فقط و فقط میتونید یکی از این دو تا رو انتخاب کنید. انتخاب دیگه ایی هم وجود نداره. یعنی وجود داره ، اما چون علمی نیست پس میگیم که وجود نداره.

ببیند حفظ و حمایت و مقبولیت معانی یکسانی ندارند.

مثلا من به حکم ادب احترام پدرم رو تحت هر شرایطی نگه میدارم. ولی معنیش این نیست که قبولش هم دارم. پدر من حق نداره رفتار من در حفظ حرمت بزرگ خانواده رو با مقبولیت خودش به یک معنی بگیره. اگه این کار رو بکنه، رفته رفته همون حرمته هم از بین میره.

احترام تحت "هر شرایطی" لازمه.
اما مقمولیت تحت "شرایطی خاص" به دست میاد.

مشکلی که اینجا پیش اومده هم اینه که نظام از هر کدوم از این کلمات به نحوی بهره برداری میکنه.

مثلا اگه ملت بیان یکصدا بگن ما باید انقلاب را حفظ میکنیم، نظام خودش میاد میگه مردم در مقبولیت انقلاب یکصدا شدند. در حالی که ملت نگفتن قبولتون هم داریم.
خب اینجا ملت میبینند کلاه رفته سرشون، حرفشون رو پس میگیرن میگن نه حفظ نکنیم، بعد نظام میاد میگه اگه حفظ نکنیم، طاغوت میاد میخوردتون.

اینجاست که ملت گرگیجه میگیرن نمیدونن چی به چیه.

چند درصد از آمار 98 درصدی که شما بهش اشاره میکنید مربوط به توده ای ها و مجاهدین و امثالهم میشه؟ نمیگم اگه اینا رو کم کنیم، میاد زیر 50 درصد. اما بالاخره درصد قابل توجهی خواهد شد.
این همون اختلاف حفظ و مقبولیته. 98 درصد به حفظ انقلاب منتهی به جمهوری اسلامی رای دادن، با فرض اینکه حکومت باب میل خودشون بر سر کار خواهد آمد.

در واقع اگه بخواهیم دقیق تر بگیم، 98 درصد به پادشاهی "نه" گفتن.
ولی به چیزی آری گفتن؟ این بحث اصلیه، همون چیزیه که نظام سعی میکنه متناسب با منافع خودش تعریف خودش رو ازش ارائه بده و نقطه شروع گیجی ملت.

مسلم;1021315 نوشت:
خواهش می کنم در یک جمله کوتاه و به صورت روشن و شفاف بفرمایید از بنده به عنوان کارشناس تاپیک چه انتظاری دارید؟ چه باید می کردم که نکردم؟

شما به عنوان کارشناس تاپیک این کاری که بالا توضیح دادم رو نکنید.
مسلم;1021315 نوشت:
اصلا اگر شما کارشناس بودید چه می کردید؟

خدا اون روز رو نیارهhappy

تو یه تاپیکی بود یکی از کاربرا خیلی تند پیش میرفت. دو سه پست که با هم صحبت کردیم، متوجه شدم مشکل اون چیزی که به نظر میاد نیست، از خودشون خواستم از علت اصلی ناراحتیشون بگن، معلوم شد مشکلی تو زندگیشون پیش اومده. از اون مشکل گفتن و تموم شد.
تجربه ی زیادی ندارم. ولی با همین تجربه ی کمم، دیگه بهم ثابت شده وقتی اکثر دغدغه های ما انسان ها دلیل منطقی نداره، نمیتونیم با منطق به این دغدغه ها پاسخ بدیم.

حالا اگه میخواستم به روش شما باهاشون برخورد کنم، مطمئنا آخرش با ناراحتی تموم میشد.
البته شاید قوانین به شما اجازه نمیده، ولی اگه من کارشناش تاپیک بودم، دنبال میکردم ببینم ریشه ی اختلاف نظرها چیه. بجای اینکه به کاربرا بگم تو فلانی و بهمانی و قاطی کردی و هورمون هات به هم ریخته و آجر خورده تو کلت که از این حرفا میزنی، میرفتم کنارش می ایستادم و قدم به قدم از موقعیتی که توش قرار گرفته میاوردمش بیرون. چه بسا در این بین متوجه بشم، در اصل این خودم هستم که باید از موقعیت خودم بیام بیرون. خیلی برای خودم اتفاق افتاده که دارم میگم.

مسلم;1021315 نوشت:
آیا ایرادات همه دوستان را می پذیرفتید و حکم به سرنگونی حکومت میکردید؟
آیا نمی پذیرفتید و از حکومت بتمامه دفاع میکردید؟

خب فکر میکنم دیگه پاسخ این ها رو هم دادم. همون طور که سرکار صائب هم اشاره کردن، قضیه به این چیزایی که شما گفتین خلاصه نمیشه.
در حال حاضر من خودم شخصا به اینکه بین "خطرات تهدید کننده ی ایران و آرمان های انقلاب" و "پررو شدن سران مملکت از خویشتنداری ملت" باید کدوم رو در نظر بگیرم مردد هستم.
مسلم;1021315 نوشت:
بین نقدها تفکیک قائل شده و در نهایت حکم به دفاع یا عدم دفاع از حکومت میکردید؟

قبل از هر چیزی اول مشخص میکردم دفاع یعنی چی؟ با یه جمله ی کلی " من از کاستی ها دفاع نمیکنم" نمیشه درست منظور رو رسوند. چون این جمله صرفا یه ادعاست که به همون راحتی که مطرح شده، به همون راحتی هم میشه مردودش کرد.

در نهایت میتونم به یه جمله ی درخشانی از آقای پناهیان که کلا نگاه من به مقوله ی اختلاف نظر رو کلی ارتقا داد اشاره کنم.
اینکه بیشتر اختلاف نظر ها، در واقع اختلاف عمله.

مشخصه که شما با توجه به مدل زندگیتون با یکی مثل من اختلاف نظر خواهی داشت. منظورم این نیست که شما پشت گرمه. کلی گفتم.
یه مثال کوچیکش که قبلا هم بهتون گفته بودم، مثلا اگه شما هم بدون هیچ دلیل خاصی، خر و گاو خطاب میشدی، بدون هیچ دلیل خاصی، تاکید میکنم، بدون هیچ دلیل خاصی، در اول جوانی، بهتون آسیب جسمانی وارد میشد، طوری که تا آخر عمر با دردش دوست میشدی، دیگه هیچ وقت نمیتونستی از لفظ خدمت "مقدس" سربازی استفاده کنی.
ولی چون نچشیدی، فقط بخش دفاع از حریم و امنیتش به چشمت میاد. دفاع هم که فی نفسه مقدسه.

momi14;1021329 نوشت:
یه مثال کوچیکش که قبلا هم بهتون گفته بودم، مثلا اگه شما هم بدون هیچ دلیل خاصی، خر و گاو خطاب میشدی، بدون هیچ دلیل خاصی، تاکید میکنم، بدون هیچ دلیل خاصی، در اول جوانی، بهتون آسیب جسمانی وارد میشد، طوری که تا آخر عمر با دردش دوست میشدی، دیگه هیچ وقت نمیتونستی از لفظ خدمت "مقدس" سربازی استفاده کنی

آقایان حاضر در این تاپیک که گاها چراغ خاموش هم تردد می نمایند، بفرمایند که در طی زندگی خود چند نفر را دیده اند که قبل ازرفتن به خدمت سربازی لب به هیچ چیز نمیزدند اما بعد از برگشتن از خدمت مقدس و دوسال در آغوش تربیتی اسلام بودن سیگاری یا معتاد یا مشروب خور یا ... شده اند؟ من خودم خانم هستم و کم ندیده ام اما احتمال میدهم شما که بین 25 تا 40 سال سن دارید زیاد دیده باشید.

حالا بحث رو نبریم سمت سربازی.

ولی اعتیاد و مشروب قسمت قشنگشه تازه.
اگه بخوام شرح بدم اون تو چه خبره، جناب مسلم میاد میگه: سعی داری با به کار بردن این جملات احساسات رو تحریک کنی تا منطق رو لگد مال کرده باشی و ...

کلمه "فاجعه" به اندازه کافی نمیتونه حق مطلب رو ادا کنه. باید کلمه ی جدیدی واسش ساخته بشه.

سربازی از اون چیزهاست که اگه قرار باشه بدون لجبازی و تعصب بهش نگاه کنیم، به اندازه کافی برای زیر سوال بردن چپ و راست و بالا و پایین نظام کفایت میکنه.

momi14;1021331 نوشت:
حالا بحث رو نبریم سمت سربازی.

ولی اعتیاد و مشروب قسمت قشنگشه تازه.
اگه بخوام شرح بدم اون تو چه خبره، جناب مسلم میاد میگه: سعی داری با به کار بردن این جملات احساسات رو تحریک کنی تا منطق رو لگد مال کرده باشی و ...

کلمه "فاجعه" به اندازه کافی نمیتونه حق مطلب رو ادا کنه. باید کلمه ی جدیدی واسش ساخته بشه.

سربازی از اون چیزهاست که اگه قرار باشه بدون لجبازی و تعصب بهش نگاه کنیم، به اندازه کافی برای زیر سوال بردن چپ و راست و بالا و پایین نظام کفایت میکنه.

چرا؟ چرا نباید بحث سربازی رو مطرح کرد؟ مگر نه اینکه قسمتی از جواب استارتر در اون نهفته است؟ مگر نه اینکه دو سال سرباز نظام مقدس بودید و بودند؟ چرا بحث نکنیم؟ بترسیم؟ خفه شیم یا برویم اختلاس کنیم سربازی را بخریم؟ جوان 18 تا 28 ساله مردم را میگیرند تا ازش مرد بسازن. چند درصد جوانها مرررررررد بیرون میان؟؟؟ کاری به سایر تبعات اجتماعی نظیر عقب افتادن از دختران در زندگی و بیهوده رفتن عمر و ... ندارم. کسی جرات داره در این باره آمار بگیه؟ یا آمارش رو منتشر کنه؟

بله اگر شما بگید که از هر 10 نفری که وارد شدند چند نفر تونستند همون بچه های پدر و مادرشون باقی بمونن، هوووچی گری حساب میشه و جو دادن . رهبر زیر سوال میره خون شهدا یاد شهدا امام شهدا همه چی زیر سوال میره.

میگم که. اتفاقا سر سربازی رو بگیری، تهش نظام زیر سوال میره.

منتها الان ما تو اسک دین هستیم. اسکدین کارشناسان محترمش حوزوی هستند. حوزوی ها هم که ...

مسلم;1021315 نوشت:
آیا ایرادات همه دوستان را می پذیرفتید و حکم به سر گونی حکومت میکردید؟
آیا نمی پذیرفتید و از حکومت بتمامه دفاع میکردید؟

سلام ...
اینجوری که گفتین کمی کار سخت شد ...
قسمتی از مطلب همون چیزی هستش که جناب momi بهش اشاره کردند ; و ا‍گر ب‍گیم خیر ... بیم این میره که به نظر بیاد شرایط فعلی قابل تحمل هست .

من اینجوری جواب میدم .
به نظره من برای تحققه یک حکومتی که حداقله خوبی ها و درستی ها رو داشته باشه . شرایط بسیار زیادی لازم هست . ولی میشه یک قانون رو به قانون اساسی اضافه کرد و همون قانون به صورت پروانه ای باعث اصلاح و تصویب قوانین دیگه بشه .

فقط با اضافه کردن یک قانون به قانون اساسی میشه این مهم رو به انجام رسوند .

1. هر 8 سال یک بار امکان رای گیری عمومی برای تغییر بالاترین مسئول سیاسی کشور وجود داشته باشه و اگر بالای 75 درصد مردم به این مهم رای دادند اون شخص عوض بشه .
2. رای گیری باید طبق روشهای دقیقی صورت بگیره که به هیچ عنوان امکان تقلب در درون اون وجود نداشته باشه .

نه اینکه خبرگان رو نداشته باشیم
بلکه تمدید رهبری. نیاز به تایید رای مردمی و رای خبرگان توامان داشته باشه

اینجوری هم اسلام نجات پیدا میکنه و هم جامعه اسلامی .

باء;1021235 نوشت:

سلام،
جسارتاً اگر خانواده‌ی شما اطلاعی از دلایل انقلاب نداشتند دلیل نمی‌شود که هر کسی که انقلاب کرد نمی‌دانست دارد برای چه انقلاب می‌کند ...
گرچه همینکه می‌دانستند انقلاب با علما درگیر بوده است، و پیش‌فرض اینکه این درگیری سر ارث پدری علما نبوده و بحث دین مطرح بوده است می‌تواند کفایت کند که بپذیرند که احتمالاً بحث بی‌احترامی به دین یا نادیده گرفتن دین یا دشمنی با دین در میان است ...
در ضمن اینکه برای اعتماد به اکثریت علمای شیعه ما روایت هم داریم و اعتماد والدین محترم شما به اکثریت علمای آن زمان هم بی‌راه نبوده است ...

افتخار ما به این است که الآن از آمریکا و اروپا و چین و امثال آن‌ها دستور نمی‌گیریم و اگرچه گاهی در تنگناها انتخاب‌های سختی هم داشته باشیم ولی مطیع بی‌چون‌وچرای آن‌ها نیستیم ... اگر پهلوی‌ها بودند مثل این می‌شدیم که بهتر از این بشویم یا نشویم؟
افتخار ما به این است که برای مسلمان بودن در سختی نیستیم، نمی‌گویند عزاداری با امام حسین علیه‌السلام جرم است، حجاب از سر کسی که بخواهد حجاب داشته باشد نمی‌کشند و حجاب داشتن قانونی نیست، خوردن مشروب به سادگی خوردن یک نوشابه یا دوغ نیست (اگر کسی بگوید سر کوچه‌ی ما سرو می‌شود، به ایشان می‌گویم که ما تابحال ندیده‌ایم، اینکه یک عده که اینکاره هستند می‌بینند شاید چون اینکاره هستند می‌بینند) و ... الآن دشمن دین بودن کار خلاف است نه دین‌دوست بودن ... آن موقع دیندار بودن کار قاچاق و خلاف بود، الآن برعکس شده، این خودش خیلی مهم است ... با پهلوی‌ها می‌شد اینطور شد؟ می‌شد راهپیمایی ضد کشتن آدم‌ها در فلسطین و یمن و امثال آن داشت یا پهلوی می‌گفت اگر بر علیه اسرائيل تظاهرات کنید از اینکه بر علیه نظام تظاهرات کنید هم جرم سخت‌تری هست؟

سابقه‌ی ۵ سال حکومت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام چی، جای دفاع داشت؟ آن موقع هم مدام جنگ بود،‌ و مدام حضرت می‌فرمودند دشمن‌، دشمن، دشمن خارجی و دشمن داخلی، ناکثین و قاسطین و مارقین ... تا جنگ‌ها تمام شدند هم که حضرت را شهید کردند ... شاید اگر اولی و دومی بودند هم حکومت همانقدر پیشرفت می‌کرد یا شاید هم بیشتر ... این تحلیل درسته؟ ... فتح ایران و افتخارهای دیگر برای پادشاهی سه خلیفه‌ی قبل است ... خلافت حضرت از نظر شما جای دفاع دارد؟ ... حضرت حتی نتوانستند بدعت‌هایی که سه نفر قبل گذاشتند را درست کنند، مگرنه که الآن کسی دست‌بسته نماز نمی‌خواند و نماز تراویح را کسی به جماعت نمی‌خواند و سر اذان صبح کسی از خودش نمی‌گفت که نماز از خواب بهتر است و کذا و کذا و کذا ... حالا بگویید که خلافت حضرت حتیٰ اسلامی هم نبود، نعوذ بالله

با سلام
در زمینه پاراگراف دوم شما

ما هم از چین دستور میگیریم ،هم از روسیه کمونیستی ،

البته که الان حجاب زورکی و اجباری را داریم و احتمالا افتخار است
میشود در زمینه میژان دزدی در حکومت اسلامی امام زمانی الان و‌پهلوی قیاس کنیم؟
ایا شاخصه به حکومت خوب فقط همین موارد است؟

فرمودید راه پیمایی برای فلسطین و....
خب این برای شما افتخار است که تلریونهاااا دلار از بیت المال صرف فلسطین یمن و...شود

برای منافتخار نیست خرج. یک مشت عربی را بدهیم که در جنگ عراق پشت عراق بودند
درضمن دولتهای ایران بعد از انقلاب مخصوصا دولت احمدی نژاد انچنان خدمتی به رژیم صهیونیستی کرده است که در تاریخ پهلوی نظیر ندارد

میخواهیدسر این صحبت کنیم ؟؟

در زمینه حکومت حضرت علی ع ،
شما حرف امیر المومنین را با حرف حکومت ایران یکی میدانید؟؟
چند والی حضرت دزد بودند؟؟
چند بزادر حضرت خامه اشرافی داشتند؟؟
ابا حضرت در دژی عظیم با چند هزار نیروزندگی میکردند؟

ایا حضرت کاخی عظیم با استبل و اسب داشتند؟؟

کلام حضرت علی را با اقای خامنه ای یکی میکنید؟

وامصیبتا این قدیس پنداری کی تمام میشود خدا میداند

مسلم;1021194 نوشت:
چه ربطی دارد برادر من؟ من که نخواستم بگویم کار ما ایراد دارد اما همه آن را مرتکب میشوند!! می گویم اصلا غیر از این شدنی نیست! تنها راه و بهترین راه است، منتهی در حکومت اسلامی از آنجا که همه چیز تحت ولایت فقیه است، نهاد تشخیص صلاحیت ها نیز باید از سوی ایشان انتخاب شوند، وگرنه ما که نگفتیم اشکال دارد که شما اینگونه پاسخ میدهید!

چرا باید زیر نظر یک شخص باشد ؟مگر ان شخص معصومیت دارد که من خیالم راحت باشد؟از کجا معلوم قدرت فساد نیاورد ؟
از کحا معلوم ان تفکری که به واحد ناظر تزریق میشود درست است و انتخابهایی مثل نمایندگان مجلس ششم به ملت تحمیل نمیکند؟
اصلا چه عقل سلیمی میتواند تایید کند ،من به عنوان یک خادم ملت و‌مردم بتوانم ناظران خودم را انتخاب کنم ؟


مسلم;1021194 نوشت:
تشبیه تشخیص صلاحیت با نوشابه زرد و سیاه تشبیه درستی نیست، بلکه رهزن است؛ اگر یک پزشک چندتا دارو بگذارد پیش روی شما و بگوید هر کدام را خواستید بخور این خیلی تشبیه بهتری است.
اینکه یک حکومت اسلامی تشکیل بدهیم اما فیلتری برای روی کارآمدن اشخاص در منصب های کلان قائل نشویم غیر منطقی و غیر قابل دفاع است، نه بالعکس آن!!
شورای نگهبان، اسم کاملش شورای نگهبات قانون اساسی است، هم مجتهد هستند و هم حقوقدان، و مرجعی برای تطبیق افرادی که میخواهند کاندیدا شوند با معیارهای اسلامی و حقوقی و قانون اساسی!

شما از دکتر براحتی سوال میکنید و توضیح میخواهید ،شورای نگهبان به خودش هم توضیح میدهد وصرف به رهبری جواب میدهد
اقا ،برادر ،اخوی
من منکر نظارت بر اصلاحات نیستم
ولی مخالف نظارت شخص اول مملکت بر تمام انتخابها و انتصابها هستنم
اینکه تمام کاندیدهای سه قوه کشوری مستقیم یا غیر مستقی زیر نظر یک نفر باشد اصلا درست نیست

مثال دارو در اصل برای شخص رهبر صحیح است
شورای نگهبان چند انتخاب را برای ملت انجام میدهد که تمامشان از نظر رهبر خوب باشند ...


مسلم;1021194 نوشت:
حث اصلا این نیست، بحث این است که فیلرتینگ شورای نگهبان هم که نباشد انتخاب مردم تغییر چندانی نخواهد کرد، وگرنه در اینکه باید بر مسئولین نظارت کرد که اختلافی نداریم

از کجا میدانید تغییر نخواهد کرد؟شاید تغییر‌ کرد
نسل دارد تغییر‌میکند
خداخبرت بده
من کاملا با نظارت موافقم
در این سی سال اخیر نظارت ها چطور بوده؟
میخواهید فعالیت دوستان ناظر بر‌ عوامل دولتی و‌حکومتب را مرور کنیم تا ببینیم این سلاطین مختلف در استارت از کجا امدند وببینیم مثلا چرا گفتن کلمات سلطان شکر جز خط قرمز نشریات است؟!


مسلم;1021194 نوشت:
گر به همین مقدار توجه کنید که بحث انتخاب نیست، بحث تشخیص صلاحیت است مشکل حل میشود. شورای نگهبان خبرگان را انتخاب نمی کند، فقط کسانی که طبق قانون صلاحیت دارند را تأیید می کند؛ و این تفکر که رهبری به شورای نگهبان گفته است که کسی که مخالف من است را تأیید صلاحیت نکنید، و مجلس خبرگان هم استقلالی نداشته و هر کاری که رهبری بکند مطیع او هستند و حق ابراز نظر و نظارتی برای خودشان قائل نیستند اینها نگرش هایی است که جز بدبینی هیچ پایه و اساسی ندارد.
من این را از طریق واتس آپ و تلگرام و حرف مردم کوچه و بازار نمیگویم، حداقل 6 تا از اساتید بنده عضو مجلس خبرگان هستند، اساتیدی که نه یک ماه و دو ماه، بلکه سال ها با آنها درس خوانده ام و به خوبی ایشان را می شناسم، انسان هایی نیستند که آخرت خودشان را برای دنیا بفروشند.

این نظر شماست

مجلس خبرگان رسما و راسا توسط بژرگانش گفته ما همراه رهبری هستیم نه ناظررهبری
اتفاقا حرف شما قابل پذیرش نیست
چون من تمام افراد این مملکت از رهبر تا کل مجلس خبرگان را انسان میبینم و با احتمال خطا مخصوصا در قدرت ،
معصومیتی به هیچ شخصی نمیدهم
براب همین مجلس خبرگان باید دور از دسترس رهبر باشد
دقیقا انتخاب و صلاحیت دادن به خبرگان به واسطه شورای نگهبانی که درحد با انتخابهای رهبری درگیر است،کاملا غیر اصولی است ،
شما فقط به کلام میتوانید انرا رد کنید با دلیل و‌منطق نمیتوانید
و میدانم در اخر میگویید همین است که هست


مسلم;1021194 نوشت:
نظورتان چیست؟ یعنی شورای نگهبان از زمان رهبری به وجود آمد؟ یا انتخاب ایشان از سوی رهبر، بعد از امام تصویب شده، یا چی؟

ظارت استصوابی و اختیارات شورای نگهبان پیش از رهبری رهبری کنونی در دوران رهبری امام خمینی، بدین شکل نبود
در دوران ریاست جمهوری رهبر کنونی نیز مطرح نشده بود.
در اولین انتخابات دوران رهبری کنونی یعنی انتخابات میان دوره‌ای مجلس سوم، اعلام شد که صلاحیت افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند باید توسط شورای نگهبان تأیید گردد. این درحالی است که به نظر بسیاری، انتخابات‌های سال‌های اول انقلاب در زمان رهبری امام خمینی،بدون تأیید یا رد صلاحیت کاندیدها به شکل امروزی انجام میشد،
در اولین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تمامی احزاب اعم از چپ، قوم‌گرا، ملی و مذهبی حضور داشتند. تنها مسعود ملعون رجوی به سبب رأی ندادن به قانون اساسی و رفراندوم جمهوری اسلامی امکان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اول را نیافت و جلال‌الدین فارسی نیز به دلیل وجود سؤالاتی در ملیتش ناچار به کناره‌گیری شد

ایا در حال حاضر چنین تنوع حزبی به این شکل واقعی و حتی کاندیداتوری این چنینی داریم ؟
به قول اقای پزشکیان، در دوران امام خمینی تمام احزاب اجازه حرف زدن داشتند

مسلم;1021291 نوشت:
قطعا فتنه مقابل ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست...
من یک سوال روشن از شما می پرسم، ایران هشت سال با عراق جنگید اما تمام محافل حقوق بشری سکوت کرده و بلکه با تسلیحات و حمایت های بین المللی به تمام معنا حمایت کردند، همین عراق در همان موقع ظرف 24 ساعت کویت را گرفت، اما آیا عکس العملی های بعد از آن را دیدید؟ آمریکا وارد جنگ با عراق شد.

همین آشوب هایی که در فرانسه است، اگر نصف آن در چندین ماه در ایران بود الان دنیا چه کرده بود؟ انصافا و وجدانا پرونده ایران شورای امنیت نبود؟

آیا می دانید هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه های ماهواره ای به زبان بومی مردم علیه آن کشور وجود ندارد؟ حتی این حجم شبکه به زبان چینی علیه چین وجود ندارد...

شما انتظار دارید کشورهایی که همگی با هم دستشون تو یه کاسه هست بر علیه هم کاری انجام دهند ؟
ما الان کشوری پیشرفته هستیم یا عقب مانده ؟
اگر پیشرفته بودیم بله اگر بر علیه ایران کاری میشد همه پشت ما در میومدن چون قانون جنگل بر جهان حاکمه
وقتی کشوری هستیم که مردممان ابتدایی ترین چیزها رو هم ندارند چه انتظاری داریم ؟ میگیم اره کلیسای فلان جا سوخت اگه مسجد فلان جا میسوخت چه میکردند
وقتی کسی خبرنداره تو جهان که ما چه تاریخی داریم چرا باید کاری کنه تو این زمینه
مثل اینه که بگیم قزوین از لحاظ تعداد اثار تاریخی در ایران اول و در جهان سوم یا چهارمه پس چرا اصفهان و شیراز این همه توریست داره قزوین نداره !!! 1300 اثر تاریخی در قزوین که شهر خیلی بزرگی هم نیست ثبت شده چرا کسی نمیاد ؟ چون مسئولین قزوینی عرضه ندارند بی عرضگی مسئولین شهر به مردم هم سرایت میکنه
ما نشستیم با دست خالی انتظار داریم دیگران برای ما دل بسوزانند.
مسئولین رفتن کل مملکت رو به باد داد بعد اومدن میگن به اروپایی ها امیدی نیست ، خب مردم رو خر فرض کردن ؟ معلومه امیدی نیست هیچ ابلهی نمیاد بازار بزرگ آمریکا رو رها کنه بازار زپرتی ایران رو بچسبه که


این مقایسه پیشرفت های علمی ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از نظر موسسه گلوبال هست، نموداری هم نیست که بگویید اگر انقلاب نشده بود هم به اینجا می رسیدیم!
رقابتی است، یعنی مقایسه رتبه علمی ایران در جهان است با سایر کشورها.

هر دو روز یبار یجامون تحریم میشه بعد چهارتا کارشناس میان میشینن تو دونه دونه شبکه های صداسیما شروع میکنن امریکا رو فش دادن
اونا تحریم میکنن
اینا فیلتر
مردم چه گناهی کردن خدا میدونه
کسب و کارهای دیجیتال ایرانی چقدر بخاطر همین موضوع ضربه خوردند
چرا باید کشور و مردم هزینه سیاست های یه عده ادم رو بدن ؟ هم امریکایی ها رو میگم هم مسئولین خودمون
اصلا انگار سود هر دو طرف در این دشمنی هاست
الان هاتگرام هم بعنوان بدافزار از همه گوشی ها داره پاک میشه
ما چه کنیم ؟ گوشیامون هاتگرام نصب نمیکنه دولتمون هم اصلیه رو فیلتر کرده !!!!
گناه مردم این وسط چیه ؟

مسلم;1021369 نوشت:
این مقایسه پیشرفت های علمی ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از نظر موسسه گلوبال هست، نموداری هم نیست که بگویید اگر انقلاب نشده بود هم به اینجا می رسیدیم!
رقابتی است، یعنی مقایسه رتبه علمی ایران در جهان است با سایر کشورها.

یجور میگی انگار انقلاب نمیشد ما همچنان الان داشتیم با خر رفت و آمد میکردیم و اصلا پیشرفت نمیکردیم !!!
شما خودتونو با ترکیه و عرب ها مقایسه کنید نه با عراق و افغانستان !
انگار اونها امنیت ندارند !
پیشرفت هم ندارند
گرچه به شخصه پیشرفت عرب ها رو پیشرفت نمیدونم بلکه نمایشگاه تکنولوژی های اروپایی و امریکایی میدونم.

Ali407;1021371 نوشت:
یجور میگی انگار انقلاب نمیشد ما همچنان الان داشتیم با خر رفت و آمد میکردیم و اصلا پیشرفت نمیکردیم !!!
شما خودتونو با ترکیه و عرب ها مقایسه کنید نه با عراق و افغانستان !
انگار اونها امنیت ندارند !
پیشرفت هم ندارند
گرچه به شخصه پیشرفت عرب ها رو پیشرفت نمیدونم بلکه نمایشگاه تکنولوژی های اروپایی و امریکایی میدونم.

متنی که از بنده نقل قول گفته اید را با دقت بیشتری بخوانید، موسسه گلوبال ایرانِ قبل از انقلاب و ایرانِ بعد از انقلاب را با سایر کشورها مقایسه کرده است.

فرشته برمیگردد;1021296 نوشت:
سلام ...
چون پستتون صادقانه بود من هم سعی میکنم که جواب صادقانه ای به اون بدم ؛

پست شما شامل دو قسمت بود ...

1. اینکه عنوان کردید این کشور رو اسلامی نمیدونید . ( حداقل در برخی از جهات )
2. اینکه عنوان کردید برخی از پستهای من توهین به خانومها بوده است .

قسمت دوم صحبتی که مطرح کردید رو نمیتونم جواب بدم ؛ چون جناب مسلم تاکید کردند که در مورد این موضوع دیگه صحبت نشه و کار اخلاقی هم نیست که بخوام ادامه بدم ...

سلام
من هم قصد ادامه قسمت دوم را نداشتم و ندارم چون به موضوع مربوط نیست.

نقل قول:
2. این همه آقا زاده داریم که اعدامشون نمیکنند .. جناب مسلم هم حتی اسم دو نفرشون رو بر زبان هم نمیارند .... چرا ... چون صلاح جامعه اسلامی در این هست

اولا مساله اعدام چیزی نیست که به این راحتی اثبات بشود که شما اینقدر راحت از اعدام نام بردید هر چند شاید منظورتان واقعا اعدام کردن نبود چون گمان نمی کنم با گزینه اعدام موافق باشید.
دوما یعنی به نظر شما مسئولین طبق نظر اسلام هست که متخلفین را کاری به کارشان ندارند؟
برداشت من از صحبت شما این هست که یعنی خط مشی اسلام این هست که اگر یک عده دزدی کردند به خاطر صلاح جامعه اسلامی کاری به این افراد نداشته باشیم.
اگر منظور شما این بود که باید بگویم خیر مطمئن باشید که نظر اسلام ابدا چنین چیزی نیست. شما در سیره رسول خدا و حضرت علی ( سلام خدا بر ایشان) چنین چیزی نمی بینید.
و اما اگر عده ای از افراد در این جامعه از بازجویی و مورد سوال واقع شدن مصونند به خاطر وابسته بودن به قدرت است و نه مصلحت اسلام.( حتی اگر عده ای بیایند و صریحاً بگویند به مصلحت اسلام نیست باز هم نمی توان این ادعا را به پای اسلام گذاشت چون این مطلب از زبان یک غیر معصوم بیان شده).
بنابراین چون اسم حکومت اسلامی است ما نمی توانیم هر اتفاقی درون مملکت افتاد یه جوری آن را به اسلام بچسبانیم و اسلام را متهم کنیم. با اینکه این مساله خیلی بدیهی هست اما متاسفانه من در جامعه خیلی با این طرز تفکر روبه رو می شوم. مثلا افرادی را می شناسم که به خاطر این بی عدالتی ها و دزدی ها و رانت خواری ها و ... کلاً نماز را کنار گذاشته اند یا کلا اعتقاداتشان سست شده است.
بگذریم...
از حرف تا عمل بسیار فاصله است. حکومت اسلامی که تماما رنگ و بوی اسلام بدهد فقط در زمان امام عصر محقق خواهد شد و الان فقط به سمتش حرکت می کنیم( اگر واقعا حرکت کنیم) و کسی هم نمی تواند ادعا کند که مملکت تمام و کمال طبق اسلام اداره می شود. بله روحانیت لباس اسلام را به تن دارد و حواسش هم باید خیلی جمع باشد چون در معرض دید است در معرض قضاوت است. اما مردم هم خودشان کمی باید فکر کنند روحانیت، "اصل دین" و جزو "اعتقادات دینی" نیست که اگر خطایی کرد خود دین زیر سوال برود.

نقل قول:
بگید کجای این کشور چیز غیر اسلامی دیدید .... تنها یک مثال نقض بزنید ....

شما و دیگر دوستان این همه مثال از بی عدالتی و ... زدید آیا نیاز هست دوباره من هم همان ها را تکرار کنم؟ همه این مثال ها نشان دهنده این هست که هنوز با اسلام واقعی خیلی فاصله داریم هر چند شما سرکارخانم فرشته این مثال ها را به پای اسلام می نویسید.
و دقیقا نقطه اختلاف نظر من و شما در همینجاست.

سپیده دم;1021375 نوشت:
سلام
اگر منظور شما این بود که باید بگویم خیر مطمئن باشید که نظر اسلام ابدا چنین چیزی نیست. شما در سیره رسول خدا و حضرت علی ( سلام خدا بر ایشان) چنین چیزی نمی بینید.
و اما اگر عده ای از افراد در این جامعه از بازجویی و مورد سوال واقع شدن مصونند به خاطر وابسته بودن به قدرت است و نه مصلحت اسلام.( حتی اگر عده ای بیایند و صریحاً بگویند به مصلحت اسلام نیست باز هم نمی توان این ادعا را به پای اسلام گذاشت چون این مطلب از زبان یک غیر معصوم بیان شده).
بنابراین چون اسم حکومت اسلامی است ما نمی توانیم هر اتفاقی درون مملکت افتاد یه جوری آن را به اسلام بچسبانیم و اسلام را متهم کنیم.
از حرف تا عمل بسیار فاصله است.

اگه نمیتونن در عمل اسلام رو پیاده کنن و این مهم فقط به دست معصوم انجام میشه پس اسم اسلام رو از رو حکومت بردارن اینطوری به وجهه اسلام هم خدشه ای وارد نمیشه . یه دفعه تکلیف مردم رو مشخص کنن یا حکومت اسلامی هست یا نیست !!! نه اینکه به اسم اسلام حکومت کنن و اجازه هیچ نوع حکومت دیگری را نیز ندهند تنها به این بهانه که حکومت اسلامی اولویت دارد ولی اگه خطا و اشتباهی هم کردن بگن این خطا از اسلام نیست !

س.سعید;1021304 نوشت:
سلام
23 سال بعثت حضرت محمد(ص) طول کشید سه سال اول دعوت مخفی بود آن هم در شبه جزیره عرب که نه حکومت متمرکزی بود بیشتر قبیله ای بود بعد دعوت آشکار بعد از 11 سال هجرت کردند و در مدینه حکومت ایجاد کردند کاری علیه کفار نکردند تا یک سال که کفار یک حمله کردند که با شکست مواجه شد باز با کفار در نیافتاد تا جنگ احزاب باز هم با کفار منازعه نکرد تا سال ششم هجری که قرارداد صلح بست و توانست آزادانه به تبلیغ اسلام در کل شبه جزیره عربستان انجام دهد نه اینکه هنوز حتی 9 ماه از انقلاب نگذشته سفارت بزرگترین قدرت جهانی آمریکا را اشغال کند شعار محو اسراییل دهد خب و اعدوا ماستعتطم بالقوه مگر دستور خدا نیست چرا که هنوز نه ارتش منظمی داریم در مرحله حذف عناصر طاغوتی و هنوز ارتش سامان نگرفته به فکر اشغال سفارت باشیم خب قطع رابطه می کردید نه اینکه هنوز اقتصاد ایران سر سامان نگرفته تحت تحریم شدید بیافتیم هر حرکتی پله به پله.

اینها دنبال کشورگشایی هستن کاری با اسلام و سیره پیامبر هم ندارن ولی تقدس زدایی و توجیحات رو با نام اسلام انجام میدن. دقیقا مثل خلفای بعد از پیامبر هستن. اولا حرف پیامبر رو در پذیرش جانشین نپذیرفتن بعدش حرص و طمع قدرت چشمشون رو روی حقیقت بست به جون هم افتادن همشون با هم نسبت داشتن این برادرزاده اون بود، اون یکی حکومت نوادگان عموی پیامبر بودن همه خود رو محق میدونستن و علی (ع ) و فرزندانش رو برای خلافت قبول نداشتن. به کشورهای دیگه به بهانه گسترش اسلام حمله بردن. فتوحاتشون هم نه تنها به نفع اسلام نبود برای مردم اون دیار هم جز بردگی و جنگ و خسارت چیزی به بار نیاورد.
حکومت الان ما هم اینجوریه وضع مردم و اوضاع اسفناک جامعه هیچ تاثیری در نگرششون نداره حالا هی ما بگیم سیره پیامبر این نبوده محاله از موضع خودشون کوتاه بیان حتی اگر به جنگ ختم شه. دنبال سلطه بر جهان و روکم کنی امریکا و اسرائیل هستن متاسفانه سنشون هم بالاست براشون مهم نیست چه اتفاقی میخواد بیفته، میخواد جنگ بشه میخواد نشه مگه چند سال دیگه زنده هستن میخوان ماجراجویی کنن و به فتوحاتشون اضافه کنن عواقب کار هم بعد از عملکردشون مهم نیست بقول معروف بعد از خودشون میخوان دنیا نباشه، مردم هم این وسط تلف نمیشن به درک .
خدای ناکرده جنگی هم بشه خانواده های خودشون در امان هستن راحت کشورهای دیگه میتونن اقامت بگیرن چون حداقل یکی از اعضاشون اقامت کشورهای دیگه رو داره این وسط خانواده های دیگر مردم بدبخت تلف میشه که اونم مهم نیست.

مسلم;1021369 نوشت:


این مقایسه پیشرفت های علمی ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از نظر موسسه گلوبال هست، نموداری هم نیست که بگویید اگر انقلاب نشده بود هم به اینجا می رسیدیم!
رقابتی است، یعنی مقایسه رتبه علمی ایران در جهان است با سایر کشورها.

با سلام
جناب مسلم اگر شما از خود خدا هم دلیل بیاورید یک عده قبول نمیکنند , به خاطر اینکه مشکلات ما دو چیز است که قبلا هم گفتم یکی از ان فضای رسانه ای است که بر علیه کشور هر روز دارند شبهه پراکنی میکنند و یکی دیگر هم مشکلات اقتصادی و تورم در اقتصاد است و اگر این مشکلات اقتصادی 100 درصد هم حل شود باز ان شبهه ای که گفتم ذهن بعضی ها را خراب میکند
مثلا شبهه های اینجا چند مورد گفتند
1 چین و روسیه به ایران دستور میدهند , ولی نمی توانند ثابت کنند کجا به ایران دستور میدهند چون کشور ما چند صد سال است زیر ابر قدرت ها له شده و هنوز دران تفکر قدیمی ماندن و فکر میکنند ایران مانند قبل است
2چرا از ترکیه عقب مانده ایم , یک عده ای به خاطر اینکه اسیر تبلیغات شدند فکر میکنند ترکیه از ایران بالاتر است و در همه زمینه ها ایران کم اورده ولی نرفتند انجا و یا یاد بگیرند که بررسی کنند بر خلاف تبلیغات از ایران برتری ندارد ولی نمی روند مالزی را مثال بزنند که از صد تا ترکیه در زمینه هایی همچون نابرابری و غیره بهتر عمل کرده!!!

مسلم;1021369 نوشت:
این مقایسه پیشرفت های علمی ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از نظر موسسه گلوبال هست، نموداری هم نیست که بگویید اگر انقلاب نشده بود هم به اینجا می رسیدیم!
رقابتی است، یعنی مقایسه رتبه علمی ایران در جهان است با سایر کشورها.

بله. ایران از نظر رتبه تولید علم در جایگاه بالاییه، اما مسئله اینه که خروجی این تولید علم برای صنایع ایران چی بوده.

معیار سنجش تولید علم، تعداد مقالات isi چاپ شده است. دوستانی که با رشته های فنی سر و کار دارند می دونند که معمولاً از یک پروژه صنعتی مقاله isi در نمیاد و مقالات isi هم معمولاً به کاربرد صنعتی منجر نمیشن. دلیلش اینه که مشکلات صنعت ما خیلی قبلتر از مرزهای علمه. اگر شما همین علمی که در جهان هست رو جمع آوری کنید و در صنعت پیاده کنید، می تونید تاثیر خیلی خوبی روی صنعت داشته باشید اما از این کار مقاله isi در نمیاد چون شما در قلمرو علم موجود در دنیا کار کردید و "تولید علم" انجام ندادید.

خیلی از مدیران ما، شیفته افزایش شاخصهای تعریف شده برای پیشرفت اند، به همین خاطر سیستم آموزشی ما تاکیدش رو گذاشته روی تولید مقالات. دانشجوی ارشد یا دکتری بدون نوشتن مقاله نمی تونه از پایان نامه اش دفاع کنه و اساتید هم بدون تولید مقاله نمی تونند ارتقاء بگیرند، در نتیجه این عاملی میشه که دانشگاهیان رو از کار در زمینه های صنعتی که به تولید مقاله منجر نمیشه دور می کنه. در عوض دانشجویان میرن سراغ زمینه های به اصطلاح "مقاله خور" یعنی زمینه هایی که میشه راحت روشون مقاله داد.

در مورد پتنتها (حق اختراع ها) هم همین تاکید روی آمار رو داریم. وزارت علوم یه سری کمک هزینه ها در نظر گرفته برای ثبت اختراع در آمریکا. در آمریکا هزینه ثبت اختراع بالاست و یک دلیلش هم اینه که می خوان با اعمال این هزینه، مانع از ثبت پتنهای بی کیفیت بشن. ما میایم این رو دور می زنیم و یک کمک هزینه دولتی میدیم برای ثبت پتنت. در نتیجه خیلی از این پتنتها به قصد تجاری سازی ثبت نمیشن و فقط میشن جزئی از رزومه فرد که البته این رزومه هزینه زیادی برای کشور داشته (الآن فکر می کنم حدود 100 میلیون تومنی هزینه ثبت پتنت باشه)

درستي;1021379 نوشت:
جناب مسلم اگر شما از خود خدا هم دلیل بیاورید یک عده قبول نمیکنند

چون تمرکز برخی مدیران بر افزایش شاخصها بوده نه افزایش کارایی.
مثلاً الآن تعداد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ایران از خیلی کشورها بالاتره اما میزان تخصص این فارغ التحصیلان در شاخصهای آماری ممکنه به خوبی دیده نشه. شاخصهای آماری تعداد مقالات ما رو نشون میدن اما میزان کارآمدی این مقالات برای کشور در آمار مورد توجه قرار نمیگیره.

اگر آموزش و پژوهش کشور بخواد در مسیر درستی قرار بگیره، بایستی شاخصهایی متناسب با نیاز خودش تعریف کنه. اینجا اشکال سیاستگذاری وزارت علوم رو داریم و ارتباطی به کلیت حکومت هم نداره.

فروردین;1021382 نوشت:
چون هدف برخی مدیران، افزایش شاخصها بوده نه افزایش کارایی.
مثلاً الآن تعداد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ایران از خیلی کشورها بالاتره اما میزان تخصص این فارغ التحصیلان در شاخصهای آماری ممکنه به خوبی دیده نشه. شاخصهای آماری تعداد مقالات ما رو نشون میدن اما میزان کارآمدی این مقالات برای کشور در آمار مورد توجه قرار نمیگیره.

اگر آموزش و پژوهش کشور بخواد در مسیر درستی قرار بگیره، بایستی شاخصهایی متناسب با نیاز خودش تعریف کنه. اینجا اشکال سیاستگذاری وزارت علوم رو داریم و ارتباطی به کلیت حکومت هم نداره.


بنده هم همینو میخواستم بگم ولی شما کاملتر توضیح دادی دمتگرم

نقل قول هایی از مقاله یکی از سایت های ایرانی که البته خود من چندین مقاله مشابه در این زمینه خوندم

نقل قول:
[=IRAN]در سال ۲۰۱۱ میلادی مجله «نیچر» آماری ارائه داد که بر اساس آن، ایران را با رشد ۲۰ درصدی تولید مقالات علمی، پرشتاب[=IRAN]‌[=IRAN]ترین کشور از این [=IRAN]‌[=IRAN]حیث در دنیا معرفی کرد و از همان زمان مانور مسئولان روی موضوع رشد علمی کشور آغاز شد.

نقل قول:
[=IRAN]سرعت رشد تولید مقالات علمی در ایران را - که جرقه نخستین آن از سال[=IRAN]‌[=IRAN]های ابتدایی دهه ۸۰ و در دوران اصلاحات به واسطه در نظر گرفتن جایزه برای نوشتن مقالات علمی بین[=IRAN]‌[=IRAN]المللی زده شد

منظور همون رئیس جمهوریه که میکوبیدش میگید خائنه

نقل قول:
[=IRAN]حال آن که رشد کمّی مقالات فقط بخشی از میزان تولید علم در یک کشور را نشان می[=IRAN]‌[=IRAN]دهد و مواردی از قبیل زیرساخت[=IRAN]‌[=IRAN]های پژوهشی جدید، کیفیت مقالات، کاربردی [=IRAN]‌[=IRAN]شدن آنها و در ساده[=IRAN]‌[=IRAN]ترین حالت میزان ارجاعات و استناد به این مقالاتِ تولید شده در مقاله[=IRAN]‌[=IRAN]های جدیدتر بین[=IRAN]‌[=IRAN]المللی نیز نقش مهمی در رشد علمی کشور دارد. نگاهی به زیرساخت[=IRAN]‌[=IRAN]های پژوهشی کشور در این مدت شاید بتواند اندکی قضیه را روشن[=IRAN]‌[=IRAN]تر کند؛ چرا که بررسی این زیرساخت[=IRAN]‌[=IRAN]ها نشان می[=IRAN]‌[=IRAN]دهد تعداد مقالات تولید شده متناسب با این زیرساخت[=IRAN]‌[=IRAN]ها نیست.

نقل قول:
[=IRAN]مهم[=IRAN]‌[=IRAN]ترین نکته در این بحث، کاهش میزان ارجاعات مقالات دیگر به این مقالات تولید شده در سال[=IRAN]‌[=IRAN]های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ بوده است. بنابراین هر چند تولید مقالات با افزایش چشمگیری روبه[=IRAN]‌[=IRAN]رو بوده است اما در همین مدت استناد به این مقالات که جزء مهم[=IRAN]‌[=IRAN]ترین شاخصه[=IRAN]‌[=IRAN]های کیفی [=IRAN]‌[=IRAN]بودن یک مقاله به شمار می[=IRAN]‌[=IRAN]آید، کاهش یافته است.

لینک کامل این مقاله : https://www.isna.ir/news/95061006817/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

فروردین;1021382 نوشت:
چون هدف برخی مدیران، افزایش شاخصها بوده نه افزایش کارایی.
مثلاً الآن تعداد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ایران از خیلی کشورها بالاتره اما میزان تخصص این فارغ التحصیلان در شاخصهای آماری ممکنه به خوبی دیده نشه. شاخصهای آماری تعداد مقالات ما رو نشون میدن اما میزان کارآمدی این مقالات برای کشور در آمار مورد توجه قرار نمیگیره.

اگر آموزش و پژوهش کشور بخواد در مسیر درستی قرار بگیره، بایستی شاخصهایی متناسب با نیاز خودش تعریف کنه. اینجا اشکال سیاستگذاری وزارت علوم رو داریم و ارتباطی به کلیت حکومت هم نداره.


صنایع پیشرو ایران مانند نفت و گاز تقریبا تا 70 درصد قطعات ان در داخل ساخته شده و یا صنایع نظامی ایران تا 90 درصد داخلی است که یا مهندسی معکوس ایجاد شده و چه با اختراع در صنایع دیگر هم کم و بیش است ولی ان صنایع خورد تا مرحله شما هنوز فاصله دارد یا فکر کردین صنایع هوایی ایران برای چی هنوز کار میکند؟به خاطر اینکه شرکتهای داخلی اعم از نظامی و غیر نظامی دارد حمایت میکند و قطعاتش را میدهند

بزرگترین اشتباه دوستان مخالف در این تاپیک این است که گمان می کنند موضوع تاپیک مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت حضرت مهدی(عج) است و لذا شروع می کنند به شمردن کاستی ها!! در حالی که هیچ کدام از دوستان مدافع نمی گویند ما به اهدفمان رسیده ایم و حکومت بی عیب و نقص است!!!

بحث بر سر مقایسه حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی است، فراموشی این موضوع منشأ بسیاری از اشتباهات دوستان شده است:

من میگویم به لحاظ رتبه علمی خیلی از زمان شاه بیشتر پیشرفت کرده ایم، دوستان به جای دیدنِ این پیشرفت می گویند تبدیل به صنعت نشده است!! بابا بحث بر سر مقایسه جمهوری اسلامی و پهلوی است، مگر در زمان پهلوی از تئوری های علمی وارد صنعت شده بود؟ همین پیشرفت علمی تئوریکی هم نبوده! علاوه بر اینکه بگوییم اصلا این مقالات علمی وارد صنعت نشده است هم اشتباه است.

یا بی هیچ دلیلی بحث سربازی رفتن را وسط می کشند، اما آنچه به این تاپیک مربوط میشود این است که در زمان پهلوی زنان هم باید به خدمت میرفتند!! اما دوستان به این مسئله اشاره ای نمی کنند! یعنی رشد را نسبت به حکومت پهلوی که موضوع تاپیک است را نمی بینند، نقص را می بینند که مربوط به تاپیک مقایسه جمهوی اسلامی با حکومت انسان کامل است.

اصلا موضوع در این میان گمشده است، دقت کنید مقایسه حکومت پهلوی با جمهوری اسلامی موضوع تاپیک است، الان دوباره برخی می آیند از این موضوع و آن موضوع می گویند!!

استقلال جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با استقلال حکومت پهلوی
پیشرفت علمی جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
آزادی جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
در قدرت نظامی و خوداتکایی در این حوزه جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
نظرخواهی از مردم در جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
و...
هر بحث دیگری خارج از موضوع تاپیک است، دوستان موافق و مخالف که می خواهند در بحث شرکت کنند سخنشان در همین چارچوب باشد، که در فلان موضوع و فلان موضوع وضع ما از زمان شاه بهتر یا بدتر شده است، البته این رو هم در قالب ادبیات کوچه بازاری و از بابام و باباش و دوستم و فامیلمون و اینها ارائه نکنند، چون ما هم از این خویشاوندان داریم واین استنادها هیچ اعتباری ندارد همانطور که بنده هرگز به آن استناد نکرده ام.

مسلم;1021387 نوشت:
بزرگترین اشتباه دوستان مخالف در این تاپیک این است که گمان می کنند موضوع تاپیک مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت حضرت مهدی(عج) است و لذا شروع می کنند به شمردن کاستی ها!! در حالی که هیچ کدام از دوستان مدافع نمی گویند ما به اهدفمان رسیده ایم و حکومت بی عیب و نقص است!!!

بحث بر سر مقایسه حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی است، فراموشی این موضوع منشأ بسیاری از اشتباهات دوستان شده است:

من میگویم به لحاظ رتبه علمی خیلی از زمان شاه بیشتر پیشرفت کرده ایم، دوستان به جای دیدنِ این پیشرفت می گویند تبدیل به صنعت نشده است!! بابا بحث بر سر مقایسه جمهوری اسلامی و پهلوی است، مگر در زمان پهلوی از تئوری های علمی وارد صنعت شده بود؟ همین پیشرفت علمی تئوریکی هم نبوده! علاوه بر اینکه بگوییم اصلا این مقالات علمی وارد صنعت نشده است هم اشتباه است.

یا بی هیچ دلیلی بحث سربازی رفتن را وسط می کشند، اما آنچه به این تاپیک مربوط میشود این است که در زمان پهلوی زنان هم باید به خدمت میرفتند!! اما دوستان به این مسئله اشاره ای نمی کنند! یعنی رشد را نسبت به حکومت پهلوی که موضوع تاپیک است را نمی بینند، نقص را می بینند که مربوط به تاپیک مقایسه جمهوی اسلامی با حکومت انسان کامل است.

اصلا موضوع در این میان گمشده است، دقت کنید مقایسه حکومت پهلوی با جمهوری اسلامی موضوع تاپیک است، الان دوباره برخی می آیند از این موضوع و آن موضوع می گویند!!

استقلال جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با استقلال حکومت پهلوی
پیشرفت علمی جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
آزادی جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
در قدرت نظامی و خوداتکایی در این حوزه جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
نظرخواهی از مردم در جمهوری اسلامی را مقایسه کنید با حکومت پهلوی
و...
هر بحث دیگری خارج از موضوع تاپیک است، دوستان موافق و مخالف که می خواهند در بحث شرکت کنند سخنشان در همین چارچوب باشد، که در فلان موضوع و فلان موضوع وضع ما از زمان شاه بهتر یا بدتر شده است، البته این رو هم در قالب ادبیات کوچه بازاری و از بابام و باباش و دوستم و فامیلمون و اینها ارائه نکنند، چون ما هم از این خویشاوندان داریم واین استنادها هیچ اعتباری ندارد همانطور که بنده هرگز به آن استناد نکرده ام.

چطور می توان دستاوردهای 40 سال قبل پهلوی را با دستاوردهای اکنون مقایسه کرد؟ از کجا بفهمیم که اگر پهلوی مانده بود ، الان از این پیشرفته تر نبودیم؟ تئوری وارد صنعت نمیشد؟ اساسا پیشرفتهای اقتصادی و صنعتی در زمان پهلوی از 1310 تا 1357چه بوده؟ آیا پهلوی از همه ظرفیتهای موجود در ایران استفاده کرده؟ چه کارهایی باید انجام می داده که نداده؟

درستي;1021386 نوشت:
صنایع پیشرو ایران مانند نفت و گاز تقریبا تا 70 درصد قطعات ان در داخل ساخته شده و یا صنایع نظامی ایران تا 90 درصد داخلی است که یا مهندسی معکوس ایجاد شده و چه با اختراع در صنایع دیگر هم کم و بیش است ولی ان صنایع خورد تا مرحله شما هنوز فاصله دارد یا فکر کردین صنایع هوایی ایران برای چی هنوز کار میکند؟به خاطر اینکه شرکتهای داخلی اعم از نظامی و غیر نظامی دارد حمایت میکند و قطعاتش را میدهند

بحث تولید علم بود درستی گرامی
بله. خیلی از قطعات صنعتی الآن داخل کشور تولید میشن، اما این نتیجه انتشار مقالات isi نیست. شما اگر یک قطعه خیلی با کیفیت
هم بسازید ممکنه ازش مقاله در نیاد.
حرف من اینه که وزارت علوم بایستی رویکردش رو با نیازهای صنعت منطبق کنه نه با شاخصها و رتبه بندی های جهانی. اون موقع است که دانشگاههای ما نقش پررنگتری در صنایعی که فرمودید ایفا می کنند.

این انتقاد من به وزارت علومه نه به کلیت حکومت. کشور ما به تغییرات جزئی و هوشمندانه نیاز داره. با یه سری تغییرات ساده میشه سیستم آموزش و پژوهش کشور رو بهبود داد بدون اینکه به تغییر بزرگی نیاز باشه. متفکر هم در کشور کم نداریم و کشورهایی مثل آلمان می تونند الگوی خوبی برای ما باشند.

صائب تبریزی;1021390 نوشت:
از کجا بفهمیم که اگر پهلوی مانده بود ، الان از این پیشرفته تر نبودیم؟

این سوال مثل اینه که بپرسیم "اگر من رشته دیگری رو انتخاب کرده بودم موفق تر بودم یا نه؟" یاسوالاتی شبیه به این که می تونیم توی زندگی روزمره پیدا کنیم. اما پاسخ به این سوالات به ما کمک نمی کنند چون معطوف به گذشته اند.

به نظرم مسئله اصلی اینه که چطور مسئولین می تونند کارایی همین حکومت رو بهبود بدن، بدون اینکه تغییر شدیدی باعث تضعیف نهادهای امنیتی بشه. فکر مردم هم اگر در این راستا قرار بگیره می تونه نتایج سازنده تری رو ایجاد کنه.

سپیده دم;1021375 نوشت:
اولا مساله اعدام چیزی نیست که به این راحتی اثبات بشود که شما اینقدر راحت از اعدام نام بردید هر چند شاید منظورتان واقعا اعدام کردن نبود چون گمان نمی کنم با گزینه اعدام موافق باشید.
دوما یعنی به نظر شما مسئولین طبق نظر اسلام هست که متخلفین را کاری به کارشان ندارند؟
برداشت من از صحبت شما این هست که یعنی خط مشی اسلام این هست که اگر یک عده دزدی کردند به خاطر صلاح جامعه اسلامی کاری به این افراد نداشته باشیم.
اگر منظور شما این بود که باید بگویم خیر مطمئن باشید که نظر اسلام ابدا چنین چیزی نیست. شما در سیره رسول خدا و حضرت علی ( سلام خدا بر ایشان) چنین چیزی نمی بینید.
و اما اگر عده ای از افراد در این جامعه از بازجویی و مورد سوال واقع شدن مصونند به خاطر وابسته بودن به قدرت است و نه مصلحت اسلام.( حتی اگر عده ای بیایند و صریحاً بگویند به مصلحت اسلام نیست باز هم نمی توان این ادعا را به پای اسلام گذاشت چون این مطلب از زبان یک غیر معصوم بیان شده).
بنابراین چون اسم حکومت اسلامی است ما نمی توانیم هر اتفاقی درون مملکت افتاد یه جوری آن را به اسلام بچسبانیم و اسلام را متهم کنیم. با اینکه این مساله خیلی بدیهی هست اما متاسفانه من در جامعه خیلی با این طرز تفکر روبه رو می شوم. مثلا افرادی را می شناسم که به خاطر این بی عدالتی ها و دزدی ها و رانت خواری ها و ... کلاً نماز را کنار گذاشته اند یا کلا اعتقاداتشان سست شده است.
بگذریم...
از حرف تا عمل بسیار فاصله است. حکومت اسلامی که تماما رنگ و بوی اسلام بدهد فقط در زمان امام عصر محقق خواهد شد و الان فقط به سمتش حرکت می کنیم( اگر واقعا حرکت کنیم) و کسی هم نمی تواند ادعا کند که مملکت تمام و کمال طبق اسلام اداره می شود. بله روحانیت لباس اسلام را به تن دارد و حواسش هم باید خیلی جمع باشد چون در معرض دید است در معرض قضاوت است. اما مردم هم خودشان کمی باید فکر کنند روحانیت، "اصل دین" و جزو "اعتقادات دینی" نیست که اگر خطایی کرد خود دین زیر سوال برود.

شما و دیگر دوستان این همه مثال از بی عدالتی و ... زدید آیا نیاز هست دوباره من هم همان ها را تکرار کنم؟ همه این مثال ها نشان دهنده این هست که هنوز با اسلام واقعی خیلی فاصله داریم هر چند شما سرکارخانم فرشته این مثال ها را به پای اسلام می نویسید.
و دقیقا نقطه اختلاف نظر من و شما در همینجاست.

سلام ...
ببینید برای پاسخ دادن به صحبت شما کلامم رو با یکی از صحبتهای آقای حسن عباسی آغاز میکنم ...

ایشون پیشترها سخنرانی داشتند و در درون سخنرانیشون به این اشاره می کنند که یکی از طلبه ها براش در خارج از کشور ( فکر میکنم نروژ بود ) کاری پیش میاد و میره خارج از کشور ؛ سپس این طلبه دیگه به ایران بر نمیگرده و میگه 6 سال زندگی ام در درون حوزه تلف شد ؛ و ادعا میکنه اسلام واقعی داره در درون نروژ پیاده میشه ؛ و آقای حسن عباسی مثله همیشه با همون لحن زیبا و پرقدرتشون شروع به توپیدن اون طلبه میکنند و به اون طلبه میگن که همون نروژ بیشتر از 60 درصد آدمهاش طبق آمار خودشون حرومزاده هستند و ...

ببینیم چه اتفاقی افتاده و مساله رو تحلیل کنیم ...

1. یک طلبه میره در درون کشوری مانند نروژ ... میبینه مردم به هم دروغ نمیگن ... با هم خوب هستند ... دزدی و فساد و کلاه برداری کم هست ( داره نتیجه رو میبینه ) ؛ و سپس ادعا میکنه که اسلام واقعی داره در درون نروژ پیاده میشه ....

2. شخصی مانند آقای حسن عباسی دقیقا میدونه اسلام یعنی چی ... اسلام یک سری باید و نباید داره و جامعه ای رو بهش جامعه اسلامی میگن که اون بایدها و نباید ها در درونش اجرا بشه ؛( داره دستور العمل های اجرایی رو میبینه ) به عنوان مثال کشور ما یک کشور اسلامی هست .

اشتباه اون طلبه چی بوده ...
اون طلبه در درون ذهن خودش یک جامعه آری از فساد و خشم و دزدی و ... تعریف کرده و چون رفته در درون نروژ و دیده که این کشور شاخصه های بهتری داره ؛ گفته نروژ اسلامی تر هست ...

ولی کدومشون راست میگن ...

ما برای پیاده سازی یک جامعه اسلامی یک سری باید و نباید داریم ... اجازه بدید به چند تا از اون بایدها و نبایدها اشاره کنم .

1. وقتی شما شوهر کنین ؛ و خدایی نکرده شما 45 سالتون باشه و شوهر شما 52 سالش باشه و شوهر شما فوت بشه ؛ طبق قوانین اسلامی ؛ یک هشتم فضایی به شما میرسه ؛ دو تا پسر میبره ؛ یکی دختر میبره ؛ یعنی چی ؛ یعنی شما 45 سالتون هست و مثلا شوهرتون یک خونه و 100 میلیون تومن پول و مقداری اسباب و اثاثیه خونه گذاشته ؛ اسلام میگه از اون چیزهایی که حجم میبره و در درون فضای خونه قرار میگیره ... خانوم میتونه یک هشتم ارث ببره ؛ یعنی شما نه از ارزش زمین ؛ نه از درون حساب بانگی ارث نمیبرید ؛ تنها یک هشتمی که حجمی هستند ارث میبرید ؛ مثل از گوسفند و شترها و مبل و تلویزیونی که در درون خونه هست یک هشتمش مال شما میشه ؛ البته دیدن خیلی اوضاع خراب میشه و صدای خیلی ها در میاد برای همین قید فضایی مساله رو برداشتن ( چون اسلام در خطر می افتاد ) و خانم ها همکنون یک هشتم از کل دارایی شوهر رو ارث میبرند ؛ چرا ؛ چون اسلام دوست داره که یک خانوم مثلا 45 ساله دچار فساد نشه ؛ به هر حال بره صیغه بشه و ....

خوب این یکی از دستورات اسلام بود ؛ من وقتی تحقیق کردم فهمیدم که دین اسلام تنها حق و حقوقی که برای خانوم مجاز شمرده به غیر از ارث و میراث ؛ مساله مهریه هست ؛ یعنی قبل از اینکه بخواد ارث و میراث تقسیم بشه مهریه رو پرداخت میکنند ؛

ببینید ....
از نظر من هم مهریه غلط و اشتباه هست و هم این حق و حقوق یک هشتم فضایی .

سیستم درستی برای تعیین حق و حقوق یک خانوم تعیین نشده ؛ شما فردا برات خواستگار میاد .... چقدر میخوای مهریه تعیین کنی ... چرا !!!

یا مسایل مالی دیگه ...
ببینید جامعه اسلامی جامعه ای هست که این مسایل داره در درونش رعایت میشه ...
خوب اگر میتونید جامعه ای رو درست کنین که در درونش از این جور قوانین باشه و شما بتونید عدالت رو ببینید ... راست گویی رو ببیینید .... بسم الله

اینی که کشوری مانند نروژ رو شخصی اسلامی میبینه ... به این خاطر هستش که در درونش داره عدالت در ماکزیم خودش اجرا میشه ... اونم نه با رعایت قوانین اسلامی مانند ارث اسلامی و مهریه اسلامی و ....

خیلی ها رو هم شما شنیدین و هم من شنیدم که کارشون کاسبی هست . و از مهریه دارن پول در میارند
خیلی از مردها رو هم دیدیم که مهریه رو ندادند و عملا یک خانوم هیچ حق و حقوقی از یک زندگی دو نفره نداشته و مثله یک کلفت از خونه انداختنش بیرون .

خوب چی کار کنیم .
آمپور عدالت اسلامی داریم که به مردم بزنیم و مردم با هم مدارا کنند ؛ یا اینکه میبایست سیستمی قویتر میداشتیم تا مردم عادل تر و مهربان تر میشدند .

اینی که شما میگید این جامعه اسلامی نیست چون عدالت اجتماعی در درونش برقرار نیست ... برای من قابل قبول نیست .... اجرای قوانینی اسلامی ما رو دقیقا به همین جا رسونده ... و دقیقا مطلوب اسلام همین هست ...

اینی هم که در درون کشورهایی مانند نروژ زندانها رو دارند جمع میکنند و دارن باشگاه میکننش هم به خاطر قوانین خوبی هستش که دارند ....

بنابراین نمیتونین بگین هم خر رو میخواین و هم خرما رو ....
به قول انگلیسی ها نمیتونین بگین که هم کیک رو میخواین خورده باشید و هم کیک رو داشته باشیدش ....

یکیش ...
یا جامعه اسلامی ... با قوانین اسلامی ... ( که دقیقا مصداق کشور خودمون هست )
یا جامعه ای با قوانین پیشترفته بشری ... ( مثله کشورهایی مانند انگلیس و نروژ و .... )

یکیشون ....

اگر هم فکر میکنید که میتونید هر دوشون رو داشته باشید ؛ هم قوانینی که به این فرم و ظاهر هستند و هم عدالت و بهروزی و خوشبختی رو داشته باشید ... بگید راه حلش چی هست ....

سیستم برای یک جامعه و همه انسانها طراحی شده .... نه برای یک سری فرشته و عارف و زاهد ...
سیستم میاد و در درون یک جامعه ای که هم در درونش دزد ؛ قاتل ؛ کلاه بردار ؛ دکتر ؛ مهندس ؛ هست نصب میشه و جواب میده ...

این جواب رو نمیتونم ازتون بپذیرم که اگر انسانها همشون خوب باشند قوانین اسلامی هم خوب جواب میده ....
اگر همه خوب باشند ما اصلا نیاز به قانون نداریم .

صائب تبریزی;1021390 نوشت:
چطور می توان دستاوردهای 40 سال قبل پهلوی را با دستاوردهای اکنون مقایسه کرد؟ از کجا بفهمیم که اگر پهلوی مانده بود ، الان از این پیشرفته تر نبودیم؟ تئوری وارد صنعت نمیشد؟ اساسا پیشرفتهای اقتصادی و صنعتی در زمان پهلوی از 1310 تا 1357چه بوده؟ آیا پهلوی از همه ظرفیتهای موجود در ایران استفاده کرده؟ چه کارهایی باید انجام می داده که نداده؟

چند راه وجود دارد:

اول: شناخت دقیق حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی
عدم استقلال، وابستگی سیاسی و علمی به غرب، نقش مردم در حوادث کشور و مانند آن از اموری است که درک تفاوت دو حکومت در این امور با اندکی شناخت از دوحکومت روشن میشود. به عنوان مثال مقایسه نگرش اسلام و لیبرالیسم:
توسعه از نگاه لیبرالیسم بر عدالت اجتماعی اولویت دارد اما از نظر اسلام عدالت اولویت دارد، من به یک مورد اشاره می کنم تا روشن شود، شاه به جای ساخت ورزشگاه در مناطق مختلف ترجیح میدهد یکی بسازد اما بزرگترین باشد، اما جمهوری اسلامی میلیون ها ظرفیت ورزشگاهی در شهرهای مختلف ساخته است.
طبیعتا با شناخت این دو حکومت می توان فهمید که اگر حکومت پهلوی ادامه می یافت ما به مقام اول برق رسانی به روستاها نمی رسیدیم.
در این خصوص مطلب زیاد است می توانید مثلا در 20 ماه اول انقلاب به اندازه تمام 53 سال حکومت پهلوی به روستاها خدمت شد؛ این را ما نمی گوییم، عبدالمجید مجیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه پهلوی از سال های 51 تا 56 در کتاب خاطراتش می گوید.

دوم: نگاه رتبه ای به جای آماری

راه دیگر این است که ما به جای این که نموداری به مسائل نگاه کنیم، جایگاه و رتبه حکومت پهلوی در جهان را با جایگاه انقلاب اسلامی در جهان مقایسه کنیم، مثل همان عکسی که به نقل از موسسه گلوبال در تاپیک ارسال کردم. اینجا بحث رقابت ایران با دنیاست که نشان میدهد ایران چقدر بالا آمده است.
مثلا می گوید ایران در انرژی هسته ای از رتبه 77 دنیا، به رتبه 11 دنیا رسیده است، یا در حوزه بیوشیمی از رتبه 52 جهان در حکومت پهلوی به رتبه 17 در جهان رسیده است. این رقابت با دنیاست، نه حکومت پهلوی!(دقت کنید)

سوم: سنجش میزان رشد در آمارهای نموداری

راه دیگر این است که اگر می خواهیم نموداری به مسائل نگاه کنیم مثلا از ده سال قبل نگاه کنیم ببینیم از سال مثلا 67 نمودار رشد به همان صورت پیشرفته است، یا رشد صعودی به خود گرفته است؟
در حالی که جز برخی از نمودارها، بقیه کثل ارتقاء رشد علمی و همچنین خدمت رسانی و مانند ن رشد تصاعدی داشته است که به چند نمونه اشاره کردم.

چهارم: مراجعه به سخنان اندیشمندان در این حوزه به جای فضای مجازی و رسانه های معاند

این خیلی مهم است که انسان اگر می خواهد از جایگاه دو حکومت آگاه شود، برای شنخت به منابع معتبر مراجعه کند، مثلا من اگر می خواهم در مورد مقایسه تأثیرگذاری دو حکومت بر دین تحقیق کنم از ظاهرگرایی پرهیز کرده و صرفا بی حجابی و فساد در لایه های زیرین جامعه را که در زمان شاه هم علنی بوده و هم بیشتر بوده مقایسه نکند، بلکه چندین برابری شدن زیارت ها و اعتکاف ها و شب زنده داری ها را هم ببیند.

یا اینکه به اندیشمندان متخصص در این حوزه مراجعه کند، مثلا ما در جامعه شناسی بالاتر از گیدنز که نداریم؟
آنتوني گيدنز در مورد نقش انقلاب ایران بر دین گرایی مردم دنیا چنین مي نويسد: «در گذشته سه غول فكري جامعه شناسي يعني ماركس، دوركيم و ماكس وبر با كم و بيش اختلافاتي فرايند عمومي جهاني را به سمت سكولاريزاسيون و به حاشيه رفتن دين مي ديدند؛ ولي از آغاز دهه هشتاد و با انقلاب اسلامي ايران، شاهد تحقق عكس اين قضيه هستيم؛ يعني فرايند عمومي جهان روند معكوسي را آغاز و به سمت ديني شدن پيش مي رود...»(آنتونی گیدنز، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری، ص 75)
یا اینکه 50 میلیون به واسطه جامعة المصطفی و تاسیس حوزه های بین المللی مسلمان شده اند. خب آیا اگر شاه بود باز هم چنین بود؟

برای آگاهی از سخنان اندیشمندان بزرگ غرب در خصوص انقلاب اسلامی به کتاب عصر امام خمینی(ره)، نوشته میراحمدرضا حاجتی مراجعه کنید.

پنجم: مقایسه در شرایط برابر
نکته مهم دیگر این است مقایسه باید با شرایط باشد، شاه حتی تتوان ایستادگی در برابر اخم غرب را نداشت چه برسد به جنگ و تحریم! جلسه بی خبرانه سران متفین در ایران، کنار گذاشت و تبعید رضا خان، کودتا بر علیه مصدق و... نشان دهنده ای وابستگی است.
اکنون باید دید حتی در یک فرض عجیب، اگر فرض کنیم حکومت پهلوی اگر ادامه می یافت به این جایگاه های امروز می رسید، آیا اگر 8 سال آن را با دنیا می جنگید؟ اگر تمام عمرش را در تحریم های کمر شکن و به قولشان بی سابقه به سر می برد؟ اگر این هجمه عظیم رسانه ای بر علیه او بود چطور؟
شاه در حالی چنین دستاوردهای ضعیفی داشت که آمریکا تمام قد پشت او بود، اما ایران در حالی به این دستاوردها رسیده است که آمریکا تمام قد بر علیه اوست.

من صادقانه آنچه را که باید عرض می کردم را عرض کردم، از دوستان هم خواهش می کنم صادقانه قضاوت کنند، ممنونم

فرشته برمیگردد;1021412 نوشت:
اینی هم که در درون کشورهایی مانند نروژ زندانها رو دارند جمع میکنند و دارن باشگاه میکننش هم به خاطر قوانین خوبی هستش که دارند ....

و بخشیش هم به خاطر رفاهه.
اگر شما بخشهای پولدار نشین شمال تهران رو ببینید، مردمش خیلی بافرهنگ و خوب برخورد می کنند، اما دلیلش این نیست که قوانینی متفاوتی در اونجا اجرا میشه.

مسلم;1021416 نوشت:
اگر حکومت پهلوی ادامه می یافت ما به مقام اول برق رسانی به روستاها نمی رسیدیم.

طبق آمار، اکثر کشورهای دنیا دسترسی 100 درصد به برق در مناطق روستایی رو دارند به جز یه سری کشورهای داغون. پس دسترسی 100 درصد به برق به معنی رتبه اول بودن نیست.
https://data.worldbank.org/indicator/eg.elc.accs.ru.zs?year_high_desc=false

مسلم;1021416 نوشت:
راه دیگر این است که ما به جای این که نموداری به مسائل نگاه کنیم، جایگاه و رتبه حکومت پهلوی در جهان را با جایگاه انقلاب اسلامی در جهان مقایسه کنیم

مشکل از نموداری بودن اطلاعات نیست، بلکه شاخصهای متفاوت وجود داره. مثلاً از نظر تعداد مقالات منتشر شده، رتبه ایران بالاتر رفته اما از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه ایران افت کرده.

صائب تبریزی;1021207 نوشت:
اقای محترم اولا اون کسی که بر علیه خودش در دوران پهلوی اعتراف کرده، فرار کرده و رفته. اگر میخواست بعد از انقلاب با خوبی و خوشی و آرامش در این کشور زندگی کند که هرگز اعتراف نمیکرد. دست کسی بهش نمیرسه که کتاب نوشته و منتشر کرده. یا کتاب بعد از مرگش منتشر شده.
دوما چون کسی در صدا و سیما علیه بی عدالتی ها و بی لیاقتی ها و ظلم ها (بر خلاف تصور شما ، نه نظام ) صحبت نمیکنه ، یعنی اینکه شجاعتش رو نداره چون میدونه میان میکنن تو گونی میبرنش. خدا شاهده که اگر خدای نکرده این نظام عوض بشه اونوقت چند نفر انقلابی مثل زاهدی و .... که از ایران فرار میکنن کتاب خاطراتشون منتشر میشه.

اینجا الآن یک آقازاده بلند شود بگوید که من اینقدر دزدی کردم و فلانی به من گفت فلان‌کار خلاف را بکنم و امثال آن، خودش و آن فلانی را اگر جرمش اثبات بشود می‌کنند تو گونی، و البته ان‌شاء‌الله که همانطور که شما فرمودید این کار را بکنند ... این کار را می‌کنند چون آن‌ها مرتکب خلاف شده‌اند، ولی مگر اگر زمان پهلوی‌ها شاه مملکت یا منتسبین به او چنین کاری می‌کردند جرم بود؟ آیا با پول بیت‌المال برای خودشان این طرف و آن طرف ایران کاخ می‌ساختند جرم تلقّی می‌شد؟ ... الآن جرم است ... حالا زد و بند می‌کنند از قانون فرار می‌کنند به کنار، آن موقع اصلاً جرم نبود، بعد یکی بیاید بگوید الآن بدتر است ...
بحث حقوق‌نجومی‌بگیرها بد بود برای کسانی که مرتکب این کار می‌شدند، حقوق می‌گرفتند یا می‌دادند، حق‌مأموریت و حق‌جلسه‌های آن‌چنانی ردّ و بدل می‌کردند، ناهار کاری و شام‌های کاری و صبحانه‌های کاری آنچنانی داشتند، پاداش‌های آخر سال آنچنانی داشتند ... تا آن موقع آن‌ها آدم‌هایی عوضی بودند که قوانین را دور می‌زدند و کارشان جرم نبود چون خلاف قانون نبود، بی‌آبرویی برای نظام وقتی پیش آمد که یک عده از مسؤولین گفتند که اصلاً اشکالی ندارد و ما قانونی‌اش می‌کنیم ...
اینکه الآن کسی جرأت ندارد بگوید من چنین کردم و چنان کردم که خوبه ... فکر کردم می‌خواهید بگویید که چون آزادی بیان نداریم دزدها به دزدی‌هایشان و کلاهبرداران به کلاهبرداری‌هایشان و رانت‌خواران به رانت‌خواری‌هایشان و مافیا به خانواده‌بازی‌هایشان و مفسدین به فسادهایشان اعتراف نمی‌کنند، خواستم جلوی سوء‌تفاهم برای دیگران را گرفته باشم ...

momi14;1021247 نوشت:
سلام
...
من از تاپیک های قبلی گفته بودم قضیه با بحث کردن حل نمیشه

سلام،
قضیه‌ی مشکلات مملکت که برادر معلومه با بحث کردن با ما حل نمی‌شه، اگر می‌خواهید با بحث کردن مشکلات را حل کنید بروید با مسؤولین کشور چت کنید نه ما که خودمان می‌خواهیم کاری کنیم ولی برد اثرگذاری‌امان تا جلوی دماغمان هست ...
ما اینجا داریم بحث می‌کنیم که با همدیگه مشکلات را شناسایی کنیم، سوء تفاهمات را به حداقل برسانیم و اگر می‌شود راهکار عملی از آن بیرون داد هم سعی کنیم به اندازه‌ی وسع خودمان یک کاری کرده باشیم
momi14;1021247 نوشت:
قضیه فقط با زورآزمایی حل خواهد شد، حالا هر کی زورش بیشتر بود. دیر یا زود این اتفاق میفته.

منظورتان از زورآزمایی چیه؟ بشارت جنگ داخلی را می‌دهید؟
اینجا فضای بحث دینی است، شما تو چه فضایی دارید جلو می‌روید؟
momi14;1021247 نوشت:
شما به عنوان استارتر، جو فکری قبل از ایجاد تاپیک رو با الان مقایسه کنید. پیشرفت داشتیم یا پسرفت؟

پسرفتی اگر باشد سر احساساتی شدن یک عده و گذشتن از مرز نزاکت و ادب برخی از کاربران است ...
momi14;1021247 نوشت:
مشخصه که بر شدت عصبانیت اضافه شده، در آینده هم اضافه تر خواهد شد. پس به وعده ی من اطمینان داشته باشید. دیر یا زود اصحاب فکری متفاوت رو در روی هم قرار خواهند گرفت. حالا دیگه به خودتون بستگی داره کیو برنده بدونید.

شبیه پیامبران از آینده صحبت می‌کنید ...
برنده کسیه که با خدا باشه، حتیٰ اگر یک نفر باشه و زیر چکمه‌ی ۸۰ میلیون دیگه له بشه ...
momi14;1021247 نوشت:
ولی من میگم نسل جدید که همون دهه هشتادیا و دهه نودی ها هستند پیروز خواهند بود.
چون نسل قدیم نمیتونن حرفشون رو با نسل جدید ها یکی کنند و همیشه این جدیدها هستند که باقی میمونن.

استدلالتان منطقی بود، من هم با شما موافقم که برنده همان نسل جدید باشند، چون به طور آماری نسل قدیم را ملک‌الموت زودتر قبض روح خواهد کرد ... فقط مشکل اینجاست که نسل جدید لزوماً خیلی هم هم‌آوای با شما نیستند ... همه جور آدمی درشون هست همانطور که در همان دهه‌ی ۵۰ که انقلاب شد و دهه‌ی ۶۰ که جنگ شد همه جور آدمی تو این مملکت بود ... اگر فکر می‌کنید در زمان جنگ کل کشور تعطیل بود و همه در صف جبهه بودند اشتباه می‌کنید، همان موقعی که مردمی به جنگ می‌رفتند و برای رفتن به جبهه کارهای عجیب و غریب می‌کردند، همان موقع هم یک عده بودند که مثل الآن داشتند سر دیگران کلاه می‌گذاشتند و ریا می‌کردند و منافق بودند و جانماز آب می‌کشیدند و غیره و غیره ...
momi14;1021247 نوشت:
شما به پست کارشناس که بعد از همین پست شما ارسال شده دقت کنید. کاملا مشخصه اصلا متوجه نیستند ما چی میگیم. کلا تو یه فاز دیگه ن. از مهاجرانی میگن، از سردار سلیمانی با اون سوتی خفن و ضایعش سر پوشک سربازای آمریکایی میگن.

شوخی شما با سردار سلیمانی نشان می‌دهد که واقعاً فاز شما و فاز کارشناس محترم و ما یکی نیست ... مگر اینکه نولمان یکی باشد، ما به همان هم دل خوش می‌کنیم
momi14;1021247 نوشت:

من که تائیدیه ی مبارزه ی حساب شده رو قبلا از خودشون گرفتم.

از مرجع تقلیدتان بگیرید، ایشان چه کاره هستند ... سر پل صراط می‌گویند چرا مبارزه کردید می‌گویید جناب مسلم اجازه داد، می‌گویند که جناب مسلم کیست اسمش هیچ جا ثبت شده، بعد تازه شما یادتان می‌افته که مسلم نام کاربری ایشان است و حتیٰ اسم ایشان را هم نمی‌دانید چیست که بخواهید آدرسی چیزی بدهید که شاید بیایند جلو دفاع کنند که بله من گفتم به این دلایل ...
momi14;1021247 نوشت:
به کاربرای منتقد هم توصیه میکنم به کلنجار رفتن ادامه ندن. ما اگه به چیزی منتقد هستیم، باید یاد بگیریم چطور افکارمون یکی بشه. این پراکندگی موجود به نفع طرف مقابله.
به طرف مقابلتون نگاه کنید. در رد انتقادات کاملا با هم متحد و هماهنگند. ما هم که مشغول کندن موهامون!!
شما یا بهتر بگم ما بجای خسته کردن خودمون، باید یاد بگیریم حرف هامون رو یکی کنیم.

رسماً مبارزه را شروع کرده‌اید ... سنگربندی هم که دارید می‌کنید ... ما شاء الله طیف گسترده‌ای از افکار منتقد و مخالف نظام تا مخالف احکام دین و غیره را هم دارید می‌برید زیر یک پرچم ...
خدا کنه آدم اتوبوس رو اشتباهی سوار نشه که به مقصد برسه، حالا دست و پایش هم در طول مسیر شکست لااقل به مقصد رسیده ...
momi14;1021247 نوشت:
اینجا ادعای آزادی بیان داره دیگه. محیط علمی و از اینجور ادعاها.

لااقل اینقدر انصاف داشتید که نگید ادعای آزادی بیان رو داره، دیگه چی می‌خواستید و می‌خواستند بگویند که نگفتید و نگفتند؟
momi14;1021247 نوشت:
من الان چهار پنج روزی هست دارم سعی میکنم یه تاپیک در این زمینه بزنم. فعلا موفق نشدم.
ان شاءالله اگه به حول و قوه ی الهی تونستم بالاخره بر موانع غلبه کنم! و این تاپیک رو استارتر بزنم، اونجا مسیر دیگه ای رو در پیش خواهیم گرفت.

ان شاء الله مسیر دیگرتان درگیری مسلحانه نباشه ... من ترجیح می‌دهد به دست آمریکا و اسرائیل کشته بشوم تا به دست شما

Ali407;1021286 نوشت:
بر علیه کشورهای پیشرو در جهان هم فتنه هست پس چرا اونها خیلی صدمه نمیبینن ؟ همچین میگی فتنه های خارجی انگار باید عالم و آدم ساکت بنشینند تا نظام بتواند کار خودش را بکند
مرد مومن برای گوشی و لپ تاپ هم ویروس وجود داره چه برسه به نظام ها

سلام،
اگر ممکنه چند تا از این فتنه‌هایی که می‌فرمایید را علیه آمریکا و انگلستان بیان بفرمایید

مثلاً آمریکا از فتنه‌ی نفوذ کومونیسم ترسید مردم خودش را با اشاعه‌ی این ترس فریب‌کارانه قانع کرد و حمله کرد به ویتنام ... بعد گفتند این ترس از اساس دروغ بوده یا لااقل آنطور که می‌گفتند نبوده
مثلاً آمریکا می‌خواست در جنگ جهانی دوم بی‌طرف باشد ولی ژاپن حمله کرد به بند پرل‌هارپر هاوایی و آمریکا بهانه‌ی کافی را پیدا کرد که وارد جنگ شود و دو تا بمب بیاندازد به سر خانواده‌ی کسانی که بهش حمله کرده بودند ... البته بعدها برخی گفتند شاید ژاپن اصلاً حمله هم نکرده بود ...
مثلاً آمریکا دچار فتنه‌ی القاعده شد که برجهای دو قلویش در نیویورک را با هواپیما زدند، بعد هم دیگر بهانه‌ی کافی برای راه انداختن جنگ‌های صلیبی را پیدا کرد، بعد زد افغانستان را ناکار کرد و چندین برابر کسانی که در ۱۱ سپتامبر کشته شدند را از غیرنظامیان کشت ... حالا اسنادی رو شده که انگار کار اصلی زیر سر عربستان بوده، از همان اول هم می‌گفتند ظاهراً اسرائيل در قضیه درگیر است، ولی غرامت جان‌دادگان را همچنان می‌خواهند از ایران بگیرند ... طفلک آمریکا که ایران نمی‌گذارد راحت زندگی خودشان را بکنند ...
یا بعد فتنه‌ی صدام ظهور کرد که آمریکا و انگلیس گفتند ما می‌دانیم او سلاح‌های خطرناکی دارد و چون دیوانه است معلوم نیست چه کند و حالا برویم سراغ صدام و بعد معلوم شد که این ادعا دروغ بوده و باز هم با فریب افکار عمومی آمریکا وارد جنگی دیگر شده است و باز هم تا توانستند آدم کشتند ...
بعد هم فتنه‌ی داعش را که خودشان درست کردند گرفتارش شدند و مدام برای از بین بردن داعش به ایشان سلاح رساندند چون شنیده بودند آن‌ها اهل کشتن خودشان هستند که زودتر به خدمت رسول‌الله‌صلی‌الله‌علیه‌واله شرفیاب شوند، اما حواسشان نبود که خودکشی آن‌ها اگر خودکشی می‌کردند هم به صورت انتحاری بوده که یک عده‌ی دیگر را هم این وسط می‌کشند و خلاصه تنها‌تنها دوست ندارند بمیرند ...
بعد هم که بندگان خدا از فتنه‌ی محور شرارت خلاصی ندارند، یعنی اینها می‌خواهند زندگی خودشان را بکنند ولی ایران و کره‌ی شمالی نمی‌گذارند که ...
یعنی ایران یک حزب‌الله‌لبنان و حماس در غزه و حوثی‌ها در یمن را علم کرده است و آن‌ها را شارژ روحی و تسلیحاتی می‌کند و دیگر نمی‌گذارد آمریکا بتواند با خیال راحت به مردم خودش برسد، همه‌اش نگران دوست و برادرش اسرائيل است، هر روز و شب از خودشان می‌پرسند ایا امروز حال اسرائيل خوب است؟ نتانیاهو نگرانی‌هایش کمتر شده است؟ غذا دارند که بخورند؟ کودکانشان مدرسه می‌توانند بروند؟ از دست حامیان شرارت امنیت دارند؟ فلسطینی‌ها امروز چقدر از خانه‌های دوستان آن‌ها را خراب کردند و آن‌ها از خانه‌های آبا و اجدادی خودشان آواره شدند؟

فتنه‌ی اقتصادی چین و فتنه‌ی گردن‌کلفتی روسیه هم البته کار را بر ایشان سخت کرده است، چون اگر این دو کشور عوضی نبودند آن‌ها تقریباً بدون مزاحم هم کاری که می‌خواستند را می‌توانستند انجام بدهند ولی الآن نمی‌توانند ... واقعاً که بخواهند به مردمشان و به کشورشان برسند را این فتنه‌گرها نمی‌گذارند ...

فتنه‌ی دیگری هم به ذهن شما می‌آید که نگفته باشم؟

Ali407;1021286 نوشت:
مرد مومن برای گوشی و لپ تاپ هم ویروس وجود داره چه برسه به نظام ها

اگر کار یک عده این است که ویروس بنویسند، یا باید تمام کار ما این باشد که با ویروس‌ها مقابله کنیم، و یا اینکه باید برویم ویروس‌نویس‌ها را ادب کنیم ... استکبارستیزی و تلاش برای نابودی اسرائیل می‌شود مقابله با ویروس‌نویس، و زمان و پول و انرژی زیادی هم دارد صرف خنثیٰ کردن ویروس‌هایی که آن‌ها می‌دهند این طرف بشود ... و احتمالاً تعجب نمی‌کنید اگر بی‌شرمانه بگویم که همین الآن در این تاپیک هم وقت و هزینه دارد صرف همین کار می‌شود ... مگرنه اگر بحث صرفاً روی انتقادهای سازنده و منصفانه بود ما گوی سبقت را از خیلی از منتقدین دیگر ربوده بودیم، ان شاء الله

صائب تبریزی;1021330 نوشت:
آقایان حاضر در این تاپیک که گاها چراغ خاموش هم تردد می نمایند، بفرمایند که در طی زندگی خود چند نفر را دیده اند که قبل ازرفتن به خدمت سربازی لب به هیچ چیز نمیزدند اما بعد از برگشتن از خدمت مقدس و دوسال در آغوش تربیتی اسلام بودن سیگاری یا معتاد یا مشروب خور یا ... شده اند؟ من خودم خانم هستم و کم ندیده ام اما احتمال میدهم شما که بین 25 تا 40 سال سن دارید زیاد دیده باشید.

خدا شاهده که من یک نفر را هم ندیده‌ام که اینطور که می‌گید بشود ... نمی‌گم دروغ می‌گویید یا نیست ولی بعید می‌دانم اینقدر که می‌فرمایید هم فراگیر باشه
momi14;1021331 نوشت:
ولی اعتیاد و مشروب قسمت قشنگشه تازه.
اگه بخوام شرح بدم اون تو چه خبره، جناب مسلم میاد میگه: سعی داری با به کار بردن این جملات احساسات رو تحریک کنی تا منطق رو لگد مال کرده باشی و ..
کلمه "فاجعه" به اندازه کافی نمیتونه حق مطلب رو ادا کنه. باید کلمه ی جدیدی واسش ساخته بشه..

چند سال پیش در همین سایت بحثی را داشتیم که چه کار کنیم بچه‌هایمان مدرسه نروند، چون آن گروهی که بودیم فکر می‌کردیم که بچه‌هایمان اگر مدرسه نروند و با این سیستم آموزش و پرورش و با این مدرسه‌هایمان بزرگ نشوند امید بیشتری به کارایی در زندگی و رستگاری در آخرت و انسان باقی ماندن برای ان‌ها خواهد بود ... راه‌هایی هم پیدا کردیم که بگذریم ... ولی با اینکه همه‌ی ما از فسادهای داخل خیلی از مدارس خبر داریم، و آن‌جا هم بحث به اعتیاد و مشروب ختم نمی‌شود، ولی این هم دیگر جسارتاً خیلی بزرگ‌نمایی است که بگوییم مدرسه روی‌هم‌رفته آنطوری است که شما در مورد سربازی می‌گویید، اینکه انگار کلاً احتمال سالم بیرون آمدن از آن خیلی کم باشد و مثلاً جناب momi14 جزء معدود انسان‌هایی هستند که در آن محیط سالم باقی ماندند ...
در صدر اسلام جزء شروط قراردادی که بین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و مشرکان مکه حدوداً یک سال قبل از فتح مکه وضع گردید این بود که اگر از مکه کسی مسلمان شد و پیش رسول خدا رفت، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله او را به سوی مشرکان بازگردانند تا در همان محیط مکه باقی بماند ... و جالب است که یکی از دلایلی که در فتح مکه دستور عفو عمومی صادر شد و مردم آزاد شدند این بود که خداوند می‌فرماید چون بین ایشان مسلمانانی بودند که ایمان خودشان را مخفی کرده بودند یا به هر حال سپاه اسلام ایشان را نمی‌شناخت و ممکن بود اگر جنگ بشود آن‌ها را هم بکشند ...
momi14;1021331 نوشت:
سربازی از اون چیزهاست که اگه قرار باشه بدون لجبازی و تعصب بهش نگاه کنیم، به اندازه کافی برای زیر سوال بردن چپ و راست و بالا و پایین نظام کفایت میکنه.

کاملاً با شما مخالفم ... مثل سربازی در این کشور نقص زیاد وجود دارد ... مسؤولین هم مقصرند ... و باید کاری کرد ... اما اینکه اصل و فرع نظام با همین یک موضوع و یا حتیٰ با تمام آن نواقص روی هم زیر سؤال برود این درست نیست ...
چون هر تغییری که بخواهد در کشور صورت بگیرد باید مطابق با آرمان یا آرمان‌هایی صورت بگیرد و آرمان جمهوری اسلامی هنوز آرمان بسیار بلندی است و در نتیجه هر تلاشی بخواهد صورت بگیرد همچنان منطقی است که در ذیل همین آرمان انجام بگیرد ... به همین خاطر هم اصل نظام با این نواقص زیر سؤال نمی‌رود، علاوه بر اینکه در برخی از آرمان‌های نظام هم دست‌آوردهای قابل قبولی به دست آمده است، مثل همینکه ما الآن برای استکبار خون‌آشام جهانی یک مانع و مزاحم محسوب می‌شویم و نمی‌گذاریم راحت هر غلطی که خواستند را انجام بدهند ... کسی این کار را دارد می‌کند که تا قبل از انقلاب رام ایشان بوده است و یک نیروی جزء برای ایشان بوده است، ولی الآن خواب راحت برایشان نگذاشته‌ایم، هر روز دارند مانور می‌دهند که امروز چه فشاری بهشان بیاوریم که شاید تسلیم شوند و دست از مقاومت بردارند، ما خسته شده‌ایم ولی ظاهراً آن‌ها بیشتر خسته شده‌اند، گاهی هم دیگر دیوانه‌وار عمل می‌کنند که ان شاء الله خبر از ناامیدشدنشان از پیروزی کوتاه‌مدت یا حتیٰ میان‌مدت بدهد ...
momi14;1021334 نوشت:
منتها الان ما تو اسک دین هستیم. اسکدین کارشناسان محترمش حوزوی هستند. حوزوی ها هم که ...

حوزوی‌ها چه؟ ... خوب حرفتان را کامل بزنید، تعارف دارید؟ حیاء مانع می‌شود؟ برادر حرفتان را بزنید، هر چه بگویید شاید بهتر باشد از اینکه در چنین جوّ خفنی که گاهی با حرف‌هایتان درست می‌کنید پایان حرف‌هایتان را باز بگذارید تا مخاطب فکر کند دیگر چه می‌خواستید بگویید که نگفتید ...
روحانیت چه؟ شما چند تا روحانی و حوزوی را می‌شناسید؟ چند حوزوی و روحانی را در طول عمرتان در مسؤولیت‌های مختلف دیده‌اید؟ سرجمع از ۱۰۰۰ نفر بیشتر هستند؟ نهایت ۵۰۰ نفر سیاسی دیده باشید که ندیدید ... چرا جو می‌دهید؟ در روحانیت هم هر قشری پیدا می‌شود، مثل هر صنف دیگری، چرا جوسازی می‌کنید؟ یک چیزی می‌گویید بعد یک چیزی می‌گویم بعد ناراحت می‌شوید و به ناچار از سر بزرگواری‌اتان نادیده‌اش می‌گیرید ...
من روحانی نیستم ولی از دوستانم هستند کسانی که روحانی هم هستند، و خداییش آدم‌های زنده‌ای هستند، زنده هستند یعنی مثل من فقط اهل حرف زدن نیستند، دغدغه‌ی درست و حسابی دارند، همتشان هم درست و حسابی است، متکبر هم نیستند و متواضعند، آرام و متین و وزین ... حالا ۵۰ نفر روحانی دیده‌اید که چطور هستند ناگهان به همه توسعه می‌دهید؟

سید محمد جواد;1021359 نوشت:
با سلام
در زمینه پاراگراف دوم شما
ما هم از چین دستور میگیریم ،هم از روسیه کمونیستی ،

سلام،
مشتاقم اگر لطف کنید چند نمونه از این دستور گرفتن‌ها را بیاورید ...

اینکه بخاطر تحریم‌ها جنس آشغال چینی را به جای پول بهمان دادند منظورتان از دستور گرفتن است؟
از روسیه کجا دستور گرفتیم، اینکه نامردی کردند سر دادن S300 یا سر اتمام به موقع نیروگاه بوشهر و امثال آن‌ها؟

اینها می‌شود نامردی در قراردادهایی که با ایشان داشتیم ... دستور کی از ایشان گرفتیم؟
شاید بد نباشه نگاهی به این مقاله‌ی اجنبی (Iran's Unstoppable March Toward Dominance) بیاندازید که اشاره‌ای به تعاملات دیروز و امروز شوروی سابق و روسیه‌ی فعلی و ایران دارد، و اینکه ایران چطور خواب را بر غرب و کشورهای پادشاهی عرب سخت کرد و ایشان را به حمایت از صدام واداشت و به کارهای دیگری که در نهایت هم موفق نشدند و ننفوذ و قدرت ایران در منطقه بیشتر و بیشتر شد ...
اینکه شما اینطوری مقابل استقلال ما که در آن مقاله هم بیان شده است، بحث مطیع چین و روسیه بودن را مطرح می‌کنید جسارتاً من را ناخودآگاه یاد آن ۱۳ آبانی می‌اندازد که یک عده به جای مرگ بر آمریکا گفتند مرگ بر چین و روسیه، یعنی آمریکا تبرئه شد و حالا مرگ بر کسانی که لااقل در برخی از گردنه‌ها ولو برای حفظ منافع خودشان هم که بوده در کنار ایران مقابل آمریکا قرار گرفتند ... حالا منفعت چه کسی از مرگ بر چین و روسیه دنبال می‌شد، در آن روز خاص مرگ بر آمریکا گفتن، جسارتاً در حدّ پیدا کردن پرتقال فروش بر روی درخت پرتقال است ...

سید محمد جواد;1021359 نوشت:
البته که الان حجاب زورکی و اجباری را داریم و احتمالا افتخار است

اینکه واجب خدا را اجباری کنیم که ناگوار نیست ... اینکه حتی برای نامسلمان هم اجباری شود از نظر علوم اجتماعی چیز عجیبی نیست ...
اما اینکه این اجبار قانونی از چه راهی عملیاتی شود قابل بحث است، و به شدت قبول دارم که اشتباه در این زمینه زیاد بوده است ... گاهی حتیٰ خیلی خیلی هم زیاد ... و الآن هم که کلاً قضیه را ول کرده‌اند ... مدیریتشان در زمینه‌های فرهنگی دیمی شده است، هر وقت باران ببارد آبیاری داریم و اگر نبارد هم نداریم، مثل مردم که جو زده می‌شوند و با هر موجی به تکاپو می‌افتند ایشان هم کم‌وبیش همینطور عمل می‌کنند، مسؤولین ما وارداتی از مریخ نیستند، مثل خودمان هستند ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
میشود در زمینه میژان دزدی در حکومت اسلامی امام زمانی الان و‌پهلوی قیاس کنیم؟

اینکه با این همه کاستی امام زمان علیه‌السلام نگهدار این نظام باشند فرق دارد با اینکه الآن امام زمان علیه‌السلام عهده‌دار امور باشند ... که اگر بودند هم شاید با این مسؤولین دیگر وضع بهتر از این نمی‌شد ... بیخود نیست که حضرت منتظر ۳۱۳ نفر آدم حسابی هستند که زمین را از عدل سیراب کنند ... وقتی یک امیرکبیر بتواند جلوی آقازاده‌های قاجار را بگیرد ۳۱۳ نفر مثل امیرکبیر و بهتر از امیرکبیر چه کار که نتوانند بکنند ... ای کاش حضرت آقا می‌توانستد با حفظ سمت مثل اوائل انقلاب رئيس جمهور هم بشوند که شاید شرایط تکانی بخورد ... گردن‌هایی که خیلی کلفت شده را البته شاید باید زد تا چیزی اتفاق بیفتد ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
ایا شاخصه به حکومت خوب فقط همین موارد است؟

نخیر شاخصه‌ی حکومت خوب خیلی چیزهاست، ولی یک سری چیزها شرط لازم است، یک سری چیزهای دیگر شرط کافی است ...
مثلاً در قران آمده که ای پیامبر اگر همه‌ی این مردم به خدا ایمان بیاورند خدا از زمین و آسمان برایشان نعمت و فراوانی می‌آورد، در زمان امام زمان علیه‌السلام اینطور می‌شود که بعد آنطور دیگر می‌شود ... ایمان باید عزیز شود و کفر باید ذلیل شود تا اینطور بشود ... الآن شما در این تاپیک در نگاه کاربران منتقد ایمان را عزیز و کفر را ذلیل دیدید؟ اگر ندیدید یک تعمیم سرانگشتی به بقیه‌ی جامعه هم بدهید و بعد ببینیم که ما شرایط کافی برای حکومت خوب را داریم؟
دیده‌اید کسی که حوصله ندارد خودش را تغییر بدهد حاضر است دنیا را تغییر بدهد ولی خودش از جایش تکان نخورد؟ ... شده وضع ما، می‌خواهیم حکومتمان درست شود، ولی کمکی بهش نمی‌کنیم، تا خوب عمل نکرد می‌گوییم این نشد ان شاء الله بعدی بهتر از این باشد ... انگار فقط مسؤول اول مملکت عوض بشود کافیه ... نه بعدش باید خیلی چیزهای دیگر هم عوض بشوند ... در کشور ما عمدتاً همان نفر اول کشور عوض شد، تغییرات زیاد دیگری هم داشته‌ایم ولی مرتبه‌ی اثرگذاری خوبش کمتر از مرتبه‌ی تغییر نفر اول مملکت و تغییر در ایدؤولوژی کشور و امثال آن بود و هست ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
فرمودید راه پیمایی برای فلسطین و....
خب این برای شما افتخار است که تلریونهاااا دلار از بیت المال صرف فلسطین یمن و...شود

جمله‌ی من چیز دیگری را می‌گفت، اگر حوصله داشتید یک بار دیگر آن را بخوانید ... تذکرم به ان واقعه‌ی تاریخی بود که به امام توصیه کردند که در سخنرانی‌اشان نسبت به شخص نفر اول اگر چیزی بگویند اشکالی ندارد ولی نسبت به اسرائيل چیزی نگویند ...
ما هم می‌خواهیم آزاده باشیم ... نه با تهدید از حق جا بزنیم و نه با تطمیع ... الآن کشورهای دیگر یا با تهدید و یا با تطمیع (سیاست چماق و هویج) گوش به فرمان استکبار جهانی هستند ...
پول دادن به فلسطین افتخار نیست، چیز دیگری این وسط افتخار هست که امیدوارم به آن هم نیم‌نگاهی داشته باشید
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
برای منافتخار نیست خرج. یک مشت عربی را بدهیم که در جنگ عراق پشت عراق بودند

این تأکیدی که روی یک مشت عرب می‌کنید یکخورده من را می‌ترساند که ان شاء الله ما خیلی درگیر نژاد آریایی بودن و نژادپرستی و امثال آن نشویم ... حالا سیدها یک شجره‌نامه دارند که برسند به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌واله که عربی بودند، ولی ما که در ایران هستیم که دیگر شجره‌نامه‌ای نداریم که نژادمان به چه قوم و گروهی برسد، مثلاً ترک‌های سمت بندر ترکمن بیشتر به مغول‌ها می‌رسند، بیشتر ما هم از مغول‌ها و نژادهای دیگر درمان هست، از نژاد عرب هم احتمالاً بهره‌ای داشته باشیم ... آنقدر ازدواج بین اقوام داشته‌ایم که ان سرش ناپیدا ...
الان هم اگر پولی به این عرب‌های خاص داده شود برای قدردانی از ظلم‌هایی که بما کرده باشند نیست، قاعدتاً خودتان هم می‌دانید که برای چه به ایشان کمک می‌شود ... الآن حماس یکی از ارکان اقتدار کشور خود شماست که اگر نبود و اگر حزب‌الله لبنان نبود اسرائيل داشت برای خودش زندگی‌اش را می‌کرد و به اینکه ما بگوییم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینید می‌خندید، نه اینکه مدام در سازمان ملل عکس بمب بکشد و بگوید ایران اینقدر مانده تا به ما حمله کند و ما نابود شویم ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
درضمن دولتهای ایران بعد از انقلاب مخصوصا دولت احمدی نژاد انچنان خدمتی به رژیم صهیونیستی کرده است که در تاریخ پهلوی نظیر ندارد
میخواهیدسر این صحبت کنیم ؟؟

احمدی‌نژاد کارهای خوبی کرد، غلط‌های اضافه‌ای هم مرتکب شد ...
سر هر چی که می‌خواید صحبت کنیم، بفرمایید
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
در زمینه حکومت حضرت علی ع ،
شما حرف امیر المومنین را با حرف حکومت ایران یکی میدانید؟؟

حرفشون که کم‌وبیش یکیه ... اگر عالمی روی منبری بنشیند و روایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را بخواند و شما به او گوش بدهید مثل این است که دارید به امیرالمؤمنین علیه‌السلام گوش می‌دهید ...
مشکل ما از عمل‌هایمان هست که پر از نقصه ... گرچه امکانش هست که بعضی وقت‌ها هم حرف‌های حضرات معصومین علیهم‌السلام یا خداوند در قرآن را در جای اشتباه استفاده کنیم، یا چون صدایشان را نشنیده‌ایم و از روی سیاهی بر روی سفیدی مطالب ایشان را می‌خوانیم به اشتباه فکر کنیم مثلاً این جمله را با عصبانیت گفته‌اند در حالی‌که پدرانه گفته بودند یا فکر کنیم پدرانه گفته بودند در حالی که با خشم گفته بودند و خلاصه اشتباهی نتیجه‌گیری کنیم ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
چند والی حضرت دزد بودند؟؟

در زمان حضرت هم برخی مسؤولین غلط‌های اضافه‌ای می‌کردند
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
چند بزادر حضرت خامه اشرافی داشتند؟؟

حضرت خودشان قبل از خلافتشان خیلی ثروت‌مند بودند، بعد که رهبر جامعه شدند سطح زندگی خودشان را پایین‌تر از سطح متوسط جامعه قرار دادند ... و ایشان اینطور نبود که اموال خانواده و وابستگان به خودشان را هم از ایشان بگیرند و بگویند آنطور ساده زندگی کنید که من زندگی می‌کنم، گرچه ایشان هم مثل مرحوم امام خمینی و مثل حضرت آقا ملاحظاتی را رعایت می‌کردند ... اما اینکه شنیده‌اید حضرت دست عقیل را داغ کردند که از ایشان پول اضافه از بیت‌المان نخواهد فرق دارد با اینکه او چیزی داشته و حضرت از او گرفته باشند، بلکه حضرت خودشان پول اضافه به کسی ندادند ... و مسؤولی که این کار را بکند هم باید باهاش به جرم خیانت در امانت و بلکه ظلم به اصل نظام و حتیٰ ظلم به اسلام برخورد شود، کسی که مسؤولیتش بالاتر هست جزای کار اشتباهش هم باید سنگین‌تر از بقیه باشد، چون اثرات اجتماعی وسیع‌تری خواهد داشت، مثل یک معلمی که اگر گروهی را گمراه کند دیگر توبه‌ی شخصی‌اش هم اگر قبول شود بخاطر حق‌الناسی که به گردن دارد باز وضعش پیش خدا خیلی خوب نمی‌شود و از نجات فاصله خواهد داشت ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
با حضرت در دژی عظیم با چند هزار نیروزندگی میکردند؟
ایا حضرت کاخی عظیم با استبل و اسب داشتند؟؟

اینطور که می‌گید فکر می‌کنم حضرت آقا در قصر زندگی می‌کنند و کلی خدم و حشم دارند! نخیر زندگی ایشان خیلی هم ساده است ... در یک خانه‌ی ساده در وسط شهر ... اما این درسته که از ایشان بحمدلله خوب محافظت میشه، اما خدم و حشم که تمام کارهای ایشان را بکنند ندارند که بعد هم لابد ایشان پایشان را روی پایشان بیاندازند و به قول آن مخمل‌باف اراجیف‌باف ندانند کدام پیپ خودشان را روی کدام اسبشان بکشند ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
کلام حضرت علی را با اقای خامنه ای یکی میکنید؟

معمولاً حرف‌های ایشان را که گوش می‌دهم با قرآن و احادیث همخوانی خیلی خوبی احساس می‌کنم، در نتیجه خیلی وقت‌ها فکر می‌کنم که اگر حضرات معصومین علیهم‌السلام بودند هم مطابق این فهمی که تا کنون از قرآن و روایات دارم همین چیزهایی را می‌گفتند که ایشان الآن دارند می‌گویند ...
سید محمد جواد;1021359 نوشت:
وامصیبتا این قدیس پنداری کی تمام میشود خدا میداند

آدم‌ها با عقاید و کارهایشان قدیس می‌شوند یا با مخ به اسفل‌السافلین سقوط می‌کنند، نه حضرت آقا با حرف‌های امثال من قدیس می‌شوند و نه مثل ایشان با تهمت‌های دشمنانشان از جایگاهی که دارند پایین می‌آیند ... گرچه دشمنان ایشان هم سعی کنند ایشان را از جایگاهشان پایین بیاورند چنانکه با اهل بیت چنین جهدی را به خرجی دادند ... و لعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتّبکم الله فیها [فرازی از زیارت عاشورا]

فروردین;1021380 نوشت:
بله. ایران از نظر رتبه تولید علم در جایگاه بالاییه، اما مسئله اینه که خروجی این تولید علم برای صنایع ایران چی بوده.

معیار سنجش تولید علم، تعداد مقالات isi چاپ شده است. دوستانی که با رشته های فنی سر و کار دارند می دونند که معمولاً از یک پروژه صنعتی مقاله isi در نمیاد و مقالات isi هم معمولاً به کاربرد صنعتی منجر نمیشن. دلیلش اینه که مشکلات صنعت ما خیلی قبلتر از مرزهای علمه. اگر شما همین علمی که در جهان هست رو جمع آوری کنید و در صنعت پیاده کنید، می تونید تاثیر خیلی خوبی روی صنعت داشته باشید اما از این کار مقاله isi در نمیاد چون شما در قلمرو علم موجود در دنیا کار کردید و "تولید علم" انجام ندادید.

خیلی از مدیران ما، شیفته افزایش شاخصهای تعریف شده برای پیشرفت اند، به همین خاطر سیستم آموزشی ما تاکیدش رو گذاشته روی تولید مقالات. دانشجوی ارشد یا دکتری بدون نوشتن مقاله نمی تونه از پایان نامه اش دفاع کنه و اساتید هم بدون تولید مقاله نمی تونند ارتقاء بگیرند، در نتیجه این عاملی میشه که دانشگاهیان رو از کار در زمینه های صنعتی که به تولید مقاله منجر نمیشه دور می کنه. در عوض دانشجویان میرن سراغ زمینه های به اصطلاح "مقاله خور" یعنی زمینه هایی که میشه راحت روشون مقاله داد.

در مورد پتنتها (حق اختراع ها) هم همین تاکید روی آمار رو داریم. وزارت علوم یه سری کمک هزینه ها در نظر گرفته برای ثبت اختراع در آمریکا. در آمریکا هزینه ثبت اختراع بالاست و یک دلیلش هم اینه که می خوان با اعمال این هزینه، مانع از ثبت پتنهای بی کیفیت بشن. ما میایم این رو دور می زنیم و یک کمک هزینه دولتی میدیم برای ثبت پتنت. در نتیجه خیلی از این پتنتها به قصد تجاری سازی ثبت نمیشن و فقط میشن جزئی از رزومه فرد که البته این رزومه هزینه زیادی برای کشور داشته (الآن فکر می کنم حدود 100 میلیون تومنی هزینه ثبت پتنت باشه)


سلام
کوتاهی زیاد بوده و هنوز هم هست، دانشگاه‌های ما هنوز هم گاهی در باقالی‌ها سیر می‌کنند ... یکی از اقداماتی که برای بیرون آمدن از این وضعیت انجام شد تأسیس جهاد دانشگاهی بود، برای بعضی دانشگاه‌ها در برخی زمینه‌ها کارهای خوبی از این طریق انجام شد ... ولی مراکز رشد و کمک به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان هم در این راستا قابل تقدیر است ... این‌ها بر اساس فرهنگ ما می‌توانیم است، در زمان پهلوی کسی به دنبال این شعارها نبود تا جایی که در حافظه‌ی تاریخی‌ام هست، اشتباه می‌کنم؟ اگر کسی بوده هم خودجوش بوده مگرنه اراده‌ای از طرف رژیم برای این کار نبود، اشتباه می‌کنم؟

الآن دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات مملکت دو مشکل دارند:
۱. دوست دارند برای افزایش رنک علمی و امثال آن روی لبه‌های علم کار کنند ...
۲. صنایع ما نیازی به هزینه کردن و حمایت از پروژه‌های دانشجویی برای رفع مشکلات خودشان احساس نمی‌کنند

برای مشکل اول راهش شاید این باشد که کارشناسی و کارشناسی ارشد را ممنوع کنند که کار جدیدی در سطح بین‌الملل کنند و حتماً یکی از مشکلات کشور را حل کنند، یعنی حتماً از صنایع نیاز علمی را پیدا کنند و تلاش کنند تا آن را رفع کنند ... در برخی دانشگاه‌ها یک کارهایی در این زمینه‌ها انجام می‌شود، گرچه از دانشجوی لیسانس خیلی نمی‌شود توقع زیادی برای رفع مشکلات علمی صنعتی کرد که خود آن صنعت هم تجربه‌اش بیشتر است و هم خودش یک مرکز بگیر نگیر r&d دارد، حالا شاید خوب هم کار کنند یا نکنند ... دانشجویان لیسانس را بیشتر باید برد کارآموزی که بعد برای پروژه‌ی ارشدشان بتوانند مشکلات را بشناسند و پروژه تعریف کنند و حل کنند ... شاید بعد هم بتوانند به عنوان آینده‌ی شغلی جذب همان صنعت شوند ... شاید ...
برای مشکل دوم که سخت‌تر است از مشکل اول، کلی آدم دغدغه‌مند باید بروند حسابی با هزار ترفند و لطایف‌الحیل مدیران صنایع را متقاعد کنند که حاضر شوند قبول کنند که کار علمی اگر بکنند و محصولشان ارتقاء پیدا کند خیلی هم زشت و هدر دادن وقت و هزینه نیست و در بلند مدت قابل جبران است و کذا و کذا ... سخت است ولی نشدنی نیست، اولش خیلی‌ها مقاومت می‌کنند ولی کم‌کم هم یک سری صنایع وارد گود شوند و نتایج خوبی بگیرند بقیه ترغیب می‌شوند و اگر موفقیت‌ها آنقدر باشد که نقش آغازنده در واکنش‌های زنجیره‌ای را داشته باشد چه بسا اثر بهمنی رخ بدهد و به صورت تصاعدی موفقیت در این زمینه افزایش یابد ...

حالا این ایده‌ها خام هستند ... ولی بر فرض که خوب بودند هم کی می‌خواست مسؤولین دانشگاه‌ها را توجیه کند ...؟

سلام

باء;1021446 نوشت:
ما اینجا داریم بحث می‌کنیم که با همدیگه مشکلات را شناسایی کنیم، سوء تفاهمات را به حداقل برسانیم و اگر می‌شود راهکار عملی از آن بیرون داد هم سعی کنیم به اندازه‌ی وسع خودمان یک کاری کرده باشیم

اگه بتونیم که خیلی خوبه. منم دارم همین کارو میکنم.
باء;1021446 نوشت:
منظورتان از زورآزمایی چیه؟ بشارت جنگ داخلی را می‌دهید؟
اینجا فضای بحث دینی است، شما تو چه فضایی دارید جلو می‌روید؟

دیروز داشتم با یکی از همکارام که ضدیت شدیدی با نظام داره صحبت میکردم، ایشون به شدت معتقد بود به دنبال بهار عربی، بهار ایرانی هم خواهیم داشت و من سعی میکردم قانعش کنم، نه، تو ایران همچین اتفاقی نمیفته.
یه سری دلایل برای اثبات عقیده ش میاورد، بهش گفتم کاش بودی میدیدی تو اسکدین من خودم دقیقا همین حرفای تو رو میزنم.

گفت خب یعنی چی؟ مسخره کردی؟ میری اونجا یه چی میگی، میای اینجا یه چی دیگه میگه؟ منظورت چیه؟
گفتم هیچ چیزی صددرصد یا صفر درصد نیست. اگه من حرف های تو رو میرم تو اسک دین میگم و حرف های کارشناسان اسک دین رو میام به تو میگم، دارم سعی میکنم طرفین رو با نگاه های متفاوت آشنا کنم. با احتمالات مختلف آشنا کنم. هم احتمالش هست که پرچم این نظام برسه به دست صاحب پرچم، هم احتمالش هست این نظام، اونی نباشه که لیاقتش رو داشته باشه، زمین بخوره و مسئولیت به آیندگان واگذار شه.
شما و اون همکار من نگاهتون باینریه. نمیتونید هضم کنید که همزمان هم احتمال جنگ داخلی وجود داره، هم احتمالا اصلاحات صلح آمیز.
خدایی که وعده ی حمایت داده، عهد اخوت هم با کسی نبسته.
اتفاقا کسانی که سعی میکنن به زور خودشون رو بچسبونن به خدا (چون دریافت من از دین اینه که ما تا بعد از مرگمون نمیتونیم مطمئن باشیم رضایت خدا رو به دست آوردیم) خدا خوب تو کاسه شون میزاره.

من فقط دارم نسبت به این احتمالات هشدار میدم. فقط اینجوری میشه به قول شما سوء تفاهمات رو حل کرد. و الا اگه یکی روی صفر خودش و دیگری روی صد خودش اصرار کنه، آخرش به زد و خورد ختم خواهد شد.

باء;1021446 نوشت:
پسرفتی اگر باشد سر احساساتی شدن یک عده و گذشتن از مرز نزاکت و ادب برخی از کاربران است ...

من با علتش کاری ندارم، با اینکه تقصیر کیه و کی بی جنبه ست و اینا کاری ندارم.
مهم اینه که پسرفت داریم و به مرور زیادتر هم میشه و نتیجه ی نهاییش مطلوب نخواهد بود. حالا تقصیر هر کی هست.
باء;1021446 نوشت:
برنده کسیه که با خدا باشه

و کیه که بتونه در این مورد اطمینان صددرصد بده؟ خیلی دوست دارم باهاش آشنا شم ....
باء;1021446 نوشت:
فقط مشکل اینجاست که نسل جدید لزوماً خیلی هم هم‌آوای با شما نیستند

منم نگفتم نسل جدید با من هم آوا هستند. اتفاقا دارم میگم اونا نه با من هم آوا هستند، نه با شما.
جدیدترها آوای خودشون رو سر میدن. اصلا من دارم نسبت به همین هشدار میدم. خط و نشون نکشیدم که. دارم هشدار میدم. کیه که بشنوه ....
باء;1021446 نوشت:
اگر فکر می‌کنید در زمان جنگ کل کشور تعطیل بود و همه در صف جبهه بودند اشتباه می‌کنید

[SPOILER]اینکه شما بین صحبت هاتون یک سری مطالب که مخاطبتون ازش صحبتی نکرده رو بهش نسبت میدید، هم خوبه هم بد.
خوب از این نظر که قصد دارید لابلای صحبت ها، گریزی هم به مسائل دیگه بزنید تا روشنگری کرده باشید و مخاطب آگاهیش بیشتر بشه. همون کاری که من با قضیه سردار سلیمانی کردم که به بحث مربوط نمیشد، ولی لازم دونستم بگم.
بد از این نظر که اگه مخاطبتون متوجه قصد شما نباشه، نسبت بهتون حالت تهاجمی میگیره، چون شما دارید فکری یا گفته ای رو بهش نسبت میدید که راجع بهش صحبتی نکرده.[/SPOILER]
اتفاقا از نقاط جالب جنگ ما که خیلی جای کار داره، اینه که فقط بخش کوچکی از مملکت درگیر جنگ بوده و بقیه مملکت داشتن زندگیشون رو میکردند.
باء;1021446 نوشت:
شوخی شما با سردار سلیمانی

شوخی؟...
خیلی هم جدی گفتم. ایشون با توجه به جایگاهی که دارن، خطایی کردن که اصلا قابل پذیرش نیست. اگه هر کدوم از فرماندهان نظامی دیگه همچین خطایی میکردن، مشکلی نداشتم، ولی فکر میکنم هم من و هم شما و هم کارشناس در اینکه سردار سلیمانی با بقیه فرق میکنن هم فاز باشیم. دقیقا به همین دلیل میگم خطای ایشون رو نمیشه زیر سبیلی رد کرد.
باء;1021446 نوشت:
از مرجع تقلیدتان بگیرید

از خدا گرفتم.
قصدم این بود که بگم در مشورت با ایشون هم به همین نتیجه رسیدم.
باء;1021446 نوشت:
رسماً مبارزه را شروع کرده‌اید

بله صد البته. شما مشکلی با این قضیه دارید؟
قبلا زیاد از آزادی اندیشه میشنیدیم. من فقط دارم اندیشه م رو به اشتراک میزارم. اسلحه به دست نگرفتم که.
باء;1021446 نوشت:
ما شاء الله طیف گسترده‌ای از افکار منتقد و مخالف نظام تا مخالف احکام دین و غیره را هم دارید می‌برید زیر یک پرچم ...

توضیح نمیدم چون برای باز کردن همچین موضوعی باید گفت و گو حضوری باشه. ولی میخ آهنی و سنگ رو که یادتون هست؟ این جمله تون اثباتی بر اون قضیه ست.
باء;1021446 نوشت:
دیگه چی می‌خواستید و می‌خواستند بگویند که نگفتید و نگفتند؟

هنوز نگفتم. قصد دارم بگم.
البته از همون جمله ی قبلیتون که نقل قول کردم، مشخصه هنوز نگفتم چقدر عصبی شدید، بگم چی کار میکنید؟

صحبت های قبلی که به گفته ی خودتون از سر احساساته بوده. نبوده؟

باء;1021446 نوشت:
ان شاء الله مسیر دیگرتان درگیری مسلحانه نباشه ... من ترجیح می‌دهد به دست آمریکا و اسرائیل کشته بشوم تا به دست شما

عه. چه جالب. فکر کنم به یه نقطه ی مشترکی رسیدیم ....

نخیر. من موافق خشونت نیستم. ولی من فقط به اندازه خودم میتونم سهم داشته باشم. بقیه هم باید سهمشون رو ایفا کنند.
مثلا الان تاپیک راه افتاده.
مخاطب من هم در اون تاپیک خود کاشناس پاسخگو هستند و این رو در سوالم مشخصا اعلام کردم.
اما حالا پاسخگو تاپیک رو باز گذاشته بقیه بیان نظر بدن، خودشون کناری ایستادن. جالبه، ولی نمیدونم چرا اینکارو میکنن.
تا الان رسم بوده پرسشگر سوال میکنه، پاسخگو پاسخ میده. حالا چرا رسم عوض شده؟ نمیدونم. در هر صورت من سهم خودم رو انجام دادم.

باء;1021448 نوشت:
چه کار کنیم بچه‌هایمان مدرسه نروند

مقایسه ی مدرسه با سربازی؟؟!!
شوخی کردید یا جدی گفتید؟ اینا هیچ شباهتی به هم ندارن!
باء;1021448 نوشت:
مثل سربازی در این کشور نقص زیاد وجود دارد ... مسؤولین هم مقصرند ... و باید کاری کرد ... اما اینکه اصل و فرع نظام با همین یک موضوع و یا حتیٰ با تمام آن نواقص روی هم زیر سؤال برود این درست نیست

نه ببیند، دقت نمیکنید به گفته م. شما چون منتقدان رو بی فکرهای دنیا زده ی ذوب شده در غرب میپندارید، دقت نمیکنید به اصل گفته.

در برابر انتقادات همیشه یکسری جواب های از پیش آماده شده وجود داره:

انتخاب اشتباه مردم.
سبک غلط زندگی مردم.
هیجانی عمل کردن مردم.
رسانه های خارجی.
فتنه های داخلی و خارجی.
مسئولین بی کفایتی که با رای مردم انتخاب میشن.
نفوذی ها.
خائن ها.
ضعیف الاراده ها.
تحریم.
فشارهای خارجی و اینجور چیزا.
(اگه موردی رو از قلم انداختم، بگید ویرایش کنم اضافه کنم)
خب قبول. منم قبول دارم اینا رو.

حالا چرا میگم سربازی برای زیر سوال بردن نظام کافیه؟
چون هیچکدوم از این مواردی که بالا گفتم و گفتید درش صدق نمیکنه.
مردم هیچ دخالتی در شیوه ی سربازی ندارن.
نفوذی ها درش راه ندارن که اگه راه داشته باشید، رسما نظام زیر سوال میره، دیگه بررسی لازم نداره.
این دولت و اون دولت درش نقشی ندارن.
فشارهای خارجی در سیاست هاش اثری نداره.
مستقیما به شخص رهبر و فرماندهان منتخب ایشان مربوط میشه. سیاست گذاریش، شیوه ی اداره ش. فضای حاکمه ش و همه چیش به صورت مستقیم زیر نظر بخش امنیتی نظامه و عوامل خارجی کاملا درش بی اثره.
حتی مجلس هم نمیتونه خیلی روش اثر گذار باشه (به تهدید سازمان وظیفه عمومی نسبت به نمایندگان مجلس در انتخابات گذشته مراجعه کنید)

حالا نمیدونم دوستانی که منتقد هستند، متوجه شدن برای انتقاد باید دست روی چه چیزی گذاشت یا نه.
همیشه در مسیر انتقاد با یکسری جواب از پیش آماده شده رو به رو میشیم. چون قدرت هم دستشونه، کار خاصی از پیش نمیبریم.
تمرکز روی مسائلی مثل سربازی، حربه ی جواب های از پیش آماده شده رو به خودشون برمیگردونه.

باء;1021448 نوشت:
حوزوی‌ها چه؟ ... خوب حرفتان را کامل بزنید، تعارف دارید؟ حیاء مانع می‌شود؟ برادر حرفتان را بزنید، هر چه بگویید شاید بهتر باشد از اینکه در چنین جوّ خفنی که گاهی با حرف‌هایتان درست می‌کنید پایان حرف‌هایتان را باز بگذارید تا مخاطب فکر کند دیگر چه می‌خواستید بگویید که نگفتید ...

هیچی آقا چرا داغ میکنید؟
من از گفته های شما خیلی استفاده میکنم. جدی میگم. انتظار دارم لا اقل شما عصبانی نباشید.
من حوزوی خاصی منظورم نیست.

میخواستم بگم حوزوی ها یا معافند، یا امریه میگیرند، یا در جاهای مثل تیپ مستقل 83 اما جعفر صادق (ع) خدمت میکنند که دیدن تصاویرش خالی از لطف نیست. (اردوی آموزشی با عمامه!!!!)
https://www.mashreghnews.ir/news/74251/عکس-اردوی-نظامی-روحانیون

با سلام و احترام خدمت دو برادر عزیزم

باء;1021446 نوشت:
از مرجع تقلیدتان بگیرید، ایشان چه کاره هستند ... سر پل صراط می‌گویند چرا مبارزه کردید می‌گویید جناب مسلم اجازه داد، می‌گویند که جناب مسلم کیست اسمش هیچ جا ثبت شده، بعد تازه شما یادتان می‌افته که مسلم نام کاربری ایشان است و حتیٰ اسم ایشان را هم نمی‌دانید چیست که بخواهید آدرسی چیزی بدهید که شاید بیایند جلو دفاع کنند که بله من گفتم به این دلایل ...

momi14;1021452 نوشت:
از خدا گرفتم.
قصدم این بود که بگم در مشورت با ایشون هم به همین نتیجه رسیدم.

نکته ای را باید در این خصوص بیان کنم تا سوء برداشت نشود، بنده مجوزی برای این کار نداده ام.
گفته ام کسی که میخواهد حکومت را تغییر دهد باید بهای آن را هم بپردازد، همانطور که مردم ایران یک بار بهای انقلاب را با اسارت و شکنجه و شهادت پرداختند، مخالفین نباید توقع داشته باشند حکومتی که با این همه خون و دل به دست آمده به خاطر چهارتا اعتراض به رفراندوم گذاشته شود!! اگر کسی واقعا خواستار تغیر رژیم است باید پی سختی ها و مشقات آن را به تن بمالد هم در دنیا و هم در آخرت!!

قطعا این حکومت مشروعینت خود را از جانب خداوند دارد، چیزی که هیچ حکومتی در دنیا از آن بهره مند نیست، طبیعتا هر کسی که در حق آن ظلم کند مجازات سنگینی خواهد داشت چه دشمنان، چه مسئولین ناکارآمد، چه مسئولین خائن، و چه مردمی که تحت تأثیر جوّ رسانه ای گاهی بر علیه مصالح عمومی و امنیت روانی جامعه گام برمیدارند.

سخن بنده ناظر به یک امر بیرونی بود، نه حکم شرعی! گفتم اگر کسی خواست در برابر این حکومت حق بایستد راهش این است، نه اینکه شرعا اجازه چنین حرکتی داشته باشد. اگر به اصل سخنانمان هم مراجعه شود این مسئله کاملا فهمیده میشود.

موضوع قفل شده است