عروج عاشقانه همکار عزیزمان شهید مدافع حرم حجت الاسلام دهقانی

تب‌های اولیه

21 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
عروج عاشقانه همکار عزیزمان شهید مدافع حرم حجت الاسلام دهقانی

روز گذشته، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن دهقانی، در دفاع از حرم و حریم اهل بیت علیهم السلام، در سوریه به مقام شهادت نائل گشت.

ایشان از کارشناسان پاسخگویی بخش فقه مرکز ملی پاسخگویی بودند و خدمات ارزنده ای را در مرکز ارائه داشتند و در نهایت این سرباز حضرت ولی عصر پس از سالها مجاهدت علمی، در جبهه دفاع از حریم اهل بیت به مقام شهادت نائل و ساکن ملک اعظم شد.

مراسم تشییع این شهید والامقام اعلام خواهد شد.

انجمن گفتگوی دینی شهادت این طلبه گرانقدر را به خانواده، اساتید و دوستان ایشان تبریک و تسلیت عرض می نماید.

حمع بین علم و عشق (شهادت) چه زیباست!
لیاقتش را داشته اند.
شهادت ایشان نشان اخلاص ایشان در فعالیتهای علمی شان و قبول تلاشهای علمی ایشان است.
خداوند نصیب ما هم بفرماید.

شهادت واقعا شیرین است. من چند بار در رویا مزه شیرین شهادت و یکی دو بار هم مزه بسیار تلخ جدا ماندن از شهدا را چشیده ام.
واقعا هیچ چیزی را در بیداری نمی توانم به آن شیرینی یا تلخی تشبیه کنم.

فکر میکردم دفاع نظامی ما در سوریه، تمام شده و کار داعش به پایان رسیده.
پس هنوز هم داریم شهید می دهیم...

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

باسلام و عرض ادب

خبر شهادت شان دردی آمیخته با غرور و افتخار را در دلهایمان گذاشت.

برایشان علودرجات و حشر با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و برای خانواده بزرگوار ، همکاران و دوستانشان صبر و اجر مسألت داریم.

[="Teal"]رهایی تو ای پروانه از پیله مبارک باد
خوشا به سعادتتون ...
عجب ایامی ... چه پروازی :-s

ان شاءالله خداوند به خانواده شون صبر عطا کند
[SPOILER] درسته در زمان حیات افتخار آشنایی نداشتیم ولی ماهم جزو کاربران همون مرکزی بودیم که فعالیت میکردین
التماس دعا ای شهید:-s[/SPOILER][/]

[=Persian-Sans]بسم ا... الرحمان الرحیم

[=Persian-Sans]وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ سوره مبارکه آل عمران آیه 169[=Persian-Sans]

[=Persian-Sans]شهادت هنر مردان خدا است و چه نیکو که این هنر در راه دفاع از کیان اسلام به کار گرفته شود. شهیدان مدافع حرم، مردان راستینی هستند
که با شجاعت و غیرت ضمن دفاع از حریم حرم ولایت و امامت،
با نیروهای اهریمنی داعش در خارج از مرزهای ایران اسلامی به مقابله می پردازند.

[=Persian-Sans]مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس، جان خویش را در راه دفاع از اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی خالصانه نثار کردند و در مقابل دشمنان ایستادند
و با شهادت مظلومانه خود و خون پاکشان درخت تنومند اسلام را در منطقه بارورتر نمودند.

[=Persian-Sans]اگرچه خبر فقدان این مجاهد بزرگ اسلام برای خانواده معظم ایشان و بازماندگان، اندوهی بزرگ است ولی راه پرفیض این مردان حق همواره ادامه خواهد داشت.

از خداوند کریم علو درجات برای روح عالی شهید محمد حسن دهقانی و صبر برای خانواده ایشان و باز ماندگان مسئلت دارم .

هزاران بار مبارکتان باشد
اینجا پای ما در گل گیر کرده.حتما حتما التماس دعا داریم
.خداوند درجات شما را متعالی و خانواده ی گرامیتان را صبر جمیل و نعمات و برکات سرشار عطا فرماید.

سلام

چه زیباست که انسانی در جبهه فرهنگی و فقه و دین مجاهدت کنه و در جبهه نظامی به شهادت برسه...
انقلاب اسلامی ایران شاهد شهدایی هست که در جبهه های مختلف جنگیدند و در نهایت، به شهادت رسیدند!
مثل شهید مطهری که در جبهه فرهنگی و دینی، وسط خاکریزهای جنگ نرم به شهادت رسیدند...
یا شهید حججی که از مراسم عزاداری حضرت اباعبدال... (ع) به جبهه نظامی و از اونجا به مقام شهادت نائل شدند و شهادت ایشون در جبهه نظامی مصادف بود با شهادتشون در جبهه فرهنگی و تبلیغات اسلام شیعی در مقابل اسلام ابوسفیانی و یزیدی (در مقابل چشم جهانیان -جدایی حق حسینی از باطل سفیانی)
و این بار هم شهید دهقانی که از جبهه فرهنگی وارد جبهه نظامی شد و نهایتا آسمونی و خدایی شد...
شهدای بزرگوار علل الخصوص شهید دهقانی... شهادت گوارای وجودتون که حقا به حقیقت وجود دست پیدا کردید و حقیقتا به رستگاری ابدی رسیدید...

(( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))

در جنگ تحمیلی بیشترین درصد شهدا از همین طلبه ها و هیئتی ها بود.
الانم بیشترین افراد ایرانی همین بسیجی ها و هیئتی ها و طلبه ها هستند.
از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات را برای این عزیز بزرگوار خواستارم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

مدیر اجرایی_فرهنگی;1002908 نوشت:

روز گذشته، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن دهقانی، در دفاع از حرم و حریم اهل بیت علیهم السلام، در سوریه به مقام شهادت نائل گشت.

ایشان از کارشناسان پاسخگویی بخش فقه مرکز ملی پاسخگویی بودند و خدمات ارزنده ای را در مرکز ارائه داشتند و در نهایت این سرباز حضرت ولی عصر پس از سالها مجاهدت علمی، در جبهه دفاع از حریم اهل بیت به مقام شهادت نائل و ساکن ملک اعظم شد.

مراسم تشییع این شهید والامقام اعلام خواهد شد.

انجمن گفتگوی دینی شهادت این طلبه گرانقدر را به خانواده، اساتید و دوستان ایشان تبریک و تسلیت عرض می نماید.


سلام و عرض ادب
اگر امکانش بود بیشتر از ایشون بگید.
یا حتی اگه اینجا پاسخگویی کردن معرفی کنید که کدوم کارشناس بودن.

مدیر اجرایی_فرهنگی;1002908 نوشت:

«وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‏»
و هرگز گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شدند مرده ‏اند، بلكه زنده‏ اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.(آل عمران/ 169)

عرض تبریک و تهنیت ملکوتی و آسمانی شدن این کارشناس گرامی
و عرض تسلیت و تعزیت خدمت دوستان و خانواده محترم ایشان

خداوند متعال ایشان را با حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) محشور، و به خانواده ایشان صبر و اجر عطا فرماید.
آمین


شهادت این همکار گرامی را خدمت خانواده محترم شان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

اللَّهمّ اكتُبه عندك في أعلى علّيين و اخلُف على أهله في الغابرين و اجعله مِن رُفَقاءِ محمّد و آله الطاهرين و ارحَمهُ وَ إيّانا بِرحمتك يا أرحم الراحمين

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه شهادت حجت الاسلام والمسلمین دهقانی از شهدای مدافع حرم را تبریک و تسلیت گفت و بر جانفشانی روحانیت در کنار مردم تاکید کرد.


متن کامل پیام به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد حسن دهقانی طاب ثراه ،استاد حوزه شهید پرور قم ، را به پیشگاه حضرت ولی عصر عج، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، اساتید و طلاب عزیز حوزه های علمیه و حوزه علمیه قم، مردم شریف ایران، دوستان و علاقمندان آن فقید سعید و بازماندگان محترم بویژه خانواده گرامی آن شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض می کنم و علو درجات آن عزیز سفر کرده و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان ودوستان شاگردان آن شهید از خداوند منان خواهانم، شهادت مشعل فروزان و پرچم هدایتی است که همواره در حوزه‌های علمیه نورافشان و دراهتزاز بوده است و روحانیت انقلابی از خطرها و مجاهدت و شهادت در راه خدا و دفاع از حقوق مردم و امت اسلامی استقبال می کرده است و همچنان درکنار مردم عزیز و مجاهدان راه حق و جبهه مقاومت فداکاری و نورافشانی و جانفشانی خواهد کرد و بر عهد خود با اسلام و انقلاب اسلامی پایبند خواهد بود و نمونه آن این شهید والامقام است ، به روان پاک اولیای الهی و شهدای روحانیت و مقاومت و مدافع حرم درود می فرستیم.
علی رضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

راه پیشرفت ایران اسلامی، احیاء روحیّه‌ی انقلابی و احیاء روحیّه‌ی مجاهدت است . مجاهدت، میدانهای فراوانی دارد؛ البتّه همه‌ی میدانهای مجاهدت هم خطر دارد. شهدای هسته‌ای را ببینید! در میدان علم کار کردند امّا مورد تعرّض دشمن قرار گرفتند؛ [این‌] جهاد است. فَضََّلَ اللهُ المُجاهِدینَ عَلَی القاعِدینَ اَجرًا عَظیمًا؛ [اینکه‌] خدای متعال برای مجاهدین فضیلت قائل شده است، برای مجاهدت رتبه قائل شده است، برای همین است.
ما مگر چقدر در این دنیا عمر می کنیم؟ میلیاردها سال قبل و بعد ما این دنیا عمر دارد، از این میلیاردها [سال‌]، پنجاه سال، شصت سال، هفتاد سالش نصیب من و شما است؛ در این مدّت باید از فرصت استفاده کنیم، خودمان را برای زندگی واقعی‌ای که «اِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِیَ الحَیَوان» است، آماده کنیم. در این فاصله، بعضی‌ها مجاهدت می کنند و این مجاهدت، آنها را به مقامات عالی میرساند؛ نه‌فقط آخرت خودشان را درست می کنند، دنیای دیگران را هم می سازند و تقویت می کنند و به وجود می‌آورند. آن‌وقت این مالِ مجاهدت است؛ مال شهدا: وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا، اینها مرده نیستند، بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون * فَرِحینَ بِمآ ءاتاهُمُ اللهُ مِن فَضلِه‌ وَ یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون.
قضیّه این‌جوری است؛ این کلام خدا است، مژده‌ی خدا است که می گوید اینها زنده‌اند، پیش خدایند، مورد لطف الهی‌اند، مورد رزق الهی‌اند، خرسندند، خوشحالند؛ به من و شما هم پیغام می دهند و می گویند که بدانید اگر از این راه بیایید، در این سرمنزل نه غم هست، نه نگرانی؛ نه ترس هست، و نه حزن؛ اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم؛ راه این است. راه را درست رفتند، صحیح رفتند، درست حرکت کردند.

مقام معظم رهبری ۱۳۹۵/۰۴/۰۵

هر چند که فراق دوستان غم انگیز است لکن خبر خوش شهادت و حسن عاقبت، بهترین خبری است که می تواند تسلی خاطر یاران باشد. شهادت همکار عزیز و ارجمندمان را به جامعه فرهنگی کشور و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که رهروی واقعی شهدا باشیم.

باسم ربّ الشهداء و االصدیقین

خداوند روح پاک و مطهرشان را با امام شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام محشور فرماید

از درگاه خداوند بزرگ برای خانواده گرامیشان صبر و اجر مسئلت دارم.

زندگی نامه روحانی شهید محمدحسن دهقانی:


حجت الاسلام محمدحسن دهقانی محمدآبادی، استاد حوزه و شهید مدافع حرم، در اولین روز مرداد ماه سال1357 در خانواده‌ای مذهبی در شهربابک متولد شد و در همین شهر تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را گذراند.


وی پس از دریافت مدرک دیپلم، در سال75 با علاقه‌ای که به تحصیل علوم اهل‌بیت و سربازی امام زمان عج داشت، به قم آمد و با معرفی مرحوم حجت‌الاسلام استاد عرفان به مدیر مدرسه کرمانی‌ها، حاج‌آقای جاویدی، وارد این مدرسه شد.


ایشان ادبیات عرب را از آیت‌الله صفایی بوشهری و در بلاغت کتاب مختصر را از استاد عالی آموختند. در اصول‌‌فقه از محضر استاد حاج‌ابوالقاسم، در فقه و فلسفه از محضر آیت‌الله موسوی گرگانی و در کلام از محضر استاد دستیاری استفاده کردند. در مقطع خارج نیز از درس آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله سیداحمد خاتمی کسب معرفت کردند.


شهید دهقانی از سال‌های ابتدای تحصیل، به امر تدریس اهتمام داشت و از سال85 به صورت جدی تدریس در حوزه را آغاز کرد و از اساتید با سابقه‌ی احکام، منطق، ادبیات عرب (هدایه، بدایه‌النحو، صمدیه، سیوطی، مغنی، جواهرالبلاغه و...) و کارگاه نحو در مدرسه حقانی و دیگر مدارس علمیه قم به شمار می‌رفتند. از ویژگی‌های سبک تدریسی ایشان، استفاده‌ی کاربردی از تخته و طراحی جداول و نمودار های آموزشی بود. مجموعه‌ای از جزوات آموزشی ایشان، در سال‌های اخیر تحت عنوان بدایه‌النحو نموداری و بلاغت نموداری به اصرار طلاب، چاپ و عرضه شد.


علاوه‌ بر دروس متداول حوزه، از تلاش‌های استاد دهقانی ترویج مهارت‌های لازم برای طلبگی بود. شاخص‌ترین تلاش ایشان در این زمینه، طراحی دوره تندخوانی و مهارت‌های مطالعه تحت عنوان «مطالعه موفق» با تدوین جزوه و تمرین‌هایی بومی و بازطراحی شده با فرهنگ اسلامی و حوزوی بود. این دوره که در سال‌های اخیر جزء برنامه ثابت طلاب مدرسه حقانی قرار گرفت، آوازه‌ی آن در دیگر مدارس علمیه نیز پیچید و از ایشان برای ارائه‌ی این دوره در شهرستان‌های مختلف کشور دعوت می‌شد. علاوه‌بر مطالعه موفق، ایشان به تدریس مهارت‌های دیگر نظیر تقویت حافظه و تمرکز، مدیریت زمان، برنامه ریزی تحصیلی، روش های علمی مطالعه و مباحثه و مدیریت استرس نیز اشتغال داشتند.


استاد دهقان، در کنار تدریس‌های دروس رسمی، به ترویج قرآن اهتمام داشتند و مصر بودند هرساله تدریس تجوید طلاب پایه اول را برعهده بگیرند. از این رو بسیاری از طلاب مدرسه حقانی، تجوید قرآن خود را مدیون ایشان‌اند. در کنار این تدریس، از سال89 مسئولیت واحد قرآن و عترت مدرسه حقانی را نیز بر عهده داشتند.


علاوه بر تدریس در حوزه، دانشگاه‌ها نیز از تدریس ایشان بهره‌مند بود. تدریس تفسیر موضوعی قرآن کریم در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نمونه‌ای از آن است.


از ویژگی‌های شاخص استاد دهقانی، روحیه‌ی بانشاط و ارتباط صمیمانه‌ی‌شان با طلاب بود. ایشان می‌کوشیدند علاوه بر ساعت‌های تدریس‌شان در مدرسه، ساعاتی نیز به صورت آزاد در مدرسه باشند تا بتوانند ارتباطات چهره‌به‌چهره با طلاب را حفظ کنند. لبخند همیشه بر لب ایشان، هر طلبه‌ای را به سوی‌شان جذب می‌کرد.


از مهارت‌های شهید دهقانی، تسلط بر هنر خطابه و سخنرانی‌های جذاب و گیرای‌شان بود؛ این هنر سبب شده بود جوانان زیادی از جلسات سخنرانی‌های‌شان استفاده کنند و با معارف اهل‌بیت(ع) مرتبط شوند.


به‌علت علاقه زیاد به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید دهقانی با موسسه روایت سیره‌ی شهدا ارتباط مستمر داشتند و به‌عنوان مبلغ فعال روایتگر فعالیت می‌کردند و به مدت دو سال مسئول دفتر ستاد اعزام راویان روحانی در خرمشهر بودند.


تسلط بر احکام و شیوه‌های بیان آن، از شاخصه‌های ویژه‌ی شهید دهقانی بود. بسیاری از طلاب و مردم قم، شهید دهقانی را با این شاخصه می‌شناسند. ایشان علاوه‌بر آنکه احکام‌گوی حرم‌مطهر حضرت معصومه و نماز جمعه پردیسان بودند، سالیانی طولانی با مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی ارتباط داشتند و برای روحانیون و طلاب علاقه‌مند، دوره‌های شیوه‌بیان‌احکام برگزار می‌کردند. از آثار مشهور ایشان در احکام، نویسنده همکار با استاد فلاح‌زاده برای کتاب جدول اختلاف فتواهای مرجع تقلید است.


افزون بر این فعالیت‌های حضوری، شهید دهقانی از فعالیت‌های مجازی غافل نبودند. وبلاگ «نوشته‌های یک طلبه» نمونه‌ای از فعالیت‌های مجازی این شهید مدافع حرم بوده است که بیش از همه، محلی برای بیان احکام مبتلابه بود.


از آخرین فعالیت‌های تبلیغی این شهید ولایت‌مدار، حضور تبلیغی‌رزمی در جمع مجاهدان و مدافعان حرم در تابستان سال97 بود. در نهایت نیز در اعزام دهه آخر صفر، در روز اربعین در سوریه به شهادت رسید .

[="Tahoma"][="Black"]

بسم الله الرحمن الرحیم


یاد این شهید عزیز و همکار گرانقدرم را گرامی می دارم شهیدی که در این چند ساله که همکار هستیم حتی یک بار چهره عبوس و غمگین از او ندیدم و همیشه بشاش و شاد به کار پر زحمت و مسئولیت خود یعنی دل سپردن به درد دل ها و پاسخ دادن به سؤالات مردم عزیز می پرداخت.

روحش غرق رحمت الهی باد[/]

مراسم وداع و تشییع پیکر شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد حسن دهقانی
سه شنبه 15 آبان ساعت 14/30
مسجد امام حسن عسکری (ع)به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س)


آیت‌الله اعرافی شب گذشته باحضور در منزل شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام دهقانی با خانواده این شهید دیدار کرد

سلام

اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد

ان شاءالله مهمان اباعبدالله و شهدای کربلا هستند.

روحشان شاد گل

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ


شهادت همکارفاضل و گرانقدر جناب حجت الاسلام دهقانی را به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی و کاربران عزیز تبریک و تسلیت عرض می کنم . زندگینامه این شهید بزرگوار گویای آن است که حسن عاقبت، از مجرای حسن زندگی حاصل می شود.
امیدوارم حسن عاقبت و ختم بخیر شدن عمر و زندگی، روزی همه ما بشود.
خوش به سعادتشان.

[="Tahoma"][="Navy"]


[/]