شیخ طوسی

مکان ایستادن مأمومین در نماز جماعت

با سلام
بالاخره مکان ایستادن امام جماعت از مامومین نباید بالاتر باشد و یا بر اساس کتاب خلاف مکروه است که بالاتر باشد؟

سلیمان بن مهران الاعمش یا اسماعیل بن عبدالله الاعمش ؟

[=&quot]سلام[/]

[=&quot]جناب کرباسی درباره اسماعیل بن عبدالله الاعمش می نویسد:[/]

[=&quot]"المراد بالاعمش هنا هو سلیمان بن مهران"[/]

[=&quot]الخراسانی الکرباسی، محمد جعفر بن محمد طاهر (متوفای 1175ه.ق) اکلیل المنهج فی تحقیق المطلب، صفحه 57، تحقیق: السید جعفر الحسینی الاشکوری، نشر دارالحدیث، چاپ سال 1425ه.ق[/]

[=&quot] [/]

[=&quot]و[/]

[=&quot] [/]

[=&quot]جناب مازندرانی درباره سلیمان بن مهران الاعمش می نویسد:[/]

[=&quot]"یروی عنه ابن ابی عمیر"[/]

[=&quot]المازندرانی، محمد بن اسماعیل (متوفای 1216ه.ق) منتهی المقال فی احوال الرجال، جلد 3، صفحه 404، تحقیق: موسسه آل البیت، نشر موسسه آل البیت، چاپ سال 1416ه.ق[/]

[=&quot] [/]

[=&quot]در حالی که شیخ طوسی اسماعیل بن عبدالله الاعمش را استاد ابن ابی عمیر می داند نه سلیمان بن مهران الاعمش را:[/]

[=&quot]"اسماعیل بن عبدالله الاعمش الکوفی روی عنه ابن ابی عمیر"[/]

[=&quot]الطوسی، محمد بن الحسن (متوفای 460ه.ق) الابواب، صفحه 160، تحقیق: جواد القیومی الاصفهانی، نشر موسسة النشر الاسلامی، چاپ سال 1415ه.ق[/]

[=&quot] [/]

[=&quot]******[/]

[=&quot] [/]

[=&quot]حال سوال اینجاست که جناب کرباسی و مازندرانی چطور به این نتیجه رسیده اند که اسماعیل بن عبدالله الاعمش همان سلیمان بن مهران الاعمش است؟ (در نرم افزار درایة النور نیز در شاگردان سلیمان بن مهران الاعمش نامی از ابن ابی عمیر به چشم نمی خورد)[/]

[=&quot] [/]

[=&quot]با تشکر[/]