دين ، دين شناسي ، شك ، يقين

خانه تكاني دل! (در بخش هايي از دين شك كرده ام)

انجمن: 

سلام و عرض ادب
مدتي در سايت نبودم به دلايل مختلف. اما مهمترين دليلش اين بود كه تا خودم به چيزي اعتقاد راسخ نداشته باشم نمي توانم مبلغ آن بشوم
لذا از سايت رفتم تا كمي درمورد اين موارد فكر كنم. حالا هم آمده ام تا درمورد آنها با كارشناسان عزيز مشورت كنم
حقيقتش به بخش هايي از دين اسلام شك كرده ام كه در بحث هاي قبلي هم چه در اين سايت و چه در جاهاي ديگر به هيچ وجه قانع نشده ام
البته در مقابل اين شك و ترديدها ، چيزهاي مثبت زيادي هم از سلام برداشت كرده ام كه در هيچ آئين و روش ديگري نديده ام يا كمتر ديده ام

در كل مي توانم بگويم 70 درصد (حدودي) از دين اسلام را قبول دارم و معتقدم در اين 70 درصد هيچ روشي بهتر از آنچه اسلام بيان كرده پيدا نخواهد شد
اما درمورد 30 درصد ديگر به نظرم برخي روش هاي غير اسلامي كارا تر است


همانطور كه عرض شد قبلاً بحث هاي مفصلي كرده ام ولي يا درمورد كل مطلب قانع نشده ام يا درمورد بخشي از آن ، يعني نهايتاً به هر حال به پذيرش كامل نرسيده ام
البته بررسي هر كدام از موارد تشكيكي بنده تاپيك جداگانه مي طلبد ،
اما براي اطلاع كارشناس محترم تعدادي از آنها را عرض ميكنم:

1 - بحث استفاده جنسي از كنيز ، تحليل كنيز و استفاده جنسي از دختران زاده شده از كنيز
2 - جايز بودن جدا كردن زن از شوهرش و نزديكي با او (جدا كردن كنيز و برده)
3 - جايز بودن رابطهء جنسي با زنان اسير كافر ، حتي بدون رضايت آنها
4 - ازدواج با زن اسيري كه شوهر دارد
5 - روش و شيوهء ازدواج اسلامي كه از نظر من اشكالاتي مثل عدم شناخت دقيق رفتار و بي اطلاعي از زيبايي هاي دو طرف و ازدواج هاي از روي اكراه را در پي دارد
6 - صدور حكم هاي كلي كه اختلاف روحيه و خلق و خوي افراد مختلف ، در آنها لحاظ نشده است به عبارتي اسلام انتظار دارد تمام افراد عين هم فكر و زندگي كنند
7 - برخي مسائل خلاف آنچه در اسلام وعده داده شده اتفاق ميفتد. مثلاً روايت صحيح داريم اگر فلان كار را كني نتيجهء a حاصل ميشود ، اما در عمل با انجام آن كار ، نتيجه اي كاملاً برعكس پيش ميايد
8 - اينكه گفته ميشود اگر از روي دلسوزي و همنوع دوستي به مردم كمك كني ثوابي ندارد
9 - اينكه اگر نماز نخواني هيچ عمل ديگري از تو پذيرفته نخواهد شد
10 - حقوق بسيار كمي كه به فرزندان داده شده ، در مقابل حقوق بسيار زياد و بعضاً نامعقول والدين
11 - بعضي حقوق كاملاً يك طرفه (و نه تعاملي) در ازدواج. مثلاً حق جنسي 90 درصدي براي مرد و حق مالي 90 درصدي براي زن كه به نظر من زن را مادياتي بار مياورد و مرد را بي احساس

موارد ديگري هم هست كه ديگر بيان نميكنم
حال سوال من اين است كه اگر من به اين نتيجه رسيده باشم كه در اين موارد از روش ديگري بجز اسلام پيروي كنم ولي در 70 درصد ديگر به اسلام وفادار باشم
آن وقت دين من و جايگاهم چگونه خواهد بود؟ آيا بايد حتماً بطور صددرصد اسلام را بپذيرم؟ و اگر بخشي از آن را نپذيرم ايراد دارد يا خير؟
يا اينطور بپرسم ، آيا ميشود كسي مسلمان نباشد اما 70 درصد زندگيش را از دين اسلام بگيرد و در قيامت وارد بهشت بشود؟