راهیابی به بهشت با وجود داشتن گناه!

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
راهیابی به بهشت با وجود داشتن گناه!
یه نفر بدونه چیزی گناهه انجامش بده و ازش در آینده بر نگرده ولی بجاش تو زندگیثش کارهای خیر دیگه داشته باشه و بقیه احکام رو غیر اون یکی رعایت کنه خدا اون گناهش رو میبخشه؟(حق الله هستش) فکر میکنید بهشتی میتونه بشه یا جهنمیه؟  اینکه طرف باید سعی کنه اون گناه رو ترک کنه و از این جور چیزها رو خودم هم میدونم .
برچسب: 
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد دلیل
با سلام نکته اول این که هر عملی به نوعی با مقدمات و نتایج خود به طور جداگانه در نامه اعمال انسان ثبت شده و اصل اولیه این است که با انجام برخی اعمال اعم از نیک و بد دیگر وظایف و گناهان از بین نمی رود. مثلا کسی که نمازهایش را خوب و عالی بخواندو یا حتی نمازهای مستحبی و ... زیادی داشته باشد جایگزین روزه گرفتن نمی شود و شخص وظیفه دارد که هر کدام از واجبات را انجام دهد و از هر کدام از گناهان و محرمات دوری کند و با انجام برخی هر چند خوب و درست و کامل و یا حتی بیشتر از حد لازم وظایف دیگر از بین نمی رود.
نکته دوم این که باید توجه داشته باشیم که دین اجتماعی است و شبیه قطعات پازل هست که هر کدام از آنها جهت سعادت و رشد و تکامل انسان لازم است و اگر کسی یک قطعه و یا عملی نقص داشته باشد عمل دیگر جای آن را پر نخواهد کرد و برای سعادت کامل باید همه وظایف واجب را انجام داد و الا به همان میزان پرونده انسان ناقص بوده و نیاز به کامل شدن دارد.
نکته سوم درباره پرونده شخص با وجود نواقصی هست که به هر دلیل موجه یا غیرموجه شخص انجام داده است که در این صورت موضوع تاثیر اعمال نیک و بد انسان بر یکدیگر مطرح می شود که به آن اشاره کرده و بیان می کنیم که هم کارهای نیک بر رفتارهای نادرست اثر گذاشته و می تواند منجر به از بین رفتن آن ها شود اعم از این که شخص به هر حال آن اعمال زشت را ترک کند و یا این که خداوند به نحوی با کارهای خیرش، اعمال بد محدودش را از بین برده و محو می کند و هم کارها و اعمال نادرست شخص می تواند کارهای نیکش را تباه کرده و از بین ببرد که با موضوع محو و اثبات در کتب اعتقادی از این موضوع یاد می شود و دارای شرایط و عواملی هست که تا حد مقدور اشاره خواهد شد ولی اجمالا می توان گفت که غلبه اعمال و یا اهمیت آنها و نیت شخص و اثرگذاری و عواملی مانند آن می تواند منجر به از بین رفتن دیگر کارهای نیک و بد انسان شود.