جمع بندی با کسی که می خواد ناراحتم کنه و کوچیکم کنه چطور برخورد کنم؟

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
با کسی که می خواد ناراحتم کنه و کوچیکم کنه چطور برخورد کنم؟

سلام عید همه مبارک باشه امام جواد (ع) هم مثل بقیه ائمه منبع جود و بخشش و خیر هستند برا ما مسلمونا.
من یه مشکلی برام پیش اومده. راهنمایی میخوام.
قبل از ازدواجم آدمی بودم که به فکر همه بودم و مدام نگران این بودم که کسی رو ناراحت نکنم ولی بعد از ازدواجم همه چیز عوض شده رفتارم به کلی تغییر کرده. تک تک جملاتم پر از غرور شده البته به تدریج اینجوری شدم و تازه متوجه این تغییرات شدم. خونواده شوهرم خیلی در این تغییر نقش دارند و با تحقیرها و تیکه هاشون باعث این موضوع شدن البته می دونم که این حرفا همش توجیه ا. ولی دلم می خواد بشم همون آدم قبلی خیلی سعی می کنم ولی دیگه اون دل پاک و بزرگ و ندارم. کمکم کنید راهی نشونم بدید که این کینه رو از خودم دور کنم . ممنون:Ghamgin:

[=comic sans ms]البته خیلی سعی می کنم با نماز و دعا کینه و خودخواهی رو از خودم دور کنم ولی بعضی وقتا فکر می کنم دیگه خدا توجهی به من نداره و مشکلاتم هم زیاد شده شاید به خاطر همون بخل و کینه ست فکر می کنم روزی و برکت خونمون هم کم شده شاید تو این مدت ناخواسته دلی رو شکستم و کسی رو ناراحت کردم. من از دوری از خدا ناراحتم می خوام بازم هوامو داشته باشه. مشاوره نیاز دارم هم مذهبی هم روانشناسی . با کسی که می خواد ناراحتم کنه و کوچیکم کنه چطور برخورد کنم؟ که هم خدا رو خوش بیاد و هم طرف بعد از دو سال دست از سرم بر داره؟

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد امیدوار

سوال:
با کسی که می خواد ناراحتم کنه و کوچیکم کنه چطور برخورد کنم؟

پاسخ:
بسمه تعالی
با تقدیم سلام و تحیت و نیز عرض خوش آمد محضر جنابعالی

با لحاظ آثار و پیامدها از قبیل تشویش و ذهن مشغولی، اولین قربانی کینه و بددلی خود فرد است، لذا ضرورت دارد این موضوع به نحو مطلوبی مدیریت گردد. برای تسهیل در این امر توجه به موارد زیر لازم است؛

_ ماهیت انسانی خود و دیگران را بپذیرید. بر این مبنا هم شما خطا می کنید و هم دیگران
_ تفاوتهای فردی را بپذیرید. همانگونه که شما مانند دیگران فکر و رفتار نمی کنید، دیگران هم مانند شما فکر نمی کنند بنابراین ممکن است موضوعی برای شما ابهام داشته باشد اما برای دیگران خیر و یا بالعکس.
_ تا جایی که امکان دارد رفتاری را که از سوی دیگران غلط می پندارید توجیه کنید. چه بسا منظور و یا قصدی غیر از آنچه که شما می پندارید، داشته باشند.
_ در صورتی که رفتار غلط اطرافیان شما را ناراحت کرد سعی کنید در همان لحظه به نقاط مثبت و الطاف انها نیز بیندیشید.
_ با رفتار معکوس از قبیل احترام بیشتر و هدیه دادن سعی کنید میزان کینه را کاهش دهید.
_ سعی کنید از الگوی رفتار جراتءمندانه استفاده کنید، یعنی نه به سانسور عواطف اقدام کنید و نه پرخاش! بلکه با رعایت احترام و خونسردی به بیان نظر و دیدگاه خود بپردازید.
_ در این مسیر از خدای سبحان استمداد بطلبید.

در پناه خدای متعال موفق باشید

موضوع قفل شده است