روایت کودکان فلسطینی در زیر چکمه‌های سربازان صهیونیست

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
روایت کودکان فلسطینی در زیر چکمه‌های سربازان صهیونیست

پایگاه تحلیلی “کانترپانچ” در مقاله‌ای به قلم “زید عباس” می‌نویسد: طبق گزارش سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان- شاخه فلسطین، سالانه حدود ۷۰۰-۵۰۰ کودک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی به دست اشغالگران رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شوند. این کودکان با سیاستی رو به رو هستند که آنها را از لحاظ فیزیکی و روحی مورد هدف قرار می‌دهد.

*** کودکانی که ستاره‌ها را در روشنایی روز می‌بینند
این نویسنده در ادامه می‌نویسد، اگرچه من چند سالی است که دور از فلسطین زندگی می‌کنم و اکنون ۴۰ سال دارم، اما هنوز در کابوس‌های خود می‌بینم که سربازان اسرائیلی به خانه ما حمله کرده‌اند و برای اولین بار در کودکی شکنجه می‌شوم. این واقعیتی است که بیشتر مردم فلسطین که در گذشته به دست رژیم صهیونیستی زندانی شده‌اند، تا آخر عمر خود با آن زندگی می‌کنند.

زمانی که تنها یک پسر بچه بودم، دوستان هم سن و سال من که قبل از من دستگیر شده بودند، به من می‌گفتند که می‌توانند در روشنایی روز، ستاره‌ها را ببینند. در حالت عادی، وقتی که خورشید در آسمان است، ما قادر به دیدن ستاره‌ها نیستیم اما وقتی که کودکی تحت شکنجه قرار می گیرد، مخصوصا اگر به سرش ضربه وارد شود، حتی با چشمان بسته نیز، برق نوری را که شبیه به ستاره است، می‌بیند. این همان چیزی است که ما در کودکی به آن دیدن ستاره‌ها در روشنایی روز می‌گفتیم.
*** شکنجه‌های ظالمانه کودکان فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی
من برای بار اول، وقتی که ۱۴ سال بیشتر نداشتم، به همراه چند کودک دیگر دستگیر شدم. آنها ابتدا چشم‌ها و سپس دست‌های ما را از پشت بستند. سربازان ما را کتک می زدند. در حالیکه صدای فریاد دوستانم را می‌شنیدم، من نیز شروع به فریاد زدن کردم. من به زمین افتادم؛ یک نفر دستانم را گرفت و مرا بلند کرد. ناگهان دست بزرگی به صورتم سیلی زد. احساس سرگیجه کردم و آن برق نور را دیدم.

روی شانه‌هایم به زمین افتادم. خیلی دردم گرفت و از هوش رفتم. حتی وقتی که به هوش می‌آمدم آنها داشتند مرا شکنجه می‌کردند. من خطاب به دوستانم فریاد زدم: «من ستاره‌ها را دیدم، ستاره‌ها را دیدم!» بعدها این مسئله در میان ما تبدیل به جوک شده بود. دوستانم می‌گفتند: «او ستاره‌ها را دید، ستاره‌ها را دید.» من آن روز نمی‌دانستم که آن ستاره‌ها تا آخر عمر همراهم خواهند بود و قرار است که آنها را مرتبا ببینم.
*** سربازان صهیونیست، روح و جسم کودکان فلسطینی را مورد هدف قرار می‌دهند
طبق گزارش سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان- شاخه فلسطین، سالانه حدود ۷۰۰-۵۰۰ کودک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی به دست اشغالگران رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شوند. این کودکان با سیاستی رو به رو هستند که برای کشتن روح و خاموش کردن آنها طراحی شده است و آنها را از لحاظ فیزیکی و روحی مورد هدف قرار می‌دهد. این تاثیر، از اولین لحظات دستگیری برنامه ریزی شده است.

به طور نمونه، کودکان در نیمه‌های شب با صدای نعره‌های سربازان اسرائیلی، در حالی که با خشونت به در خانه‌های آنها می‌کوبند، از خواب می‌پرند. سربازان آنها را از خانه می‌برند و کودکان خود را در حالیکه در میان گروه بزرگی از سربازان تنها هستند، پیدا می‌کنند. محمد، پسربچه ۱۵ ساله‌ای که در محله «سیلوان» در شرق بیت المقدس زندگی می‌کند، در مورد تجربه خود اینطور می‌گوید:
خیلی دردناک بود، دستهایم را از پشت بسته بودند؛ چشمانم را نیز همینطور. سربازان همه جای بدنم را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند. درد را در همه جای بدنم حس می‌کردم. سربازان مرا به کف یک جیپ نظامی انداخته بودند و با چکمه‌هایشان به بدنم لگد می‌زدند. حس می‌کردم جایی از بدنم خونریزی می‌کند اما نمی دانستم که منشا این خونریزی از کجاست.
*** پایین بودن سن کودکان باعث نمی‌شود که از شکنجه‌های فیزیکی سربازان سنگدل رژیم صهیونیستی در امان بمانند
وقتی که کودکان به زندان برده می‌شوند، در آنجا توسط بازجویان حرفه‌ای و گاهی توسط ماموران، مورد بازجویی قرار می‌گیرند. پایین بودن سن کودکان باعث نمی‌شود که از شکنجه‌های فیزیکی سربازان سنگدل رژیم صهیونیستی در امان بمانند. گاهی وقت‌ها آنها کودکان را به مدت چندین روز و حتی چندین هفته به سلول‌های انفرادی می‌اندازند؛ گاهی نیز آنها را دست بسته و در مستراحی کوچک نگه می‌دارند و بعضی وقت‌ها هم دست و پای کودکان را به صندلی بسته و آنها را ساعت‌ها در همان حال نگه می‌دارند تا مجبور شوند که خودشان را کثیف کنند.

گزارش‌های بین المللی حقوق بشر، از جمله گزارش‌های سازمان ملل، نشان دهنده نگرانی آنها در خصوص این شرایط است؛ شرایطی که در هزاران عکس و ساعت‌ها فیلم ویدیویی مستند شده است. اما هیچ یک از این‌ها نتوانسته‌اند اسرائیلی‌ها را از دستگیری، شکنجه و بازداشت کودکان فلسطینی باز دارند.

در مناطق پرتنشی مانند محله «سیلوان» در شرق بیت المقدس، شهر «هبرون» و اردوگاه‌های آوارگان در نزدیکی ایست‌های بازرسی یا شهرک‌های اسرائیلی، شهرک نشینان یهودی با آزار و اذیت، تحقیر و حتی تیراندازی به سمت کودکان فلسطینی، نوع دیگری از شکنجه را به کودکان فلسطینی تحمیل می‌کنند.
*** درد و رنج حاصل از زندان و شکنجه، با آزادی پایان نمی‌پذیرد
اسرائیلی‌ها برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات خود، به قوانینی متوسل می‌شوند که تنها کودکان فلسطینی را مورد هدف قرار می‌دهند. آنها جوانان را به دادگاه‌های نظامی می‌فرستند که در آنجا معمولا به چندین سال زندان محکوم می‌شوند. کسانیکه در زندان‌های اسرائیل زندانی و شکنجه شده‌اند، این درد را حتی پس از آنکه آزاد می‌شوند نیز فراموش نمی‌کنند. مخصوصا در کودکان، درد و رنج حاصل از زندان و شکنجه، با آزادی پایان نمی‌پذیرد و حتی شاید تا پایان عمر شخص، همراه وی باشد. یکی از مادران فلسطینی، تاثیر این شکنجه‌ها را در

کودک خود، این گونه توصیف می‌کند:
پسرم شب‌ها لحظات سختی را در خواب می‌گذراند. او پیش از این پسری نیرومند و تندرست بود. اما در حال حاضر به خاطر کابوس‌هایش از شکنجه، شب‌ها در خواب می‌ترسد و با فریاد از خواب می‌پرد. زندان‌بانان، کودکان ما را فقط شکنجه نمی‌کنند بلکه روح آنها را می‌کشند و به روان آنها آسیب وارد می‌کنند. پسر من از آن زمان تاکنون به طور کلی تغییر کرده است.
*** کودکانی که مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرند، در بازگشت به مدرسه دچار مشکل می‌شوند
به گفته «قادر رسراس»، مدیر اجرایی و روانشناس بالینی در مرکز درمان و توانبخشی قربانیان شکنجه در فلسطین، این کودکان اغلب در بازگشت به مدرسه دچار مشکل می‌شوند. کابوس‌های شبانه آنها به از دست دادن تمرکز، دقت و قدرت برنامه ریزی منجر می‌شود.

وی در ادامه توضیح می‌دهد که:
ترس و اضطراب در کودکانی که تجربه شکنجه و سوءاستفاده سربازان اسرائیلی را داشتند، آنها را عصبی و حساس می‌کند. آنها مرتبا پشت سر خود، بیرون پنجره و اطراف را نگاه می‌کنند و نگران این هستند که سربازان دوباره سراغشان بیایند.

فقط متوانم بگویم
قلب ما باشما و بر علیه دشمن مشترکمان یعنی صهیونیست هاست

از سال 2000 تا کنون اس ر اییلی ها بیش از 1500 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده اند


خیلی دلم گرفت :Ghamgin:
:Ghamgin:
:Ghamgin:
:Ghamgin:

خیلی خیلی دلم گرفت!

فاجعس:geristan::geristan:

انشاالله هر چی زودتر از دست ای ظالما نجات پیدا کنند

خدایا بهشون صبر بده:Doaa:

موضوع قفل شده است