جمع بندی آیا دشمنان اهل بیت حرام زاده اند؟

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا دشمنان اهل بیت حرام زاده اند؟

[="Black"]اعوذ بالله سمیع العلیم من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان گرامی
بعضی از دوستان بر این باور هستند که دشمنان اهل بیت حرام زاده هستند.

حتی میگویند آنکس که حب اهل بیت در سینه نداشته باشد هم حرام زاده است.

نظر شما چیست!؟[/]

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد صدرا

با سلام و عرض ادب

ولادت حاصل از عمل زنا[1] به تنهایی موجبات شقاوت و بدبختی افراد در مبغوض داشتن اهل بیت علیهم السلام را فراهم نمی سازد و فرد را به صورت کلی مسلوب الاختیار و مجبور بر سیر طریق گمراهی نخواهد ساخت؛ بلکه چنین عملی زمینه ی میل به گناه و انحراف را در شخص فراهم ساخته که در صورت عدم مخالفت و مقاوت در برابر آن و در نهایت به انتخاب و اختیار شخص، مسیر زندگی به انحراف از صراط مستقیم ختم می گردد، ‌که تبعا یکی از آثار انتخاب چنین مسیری داشتن بغض اهل بیت علیهم السلام خواهد بود.

وجود چنین امری در دشمنانی که جایگاه عترت علیهم السلام را می شناختند و عارف به شخصیت و جایگاه آنان بودند؛ اما با این حال همواره با آنان دشمنی نمودند و در این میان برخی به قتل ائمه علیهم السلام اقدام نمودند امری واضح و آشکار است.

لذا دشمن داشتن و یا دوست نداشتن اهل بیت علیهم السلام در صورتی که همراه شناخت به جایگاه آنان نبوده باشد، به تنهایی بیانگر عدم طهارت مولِد نخواهد بود؛ زیرا تاریخ بیانگر حال افرادی است که زمانی جز دشمنان اهل بیت علیهم السلام به حساب می آمدند؛ اما با شناخت جایگاه آنان در زمره ی محبین اهل بیت علیهم السلام قرار گرفتند.

در روایات اهل بیت علیهم السلام روایات متعددی موجود است که دشمنی با اهل بیت علیهم السلام را ناشی از عمل زنا؛ رابطه ی مرد با همسر خود در حال حیض؛ داشتن نفاق،‌ خوردن مال حرام و... معرفی می نماید؛ لذا دشمنی با اهل بیت علیهم السلام تنها یک سبب نخواهد داشت؛ بلکه یکی از اسباب مهم آن زنا زاده بودن خواهد بود که در روایات متعددی از طریق عامه و خاصه بدان اشاره شده که ما در تایپیک بعدی به ذکر چند نمونه خواهیم پرداخت.


[/HR] [1] . و یا ولادت از عمل حرام همچون ولادت حاصل از رابطه ی با همسر در حال حیض.

همچنان که گفته شد دشمن داشتن اهل بیت در روایات معلول عللی همچون زنا زاده بودن؛ ولد حیض بودن؛‌و نفاق بر شمرده شده؛ لذا می توان گفت دشمنانی که با علم و آگاهی با مقام عترت با ایشان دشمنی می ورزند یکی از ویژگی های فوق را داشته اند که ما به ذکر چند روایت از مصادر شیعه و سنی اکتفاء می نمائیم:

الف: مسلم بن حجاج نیشابوری در صحیح مسلم که دومین منبع صحیح معتبر اهل سنت می باشد روایت می کند: «عَنْ زِرٍّ قَالَ: قَالَ عَلِىٌّ وَالَّذِى فَلَقَ الْحَبَّةَ وَبَرَأَ النَّسَمَةَ إِنَّهُ لَعَهْدُ النَّبِىِّ الأُمِّىِّ صلى الله عليه وآله و سلم إِلَىَّ أَنْ لاَ يُحِبَّنِى إِلاَّ مُؤْمِنٌ وَلاَ يُبْغِضَنِى إِلاَّ مُنَافِقٌ».[1] امام علی علیه السلام فرمودند سوگند به آن کس که دانه را (در نخستین جنبش حیات) در زیر زمین شکافته و آدمیان را آفریده همانا عهدي از پيغمبر است به من: دوستت نمي دارد مگر مومن و دشمنت نمي دارد مگر منافق. بنابراین دشمن داشتن آنحضرت بیانگر حقیقت نفاق در فرد خواهد بود.

ب: مرحوم شیخ صدوق(ره)‌در کتاب :«علل الشرایع»،‌ در باب صدو بیستم به بیان برخی از علل دشمن داشتن اهل بیت علیهم السلام می پردازد که ما به ذکر برخی از روایات بسنده می کنیم:

1. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآلهمَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فَلْيَحْمَدِ اللَّهَ عَلَى أَوَّلِ النِّعَمِ قِيلَ وَ مَا أَوَّلُ النِّعَمِ قَالَ طِيبُ الْوِلَادَةِ وَ لَا يُحِبُّنَا إِلَّا مُؤْمِنٌ طَابَتْ وِلَادَتُهُ‏»؛ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند: كسى كه اهل بيت را دوست بدارد بايد بر اوّلين و شايسته‏ ترين نعمت‏ها خدا را حمد و ستايش كند. محضر مباركش عرض شد: اوّلين و شايسته ‏ترين نعمت‏ها چيست؟ حضرت فرمودند: پاكى ولادت، و ما را دوست ندارد مگر مؤمنى كه ولادتش پاك باشد.

2 . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله :«يَا عَلِيُّ مَنْ أَحَبَّنِي وَ أَحَبَّكَ وَ أَحَبَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ فَلْيَحْمَدِ اللَّهَ عَلَى طِيبِ مَوْلِدِهِ فَإِنَّهُ لَا يُحِبُّنَا إِلَّا مُؤْمِنٌ طَابَتْ وِلَادَتُهُ وَ لَا يُبْغِضُنَا إِلَّا مَنْ خَبُثَتْ وِلَادَتُهُ»‏؛ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند: يا على، كسى كه من و تو و ائمّه ‏اى كه از فرزندان تو هستند را دوست بدارد بايد بر پاكى ولادتش خدا را حمد و شكر كند، چه آن كه ما را دوست ندارد مگر مؤمنى كه ولادتش پاك باشد و دشمنى ندارد ما را مگر كسى كه ولادتش ناپاك است.

3. عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ الْمَكِّيِّ قَالَ رَأَيْتُ جَابِراً مُتَوَكِّئاً عَلَى عَصَاهُ وَ هُوَ يَدُورُ فِي سِكَكِ الْأَنْصَارِ وَ مَجَالِسِهِمْ وَ هُوَ يَقُولُ عَلِيٌّ خَيْرُ الْبَشَرِ فَمَنْ أَبَى فَقَدْ كَفَرَ يَا مَعْشَرَ الْأَنْصَارِ أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَى حُبِّ عَلِيٍّ فَمَنْ أَبَى فَانْظُرُوا فِي شَأْنِ أُمِّهِ‏»؛ از ابى زبير مكى، وى مى‏ گويد: جابر را ديدم كه تكيه بر عصاى خود داده و در محافل و مجالس انصار دور مى‏زد و مى‏ گفت: على عليه السّلام بهترين انسانها است، كسى كه انكار آن كند كافر است، اى گروه انصار فرزندانتان را با حبّ على عليه السّلام تربيت كنيد، كسى كه انكار اين معنا را دارد به مادرش بنگريد.

4. عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ الْقُرَشِيِّ قَالَ كُنَّا عِنْدَ أُمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا فَقَالَتْ: «سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله يَقُولُ لِعَلِيٍّ علیه السلام لَا يُبْغِضُكُمْ إِلَّا ثَلَاثَةٌ وَلَدُ زِنًا وَ مُنَافِقٌ وَ مَنْ حَمَلَتْ بِهِ أُمُّهُ وَ هِيَ حَائِضٌ‏»؛ جابر جعفى، از ابراهيم قرشى روایت می کند که وی گفت: نزد امّ سلمه رضى اللَّه عنه بوديم، وى گفت: از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله شنيدم كه به على عليه السّلام مى‏ فرمود: تنها سه گروه تو را دشمن دارند: الف: ولد زنا ب: منافق‏ ج: كسى كه مادرش در حال حيض به او حامله شده باشد.

موفق باشید.


[/HR] [1] .صحیح مسلم، باب الدلیل علی ان حب الانصار و علی رضی الله عنهم من الایمان ،ح144،ص62،تک جلدی چاپ دارالفکر:

[="Black"]


تفسیر آیات 11 الی 18 سوره نور توسط شهید مطهری

[/]

فایل: 

[="Black"]اعوذ بالله سمیع العلیم من الشیطان العین الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام

ابتدا از جناب کارشناس گرامی بابت پاسخ بسیار زیبایشان کمال تشکر را دارم.

از روایاتی که جناب کارشناس مرقوم داشته اند نتیجه گرفته میشود که دشمنان اهل بیت در چند گروه تقسیم میشوند.

1- فرزند حرامزاده
2- فرزندی که بخاطر رابطه زن و شوهر در حالت حیض بوده است.
3 - نفاق
4- خوردن مال حرام.

درنتیجه کسی نمی تواند بگوید 100 درصد دشمنان اهل بیت حرامزاده هستند.

و حتی اثبات این ادعا که تمام دشمنان ولایت حرامزاده نیستند فرزندان ناخلف انیاء و معصومین (ع) بودند.

فرزند حضرت آدم(ع) ، فرزند حضرت نوح(ع) ، برادران حضرت یوسف(ع) ، جعفر فرزند امام هادی(ع) ،
حتی در هشت سال جنگ برادرانی بودند که یکیشان شهید شد و دیگری در گروه منافقین به هلاکت رسید.
زنی که شهیده شد اما فرزندش جزء منافقین بود و .................!

افرادی از این باور غلط سوء استفاده میکنند تا به عایشه همسر پیغمبر(ص) نسبت حرامزادگی بدهند.و آتش اختلاف شیعه و سنی را بیشتر کنند.

ابتدا باید عرض کنم افرادی که از روی آگاهی باعث اختلاف شیعه و سنی شوند قطعا خودشان نه شیعه هستند و نه سنی.و خودشان دچار نفاق هستند.و این شامل بیت شیرازی ها میشود.

افرادی هم که از روی ناآگاهی دست به این اعمال بزنند ، به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مزدور دشمن هستند چه بدانند و چه ندانند.

در زمان پیغمبر (ص) گروهی بخاطر مقاصد شوم خودشان به عایشه چنین تهمتی را زده بودند ، این تهمت ها تا جایی ادامه یافت که پیغمبر(ص) ناراحت گشت. و سپس آیات 11 الی 18 سوره نور نازل شد.و عایشه تبرئه شد.و کسی که این تهمت را به عایشه نسبت داد راس المنافقین نام گرفت.

[/]

موضوع قفل شده است