کشتار مردم ایران با بیو تروریسم ...

تب‌های اولیه

188 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

ابراهیم ا;818057 نوشت:
ترکیباتی که روی بطری روغن سرخ کردنی دلپذیر هست ایناست:

پالم ،


چه صداقتی!
قابل تحسینه

ابراهیم ا;817956 نوشت:
نظرتون در مورد ظروف تفلون چیه؟ اصلا بهترین ظرف چیه؟

ضمن عرض سلام
البته بنده تحقیق اساسی راجع به تفلون انجام ندادم. چون در واقع لازم نبود.
بهترین ظرف برای آشپزی ظروف شیشه ای هستن. منتها باید مهارت کار باهاش رو داشته باشید.در اوایل استفاده یه 4-5 تایی شو خواهید شکست.
کار کردن با طروف مسی خیلی راحتتر است.7-8 ماه یکبار اون پوشش قلع که داخل ظروف مسی میزننداز بین میره و کف ظرف قرمز میشه که باید حواستون باشه قبل از اینکه این اتفاق بیفته ببرید پوششو تجدید کنند.
ظروف مسی رو به هیچ وجه نباید با سیم ظرفشویی شست،با قاشق نباید به تهش کشید و خلاصه حسابی باید مواظب پوشش اش باشید

کشت هر نوع گیاه، دستکاری ژنتیکی حیوانات، تولید محصولات و افزودن مواد شامل این بخش (تراریخته) در محصولات و فرآورده های غذایی در روسیه جرم اعلام شد و محکومیت قضایی در پی دارد.

کد خبر:
۶۰۳۸۵۳

تاریخ انتشار:
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷06 July 2016


کشت هر نوع گیاه، دستکاری ژنتیکی حیوانات، تولید محصولات و افزودن مواد شامل این بخش (تراریخته) در محصولات و فرآورده های غذایی در روسیه جرم اعلام شد و محکومیت قضایی در پی دارد.

به گزارش تسنیم، روسیه نیز به جمع مخالفان محصولات تراریخته پیوست.

برپایه این گزارش به نقل از ایرنا،‌ براساس قانون تازه مصوب که از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تایید و اجرایی شده، آمده است: کشت هر گونه گیاه و تولید هرگونه محصولات تغییر ژنتیک یافته ممنوع است.

براساس این قانون که متن آن امروز (چهارشنبه) در سایت اسناد رسمی این کشور انتشار یافته، افزون بر ممنوعیت فعالیت تراریخته در صنعت کشاورزی، اقدام برای تغییر ژنتیک حیوانات نیز جرم اعلام شده است.
مطابق این قانون محکومیت قضایی عاملان تخلف در این زمینه و همچنین افزودن محصولات تراریخته در تولید مواد غذایی پیش بینی شده که شامل پرداخت 1500 تا 7500 دلار جریمه نقدی می شود.

[h=1]تهدید کشور از سوی «بیوتروریزم»[/h]

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کشور مورد تهدید بیوتروریزم است، گفت: محصولات تراریخته باید خارج از اولویت مورد بررسی قرار گیرد.


کد خبر:
۵۹۷۳۵۷

تاریخ انتشار:
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱13 June 2016


حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم در جلسه علنی امروز (دوشنبه 24 خرداد) پس از قرائت گزارش وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور ما کشور کم آبی است و مهمترین مشکل کشور منابع آبی است، گفت: بند 7 سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توسعه روستایی است. یکی از دلایل ادغام وزارت کشاورزی با وزارت جهاد سازندگی، توسعه روستایی بود که تاکنون کاری صورت نگرفته است.

به گزارش تسنیم، فولادگر افزود: اگر می‌خواهیم کشاورز به جای اصلی‌اش برگردد باید به بحث توسعه روستایی بپردازیم.

وی با اشاره به خطر محصولات تراریخته متذکر شد: محصولات تراریخته باید خارج از برنامه در اولویت قرار گیرد. کشور ما مورد حملات بیوتروریزمی است و تراریخته از این‌جهت بحث مهمی است و باید در اولویت بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به (قانون برنامه ریزی ساماندهی داده‌ها) اشاره کرد و گفت: مواد 45 تا 55 این قانون در بحث کشاورزی است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و سامانه داده‌ها باید راه اندازی شود

شرکت مونتسانو بزرگترین شرکت تولید کننده بذر تراریخته در دنیا است یک شرکت اسرائیلی و زنجیره ای است. شرکت مانسنتو در ابتدا یک شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی مانند ساخارین، د.د.ت، آلاینده‌های خطرناک مانند PCBs یا ترکیبات پلی ‌کلره‌ بی ‌فنیل و عامل نارنجی بوده، در حال حاضر به عظیم‌‌ترین شرکت جهان در عرصه فناوری‌های زیستی تبدیل شده است. از سوی دیگر مانسنتو در کنار ترکیبات علف‌کش، گیاهانی را تولید می‌کند که در مقابل این ترکیبات مقاوم هستند. در حال‌حاضر در ژنوم بخش عمده‌ای از گیاهان تولیدشده توسط این شرکت مانند دانه‌های روغنی سویا و کانولا گونه‌ای از کلزای تراریخته-، ذرت و چغندر قند این ژن‌های مقاوم به کار گرفته شده‌اند.

[h=1]مرغداران برزیل به هیچ قیمتی حاضر نشدند ذرت تراریخته از آمریکا وارد کنند[/h]

بلومبرگ اعلام کرد: در حالی که صنعت مرغداری برزیل با کمبود بی‌سابقه ذرت(خوراک مرغ) مواجه است و باعث شده 10 درصد تولید مرغ این کشور کاهش یابد با این حال حاضر نشدند ذرت تراریخته از آمریکا وارد کنند.

کد خبر:
۵۹۷۰۰۳

تاریخ انتشار:
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸12 June 2016

بلومبرگ اعلام کرد: در حالی که صنعت مرغداری برزیل با کمبود بی‌سابقه ذرت(خوراک مرغ) مواجه است و باعث شده 10 درصد تولید مرغ این کشور کاهش یابد با این حال حاضر نشدند ذرت تراریخته از آمریکا وارد کنند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، در حالی که صنعت مرغداری برزیل به دلیل کمبود بی‌سابقه ذرت (خوراک مرغ) با چالش عمده‌ای مواجه است، به نظر می‌رسد بهترین راه حل واردات این محصول از آمریکا باشد،‌اما آیا آنها این کار را انجام خواهند داد؟

گزارش‌ها حاکی از این است، امسال برزیل هیچ واردات ذرت از آمریکا انجام نداده‌ است این در حالی است که کمبود ذرت بسیار جدی است و صنعت مرغداری این کشور را با کاهش تولید 10 درصدی طی چند ماه اخیر مواجه کرده است. آنها ذرت شرکت‌های آمریکایی را به این دلیل خریداری نمی‌کنند که تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) هستند.

یک فرد آگاه در این باره گفت: در ماه آوریل محموله‌ای که از آمریکا آمده بود نگرانی‌هایی در این باره که تراریخته است باعث شد اجازه تخلیه بار داده نشود و باعث شد دموراژ(هزینه تاخیر تخلیه) زیادی از این بابت پرداخت کنند. در برزیل و بسیاری از کشورها محصولات تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) حساس هستند و کمپین‌های زیادی در مخالفت با تولیدات این محصول ایجاد شده است.

محصولات کشاورزی تراریخته در بنادر این کشورها به شدت بررسی می‌شوند.

مشک;812724 نوشت:
برای اینکه مطمین بشید میتونید کمی از عسلی رو که میخواید بخرید بدید آزمایشگاه و بخواید که قندش رو براتون اندازه گیری کنن به عنوان اینکه مثلا دیابتی دارید !! عسل طبیعی معمولا ساکاروزش زیر 3 هست .. این عسل رو دیابتی هم بخوره چیزیش نمیشه .. بلکه مفید هم هست ..

این نوع عسل رو بعنوان ضماد هم استفاده کنید خیلی جالب جواب میده.


سلام و سپاس فراوان از شما
به امید روزی که هر سمی را به راحتی وارد بدنمان نکنیم.
انجام این آزمایش برای فهمیدن اینکه عسل کاملا طبیعی هست ،کافی است؟یعنی اگه ساکارزش زیر 3 بود میتونیم صد در صد بگیم کاملا طبیعی است؟
یا باز برای اطمینان آزمایش های دیگه را هم انجام بدیم؟مثل اینکه وقتی مقداری از عسل را با انگشت یا قاشق برمیداریم و،هر چی ببریم بالا،نباید جریانش قطع بشه و ...

[=nassim]تسنیم: الآن دنیا به چه سمتی رفته؟ آیا کشورهای اروپایی هم مثل ما برخورد می کنند؟

تعدادی از کشورهای اروپایی کلاً یا تراریخته را ممنوع کرده اند یا بسیار محدود نموده اند. اما در کشورهای دیگر اروپایی 3 دسته محصول در میوه فروشی ها وجود دارد:
1. محصولات عادی که ما می خوریم؛ که با سموم شیمیایی و کودهای مختلف تهیه می شود.
2. محصولات تراریخته، با حد تراریختگی حداکثر 1 درصد و با داشتن لیبل هشدار؛ که حتی برای آب معدنی سالم هم برچسب no gmo می زنند. پس مهم این است که برچسب داشته باشد، که این یا تراریخته است یا درصدی از یک ماده تراریخته در آن است.
3. محصولات ارگانیک؛ که محصولاتی هستند که برای مقابله با آفات از روشهای طبیعی استفاده می کنند.

[=Nassim]اسنادی وجود دارد که برخی کمپانیهای عظیم دارویی برای فروش داروها و واکسنهایشان، مردم را عمداً بیمار می کنند؛ یا همه گیری و اپیدمی را شایع می کنند، که واکسنها و داروهایشان را بفروشند؛ که سی تی اسکنهای جدید بسازند. شرکتهای عظیم الکترونیک دنیا، فروشنده سی تی اسکنهای صدمیلیاردی هستند. هر چند سال هم مدل جدیدش را می آورند؛ یعنی ما دائم به این دستگاهها وابسته هستیم. دکتر اکبری، رئیس مؤسسه سرطان، گزارشی دادند که 80 درصد از رادیولوژیها و عکس برداریها و سی تی اسکنهایی که در ایران انجام می شود ضروری نیست. پزشکان در امریکا با دشواری رادیولوژی و تصویربرداری تجویز می کنند؛ می گویند برای چه به بدن اشعه وارد کنیم؟ در ایران پزشک سریع و در شرایطی که شاید ضرورتی نداشته باشد، می نویسد که عکس بگیر؛ این خلاف پزشکی دنیاست. در ایران مصرف آنتی بیوتیکها و داروهای شیمیایی بسیار زیاد است. براساس مطالعات در کشور آلمان 70 درصد داروها منشا گیاهی دارند، ولی در ایران 89 درصد داروها شیمیایی هستند.

[=Verdana]مستند [=Verdana]food inc[=Verdana]
پخش شده از شبکه دوم.

[=Verdana]حضور در جشنواره ها:
[=Verdana]برنده بهترين فيلم مستند در جشنواره گاتهم در سال 2009
[=Verdana]برنده بهترين فيلم مستند در جشنواره انجمن منتقدان فيلم جنوب شرقي2009(SEFCA)
[=Verdana]برنده بهترين فيلم مستند در جشنواره انجمن منتقدان فيلم ناحيه واشينگتن 2009(WAFCA)
[=Verdana]نامزد بهترين فيلم مستند در جشنواره آكادمي اسكار

[=Verdana]food inc قویترین مستندی است که سيستم جديد غذايي آمريکا را مورد بررسي قرار مي دهد. در اين برنامه به [=Verdana]مافيايي بودن صنايع غذايي اين کشور[=Verdana] که دست چند کمپاني خاص است و همچنين روش هاي پرورش غيرطبيعي مرغ و گاو و گوشت پرداخته مي شود.
[=Verdana]از ديگر موضوعاتي که در اين برنامه مورد بررسي قرار مي گيرد مي توان به آسيب هايي که تهيه اين نوع غذاها از جمله غذاهاي آماده به انسان مي زند، اشاره کرد.

[=Verdana]«مرغهایشان درشت تر، میوه هایشان زیباتر و هرگز فاسد نمی شوند اما در عوض باکتری خطرناک E.Coli وارد چرخه مواد غذایی آنها شده که سالانه 73000 آمریکایی را راهی بیمارستان می کند.»

[=Verdana]حقایقی تلخ و شوک دهنده در مورد آنچه می خوریم، چگونگی تولید آنها، اینکه چطور بودیم و کجا می رویم...

[=Verdana]از سال 1950 صنعت غذای فست فود رشد چشمگیری پیدا کرد. تنها چیزی که کمپانی های تولید کننده غذا به آن توجهی ندارند، سلامتی مردم و مزرعه داران و حیوانات و دامها می باشد و فقط هدف تولید ثروت بیشتر می باشد.

[=Verdana]در آمریکا نهضتی مردمی برای برگشت به غذاهای سنتی راه افتاده و هر سال نمایشگاه های بزرگی محصولات طبیعی را به مردم عرضه می کند. امید است که در ایران نیز برگشت مردم به غذاهای طبیعی و سنتی محقق شود.

[=Verdana]این مستند توسط سیمای ایران خیلی خوب و قوی دوبله شده است.

http://forum.bidari-andishe.ir/archive/index.php/thread-2267.html

[=Verdana]

مشک;812742 نوشت:
بهترین راه اینه که خودمون نمک رو از دریاچه بیاریم و تصفیه کنیم و البته استفاده از نمک سنگ باز راحت تره و سم زدایی قوی ای هم داره ..

سلام مجدد
نمک را چه جوری از دریاچه باید آورد؟یعنی من تا حالا هر در یاچه ای رفتم نمک نبوده. کجاش هست؟
فکر کنم سنگ نمک راحت تره. چون توی عطاری ها هست.ولی چطور از سنگ نمک باید استفاده کرد؟

مشک;813793 نوشت:
در طب نوین درمان بیشتر بر طبق علائم هست تا استدلال و روش ها بیشتر استقرایی هست تا استنتاجی .. یعنی وقتی شخصی مثلا آب ریزش بینی داره ، در طب نوین صرفا علامت رو میبینن و سپس قرص برای رفع علامت میدن اما در طب سنتی میگن که حتما یه چیزی هست که بدن نیاز احساس کرده این آب رو از بینی دفع کنه و نمیان جلوی آب ریزش رو بگیرن بلکه میگن خب این از کجا اومده ؟ چه رنگیه ؟ چه مواقعی ریزشش بیشتره ؟ و.. اگر فلان علامت رو داره به دلیل مشکل در سینوس هاست اگر رنگش فلان رنگه پس ریشه در کبد داره ... و ..
من نمیدونم چرا اینقدر طرفداران طب نوین طب سنتی رو میکوبن و قبولش ندارن....و طرفداران طب سنتی هم کلا طب نوین رو میکوبن و قبولش ندارن.....
بابا هر دو یه چیزی میگن هر دو یه بیماریها رو درمان میکنن یه مقدار اصطلاحات فرق داره وگرنه یه چیز هستن....
شما میدونید یه دانشمند مسلمان به نام زهراوی قرنها پیش کتابی در خصوص جراحی و انواعش نوشته که خیلی از اون اعمال جراحی همین امروزه هم دارن استفاده میشن؟{ من خودم این کتاب رو دارم و خوندمش}...در صورتی که شما جراحی رو جزو طب نوین میدونید و قبولش ندارید و زیر سوال میبرید.....

در خصوص این حرفهاتون هم باید یه توضیح بدم:

مشک;813793 نوشت:
در طب نوین درمان بیشتر بر طبق علائم هست تا استدلال و روش ها بیشتر استقرایی هست تا استنتاجی .. یعنی وقتی شخصی مثلا آب ریزش بینی داره ، در طب نوین صرفا علامت رو میبینن و سپس قرص برای رفع علامت میدن اما در طب سنتی میگن که حتما یه چیزی هست که بدن نیاز احساس کرده این آب رو از بینی دفع کنه
خوب وقتی تحصیلات پزشکی رو نگذروندید چطور اینقدر مطمئن میگید و طب نوین رو تقبیح میکنید؟
ما خودندیم درسش رو، درمان اصول داره نحوه داره، همیشه اصل و ریشه درمان از بین بردن عامل زمینه ای هست....از بین بردن عامل زمینه ای هم با اصلاح سبک زندگی، اصلاح رژیم غذایی، ورزش کردن و...که در خیلی از بیماریها هست، بسته به خود بیماری و عامل زمینه ساز اختصاصی خودش هم که درمان اختصاصی از بین برنده عامل زمینه ای هست،مثل آنتی بیوتیک برای درمان عفونتها مثل عفونت ادراری یا عفونت ریه یا....
اگر از بین بردن عامل زمینه ای امکان پذیر نبود، و یا اینکه بدن خودش بیماری رو میتونه از بین ببره و نیاز به دادن دارو و هزینه کردن نیست، صرفا دارویی برای کنترل و از بین بردن علایم میدن و به این کار هم میگن symptom therapy یعنی علامت درمانی.....پس این فقط یک نوع از درمان و اونم در شرایط خاصی هست نه همیهش که شما میگید طب نوین فقط علامت درمانی میکنه اما طب سنتی عامل زمینه ساز رو برطرف میکنه....
در مثالی هم که زدید، طب نوین میاد میگه سرماخوردگی اگر از نوع گلودرد چرکی باشه و توسط باکتری استرپتوکوک ایجاد شده باشه{که با استفاده از معاینه و درمواردی یک تست سریع ای تشخیص رو قطعا میشه داد}نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک مثل پنی سیلین یا آموکسی سیلین برای از بین بردن این باکتری که عامل زمینه ساز هست و عفونت ایجاد کرده و باعث علایم گلودرد شده می باشد....اما اگر تشخیص گلودرد چرکی نبود و تشخیص سرماخوردگی ویروسی بود، ویروس رو خود بدن میتونه از بین ببره و نه نیازی به آ«تی بیوتیک هست و نه داروهای ضد ویروس....پس فقط داوریی داده میشه که علایم سرماخوردگی رو از بین ببره و نیاز به داروی دیگه ای نیست..

mehrant;818140 نوشت:
خوب وقتی تحصیلات پزشکی رو نگذروندید چطور اینقدر مطمئن میگید و طب نوین رو تقبیح میکنید؟

سلام و درود

نمیشه کلا طب نوین را تقبیح کرد. ولی خیلی از داروهایی که توسط پزشکان تجویز میشن دارای عوارض زیادی هست مشکل بیشتر از داروهای شیمیایی

هست.
وقتی پیش اکثر پزشکان کشور می ریم و مریضیمون رو میگیم سریع واسمون یه نسخه می پیچن بعد هم خداحافظ .

مشکل همینه اصلا به رژیم غذایی طرف کاری ندارن .

بهش نمیگن چی باید بخوری چی نباید بخوری . جون اکثرا یا نمی دونند یا حالش رو ندارن.

خیلیها فقط بخاطر سوء تغذیه مریض شدند.

کلا عوارض خیلی از داروها از نفعش بیشتره و جایگزینهای گیاهی یا بعضی خوارکهای طبیعی واسش وجود داره.

Niyaz;814646 نوشت:
ا پیشرفت علم باید یکسری مسائل سنتی هم تغییر پیدا کنند.

سلام. کدام مسائل سنتی باید تغییر کنه؟ اتفاقا برعکس خیلی از مسائل جدید باید تغییر کنه.

Niyaz;814646 نوشت:
چند سال پیش مطرح میشد شیر سنتی از روستاها استفاده بشه...رب خانگی مصرف بشه...طرز تهیه ی رب خانگی رو من توی یکی از روستاهای شمال دیدم...میزارن گوجه در حد مرگ کپک بزنه بعد میجوشونند تا غلیظ و تبدیل به رب بشه....گاوهای محلی هم که مطلع هستید به علت کمبود علوفه در زمستان از جیره نان خشک در انبار ها استفاده میکنند که سرشار از کپک هست و مستقیما سمومش از شیر گاو وارد کبد ما میشه.

توی روستا شیر سالم وجود داره شکی نیست در زمستان هم از علوفه های خشک شده یا تفاله های چغندر یا کاه استفاده می کنند و تنها نان خشک نیست چون نان خشک هم ارزون نیست .

روستایی که 3 یا 4 تا گاو داره نیازی نداره که مثل اون گاوداریهایی که فقط به پول فکر می کنند هر کوفت زهرماری رو به گاواش بده.

چون خودشون هم دارن از شیرش استفاده می کنند.

Niyaz;814646 نوشت:
ونم از نمک دریا که پارسال بود فکر میکنم توی همین سایت یکی از طرفداران دوآتیشه طب سنتی گفتند در ترشی ها ازش استفاده کنیم عالیه....دو ماه بعد فهمیدیم سرشار از یونها و عناصر مضر مثل سرب و آرسنیک هست.

پس قدیم مردم نمک نمی خوردن.؟!

البته من این قسمت رو ویرایش کردم چون در مورد نمک اطلاع کافی ندارم.

یکی دیگه.;818134 نوشت:
سلام مجدد
نمک را چه جوری از دریاچه باید آورد؟یعنی من تا حالا هر در یاچه ای رفتم نمک نبوده. کجاش هست؟
فکر کنم سنگ نمک راحت تره. چون توی عطاری ها هست.ولی چطور از سنگ نمک باید استفاده کرد؟

mehrant;818140 نوشت:
من نمیدونم چرا اینقدر طرفداران طب نوین طب سنتی رو میکوبن و قبولش ندارن....و طرفداران طب سنتی هم کلا طب نوین رو میکوبن و قبولش ندارن.....

عذر می خوام از اینکه در صحبت شماها مداخله می کنم ولی فکر کنم استارتر یعنی سرکار مشک دیگه به تایپیک نمیان.

یه نگاهی به امضای ایشون بندازیند .

یکی دیگه.;818134 نوشت:
سلام مجدد
نمک را چه جوری از دریاچه باید آورد؟یعنی من تا حالا هر در یاچه ای رفتم نمک نبوده. کجاش هست؟
فکر کنم سنگ نمک راحت تره. چون توی عطاری ها هست.ولی چطور از سنگ نمک باید استفاده کرد؟

من توضیحات رو بصورت خلاصه اینجا واسه دوستان قرار می دم خودتون می تونید متن کامل رو ببینید پیشنهاد می کنم صوت کامل رو دانلود کنید.

متن گزارش:

[=yekan]اختلاف نظر پزشکان درباره مصرف نمک دریا، موجب سرگردانی مردم درباره مصرف این ماده خوراکی شده.

[=yekan]روایات دینی ما را به استفاده از نمک، قبل و بعد از غذا، توصیه کرده؛ نمک، گاه غذای اصلی امام علی -علیه‌السلام- بوده است. پزشکان معتقد به طب سنتی و ایرانی، هرچند بانمک صنعتی و دستکاری‌شده مخالف‌اند اما نمک طبیعی به‌ویژه نمک دریا را نجات‌بخش می‌دانند. دکتر مینایی، متخصص بافت و جنین‌شناسی و معاون سابق پژوهشی در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران

.[=yekan]مینایی: نمک دریا یک طلای سفید هست.

دکتر دیناروند: نمک دریا نمک خوراکی نیست بعضی از کشورها به‌عنوان نمکی که توش مثلاً حمام کنند یا توش بخوابند و ما مجوزی برای نمک دریا به‌عنوان خوراکی ندادیم نیازی نیست.

[=yekan]خبرنگار: نمک دریا که شما می‌فرمایید مصرف خوراکی نباید داشته باشد جه مواد مضری داره

.[=yekan]دیناروند: به‌هرحال جدا کردن فلزات سنگین وباصطلاح سایرنا خالصی‌ها ازش سخت هست بنابراین ارزش نداره یعنی ازنظر اقتصادی نمی‌صرفه.

[=yekan]بعضی از مراکز علمی فرانسه، اعلام کرده‌اند از نمک دریا می‌توان به‌جای خمیردندان استفاده کرد. مکاتبه خبر رادیو با مرکز تحقیقاتیان آی اچ امریکا هم نشان داد نمک دریا در این کشور تأییدشده است و شبیه نمک معمولی بعلاوه بعضی املاح. آرسنیک آن‌هم زیان‌آور نیست. نمک دریا، در فروشگاه‌های مواد غذایی برای مصرف خوراکی به فروش می‌رسد آن‌هم با مجوزهای بهداشتی. این‌ها دو ایرانی ساکن امریکا و فرانسه هستند که خود نمک دریا مصرف می‌کنند.

دکتر حسین روا زاده، از مبلغان مشهور نمک دریا است. این پزشک معتقد به طب ایرانی-اسلامی بارها نمک دریا را در آزمایشگاه‌های ایران ازجمله آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایتالیا آزمایش کرده. او معتقد است قضاوت درباره نمک دریا و نمک صنعتی را باید به آزمایش‌های علمی سپرد.

دکتر مینایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران و متخصص بافت‌شناسی و جنین‌شناسی می‌گوید: بررسی‌های علمی نشان می‌دهد نمک دریا که نمکی طبیعی است و دست‌کاری نشده سرشار از املاحی است که بدن انسان به آن نیاز دارد.

یکی از مسائلی که به‌عنوان علت مخالفت بانمک دریا مطرح می‌شود، وجود مقداری آرسنیک در آن است. آرسنیک ماده‌ای است که در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و وجود آن در نمک دریا هم به‌سلامت انسان آسیب وارد نمی‌کند.

مزیت نمک دریا در مقایسه بانمک صنعتی و دست‌کاری شده، نداشتن ید شیمیایی است. دکتر حسین روا زاده پیشنهاد می‌کند به‌جای این ید خارجی، از یدهای داخلی در نمک استفاده شود.

دکترروازاده: یدی که در داخل نمک یددار هست این ید سرطان‌زاست وازکارخانه ویلیام بلت انگلیس میاد ما با ید مخالف نیستیم با این ماده‌ای شیمیایی ریختن تو نمک با این مخالفیم همیشه می‌گفتند هرچه بکنند نمکش می‌زنند وای به‌روزی که بکنند نمک اون وای یعنی اینکه شما این ید را بریز روی غذای گوسفند جلوی من باهم همین کار را بکنی ۲۴ ساعته بچه‌اش را سقط می کنندوکور میشه فیلمش را دارم این‌همه نمک راداریم می‌ریزیم خیابان‌ها را مگه برف‌ها مگه را آب نمی‌کنیم این نمک را بده تو کارخانه‌های نمک ید طبیعی طبیعت ایران را سوا کنند حالا هر درصدی می‌خواهی از این نمک قاطی نمک معمولی است کن بنام نمک یددار بفروش.

بااین‌حال، رئیس سابق دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، حتی یدهای موجود در نمک دریا را برای مصرف معمولی مردم کافی می‌داند؛ موضوعی که نگرانی وزارت بهداشت را هم درباره کمبودید، رفع خواهد کرد.


نتیجه اخلاقی بنده :

در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امام علی( علیه السلام ) مردم اکثرا بصورت قبیله ای زندگی می کردن و چادر نشین .

نمکی که این معصومین علیهم السلام بیان کردند آیا نمک تصفیه شده کارخانه بوده یا نمک دریا ؟

به نظر من مردم براحتی به نمک دریا بدون هیچ تصفیه ای دسترسی داشتن .

تصفیه که اینا میگن بدرد خودشون می خوره .به نظر من باید نمک بدون تصفیه مصرف کرد. والسلام

حالا دوستان میل خودشون هست .

لینک متن خبر :

http://ravazadeh.com/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%85%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7/

لینک دانلود گزارش رادیو ایران :

http://ravazadeh.com/wp-content/plugins/wp-miniaudioplayer/map_download.php?filename=khabar.mp3&fileurl=http://ravazadeh.com/khabar.mp3

[=yekan]

ابراهیم ا;818306 نوشت:
نمکی که این معصومین علیهم السلام بیان کردند آیا نمک تصفیه شده کارخانه بوده یا نمک دریا ؟

سلام
ممنون از زحماتتان
اما درباره مطلبی که فرمودید این نکته را هم نباید دور از ذهن داشت که در آن زمانها کجا فاضلاب کارخانجات را در دریا می ریختند. اینهمه مواد شیمیایی و پلاستیک در آب دریا می ریختند؟ اصلا پلاستیک بود؟جزایر مرجانی تخریب شده بود؟

یکی دیگه.;818314 نوشت:
سلام
ممنون از زحماتتان
اما درباره مطلبی که فرمودید این نکته را هم نباید دور از ذهن داشت که در آن زمانها کجا فاضلاب کارخانجات را در دریا می ریختند. اینهمه مواد شیمیایی و پلاستیک در آب دریا می ریختند؟ اصلا پلاستیک بود؟جزایر مرجانی تخریب شده بود؟

پس ماهی ها و میگوها رو هم باید تصفیه کنیم بخوریم.

در واقع ریسک کدوم بیشتره؟ نمک صنعتی که بهش ید شیمیایی اضافه می کنند یا نمک اون دریای به اون بزرگی که پر از موجود زنده هست

که توش زندگی مکنن.

خود پزشکها یا بهداشت هم میگن سه تا سم سفید داریم که باید بشدت در مصرفش دقت کرد که 2 تاش اینه 1: نمک 2 -شکر

ولی من جوری دیگه میگم : 2 تا سم سفید ساختیم واستون 1- نمک صنعتی 2- شکر سفید شده

یکی دیگه.;818314 نوشت:
سلام
ممنون از زحماتتان
اما درباره مطلبی که فرمودید این نکته را هم نباید دور از ذهن داشت که در آن زمانها کجا فاضلاب کارخانجات را در دریا می ریختند. اینهمه مواد شیمیایی و پلاستیک در آب دریا می ریختند؟ اصلا پلاستیک بود؟جزایر مرجانی تخریب شده بود؟

در ضمن شما متن رو کامل نخوندید . یا گزارش رادیو ایران رو گوش نداید.

در ثانی نمک دریا در کشورهای دیگه هم تایید شده .

کفگیر آهنی قدیمی آشپزخانه های ما تبدیل به اختراعی جدید به نام ماهی آهنی نجات بخش در آن سوی آبها شده است!

[=yekan]در اسلایدر صفحه اول, مقالات, مقالات مرتبط با تغذیه

[=yekan]

سالها دل طلب جام جم از ما می کرد آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

دکتر کریستوفر چالز می گوید: “کافی است ماهی آهنی را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش یا سوپ در حال جوش بیندازید تا ۷۵% از نیاز روزانه تان به آهن تأمین شود. (سایت خبری تحلیلی مشرق نیوز به شرح مندرج در ذیل این مطلب).به خوبی یادمان هست چند سال قبل که حکیم دکتر روازاده از احیای یک روش درمانی سنتی سالم و آسان کم خونی فقر آهن که در شمال کشور رایج بوده سخن گفت، متأسفانه بسیاری از پزشکان و دست اندرکاران امر تغذیه کشور داد سخن سر دادند که این حرف کاملاً غیرعلمی و خرافات است و اشاعه این حرف ها عوام فریبی است و ….
کفگیر آهنی حسوم

و حالا این روش قدیمی که حتی روستائیان بدون کمترین سواد نیز آن را به عنوان یک رفتار کاملاً درست تغذیه ای بلد بوده و سالها به کار گرفته بودند به عنوان یک اختراع جدید و مفید یک دانشمند کانادایی ( دکتر چالز) عنوان شده است. گذاشتن یک کفگیر آهنی که در زبان محلی به آن حسوم می گفتند یا یک قطعه آهن کوره رفته مثل یک قطعه میخ بزرگ تمیز یا یک قطعه نعل اسب آهنی تمیز در آب در حال جوشیدن یا آش یا خورشت در حال جوشیدن خصوصاً در خورشتهای ترش شده با آبلیمو یا رب انار و یا در پخت رب آلوچه و امثالهم که ترشی به همراه داشته باشد، عادتی است که بسیاری از زنان کدبانوی ایرانی از دیرباز داشته اند و از این طریق آهن مورد نیاز خود و کودکانشان را بدون تحمل عوارض مکملهای ارزان و گران، تأمین می نمودند.

[=arial narrow]تمسخر احیا کردن این روشِ بسیار مفید و آسان چندین ماه به یک ژست مثلاً علمی و مدرن در بین پزشکان و اصحاب رسانه و حتی در شبکه های ماهواره ای تبدیل شده بود و حالا این حرف از دهان یک دانشمند غربی خارج شده است و همه آن را تأیید و به به و چه چه می کنند.[=yekan]

ولی در این میان بسیارند مخاطبان هوشمند و انسانهای با وجدان که موضع گیری های چند سال قبل برخی را با موضع گیری های فعلی مقایسه می نمایند و با دلسوزی فقط این شعر حافظ شیرازی به ذهنشان خطور می کند که: آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.

بیاییم حسوم ها و نعل ها را در اختیار این آقای پروفسور! قرار دهیم تا در ساخت ماهی آهنی دچار کمبود آهن نشود!


متن خبری مربوط به این اختراع جدید!

ماهی آهنی نجات‌بخش


ماهی شانس توسط دکتر کریستوفر چارلز از کانادا، اختراع شده و بزودی می تواند فقرآهن را بهبود بخشد. وجود ۲ میلیارد نفر مبتلا به کم خونی در جهان، این را تبدیل به شایع ترین مشکل تغذیه ای جهان کرده است و [=yekan]در عین حال برای بسیاری از این افراد مکمل های جایگزین، یا گران هستند و یا در دسترس نیستند. ماهی دکتر چارلز ۷۵% از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به آهن را تامین می کند.[=yekan] او می گوید: “کافی است ماهی را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش یا سوپ در حال جوش بیندازید و سپس آن را بیرون آورید. و سپس مقداری آبلیمو که در جذب آهن تاثیر زیادی دارد را به آن بیفزایید.” مواد غذایی پخته شده به این روش طعم متفاوتی نمی گیرند و خود ماهی را هم سال ها می توانید استفاده کنید. بیش از ۲۵۰۰ نفر از مردم کامبوج از این ماهی استفاده می کنند و آزمایشات نشان داده نیمی از کسانی که در این مطالعه شرکت کردند پس از گذشت ۱۲ ماه، دیگر کم خونی نداشتند. طراحی ماهی می تواند متناسب با فرهنگ هرکشوری متفاوت باشد.منبع: وبسایت خبری-تحلیلی مشرق نیوز

لینک منبع :

http://ravazadeh.com/%D9%86%D8%B9%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF/

“برگردیم به 50 سال قبل”

و نکاتی در خصوص ظروف :



1 – در آلیاژ بعضی از این ظروف استیل و آلومنیوم (که متاسفانه اکثر ظروف خانواده ها و خصوصاً بیمارستان ها را شامل میگردد) فلز سرب بکار رفته که ماده ای سمّی و خطرناک است که می توانید مواد تشکیل دهنده آنها را در اینترنت بیابید و بعد به جدول منــدلــــیف مراجعه کنید و ببینید آیا سخن بنده مورد تأییدتان هست یا خیر ؟

2 – ظروف مسی را بوسیله قلع ، سفید میکنند یعنی قلع حرارت دیده یا قلع جامد را با دستمالی به کف ظروف مسی گرم شده میکشند تا به اصطلاح سفید شود ، لذا قابل ذکر است یون قلع نیز مورد نیاز بدن می باشد با اینکار ، ما در یک ظرف غذا طبخ کرده ایم اما در واقع در دو ظرف یعنی ظرفی دو لایه ی (مس و قلع) پخته ایم و دو نیاز بدن را تأمین کرده ایم ، حال اگر حین طبخ غذا ، حسوم آهنی یا تکه آهن کوره رفته(مانند نعل اسب) بکار بریم و هنگام خوردن غذا از قاشق برنجی نیز استفاده کنیم دیگر نهایت بهره را برده ایم .

3 – فلز قلع غیر از فلز سرب اما مورد نیاز بدن است ، لذا تاریخ را ببینیم که همان یهودیان صهیونیسم در راستای تحقق آن افکار پلیدی که در مقاله قبل ذکر کردم ، وقتی دیدند بعضی از مسلمین که با حکما و علما مرتبطند دست از ظروف مسی و برنجی برنداشتند برای همین ها هم نقشه ریختند و قلع هایی آمیخته با سرب وارد بلاد اسلامی کردند تا اینان نیز از قلم نیفتند ، لذا جهت سفید کردن ظروف مسی می بایست به کارگاههای مطمئن و قلع شناس مراجعه کرد ، البته دغدغه ای هم نداشته باشیم چونکه معمولاً پیرمردهای قدیمی ظروف مسی را سفید میکنند که اینان خود قلع را خوب می شناسند .

4 – این ظروفی که به اسم ظروف “روی” یا “ورشویی” یا “معدنی” در بازار به ما می فروشند همگی آلومینیوم است ، منظورم همین ظرفهایی است که تمام قابلمه ها و دیگهای فعلی در آشپزخانه ها را شامل میشود ، البته اگر ظرف رویی یا ورشویی مطمئن پیدا کردیم خوب و مورد تأیید هست ، ضمناً خوب است بدانیم که اصلاً ما فلزی تحت عنوان “معدنی” نداریم ، معدنی یعنی فلزی که از معدن استخراج شده و هر فلزی که از معدن استخراج شود را شامل می گردد .

5 – خوردن نوشیدنی ها و خوراک داغ در ظروف پلاستیکی باعث میگردد ذرّاتی از پلاستیک وارد بدن گردد که این خود در بدن غده ساز است ، ضمناً میدانید پلاستیک از چیزهایی است که اصلاً تجزیه نمیشود یا تجزیه آن چند صد سال طول می کشد .

6 – بهترین ظرف جهت طبخ غذا ، ظروف مسی و بهترین ظرف جهت جوشاندن آب و دمکرده ها ، ظروف برنجی (مانند سماور و قوری برنجی) است هر چند که ظروف سنگی (مانند دیزی سنگی) ، سفالی لعابی و روی(ورشویی) نیز مورد تأیید است .

7 – مس قدیمی که ساخت دست هم هست بهتر از مس جدید است یکی از دلائلش این است که چون چکش زیادی خورده تا حالت بگیرد باعث می شود هنگام طبخ غذا ، راحتتر یون آزاد می کند همچنانکه آهنی که چند دفعه کوره رفته و به دفعات چکش خورده باشد راحتتر یون آهن آزاد می کند.

منبع :

http://www.firouzi.org/?p=1199#more-1199

دوستان سلام

جهت اصلاح سبک زندگی در جهت سلامتی و پیشگیری از بیماری توجه به سته ضروریه در دانش و عمل لازم است:

علی علی

سلام به هم سایتی های عزیزم
همیشه مخالف این بودم که از میوه های باغچه منزل استفاده کنم.چون درختها معمولا فاصله کمی با چاه فاضل آب دارن.و از اون تغذیه میکنن.جایی خوندم که حداقل باید سی متر فاصله داشته باشن این دو با هم که معمولا نیست.البته بعضی شهر ها سیستم فاضل آب دارن.
حدیثی بدین مضمون بیاد دارم که گویا امیر المومنین علیه السلام فرموده اند که اگه یه قطره شراب بیوفته داخل چاهی.بعد چاه رو با خاک پر کنن.بعد یه گیاهی روی این خاک سبز بشه.این گیاه رو نمیخوام که باشه.
هم شراب نجسه و هم فضولات انسانها.اگه بگم حکم این میوه مثل همون گیاهه طبق فرمایش امیرالمومنین علیه السلام حرف گزافی نیست!!!میدونیم که شتری که نجاست خوار شده هم که گوشتش حرامه.
البته میگن که درختها این آب رو استحاله میکنند و دیگه جای نگرانی نیست.
خداوند میفرماید يُسْقَى بِمَاء وَاحِدٍ (رعد-4)
معجزه است که همه درختها از یه آب و خاک تغذیه میکنن ولی رنگ شکل مزه بو و میوه در گیاهان متفاوته.!!!!

سلام و درود

روغنهای نباتی جامد و مایع از نظر بعضی کارشناسان تغذیه سالم نمی باشند و به اعتقاد برخی بیشتر آن

از روغنهای پالم است.

البته اگر دقت کنید قیمت یک کیلو تخمه آفتابگردان تقریبا 8000 تومن هست

در حالیکه قیمت یک کیلو روغن 4 تا 5 هزار تومن هست.

گرچه این اخبار تکراری و مربوط به قبل است ولی من باز یادآوری می کنم.

[=RTNassim]تحریم روغن نباتی عربستانی در ایران


[=RTNassim]شرکت سعودی صافولا که بخش مهمی از بازار روغن نباتی ایران را در اختیار دارد اعلام کرد با وجود قطع روابط دیپلماتیک و تجاری دو کشور از بازار ایران خارج نخواهد شد.

[=RTNassim]به گزارش[=RTNassim]گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان[=RTNassim]،یک شرکت سعودی تولیدکننده مواد غذایی که بخش مهمی از بازار روغن نباتی ایران را در اختیار دارد اعلام کرد به رغم قطع روابط ریاض با تهران به فعالیت خود در ایران ادامه می دهد.

یک مقام شرکت صافولا در مصاحبه با رویترز گفت: ما از اول به ریسک های فعالیت اقتصادی در ایران آگاه بودیم. صافولا در دراز مدت و با رفع تحریم ها از مزیت رقابتی در بازار ایران برخوردار خواهد بود.

width: 98% align: center

[TD="class: news_title align: center"]بازار روغن ایران در چنگ وهابیون/ درآمد لادن، لادن طلایی، بهار، آفتاب، نسترن و ... به جیب سعودیها می رود![/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[TD="class: news_desc bgcolor: transparent align: justify"]IMAGE(<a href="http://www.dolatebahar.com/media/image/1394/02/04/Oil" rel="nofollow">http://www.dolatebahar.com/media/image/1394/02/04/Oil</a>(1).jpg)دولت بهار: نزدیک به ۸۰ درصد سهام این شرکت که در حال حاضر محصولات خود را با نام های تجاری آشنایی چون « لادن، لادن طلایی، بهار، آفتاب، نسترن و ... » تولید و عرضه کرده و براحتی در رسانه ملی به تبلیغ می‎پردازد، متعلق به شرکت سعودی صافولا، وابسته به دولت عربستان سعودی است.[/TD]

سرویس اقتصاد فردا: ارتباط اقتصادی ایران و عربستان، (کشوری که چند ‌وقتی است خصومت مردم ایران با دولت این کشور بیشتر شده­است)

مساله­ ای است که هنوز چندان مورد بحث قرار نگرفته­ است. چند درصد مردم می‌دانند که بخشی از هزینه خرید روزانه آنها مستقیم به جیب

عربستان می‌رود و سرمایه‌داران و شاهزاده‌های عربستانی حساب‌های خود را با پول آنها سنگین‌تر می‌کنند؟ برای فهم بیشتر از این ماجرا

کافی است تا نگاهی به سیاهه کالاهای عربستانی در ایران و سرمایه‌داران حاضر در ایران انداخته و گردش مالی سالانه آنها را رصد کنیم.

به‌طور مثال همین «رانی» که چند سالی است از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار شده است را اگر خوب نگاه کنیم، می‌رسیم به «عادل

العوجان» یکی از سرمایه‌داران قدرتمند عربستان که مالک این کارخانه است و سود خالص 20 میلیون دلاری در سال را به جیب می‌زند.

یا جالب است بدانید همین صنایع غذایی بهشهر که روغن و کره با برند بهار و لادن و نسترن تولید می‌کند، سهامداری به نام
«سلیمان بن عبدل قادر المهیدب» دارد که یکی از نزدیکان شاهزاده‌های عربستان است و 80 درصد سهام صنایع غذایی بهشهر را در اختیار دارد. البته کم نیستند شرکت‌های ریز و درشتی که در بازار ایران حضور دارند و محصولاتشان به فروش می‌رسد. از بیسکوییت و سس فلفل و سیر گرفته تا کره مارگارین! برای همین بد نیست نگاهی به بازار محصولات عربستانی در ایران انداخته و مروری داشته باشیم بر اطلاعات در دسترس آنها.


براساس آمار گمرک ایران، میزان واردات ایران از عربستان در سال های اخیر همواره رو به کاهش بوده

به طوری که در هفت ماهه اول سال ۹۴ صادرات ایران به عربستان حدود ۱۱۳ میلیون دلار

و واردات از این کشور تنها ۳۳ میلیون دلار بوده است.


مهر: بعد از اعدام آیت الله «شیخ نمر باقر النمر» به دست نیروهای آل سعود بغض چندساله ایرانیان نسبت به جنایات آل سعود بالاخره ترکید تا روابط این دو کشور با چالش جدی تری روبرو شود.

روغن صافولا

وال استریت ژورنال در بهمن 1392 گزارش داد که یک شرکت بزرگ سعودی به نام شرکت سعودی هلدینگ غذایی صافولا 80 درصد سهام شرکت صافولا بهشهر را خریداری کرده است. دو کارخانه موادغذایی زیر مجموعه این شرکت بیش از 50 درصد بازار روغن خوراکی ایران را در اختیار دارند. نام های تجاری این محصولات «لادن، لادن طلایی، بهار، نسترن» است. ریاست این هلدینگ براساس مستندات ارائه شده ریاست سلیمان بن عبدالقادر المهیدب از چهره های سرشناس و با نفوذ در دولت سعودی است.



به گزارش رجانیوز، مستندات به دست آمده حاکی از آن است که رقمی نزدیک به 80 درصد سهام این شرکت که در حال حاضر محصولات خود را با نام های تجاری آشنایی چون « لادن، لادن طلایی، بهار، آفتاب، نسترن و ... » تولید و عرضه کرده و براحتی در رسانه ملی به تبلیغ می‎پردازد، متعلق به شرکت سعودی صافولا، وابسته به دولت عربستان سعودی است.

[=RTNassim]مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، واردات روغن از نقاط دور به کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: واردات بخشی از روغن به ایران از کشورهایی مانند برزیل و آرژانتین انجام می‌شود و این روغن‌ها به علت آنکه مسافت زیادی را طی می‌کنند، کیفیت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند، چرا که روغن ماده‌ای فسادپذیر است و وسایل حمل و نقل آن نیز در حد ابتدایی است، بنابراین ما هر چه روغن در داخل کشور تولید کنیم، نسبت محصولات وارداتی بسیار باکیفیت‌تر است.[=RTNassim]وی با بیان اینکه بخش دوم روغن وارداتی به کشور، روغن پالم است که از کشورهای جنوب شرق آسیا وارد می‌شود، گفت: ترانس این روغن بیش از ۵۰ درصد است که مشکلات زیادی را از نظر بهداشتی ایجاد می‌کند.

مضرات روغن پالم

روغن پالم از اسیدهای چرب و گلیسرول مثل همه چربی ها تشکیل شده است. بر خلاف تمام چربی ها اسیدهای چرب اشباع فراوانی دارند که در دمای اتاق جامد هستند. روغن پالم اسم خود را از اسید چرب اشباع c16 یالمتیک اسید گرفته است.

[=Nazanin]کد خبر: 44054 | تاریخ خبر: 21/11/1395


[=Nazanin]روغن نخل یک ماده رایج پخت و پز در کمربند استوایی، افریقا، آسیای جنوب شرقی و بخش هایی از برزیل است.
در دیگر نقاط جهان برای پایین آوردن هزینه ها در صنایع غذایی تجاری و پایداری بالا اکسیداتیو (اشباع) محصول تصفیه شده برای سرخ کردن هم استفاده می شود.

[=Nazanin] با این حال مطالعاتی در سال ۲۰۰۹ انجام شد که نشان داد ممکن است روغن نخل جایگزین مناسبی به دلیل داشتن چربی های ترانس برای افراد با سطح بالا LDL نیست.

[=Nazanin]اسید اوئیک اشباع شده نیز تشکیل دهنده روغن نخل است. به گفته ی سازمان بهداشت جهانی شواهد قانع کننده ای است که نشان می دهد مصرف پالمتیک اسید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.
[=Nazanin]بنابراین آن را به عنوان اسیدهای چرب ترانس در طبقه بندی قرار می دهند. چربی های ترانس نیز در دمای اتاق جامدند.

در حال حاضر روغن پالم به عنوان «روغن گیاهی» یا «چربی گیاهی» بر روی برچسب های مواد غذایی در اتحادیه اروپا (EU) ذکر شده است.

[=Nazanin]از سال ۲۰۱۵ زیر نظر اتحادیه اروپا در بسته بندی مواد غذایی دیگر اجازه استفاده از اصطلاح کلی «چربی گیاهی» یا «روغن گیاهی» در فهرست مواد تشکیل دهنده داده نخواهد شد.

تولید کننده ی مواد غذایی باید نوع خاص چربی گیاهی را استفاده می کند شامل روغن پالم را ذکر کند.

یکی از دلایل استفاده از روغن پالم ارزان بودن آن نسبت به سایر روغن های کنجد، ذرت، سویا و آفتابگردان است و به دلیل بالا رفتن قیمت روغن های دیگر نسبت به روغن پالم، سهم واردات این روغن نسبت به سایر روغن‌ها نیز در دو سال اخیر افزایش یافت.

[=Nazanin]منبع: صنایع غذایی، 26 آذر 1395

[="Arial"][="Navy"]بنام خدا.

سبحان ا;819803 نوشت:
به گزارش رجانیوز، مستندات به دست آمده حاکی از آن است که رقمی نزدیک به 80 درصد سهام این شرکت که در حال حاضر محصولات خود را با نام های تجاری آشنایی چون « لادن، لادن طلایی، بهار، آفتاب، نسترن و ... » تولید و عرضه کرده و براحتی در رسانه ملی به تبلیغ می‎پردازد، متعلق به شرکت سعودی صافولا، وابسته به دولت عربستان سعودی است.

واقعا متعجب شدم{البته وقتی ما مردم و حاکمیت ما به همه دنیا اعلان جنگ و جهاد داده و میدهیم دیگر توقعمان از این دشمنان چیست؟یعنی آنها ساکت و بیکار بمانند که ما یا در کشورهایشان فتنه و آشوب و درگیری درست کنیم یا در نهایت نسلشان را منقرض نماییم؟فکر نمیکنم این تفکر و اندیشه درست و منطقی باشد و مطمئنا آنان هم برای دفاع از مردم خود و خود دست به یکسری اقدامات خواهند زد که بنظر من اینهم در مقابلش صفر است>>>یعنی مسمومیت های بسیار خطرناکتر از طریق انواع وسایلی که در تحت اختیار خود گرفته اند که یکی از انها احتمالا هواست}

{البته اینها فقط حدس و گمان هستند اما دور از هیچ ذهن فهیم و کنجکاو و فعال و پژوهنده ای نخواهدبود}[/]

[="Tahoma"][="Black"]به نام خدا

اکثر کشورهای دنیا سالهاست محصولات اصلاح شده و تراریخته کشت میکنن مصرف سموم کود و مواد شیمیایی نسبت به دهه های قبل چند برابر شده و از همین محصولات به خورد مردم خوشون هم میدن.
حرص و طمع کارتل ها،پایین آوردن جمعیت دنیا و امثال این دلایل است که باعث تولید انبوه این مواد ناسالم میشه.

لذا ربطی به جنگ و جهاد و سیاست خارجی نداره و یک موضوع داخلیه. لطفا هر چیزی رو به خارج گره نزنید به حدی که 90 درصد مسئله که در داخله دیده نشه و بچسبیم به اون 10 درصد خارجی.
مثلا یه کشوری که حالا نمیخوام اسم بیارم ،وسط آن همه بحرانهای زیست محیطی اش یک متخصص عمران رو گذاشته وزیر کشاورزی و سه دوره هم وزیر بوده.

شما اگر قصد واردات هم داشته باشین باز هم محصول سالمی گیرتون نمیاد.[/]

با سلام

از ماست که بر ماست

وقتی مسئولین به جای سلامت مردم به فکر پر کردن جیب ژن های خوب که وارد کننده هستن می رن

و مردم هم هر چی بهشون بدی صداشون در نمی آد

نتیجه بهتر از وضع موجود نخواهد شد

برادران و خواهران

نخوردن این مواد نهایت به کم کردن وزن و رسیدن به وزن ایده آل خواهد انجامید !!!!

(که باید کلی پول خرج کنید تا لاغر بشید ولی با این کار رایگان لاغر می شید!)

و از گرسنگی نخواهید مرد!!!!

در پناه حق تعالی ...