تاخیر در ازدواج

ضعف در رابطه ی اجتماعی می تواند باعث دیرازدواج کردن

سلام محضر همه ی عزیزان
ایا ضعف در رابطه ی اجتماعی می تواند باعث دیرازدواج کردن شخص شود.

عدم وجود اعتماد و عقب افتادن ازدواج


با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


نقل قول:

باسمه تعالی
با سلام خدمت کارشناس محترم
بنده جوانی هستم دانشجو و 23 ساله که قصد ازدواج دارم اما چند سالیست که با توجه به وجود بی حیایی و بی بندوباری هایی که وجود دارد در جامعه به شدت نسیت به دختران بدبین شده ام.علت هم اینست که دهها نمونه از خانمهای محجبه را دیده ام که بعد از گذشت مدت زمانی مشخص شد که با پسران در رابطه هستند و آن عفت را که باید داشته باشند را ندارند.
شاید تصور کنید که باید از طریق حانواده اقدام به امر ازدواج نمایم که کاملا درسته اما در نزدیکان ما دختران چندان دیندار و محجبه نیستند .و کسانی که از طرف خانواده به من پیشنهاد میشود مورد قبول من نیست .
نمیدانم باید چه اقدامی کنم.نمیتوانم به دختری اعتماد کنم و از اینکه با پسری بوده باشد مرا نگران میکند و دوست دارم شخصی که میخواهد با من زندگی کند مثل خودم باشه و با هیچکس در ارتباط نبوده باشد.
لطفا راهنمایی بفرمایید که چه کار باید کرد.
با تشکر


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

:Gol:

تاخیر در ازدواج به علت گناه

انجمن: 

سلام. چرا کسی که به علت ازدواج نکردن و در عذاب بودن از غریزه جنسی، رو به خودارضایی میاره بعنوان اثر این گناه باید در ازدواجش تاخیر ایجاد بشه؟ و اینجوری بیشتر در معرض گناه باشه؟
در حالیکه شنیدیم حضرت امیرالمومنین علی جوانی که به این گناه مبتلا بوده رو حد میزنه و از بیت المال خرج ازدواجش رو میده؟
خوب اگه باید فردی بعنوان تنبیه و عقوبت این گناه مجازاتش تاخیر در ازدواج باشه، چرا حضرت علی که خلاف نظر خدا چیزی رو انجام نمیدن به اون جوون نگفتن تو به علت ابتلا به این گناه در ازدواجت تاخیر خواهد افتاد؟ و خودشون ازدواجش رو جور کردن؟

رابطه گناه و تاخیر در ازدواج

انجمن: 

با توجه به این که خداوند در سوره نور گفته است که کسانی که امکان ازدواج ندارند عفت بورزند تا خداوند از فضل خود آن ها را بی نیاز کند. چه قدر این موضوع در جامعه فعلی به صورت عینی دیده شده که کسانی که خودشون رو از گناه ها مثل نگاه حرام کردن و یا... دور نگه داشتند خداوند راهشون رو برای ازدواج هموار کرده؟من به این آیه هیچ شکی ندارم فقط می خواستم ببنیم این رو کسی در جامعه امروز تجربه کرده یا نه؟

کارشناس بحث : حامی