اردو جهادی، صبر، تحمل، کمک، شخصیت، مشاوره، دغدغه

مشکلات من و مطالعه!

انجمن: 
سلام  بنده تصمیم گرفتم ان شاء الله مطالعه کتب مفید را شروع کنم و تا قبل از این اصلا عادت به مطالعه نداشتم متاسفانه، با توجه به نیازی که دارم متوجه شدم باید کتاب هایی با موضوعات سیاسی، تاریخی، مذهبی و کتب اشنایی با زندگی شهدا را مطالعه کنم اما یکی از بزرگترین مشکلاتم ندانستن روش صحیح مطالعه است مثلا من در سایت های مختلف میخوانم اول یه کتاب را یا یک موضوع را دنبال کنید بعد سراغ کتاب با موضوع بعدی بروید، ولی جای دیگر این را ننوشته، حالا من هم در مسائل تاریخی به شدت ضعیف هستم هم در مسائل سیاسی مذهبی، یعنی باید مثلا چندماه فقط مطالعه سیاسی یا مذهبی کنم بعد سراغ موضوعات دیگر بروم؟؟؟ مشکل دوم این که دوست دارم مطالب تاریخی را عمیق متوجه  شوم اما مطالب یادم میرود و کلا در تمامی موضوعات این طور است که یادم میرود بعد مطالعه، حالا کتب تاریخی بیشتر چون اتفاقات مختلف زیاد است، حتی کتاب فلسفه حجاب شهید مطهری در حین مطالعه به شدت خوشم می امد اما دقیقا بعد از مطالعه کتاب یعنی حتی چند ثانیه بعد از کنار گذاشتن کتاب نمی‌توانستم مثلا استدلال های شهید را برای کسی توضیح دهم فقط در حد چند جمله که برداشت خودم باشد اما توضیح استدلالی اصلااا. (یک بار برای یکی از کتاب های تاریخی خلاصه نویسی کردم که بسیاررر وقتم را گرفت و اصلا روش خوبی نبود و به سرعت خسته شدم)  مشکل سوم این که باتوجه به این که من باید هم مطالعات سیاسی هم مذهبی هم تاریخی و فلسفی داشته باشم و تا بهحال متاسفانه اصلاا مطالعه نداشتم عادت هم به مطالعه ندارم و زود خسته میشوم که شنیدم میگویند از روری یک ساعت شروع کن اما یک ساعت روی کدام کتاب یا کدام موضوع وقت بذارم؟ مثلا هر دو روز مطالعه کتب سیاسی دو روز کتاب های مذهبی و...؟ ؟؟؟ ایا این کار درسته است و باعث پراکندگی مطالب در ذهن نمیشود؟؟  مشکل چهارم این که من نمیدانم چه کتابهایی تهیه کنم برای هر موضوع، مثلا یک کتاب تاریخی میخرم مببینم هرچه مبخوانم خسته میشوم و پیش نمیرود یا مطالب واقعا با جانبداری نوشته شده یا به درد من نمیخورد، در مورد یک کتاب سیاسی از صفحه اول که خواندم با سه کلمه رو به رو شدم که برای فهم معنایشان فقط باید قبل خواندن ان کتاب سه کتاب دیگه فقط برای معنای اون سه کلمه می‌خواندم، البته مادرم میگوید کمال گرایی دارم و باید از جایی کتابخواندن را شروع کنم در حال حاضر هم از ضعف اطلاعات تاریخی واقعا خجالت میکشم مثلا یک کتاب تاریخ میخوانم و برایم سوال ایجاد میشودکه کتاب توضیح نداده و بعد دچار سردرگمی میشوم کتاب را کنار میذارم به طور کل نمیدانم مطالعه را از کجا با چه کتابی با چه روشی شروع کنم  البته در حال حاضر واقعا قیمت کتاب هم بسیار زیاد شده و هر چه بخواهم از کتب گوناگون نمیتوان تهیه کنم چه کنم انتخابم از اول درست باشه که سرخوردگی ایجاد نشه   بابت پاسخویی پیشاپیش متشکرم و از سایت askdin بسیار ممنونم و باید بگویم از مشاوره های این سایت بسیار استفاده میکنم 

اردوهای جهادی، جهاد برای رسیدن به اخلاق اسلامی است.نظر شما چیست؟

انجمن: 


رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد
اردوهای جهادی، جهاد برای رسیدن به اخلاق اسلامی است

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه غربی‌ها اصل عدالت را جزو مفاهیم علمی نمی‌دانند، گفت: اردوهای جهادی، جهادی مقدس برای رسیدن به اخلاق اسلامی است.



-------------------------------

رحیم پور ازغدی: رسول گرامی اسلام (ص)‌فرموده‌اند یکی از راههای رسیدن به حب بهشت کمک به مساکین و محرومین است و روز قیامت دولت، دولت فقرا است.

وی افزود: فرهنگ اردوهای جهادی متعلق به صدر اسلام است و سنت قطعی رسول‌الله و اهل بیت (ع) است که اینها در اوج معنویت و تعقیبات عبادات‌شان، رفتن نیمه‌شب به منازل مساکین و محرومان بوده است.
رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: مدلی بیان می‌دارد که خدمت خلق مسئله علمی نیست و مانع از توسعه است و استدلال‌هایی دارند مثل اینکه انسان تعریف اقتصادی دارد و رفع نیاز آن مطلوب اصلی بوده و دست یافتن به ارزش‌های مصرفی از طریق میزان مصرف و ارزشی که می‌برد تعریف می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ اقتصاد مدرن اقتصادی سکولار است و اصل عدالت نیز از دید غربی‌ها جزو مفاهیم علمی نیست و غربی‌ها هم با مساوات و هم با عدالت مشکل دارند و اظهار دارند هر کسی هر کاری که می‌تواند و می‌خواهد بکند که به اذعان غربی‌ها این عین عدالت و اخلاق است.

صبر جهادی

سلام دوستان...
بدون مقدمه شروع کنم...
برای تعطیلات عید تصمیم دارم به اردوی جهادی برم (توف به ریا!! ^_^ ) و این موضوع تا حد زیادی فکرمو مشغول کرده... :help:
بار اولمه و تجربه ای تو این زمینه ندارم...
با توجه به شخصیتی که از خودم میشناسم...
آدم صبور تحمل سختیا و زجر کشیدن و کارای سخت نیستم...
ولی دوس دارم باشم...
راستش خیلی فکر کردم ببینم هدفم واقعن از این اردو چیه؟!!...
به این نتیجه رسیدم که من به خاطر خودم میخوام برم...
مختصر تر و مفید تر از این نمیتونم بگم...
می خوام برم آدم شم!!...
تحملم بالا بره...
دردای جامعه رو ببینم...
به خودم بفهمونم دغدغه هام کوچیکن...
البته مطمئنا من قرار نیس برم اونجا در و دیوار رنگ کنم یا آجر جا به جا کنم یا از این جور کارا!!!!!... :moteajeb:
من رشته م زبان انگلیسی هست و می تونم برای تدریس زبان و ریاضی برم...
منتها همین که دو هفته دل بکنم از اتاق خواب خودم...
همه جیزو خیلی ساده بگیرم...
در کل بتونم با اوضاع کنار بیام...
برام جدا سخته... :hey:
تا 70% مطمئنم بتونم تحمل کنم و همه چی او کی باشه...
اما اون 30%!!...
اصلا دلم نمی خواد برم و کم بیارم...
یا یه دختر سوسول جلوه کنم...
به شدت می ترسم و حس میکنم هر چی میگذره این حس داره بیشتر میشه...
به هیچ وجه دلم نمی خواد پشیمون بشم... :farar:
این تاپیکو زدم با 3 هدف:
1. کمکم کنید بتونم با خودم کنار بیام، ترسمو کنار بذارم و تحملمو زیاد کنم...
2. پیشنهادتون چیه که بتونم تا حد ممکن مفید باشم...
3. اگه تجربه ای تو اردو های جهادی دارید خوشحال میشم بگین...

مرسی از همه دوستان... :Gol: