جمع بندی چرا در هیچ روایتی سن دقیق عایشه در زمان ازدواج مشخص نیست؟

تب‌های اولیه

32 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چرا در هیچ روایتی سن دقیق عایشه در زمان ازدواج مشخص نیست؟

با سلام و خسته نباشد.
بنده داشتم مقاله ای از سایت ولی عصر سن عایشه میخوندم(این مقاله)
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=699.یک سوال به ذهنم رسید.
ببینید سن عایشه چیزی نیست که بخایم بگیم مهم نبوده.وقتی اتفاقات به دنیا اومدن حضرت زهرا و حضرت علی و پیامبر نقل شده حتی اگر ما ارزشی برای عایشه قائل نباشیم باید به خاطر ارزش پیامبر از خودمون بپرسیم که پیامبر در چند سالگی با عایشه ازدواج کرد.این مسئله رو گفتم تا این رو بپرسم که چرا در هیچ روایتی اشاره نشده که سن عایشه 17 -24 بوده؟ چیزه به این مهمی باید روایتی هم داشته باشه.
تمام روایت ها به این اشاره داره که عایشه 9 ساله بوده.

آیا روایتی وجود داره؟حتی در کتب شیعه؟در کتب اهل سنت چطور؟
اگر نیست پس چرا گفته نشده؟

صد تا صغری کبری میچینند تا یک سن رو اثبات بکنن.

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد عماد

نالان;829602 نوشت:
ببینید سن عایشه چیزی نیست که بخایم بگیم مهم نبوده.وقتی اتفاقات به دنیا اومدن حضرت زهرا و حضرت علی و پیامبر نقل شده حتی اگر ما ارزشی برای عایشه قائل نباشیم باید به خاطر ارزش پیامبر از خودمون بپرسیم که پیامبر در چند سالگی با عایشه ازدواج کرد.این مسئله رو گفتم تا این رو بپرسم که چرا در هیچ روایتی اشاره نشده که سن عایشه 17 -24 بوده؟

سلام علیکم

پاسخ به پرسش جنابعالی گره ی بسیاری از مشکلات تاریخی را حل می کند
بنده اسنادی که درسایت تحقیقاتی ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف آمده تکرار نمی کنم مگر اینکه در ادامه بحث استناد به آنها نیاز باشد
اما نکته اساسی در این بحث و بحثهای دیگر
فضای آرام و فضای غیر آرام است
وقتی می گوئیم پیامبرصلی الله علیه واله وسلم در فلان تاریخ متولد شد فضا آرام است و فرقی به حال فریقین نمی کند اما اگر فضا در این مسئله ناآرام شد قضیه متفاوت می شود
در مورد سن عایشه فضا ناآرام است
زیرا شیعه شخصیتی دارد به نام حضرت علی علیه السلام که از کودکی با پیامبرصلی الله علیه واله وسلم بزرگ شده و دستپروده پیامبرصلی الله علیه واله سلم محسوب می شود
اهل سنت چنین شخصیتی ندارند. نمی توانند نسبت به ابوبکر، عمر یا عثمان چنین ادعایی کنند چون خیلی به دور از واقع می شود
اما اگر سن عایشه را چند سالی این طرف وآن طرف کنند مطلوبشان محقق می شود
لذا اگر سن عایشه را 6سال یا 8 سال یا حتی 9سال مطرح کنند می توانند اداعا کنند که اگر شیعه حضرت علی علیه السلام را دارد که از کودکی در محضر پیامبرصلی الله علیه واله وسلم بزرگ شده ما نیز عایشه را داریم که در کودکی به خانه پیامبرصلی الله علیه واله وسلم رفته است
این را می گویند فضای نا آرام
جاعلان این موضوع تا توانسته اند گزارشهای مورد نظر خود را جعل نموده و گزارشهای متفاوت با این را حذف کرده اند
اما یادشان رفته گزارشهای مرتبط را نیز دست کاری کنند مانند سن اسماء خواهر عایشه

نالان;831464 نوشت:
با سلام و خسته نباشد.

آیا روایتی وجود داره؟حتی در کتب شیعه؟



سلام

در كتب شيعه هيچ روايتي راجع به سن عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا (ص) وجود ندارد !

عماد;831661 نوشت:
اما یادشان رفته گزارشهای مرتبط را نیز دست کاری کنند مانند سن اسماء خواهر عایشه

مثلا کدام گزارشها را یادشان رفته حذف کنند؟

سلام

در 14 قرن قبل مخصوصا قرن اول هجري قمري علاوه بر نبود وسائل ضبط و كتابت درست وجامع ، تحريف عمدي و سانسور سياسي نيز مزيد بر مشكل است اما خداي سبحان در بين اين قرائات وروايات مختلف ، حقيقتش را حفظ و به قرون بعد رسانده است.

بنص آيات وروايات در هر زماني امتي برحقند وعده اي مواظب و مراقب حقيقت .

سن عائشه هنگام ازدواج :
https://sites.google.com/site/hojjah/sen.ayeshe.zip

ببینیند اتفاقا به همون دلیل باید روایت صحیحی از سم عایشه موجو باشه تا ادعای اهل سنت زیر سوال بره.1400 سال گذشته یعنی عقل هیچ عالمی به این نرسیده که دنبال سن عایشه بره.خیلی از علما هم سن ازدواج اون رو 9 سال میدونن.

به هر کسی این استدلال ها رو نشون بدی میگه استدلال رو هیچکسی به روایت ترجیح نمیده.
سن خواهر عایشه مشخصه سن خوده عایشه مشخص نیست.واقعا غوغا کردن علمای اسلام.
ابمان آوردن بادنجان در روایات اومده اما علما زحمت نکشیدن در مورد سن زن پیامبر که داره اسم پیامبر رو خراب میکنه چیزی بنویسن.
وقتی میگم از دین به غیر از حیض و نفاسش هیچی نمونده دوستا ناراحت میشن.

نالان;832504 نوشت:
به هر کسی این استدلال ها رو نشون بدی میگه استدلال رو هیچکسی به روایت ترجیح نمیده.
سن خواهر عایشه مشخصه سن خوده عایشه مشخص نیست.واقعا غوغا کردن علمای اسلام.
ابمان آوردن بادنجان در روایات اومده اما علما زحمت نکشیدن در مورد سن زن پیامبر که داره اسم پیامبر رو خراب میکنه چیزی بنویسن.
وقتی میگم از دین به غیر از حیض و نفاسش هیچی نمونده دوستا ناراحت میشن.

با سلام

اتفاقا اين اختلافات در امورات بديهي روزمره مانند وضو ونماز وحج و ...رسول خدا ص ، نشان از حقيقتي تلخ وموحش دارد چرا كه نشان ميدهد چقدر دين اصيل اسلام عزيز وارزشمند بوده كه اينقدر مورد تهاجم شياطين و خلفاي غاصب و يهود قرار گرفته وتحريف شده است ...

خیر البریه;832727 نوشت:

با سلام

اتفاقا اين اختلافات در امورات بديهي روزمره مانند وضو ونماز وحج و ...رسول خدا ص ، نشان از حقيقتي تلخ وموحش دارد چرا كه نشان ميدهد چقدر دين اصيل اسلام عزيز وارزشمند بوده كه اينقدر مورد تهاجم شياطين و خلفاي غاصب و يهود قرار گرفته وتحريف شده است ...

دقیقا.اما مسئله اینجا خواب علمای شیع هاست که به جای اینکه به دنبای مسائلی برن که رفع شبه کنه کاری کردن کتاب هامون و رسائلمون پر شده از شبهات بعد آیا اسم اینها رو میشه گذاشت مرجع تقلید آگاه به زمان.آیا قم رو میشه مرکز اسلام دونست؟خیر نمیشه.

خیر البریه;832727 نوشت:
با سلام

اتفاقا اين اختلافات در امورات بديهي روزمره مانند وضو ونماز وحج و ...رسول خدا ص ، نشان از حقيقتي تلخ وموحش دارد چرا كه نشان ميدهد چقدر دين اصيل اسلام عزيز وارزشمند بوده كه اينقدر مورد تهاجم شياطين و خلفاي غاصب و يهود قرار گرفته وتحريف شده است ...

با عرض سلام و احترام و تشکر از مطالب خوب شما و با اجازه جناب استاد عماد

به همین علت است که علمای گذشته شیعه و فقهای سلف، در علم رجال زحمت بسیاری کشیدند و سعی تام و کاملی داشتند در حدی که گاهی به ذهن می رسد در جاهایی حتی افراط شده است !

نظایر چنین دقت های رجالی و تحقیق و بررسی راویانِ یک جمله در طول تاریخ ، در هیچ دین و مذهبی و نیز در میان دانشمندان غیر دینی دیده نشده است.

رجالی شیعه معتقد است اگر از مجموعه راویان یک حدیث و سلسله سند آن ، حتی یک راوی هم موثق نبوده و یا مجهول باشد ، چنین حدیثی نمی تواند به صورت مستقل، مصدر و منشأ یک حکم شرعی باشد.

اما وضعیت علم رجال در اهل سنت چنین نیست و آن قدر اختلاف میان آنان فراوان و گیج کننده است که برای صحت یک حدیث به عکس شیعه به قول یک یا چند فرد موثق هم ممکن است حکم به صحت حدیث دهند حتی اگر افراد زیادی هم آنرا جرح کرده باشند(خدشه به وثوق وارد کرده باشند).

خوشبختانه با چنین دقت هایی بوده که الان ما احادیثی داریم که با اطمینان کامل به صحت صدور آنها از اهل بیت علیهم السلام می توانیم حکم الهی را استخراج کنیم و اگر نگوییم در همه جزئیات اما در کلیات و بسیاری از جزئیات می دانیم که حکم الهی همین است که در فتاوای مراجع عظام تقلید بر اساس همان روایات ، یافت می شود.

در پناه حضرت حق باشید

موضوع قفل شده است