حضرت فاطمه زهرا (س)

معرفی کتاب درباره شخصیت حضرت زهرا(س)

سلام علیکم. یک یا چند کتاب تحلیلی برای کسب معرفت نسبت به حضرت صدیقه (س) معرفی کنید. دنبال کتابی نیستم که بگوید حضرت کِی متولد شده اند و چطور به شهادت رسیدند. بلکه میخواهم نقش حضرت را در تاریخ صدر اسلام و جایگاه والای ایشان در دستگاه خلقت را بهتر درک کنم.

تعداد اوصیای پیامبر (ص) در حدیث جابر

انجمن: 
جابر بن عبدالله انصاری بیان کرد پیش حضرت فاطمه رسيدم ، لوحى در برابر ان حضرت قرار داشت كه نام هاى اوصيا از فرزندانش بر ان نوشته بود، شمردم ديدم ١٢ نفر بودند كه اخريشان قائم ال محمد بود، سه تن از انها محمد و سه تن على نام داشتند . ترجمه اصول کافی (سعید و لطیف راشدی) ج 2 صفحه 412 حدیث 450   سوال: آیا روایت و ترجمه آن صحیح است؟ تعداد امامانی که فرزندان حضرت زهرا (س) هستند 11 است نه 12 تا اینطور که در ترجمه آمده.

نمایش نامه برای ولادت حضرت زهرا (س) لطفا راهنمایی کنید

سلام دوستان
ما برای ولادت حضرت زهرا (س) برنامه ی جشنی داریم که برای برنامه مون به نمایش نامه نیاز داریم. خواستم از دوستان تقاضا کنم اگر کسی می تونه در این مورد کمکمون کنه. اجرتون با مولا علی :please:

سوالاتی در مورد خلقت ائمه اطهار علیهم السلام و جهان هستی

انجمن: 

با سلام و عرض ادب

از آنجاییکه خداوند ابتدا نور پیغمبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را آفرید و سپس نور اهل بیت ایشان یعنی نور امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا و حسنین علیهم السلام را از نور پیغمبر اسلام خلق فرمود و در احادیث وارد شده ، و سپس عرش را از نور پیغمبر و ملائکه را از نور امیرالمومنین و آسمانها و زمین را از نور حضرت زهرا و خورشید و ماه را از نور امام حسن مجتبی و نور نه امام بعد از امام حسین و بهشت را از نور امام حسین علیهم السلام خلق نمود و سپس روح انبیاء را آفرید .

میخواستم بپرسم خلق شدن نور 9 امام بعد از امام حسین علیه السلام آیا مقدم بر آفریینش عرش و ملائکه و آسمانها و زمین و خورشید و ماه و ستارگان و بهشت بوده است یا مأخر ؟

و اینکه آفرینش ارواح انبیاء علیهم السلام آیا مقدم بر آفرینش ( آفرینش عرش و ملائکه و آسمانها و زمین و خورشید و ماه و ستارگان و بهشت ) بوده است یا ماخر ؟

و سوال دیگه اینکه روح انسانها و اجنه از چه چیز آفریده شد و کی آفریده شد ؟

سپاس از شما ...

.•¤**¤•.سیره فاطمی ( بیانات امام خامنه ای ( دامت برکاته )).•¤**¤•.

انجمن: 

چند دقیقه در محضر امام خامنه ای (دامت برکاته )
برای آشنایی با نحوه زندگی بهانه خلقت
حضرت صدیقه کبری ( سلام الله علیها )