ساعت نماز اول وقت

نماز اول وقت بزرگان و موانع موجود

انجمن: 

سلام .
بنده چند وقتی است که نماز های خود را به لطف خداون متعال در اول وقت می خوانم و با جماعت . و اکنون بی تعارف ،خیر و برکت معنوی بسیار زیادی از آن دیده ام . تا به حال هر وقت اگر حدس می زدم که مشکلی قرار است پیش آید که من نمی توان این کار حسنه را ادامه دهم ناراحت شده و باعث فکر مشغولی من می گشت .
تا این که اکنون فهمیده ام امتحانات ترم اول ما را در مدرسه در ساعت 10:45 می خواهند برگزار کنند که خوب ، در نتیجه من به هیچ جماعتی و نماز اول وقتی نمی رسم . (نماز در شهر ما اکنون حدود ساعت 12 است) در نتیجه خوب ، ته دلم ناراحت هستم.

و اما پرسش بنده از کارشناسان اخلاق سایت این است که :

1) در حرف های آیت الله بهجت و آیت الله قاضی دیده ام که گفته اند نماز اول وقت چه کار ها که نمی کند و از این حرف ها ولی خوب و مسلما در طول زندگی هر کس مشکلاتی این چنینی پیش می آید می خواستم بدانم که خود این بزرگان چه می کردند؟

2):

آیا اکنون این حرف بزرگان برای تاثیر نماز اول وقت برای من با وجود این امتحانات از بین می رود ؟

3):
به نظر شما کسی که مثلا تا به حال به کمک خدا مثلا(3 سال) نماز اول وقت خوانده است ، آیا رفتن او به مشهد با قطار که (به احتمال زیاد باعث می شود که او از این فیض ممتد محروم گردد زیرا برنامه نگه داشتن قطار ها برای نماز معمولا با اذان یکی نیست) بهتر است؟ یا ادامه این نماز؟

ساعت نماز اول وقت؟

سلام

ميخواستم بدونم ساعات نماز اول وقت چه ساعاتي است , مثلا اگر ساعت 12 اذان باشه تا چند ساعت بعدش خوندن نماز جز نماز اول وقت حساب ميشه؟؟؟