صبر در برابر مشكلات تاكي؟ ،صبر،آزمايش خدا

صبر در برابر مشكلات تا كی؟

انجمن: 

با سلام خدمت اساتيد محترم و دوستان عزيز
خوشحال مي شم در اين بحث شركت كنيد و نظرات گرانبها تون رو اعلام بفرماييد. ( سوالات من شايد خيلي سطحي باشه چون من تحصيلات حوزوي ندارم بزرگواران ببخشند)
گاهي اوقات مشكلات و سختي هاي ما بندگان عادي به جايي مي رسه كه گويا اصلا تمومي نداره و حتي باعث مشكلات روحي و به خطر افتادن سلامت روانيمون هم مي شه ولي با وجود تلاش بسيار بسيار زياد نه تنها از مشكلات كاسته نمي شه بلكه گويي خدا حتي مانع هم مي شه( شايد صلاح نمي دونه، شايد وقتش نيست و ...) اما واقعا مگه صبر و تحمل انسان چقدره؟ با وجود ساليان سال دعا و درخواست و سعي در صبوري و شكرگذاري اصلا هيچ فرجي حاصل نمي شه. حتي ايوب پيامبر(ع) هم مشكلاتش بعد 7 سال پايان يافت و نظر به اينكه اون پيغمبر بوده و با خدا در ارتباط بوده پس براي ايشان صبوري خيلي راحت تر بوده تا مايي كه حتي از خدا نشانه هم مي خواهيم نشون نمي ده دريغ از يه خواب خوب، يه رابطه اي كه بدونيم خدا رهامون نكرده و به ما غضب نكرده. در اين جور مواقع واقعا بايد چه كرد؟ اگر مشكلات ناشي از گناهانمونه مگه نه اينكه خدا بخشنده است ؟ استغفار و توبه چرا راهي رو به رومون باز نمي كنه؟ صبوري تا كي؟ مجادله براي زنده بودن تا كي؟ مجادله براي حفظ آبرو تاكي؟ مي دونم كه بايد خدا رو براي خودش خواست و عبادت و بندگي كرد و راضي بود به رضاي خدا. مي دونم بايد ترك گناه كرد و با نمازهاي اول وقت و توسل به ائمه اطهار و تلاش بسيار سعي در حل مشكلات زندگي كرد. اما فرجي حاصل نمي شه. گاهي واقعا خيلي سخت و طولاني مي شه.
سوال دوم : آيا ايوب عليه السلام در طي مدت 7 سال با خدا از طريق وحي و الهام و... مدام در ارتباط بوده؟؟ در اين صورت يار در كنار بوده و محبت خدا رو حس مي كرده پس چرا اسوه صبر و تحمل شده.؟
سوال سوم: آيا درخواست نشانه از خدا امكان پذيره و مورد شرعي و گناه نداره؟
اميدوارم اين بار خدا جواب اين سوال رو خودش تو همين صفحه بدست يه بنده خوبش بهمون بده. با تشكر و التماس دعا