جمع بندی رائطه که بود؟

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
رائطه که بود؟

سلام
گفته شده رائطه زنی از قریش بوده
لطفا در مورد وی توضیحاتی بفرمایید و آیا او مسلمان مرد!؟
راهنمایی بفرمایید

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد ممسوس

با سلام و احترام

رائطه در تاریخ چند نفر هستند منظور شما کدام رائطه است؟ همه انها قریشی هستند. رائطه بنت سفیان، رائطه بنت حیان، رائطه بنت عبدالله، رائطه بنت حارث ( الاصابه ج 6 ص 106)

منظور شما کدام رائطه است؟

کدام خیر و‌ کدام شر بودند!؟

با سلام و احترام
مطالب خاصی در مورد این زنان وجود ندارد غالبا انها را قریشی معرفی کردند و اینکه دختر چه کسی بوده یا همسر چه کسی است اما در مورد رائطه دختر عبدالله بن معاویه ثقفی و همسر عبدالله بن مسعود. برخی از کتب رجالی شیعه نام او را زینب و لقبش را رائحه گفته اند.

وی زنی صنعتگر بود و همسرش مالی نداشت او و خانواده اش را اداره می کرد. شوهرش عبدالله بن مسعود طبق گفته طبری جزء دوازده نفری بود که دعوت ابوبکر به مسجد حاضر نشد و خلافت را شایسته علی بن ابیطالب علیه السلام می دانست. رائطه از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و همسرش احادیثی روایت کرده است. در کتب شیعه 27 حدیث از او نقل شده است. ( ابن اثیر، اسدالغابه ج 6 ص 121)



پرسش


رائطه کیست؟

پاسخ


در "قریش" چند زن وجود داشتند که نام آنان "رائطه" بود. "رائطه بنت سفیان"، "رائطه بنت حیان"، "رائطه بنت عبدالله"، "رائطه بنت حارث"(1) مطالب خاصی در مورد این زنان وجود ندارد غالبا انها را قریشی معرفی کردند. اما در مورد رائطه دختر عبدالله بن معاویه ثقفی و همسر عبدالله بن مسعود. وی زنی صنعتگر بود و همسرش مالی نداشت او و خانواده اش را اداره می کرد. رائطه از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) احادیثی روایت کرده است.(2)


پی نوشت:

1.ابن حجر عسقلانی، الاصابه، دارالکتب العلمیه، 1415ق، بیروت، ج 6 ص 106
2. ابن اثیر، اسدالغابه، دارالفکر، 1409ق، بیروت، ج 6 ص 121

موضوع قفل شده است