روزه بدون سحری

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
روزه بدون سحری
سلام ۲ماه وده روز ،روزه قضا دارم به علت شیردهی و دیگرچند روزی است شیر نمیدم وفقط بیست روز فرصت روزه گرفتن دارم. ودیشب نیت روزه نمودم وحالا مادر میگویند سحری نخوردی و همسر میگوید که تو که در هر صورت نمیتونی و نمیرسی دوماه روزه بگیری پس امروز را بخور و از آن جایی که نیت کردم ولی سحری نخوردم و روزهای قبل هم بدون سحری روزه گرفتم مشکلی پیش نیامد حالا چه کنم؟   آیا میتوانم به علت اینکه وقت تنگ است امروز راروزه بگیرم؟ واگر روزه نگیرم وبخورم، کفاره دارد یانه؟ چون مادر میگوید سحری نخوردی نگیر همسر میگوید وقت تنگ است روزه بگیر کسی دیگر میگوید چون روزه واجب است اگر قبل از اذان ظهر هم بخوری کفاره دارد؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
رسانه said in روزه بدون سحری
سلام ۲ماه و ده روز ،روزه قضا دارم به علت شیردهی و دیگر چند روزی است شیر نمیدهم و فقط بیست روز فرصت روزه گرفتن دارم. و دیشب نیت روزه نمودم و حالا مادر می گویند سحری نخوردی و همسر می گوید که تو که در هر صورت نمی تونی و نمیرسی دو ماه روزه بگیری پس امروز را بخور و از آن جایی که نیت کردم ولی سحری نخوردم و روزهای قبل هم بدون سحری روزه گرفتم مشکلی پیش نیامد حالا چه کنم؟ آیا می توانم به علت اینکه وقت تنگ است امروز راروزه بگیرم؟ واگر روزه نگیرم و بخورم، کفاره دارد یا نه؟ کسی دیگر می گوید چون روزه واجب است اگر قبل از اذان ظهر هم بخوری کفاره دارد؟
با سلام و تشکر از ارتباط شما طبق نظر مشهور مراجع اگر روزه گرفتن برای سلامتی بچه ضرر داشته است  و بخاطر ضرر بر بچه روزه نگرفته اید باید برای هر روز 750 گرم گندم یا برنج و...به فقیر فدیه بدهید  و قضای روزه ها را هم بگیرید  اکنون که عذر برطرف شده است و می توانید روزه بگیرید باید تا قبل از ماه رمضان هر مقدار از روزه ها را که زمان باشد قضا کنید  و هر مقدار که باقی ماند بعد قضا کنید به هر مقدار از ماه رمضان قبل که روزه نگرفته اید باید در روزهای باقیمانده تا ماه رمضان قضای آنها را بگیرید تا کفاره تأخیر تعلق نگیرد  واگر روزه ها را نگرفتید باید هم بعد قضا کنید و هم کفاره تأخیر قضا بدهید  حرف دیگران ملاک نیست وقتی توانایی روزه گرفتن داشته باشید خواه با سحری یا بدون سحری . باید روزه بگیرید   توضیح المسائل مراجع مساله1728-1729
موضوع قفل شده است