جمع بندی مخالفت مادرم با چادری شدن من

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مخالفت مادرم با چادری شدن من
سلام  من دوست دارم چادری بشم اما مامانم مخالفت میکنه در صورتی که مامان خودم هم چادری هست .... لطفا راهنماییم کنید .
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد حنیف
سلام  من دوست دارم چادری بشم اما مامانم مخالفت میکنه در صورتی که مامان خودم هم چادری هست .... لطفا راهنماییم کنید .
بسم الله الرحمن الرحیم  عرض سلام و احترام چادر می تواند بهترین نوع پوشش و حجاب برتر باشد و انتخاب خوب و ارزشمندی ست. اما خوب است که قبل از اقدام کردن، در این مورد به خوبی تحقیق کرده و یک پشتوانه ی قوی و محکم پیدا کنید. ببینید که دلیل شما برای اینکار چیست و برتری های چادر نسبت به پوشش های دیگر را برای خودتان لیست کنید. با اینکار اولا خودتان متوجه خواهید شد که آیا این تصمیم بر اساس یک جرقه ی احساسی و قرار گرفتن در شرایط خاص است، یا واقعا با استدلال و اندیشه، به اقناع رسیده اید. در این مورد قبلا در تاپیک های دیگر هم صحبت شده که می توانید در لینک های زیر ملاحظه بفرمایید: چادر یا حجاب دیگر؟ دو راهی: چادر حجاب برتر یا رعایت حجاب با مانتو؟   و ثانیا در برابر مخالفت مادرتان می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و ایشان را هم قانع و با خودتان همراه سازید. خصوصا اینکه فرموده اید مادرتان خودش از پوشش چادر استفاده می کند و این نشان می دهد که نسبت به چادر ذهنیت بدی ندارد. احتمالا مخالفت ایشان به این دلیل است که از محکم بودن تصمیم شما اطمینان کامل ندارد. با ایشان صحبت کنید و تلاش کنید که رضایتش را جلب کنید. اگر حس می کنید که با اینکار مادرتان از شما رنجیده می شود، تا زمانی که راضی نشده، در عین اینکه پوشش اسلامی را به طور کامل مراعات می کنید، چادر نپوشید. چون چادر واجب نیست، ولی رنجاندن مادرتان حرام و موجب مشکلات در دنیا و آخرت خواهد شد.
عرض سلام و ادب   چی شد که به این نتیجه رسیدین؟ دلیل مخالفتشون چیه؟ ضمنا ببخشید ولی نام کاربریتون مردونه است فکر کنم موقع ثبت نام حواستون نبوده.
خب مگه چه اشکال داره  مگر حضرت مهدی امام خانمها نیست ؟؟laugh
جمع بندی: پرسش:  من دوست دارم چادری بشم، اما مادرم مخالفت میکند؛ در صورتی که ایشان خودش چادری ست. لطفا من را راهنمایی کنید.   پاسخ: چادر می تواند بهترین نوع پوشش و حجاب برتر باشد و انتخاب خوب و ارزشمندی ست. اما خوب است که قبل از اقدام کردن، در این مورد به خوبی تحقیق کرده و یک پشتوانه ی قوی و محکم پیدا کنید. ببینید که دلیل شما برای اینکار چیست و برتری های چادر نسبت به پوشش های دیگر را برای خودتان لیست کنید. با اینکار اولا خودتان متوجه خواهید شد که آیا این تصمیم بر اساس یک جرقه ی احساسی و قرار گرفتن در شرایط خاص است، یا واقعا با استدلال و اندیشه، به اقناع رسیده اید. و ثانیا در برابر مخالفت مادرتان می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و ایشان را هم قانع و با خودتان همراه سازید. خصوصا اینکه فرموده اید مادرتان خودش از پوشش چادر استفاده می کند و این نشان می دهد که نسبت به چادر ذهنیت بدی ندارد. احتمالا مخالفت ایشان به این دلیل است که از محکم بودن تصمیم شما اطمینان کامل ندارد. با ایشان صحبت کنید و تلاش کنید که رضایتش را جلب کنید. اگر حس می کنید که با اینکار مادرتان از شما رنجیده می شود، تا زمانی که راضی نشده، در عین اینکه پوشش اسلامی را به طور کامل مراعات می کنید، چادر نپوشید. چون چادر واجب نیست، ولی رنجاندن مادرتان حرام و موجب مشکلات در دنیا و آخرت خواهد شد.  
موضوع قفل شده است