اخبار مقاومت منطقه

تب‌های اولیه

3529 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

#سیدرضا_صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو باخبرگزاری فارس:

بخش اول

♻️همه گفته‌ها و ادعاهای بلندپروازانه محمد بن سلمان علیه ایران از بی‌تجربگی او نشأت می‌گیرد.

#سیدرضا_صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو باخبرگزاری فارس:

بخش دوم

♻️ افول رژیم کودک‌کش صهیونیستی

به نظر می‌رسد روند روبه افول رژیم کودک‌کش،این رژیم جنایتکار را وادار کرده که همپیمانی‌های خویش با کشورهای مرتجع عربی را به گونه‌ای علنی کندو در این راستا فشار به کشورهای مذکور برای آشکار کردن ارتباط با رژیم اشغالگر دردستور کارقرار گرفته است.

نبایدفراموش کردکه کشورهای مرتجع و وابسته منطقه شرایطی راتحت تاثیر فشار آمریکا طراحی کرده‌اندکه فشار داخلی ومنطقه‌ای وبین‌المللی بر رژیم صهیونیستی کاهش یابدو این روند بعد از اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت این رژیم وتغییرمکان احتمالی سفارتخانه آمریکا به دستور ترامپ به این مکان مقدس تسریع شده است.

موضع عربستان مبنی بر اینکه کشورهای عربی به محض حل منازعه فلسطین،رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند از جمله مواضع سخیف این کشور در ماه‌های منتهی به پایان سال96 بود،البته وی به گفته محافل رسانه‌ای با چرخش کامل در نشست مطبوعاتی در سفر اخیر خویش باروزنامه‌نگاران واعضای هیئت تحریریه نیویورک تایمز در آمریکا به رسمیت شناختن رژیم غاصب بدون شروط قبلی از جانب این حکومت را اعلام داشته است؛درحقیقت وی در شرایطی این مطلب را به زبان جاری کرده است که نه تنها منازعات فلسطین حل نشده،بلکه باحمله وانجام عملیات‌های جدید رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی به نوار غزه افزایش یافته است.

♻️وحشت آمریکا از فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی

درحقیقت به میزان افزایش جنایات رژیم غاصب و تنفر مردم منطقه از این رژیم وحامی اصلی آن یعنی آمریکا بالاخص بعد ازتصمیم به تغییر مکان سفارتخانه به قدس شریف،میزان ارتباطات عربستان بارژیم اشغالگر ازسطوح پنهانی به سطح آشکار وشناختن بی‌قید وشرط افزایش یافته وخواهد یافت واین نشان از وحشت آمریکا از فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی است،البته زمینه این اقدامات در ماه‌های اخیرتا حدودی درآنجا که خبرنگار روزنامه فارن پالیسی درخصوص بیت‌المقدس واعلام ترامپ برای جابه‌جایی سفارتخانه کشورش به این شهر،از بن سلمان سئوال می‌پرسدو وی طفره رفته و به سئوالات خبرنگار پاسخ نداده است، آشکار شد.

اظهارات خام‌اندیشانه محمدبن سلمان علیه ایران تاجایی بلند پروازانه بودکه روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نوشت:بن سلمان می‌خواهدقدرتمندترین مرد خاورمیانه در دهه‌های آینده باشد،اما فراموش کرده جمال عبدالناصر وصدام حسین هم همین رؤیارا داشتند اماعاقبت خوبی پیدا نکردند.

همه گفته‌هاو ادعاهای بلندپروازانه محمدبن سلمان از بی‌تجربگی ونخواندن تاریخ ونشناختن ملت وکشورمقتدر ایران اسلامی است.۱۳۹۷/۰۱/۱۵

#سیدرضا_صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو باخبرگزاری فارس:

بخش دوم

♻️ افول رژیم کودک‌کش صهیونیستی

جزییات عملیات موشکی نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی

یادلین: ایران به هر نحوی شده به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد/ تل‌آویو باید آماده باشد

ژنرال عاموس یادلین، رئیس پیشین اطلاعات ارتش #رژیم_‌صهیونیستی:
ایران به هر نحوی که شده به حمله اسرائیل به پایگاه هوایی تی-۴ سوریه پاسخ خواهد داد.
نه ضرورتا بلافاصله و از سرزمین خودشان. بلکه حتی در طولانی مدت و از طریق خاک سوریه،‌ لبنان یا هرجای دیگری از جهان.
اسرائیل برای محقق کردن اهدافی مانند ممانعت از حضور نظامی ایران در #سوریه و لغو توافق هسته‌ای باید ریسک‌های جدی را به جان بخرد.

تل آویو برای مراحل بعدی عملیات از جمله واکنش ایران به حملات علیه سوریه آماده شود.
اگر تنش‌ها بالاگرفته و درگیری به تقابل مستقیم #ایران و اسرائیل تبدیل شود، روسیه نیز برای کمک به ایران و سوریه وارد ماجرا شده و آنگاه است که تل‌آویو به کمک واشنگتن نیاز پیدا خواهد کرد.

یادلین: ایران به هر نحوی شده به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد/ تل‌آویو باید آماده باشد

ژنرال عاموس یادلین، رئیس پیشین اطلاعات ارتش #رژیم_‌صهیونیستی:

گستاخی وزیر دفاع رژیم صهیونیستی پس از حمله نامشروع به پایگاه هوایی سوریه که منجر به شهادت چند نظامی ایرانی شد

ﻭﺯﯾﺮ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﮐﺸﻮﺭﺵ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﯾﻪ ‏اﺯ ﺳﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺩﺳﺘﮑﻢ ﺳﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﺭﺷﺪ رژیم ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺑﺎ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺗﻠﻮﯾﺤﯽ ﺣﻤﻼﺕ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ .
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺁﻭﯾﮕﺪﻭﺭ ﻟﯿﺒﺮﻣﻦ، ﻭﺯﯾﺮ ﺩﻓﺎﻉ، ﺑﺎ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺍﺯ ﺳﺮﮔﯿﺮﯼ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﺵ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﯾﻪ، ﺍﺯ ﺩﺍﺩﻥ ﺗﻮﺿﯿﺤﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩ.

لیبرمن با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، هشدار داد اگر تهدیدی از سوی ایران متوجه این رژیم شود، دولت سوریه باید بهای آن را پرداخت کند. به #ایران هشدار می‌دهم چنین کاری را انجام ندهند، زیرا اسرائیل مصمم است این مسیر را تا پایان ادامه دهد.

وی مجددا تهدید کرد: «به ایران هشدار می‌دهم چنین کاری را انجام ندهند، زیرا اسرائیل مصمم است این مسیر را تا پایان ادامه دهد».

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی همچنین در گفت‌وگویی دیگر تاکید کرده بود: «به هر قیمتی شده به ایران اجازه نمی‌دهیم حضور نظامی خود در سوریه را افزایش دهد. پذیرش حضور آنها در سوریه به معنای پذیرش #حلقه دار به دور گردن ماست و این هرگز رخ نخواهد داد».

این اظهارات در حالی است که دیگر مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر آشکارا هشدار می‌دهند اگر ایران بخواهد به حمله چند ملیتی به #سوریه پاسخ دهد، آنها دولت اسد را سرنگون خواهند کرد.

بامداد دوشنبه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی-۴ سوریه، چند نفر از جمله ۷ نظامی ایرانی به شهادت رسیدند.

گستاخی وزیر دفاع رژیم صهیونیستی پس از حمله نامشروع به پایگاه هوایی سوریه که منجر به شهادت چند نظامی ایرانی شد

حمله پهپاد یمنی به فرودگاه «أبها» و تأسیسات نفتی «آرامکو» در عمق خاک عربستان

شبکه تلویزیونی المسیرة یمن اعلام کرد: یگان پهپادی ارتش و انصارالله یمن با #پهپاد «قاصف ۱»، فرودگاه ابها در استان "عسیر" در خاک عربستان سعودی را هدف قرار داده و اکنون تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است.
این پهپاد، به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» نیز حمله کرده و آن را هدف قرار داده است.

حمله پهپاد یمنی به فرودگاه «أبها» و تأسیسات نفتی «آرامکو» در عمق خاک عربستان

رسانه های صهیونیستی: ارتش اسرائیل از بیم #انتقام ایران در بالاترین سطح هشدار قرار گرفت

رسانه های صهیونیستی خبر دادند که ارتش اسرائیل در بالاترین سطح هشدار نظامی قرار گرفته است.
روزنامه هاآرتص در این زمینه گزارش داد؛ مقامات ارشد ایرانی روز سه شنبه به اسرائیل هشدار دادند که حمله نظامی به فرودگاه تیفور بدون پاسخ نخواهد ماند؛ تهدید ایران برای انتقام، نیروهای اسرائیلی را در سطح بالای هشدار امنیتی قرار داده است.
روزنامه تایمز اسرائیل نیز اشاره به #هشدار مقامات ایرانی درباره حمله نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گزارش داد که نیروهای اسرائیلی در مرز با لبنان و سوریه در سطح بالای هشدار امنیتی قرار گرفته‌اند.
علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل روز سه شنبه هشدار داد که حمله هوایی #رژیم_صهیونیستی به پایگاه تی-۴، بی‌پاسخ نمی‌ماند.

در حمله نظامی جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی-۴ سوریه که بامداد دوشنبه صورت گرفت ۱۴ نفر از جمله ۷ مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند.

رسانه های صهیونیستی: ارتش اسرائیل از بیم #انتقام ایران در بالاترین سطح هشدار قرار گرفت

حرف های غیر سازنده #اردوغان در واکنش به درخواست وزیر خارجه روسیه برای تحویل منطقه #عفرین به دولت قانونی سوریه

ﺭﺟﺐ ﻃﯿﺐ ﺍﺭﺩﻭﻏﺎﻥ، ﺭﺋﻴﺲﺟﻤﻬﻮﺭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻃﯽ ﺳﺨﻨﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻧﺸﺴﺖ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺣﺰﺏ خود ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ : "ﻫﺮ زمان ﻻﺯﻡ ﺑﺎﺷﺪ، ﻋﻔﺮﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺁﻥ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﯽﺩﻫﯿﻢ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﻣﺎ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﻧﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﻻﻭﺭﻭﻑ!"
ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﻭﺯﯾﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ #ﺭﻭﺳﯿﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﻔﺮﯾﻦ ﻧﯿﺰ ﮔﻔﺖ : ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﺍﻭ، ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﺎ ﺧﻮﺏ ﻣﯽﺩﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻋﻔﺮﯾﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﻢ. ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﺳﺖ ﺑﺤﺚ ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺳﺨﻦ ﮐﻪ "ﺭﮊﯾﻢ (دولت سوریه) ﺍﯾﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ!"

حرف های غیر سازنده #اردوغان در واکنش به درخواست وزیر خارجه روسیه برای تحویل منطقه #عفرین به دولت قانونی سوریه

روس‌ها تجهیزات مهم، سنگین و راهبردی ارتش سوریه و همچنین شخصیت‌های بلندپایه سوری را که احتمال می‌رود امریکایی‌ها بخواهند به بهانه حمله شیمیایی آنها را هدف قرار دهند تحت حمایت گرفته و امنیت آنها را بر عهده دارند. این خود نشانه‌ای از آمادگی کامل نیروهای متحد در برابر ماجراجویی جدید امریکایی‌ها و متحدین عرب و ترک آنهاست.

✴️یادتان هست آن روزها را؟

شاید آنهایی که اخبار سوریه را از همان روزهای اول که در درعا 35 تن از نیروهای پلیس به دست یک تیم کاملا مسلح سلاخی شدند و بعدها مدعی شدند که درعا «مهدالثوره» است، به یاد داشته باشند، روزهایی که از بخشی از مرزهای شمالی صدها تروریست لیبیایی که در بیمارستان‌های ترکیه درمان شده بودند با عبور از مرز و جاده‌های فرعی خودشان را به حمص رساندند و در باباعمرو موضع گرفتند و با خودشان به اندازه یک جنگ شهری مهمات آوردند، شاید هم کسانی یادشان باشد که روزی که عبدالرزاق طلاس که به حمص رفته بود تا با تروریست‌ها مقابله کند، به آنها پیوست و بعدها فضاحتش همه را گرفت و برای مدت‌ها قلب این شهر تاریخی را به میدان جنگ تبدیل کرد...

نمی‌دانم جنگ در سوریه را از کجایش یادتان هست، از آنجایی که یکی از تروریست‌های وابسته به اخوان الشیاطین در حلب با اسلحه کمری 21 تن از جوانان سوری را با گلوله به سرشان کشت و بعدها مدعی شدند که ارتش دارد زنان و کودکان را می‌کشد یا آن روزی که تروریست‌های احرار الشام به صورت مستقیم از مرزهای ترکیه وارد رقه شدند و با خیانت سرهنگ مسوول امنیت شهر، کل این شهر زیبا را به دستِ غارتگر آنها داد و بعد هم خودش در مرز نیست و نابود شد، یا شاید هم یادتان بیاید که چگونه عبدالقادر صالح که یک قاچاقچی بنزین و اسلحه در شهر مارع بود چگونه با هزاران تروریست اخوانی شهر حلب را به باد غارت دادند و بعد هم نامش را گذاشتند، مناطق المحرره!!

باز هم واقعا نمی‌دانم یادتان هست وقتی رابرت فورد سفیر وقت امریکا رفت تا دزدانه در شهر حماه بر آتش فتنه بیفزاید و نیروهای امنیتی چگونه او را از دست مردم عصبانی نجات دادند یا نه؟ من که خیلی از مسائل در برابرم رژه می‌روند، به‌ویژه وقتی که عده‌ای در داخل کشور از تروریست‌های احرارالشام، جبهه النصره (همان داعش) و ارتش آزاد به‌عنوان آزادی‌خواه و انقلابی حمایت می‌کردند و بشار اسد را دیکتاتور و آدمکش خطاب می‌کردند. همان روزهایی که عردوغان سرمست از ورود هزاران تروریست اخوانی به حلب، در اندیشه نماز خواندن در مسجد جامع اموی دمشق بود و حتی دستش به سنگی از جامع اموی حلب نرسید، هر چند ویرانه‌هایش باقی ماند!!

سوریه از سال 2011 تا امروز بیش از هفت سال است که رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشته است. در هر بخشی از نبردها و جنگ‌های این کشور یکی از کشورهای منطقه پول و اسلحه و کمک ارائه کرد، با این حال اراده ملتی که می‌خواستند خودشان باشند و آینده‌اشان را خودشان بسازند بر آن قرار گرفت که مقاومت کنند. در روزهایی که دولت مرکزی فقط بر 25درصد از خاک کشور کنترل داشت و تروریست‌های جیش الاسلام سعودی و فیلق‌الرحمن قطری و جبهه النصره ترکیه‌ای با سیل تسلیحات و پول‌ها و آدم‌هایی که از اردن راهی این منطقه می‌شد، اراده اشغال پایتخت را کرده بودند و کسی جرات نمی‌کرد به فرودگاه دمشق برود و بیاید، ماه‌ها گذشته است.

در این ماه‌هایی که گذشت، در این روزها و ساعت‌هایی که رفت، شاید نه پاکسازی زندان مرکزی حلب، نه پاکسازی شهر حلب و دیرالزور و نه هر جای دیگری به‌اندازه اخراج خفت‌بار تروریست‌ها از لانه‌هایشان برایم جالب و جذاب نبوده است، تروریست‌هایی که سال‌های سال موریانه‌وار زیر خانه و کاشانه خود را کنده و تونل زدند به این امید که می‌توانند بمانند اما هیچ ماندنی در کار نبود. هیچ چیزی به اندازه تفنگ‌های بدون فشنگ برایم جالب و جذاب نبود، تفنگ‌هایی که به اندازه «تُف» ارزش نداشتند و با خشاب‌های خالی تنها یادگار ویرانی تروریست‌ها در مناطق مختلف بود که با خود به مناطق شمالی سوریه می‌بردند.

وقتی تروریست‌های جیش الاسلام در غوطه شرقی برای خودشان دانشکده جنگ تشکیل داده و دوره دافوس درست می‌کردند تا در باور کور خود پس از پیروزی نهایی بگویند ما افسران درس‌خوانده داریم و باید فرماندهی به آنها برسد، هیچ وقت فکر نمی‌کردند باید سوار همین اتوبوس‌ها شده و راهی شمال سوریه شوند، جایی بروند که شاید سال‌های سال دیگر بازگشتی در کار نباشد. تفنگ‌های خالی تروریست‌ها با وجود حمایت همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نشان از پیروزی طرفی دارد که با قدرت تفنگ‌های پر به سراغ‌شان رفت و نه می‌خواست پشت میز مذاکره آن را به دست بیاورد. در دیگر مناطق سوریه نیز همین رویه را باید در پیش گرفت، باید با تروریست‌ها با مشت محکم و آهنین صحبت کرد. ✴️یادتان هست آن روزها را؟

شاید آنهایی که اخبار سوریه را از همان روزهای اول که در درعا 35 تن از نیروهای پلیس به دست یک تیم کاملا مسلح سلاخی شدند و بعدها مدعی شدند که درعا «مهدالثوره» است، به یاد داشته باشند، روزهایی که از بخشی از مرزهای شمالی صدها تروریست لیبیایی که در بیمارستان‌های ترکیه درمان شده بودند با عبور از مرز و جاده‌های فرعی خودشان را به حمص رساندند و در باباعمرو موضع گرفتند و با خودشان به اندازه یک جنگ شهری مهمات آوردند، شاید هم کسانی یادشان باشد که روزی که عبدالرزاق طلاس که به حمص رفته بود تا با تروریست‌ها مقابله کند، به آنها پیوست و بعدها فضاحتش همه را گرفت و برای مدت‌ها قلب این شهر تاریخی را به میدان جنگ تبدیل کرد...

نمی‌دانم جنگ در سوریه را از کجایش یادتان هست، از آنجایی که یکی از تروریست‌های وابسته به اخوان الشیاطین در حلب با اسلحه کمری 21 تن از جوانان سوری را با گلوله به سرشان کشت و بعدها مدعی شدند که ارتش دارد زنان و کودکان را می‌کشد یا آن روزی که تروریست‌های احرار الشام به صورت مستقیم از مرزهای ترکیه وارد رقه شدند و با خیانت سرهنگ مسوول امنیت شهر، کل این شهر زیبا را به دستِ غارتگر آنها داد و بعد هم خودش در مرز نیست و نابود شد، یا شاید هم یادتان بیاید که چگونه عبدالقادر صالح که یک قاچاقچی بنزین و اسلحه در شهر مارع بود چگونه با هزاران تروریست اخوانی شهر حلب را به باد غارت دادند و بعد هم نامش را گذاشتند، مناطق المحرره!!

باز هم واقعا نمی‌دانم یادتان هست وقتی رابرت فورد سفیر وقت امریکا رفت تا دزدانه در شهر حماه بر آتش فتنه بیفزاید و نیروهای امنیتی چگونه او را از دست مردم عصبانی نجات دادند یا نه؟ من که خیلی از مسائل در برابرم رژه می‌روند، به‌ویژه وقتی که عده‌ای در داخل کشور از تروریست‌های احرارالشام، جبهه النصره (همان داعش) و ارتش آزاد به‌عنوان آزادی‌خواه و انقلابی حمایت می‌کردند و بشار اسد را دیکتاتور و آدمکش خطاب می‌کردند. همان روزهایی که عردوغان سرمست از ورود هزاران تروریست اخوانی به حلب، در اندیشه نماز خواندن در مسجد جامع اموی دمشق بود و حتی دستش به سنگی از جامع اموی حلب نرسید، هر چند ویرانه‌هایش باقی ماند!!

سوریه از سال 2011 تا امروز بیش از هفت سال است که رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشته است. در هر بخشی از نبردها و جنگ‌های این کشور یکی از کشورهای منطقه پول و اسلحه و کمک ارائه کرد، با این حال اراده ملتی که می‌خواستند خودشان باشند و آینده‌اشان را خودشان بسازند بر آن قرار گرفت که مقاومت کنند. در روزهایی که دولت مرکزی فقط بر 25درصد از خاک کشور کنترل داشت و تروریست‌های جیش الاسلام سعودی و فیلق‌الرحمن قطری و جبهه النصره ترکیه‌ای با سیل تسلیحات و پول‌ها و آدم‌هایی که از اردن راهی این منطقه می‌شد، اراده اشغال پایتخت را کرده بودند و کسی جرات نمی‌کرد به فرودگاه دمشق برود و بیاید، ماه‌ها گذشته است.

در این ماه‌هایی که گذشت، در این روزها و ساعت‌هایی که رفت، شاید نه پاکسازی زندان مرکزی حلب، نه پاکسازی شهر حلب و دیرالزور و نه هر جای دیگری به‌اندازه اخراج خفت‌بار تروریست‌ها از لانه‌هایشان برایم جالب و جذاب نبوده است، تروریست‌هایی که سال‌های سال موریانه‌وار زیر خانه و کاشانه خود را کنده و تونل زدند به این امید که می‌توانند بمانند اما هیچ ماندنی در کار نبود. هیچ چیزی به اندازه تفنگ‌های بدون فشنگ برایم جالب و جذاب نبود، تفنگ‌هایی که به اندازه «تُف» ارزش نداشتند و با خشاب‌های خالی تنها یادگار ویرانی تروریست‌ها در مناطق مختلف بود که با خود به مناطق شمالی سوریه می‌بردند.

وقتی تروریست‌های جیش الاسلام در غوطه شرقی برای خودشان دانشکده جنگ تشکیل داده و دوره دافوس درست می‌کردند تا در باور کور خود پس از پیروزی نهایی بگویند ما افسران درس‌خوانده داریم و باید فرماندهی به آنها برسد، هیچ وقت فکر نمی‌کردند باید سوار همین اتوبوس‌ها شده و راهی شمال سوریه شوند، جایی بروند که شاید سال‌های سال دیگر بازگشتی در کار نباشد. تفنگ‌های خالی تروریست‌ها با وجود حمایت همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نشان از پیروزی طرفی دارد که با قدرت تفنگ‌های پر به سراغ‌شان رفت و نه می‌خواست پشت میز مذاکره آن را به دست بیاورد. در دیگر مناطق سوریه نیز همین رویه را باید در پیش گرفت، باید با تروریست‌ها با مشت محکم و آهنین صحبت کرد.

✴️یادتان هست آن روزها را؟

د و امروز که حضور نظامی مستقیم در خاک سوریه پیدا کرده هرگونه حمله‌ای در این ابعاد اگر از سوی آمریکا و فرانسه دنبال شود، چالشی برای دولت مسکو خواهد بود. اگر روسیه با این همه توان نظامی هیچ عکس‌العملی نشان ندهد درواقع تمام اعتبارش زیر سوال می‌رود. به همین خاطر روسیه به شدت هشدار داده که غربی ها دست به چنین اقداماتی نزنند. از سوی دیگر الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه به سرعت در یک سفر ناگهانی به تهران آمد و با مقامات وزارت خارجه و آقای شمخانی دیدار داشت. هنوز از مفاد این جلسات اطلاع رسانی دقیقی اعلام نشده که بفهمیم چه توافقی صورت گرفته اما صرف سفر او همراه با یک هیات بلندپایه نظامی به تهران بیانگر آن است که روس‌ها به شدت نگران تحولات سوریه هستند و تصمیم جدی برای بازدارندگی از حمله و یا مقابله با آن را دارند. در این میان جمهوری اسلامی ایران قطعا این تجاوز را محکوم خواهد کرد، بویژه که در تجاوز اخیر اسرائیل ما شاهد به شهادت رسیدن هفت نفر از برادران مستشار سپاه در سوریه بودیم. اسرائیل از جو ناشی از اتهام حمله شیمیایی سوءاستفاده کرد و به t4 حمله کرد. این در حالی است که این فرودگاه دور از شهر دمشق است و ربطی به سلاح شیمیایی ندارد. لذا ایران نمی‌تواند در برابر چنین تهاجمی سکوت کند و قطعا ایران به دنبال پاسخ است، اما با توجه به شرایط سوریه هر نوع پاسخ نظامی ایران باید هماهنگ‌شده با دولت سوریه و روس‌ها باشد. چرا که ما همه در صحنه سوریه هم‌پیمان هستیم و اقدام هماهنگ و مشترک در این خصوص می‌تواند موثرتر باشد.

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ۱۵:۵۹ ب.ظ

سیدرضا_صدرالحسینی در گفت‌وگو بافارس:

♻️حمله شیمیایی به دوما بهانه‌جویی آمریکا برای دخالت بیشتر در سوریه و حضور دائمی در غرب آسیا است

حمله شیمیایی به شهر دوما بهانه‌جویی آمریکایی‌ها برای دخالت بیشتر در پرونده سوریه و ماندن در منطقه غرب آسیا است.

با نگاه دقیقی به پرونده پر فراز و نشیب بحران در سوریه و تحولات به وجود آمده در این منطقه این نکته حائز اهمیت است که آمریکایی‌ها به دنبال استفاده از سوریه برای حضور دائمی در منطقه غرب آسیا هستند.

نباید فراموش کنیم که آمریکایی‌ها به کمک هم‌پیمانان منطقه‌ای خودشان از جمله عربستان، ترکیه و قطر طی 7 سال گذشته بیشترین جنایات را در این منطقه انجام دادند اما همراهی ملت سوریه با ارتش این کشور، حمایت همه‌جانبه مقاومت و همکاری‌های دولت روسیه در سه سال گذشته اهرم قدرت را به نفع دولت سوریه تغییر داده و در حقیقت سوریه در حال پاکسازی مجموعه‌های مختلف تروریستی مورد حمایت بیگانگان می‌باشد.

بر این اساس پس از آزادسازی حلب آمریکایی‌ها به دنبال حضور در مرزهای شرقی این کشور بودند اما با عنایت به عزم ملت و ارتش سوریه در زمینه آزادسازی مناطق مختلف از لوث تروریست‌ها، مدتی است که آمریکایی‌ها به طور مستقیم وارد میادین نظامی سوریه شده‌اند.

نباید فراموش کنیم که از مدت‌ها قبل آمریکایی‌ها مجموعه تروریست‌ها به خصوص داعش را مورد حمایت‌های مستقیم قرار می‌دادند به گونه‌ای که در بسیاری از محافل سیاسی و نظامی در تلاش برای دفاع تروریست‌ها و حامیان آنان بودند.

دولت سوریه تصمیم به پاکسازی منطقه غوطه شرقی از لوث تروریست‌ها گرفت و آمریکا از این مسئله استفاده کرد و با انجام صحنه‌سازی‌هایی سوریه را محکوم و این وصله ناچسب را به این دولت زد. آنها مدعی شدند که سوریه از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی استفاده کرده اما این صحنه‌سازی‌ها که همراه با عملیات‌ چندگانه رسانه‌ای صورت گرفته تا امروز نتوانسته بر هیچ یک از محافل مستقل منطقه‌ای و بین‌المللی ثابت کند که ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی و کلر استفاده کرده است.

آمریکا به دنبال این مسئله است که بتواند در سازمان ملل و شورای امنیت موضوع استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه را به اثبات برسانند که موفق به این اقدام هم نشد.

جای تعجب است که هیچ یک از نیروهای ارتش سوریه مصدوم نشده و کودکان بیشترین میزان مصدومان را تشکیل می‌دهند و علاوه بر آن مصدومانی که به ادعای آمریکا با سلاح شیمیای مصدوم شده‌اند با کمترین امکانات یعنی استفاده از آب معمولی بهبود یافتند بنابراین این بهانه‌جویی آمریکایی‌ها برای دخالت بیشتر در پرونده سوریه و ماندن در منطقه غرب آسیا است.

به نظر می‌رسد واشنگتن و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله فرانسه و انگلستان دولت سوریه را تحت شدیدترین فشارهای رسانه‌ای و سیاسی قرار دادند و در قالب یک عملیات روانی پیچیده به دنبال این هستند که عزم و اراده ملت و ارتش سوریه را برای پاکسازی کشورشان از لوث تروریست‌ها بشکنند و اجازه ندهند که آنها کشور خودشان را در قالب یک کشور آرام و پرآسایش اداره کنند.

با توجه به جابه‌جایی تسلیحات، اقدامات نظامی صورت گرفته پیرامون سوریه و پشتیبانی روسیه، آمریکا همانند گذشته نسبت به عملیات نظامی در سوریه با بهانه‌هایی پای خود را عقب می‌کشد؛ از طرفی در شرایطی که قدرت سوریه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و توانسته بخش قابل توجهی از تروریست‌های منطقه را پاکسازی کند امکان دخالت نظامی آمریکا متصور نیست.

به میزان افزایش تنش‌های سیاسی و رسانه‌ای آمریکا، روس‌ها نیز به همان میزان واکنش نشان می‌دهند و پاسخ خودشان را با صدای بلندتری بیان خواهند کرد.

سیدرضا_صدرالحسینی در گفت‌وگو بافارس:

♻️حمله شیمیایی به دوما بهانه‌جویی آمریکا برای دخالت بیشتر در سوریه و حضور دائمی در غرب آسیا است

تحولات #یمن ۳ اردیبهشت ۹۷؛ جزئیات شهادت و زندگینامه صالح الصماد

۱_ شهادت صالح علی الصماد طی بمباران روز پنج شنبه در الحدیده
الصماد پس از بازدید کارگاه های نظامی و روند تولید تسلیحات، طی سه حمله هوایی توسط جنگنده های ائتلاف سعودی به کاروان حامل وی به همراه ۶ نفر از یارانش زخمی و بشهادت رسید.
(این حمله مشکوک به نفوذ عناصر خائن و یا جاسوس است.)

۲_ خلاصه بیانات امشب رهبر انصارالله «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»:
«_این جنایت (شهادت صالح الصماد) اراده مردم عزیزمان را نمی شکند و هیچ نتیجه ای برای متجاوزین نخواهد داشت.
_نیروهای متجاوز که در رأس آن آمریکا و عربستان سعودی، هستند مسئولیت قانونی این جنایت و پیامدهای آن را عهده دارند؛ و این جنایت و جنایات دیگر بدون پاسخ نخواهد بود.
_تمام آزادیخواهان یمن، صالح الصماد هستند و پایداری و عزم آنان با شهادت او بیشتر خواهد شد. مردم ما معتقدند که شهادت الصماد انگیزه ای برای پایداری بیشتر و تقویت اتحاد جبهه داخلی است.
_از مردم عزیزمان شرکت فعال در مراسم تشییع و عزاداری و وفاداری به او در استان ها را خواستارم. از اهالی الحدیده شرکت در تظاهراتی را می خواهم که الصماد قبل از شهادتش خواستار آن شده بود.
_الصماد معتقد بود که مسئولیتش موقعیتی برای جهاد و ایثار است؛ از هنگامی که این شهید مسئولیت (ریاست شورای عالی سیاسی) را عهده دار شد شبانه روز برای مقابله با متجاوزین و خدمت به مردم تلاش می نمود. خداوند به الصماد آرزویش یعنی شهادت را ارزانی داشت. به خانواده شهید و خانواده های شهدای جنایت بنی قیس و تمام خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و ان شاالله پس از مراسم تشییع سخنرانی خواهیم داشت.»

۳-خلاصه زندگینامه شهید صالح علی الصماد:
«صالح علی الصماد»، متولد یک ژانویه ۱۹۷۹ میلادی (۱۱ دی ۱۳۵۷ شمسی) در منطقه بنی معاذ از توابع شهرستان سحار در استان صعده؛ سیاستمدار، عضو جنبش انصارالله و همچنین رئیس شورای عالی سیاسی یمن بود که توسط انصارالله و حزب کنگره مردمی (المؤتمر الشعبی) در ۲۸ جولای ۲۰۱۶ میلادی (۷ مرداد ۹۵) تشکیل شد.
او پس از ترک شغل معلمی مدرسه در صعده، از آغاز سومین جنگ از جنگ‌های شش‌گانه، همراه رزمندگان انصارالله در نبرد علیه رژیم علی عبدالله صالح شد.
الصماد از سال ۲۰۱۱ مسئولیت ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارالله را بعهده داشت، و در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ (دوم مهر ۹۳ و سه روز پس از ورود انصارالله به صنعا) نیز بعنوان مشاور سیاسی رئیس‌جمهور (منصور هادی) تعیین شد.
صالح الصماد در ۶ آگوست ۲۰۱۶ (۱۶ مرداد ۹۵)، رئیس شورای عالی سیاسی شد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن، روز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۷) در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی در استان الحدیده یمن شهید شد.

۴- تعداد شهدای حمله جنگنده های سعودی به مجلس عروسی ای در استان حجة به قریب صد نفر شهید و زخمی رسید.
(آخرین آمار به ۳۳ نفر شهید و ۵۵ زخمی رسیده است.)
نیروی موشکی یمن در پاسخ به این جنایت دو فروند موشک بدر ۱ را به سمت شرکت آرامکو در جیزان شلیک کردند.

شمار شهدای بازگشت به 41 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تحریر محمود وهبه نوجوان 18 ساله

فلسطینی که طی روزهای اخیر در جریان #تظاهرات_بازگشت زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

این وزارتخانه قبلا نیز در بیانیه‌ای از شهادت عبدالله محمد شمالی جوان 20 ساله فلسطینی بر اثر شدت جراحات وارده در تظاهرات بازگشت خبر داده بود.

بدین گونه شمار شهدای تظاهرت بزرگ بازگشت از ابتدا تاکنون به 41 نفر افزایش یافت. تاکنون نزدیک به 5000 نفر دیگر نیز در این تظاهرات‌ها زخمی شدند.

✏️✏️ 14دانشمند هسته ای که به دست موساد ترور شدند
'الخلیج الجدید: موساد بسیاری از دانشمندان کشورهای اسلامی در علوم مختلف را با روش های متفاوتی از جمله خفه کردن، سوزاندن در آتش، شلیک گلوله، بمب گذاری خودرو، انفجار از راه دور وتصادف های ساختگی ترور کرده است.
فهرستی از برجسته ترین دانشمندان منطقه و اسلامی که عوامل موساد متهم به ترور آنها هستند
فادی البطش
محمد الزواری
**مصطفی احمدی روشن
**مجید شهریاری
فریدون عباسی دوانی
مسعود علیمحمدی
**جاسم الذهبی
**ابراهیم الظاهر
**نبیل فلیفل
**رمال حسن رمال
سلوی حبیب
**سمیر نجیب
**جمال حمدان
**یحیی المشد

علی شمخانی: تنبیه اسرائیل قطعی است

زمانی که رژیمی به خود حق می دهد تا در اقدامی برنامه ریزی شده ضمن تجاوز به حریم هوایی کشوری دیگر، نیروهای مقابله کننده با تروریسم را هدف قرار دهد به طور قطع باید به تبعات آن و واکنش های متقابل نیز فکر کرده باشد.

#تنبیه متجاوز قطعی است اما طبیعتاً زمان، مکان و نحوه پاسخگویی به این اقدام شرورانه در اختیار و اراده جمهوری اسلامی خواهد بود. اگر #رژیم_صهیونیستی هنوز متوجه پایان یافتن دوره بزن و در رو و اجرای نمایش های قلدرمابانه برای ایجاد رعب و وحشت نشده باید هزینه های این نفهمی را نیز پرداخت کند.

گزارش|12 اردیبهشت|با ترک آخرین اتوبوس به سمت ادلب اردوگاه یرموک از النصره پاکسازی شد.

▪️با اخراج 5 هزار تروریست النصره به همراه خانواده هایشان به ادلب در مقابل آزادی 1200 نفر از شیعیان فوعه و کفریا صبح امروز یرموک به طور کامل از وجود تروریست های النصره پاکسازی شد.

▪️عملیات تخلیه 1200 نفر از شیعیان شهرک های فوعه و کفریا در حال حاضر انجام نشده و در ساعات آینده باید شاهد خروج اتوبوس ها از فوعه و کفریا به سمت معبر العیس باشیم.

▪️پیشروی های ارتش سوریه در غرب شهرک حجر الاسود ادامه دارد و آنها موفق شدند مزارع,تعدادی ساختمان و کارخانه را در غرب این شهرک پاکسازی کنند.

▫️تروریست های داعش با کمک از بافت متراکم این شهرک به شدت در این منطقه مقاومت میکنند.

▪️پس از خروج تروریست های النصره مستقر در یرموک به سمت ادلب خبر می رسد تروریست های ببیلا,یلدا و بیت سحم نیز خواستار ترک منطقه شده اند که تا عملیاتی و نهایی شدن آن این اخبار تایید و یا تکذیب نمیشود.

#فوری : هجوم همه جانبه و شدید نیرو های مقاومت و ارتش سوریه به شهرک حجرالاسود.

▫️ تروریست ها در این شهرک مقاومت سختی کردند و پاکسازی آن تیر خلاص را به داعش خواهد زد...

ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺤﻠﯽ: ۲۵ ﻏﯿﺮﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﺍﻟﻔﻀﻞ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ۶۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺷﺮﻕ ﺍﺳﺘﺎﻥ #ﺣﺴﮑﻪ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺩﺭ ﺣﻤﻠﻪ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺋﺘﻼﻑ ﺿﺪ ﺩﺍﻋﺶ(!) ﺑﻪ سرکردگی #ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ جان خود را از دست دادند.
ﺍﯾﻦ ﺣﻤﻠﻪ در ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ و زمانی ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ پیوست. ﺍﮐﺜﺮ ﻗﺮﺑﺎﻧﯿﺎﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺭﺍ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ.
ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﺍﻟﻔﻀﻞ ﺩﺭ ﻣﺠﺎﻭﺭﺕ ﻣﺮﺯ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﺴﮑﻪ ﺑﺎ #ﻋﺮﺍﻕ و در اشغال ﮔﺮﻭﻩ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺘﯽ تکفیری ﺩﺍﻋﺶ قرار دارد.

افزایش گمانه زنی ها مبنی بر احتمال خروج سودان از جنگ علیه #یمن

[h=1] شلیک موشک قاهر ۲ ارتش یمن به مواضع مزدوران وابسته به آل سعود [/h]
[h=2]یگان موشکی یمنی ها موشک بالستیک از نوع قاهره ۲ ام به مرکز تجمع متجاوزان و مزدوران در غرب ساحل غربی یمن شلیک کرد.[/h]
به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ یگان موشکی یمنی ها امروز یکشنبه 16 اردیبهشت موشک بالستیک از نوع قاهره ۲ ام به مرکز تجمع متجاوزان و مزدوران در غرب ساحل غربی یمن شلیک کرد.
از سوی دیگر حملات موشکی و توپخانه ای سعودی ها به مناطق مختلف در صعده ادامه یافت.
این در حالی است که روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نظامیان سعودی در نجران را زیر حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده بودند که بر اثر آن شماری از نظامیان سعودی و مزدوران وابسته به آنها زخمی شده بودند.

[h=1] نیروهای یمنی چندین موشک «بدر۱» را به جنوب عربستان شلیک کردند [/h]
[h=2]ارتش یمن از شلیک چندین موشک بالستیک از نوع «بدر۱» به نجران واقع در جنوب عربستان خبر داد.[/h]
به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ارتش یمن شامگاه یکشنبه 16 اردیبهشت از شلیک چندین موشک بالستیک به جنوب عربستان خبر داد.
بر اساس این گزارش، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن چندین موشک بالستیک از نوع «بدر۱» را به اهداف اقتصادی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.

جنگ کفتارها/
[h=1] درگیری شدید داعش و سایر تروریست‌ها در حومه درعا [/h]
[h=2]منابع سوری از درگیری شدید میان تروریست های داعش و دیگر گروه های مسلح در بخش غربی از حومه شهر درعا در نزدیکی مرز سوریه با اردن خبر دادند.[/h]
به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ منابع سوری از درگیری های شدید میان تروریست های داعش و دیگر گروه های مسلح در بخش غربی از حومه شهر درعا در نزدیکی مرز سوریه با اردن خبر دادند.
بر اساس این گزارش؛ همزمان ارتش سوریه مناطقی در حومه شمالی درعا و در اطراف شهرک جاسم را هدف قرار داد.
این در حالی است که منابع سوری از درگیری های شدید میان تروریست های داعش و نیروهای ارتش سوریه در محورهای مختلف در جنوب پایتخت سوریه خبر دادند.
خبر دیگر اینکه اتوبوس هایی که چهارمین گروه از تروریست ها را به همراه خانواده های خود از شهرک های ببیلا، یلدا و بیت سحم منتقل می کنند به سوی نقطه تجمع در جنوب دمشق روانه شدند تا به شمال سوریه بروند.
از سوی دیگر بر اثر انفجار تروریستی در مسیر اتوبوس نیروهای ارتش سوریه در جاده دمشق-السویداء حدفاصل الصوره الکبیره و براق در اراضی استان درعا ۶ سرباز و دو افسر سوریه کشته شدند.
در حمص گروه های تروریستی سلاح سنگین و متوسط خود را در حومه شمالی حمص و جنوب حماه تحویل دادند و انتظار می رود که اولین گروه از افراد آن با خانواده های خود فردا به شمال سوریه بروند.

گردان‌های عزالدین القسام در بیانیه‎‌ای:
[h=1] رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد [/h]
[h=2]گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به ترور برخی از اعضای خود از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.[/h]
به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ گردان های القسام امروز یکشنبه 16 اردیبهشت با صدور بیانیه ای به ترور برخی اعضای خود در غزه از سوی صهیونیست ها واکنش نشان داد و اعلام کرد: این افراد در جریان ماموریت امنیتی به فیض شهادت نائل آمدند.
در این بیانیه آمده است: شهیدان طرح جاسوسی که دشمن صهیونیست و سرویس جاسوسی تل آویو به آن دلبسته بودند را ناکام گذاشتند؛ شهیدان موفق به رسیدن به این منظومه خطرناک شدند و ملت و مقاومت را از خطرات سخت حفاظت کردند.
القسام تاکید کرد: این حادثه و رخداد زوایای مهمی دارد که ما آنها برای ملت فلسطین آشکار خواهیم کرد و جزییات آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد. ما دشمن صهیونیست را مسئول مستقیم این جنایت و دیگر جنایات قبلی می دانیم و بهای سنگینی خواهد پرداخت.

[h=1] دستور حمله عراق به مواضع داعش در سوریه صادر شد [/h]
[h=2]نخست‌وزیر عراق دستور داد مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه هدف قرار گیرد.[/h]
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: حیدر عبادی، نخست وزیر و فرمانده نیرو‌های مسلح عراق، دستور داد مواضع داعش در سوریه هدف قرار بگیرد.
پیرو این دستور، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد هواپیما‌های عراقی، مواضع داعش در داخل سوریه را بمباران کردند.
بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوایی عراق به دستور عبادی مواضع فرماندهان گروه تروریستی داعش را در جنوب منطقه «دشیشه» در سوریه هدف حمله قرار داد.
ژنرال یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، به خبرگزاری فرانسه گفت: «به دستور حیدر عبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، جنگنده‌های اف 16 عراقی ساعت هشت و ۴۰ دقیقه (به وقت عراق) با موفقیت محلی را در جنوب دشیشه در خاک سوریه که نشست فرماندهان داعش در آنجا برگزار می‌شد، هدف قرار دادند.»
دشیشه در منطقه‌ای بیابانی در استان حسکه سوریه واقع است.
در اواخر فروردین عبادی اعلام کرد بغداد با همکاری دولت دمشق، عملیاتی ضدتروریستی علیه عناصر باقی‌مانده داعش در شرق سوریه انجام خواهد داد.

سلام.
طبق نتایج غیر رسمی، حزب الله لبنان و متحدانش در انتخابات لبنان پیروز شدند.

مبارکه =d>

[h=1] سید حسن نصرالله: نتایج انتخابات پارلمانی دستاورد بزرگی برای لبنان است [/h]
[h=2]دبیر کل حزب الله لبنان درباره انتخابات پارلمانی این کشور گفت نتایج این انتخابات دستاورد بزرگی برای لبنان و تمام جناح‌های سیاسی است.[/h]

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود پس از پیروزی بزرگ مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان گفت: هدف ما از حضور در انتخابات جلب حمایت سیاسی برای مقاومت بود. انتخابات پارلمانی دیروز یک دستاورد بزرگ برای لبنان و تمام جناح‌های سیاسی بود.
او افزود: در حالیکه حتی در غرب هم انتخابات با مشکلات زیادی همراه است اما انتخابات در لبنان در یک روز و در امنیت کامل برگزار شد. اسرائیل و عاملانش به دنبال ایجاد مشکل در روند انتخابات لبنان بودند، اما به موفقیتی دست نیافتند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در انتخابات به دنبال جلب حمایت سیاسی از مقاومت بودیم چه در پارلمان و چه در دستگاه‌های دولتی. طبق نتایج اولیه انتخابات، ما به آنچه می‌خواستیم دست یافتیم. ترکیب جدید پارلمان لبنان تضمینی بر حمایت از مقاومت برای دفاع از کشور خواهد بود.
دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: گزینه مقاومت به لطف خداوند پیروزی معنوی و سیاسی بزرگی در انتخابات به دست آورد. در طول انتخابات اتهامات زیادی به حزب‌الله از سوی آمریکا و دیگران زده شد از اتهام پولشویی گرفته تا قاچاق مواد مخدر. حتی به دوستان و حامیان مقاومت از جمله ایران و سوریه نیز فشار‌ها و اتهامات زیادی برای تضعیف حزب‌الله وارد شد و پول‌های زیادی در این راه هزینه شد. خیلی‌ها به دنبال این بودند که شیعیان حتی یک کرسی هم در انتخابات پارلمانی لبنان به دست نیاورند، اما در این هدف شکست خوردند.
او افزود: اکنون دیگر زمان فرقه‌گرایی نیست. ملت لبنان در برابر هر کسی که بخواهد سخنان تحریک‌آمیز بزند، خواهد ایستاد. انتخابات تمام شد و دیگر هیچ چیز نتیجه آن را تغییر نمی‌دهد. با توجه به تحولات منطقه، لبنان باید به سرعت به سمت تشکیل دولت برود.
سید حسن نصرالله در انتها تاکید کرد: لبنان اکنون در مرحله جدیدی قرار دارد. رای مردم اکنون بر دوش نمایندگان است تا به آنچه وعده دادند از جمله حفظ آب و خاک و حاکمیت لبنان عمل کنند. از خداوند به خاطر تمام موفقیت‌هایی که به ما عطا کرد، تشکر می‌کنیم و همچنین از خانواده‌های شهدا چرا که خون عزیزان آن‌ها بود که این آرا را برای ما به ارمغان آورد.

سرلشکر باقری در خوزستان:
[h=1] در موعد مقرر پاسخ دشمن داده خواهد شد [/h]
[h=2]رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل خدشه نیست و در موعد مقرر پاسخ دشمن داده خواهد شد.[/h]
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سرلشکر باقری در بازدید از یگان‌های زرهی، هوایی و زمینی ارتش در دزفول گفت: قدرت دفاعی و اقتدار نیرو‌های مسلح باعث شده است دشمن به این نتیجه برسد که هرگونه تجاوز و چشم داشتی به خاک و منافع این کشور انقلابی و مستقل در دنیای امروز جز تلفات و هزینه نتیجه‌ای برای آن‌ها در برنخواهد داشت و دستیابی به هیچ هدفی برای دشمن امکان پذیر نیست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین تصریح کرد: هر ازچندگاهی که سیاستمدار تازه کاری در پستی می‌نشیند و ادعایی بر علیه خاک ایران می‌کند و از ارتش‌های خود خواهان حرکتی تجاوز کارانه بر علیه ایران هستند این فرماندهان ارشد نظامی این کشور‌ها از جمله آمریکا هستند که به سیاستمداران خود تذکر میدهند که امکان جنگیدن با ایران وجود ندارد و باید از راه‌های سیاسی با ایرانی‌ها صحبت کنید و این در مورد امریکا، اسراییل و عربستان وجود دارد که بعضا سیاستمداران نامعقول و تازه کاران‌ها حرف‌های بزرگی می‌زنند، اما وقتی به صحنه عمل می‌رسند متوجه می‌شوند که اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل خدشه نیست.
سرلشکر باقری در ادامه افزود: اگر چنانچه دشمن نسبت به منافع ما چشم داشتی یا تجاوز اندکی صورت دهد، در موقع مناسب جمهوری اسلامی پاسخ مناسب را خواهد داد؛ این که بعضی اتفاقات در روزهای گذشته افتاد و هنوز پاسخی دریافت نکردند به معنای سکوت یا پذیرش این تجاوز کاری آن ها نیست و در موعد مقرر و لازم پاسخ دشمنان داده خواهد شد. سرلشکر باقری در بازدید از واحدهای پدافند هوایی وحدتی و همچنین تیپ 292 زرهی دزفول از آمادگی یگان ها و تجهیزات و ماموریت یگان ها در دفاع از مرزهای استان خوزستان با تمام توان ابراز خرسندی کرد.

[h=1] حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان‌های دفتر ریاست‌جمهوری یمن [/h]
[h=2]در حمله هوایی ائتلاف سعودی به ساختمان‌های دفتر ریاست‌جمهوری یمن در مرکز صنعا، ۶ تن از غیرنظامیان شهید و ۸۶ نفر زخمی شدند.[/h]
به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته شاهدان، دو انفجار مهیب ساختمان‌های دفتر ریاست جمهوری یمن را نزدیک یک هتل بزرگ، بانک، چند مغازه و همچنین بانک مرکزی این کشور، به لرزه درآورد. بر اثر این حملات، ۶ تن از غیر نظامیان شهید و ۸۶ تن زخمی شدند.
انصارالله در شبکه تلویزیونی خود - المسیره - این حمله را به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۵ مداخله نظامی خود را در یمن آغاز کرده است، نسبت داد.
به گفته منابع یمنی، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، و مهدی مشاط، رئیس شورای سیاسی انصارالله، به هنگام بمباران های ائتلاف سعودی درمقر ریاست جمهوری در منطقه التحریر حضور داشتند.
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری به نقل از توفیق الحمیری از رهبران کمیته عالی انقلاب در صنعا گفت محمد علی حوثی و مهدی مشاط در سلامت کامل هستند.
به نوشته نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز»، نیرو‌های ویژه آمریکایی به منظور کمک به ریاض برای کشف و انهدام مخفی گاه‌های موشک‌های انصارالله، از اواخر سال ۲۰۱۷ در مرز بین عربستان سعودی و یمن مستقر شده اند. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، جنگ یمن حدود ده هزار کشته و بیش از ۵۴ هزار زخمی برجای گذاشته و همچنین موجب بدترین بحران انسانی جهان شده است.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ تجاوز نظامی به یمن را در حمایت از نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور، آغاز کرد.
انتهای پیام/

[h=1] سعد حریری: نتایج انتخابات هر چه که باشد، باید برای حفظ آزادی تلاش کنیم [/h]
[h=2]سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، در کنفرانسی مطبوعاتی درباره نتایج انتخابات پارلمانی روز گذشته این کشور اظهارنظر کرد.[/h]
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المیادین، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل، در کنفرانس مطبوعاتی، درباره نتایج انتخابات پارلمانی لبنان گفت: مردم لبنان سخن خود را مطرح کردند. پس از آن که در جبهه‌های مختلف نبرد کردیم، سخنان نامزد‌های ما مشخص بود. اکنون با چالش‌های زیادی مواجه هستیم. ما در میان مردم از اعتبار زیادی برخوردار هستیم.
حریری همچنین گفت: مردم لبنان به طرح ثبات رای دادند و باید برای ثبات سیاسی و اقتصادی تلاش کنیم. بزرگ‌ترین دستاورد این حکومت، انتخابات بوده است. من درباره نتایج انتخابات مشکلی ندارم. نتایج انتخابات هر چه که باشد، باید برای حفظ آزادی تلاش کنیم.
نخست‌وزیر لبنان افزود: ایستگاه انتخابات به پایان رسید. جریان المستقبل در گذشته، ایستگاه‌هایی را به همراه مردمی که از آن حمایت کرده اند، پشت سر گذاشته است.
سعد حریری اعلام کرد جنبش سیاسی تحت هدایت وی یک سوم از کرسی‌های خود را در پارلمان از دست داد. وی همچنین گفت جامعه بین المللی باید به نتایج انتخابات لبنان به شیوه‌ای بسیار مثبت نگاه کند.

[h=1] صدور حکم حبس ابد برای ۹ تروریست داعشی در مصر [/h]
[h=2]دستگاه قضایی مصر ۹ نفر را به جرم پیوستن به گروه تروریستی داعش در منطقه عین شمس به حبس ابد محکوم کرد.[/h]
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره مباشر، دستگاه قضایی مصر ۹ نفر را به جرم پیوستن به گروه تروریستی داعش در منطقه عین شمس به حبس ابد محکوم کرد.

[h=1] مقر‌های داعش در سوریه هدف حمله هوایی عراق قرار گرفت [/h]
[h=2]ژنرال یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق جزئیات حمله هوایی عراق به مواضع گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه تشریح کرد.[/h]
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ارتش عراق جزئیات حمله هوایی عراق به مواضع گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه تشریح کرد.
ژنرال یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق درباره این حمله هوایی گفت: «جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی دلاور عراق روز یک شنبه یکی از مواضع گروه تروریستی داعش را بمباران کردند. این مقر که فرماندهان مهم و عناصر اصلی گروه‌های باقی مانده داعش در آن حضور داشتند، در ۱.۵ کیلومتری جنوب منطقه الدشیش در داخل خاک سوریه و ۸ کیلومتری مرز‌های عراق قرار داشت.»
وی افزود: «حمله هوایی ارتش عراق به این مقر موفقیت آمیز بود و این مقر به صورت کامل منهدم شد.»

[h=1]واکنش کاربران فضای مجازی به نتایج انتخابات لبنان +تصاویر[/h] پس از پیروزی کاندیداهای حزب‌الله در انتخابات پارلمان لبنان، کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ حزب‌الله برای این موفقیت ابراز شادمانی کردند.

به گزارش مشرق، روز گذشته اولین انتخابات لبنان پس از گذشت 9 سال برگزار شد. در طول این سالها، به دلیل اختلاف جریان‌های سیاسی در نحوه برگزاری آن، انتخابات بارها به تعویق افتاده بود. آخرین انتخابات پارلمانی لبنان در سال 2009 برگزار شد.
آمارهای اولیه و نتایج غیررسمی شمارش آرا از موفقیت جنبش مقاومت حزب‌الله و احزاب سیاسی متحد آن در کسب دستکم 67 کرسی از مجموع 128 کرسی پارلمان حکایت دارد. در پی این پیروزی مردم لبنان به‌ویژه طرفداران به خیابان‌ها آمده و به پایکوبی پرداختند.
بیشتر بخوانید:
[h=3]برنده‌ها و بازنده‌های انتخابات پارلمانی لبنان/ از بزرگترین سیلی تاریخ به سعد حریری تا شکست میشل عون در انتخابات [/h]
به همین سبب کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ حزب‌الله این پیروزی را جشن گرفتند که در ادامه تصاویر تعدادی از پست‌های منتشره توسط کاربران ارائه شده است، که در ادامه برخی از آن ها را می بینید.

[h=1]واکنش کاربران فضای مجازی به نتایج انتخابات لبنان +تصاویر[/h] پس از پیروزی کاندیداهای حزب‌الله در انتخابات پارلمان لبنان، کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ حزب‌الله برای این موفقیت ابراز شادمانی کردند.

به گزارش مشرق، روز گذشته اولین انتخابات لبنان پس از گذشت 9 سال برگزار شد. در طول این سالها، به دلیل اختلاف جریان‌های سیاسی در نحوه برگزاری آن، انتخابات بارها به تعویق افتاده بود. آخرین انتخابات پارلمانی لبنان در سال 2009 برگزار شد.
آمارهای اولیه و نتایج غیررسمی شمارش آرا از موفقیت جنبش مقاومت حزب‌الله و احزاب سیاسی متحد آن در کسب دستکم 67 کرسی از مجموع 128 کرسی پارلمان حکایت دارد. در پی این پیروزی مردم لبنان به‌ویژه طرفداران به خیابان‌ها آمده و به پایکوبی پرداختند.
بیشتر بخوانید:
[h=3]برنده‌ها و بازنده‌های انتخابات پارلمانی لبنان/ از بزرگترین سیلی تاریخ به سعد حریری تا شکست میشل عون در انتخابات [/h]
به همین سبب کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ حزب‌الله این پیروزی را جشن گرفتند که در ادامه تصاویر تعدادی از پست‌های منتشره توسط کاربران ارائه شده است، که در ادامه برخی از آن ها را می بینید.

[h=1]دلیل سکوت رسانه‌های سعودی به نتایج انتخابات لبنان[/h]
یک فعال فضای مجازی در توییتر خود درباره سکوت معنادار رسانه های عربستان و امارات درر مورد انتخابات لبنان و پیروزی حزب الله نوشت:

[h=4]اختصاصی مشرق /[/h] [h=1]جزئیات حوادث روز گذشته شمال استان حلب؛ قیام مردم شهر الباب علیه عناصر تروریستی و نیروهای متجاوز ترکیه + نقشه میدانی و عکس[/h]
معترضان در شعارهای خود اعلام کردند که اداره شهر باید به نمایندگان مردم واگذار شود و در ادامه هم از نیروهای ارتش سوریه درخواست کردند برای نجات شهروندان وارد شهر الباب شود.

به گزارش مشرق، دو سال از اشغالگری نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در شهر الباب (شمال استان حلب) می گذرد و وضعیت در این شهر به سمت بحرانی تر شدن پیش می رود.
یک منبع میدانی در گفت گو با مشرق از رفتار نامناسب و نژادپرستانه ارتش ترکیه و عناصر تروریستی علیه مردم شهر الباب خبر داد و گفت: رفتار ظالمانه اشغالگران و متجاوزان، مردم رنج کشیده را از پای درآورده است.
این منبع میدانی به جزئیات جدید توحش عناصر تروریستی «فرقه الحمزه» اشاره کرد و کفت: عناصر این گروهک تروریستی بدون هیچ دلیلی به بیمارستان شهر الباب هجوم آوردند و کادر پزشکی را ضرب و شتم کردند.
وی با بیان این که وحشی گری تروریست ها در شهر الباب دیگر برای مردم قابل تحمل نیست، افزود: پس از رفتار نژادپرستانه در بیمارستان، مردم بلافاصله وارد عمل شدند و تروریست ها را از مرکز درمانی شهر بیرون راندند.
این منبع میدانی تصریح کرد: پس از اهانت تروریست ها به کادر پزشکی بیمارستان الباب، شمار زیادی از مردم مناطق مختلف شهر به خیابان ها آمدند و تظاهرات گسترده ای را علیه اشغالگران برگزار کردند.

وی افزود: مردم در این تظاهرات خواستار خروج فوری گروه های تروریستی و نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه از شهر الباب شدند و اعلام کردند تا رسیدن به خواسته های خود به اعتراض علیه متجاوزان ادامه می دهند.
معترضان در شعارهای خود اعلام کردند که اداره شهر باید به نمایندگان مردم واگذار شود و در ادامه هم از نیروهای ارتش سوریه درخواست کردند برای نجات شهروندان وارد شهر الباب شود.
به گزارش مشرق، پس ازحضور گسترده مردم شهر الباب در خیابان ها، نیروهای ارتش ترکیه برای متفرق کردن جمعیت وارد عمل شدند و به سوی شهروندان معترض شلیک کردند که منجر به زخمی شدن چند تن از مردم شد.


مردم شهر الباب در این تظاهرات گسترده خطاب به نیروهای متجاوز ارتش ترکیه گفتند که سلاح های خود را بر زمین بگذرانند چرا که اینجا سوریه است و شهر الباب، سرزمین مادری آنان جایی برای اشغالگران ندارد.
براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان تظاهرات روز گذشته، تعداد زیادی از جوانان شهر برخی خیابان ها را برای متوقف کردن سرکوب ها مسدود کردند و در نهایت توانستند نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه را از شهر عقب برانند.
نقشه میدانی شمال سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منبع میدانی مشرق در شهر الباب اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه پس از خروح از شهر، عناصر تروریستی «اسود الشرقیه» را برای متفرق کردن مردم اعزام کردند تا کنترل شهر را دوباره در دست گیرند.
وی با بیان این که چند گروه از اهالی شهر به سلاح های سبک مجهز هستند، گفت: پس از ورود عناصر تروریستی به داخل شهر، مردم به سرعت وارد عمل شدند و با آنان به شدت درگیر شدند.
به گزارش مشرق، عناصر تروریستی همزمان با درگیری های سنگین، با آتش توپخانه به خانه های مسکونی و مردم شلیک کردند تا رعب و وحشت بر شهر حاکم شود؛ خبرها حاکیست وضعیت در شهر الباب همچنان متشنج است.

[h=1]تحولات سوریه| تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در "الحجر الأسود"؛ آغاز خروج تروریست‌ها از حومه شمالی حمص و جنوب حماه[/h][h=3]نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی چندین مجتمع مسکونی دیگر در شمال غرب محله الحجر‌الأسود، حلقه محاصره تروریست‌ها در این محله را تنگ‌تر کردند.[/h]


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش عربی سوریه به پیشروی خود علیه گروه‌های تروریستی در جنوب شهر دمشق ادامه داده و موفق شدند دامنه نقاط تحت کنترل خود در محله الحجر الأسود را گسترش دهند.بر اساس این گزارش، یگان‌های ارتش عربی سوریه با آزادسازی یک مدرسه و تعدادی مجتمع مسکونی در شمال غرب محله الحجر الأسود، حلقه محاصره گروه‌های تروریستی در این محله را تنگ‌تر کرده و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد ساختند.همزمان با درگیری بین نیروهای سوری و تروریست‌ها، دژها و مخفی‌گاه‌های گروه‌های تروریستی و محورهای ارتباطی و خطوط امدادرسانی آن‌ها در شمال و شمال غرب محله الحجر الأسود به سمت اردوگاه الیرموک، هدف حملات گسترده و دقیق توپخانه‌ای و هوایی ارتش سوریه قرار گرفت.یگان‌های ارتش عربی سوریه روز شنبه بعد از از بین بردن آخرین مرکز تجمع تروریست‌ها، بخش جنوبی منطقه الحجر الأسود را به کنترل کامل خود در آوردند.نیروهای سوری پنجشنبه گذشته نیز خطوط امدادرسانی به تروریست‌ها و محورهای ارتباطی آن‌ها بین شمال محله الحجر الأسود و جنوب آن را مسدود و مناطق استقرار گروه‌های تروریستی را به دو نیم تقسیم کردند.یگان‌های ارتش سوریه از چند روز قبل عملیاتی نظامی با هدف آزادسازی جنوب دمشق از لوث گروه‌های تروریستی آزاد کرده و طی این مدت موفق شده‌اند محله‌های "المأذنیه"، "القدم"، "العسالی"، و "الجوره" را به کنترل خود در بیاورند و به موازات این پیشروی‌ها تروریست‌هایی که مایل به حل و فصل اوضاعشان نبودند از شهرک‌های "یلدا"، و "بیت سحم" در جنوب دمشق به شمال سوریه منتقل شدند.آغاز خروج تروریست‌ها از حومه شمالی حمص و جنوب حماهاز صبح امروز خروج گروه‌های تروریستی و خانواده‌های آن‌ها از دو حومه شمالی حمص و جنوب حماه در راستای اجرای توافق آشتی در حومه شمالی حمص، آغاز شده است.این در حالی است که تروریست‌های تجهیزات جنگی و سلاح‌های سنگین و متوسط خود را به ارتش سوریه تحویل داده‌اند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، 30 اتوبوس وارد دو شهرک "تلبیسه و الرستن" برای انتقال سری اول تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از دو حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه به سمت شمال سوریه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که حدود 6 هزار نفر از این مناطق خارج شوند.بر اساس این توافق که زیر نظر روسیه محقق شد تروریست‌هایی که تمایل به حل و فصل اوضاعشان با دولت سوریه ندارند، بعد از تحویل سلاح‌های سنگین و متوسط، همراه با خانواده‌های خود به سمت جرابلس و ادلب خواهند رفت تا بعد از آن پاکسازی کامل حومه حمص از لوث تروریسم اعلام شود.ادامه خروج تروریست‌ها از جنوب دمشقروند خروج عناصر مسلح از شهرک‌های "ببیلا، بیت سحم، و یلدا" در جنوب دمشق به سمت ادلب و جرابلس برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد و تا لحظه مخابره این گزارش، بیش از 3 هزار فرد مسلح همراه با خانواده‌های خود از این منطقه خارج شده‌اند.مجروح شدن فعالترین خبرنگار جنگی در سوریه"وسیم عیسی" خبرنگار جنگی و از نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات نظامی در الحجر الأسود، در پی حملات خمپاره‌ای تروریست‌های داعشی مجروح و دو پای خود را از دست داد.وسیم از جمله خبرنگارانی بود که تمام نبردها در دمشق و حومه آن را پوشش می‌داد و به مستندسازی لحظات حساس پیروزی‌های ارتش سوریه می‌پرداخت.وی از فعالترین خبرنگاران جنگی در خط مقدم سوریه بود.وسیم یاور خبرگزاری تسنیم در جبهه‌ها بود و بسیاری از عکس‌های نبردهای ارتش سوریه را که با دوربین خود عکاسی کرده بود، در اختیار تسنیم می‌گذاشت.

وزیر خارجه قطر:
[h=1] محاصره قطر برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی عربستان، امارات و بحرین است [/h]
[h=2]وزیر خارجه قطر امروز با تصریح اینکه هیچ نشانه‌ای دال بر حل بحران خلیج فارس مشاهده نمی‌شود، گفت محاصره قطر سرپوشی برای تحولات و تغییرات داخل عربستان، امارات و بحرین بود.[/h]
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، امروز یکشنبه با تاکید بر اینکه هیچ نشانه ای دال بر حل بحران خلیج فارس در مرحله کنونی مشاهده نمی شود گفت محاصره کشورش پوششی برای تحولات و تغییرات داخل عربستان، امارات و بحرین بود.
وزیر خارجه قطر در یک سخنرانی با عنوان بحران خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه در دوحه پایتخت قطر، گفت موضع قطر موضع برحقی است و ما به توصیه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، به شیوه متمدنانه با این بحران برخورد می کنیم.
محمد بن عبد الرحمن آل ثانی تصریح کرد روابط ما در لحظات و ساعات پیش از محاصره، به هیچ وجه نشانی از قصد کشورهای تحریم کننده برای محاصره قطر نداشت و با این حال امور به گونه ای مدیریت شد که به سیاست ستیزه جویانه برضد قطر تبدیل شود، هرچند ما انتظار بحران در چنین حجمی را نداشتیم. وی افزود البته اختلاف ساده ای از قبل از یک ماه و نیم (پیش از محاصره) با امارات داشتیم (اما نه در حدی که به چنین بحرانی منجر شود). وزیر خارجه قطر در همین حال محاصره قطر را خیانت دانست.
وزیر خارجه قطر گفت این کشور در مواجهه با محاصره و تحریم به سه محور تکیه کرده است که عبارتند از نخست تقویت امنیت ملی، دوم بُعد انسانی و قانونی و پیگیری موضوع کسانی که از محاصره زیان دیده‌اند و سوم بُعد سیاسی و بین المللی و تقویت روابط با هم‌پیمانان و به چالش کشیدن انزوای قطر که کشورهای محاصره کننده قصد داشتند بر دوحه تحمیل کنند.
وی افزود ما همواره از گفتگو استقبال می کنیم، اما این به معنای امضای چک سفید نیست و در عین حال اجازه نمی دهیم حاکمیت ملی ما تحت هیچ شرایطی خدشه دار شود، هرچند کشورهای محاصره کننده از هر تلاشی برای میانجیگری کویت جلوگیری می کنند؛ درست برعکس قطر که از تلاش‌های کویت برای ادامه گفتگو حمایت کرده است. وزیر خارجه قطر همچنین افزود علی‌رغم تلاش کویت برای میانجیگری، حل این بحران بعید به نظر می‌رسد و در صورت حل شدن نیز روابط دوحه با کشورهای محاصره‌کننده هرگز به روال سابق باز نخواهد گشت.

گزارش رأی الیوم:
[h=1] دلیل اصلی شکست حزب الحریری در انتخابات لبنان، فاصله گرفتن او از مقاومت بود [/h]
[h=2]روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت فاصله گرفتن سعد الحریری از مقاومت، عامل اصلی شکست حزب وی در انتخابات اخیر لبنان بود.[/h]
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رأی الیوم در گزارشی، فاصله گرفتن سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان، از مقاومت را عامل اصلی شکست حزب وی در انتخابات اخیر لبنان خواند.
روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: سعد الحریری، رئیس حزب المستقبل، حاضر نیست مسئولیت از دست دادن یک سوم از کرسی‌های خود و حزبش را در مجلس این کشور بپذیرد. وی سعی دارد برخی مسئولان به ویژه مسئولان رده دوم را به عنوان مسئول این شکست معرفی کند؛ البته به استثنای رئیس دفترش و نادر الحریری پسرعمویش که طی دو روز گذشته برکنار شده اند.
این روزنامه افزود: با توجه به حمایت مردمی و مقامات رسمی لبنان در زمان بازداشت الحریری در ریاض و مجبور شدن وی به استعفا، همه پیش بینی‌ها حاکی از آن بود که حریری می‌تواند با قدرت به حکومت بازگردد و بر تعداد کرسی هایش در مجلس بیفزاید؛ اما وقتی از سخن گفتن درباره بازداشت خود در ریاض خودداری کرد، محبوبیت مردمی اش فروکش کرد و این فرصت تاریخی را از دست داد و به جای اولویت دادن به منافع لبنان و حتی منافع طایفه ای، منافع شخصی، خانوادگی و مالی را در اولویت قرار داد و مواضع سیاسی عربستان سعودی را تائید کرد.
این گزارش می افزاید از دست رفتن یک سوم از کرسی‌های المستقبل (برای این حزب) یک مصیبت است، اما اینکه اکثر کرسی‌های از دست رفته مربوط به بیروت است، مصیبت بزرگتری به شمار می‌رود؛ زیرا بیروت همواره تحت نفوذ خانواده الحریری و پیش از آن تحت نفوذ خانواده‌های معروف اهل سنت دیگر بوده است، اما محاسبات سیاسی خاص الحریری و تبعیت از دیکته‌های خارجی موجب شد او پنج کرسی از ۱۱ کرسی دایره دوم و یک کرسی از دایره اول بیروت را از دست بدهد.
در ادامه این گزارش آمده است حزب المستقبل پس از شکست اخیر در انتخابات مجلس لبنان احتمالاً با اختلافات داخلی مواجه خواهد شد و تغییراتی که برای بازنگری در ساختار اداری آن جریان دارد نیز این اختلافات را تشدید خواهد کرد. نوعی اجماع در محافل نخبگان سیاسی در لبنان حاکی از آن است که میشل عون، سعد الحریری را مأمور تشکیل دولت ائتلافی تازه‌ای خواهد کرد. این کار قطعاً به علت قطع شدن کمک‌های مالی سعودی و ناتوانی از تامین هزینه‌های شرکت عظیم «سعودی اوجیه»، بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین وی ناچار به ائتلاف یا دست کم همزیستی با دو گروه پیروز یعنی حزب الله و جنبش أمل خواهد بود. نکته عجیب آنکه وی قسم خورده است هرگز با حزب الله ائتلاف نکند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است اهل سنت لبنان همواره مورد احترام اکثر لبنانی‌ها بوده اند؛ زیرا آن‌ها با مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان و حامیان مقاومت میان کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها سوریه، همراه بوده اند. آن‌ها اکنون به علت فاصله گرفتن از مقاومت، تحت فشار‌های لابی‌های مالی (کشورهای عرب حوزه) خلیج فارس جایگاه و نفوذ گذشته خود را از دست داده اند. علت واقعی شکست المستقبل در انتخابات لبنان همین مسئله است. در واقع اصلاح قانون انتخابات که الحریری بار‌ها آن را عامل شکست خود معرفی کرده، نقشی در این شکست نداشته است.