تحدی قران

آیا اوردن متنی مانند قرآن محال عقلی نیست؟

انجمن: 

سلام
مدتی هست که مباحث مربوط به تحدی قران رو در این فروم دنبال میکنم.
من از کارشناسان محترم سایت یک سوال داشتم که تقاضا دارم به سوال من دقیق پاسخ داده شود .
در قران گفته شده که اگر میتوانید مانند قران سوره ای بیاورید .
با مطرح کردن چند نکته و مقدمه، سوال خود را مطرح میکنم .

اول: در قران کریم به صورت کلی گفته شده سوره ای مانند قران بیاورید و هیچ کجای ان حتی به صورت کلی گفته نشده متنی که قرار است مانند قران باشد از چه جهت باید مانند قران باشد؟

نکته دوم: در رد مثلیت متونی مانند فرقان الحق و امثال ان کارشناسان محترم میگویند بیشتر این متون از اسلوب قران پیروی کرده اند . پس متن فرضی که قرار است به عنوان تحدی برای قران اورده شود نباید به هیچ عنوان با اسلوب های قران در هر زمینه ای مشابهت داشته باشد . از طرفی طبق گفته ی قران باید مثل قران باشد . پس ما متنی میخواهیم که مشابهتی با اسلوب های قران نداشته باشد ولی مثل قران باشد !

نکته سوم : برای اثبات اینکه قران معجزه است باید ابتدا این مطلب را به صورت بدیهی بپذیریم که اوردن مثل و مانند برای تمام متون ، اشعار و .... ساخته ی بشر امکان پذیر است ، انهم مثل و مانندی که در اسلوب شباهت نداشته باشد ولی مثل باشد ! انگاه بتوانیم ثابت کنیم این مورد در باره قران کریم ممکن نیست تا خارق العاده بودن ان ثابت شود .

نکته چهارم : من در بسیاری از سوالات دوستان در مورد تحدی اینگونه مشاهده کردک که بحث بر سر این بود که ممکن است مانند قران اورد یا نه؟

به نظر من اگر یک سوال دیگر را کارشناسان پاسخ بدهند جواب این سوال روشن خواهد شد .
ایا ممکن است مانند بقیه متون ادبی متنی اورد که از اسلوب متن استفاده نکرده باشد ولی مثل ان باشد؟

برای مثال از کارشناسان محترم تقاضا دارم که یک شعر مانند اشعار حافظ بیاورند . این نکته فراموش نشود که از اسلوب و سبک حافظ ، در این شعر فرضی نباید استفاده شود ولی مثل اشعار حافظ باید باشد . هرگونه کپی از کلیه اشعار حافظ هم ممنوع است .
ممنون که پاسخ می دهید و
منتظر پاسخ شما کارشناسان عزیز هستم( و همچنین شعری که مثل اشعار حافظ باشد)