زناکار

عصر غیبت و مجازات زنا کار (حکم فقهی)

[="Tahoma"][="DarkSlateGray"]با سلام و قبولی طاعات و عبادات همگی در ماه رمضان

در موضوع
[h=1]نحوه برخورد پیامبر اسلام (ص) و ائمه (ع) با فرد زناکار چگونه بوده است؟[/h]
بحث در کامنت 13 بحث به اینجا رسید که

شروع‌کننده اجرا
امام صادق (ع) فرمودند در صورتی که زنای محصنه با اقرار ثابت شده باشد، اول کسی که شروع به سنگسار می‌کند امام، و سپس مردم هستند و در صورتی‌که زنای محصنه با شهادت شهود ثابت شده باشد، اول شاهدان، سپس امام و بعد از آن مردم اجرای حکم می‌کنند «عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (ع) قَالَ إِذَا أَقَرَّ الزَّانِی الْمُحْصَنُ کانَ أَوَّلُ مَنْ یرْجُمُهُ الْإِمَامَ ثُمَّ النَّاسَ فَإِذَا قَامَتْ عَلَیهِ الْبَینَةُ کانَ أَوَّلُ مَنْ یرْجُمُهُ الْبَینَةَ ثُمَّ الْإِمَامَ ثُمَّ النَّاسَ « [1]

کیفیت قرار دادن زناکار در حفره
امام صادق (ع) درباره کیفیت اجرای سنگسار فرموند:زن را تا وسط و مرد را تا کمر دفن کرده و اول امام، و سپس مردم با سنگ‌های کوچک سنگسار می‌کنند. «عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (ع) قَالَ تُدْفَنُ الْمَرْأَةُ إِلَی وَسَطِهَا ثُمَّ یرْمِی الْإِمَامُ وَ یرْمِی النَّاسُ بِأَحْجَارً صِغَارً وَ لَا یدْفَنُ الرَّجُلُ إِذَا رُجِمَ إِلاّ إِلَی حَقْوَیهِ « [2

[1]. حر عاملی، وسایل الشیعه، ج۲۸، ص۹۹.
[2]. حر عاملی، وسایل الشیعه، ج۲۸، ص۹۹.

خوب سوالی که پای کارشناسان فقه را وسط می کشد این است

الان که امام در غیبت است چی؟؟؟

[SPOILER]البته اگر رییس طاهر اجازه میداد دو سوال دیگر هم داشتم که اجازه نمیدهد[/SPOILER]
[/][/]

ازدواج با زناکار

باسلام
آیت الله سیستانی مد ظله فرمودند:

مسئله401ـ بنابر احتیاط واجب انسان باکسی که به زنا مشهور است، ازدواج نکند مگر پس از توبه او هم چنانکه بنابر احتیاط واجب مرد زنا کار با زنی که با او زنا کرده، ازدواج ننماید مگر بعد از توبه آن زن.

یعنی به نظر ایشان میشود با زن زنا کار ازدواج (دائم یا موقت) کرد مشروط بر اینکه مشهور به زنا نباشد؟؟؟
مشهور به زنا دقیقاً چیست؟ یعنی اکثریت عرف جامعه اگر او را می بینند بگویند این زنا کار است؟
اگر عده ایی خاصی آن زن را به زنا دادن بشناسند مشهور به زناست آن زن؟

آیا آیت الله خامنه ای که ازدواج با زناکار را صحیح دانستند؛ بین زن زانی مشهور و غیر مشهوره تفاوت قائل اند؟

کدام مرجع فرقی میان زانی و غیر زانی قائل نیست؟
از توبه زن مشهور به زنا؛ چگونه اطمینان حاصل کنیم؟ چون بعضی مراجع گفتند با شخص مشهور به زنا میشه ازدواج کرد به شرط اینکه توبه کند قبل از عقد؛ خوب اگه من خواسته باشم با مشهوره به زنا ازدواج موقت کنم؛ بهش بگم بشرطی ازدواج موقت میکنم که توبه کنی؛ اونم بگه توبه کردم؛ با وجود اینکه یقین دارم توبه نکرده از ته دل؛ خوندن عقد با اون درست است؟

باتشکر

برچسب: 

فلسفه و حکمت عده در مورد فردی که از زنا توبه کرده چه می شود؟

نور;400725 نوشت:
در فرض سوال،بعد از توبه از زنا عده ندارد

استاد یعنی اگه زن زناکار توبه کنه عده لازم نیست؟ میتونه فردای زناش ازدواج کنه؟ حکمت عده در اینجا چی میشه که در زمان قدیم هم آزمایش نبوده؟
البته موردی مثل این که ریختن منی به غیر از دخول عده نداره رو شنیده بودم ولی اینو تا حالا نشنیده بودم


سوال فوق از تاپیک:

http://www.askdin.com/thread31498.html

جدا شده است

حرمت ازدواج

انجمن: 

سلام علیکم ببخشید خدمت دوستان عزیز مطلبی برای عرضه دارم که میخواهم سرش گفتگوی دینی انجام شه

به آیات 22 - 24 سوره نساء که به شرح ذیل است توجه کنید:
و لاتنکحوا ما نکح آباوکم من النساء ....... حرمت علیکم امهتکم و بناتکم و اخوتکم و عمتکم و خالتکم و بنات الاخ و بنات الاخت و امهتکم التی ارضعنکم و اخوتکم من الرضاعة و امهت نسائکم و ربائبکم التی فی حجورکم من نسائکم التی دخلتم بهن فان لم تکونوا دخلتم بهن فلاجناح علیکم و حلائل ابنائکم الذین من اصلابکم و ان تجمعوا بین الاختین ..... و المحصنت من النساء الا ما ملکت ایمنکم کتب الله علیکم و احل لکم ما وراء ذلکم

یعنی و نکاح نکنید(اعم از دخول با ازدواج یا بی ازدواج یا ازدواج صرف بدون دخول) انچه را که پدرانتان(پدر بزرگ جد و .....) نکاح( اعم از دخول با ازدواج یا بی ازدواج یا ازدواج صرف) کردند از زنان ....... حرام شد بر شما (نکاح همانگونه که گفته شد با) مادرانتان(مادر بزرگ و جده و ....) و دخترانتان(نوه و ....) و خواهرانتان(چه پدری چه مادری چه پدرو مادری) و عمه هایتان( عمه پدری و مادری و جدی و .....) و خاله هایتان(خاله پدری و مادری و...) و دختران(نوه و ...)برادر(پدری ....) و دختران(نوه و ....) خواهر(پدری .....) و آن مادرهایی که شیرتان دادند و خواهرانتان از شیرخواری(یعنی دخترانی که از آن زن شیر خورده اند) و مادران زنانتان و دختران تربیت شده ی شما که در خانه شما اند از زنانتان (و این هردو) آنانکه دخول کردید بهشان پس اگر دخول نکرده اید بهشان گناهی بر شما نیست(در ازدواج با آنان) و(توسط ازدواج) حلال شده های از پسرانی که از پشت شما اند و جمع کردن بین دو خواهر ..... و حفظ شدگان(شوهر داران) از زنان مگر آنچه به ملک یمین شما باشد (تمام این محرمات) نوشته شده ی خداست بر شما و حلال شده برای شما غیر آنها(که شامل حرامهای قرآنیست)

طبق این آیات ازدواج با غیر خواهر و مادر رضاعی از رضاع حلال است در حالی که علما عمه رضاعی و خاله رضاعی و..... را جزو محرمات نکاح میشمرند

اما نص احل لکم ماوراء ذلکم خود اشعار بر حلیت آن دارد

راستی طبق آیه 3 نور که میفرماید:

الزانی لاینکح الا زانیة او مشرکة و الزانیة لاینکحها الا زان او مشرک و حرم ذلک علی المومنین

یعنی مرد زناکار ازدواج نمیکند مگر با زن زناکار یا مشرک و زن زناکار را ازدواج نکند با او مگر مرد زناکار یا مشرک و این(نوع ازدواج) حرام شده بر مومنین

ازدواج با زناکار حرام است در حالی که اکثر مراجع حکم به حلیت آن داده اند فقط یکی از مراجع حکم به احتیاط داده.

ببخشید اجتهاد در مقابل نص چیست اگر این اجتهاد در مقابل نص نیست؟