جمع بندی شناخت کلی نسبت به جایگاه قرآن

تب‌های اولیه

22 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شناخت کلی نسبت به جایگاه قرآن

باسلام،بعضی ازاطرافیان یااشخاصی هستندکه کامل بودن قرآن رو قبول ندارندویابه قرآن توهین می کنندویا میگویندقرآن برای قوم وحشی عرب میباشدویا میگویندگوش دادن به صوت قرآنی برای ما غمناک است وتوجیهات موجهی هم برای خودشان ندارند،خواستم بدونم چگونه بایداین افراد راقانع کردکه قرآن کتاب مقدس وآسمانی ست ؟؟!

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد میقات

[TD][/TD]

[="Tahoma"][="3"]

Hossein.madrid;1014977 نوشت:
بعضی ازاطرافیان یااشخاصی هستندکه کامل بودن قرآن رو قبول ندارند

با سلام و درود

اگر برخی کامل بودن قرآن را قبول ندارند، معنایش اثبات کامل نبودن قرآن نیست. قرآن کامل است و این موضوع در جای خود به اثبات رسیده است و نیازی به تکرار نیست.

اگر کسی خلاف این نظر را دارد باید نظرش را با ادله علمی و معتبر، بیان کند تا پاسخ داده شود؛ کما این که بسیاری از شبهات و ایرادات، جدید و تازه نیست، بلکه تکراری است و به دفعات مطرح شده و در هر برهه ای نیز عالمان و اندیشمندان دینی به آن پاسخ های متعددی داده اند.

لذا برای این که کلی گویی نشده باشد، لازم است بطور موردی و جزیی، مدعای ایشان با ادله لازم مطرح شود تا بررسی و پاسخ لازم داده شود.

Hossein.madrid;1014977 نوشت:
ویابه قرآن توهین می کنند

توهین کردن نشانه ضعف نفس و پایین بودن سطح علم و دانش است. وقتی کسی حودش می داند حرفش صحیح نیست و یا سواد و دانش لازم را هم ندارد، از طرفی درگیر نفسانیات است، به توهین رو می آورد.[/][/]

[="Tahoma"][="3"]

Hossein.madrid;1014977 نوشت:
یا میگویندقرآن برای قوم وحشی عرب میباشد

اولا تعبیر وحشی، تعبیر صحیحی نیست زیرا خیلی از اقوام دیگر نیز در ابتدا همین گونه بوده اند و بعدا متمدن شده اند. شاید نتوان قومی را معرفی کرد که از ابتدا متمدن بوده باشد.

در ثانی، عرب در عین این که متمدن نبود و در دوارن جاهلیت به سر می برد و غرق در آداب و رسوم باطل بود، ولی ذهنش دست نخورده بود؛ و این بهترین زمینه و بستر برای یک آیین جدید است تا بتواند خود را ارائه داده و ماندگار کند.

سوم این که، اسلام و قرآن نیامد تا رسوم جاهلی عرب را یاد بگیرد، بلکه آمد تا عرب را از جاهلیت بیرون آورده و متمدن کند. لذا فرض هم بگیریم عرب وحشی بوده، باز هم ایرادی به قرآن وارد نیست زیرا قرآن توانسته چنین قومی را تعلیم داده و از جاهلیت بیرون آورده و متمدن سازد.

لذا این ویژگی و امتیاز آیین اسلام و قرآن است که توانسته چنین مردم و چنین قومی را هدایت کند.[/][/]

[="Tahoma"][="3"]

Hossein.madrid;1014977 نوشت:
ویا میگویندگوش دادن به صوت قرآنی برای ما غمناک است

کدام گوش دادن؟! ممکن است قرآن را خلاصه در مراسم های ختم مردگان و مراسم فاتحه و... می دانند. اگر نگاه آن ها چنین است، این عیب خودشان است، این که عیب قرآن نیست.

قرآن کتاب هدایت و راهنمای انسان به سوی سعادت و کمال است و در همه ابعاد روحی و مادی، انسان را آموزش داده و نیازهای هدایتی او را برآورده می کند.

لذا قرآن را باید از خلاصه کردن در صوت و قرائت بیرون آورد، خصوصا صوت و قرائت در مجالس ختم و فاتحه.

به بیان دیگر، قرآن نه تنها خلاصه در مجالس ختم و فاتحه نیست، بلکه خلاصه در قرائت هم نیست بلکه مهم تر از آن، معارف عالیه قرآن و تعالیم والای انسان ساز قرآن است که او را هدایت و به اوج قله های معرفت و کمال می رساند.

همان عربی که این افراد از آن ایراد می گیرند، خیلی ها بر اثر همین صوت و آهنگ الفاظ قرآن که همراه با مضامین عالیه است، مسلمان و مؤمن شده اند. حتی مشرکین برای این که صوت قرآن را نشنوند، انگشت در گوش خود می کردند و از کنار خانه مسلمانان رد می شدند تا مبادا تحت تاثیر صوت قرآن قرار گرفته و دل آن ها را زمینه ساز قبول ایمان کند.

Hossein.madrid;1014977 نوشت:
وتوجیهات موجهی هم برای خودشان ندارند،

قطعا توجیهات موجهی ندارند، زیرا نگاهشان به قرآن، محدود به مجلس ختم و یا تحت تاثیر شبهات مخالفان و یا از روی عناد و لجبازی با رفتار نادرست مدعیان دین و مذهب است.[/][/]

ممنون بابت پاسختون

میقات;1015199 نوشت:
قرآن کامل است و این موضوع در جای خود به اثبات رسیده است

درود و ارادت گل
از چه نظر کامل است ؟

همه نظر ؟؟

چگونه اثبات شده کامله ؟

میقات;1015199 نوشت:
اگر کسی خلاف این نظر را دارد باید نظرش را با ادله علمی و معتبر، بیان کند تا پاسخ داده شود؛

سخن از ادله علمی و معتبر گفتید

یک
برای ما با ادله علمی و شواهد عینی پاسخ دهید که چگونه ادعا شده نوح بیش از هزار سال زندگی کرده ؟؟؟؟
نمونه عینی و شاهد بیاورید تا این ادعا ثابت شود

نگویید دانشمندان عقیده دارند که اینجوری امکان دارد

اینها هنوز ادعا است نه علم

فرق ادعا و علم این است که ادعا را نمی توان اثبات کرد ولی علم آزمودنی و مشاهده شدنی و قابل راستی آزمایی است

اگر ادعایی قابلیت راستی آزمایی نداشته باشد دیگر از دایره علم و واقعیت خارج و به دایره افسانه بافی و سراب پرت می شود

دوم :

ب قول خودتان با ادله علمی اثبات کنید یونس چونه در شکم ماهی نمرد ؟

سوم

خورد و خوراک و دفع مدفوع جفت جانوران بی شمار کره ی زمین در مدت چند ماهی که کشتی نوح بر آب بود چگونه توجیه علمی دارد ؟؟

خوراکشان از کجا بود ؟ مگر غیر از این است که از جانوران دیگر تغذیه می کردند

پس در آن سیستم بسته ی کشتی همان چند روز اول همه جانوران و گیاهان همدگرو می خوردند

یک جفت آهو علفها را می خوردند پلنگ هم آهو ها را می خورد
شیر گوزن و گوزن هم گیاه را می خورد ینی هیچی به هیچی هر چه هر چه نوح در کشتی زحمت کشیده بود جمع کرده بود همه همدیگرو خوردند و نابود شدند

ینی در واقع همان قانون جنگل در یک محیط بسته با منابع یک جفتی !!!
اگر واقعن این داستان راست باشه در عرض چند روز همه جانوران نابود می شدند در کشتی خب

اگر از هر نوع جاندار یک جفت بر گزید مگر منطقه جغرافیایی نوح کوالا - خرس قطبی - کانگرو - داشت که از هر کدام انها جفتی سوار کرد ؟؟

چگونه اسکیمو ها در توفان نوح نمردند و هنوز هستند ؟؟

مگر انها را سوار کرده بوده ؟؟؟

در آن چند ماهی که کشتی بر روی آب بود جانوران وحشی چی می خوردند ؟

فرض کنید یک جفت پلنگ و یک جفت شیر یک جفت آهو یک جفت گوزن سوار کرده بود

شیر و پلنگ غذا نمی خواستند بخورند ؟؟؟؟

پس به ناچار آن آهو و گوزن را می خوردند پس چرا نسل آهو و گوزن منقرض نشده ؟؟؟

البته شاید بگویید نوح و مومنان و جانوران همگی در آن چهل روز مهمان خدا بوده و از بهشت برایشان غذا می آمده !

در آن صورت من دیگه حرفی ندارم چرا که دلیلی قاطع و کامل دریافت کردم :-bd

[="Tahoma"][="3"]

دکترنادرنوری;1015412 نوشت:
درود و ارادت
از چه نظر کامل است ؟
همه نظر ؟؟

با سلام و درود

در زمینه هدایتگری و راهنمایی انسان به سوی سعادت و کمال، کامل است و به همه نیازهای هدایتی انسان، پاسخ داده است.

دکترنادرنوری;1015412 نوشت:
چگونه اثبات شده کامله ؟

نمی توان به نیاز هدایتی ای اشاره کرد که در قرآن اثری از آن نباشد.

دکترنادرنوری;1015412 نوشت:
سخن از ادله علمی و معتبر گفتید

ادله علمی و معتبر که لزوما به معنای علوم تجربی و یا علم امروزی نیست؛ منظور بنده هم از ادله علمی، ادله ای است که در مجامع علمی، قابل پذیرش، مقبول و معتبر باشد؛ یعنی ادعایی بدون دلیل و بدون مستندات معتبر نباشد.[/][/]

جناب کارشناس شبهه ما چی شد ؟ مانیتور نکردید پاسخی پیامی ایمیلی هیچ کاری نکردید

[="Tahoma"][="3"]

taleb;1015540 نوشت:
جناب کارشناس شبهه ما چی شد ؟ مانیتور نکردید پاسخی پیامی ایمیلی هیچ کاری نکردید

با سلام و درود

اتفاقا داشتم پاسخ را آماده می کردم ولی در مراجعه بعدی دیدم پست جدید آمده و پست شما نیست. تصورم این بود که چون ارتباط چندانی با موضوع تاپیک ندارد، در تاپیک دیگری مطرح کرده اید.

در خدمتتان هستم.[/][/]

با سلام

دکترنادرنوری;1015412 نوشت:
خورد و خوراک و دفع مدفوع جفت جانوران بی شمار کره ی زمین در مدت چند ماهی که کشتی نوح بر آب بود چگونه توجیه علمی دارد ؟؟

البته همه اینها جز اینکه بگوییم اعجاز بوده راه اثبات دیگری ندارد و اعجاز هم که راه را بر هرگونه تعقلی میبندد.

تصور بفرمایید حدود 14میلیون گونه از موجودات زنده شناسایی شده است. از هر گونه یک جفت هم در نظر بگیریم میشود 24میلیون جاندار!!
فرض بفرمایید همه این گونه ها به شکل اعجاز آمیزی در مجاور کشتی نوح حاضر بودند. و فرض بفرمایید شرایط زیستی این جانداران هم در درون کشتی نوح به شکل اعجاز امیزی آماده میشد. هرچند ایجاد حداقل شرایط زیستی برای همه این گونه ها در درون یک کشتی با هر ابعاد قابل تصور باز هم کاملا غیرممکن است. حتی باتکنولوژی امروزی هم تقریبا غیرممکن است شرایط زیستی همه جانداران را در یک محیط بسته فراهم کرد.

فقط تصور بفرمایید این جانداران بخواهند وارد کشتی شده و هر کدام در جایگاه خود قرار بگیرند. و هرکدام فقط 30ثانیه زمان لازم داشتند که وارد کشتی شده و در جایگاه تعیین شده قرار گیرند و اینکار به طور شبانه روزی هم انجام میشد ، به زمانی حدود 25سال نیاز است!!!!!!
یعنی بخش کثیری از آنهایی که اول وارد کشتی شدند اصلا اینقدر عمر ندارند!!!

عدم تناسب مبتدا و خبر
. ذٰلِکَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ‌ (32)
ترجمه: اين است و هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت او از پاكى دلهاست (32).
دقت كنيد؛ آوردن ضمير "ها در فانها" تناسبي با "من" كه مبتداست ندارد. ضمير "ها" نمي تواند به "من" برگردد. فرم درست جمله اينست " هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت او فرد پاك ي است ."

taleb;1015727 نوشت:
درود.منم علت این گونه صحبت کردن شما را نمیدانم!من شبهه ای که مربوط به عنوان همین تایپیک بود در همین تایپیک گذاشتم ولی نمیدانم چرا اعلام کردید به بخش اعجاز فرستاده شد ؟ چند روزه که منتظرم مانیتور بشه ولی نشد .میگم چرا جواب نمیدید میگید اتفاقا داشتم روش کار میکردم ! یعنیبرای همه اینجوریه؟ حالا هم بعد چند روز میگید سوال شما در تایپیک نیست! من که سوالم تو همین تایپیک بود خودتون حذفش کردید و گفتید مربوط به اعجازه!!! حذف میکنید بعدش میگید نیست؟ آدم شاخ در میاره!

سلام
با عرض پوزش از اینکه که وارد بحث شما میشوم اما تا انجایی که اطلاع دارم پست شما به صورت یک تاپیک مستقل به کارشناس مربوطه ارسال شده است.
کسی پست شما را حذف نکرده بلکه برای پاسخگویی ارجاع داده شده بود.متاسفانه تاپیک مربوطه هم بسته شده...فکر کنم بخاطر اینکه پاسخی به تاپیک ندادید،بسته شد یا شاید هم چون کارشناس مربوطه چند روزی حضور ندارن تاپیک را بسته باشند.به هر حال میتوانید پیگیری کنید.
خطا در تمثيل (سوره بقره آیه 17)

saeedrz1;1015728 نوشت:
سلام
با عرض پوزش از اینکه که وارد بحث شما میشوم اما تا انجایی که اطلاع دارم پست شما به صورت یک تاپیک مستقل به کارشناس مربوطه ارسال شده است.
کسی پست شما را حذف نکرده بلکه برای پاسخگویی ارجاع داده شده بود.متاسفانه تاپیک مربوطه هم بسته شده...فکر کنم بخاطر اینکه پاسخی به تاپیک ندادید،بسته شد یا شاید هم چون کارشناس مربوطه چند روزی حضور ندارن تاپیک را بسته باشند.به هر حال میتوانید پیگیری کنید.
خطا در تمثيل (سوره بقره آیه 17)[/QUOTE
کجا بود؟ پس چرا مانیتور نشد ؟من که روزی چند بار نگاه میکردم نبود فکر کنم با شگردی برای من مانیتور نمیشده .خب حالا چرا سریع بسته شد؟ بعد چرا براش تایپیک زدند؟ این یک شبهه واشکال قرانی بود که متعلق به همین تایپیک شبهات بود!
حالا که خودشون تایپیک میزنند و بعد هم برای اینکه کسی جواب نده سریع می بندند ناچارم خلاصه جواب بدم: ترجمه آیه دقیق نیست .برای درست کردن مفهوم آیه مترجم این تکه قرمز را اضاف کرده:و مثل كافران در شنيدن سخن انبيا و درك نكردن معناى آن، چون حيوانى است كه آوازش كنند. از آن آواز معنايى درك نكرده، جز صدايى نشنود و كفّار هم از شنيدن و گفتن و ديدن حق، كر و لال و كورند، زيرا عقل خود را به كار نمى‏بندند.(1)
اشکال در متن و نارسایی بیانی خود آیه است !این ترجمه من در اوردیه.ترجمه دقیقش اینه:
و مثل كساني كه كفر ورزيدند مثل كسى است كه حيوانى را كه جز صدا و ندايى نمى شنود بانگ مى زند كرند لالند كورند تعقل نمي كنند

[="Tahoma"][="3"]

taleb;1015731 نوشت:
saeedrz1;1015728 نوشت:
سلام
با عرض پوزش از اینکه که وارد بحث شما میشوم اما تا انجایی که اطلاع دارم پست شما به صورت یک تاپیک مستقل به کارشناس مربوطه ارسال شده است.
کسی پست شما را حذف نکرده بلکه برای پاسخگویی ارجاع داده شده بود.متاسفانه تاپیک مربوطه هم بسته شده...فکر کنم بخاطر اینکه پاسخی به تاپیک ندادید،بسته شد یا شاید هم چون کارشناس مربوطه چند روزی حضور ندارن تاپیک را بسته باشند.به هر حال میتوانید پیگیری کنید.
خطا در تمثيل (سوره بقره آیه 17)[/QUOTE
کجا بود؟ پس چرا مانیتور نشد ؟من که روزی چند بار نگاه میکردم نبود فکر کنم با شگردی برای من مانیتور نمیشده .خب حالا چرا سریع بسته شد؟ بعد چرا براش تایپیک زدند؟ این یک شبهه واشکال قرانی بود که متعلق به همین تایپیک شبهات بود!
حالا که خودشون تایپیک میزنند و بعد هم برای اینکه کسی جواب نده سریع می بندند ناچارم خلاصه جواب بدم: ترجمه آیه دقیق نیست .برای درست کردن مفهوم آیه مترجم این تکه قرمز را اضاف کرده:و مثل كافران در شنيدن سخن انبيا و درك نكردن معناى آن، چون حيوانى است كه آوازش كنند. از آن آواز معنايى درك نكرده، جز صدايى نشنود و كفّار هم از شنيدن و گفتن و ديدن حق، كر و لال و كورند، زيرا عقل خود را به كار نمى‏بندند.(1)
اشکال در متن و نارسایی بیانی خود آیه است !این ترجمه من در اوردیه.ترجمه دقیقش اینه:
و مثل كساني كه كفر ورزيدند مثل كسى است كه حيوانى را كه جز صدا و ندايى نمى شنود بانگ مى زند كرند لالند كورند تعقل نمي كنند

لطفا مطالبتان را در تاپیک مربوطه ثبت فرمایید.[/][/]

[="Tahoma"][="3"]

saeedrz1;1015728 نوشت:
سلام
با عرض پوزش

خطا در تمثيل (سوره بقره آیه 17)

با سلام و درود

لطف کردید@};-[/][/]

[="Tahoma"][="3"]

taleb;1015699 نوشت:
درود .شبهه اول رو با سکوت معناداری پاسخ دادید اینم پاسخ بدید!!!
عدم تناسب مبتدا و خبر
. ذٰلِکَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ‌ (32)
ترجمه: اين است و هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت او از پاكى دلهاست (32).
دقت كنيد؛ آوردن ضمير "ها در فانها" تناسبي با "من" كه مبتداست ندارد. ضمير "ها" نمي تواند به "من" برگردد. فرم درست جمله اينست " هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت او فرد پاك ي است ."

با توجه به عنوان و سؤال آغازگر تاپیک، لطفا پرسش تان را در تاپیک مربوطه ثبت فرمایید.[/][/]

saeedrz1;1015728 نوشت:
سلام
با عرض پوزش از اینکه که وارد بحث شما میشوم اما تا انجایی که اطلاع دارم پست شما به صورت یک تاپیک مستقل به کارشناس مربوطه ارسال شده است.
کسی پست شما را حذف نکرده بلکه برای پاسخگویی ارجاع داده شده بود.متاسفانه تاپیک مربوطه هم بسته شده...فکر کنم بخاطر اینکه پاسخی به تاپیک ندادید،بسته شد یا شاید هم چون کارشناس مربوطه چند روزی حضور ندارن تاپیک را بسته باشند.به هر حال میتوانید پیگیری کنید.
خطا در تمثيل (سوره بقره آیه 17)[/QUOTE
کجا بود؟ پس چرا مانیتور نشد ؟من که روزی چند بار نگاه میکردم نبود فکر کنم با شگردی برای من مانیتور نمیشده .خب حالا چرا سریع بسته شد؟ بعد چرا براش تایپیک زدند؟ این یک شبهه واشکال قرانی بود که متعلق به همین تایپیک شبهات بود!
حالا که خودشون تایپیک میزنند و بعد هم برای اینکه کسی جواب نده سریع می بندند ناچارم خلاصه جواب بدم: ترجمه آیه دقیق نیست .برای درست کردن مفهوم آیه مترجم این تکه قرمز را اضاف کرده:و مثل كافران در شنيدن سخن انبيا و درك نكردن معناى آن، چون حيوانى است كه آوازش كنند. از آن آواز معنايى درك نكرده، جز صدايى نشنود و كفّار هم از شنيدن و گفتن و ديدن حق، كر و لال و كورند، زيرا عقل خود را به كار نمى‏بندند.(1)
اشکال در متن و نارسایی بیانی خود آیه است !این ترجمه من در اوردیه.ترجمه دقیقش اینه:
و مثل كساني كه كفر ورزيدند مثل كسى است كه حيوانى را كه جز صدا و ندايى نمى شنود بانگ مى زند كرند لالند كورند تعقل نمي كنند

taleb;1015765 نوشت:
درود. مگه شما کارشناس و جزو اداره کنندگان نیستی؟ من نمیدونم این چه بساطیه! پس کار کیه؟ خب مسئولش توضیح بده! قرار نیست که برای هر سوالی یک تایپیک باز بشه!من صدها شبهه دارم این تایپیک هم مربوط به شبهات قرانی است!شبهه موارد مختلف را در بر میگیره از مسایل صرف و نحوی و فصاحت بلاغت و اخلاقی و اجکام و علمی و غیره و همش رو میشه تو همین تایپیک جواب داد! در ضمن چرا تایپیک جدید باز میکنید و پیام هم فرستاده نشد ؟ بعد چرا زود بستینش ؟هر که مسئوله لطف کنه توضیح بده!

با سلام
بنده مسئول نیستم،اما گرامی
چه دلیلی میتواند داشته باشد کسی شگردی را بکار بگیرد که برای شما پیامی ارسال نشود و شما پاسخ شبهه خود را نگیرید؟
این سایت ده ها کارشناس در بخش های مختلف دارد.تا انجایی که اطلاع دارم کاربران با انتخاب گزینه "ارسال پرسش" شبهه خود را مطرح میکنند و سپس پیام شان به مدیر ارجاع سوالات فرستاده می شود.بعد از حدود 24 ساعت،مدیر ارجاع سوالات پیام ایشان را به کارشناس مربوطه که در آن زمینه تخصص دارند ارجاع میدهند.
هر کارشناس هم مسئول تاپیکی است که به ایشان ارجاع داده شده است.
امکان اینکه در یک تاپیک تمام شبهات کاربران پاسخ داده شود نیست.
به چند دلیل:
1-بخاطر ازدیاد پست ها در یک تاپیک، شاهد سردرگمی تمام کاربران،چه پرسشگر و چه کارشناسان و خوانندگان سایت خواهیم بود.
2-امکان جمع بندی یک شبهه وجود نخواهد داشت،در نتیجه شاهد تکرار شبهات در یک تاپیک خواهیم بود.
3-امکان جستجو شبهه در یک تاپیک(که باید گنجایش تمام شبهات کاربران را داشته باشد و ممکن است حجم پست های ارسالی از مرز 1000 صفحه هم بگذرد)نخواهد بود و کار سخت خواهد شد.

4-شبهاتی که مطرح می شوند،پاسخ به آنها نیاز به کارشناس متخصص خود را دارد،مثلا کارشناس بخش کلام و عقاید نمی آید در بخش احکام اظهار نظر کند یا کارشناس پاسخگو احکام نمی آید در بخش تفسیر قرآن اظهار نظر نمیکند.بنابراین بخش بندی شبهات در تاپیک های مجزا اقدام منطقی و درستی بنظر می رسد.
و....

گرامی شما که پیگیر پاسخ خود هستید،باید شبهه خود را از قسمت "ارسال پرسش" بفرستید تا به کارشناس همان بخش ارجاع داده شود.

معمولا بعد از ارجاع شبهه توسط کاربر به محض اینکه پرسش شما تایید شد پیامی از طرف مدیر ارجاع سوالات برای شما خواهد آمد که تاپیک تان برای پاسخ به کارشناس ارجال داده شده است.
اگر پیامی برای شما نیامده، بنظرم سه حالت دارد :

حالت اول اینست که شما از طریق کنترل پنل خود و در قسمت تنظیمات شخصی، تیک گزینه
"در جهت اطلاع موضوعات مشترک اطلاع رسانی نشود" را زده باشید که برای شما پیامی ارسال نشده است.

حالت دوم اینست که قسمت کش مرورگر خودتون رو کلیر نکردید و این باعث شده است که به شما گزارش داده نشود که پیامی دارید.

حالت سوم اینست که مدیر ارجاع سوالات پس از ارجاع سوال شما پیامی ارسال نکرده باشند که این موضوع رو میتونید در قسمت کنترل پنل خودتون در بخش "دریافت شده" بروید و جعبه پیام های خودتون رو چک کنید که آیا پیامی از طرف مدیر ارجاع سوالات برایتان فرستاده شده بود یا خیر.

در مورد بسته بودن تاپیک تان هم اگر ده روز از آخرین پست ارسالی یک تاپیک بگذر،تاپیک بسته شده و کارشناس موضوع را جمع بندی میکنند.شما میتونید این قانون رو در پست دوم هر تاپیک ببینید.
تاپیک شما هم تا انجایی که اطلاع دارم چند روزی بعد از پاسخ کارشناس باز بود اما گویا کارشناس مربوطه ممکن است بدلیل اینکه چند روز تاپیک را مانیتور نکردید زودتر از موعد تاپیک را بسته باشند چون خیلی از کاربران شبهه را مطرح می کنند ولی حتی
یک بار هم به تاپیک سر نمیزنند یا اگر پرسش دیگری داشته باشند بعد از دو روز ارسال میکنند...
به هر حال شما میتونید دلیل اینکه چرا زودتر از ده روز تاپیک تان بسته شده است از طریق ارسال پیام خصوصی به

[="#FF0000"]مدیر ارجاع سؤالات[/]
یا
کارشناس هدی

جویای مشکلتان شوید و برای بازگردن تاپیک تان اقدام کنید.

موفق باشید.

saeedrz1;1015983 نوشت:
با سلام
بنده مسئول نیستم،اما گرامی
چه دلیلی میتواند داشته باشد کسی شگردی را بکار بگیرد که برای شما پیامی ارسال نشود و شما پاسخ شبهه خود را نگیرید؟
این سایت ده ها کارشناس در بخش های مختلف دارد.تا انجایی که اطلاع دارم کاربران با انتخاب گزینه "ارسال پرسش" شبهه خود را مطرح میکنند و سپس پیام شان به مدیر ارجاع سوالات فرستاده می شود.بعد از حدود 24 ساعت،مدیر ارجاع سوالات پیام ایشان را به کارشناس مربوطه که در آن زمینه تخصص دارند ارجاع میدهند.
هر کارشناس هم مسئول تاپیکی است که به ایشان ارجاع داده شده است.
امکان اینکه در یک تاپیک تمام شبهات کاربران پاسخ داده شود نیست.
به چند دلیل:
1-بخاطر ازدیاد پست ها در یک تاپیک، شاهد سردرگمی تمام کاربران،چه پرسشگر و چه کارشناسان و خوانندگان سایت خواهیم بود.
2-امکان جمع بندی یک شبهه وجود نخواهد داشت،در نتیجه شاهد تکرار شبهات در یک تاپیک خواهیم بود.
3-امکان جستجو شبهه در یک تاپیک(که باید گنجایش تمام شبهات کاربران را داشته باشد و ممکن است حجم پست های ارسالی از مرز 1000 صفحه هم بگذرد)نخواهد بود و کار سخت خواهد شد.

4-شبهاتی که مطرح می شوند،پاسخ به آنها نیاز به کارشناس متخصص خود را دارد،مثلا کارشناس بخش کلام و عقاید نمی آید در بخش احکام اظهار نظر کند یا کارشناس پاسخگو احکام نمی آید در بخش تفسیر قرآن اظهار نظر نمیکند.بنابراین بخش بندی شبهات در تاپیک های مجزا اقدام منطقی و درستی بنظر می رسد.
و....

گرامی شما که پیگیر پاسخ خود هستید،باید شبهه خود را از قسمت "ارسال پرسش" بفرستید تا به کارشناس همان بخش ارجاع داده شود.

معمولا بعد از ارجاع شبهه توسط کاربر به محض اینکه پرسش شما تایید شد پیامی از طرف مدیر ارجاع سوالات برای شما خواهد آمد که تاپیک تان برای پاسخ به کارشناس ارجال داده شده است.
اگر پیامی برای شما نیامده، بنظرم سه حالت دارد :

حالت اول اینست که شما از طریق کنترل پنل خود و در قسمت تنظیمات شخصی، تیک گزینه
"در جهت اطلاع موضوعات مشترک اطلاع رسانی نشود" را زده باشید که برای شما پیامی ارسال نشده است.

حالت دوم اینست که قسمت کش مرورگر خودتون رو کلیر نکردید و این باعث شده است که به شما گزارش داده نشود که پیامی دارید.

حالت سوم اینست که مدیر ارجاع سوالات پس از ارجاع سوال شما پیامی ارسال نکرده باشند که این موضوع رو میتونید در قسمت کنترل پنل خودتون در بخش "دریافت شده" بروید و جعبه پیام های خودتون رو چک کنید که آیا پیامی از طرف مدیر ارجاع سوالات برایتان فرستاده شده بود یا خیر.

در مورد بسته بودن تاپیک تان هم اگر ده روز از آخرین پست ارسالی یک تاپیک بگذر،تاپیک بسته شده و کارشناس موضوع را جمع بندی میکنند.شما میتونید این قانون رو در پست دوم هر تاپیک ببینید.
تاپیک شما هم تا انجایی که اطلاع دارم چند روزی بعد از پاسخ کارشناس باز بود اما گویا کارشناس مربوطه ممکن است بدلیل اینکه چند روز تاپیک را مانیتور نکردید زودتر از موعد تاپیک را بسته باشند چون خیلی از کاربران شبهه را مطرح می کنند ولی حتی
یک بار هم به تاپیک سر نمیزنند یا اگر پرسش دیگری داشته باشند بعد از دو روز ارسال میکنند...
به هر حال شما میتونید دلیل اینکه چرا زودتر از ده روز تاپیک تان بسته شده است از طریق ارسال پیام خصوصی به

مدیر ارجاع سؤالات
یا
کارشناس هدی

جویای مشکلتان شوید و برای بازگردن تاپیک تان اقدام کنید.

موفق باشید.


درود وسپاس توجه شما .
اینها را که فرمودید میدانم ولی تایپیک من یک یا دورزه بسته شد. و قبل از بسته شدن هم من اطلاع نداشتم که پاسخی به شبهه داده شده زیرا مانیتور نشده بود علاوه برآن هیچ پیام اطلاع رسانی هم بدستم نرسید.

با نام و یاد دوست

سلام علیکم

taleb;1015989 نوشت:

علاوه برآن هیچ پیام اطلاع رسانی هم بدستم نرسید.


در خصوص مطلبی که کاربر محترم ادعا نموده اند لازم دیدم نکاتی رو به اطلاع برسانم

طبق قوانین و آیین نامه انجمن در هر تاپیک باید یک یا چند شبهه کوتاه درباره یک موضوع واحد مطرح شود

و بحث هم در ادامه همان موضوع صورت گیرد

لذا اگر سوالی خارج از آن موضوع مطرح شود باید در تاپیک مستقلی قرار گیرد تا توسط کارشناس مربوطه پاسخگویی شود

در این موضوع هم کاربر محترم آیدی taleb سوالی رو مطرح نموده بودند که خارج ازموضوع اصلی این تاپیک بود

لذا پست ایشان جدا گردید و به موضوع دیگری منتقل شد و همان موقع پیام زیر برای ایشون ارسال شد:

مدیر ارجاع سوالات نوشت:
با نام و یاد دوست

سلام علیکم

در یکی از تاپیک ها سوالی مطرح نموده بودید که به موضوع اصلی تاپیک ارتباطی نداشت

لذا سوال شما به تاپیک مستقل منتقل و در نوبت پاسخگویی کارشناس مربوطه قرار گرفت:

http://www.askdin.com/showthread.php?t=64881

لطفا منتظر پاسخ کارشناس محترم باشید

همچنین خواهشمندم از این پس اگر سوالی دارید که تاپیک مشابهی برای آن وجود ندارد

در بخش ارسال پرسش تاپیک جدیدی ایجاد نموده و سوال خود را در آن مطرح نمایید

با تشکر

در پناه قرآن و عترت موفق باشید

و جالبه که ایشون در همان روز رسید دریافت پیام رو تایید کردند ولی الان می گویند که اطلاعی نداشتند!

در اینگونه موارد از کاربران فرهیخته انجمن گفتگوی دینی خواهشمندم به پیامهای دریافتی دقت نمایند یا حداقل به مدیر ارجاع پیام بدهند و سوال خود را پیگیری نمایند

در پناه قرآن و عترت موفق باشید

مدیر ارجاع سوالات;1016116 نوشت:
طبق قوانین و آیین نامه انجمن در هر تاپیک باید یک یا چند شبهه کوتاه درباره یک موضوع واحد مطرح شود

و بحث هم در ادامه همان موضوع صورت گیرد


درود بر همه.
1-عنوان تایپیکی که من شبهه گذاشتم مربوط به شبهه بود و عنوانش هم مربوط به موضوع خاصی نبود و فقط یک شبهه قبل از شبهه من در آن مطرح شده بود حتی قبل از اعلام شبهه دوم همان اولی را هم اعلام کردید که تایپیک بزنید و پاسخ ندادید .پس ادعای شما مبنی بر اینکه شبهه مربوط به آن تایپیک نبوده و تعداد شبهه بیش از حد مجاز بوده بی پایه است.
2- خودتان آن شبهه را به تایپیکی با عنوانی بی ربط منتقل کردید و پاسخی دادید و هیچ پیامی هم مبنی بر اینکه شبهه شما به چنین تایپیکی منتقل شده و پاسخ داده شده نفرستادید تا اینکه یکی به من آدرس داد ولی دیدم خیلی زود بسته شده .مگر نباید ده روز باز باشد؟
3-اگه گفتم پیامی به من نرسیده منظورم مورد دوم است.به نظر میرسد دوست ندارید چنین شبهاتی مطرح شود.

[="Tahoma"][="3"]
پرسش:

بعضی از اطرافیان یا اشخاصی هستند که کامل بودن قرآن را قبول ندارند و یا به قرآن توهین می کنند و یا می گویند قرآن برای قوم وحشی عرب می باشد و یا گوش دادن به صوت قرآن برای ما غمناک است؛ این ها دلیل موجهی هم برای خودشان ندارند؛ چگونه باید این افراد را قانع کرد که قرآن کتاب مقدس و آسمانی است؟

پاسخ:
اگر برخی کامل بودن قرآن را قبول ندارند، معنایش اثبات کامل نبودن قرآن نیست. قرآن کامل است و این موضوع در جای خود به اثبات رسیده است و نیازی به تکرار نیست.
قرآن کریم، در زمینه هدایتگری و راهنمایی انسان به سوی سعادت و کمال، کامل است و به همه نیازهای هدایتی انسان، پاسخ داده است. دلیلش هم این است که نمی توان به نیاز هدایتی ای اشاره کرد که در قرآن اثری از آن نباشد.
اگر کسی خلاف این نظر را دارد باید نظرش را با ادله علمی و معتبر (ادله ای که در مجامع علمی، قابل پذیرش، مقبول و معتبر باشد)، بیان کند تا پاسخ داده شود؛ کما این که بسیاری از شبهات و ایرادات، جدید و تازه نیست، بلکه تکراری است و به دفعات مطرح شده و در هر برهه ای نیز عالمان و اندیشمندان دینی به آن پاسخ های متعددی داده اند.
لذا برای این که کلی گویی نشده باشد، لازم است بطور موردی و جزیی، مدعای ایشان با ادله لازم مطرح شود تا بررسی و پاسخ لازم داده شود.

در باره توهین کردن باید گفت توهین کردن نشانه ضعف نفس و پایین بودن سطح علم و دانش است. وقتی کسی حودش می داند حرفش صحیح نیست و یا سواد و دانش لازم را هم ندارد، از طرفی درگیر نفسانیات است، به توهین رو می آورد.

اما در باره این که می گویند قرآن بر عرب وحشی نازل شده؛
اولا تعبیر وحشی، تعبیر صحیحی نیست زیرا خیلی از اقوام دیگر نیز در ابتدا همین گونه بوده اند و بعدا متمدن شده اند. کدام قوم را سراغ دارید که از ابتدا متمدن باشد؟!
در ثانی، عرب در عین این که متمدن نبود و در دوارن جاهلیت به سر می برد و غرق در آداب و رسوم باطل بود، ولی ذهنش دست نخورده بود؛ و این بهترین زمینه و بستر برای یک آیین جدید است تا بتواند خود را ارائه داده و ماندگار کند.
سوم این که، اسلام و قرآن نیامد تا رسوم جاهلی عرب را یاد بگیرد، بلکه آمد تا عرب را از جاهلیت بیرون آورده و متمدن کند. لذا فرض هم بگیریم عرب وحشی بوده، باز هم ایرادی به قرآن وارد نیست زیرا قرآن توانسته چنین قومی را تعلیم داده و از جاهلیت بیرون آورده و متمدن سازد.
افزون بر این، این ویژگی و امتیاز آیین اسلام و قرآن را می رساند که توانسته چنین مردم و چنین قومی را هدایت کند.

اما در مورد این ادعا که گوش دادن به صوت قرآن، غمناک است باید گفت:
کدام گوش دادن؟! ممکن است قرآن را خلاصه در مراسم های ختم مردگان و مراسم فاتحه و... می دانند. اگر نگاه آن ها چنین است، این که عیب قرآن نیست.
قرآن کتاب هدایت و راهنمای انسان به سوی سعادت و کمال است و در همه ابعاد روحی و مادی، انسان را آموزش داده و نیازهای هدایتی او را برآورده می کند.
لذا قرآن را باید از خلاصه کردن در صوت و قرائت بیرون آورد، خصوصا صوت و قرائت در مجالس ختم و فاتحه.
به بیان دیگر، قرآن نه تنها خلاصه در مجالس ختم و فاتحه نیست، بلکه خلاصه در قرائت هم نیست بلکه مهم تر از آن، معارف عالیه قرآن و تعالیم والای انسان ساز قرآن است که او را هدایت و به اوج قله های معرفت و کمال می رساند.
جالب این که همان عربی که این افراد از آن ها ایراد می گیرند، خیلی ها بر اثر همین صوت و آهنگ دلنشین الفاظ قرآن که همراه با مضامین عالیه است، مسلمان و مؤمن شده اند. حتی مشرکین برای این که صوت قرآن را نشنوند، انگشت در گوش خود می کردند و از کنار خانه مسلمانان رد می شدند تا مبادا تحت تاثیر صوت قرآن قرار گرفته و دل آن ها را زمینه ساز قبول ایمان کند.

در باره نداشتن دلیل موجه نیز باید گفت: بله قطعا دلیل موجهی ندارند، زیرا نگاهشان به قرآن، محدود به مجلس ختم و یا تحت تاثیر شبهات مخالفان بوده و یا از روی عناد و لجبازی با رفتار نادرست مدعیان دین و مذهب است.

ابعاد اعجاز قرآن و کامل بودن آن؛
اعجاز قرآن، جهات و حیثیات مختلفی دارد، یعنی از جهات گوناگون، معجزه است، از جمله: شخصیت آورنده آن (پیامبر صلی الله علیه وآله)، بلاغت و فصاحت، اسلوب و سبک بیان، پیامرسانی و هدایت گری، مفاهیم و معارف حکیمانه و بلند و عالی، شیوه استدلال، اخبار غیبی، جعل قوانین فردی و اجتماعی، اعجاز علمی، هماهنگى و عدم وجود اختلاف، خبرهاى غيبى، آفرينش هاى هنرى، و... .
نکته:
بعد از هزار و چهارصد سال هنوز کسی نتوانسته همانندی برای قرآن بیاورد؛ این خود نشانه و دلیلی است بر معجزه و الهی بودن قرآن کریم.

برای مطالعه بیشتر در باره ابعاد اعجاز قرآن، می توانید به لینک ذیل مراجعه کنید:

وجوه اعجاز قرآن[/][/]

موضوع قفل شده است