تناقضی بین فقه شیعی و قران محمدی
تبهای اولیه
در قرآن آمده است که می فرماید: و لا تجهر بصلاتک و لا تخافت بها و ابتغ بین ذلک سبیلا ( 110 سوره اسراء)
معنی آیه این است که : در نماز نه صدا را بلند و نه آهسته گردان بلکه حد وسط را اختیار کن.
این در حالی است که شیعیان بسم الله را با جهر و به صدای بلند می خوانند و آن را جزئی از سوره می دانند و نیز نماز ظهر و عصرشان را با صدای آهسته می خوانند!! چگونه می توان این مخالفت با قران را توجیه کرد؟
با سلام حکم شیعه با این برداشت غلط از قران منافات دارد نه با قران چراکه شما بصلاتک را به تک تک بطور استقرا فرض کردید اما مراد به ان مجموع نمازها است که منطبق بر ظاهر هم هست.در این صورت معنای ایه این خواهد بود که در همه نمازها جهر نخوان و در همه نمازها اخفات نکن بلکه راه میانه را اتخاذ کن که در بعضی جهر و در بعضی اخفات کن و این تفسیر منطبق بر سنت صحیحه است که نماز صبح و مغرب و عشا جهر ونماز ظهر و عصر اخفات است.پس نظر شیعه با تفسیر غلط شما نمیسازد نه قران .
راستی شما میتونید کتاب " اجتهاد در مقابل نص " از مرحوم علامه سید عبد الحسین شرف الدین رو مطالعه کنید توضیح اینکه در این کتاب به بیان صد مورد از اجتهادات عزیزان خلفا و سایرین!!!! که کاملاً بر خلاف نص صریح قرآن هستش پرداخته شده و جالبتر اینه که تمام منابعش ، منابع شما عزیزان اهل سنته!
با سلام.
بنده شیعه هستم اما هرگز پاسخ سوال "هیوا" را ندیدم !!!
خیلی ببخشید امـّا شما بیشتر از این که سعی کنید پاسخ سوال را بدهید به علمای اهل سنت حمله ور شدید و آن ها را متهم کردید !!!!!!
سوال بنده این است: چرا ما بر خلاف آیه ی صریح قرآن حمد و سوره را در برخی نمازها آرام و برخی بلند می خوانیم و در نماز ظهر و عصر بسم الله الرحمن الرحیم را بلند می گوییم ؟
آیا این درست است که آیه ی قرآن را رهــا کنیم و بر اساس احادیث و روایات عمل کنیم ؟؟؟
بنده این آیه از قرآن را تا به حال نشنیده بودم و الـان واقعاً سوال عجیبی برای بنده ایجاد شد که آیا ما بر خلاف قرآن عمل نمی کنیم ؟؟ :Gig:
با سلام.
بنده شیعه هستم اما هرگز پاسخ سوال "هیوا" را ندیدم !!!
سوال بنده این است: چرا ما بر خلاف آیه ی صریح قرآن حمد و سوره را در برخی نمازها آرام و برخی بلند می خوانیم و در نماز ظهر و عصر بسم الله الرحمن الرحیم را بلند می گوییم ؟
شيعه عزيز :Mohabbat:
پاسخ شما را جناب سيد مهدي در پست 3 داده اند ! قرآن دارد لا تجهر بصلاتك نه من صلاتك يعني تمام نماز هاي روزانه ات را به صورت جَهر [صداي بلند] يا اِخفات [صداي كوتاه] نخوان !
يعني برخي را با جهر و برخي را با اِخفات بخوان ، همانطور كه شيعه در نماز هاي ظهر و عصر اخفاتي و در نماز هاي مغرب و عشاء و صبح به صورت جهري مي خواند
.اولابسم الله جزء سوره است و حتما باید خوانده شود -اهل سنت آن را جزء سوره نمی دانند و یا واجب نمی دانند در نماز خوانده شود.
باسپاس از جناب زمزم
جای تعجب دارد این دیدگاه
حتما در سوره نمل نیز چنین پنداری هست و بسم الله دوم را جزو سوره نمی دانند این از بدعت هم دو پله گذشته !
کمی تامل کن
در پست های زیادی جناب جناب ehsan24 داده ام و بطور اجمال عرض میکنم:1- اصلا از قرآن به تنهائی نمی شود فروع دین را کاملا استخراج نمود(مثلا شما نماز ظهر چهار رکعتی با آن اوصاف را از کجای قرآن درآوردید؟) و برای همین است که پیامبر گرامی اسلام آن حدیث معروف را فرمودند(که سنی و شیعه نقل کرده اند)من دو چیز نزد شما به امانت میگذارم و آندو قرآن و اهل بیت من اند. در ادامه هم فرمودند این دو از هم جدا نمیشوند تا در بهشت کنار حوض کوثر به من ملحق شوند.
اصلا این حرف جناب ehsan24 معنی ندارد که قرآن را رها کردید و طبق حدیث عمل میکنید.با کمی تامل و مطالعه میتوان فهمید که حدیث مفسر قرآن است همانطور که در روایات موثق نبوی آمده است.
به شما توصیه میکنم به آدرس ارائه شده مراجعه فرمائید و در مطالعه آنها شکیبا باشید تا بفهمید تناقض کجاست:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=5322
با سلام خدمت همه دوستداران مباحث قرانی
نکته قابل توجه مخصوصا برای ehsan24
سوالات گاهی جنبه علمی دارد که بر اساس اصول علمی پاسخ داده می شود ؛ گاهی سوال جنبه شبه پراکنی و تضعیف یک مذهب است (چنانچه در این جا مشهود است تناقضی بین فقه شیعی و قران محمدی ) پاسخ متناسب خود را دارد که در اینجا دوستان به چنین پاسخ هایی پرداخته اند. و این نیز پاسخی دیگر برای افرادی چون هیوا
جناب هیوا فقط کافی است به نمازی که در خانه خدا ، مکه مکرمه خوانده می شود توجه کنند متوجه خواهند شد که نه تنها فقه شیعه تعارضی با قران ندارد بلکه اگر اهل سنت هم نمازشان را همانند شیعه به جهر و اخفات می خوانند بر اساس همین آیات قرانی است که افرادی مثل هیوا از فهم آن عاجزند.
مباحث علمی این مو ضوع در کتابهای علمی و تفسیری شیعه و سنی آمده است که هیوا می تواند به تفسیر کبیر فخر رازی مراجعه کند . در صورت ناکامی از یافتن مطلب ؛در یاری شما کوتاهی نخواهیم کرد.
توفیق همه حق جویان عالم را خواهانیم.
موفق باشید.:Gol::Gol::Gol: