نص قرآنی

حرمت ازدواج

انجمن: 

سلام علیکم ببخشید خدمت دوستان عزیز مطلبی برای عرضه دارم که میخواهم سرش گفتگوی دینی انجام شه

به آیات 22 - 24 سوره نساء که به شرح ذیل است توجه کنید:
و لاتنکحوا ما نکح آباوکم من النساء ....... حرمت علیکم امهتکم و بناتکم و اخوتکم و عمتکم و خالتکم و بنات الاخ و بنات الاخت و امهتکم التی ارضعنکم و اخوتکم من الرضاعة و امهت نسائکم و ربائبکم التی فی حجورکم من نسائکم التی دخلتم بهن فان لم تکونوا دخلتم بهن فلاجناح علیکم و حلائل ابنائکم الذین من اصلابکم و ان تجمعوا بین الاختین ..... و المحصنت من النساء الا ما ملکت ایمنکم کتب الله علیکم و احل لکم ما وراء ذلکم

یعنی و نکاح نکنید(اعم از دخول با ازدواج یا بی ازدواج یا ازدواج صرف بدون دخول) انچه را که پدرانتان(پدر بزرگ جد و .....) نکاح( اعم از دخول با ازدواج یا بی ازدواج یا ازدواج صرف) کردند از زنان ....... حرام شد بر شما (نکاح همانگونه که گفته شد با) مادرانتان(مادر بزرگ و جده و ....) و دخترانتان(نوه و ....) و خواهرانتان(چه پدری چه مادری چه پدرو مادری) و عمه هایتان( عمه پدری و مادری و جدی و .....) و خاله هایتان(خاله پدری و مادری و...) و دختران(نوه و ...)برادر(پدری ....) و دختران(نوه و ....) خواهر(پدری .....) و آن مادرهایی که شیرتان دادند و خواهرانتان از شیرخواری(یعنی دخترانی که از آن زن شیر خورده اند) و مادران زنانتان و دختران تربیت شده ی شما که در خانه شما اند از زنانتان (و این هردو) آنانکه دخول کردید بهشان پس اگر دخول نکرده اید بهشان گناهی بر شما نیست(در ازدواج با آنان) و(توسط ازدواج) حلال شده های از پسرانی که از پشت شما اند و جمع کردن بین دو خواهر ..... و حفظ شدگان(شوهر داران) از زنان مگر آنچه به ملک یمین شما باشد (تمام این محرمات) نوشته شده ی خداست بر شما و حلال شده برای شما غیر آنها(که شامل حرامهای قرآنیست)

طبق این آیات ازدواج با غیر خواهر و مادر رضاعی از رضاع حلال است در حالی که علما عمه رضاعی و خاله رضاعی و..... را جزو محرمات نکاح میشمرند

اما نص احل لکم ماوراء ذلکم خود اشعار بر حلیت آن دارد

راستی طبق آیه 3 نور که میفرماید:

الزانی لاینکح الا زانیة او مشرکة و الزانیة لاینکحها الا زان او مشرک و حرم ذلک علی المومنین

یعنی مرد زناکار ازدواج نمیکند مگر با زن زناکار یا مشرک و زن زناکار را ازدواج نکند با او مگر مرد زناکار یا مشرک و این(نوع ازدواج) حرام شده بر مومنین

ازدواج با زناکار حرام است در حالی که اکثر مراجع حکم به حلیت آن داده اند فقط یکی از مراجع حکم به احتیاط داده.

ببخشید اجتهاد در مقابل نص چیست اگر این اجتهاد در مقابل نص نیست؟