شرک ،احباط اعمال ،عدل تناقض قرآن

آیا پناه بردن به اهل بیت (ع) شرک محسوب می شود؟

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام،خسته نباشید.میخواستم بدونم کسی که میگه [یا علی،پناه بر تو]و یا[یا علی پناهم بده]،شرک محسوب نمیشه که؟و می تونه مصداق آیه اعتصام باشه که خداوند عزّوجلّ میفرمایند:{به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید}؟

نابودی اعمال، شرک و تناقض با عدل الهی و برخی دیگر از آیات

با سلام.

در سوره زمر آیه 65 می خوانیم:

به تو و به همه انبياى پيشين وحى فرستاده شده است كه اگر مشرك شوى مسلما اعمالت حبط و نابود مى‏گردد و از زيانكاران خواهى بود.

همین مضمون در آيه 18 سوره ابراهيم آمده است:

اعمال كسانى كه به پروردگارشان كافر شدند همچون خاكسترى است در برابر تندباد در يك روز طوفانى ، آنها توانائى ندارند كمترين چيزى از اعمالى را كه انجام داده‏اند به دست آورند ......

همچنین در حديثى از پيغمبر گرامى اسلام (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) آمده : ان الله تعالى يحاسب كل خلق الا من اشرك باللهفانه لا يحاسب و يؤمر به الى النار : خداوند همه بندگان را محاسبه مى‏كند مگر كسى كه شرك به خدا آورده كه بدون حساب به آتش فرستاده مى‏شود.=====> نقل از تفسیر نمونه ج19 ص 527
-------------------------
سوال اول:

بر فرض اینکه شرک بدترین گناه ممکن باشه، نابود شدن اعمال خوبی که شخص تا پیش از مشرک شدن انجام داده با عدل الهی منافاتی نداره؟ چطور؟
===============================
سوال دوم:

از سوی دیگر این آیات منافی آیات دیگر قرآن از قبیل آیات آخر سوره زلزله نیست؟
پس هر که هموزن ذرّه‌اى نيکى کند [نتيجه‌] آن را خواهد ديد. ( 7 ) و هر که هموزن ذرّه‌اى بدى کند [نتيجه‌] آن را خواهد ديد. ( 8 )


کارشناس بحث : کوثر قرآن