حضرت عیسی (ع)

امام زمان (عج) و حضرت عیسی (ع)

سلام
گفته شده که در هنگام ظهور امام زمان حضرت عیسی هم ظهور می کند و پشت سر امام زمان نماز می خواند. با توجه به اینکه حضرت عیسی هم نمرده اند و غائب هستند آیا اطلاعی هست که امام زمان و حضرت عیسی با هم ملاقات می کنند یا خیر؟ چرا میگویند در زمان ظهور حضرت عیسی مسلمان میشوند چرا پیشتر این اتفاق نیافتاده؟ با توجه به زنده بودن حضرت عیسی آیا پیامبر (ص) با ایشان ملاقات داشته یا خیر؟ پس از تشکیل حکومت امام زمان حضرت عیسی چه میشوند؟ حضرت عیسی و امام زمان هر یک به تنهایی آنقدر بزرگ و توانا هستند که به تنهایی منجی بشریت باشند پس چرا خداوند هر دو را با هم برای آخرالزمان می فرستد؟ با توجه به روایاتی که مربوط به منجی آخرالزمان بودن حضرت عیسی است آیا ممکن است مقصود از امام زمان همان حضرت عیسی باشد؟
با تشکر

آیا حضرت عیسی زنده است یاخیر؟

سوال:

آیاعیسی زنده است یاخیر؟

دلایلی وجود دارد که کذب بودن این ادعا رو نشان میده. کدام عقل بیدار میتونه این دلایل رو نادیده بگیره!

۱-خوب اولین مدرک کتاب ااشعیا هست. اشعیا نبی ای بود که حدود هفتصد سال پیش از میلاد مسیح زندگی میکرد و داخل کتابش نبوت ها و اعجاز خیلی زیادی هست. مثلا تو کتابش زمین رو( کُره ی زمین) خطاب کرده و با چنین صراحتی در اون زمان از کروی بودن زمین حرف زده.
یا پیشگویی های زیاد و فوق‌العاده ای در کتابش هست. این پیشگویی ها از این جهت فوق‌العاداست که خیلی واضح و با جزئیات بودن. مثلا دویست سال قبل از اینکه کورش پادشاه به دنیا بیاد، اشعیا تو کتابش میگه که کورش پادشاه پارس بابل رو فتح خواهد کرد. حتی جزئیات استراتژی فتح بابل هم میگه. میگه که کورش بدون درگیری وارد شهر میشه و فتحش میکنه و جزئیات دیگه هم میگه. خوب پس شکی نیست که اشعیا نبی بوده و کتابش کلام خداست و نه انسان.

۲-اشعیا تو کتابش پیشگویی های زیادی در مورد مسیح کرده. توضیح میده که مسیح قراره کشته بشه. و میگه و میگه اون رو همراه گناهکاران اعدام میکنن که همینطور هم شد و میگه اون رو تو قبر مردی ثروتمند گذاشتن که همینطور هم شد؛ مردی ثروتمند جسد مسیح رو از فرماندار خواست و جسد رو تو قبری که برای خودش خریده بود گذاشت.
پس میبینی که پیشگویی های اشعیا مرگ مسیح رو با جزئیات پیشگویی میکنه.
اما پیشگویی در مورد به دارآویختن مسیح به کتاب اشعیای نبی ختم نمیشه؛ بلکه در دیگر کتب الهی نیز در اینباره پیشگویی شده که در انتها خواهید خواند.

۳-حالا یه سوال؛ آیا ممکنه که مسیحانی که بر فرض میخواستن الکی بگن مسیح کشته شده، این چیزا رو تو کتاب اشعیا بعدا اضافه کرده باشن؟ جواب این سوال خیر هست. چون طومارهایی از کتاب مقدس در منطقه ی دریای مرده کشف شده که کتاب اشعیا نیز در اون طومارها وجود داره. قدمت اون طومارها متعلق به ۲۲۰۰ سال پیشه. پس امکان نداره که این مطالب بعد از دوران مسیح که ۲۰۰۰ سال پیش زندگی میکرده اضافه شده باشه.

۴-اما کتابهای عهد جدید که به انجیل معروف هستن گذارش‌هایی که دادن با پیشگویی ها هماهنگ بوده. و دقیقا تمام سیصد پیشگویی ‌ای که در مورد مسیح موعود داده شده بود در مورد مسیح اتفاق افتاده. حتی یکسری از مطالب رو نمیدونستن که این پیشگویی در مورد مسیح بوده، اما وقتی که اتفاق افتاده برای عیسی، فهمیدن که اون مطلب که در کتاب مقدس بوده الان و اینطوری محقق شده.

۵-عیسی مسیح حواریونی برای خودش انتخواب کرد که همیشه با او باشن و وقایع رو ببینن. اونها آدمهای عادی بودن. بعضی ماهیگیر و بعضی کارمند دولت. اما زندگیشون متحول شد، مخصوصا پس از عروج عیسی به آسمان، در راه خدا زندگی و جان و مالشون رو فدا کردن و یا به دار میخکوب شدن و یا سنگسار شدن و یا در زندان افتادن. مثلا همین پولس که مسلمونا میگن جاش ته جهنمه، از جلال و مقام و پول و ثروت گذشت و خیمه دوزی میکرد اما از خدمتش و تعالیمش کوتاه نیومد. قومش که یهودی بودن ترکش کردن. تو زندان افتاد، سنگسار شد اما تا آخر با شجاعت و ایمان مثال زدنی مقاومت کرد و وظیف اش رو انجام داد.
خوب عهد جدید رو که همون انجیله این حواریون نوشتن که سه تاشون جزو اون ۱۲ نفر بودن که تمام مدت باهاش بودن و اون رو خوب میشناختن. یکیشون یوحنا بود که جزو نزدیکترین ها تو اون ۱۲ نفر بود و مریم مقدس بعد از مرگ عیسی به خانه ی یوحنا رفت و تا آخر اونجا زندگی کرد.
اما نکته ی قابل توجه اینه که گفته های تمام این شهود با هم یکسان و هماهنگ هست. اگه دروغ نوشته بودن باید تناقضی پیش می آمد. در شریعت هم آمده که سه شاهد برای اثبات کافی ست و به موضوع سندیت میبخشد. حال آنکه شاهدان بسیار بیشتر از سه نفر بودند.

۶-خوب حالا ببینیم آیا امکان داره کس دیگه ای رو اشتباها اعدام کرده باشن؟
اعدام عیسی واقعه ای مهم در اون زمان بود و اعدامش در ملع‌عام انجام شد. پس تمام دوستدارانش و حواریونش و مادرش جمع شده بودن تا ببینن چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا امکان داره که کسانی که سه سال تمام وقت باهاش بودن نشناسنش و نفهمن کس دیگه ای داره اشتباها اعدام میشه؟ یا مادرش ممکنه فرزند خودش رو نشناسه؟ مادر از طرز راه رفتن بچه اش از فاصله ی دور بچه اش رو میشناسه، غیر از اینه؟
و گذشته از این وقتی عیسی پس از سه روز زنده شد و خودش رو به حواریونش نشان داد، حواریونش جای زخم میخ ها رو روی بدنش دیدن.

۷-در هر چهار انجیل گزارش شده که عیسی مسیح حداقل دوبار مرگ خودش رو پیشگویی کرده بود.

حالا به چند پیشگویی دیگر در مورد مسیح در کتاب تورات و دیگر کتب الهی پیامبران الهی، و گزارش تحققِ آن پیشگویی در انجیل توجه کنید:
۱-پیشگویی در کتاب مزمور سلیمان۹:۴۱
(یاری نزدیک به او خیانت میکند. )
گزارش تحقق پیشگویی در انجیل یوحنا ۱۸:۱۳و۲۱-۳۰

۲-زکریا۱۲:۱۱ برای سی سکه ی نقره

حضرت عیسی (ع) و زنده کردن مردگان

انجمن: 

کارشناس محترم سلام
درخصوص معجزه حضرت عیسی ع بیان شده شفابیماران وزنده کردن مردگان سوال اینجاست اگر مرده هارامیتوان زنده کردچگونه خداوند درپاسخ کسانی که میخواهند به زمین برگردند تااعمال ترک شده خودراانجام دهند باعلم به اینکه هیچ کس بدون اعمال ترک شده ای نیست جواب رد میدهد
یاحق

چرا یهودیان حضرت عیسی (ع) را قبول ندارند؟

سلام
چرا با آن همه معجزه حضرت عیسی (ع)، یهودیان انگشت شماری به ایشان ایمان آوردند؟
من در جایی می خواندم که از نظر تورات، مسیح موعود به صلیب کشیده نخواهد شد و چون از دید مردم ایشان به صلیب کشیده شدند او را به عنوان پیامبر قبول نکردند. آیا چنین چیزی صحیح است؟
همچنین لطفا توضیح دهید که آیا حواریون هم باور کردند که حضرت عیسی (ع) به صلیب کشیده شد یا آنها فهمیدند که شخص دیگری بالای صلیب رفت؟

حضرت مهدی (ع) همان عیسی (ع) است !

انجمن: 

با سلام

یک حدیث در مصادر عامه آمده که از انس از پیامبر(ص) : لا مهدي إلا عيسى ابن مريم وچون با چند حدیث دیگر که آمده باعث اشتباه شدن امر بربرخی که شاید حضرت مهدی (ع) همان عیسی (ع) باشد که موعود ادیان قبل از اسلام نیز بوده است : :

(صحيح مسلم) أبو هريرة - رضي الله عنه - أنَّ رسول الله -صلى الله عليه وسلم- قال:«لاتقوم الساعة حتى تنزل الروم بالأعماق - أو بدابِقَ - فيخرج إليهم جيش من المدينة من خيار أهل الأرض يومئذ ، فإذا تصافوا ، قالت الروم : خلوا بينا وبين الذين سُبُوا مِنَّا نقاتلْهم، فيقول المسلمون : لا والله، كيف نُخَلِّي بينكم وبين إخواننا ، فيقاتلونهم ؟فينهزم ثُلُث ولا يتوب الله عليهم أبدا ، ويُقتَل ثلثُهم أفضل الشهداء عند الله ، ويفتتح الثلث، لا يُفتَنون أبدا ، فيفتَتحِون قسطنطينية ، فبينما هم يقتسمون الغنائم، قد عَلَّقوا سُيوفَهُهْم بالزيتون ،إذ صاح فيهم الشيطان : إنَّ المسيحَ الدَّجَّالَ فد خَلَفَكم في أهاليكم، فيخرجون ، وذلك باطل ، فإذا جاؤوا الشام خرج ، فبيناهم يُعِدِّون القتال ، يُسَوُّون صفوفَهم ، إذا أقيمت الصلاة ، فينزل عيسى بن مريم ، فأمَّهم ، فإذا رآه عدو الله ذاب كما يذوب في الماء فلو تركه لا نزاب حتى يهلك ، ولكن يقتله الله بيده -يعني المسيح- فيريهم دَمه في حربته». أخرجه مسلم.
7832 - (صحيح مسلم) جابر بن عبد الله - رضي الله عنه - قال : قال رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- : «لا تَزالُ طائفة من أُمّتي يقاتِلون على الحق ظاهرين إِلى يوم القيامة ، فينزل عيسى ، فيقول أميرُهم : تعالَ صَلِّ لنا ، فيقول : لا ، إِنَّ بعضَكم على بعض أمراءُ ، تكرمةَ الله هذه الأمةَ». أخرجه مسلم.

[قال أيمن صالح شعبان]
1- أخرجه أحمد (3/345) قال : حدثنا موسى ، قال : حدثنا ابن لهيعة.
2- وأخرجه أحمد (3/384) ومسلم (1/95) قال : حدثنا الوليد بن شجاع ، وهارون بن عبد الله ، وحجاج بن الشاعر. وفي (6/53) قال : حدثني هارون بن عبد الله ، وحجاج بن الشاعر. أربعتهم - أحمد ، وابن شجاع ، وهارون ، وابن الشاعر - عن حجاج بن محمد ، عن ابن جريج.
كلاهما - ابن لهيعة ، وابن جريج - عن أبي الزبير ، فذكره.

همچنین حاکم در مستدرکش آورده :
8363 –
حدثنا عيسى بن زيد بن عيسى بن عبد الله بن مسلم بن عبد الله بن محمد بن عقيل بن أبي طالب ثنا يونس بن عبد الأعلى الصدفي ثنا محمد بن إدريس الشافعي رضي الله عنه أنبأ محمد بن خالد الجندي عن أبان بن صالح عن الحسن عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : لا يزداد الأمر إلا شدة و لا الدين إلا إدبارا و لا الناس إلا شحا و لا تقوم الساعة إلا على شرار الناس و لا مهدي إلا عيسى ابن مريم
قال صامت بن معاذ : عدلت إلى الجند مسيرة يومين من صنعاء فدخلت على محدث لهم فطلبت هذا الحديث فوجدته عنده عن محمد بن خالد الجندي عن أبان بن أبي عياش عن الحسن عن النبي صلى الله عليه و سلم مثله وقد روي بعض هذا المتن عن عبد العزيز بن صهيب عن أنس بن مالك رضي الله عنه عن رسول الله صلى الله عليه و سلم
قال : أما حديث عبد العزيز عن أنس بن مالك :

8364
- فحدثناه الحسن بن علي التميمي رحمه الله ثنا محمد بن إسحاق الإمام ثنا علي بن الحسين الدرهمي ثنا مبارك أبو
سحيم ثنا عبد العزيز بن صهيب عن أنس بن مالك رضي الله عنه : عن النبي صلى الله عليه و سلم أنه قال : لن يزداد الزمان إلا شدة و لا يزداد الناس إلا شحا و لا تقوم الساعة إلا على شرار الناس
فذكرت ما انتهى إلي من علة هذا الحديث تعجبا لا محتجا به في المستدرك على الشيخين رضي الله عنهما فإن أولى من هذا الحديث ذكره في هذا الموضع : حديث سفيان الثوري و شعبة و زائدة و غيرهم من أئمة المسلمين عن عاصم بن بهدلة عن زر بن حبيش عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه و سلم : أنه قال : لا تذهب الأيام و الليالي حتى يملك رجل من أهل بيتي يوطئ اسمه اسمي و اسم أبيه اسم أبي فيملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما
تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح

اما در مورد اسناد این حدیث :

هذا الحديث رواه ابن ماجه في سننه (4039) .
وتكاد تتفق كلمة المحدثين على تضعيف هذا الحديث .
فقد ضَعَّفَهُ الْبَيْهَقِيُّ وَالْحَاكِمُ وشيخ الإسلام ابن تيمية في منهاج السنة (8/256) وابن القيم في المنار المنيف (ص 148) .
وقال الذهبي في "ميزان الاعتدال" (3/535) : هو خبر منكر اهـ .
وقال القاري في "مرقاة المفاتيح" (10/183) : ضعيف باتفاق المحدثين اهـ .
وذكره الشوكاني في "الفوائد المجموعة" (127) وقال : قال الصغاني : موضوع اهـ .
وقال الألباني في "سلسلة الأحاديث الضعيفة" (77) : منكر اهـ .
وإن صح هذا الحديث –وهو لا يصح- فمعناه لا مهدي كامل أو معصوم إلا عيسى ابن مريم . ذكره القرطبي وابن القيم وابن كثير .
وتوجيه علما بر متن حديث :


قال الشيخ الإمام الحافظ العلامة شهاب الدين أبو محمد عبد الرحمن بن إسماعيل بن إبراهيم الشافعي، رضي الله عنه: ولقوله صلى الله عليه وسلم: " لا مهدي إلا عيسى ابن مريم " وجه آخر من التأويل، وهو أن يكون على حذف مضاف، أي إلا مهدي عيسى. أي الذي يجيء في زمن عيسى عليه السلام، فهو احتراز ممن يسمى بالمهدي قبل ذلك من المملوك وغيرهم، أو يكون التقدي: إلا زمن عيسى. أي: الذي يجيء في ذلك الزمن، لا في غيره. والله أعلم.





اما اگر سایر اخبار که پیامبر (ص) حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را از اولاد فاطمه (س) وعلی (ع) وامام حسین (ع) میدانند واسمش هم اسم پیامبر است وحضرت عیسی به نماز او اقتدا میکند را ببینیم این مشکل حل خواهد شد .


https://sites.google.com/site/hojjah/eisa.doc