جمع بندی کمک به نیازمندان با وجود شرایط نامناسب اقتصادی

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
کمک به نیازمندان با وجود شرایط نامناسب اقتصادی

سلام
ایا کمک به نیازمندان با توجه به شرایط بد اقتصادی و تنگ دستی خودمان لازم است؟؟؟

برچسب: 

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد کافی

[TD][/TD]

 

جمع بندی
پرسش:

آیا کمک به نیازمندان با توجه به شرایط بد اقتصادی و تنگ دستی خودمان لازم است؟
پاسخ:
آنچه در اسلام مهم است و ارزش ویژه دارد، کیفیت و چگونگی عمل است و نه کمیت و مقدار آن. لذا حق تعالی در قرآن کریم می فرماید: « الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ‏ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزيزُ الْغَفُور (1) خدايى كه مرگ و زندگانى را آفريد كه شما بندگان را بيازمايد تا كدام نيكوكارتر (و خلوص اعمالش بيشتر) است و او مقتدر و بسيار آمرزنده است‏.»

آنچه که کیفیت عمل را تأمین می کند، ایمان و نیت صحیح و خالص است، همانند نیت و عمل خانواده حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) و امیرمؤمنان(علیه السلام)، که آنچنان عمل و انفاق آنان را متعالی کرد که درباره بذل چند قرص نان جوین، به مسکین و یتیم و اسیر، سوره دهر (انسان) نازل شد. چون هدف عالی، عمل را متعالی می سازد.

یا اعطا یک انگشتر در حال نماز، به یک نیازمند، توسط امیر المومنین (علیه السلام)، باعث نزول یک آیه در شأن آن حضرت می گردد. «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون‏ (2) ولىّ امر و ياور شما تنها خدا و رسول و مؤمنانى خواهند بود كه نماز به پا داشته و به فقرا در حال ركوع زكات مى‏ دهند»

بنابراین در این شرایط بد اقتصادی، حتی مقدار کمی هم که شده، و در توان است، باید به یاد فقرا بود. زیرا آنچه که مهم است، عمل را از روی اخلاص انجام دادن است.
پی نوشت:
1.ملک/2.
2.مائده/55.

 

 

موضوع قفل شده است