معرفی برای ازدواج

چگونه تصمیم ازدواج مان را به خانواده ها اطلاع دهیم؟

سلام. وقتتون بخیر.
من زهرا دختری 27 ساله هستم و مدت دو سال هست که با آقایی (علی) 34 ساله ارتباط داریم.
من ارشد سازه میخونم و ایشون دکترای برق.
بعد از شناخت کاملا منطقی و البته همراه احساس تصمیم به ازدواج گرفتیم اما در گام اول نمیدونیم چجوری به خانواده علی اطلاع بدیم!
خانواده بنده ساکن تهران هستن و اصالتا آذری هستیم و خانواده ایشون ملایری هستن.
و البته دو خواهر و خاله و دایی و برخی نزدیکانشون هم ساکن تهران هستند.
موضوع اینه که اولا خانواده علی مایل به ازدواج و وصلت پسر بزرگترشون با یک همشهری هستن (که البته خود علی اصلا تمایلی نداره)
ثانیا به دلیل جایگاهی که به عنوان پسر بزرگتر بودن دارن و به خصوص تاثیری که روی برادر 21 سالشون دارن نمیتونن من رو به صورت مستقیم به خانواده معرفی کنن.
برای بحث معرف متاسفانه واسطه ای هم نداریم.
مادر علی و سه خواهرش کااااملا احساسی هستن و متعصب روی برادر بزرگتر!! و نمیشه از طریق خواهرها حتی اسباب آشنایی را مهیا کرد!
پدر منطقی هستن و میشه مطرح کرد اما بهرحال به در بسته ی مخالفت مادر خواهیم رسید.
دایی کوچک علی که تقریبا همسن هم هستن هم قابل اعتماد نیست و ثابت کردن راز نگه دار نیستن (برای آینده این ازدواج!) و معلوم نیست کی تپق بزنن و رسوامون کنن!!
به دوستان متاهل علی هم فکر کردیم اما متاسفانه و از شانس ما ایشون دو هفته پیش ازهمسرشون جدا شدند!!
نحوه اصلی آشنایی ما از طریق دوستان بود یعنی هیچ جای مشترکی هم برای آشنایی نداریم مثل دانشگاه یا محل کار.... و البته محل کار علی اصلا کارمند خانم نداره!!!
به آشنایی تو کلاس خارج درسی هم فکر کردیم اما بهرحال باید یک آشنای معتبر پیش خانواده علی اونجا حضور داشته باشه که مثلا مارو معرفی کنه!!!
خلاصه به هر دری میزنیم و راهی پیدا میکنیم تهش نمیشه!!!
لطفا راهنماییمون کنین چه راه های دیگه ای برای آشنا شدن دو نفر وجود داره که از طریق واسطه باشه (که البته مشکل واسطه داریم) یا راه آشنایی ای باشه که مورد قبول خانواده ها باشه بدونه جبهه گیری!!!!

خواهش میکنم زود جواب بدین.
صمیمانه قدردان مساعدت شما هستیم.