امیر سرلشگر خلبان شهید منصور فروتنی

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
امیر سرلشگر خلبان شهید منصور فروتنی


در سال 1330 در تهران متولد شده و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در همان شهر گذرانده و در سال 1352 وارد دانشکده افسری شده و با پشت سر گذاشتن سه سال دوره های نظامی و مهندسی بدرجه ستواندومی مفتخر و به هوانیروز منتقل می گردد.
در مرکز آموزش هوانیروز با گذراندن دوره های مربوطه و با تخصص پرواز با بالگرد ترابری 214 ، خلبان شده و در هوانیروز کرمانشاه مشغول به انجام وظیفه می شود.
این تیزپرواز هوانیروز خدمات برجسته ای پس از انقلاب و جنگ از خود به یادگار گذاشته از جمله : امداد رسانی در سیل و زلزله و حوادث غیر مترقبه ، تخلیه مجروحین و شهدای جنگ ، نیرو و مهمات رسانی به رزمندگان در جبهه ها ، ایفای نقش بالگرد نجات در تیم های آتش هوانیروز و ....
آخرین پرواز و مأموریت خلبان فروتنی با همپروازش خلبان "احمد بابایی" در منطقه غرب بوده ، در تاریخ 23/06/1364 بوسیله یک فروند بالگرد 214 و به کروچیفی درجه دار "احمدگل آبکنار" که جهت تخلیه مجروحین از پایگاه هوانیروز کرمانشاه عازم منطقه عملیاتی شمال غرب می شوند.
آنها پس از سوار کردن مجروحین عازم بیمارستان های تبریز می گردند که در ساعت 17 در محلی بنام "پسیلوه" هدف گلوله های دشمن قرار می گیرند ، در آن حادثه خلبان "فروتنی" از ناحیه سر ، هدف گلوله قرار می گیرد و خلبان "بابایی" بالگرد و مجروحین را تا بیمارستان "نقده" و سپس "ارومیه" می رساند.خلبان "فروتنی" که بسختی مجروح بوده به بیمارستان تهران انتقال و پس از تحمل یکسال درد و رنج در تاریخ 19/04/1365 به شهادت می رسد.خلبان "منصور فروتنی" با درجه سرلشگری در آمار شهدای هوانیروز و جنگ منظور شده و مزارش در قطعه 53بهشت زهرای تهران می باشد.
ازایشان 2 فرزند به یادگار مانده است