اخبار مقاومت منطقه

تب‌های اولیه

3529 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

کشته شدن ابونمر السوری که دخترش را

بمب‌گذاری و دمشق منفجر کرد + عکس



منابع به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، خبر مرگ عبدالرحمان شداد که دو دختر خود را بمب‌گذاری کرده و یکی از آنها به نام فاطمه (9 ساله) را فرستاد تا در مرکز پلیس در محله المیدان در دمشق خود را منفجر کند و کشته شد، تایید کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، منابع احتمال دادند، که جبهه فتح الشام شداد را که تحت حمایت آن فعالیت می‌کرد، ترور کرده باشد.

به گفته منابع، شداد بر اثر شدت جراحت ناشی از تیراندازی به

وی کشته شده است.


منابع افزودند، کشته شدن عبدالرحمان شداد معروف به "ابونمر السوری" بر اثر شدت جراح بعد از تیراندازی افراد مسلح ناشناس در محله تشرین در اطراف دمشق بوده است.

منابع همچنین احتمال دادند که جبهه فتح الشام گروهی باشد که دست به این ترور زده است.

در جزئیاتی که دیده بان حقوق بشر سوریه ذکر کرده، آمده است، شداد از ساکنان منطقه واقع بین دو محله برزه و القابون در اطراف دمشق بوده که در ابتدا به جبهه النصره (القاعده در شام) پیوست. سپس این گروه را ترک کرد و قبل از اینکه درگیری‌هایی بین گروه‌های مسلح در غوطه و داعش دربگیرد، به داعش پیوست و وقتی داعش از غوطه بیرون رانده شد داعش را ترک کرد تا به گروه احرار الشام بپیوندد.


شداد قبل از اینکه ارتباطش را با این گروه قطع کند در احرار الشام در القابون به عنوان یک سرکرده امنیتی کار می‌کرد. او به طور مستقل و تحت حمایت جبهه النصره (فتح الشام) فعالیت می‌کرد.

منابع نزدیک به ابو نمر السوری به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفتند، او خیلی کم در ملأ عام ظاهر شده و شبانه از محل اختفای خود خارج می‌شد و دائما کمربند انتحاری به خود می‌بست. دو نوار ویدیویی از او و همسرش منتشر شده که همان نوارهای ویدیویی هستند که ابونمر السوری و همسرش و دو دخترشان را نشان می‌دهد. فاطمه که خود را در محله میدان منفجر کرد و اسلام که برای انفجار خود، فرستاده شده بود اما طرح و نقشه با موفقیت اجرا نشد و از تصمیم به انفجار خود منصرف شد

http://alef.ir/vdchw6nk-23nizd.tft2.html?428196

دفن شدن وحشتناک تروریست داعشی +عکس


این تروریست داعشی به طرز وحشتناکی دفن شده است که سر او در خاک و پاهای او بیرون است.

به گزارش جام، روزنامه دیلی میل نوشت: این تروریست داعشی به طرز وحشتناکی دفن شده است که سر او در خاک و پاهای او بیرون است. اکنون این صحنه وحشتناک نیز مورد بازی و خنده برخی از کودکان در شهر موصل شده است.

[h=2]کشف اجساد ۲۱ غیرنظامی سوری اعدامی توسط تروریست ها در «حلب»
[/h]





بین الملل
> خاورمیانه و آفریقای شمالی

اجساد ۲۱ غیرنظامی سوری که گروه های تروریستی پیش از خروج خود از «حلب» آنها را اعدام کرده بودند، کشف شد.
مراجع ذیربط سوریه از کشف ۲۱ جسد شهروندان سوری که گروه های تروریستی آنها را قبل از خروج خود از محلات شرقی شهر «حلب» اعدام کرده بودند خبر دادند.


در همین راستا، «زاهر حجو» رئیس پزشکی قانونی حلب از پذیرش اجساد ۲۱ غیرنظامی سوری از جمله ۵ کودک و ۴ زن که توسط گروه های تروریستی قبل از خروجشان از حلب کشته شده بودند خبر داد.
حجو اعلام کرد که این اجساد در زندان های گروه های تروریستی در محلات السکری و الکلاسه کشف شده و مشخص شد که با شلیک گلوله از فاصله بسیار نزدیک اعدام شده اند.گفتنی است که گروه های تروریستی پیش از آزادی حلب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و از خروج آنها از محلات شرقی این شهر جلوگیری می کردند. ارتش سوریه پنجشنبه گذشته همزمان با خروج آخرین گروه تروریست ها و خانواده های آنها از شرق حلب، آزادی کامل این شهر را اعلام کرد

http://www.mehrnews.com/news/3859984/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%A7%D8%AC%D8%B3%D8%A7%D8%AF-%DB%B2%DB%B1-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%84%D8%A8

[=113]

[=113]♻️ اخبار سوریه:

[=113]

[=113]

[=113]

توافق ارتش سوریه با کُردهای حلب برای تخلیه شهر از سلاح

ارتش سوریه و یگانهای پشتیبانی مردمی کُرد حاضر در منطقه «الشیخ مقصود» حلب، به توافق رسیدند که شهر حلب از مظاهر مسلحانه پاک شود و نیروهای پلیس و نهادهای خدماتی سوریه در این منطقه شروع به کار کنند.

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

مفاد آتش‌بس سوریه منتشر شد

تسنیم

95/10/09 17:18بين المللخبـــر برگـــزیده

تسنیم/ منابع خبری بندهای توافق آتش‌بس سوریه را منتشر کردند.

به نقل از اسکای‌نیوز، بر اساس یکی از بندهای توافقنامه، روسیه و ترکیه اجرای این توافقنامه را تضمین خواهند کرد.

مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان در شهر آستانه و طی یک ماه آینده و تحت نظر روسیه و ترکیه آغاز می‌شود.

مذاکرات بر اساس بیانیه ژنو و قطعنامه 2254 انجام می‌شود و مخالفان سوریه به تنهایی حق تعیین هیئت مذاکره کننده را دارد.

امروز ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد آتش‌بس از ساعت 24 امشب (30 دسامبر) آغاز خواهد شد.

ارتش سوریه اعلام کرد این آتش‌بس راه را برای راه‌حل سیاسی و پایان 6 سال ناآرامی در سوریه هموار می‌کند.

بر اساس این گزارش، گروه‌های تروریستی داعش، جبهه‌النصره و گروه‌های وابسته به آن‌ها مشمول آتش‌بس قرار نمی‌گیرند.

پیشتر رئیس‌جمهور روسیه از توافق آتش‌بس میان دولت سوریه و مخالفان خبر داده بود.

ولادیمیر پوتین، پنجشنبه گفت دولت سوریه و گروه‌های مخالف در این کشور اسنادی، ازجمله قرارداد آتش‌بس، امضا کرده‌اند.

پوتین همچنین گفت روسیه موافقت کرده است نیروهای نظامی خود را در سوریه کاهش دهد.

به گفتۀ پوتین، این آتش‌بس از نیمه‌شب امشب 9 دی اجرایی می‌شود.

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

معلم: پیروزی در حلب، زمینه را برای آتش‌بس در سوریه فراهم کرد/ظریف به ما گفت ایران در کنار سوریه است

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در مورد توافق آتش‌بس در این کشور گفت:

پیروزی در نبرد حلب زمینه را برای آتش بس در سوریه مهیا کرد.

حضور ایران و حزب‌الله در سوریه به درخواست رسمی سوریه است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران لحظاتی پیش با من تماس گرفت و گفت ایران در کنار دولت سوریه ایستاده است.

ترکیه متجاوز است و هرگز شریک ما نبوده است. توافقات اخیر حاصل مشورت طرف‌های سوری و روسی است.

این آتش‌بس فرصتی خوب برای حل بحران است.

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[h=1]بیانیه عمان در مورد پیوستن به ائتلاف نظامی تحت امر عربستان[/h]

دولت عمان اعلام کرد، پیوستنش به ائتلاف نظامی عربستان سعودی "در چارچوب درک مشترک کشورهای اسلامی بالاخص نقش و رهبری عربستان در مورد اهمیت تحقق صلح و امنیت و ثبات در مناطقی است که خشونت و تروریسم مسلحانه بر آنها حکم فرما شده است".

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رای الیوم، این بیانیه که وزارت خارجه عمان آن را منتشر کرده، در واکنش به پیوستن این کشور به "ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم" مطرح شده است. ائتلافی که با ابتکار عمل عربستان شکل گرفته و 40 کشور عضو آن بودند.
در این بیانیه آمده است: عمان در آینده نیز همانند آنچه که در گذشته همواره وجود داشته، تمام تلاش خود را با برادران و دوستان برای فراهم کردن محیط منطقه‌ای آرام به کار خواهد بست.
روز چهارشنبه خبرگزاری عربستان "واس" گزارش داد که محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور نامه مکتوبی از بدر بن سعید البوسعیدی، وزیر مسئول در امور دفاعی عمان دریافت کرده است که بر اساس آن، مسقط اعلام کرده که به عنوان چهل و یکمین عضو به "ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم" پیوسته است.
این ائتلاف در دسامبر 2015 شکل گرفت و با پیوستن عمان، تمامی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این ائتلاف تحت امر عربستان سعودی حضور دارند


رسانه‌های ترکیه از وقوع انفجار شدیدی در منطقه «مال تپه» شهر استانبول خبر دادند.

امتیاز خبر: 72 از 100 تعداد رای دهندگان 3476

خبرگزاری فارس: رسانه‌های ترکیه لحظاتی پیش اعلام کردند که یک بمب در بخش آسیایی شهر استانبول منفجر شده است.

پایگاه روزنامه «یئنی شفق» گزارش داد، این انفجار در منطقه «مال تپه» استانبول و در نزدیکی یک رستوران روی داده است.

هنوز از آمار تلفات احتمالی این انفجار خبری منتشر نشده است. برخی رسانه‌های ترکیه گزارش دادند این انفجار هیچگونه زخمی یا کشته‌ای نداشته است.

تصاویر پخش شده از محا حادثه نشان می‌دهد نیروهای پلیس ترکیه این منطقه را محاصره کرده‌اند

http://www.bartarinha.ir/fa/news/451711/%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

[h=1]چرا عملیات موصل تا پایان سال 2016 به نتیجه نرسید؟ [/h]

عملیات موصل آن‌گونه که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود. نیروها در داخل شهر تحرکی ندارند و اصرار فرماندهان بر حضور الحشد الشعبی در داخل شهر موصل به نتیجه‌ای نرسیده است.

عملیات آزادسازی موصل با آنکه موفقیت خوبی در پاکسازی مناطق اطراف شهر به دست آورده، بر خلاف انتظار، که قرار بود تا پایان سال 2016 به پایان برسد، هنوز به سرانجام نرسیده است.

به نوشته روزنامه الاخبار، با اینکه طبق وعده‌های ابتدای عملیات، آزادسازی موصل باید تا پایان 2016 محقق می‌شد اما «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز گذشته قول آزادسازی موصل را برای سه ماه بعد داد. در حالیکه نیروهای عراقی در موصل به بن بست خورده‌اند و منابع مطلع از تعلل نخست‌وزیر در اتخاذ تصمیمات مهم به خصوص اجازه به الحشد الشعبی برای ورود به شهر موصل خبر می‌دهند.

الاخبار می‌نویسد: با وجود وعده سه ماهه العبادی، منابع عراقی می‌گویند که عملیات تا شش ماه دیگر به هیچ وجه پایان نخواهد یافت. در داخل موصل هر از چندگاهی عملیات محدودی صورت می‌گیرد؛ عملیات‌هایی که خبری از پوشش هوایی آمریکا در میان نیست.

وضعیت موصل به گونه‌ای که نیروهای عراقی کاری از پیش نمی‌برند و نیروهای ارتش و یگان مبارزه با تروریسم ادامه پیشروی و عملیات در محله‌های موصل را رد می‌کنند؛ به خصوص اینکه آمریکا نیز عامدانه پوشش هوایی را قطع کرده و به نظاره نیروهای عراقی نشسته است و از سوی دیگر نیز به مقامات عراقی فشار می‌آورد.

منابع خبری همچنین به الاخبار گفته‌اند که اختلافات و بی تحرکی در عملیات موصل شکاف بزرگی بین فرماندهان آمریکایی و فرماندهان «یگان مبارزه با تروریسم» عراق ایجاد کرده است؛ هر چند یگان مبارزه با تروریسم، ارگانی است که به دست آمریکا در عراق ایجاد شده است.

منابع آگاه درباره العبادی به روزنامه الاخبار گفته‌اند که او مجبور به تغییر مسیر عملیات است تا با بن بست ایجاد شده مقابله کند.

بنا بر این گزارش، فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در ابتدا قانع شده بودند که آمریکا قصد دارد از نیروهای عراقی در محور شرقی موصل و محله‌های شهر پشتیبانی هوایی کند اما هنگامی که آمریکا از توافقات و وعده‌ها کنار کشید، بر آن‌ها مسجل شد که بغداد باید طرح عملیات را تغییر دهد.

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند که حتی العبادی یک بار نیز دست به تغییر برنامه عملیات زد اما موفق نبود؛ بدین صورت که نیروهای واکنش سریع را مأمور کرد که در کنار نیروهای یگان مبارزه با تروریسم در شرق موصل بجنگند که البته طرح موجب اختلاف بین فرماندهان شد و تأثیر منفی بر عملیات گذاشت.

خودداری العبادی از شرکت دادن الحشد الشعبی در عملیات داخل موصل

روزنامه الاخبار لبنان در ادامه می‌نویسد: برخی از فرماندهان نظامی در ارتش و نیروهای امنیتی با العبادی بر سر حضور الحشد الشعبی در عملیات داخل شهر موصل رایزنی کرده‌ و خواستار مشارکت فقط دو گروه از الحشد الشعبی (حزب‌الله عراق و سپاه بدر) در عملیات موصل شده بودند تا اعتراض مخالفان نیز به حداقل برسد.

برنامه این فرماندهان اینگونه بوده است که الحشد الشعبی از سه محور در موصل حضور یابد: محور اول: از جنوب و با هدف جداسازی موصل و تلعفر، دوم: ورود به شهر تلعفر و تسلط بر آن؛ سوم: حضور در عملیات بخش شرقی موصل.

نظر فرماندهان میدانی بر این بود که با پیشروی سریع می‌توان در عرض دو هفته تروریست‌های داعش را به عقب برانند.

اما همه پیشنهادات و گفته‌های فرماندهان با رد قاطع العبادی مواجه شده است.

یک منبع مطلع به الاخبار گفته است که تصمیم العبادی همان تصمیم آمریکاست؛ العبادی در جواب فرماندهان گفته است «الحشد نباید مشارکت داشته باشد؛ هنوز زود است» و این در حالی است که العبادی یقین دارد که ورود الحشد الشعبی باعث پیروزی در جنگ (و یکسره شدن کار داعش در موصل) می‌شود اما از برخی گروه‌های سیاسی می‌ترسد و از ورد به هر گونه درگیری به علت نیاز انتخاباتی پرهیز می‌کند. همچنین آمریکا فعلا خواهان پیروزی در جنگ در زمان فعلی نیست.

منبع: فارس

#سوریه

طبق اسناد منتشر شده، مشخص شده که #احرارالشام هم جزو امضا کنندگان #توافق آتش بس روسی-ترکی نبوده.
همانطور که در موارد قبلی هم تجربه شد، چنین #آتش_بس هایی ناپایدار و شکننده است. #النصره یا همان فتح الشام در کلیه مناطق ادلب، حمص، دمشق و درعا در کنار سایر گروه ها حضور دارد و امکان تفکیک آنها وجود ندارد.

گروه های امضا کننده آتش بس، توان و عدد قابل ملاحظه ای دارند و قطعا این آتش بس در وضعیت درگیری ها تاثیرگذار خواهد بود، اما انتظار یک توافق پایدار را از آن نباید داشت.

قطعا این گروه ها مغضوب گروه های تندروتر خواهند شد و ترور ها و تعارضات بین آنها شعله ور تر.

در بعد میدانی هم امروز درگیری در غوطه شرقی و وادی بردی و چند مورد حمله توپخانه ای در حمص و درعا گزارش شده

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[h=1]ماسک ویژه نیروی ضد داعش+ عکس[/h] [h=2]نظامیان عراقی برای جنگ مقابل گروه تروریستی داعش آماده می‌شوند.[/h]



سخنگوی انصارالله یمن: نبرد را به عمق خاک عربستان می‌کشانیم

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که در صورت ادامه تجاوزات عربستان به خاک یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور نبرد را به خاک عربستان می‌کشانند

عبدالسلام گفت: معتقدیم اگر آمریکا نبود عربستان جرأت نمی‌کرد به یمن حمله کند و اگر تصمیم قاطعی از سوی ایالات متحده برای توقف جنگ وجود داشت تا کنون عربستان برخلاف میل خودش هم از دستورات آمریکا پیروی کرده بود

[=113]سخنگوی انصارالله یمن: نبرد را به عمق خاک عربستان می‌کشانیم

[=113]

[=113]#فــــــــــــــــــوری

[=113]

حمله خونين داعش به کلوب شبانه در استانبول

گروه بين‌الملل: منابع خبری در ترکیه از وقوع یک درگیری مسلحانه و گروگانگیری در کلوب شبانه‌ای در استانبول خبر داده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله دست‌کم ۳۵ کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

align: center

به گزارش ایسنا، تلویزیون ان.تی.وی. ترکیه از کشته و زخمی شدن چندین تن در جریان حمله به یک کلوب شبانه در استانبول خبر داده است. تصاویر تلویزیونی از استقرار آمبولانس‌ها در محل کلوب شبانه «رینا» در محله بشیکتاش استانبول حاکی است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از واسیپ شاهین، فرماندار استانبول از کشته شدن دست‌کم ۳۵ تن و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر در جریان این حمله خبر داده است.

در همین حال، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار استانبول گفت که در این حمله تروریستی، یک فرد مهاجم اقدام به تیراندازی در این کلوب کرده و در بدو ورود، دست‌کم یک افسر پلیس را به ضرب گلوله کشته است. از سوی دیگر، پیش‌تر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود که افراد مهاجم عرب‌زبان بوده‌اند. شبکه تلویزیونی ان.تی.وی. گزارش داده است که مهاجمان دو نفر بوده‌اند. هم‌زمان شبکه سی.ان.ان. گزارش کرد که مهاجمان خود را به شکل بابا نوئل درآورده بودند. همچنین گزارش‌های تایید نشده‌ای نیز مبنی بر پذیرش مسئولیت این حمله توسط گروه تروریستی‌ داعش منتشر شده است.

روزنامه گاردین نوشت، مقام‌های ترکیه گفته‌اند، عامل این حمله یک فرد مهاجم بوده که کشته شده است. گزارش شده در هنگام وقوع این حمله صدها تن در این کلوب شبانه حضور داشته‌اند. بر اساس گزارش بی.بی.سی، استانبول در چندین روز گذشته همواره با بالاترین هشدار امنیتی روبرو بوده و حدود ۱۷ هزار مأمور پلیس مشغول گشت‌زنی در این شهر بزرگ ترکیه‌ هستند.

نخستین واکنش‌ها
ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا در واکنش به حمله به کلوب شبانه در استانبول بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: آمریکا حمله وحشتناک به کلوب شبانه شهر استانبول ترکیه را که در آن ده‌ها تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند، محکوم می‌کند. پرایس تصریح کرد، این که چنین حمله بی‌رحمانه‌ای افراد بی‌گناهی را که مشغول جشن سال نو هستند، هدف قرار می‌دهد، تأکیدی بر توحش مهاجمان آن است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به حمله به کلوب شبانه، در صفحه توییترش از شهروندان این کشور در استانبول خواست که از نزدیک‌شدن به محل وقوع این حمله خودداری کنند و وضعیت سلامت خود را به خانواده‌هایشان اطلاع دهند. رییس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این حمله، در صفحه توییتر خود نوشت: ۲۰۱۷ با حمله‌ای در استانبول آغاز شد. با قربانیان و عزیزان آنها همدردی می‌کنیم. ما به اقدامات خود برای جلوگیری از چنین فجایعی ادامه می‌دهیم.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صفحه توییتر خود نوشت: آغاز تراژیک ۲۰۱۷ در استانبول. با مردم و ترکیه و همه افرادی که قربانی این حمله شدند، همدردی می‌کنم؛ حمله‌ای که در آن شهروندانی که مشغول جشن سال نو بودند، هدف قرار گرفتند.

ترکیه در چند ماه گذشته شاهد حملات متعددی بوده که بسیاری از آنها به اعضای گروه تروریستی داعش و یا گروه‌های کرد مخالف دولت آنکارا نسبت داده شده است. در آخرین واقعه از این دست، سفیر روسیه در ترکیه در برابر دوربین‌های تلویزیونی به ضرب گلوله کشته شد.

۱۰ دسامبر: دو انفجار ساعتی بعد از پایان مسابقه فوتبال در استانبول به کشته شدن ۲۱ نفر و زخمی شدن دست کم ۱۶۰ نفر انجامید؛ این حمله به بازهای آزاد کردستان نسبت داده شد
۲۰ اوت: حمله به یک مراسم عروسی جان ۳۰ نفر را گرفت؛ این حمله به داعش نسبت داده شد
۳۰ ژوئیه: ۳۵ شبه‌نظامی که قصد ورود به یک پادگان نظامی را داشتند، در درگیری با مأموران کشته شدند
۲۸ ژوئن: حمله مسلحانه به فرودگاه آتاتورک ۴۱ کشته برجای گذاشت؛ این حمله به داعش نسبت داده شد
مارس ۱۳: در آنکارا و در اثر یک حمله انتحاری با یک خودرو بمب‌گذاری شده ۳۷ نفر کشته شدند؛ این حمله به شبه‌نظامیان کرد نسبت داده شد
۱۷ فوریه: ۲۸ سرباز در جریان حمله به یک کاروان نظامی کشته شدند


شبکه راشا تودی از حمله مسلحانه به یک مسجد در استانبول خبر داد.

خبرگزاری فارس: شبکه راشا تودی از حمله مسلحانه به یک مسجد در استانبول خبر داد.

براساس گزارشهای اولیه، حداقل 2 نفر در این حمله مجروح شده اند.

درحالیکه یک روز از سال جدید میلادی میگذرد، استانبول 2 حمله مسلحانه مرگبار را تجربه کرده است. شب گذشته حمله مسلحانه به یک باشگاه شبانه در همین شهر منجر به کشته شدن 39 نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر شد

[=113]

[=113] هلاكت 3 فرمانده ارشد "جبهة النصره" در ريف ادلب.

[=113]

♦️واشنگتن: از جزئیات آتش‌بس در سوریه بی‌اطلاعیم/مذاکرات آستانه باید با هماهنگی سازمان ملل باشد

نماینده آمریکا که کشورش به مذاکرات مسکو دعوت نشده بود، پس از تصویب قطعنامه در نشست شورای امنیت، گفت:
جزئیات طرح روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه به ما نرسیده است.
امیدواریم که آتش‌بس پایدار باشد و در عین حال نگران ادامه حملات رژیم بشار اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله هستیم.
شنیده‌ایم که متن موجود در دست معارضان با متن امضا‌شده از سوی رژیم سوریه تفاوت دارد که امیدواریم این مسئله به زودی روشن شود.
تأکید داریم که مذاکرات آستانه باید مستقیماً به روند سازمان ملل مربوط باشد.

[=113]