دعا و اجابت؟!

عواملی که مانع اجابت دعا هستند

سلام
قبلا تاپیک داشتم راه برآورده شدن آرزو ها چیست ولی این بار به شکل دیگه ای مطرحش می کنم امیدوارم توفیقی بشه و جوابش و پیدا کنم.

از آشناهامون بچه دار نمیشن، شاید بگید حکمت خداست و علم و نظم جهانه و ... و باید دعا کنه و تسلیم اراده خداوند بشه. اما مشکل اینجاست هر بار می خوان دعا کنند یه اتفاق بدی براشون می افته. هرکسی نظری میکنه ضررش و میبینه. خودشون هربار خواستن اقدام درمانی بکنن ضررهای جانی براشون به وجود آمده. تا حد مرگ رفته. یا پاش شکسته و از این گونه بلاها.
یا من خودم خواسته ای دارم. همه چیز هم مهیاست ولی نمیشه. هربار میام تو نماز دعا کنم نمازم و اشتباه می خونم و مجددا میام بخونم و یادم میده. یا تو قنوت دعا می کنم بعدش نمازم و جاییش اشتباه میخونم و کلا باطل میشه. هر بار میخوام خلوت کنم برای دعا تا به این دعا میرسم یکی میاد داخل و به حرفم میکشه... من واقعا به بنبست رسیدم و هیچ راهی جلوی خودم نمیبینم. نمیدونم چکار کنم. شاید بگید به صلاحم نیست اما به صلاحم هست و در تقدیر منه چون همه و خودم توی خواب هام بارها دیدم. وقتی میام از این نیت صرف نظر کنم همه زندگیم قفل میشه انگار تنها راه همینه ولی چرا پس نمیشه؟

دلیل این اتفاقات چیه؟ از کجا باید علتش و دونست؟ تا کی باید صبر کرد؟
واقعا کسی علتش و میدونه

چرا نمی تونم برای خودم دعا کنم؟

انجمن: 

با سلام:Gol:

وقتی میخوام دعا کنم راحت اسم همه رو میگمو براشون دعا میکنم، اما همینکه میخوام برا خودم دعا کنم خجالت میکشم میگم نکنه پررویی باشه

یا دعا کردنم معناش این باشه که راضی به رضای خدا نیستم، این فکرها باعث میشه سرمو بندازم پایین و بگم خدایا راضیم به رضای تو.

میدونم خدا فرموده (ادعونی استجب لکم) ولی خیلی برام سخته.

قبلا این جوری نبودم ولی الان چند ساله که نمیتونم برای خودم دعا کنم مخصوصا سلامتیم که اصلا روم نمیشه.

میگم اگه خوب بشم نکنه جواب خدا بوده که برو دیگه صداتو نشنوم.

این فکرها اذیتم میکنه.

ممنون میشم راهنماییم کنید.

التماس دعا

سؤال درباره اجابت دعا

انجمن: 

با سلام،
چند وقت پیش مریضی داشتیم که مدتی در کما بود، همگی خیلی دعا کردیم، مجلس های زیارت عاشورا و ... . امّا فوت کردند. در حالی که بچه کوچکی هم داشتند. توسل به امامان علیهم السلام داشتیم، امّا جواب نداد، می خواهم بدانم چرا این طوری شد و دعا و توسلمان جواب نداد؟

ممنون.

دعا گرفتن و آیینه بین توسط شخصی برای شخص دیگر

انجمن: 

سلام خدمت شما
مورد هایی رو دیدم که شخصی ،در زندگی اش مشکلاتی دارد و برای حل مشکلات پیش دعا نویس میرود و دعا میگیرد
مثلا برای مشکلات عصبی یکی از اعضاء خانواده
برای چشم نخوردن
برای محبت بین خانواده
و یا این که به دنبال دعا میرود میگوید که هرچیزی که گم شود ،شب،هنگام خواب نیت میکند و میخوابد و جنس گم شده را در خواب پیدا میکند،و بعد از بیداری رجوع میکند و پیدا میشود .
و یا از فردی که آیینه بین است استفاده میکنند و میگویند که بچه ای را خواب میکنند و آن بچه در رویا میگوید که چه اتفاقی رخ داده.
و یا اینکه میگوید که اعضاء فامیل برایمان دعا گرفته اند و چشم دیدن ما را ندارد و دعا هم برای باطل کردن آنها میگیرند.

آیا باور کردن اینها صحیح است؟
این نوشته های بالا رو من از یک نفر شنیده ام که همه این کارها رو تقریبا انجام داده و پیش دعانویس میرن همیشه.
این فردی که اینها رو میگن سطح سوادشون : بیسواد هستن و حتی نام ائمه رو هم به زبان خوب تلفظ نمیتونن بکنن و سختشونه (زبونشون نمیچرخه:مثلا نام حضرت ابوالفضل (ع) را.
و میگن که خواب بهشت رو هم میبینن
خیلی ها هم قبولش دارن و اون رو آدم خیلی خوبی میدونن
ولی من یه فکر دیگه دارم در موردشون
خواستم بپرسم ببینم قضیه چطوریه
واقعیت داره یا نه ؟
از صحبت هاشون و یا خواب های بهشت و ائمه رو که میگن میبینن توهم نیست؟و یا اینطور نیست که ایشون دوست دارن اینها رو ببینن و تو خواب اینطور میشه
ببخشید خیلی نوشتم.

<<""""ادعونی استجب لکم""""""">>

سلام و وقت بخیر
از محضر کارشناسان محترم سوالی دارم:
مگه نه اینکه خدا فرموده:"
ادعونی استجب لکم" ؟ پس چرا ما دعا می کنیم بعضی اوقات دعامون مستجاب نمیشه؟!هر چی ذکر و توسل و دعا میخونیم انگار نه انگار!!!
آیا این بی جواب ماندن دعاها باعث نمیشه به خدا سوء ظن پیدا کنیم؟!آیا باعث نمیشه پیش خودمون بگیم خدا خودش فرموده که بخوانید مرا اجابت می کنم شما را،اونوقت خود خدا به وعده ای که داده عمل نمی کنه؟!در این ایه شریفه خدا قید نزده که دعاهایی که به صلاحتونه اجابت میکنم.اصلا هیچ قیدی نیاورده و این یعنی می بایست همه دعاهارو اجابت کنه !!!
[SPOILER]خدا منو ببخشه اینجوری گفتم،اما واقعا دوست دارم دلیل اجابت نشدن بعضی دعاهامو بدونم .[/SPOILER]

با تشکر :Gol::Gol::Gol: