اخبار مقاومت منطقه

تب‌های اولیه

3529 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[=#a52a2a][=113]

[=113]

[=113]

♦️بیانیه سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه
در خصوص بحران سوریه

مسکو، 30 آذر 1395

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه در تاریخ 30 آذر 1395 در مسکو روسیه نشست سه جانبه ای داشته و در خصوص موارد زیر توافق کردند:
1. ایران، روسیه و ترکیه بر حمایت کامل خود از حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه به عنوان یک دولت چند نژادی، چند مذهبی، غیرفرقه ای و دمکراتیک تاکید می کنند.
2. ایران، روسیه و ترکیه متقاعدند که منازعه سوریه راه حل نظامی ندارد. آنها بر نقش سازمان ملل متحد در تلاش ها برای حل این بحران بر طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل صحه می گذارند.
وزرای خارجه هم چنین تصمیمات گروه بین المللی حمایت از سوریه را مورد توجه قرار می دهند. آنها تمامی اعضای جامعه بین المللی را ترغیب می کنند تا با حسن نیت به منظور رفع موانع در مسیر اجرای توافقات مندرج در این اسناد همکاری کنند.
3. ایران، روسیه و ترکیه تلاش های مشترک در حلب شرقی که موجبات تخلیه داوطلبانه غیرنظامیان و عزیمت سازمان یافته معارضه مسلح را فراهم کرد، مورد استقبال قرار می دهند. وزرای امور خارجه هم چنین از تخلیه نسبی غیرنظامیان از فوعه، کفریا، زبدانی و مضایا استقبال می کنند. آنها متعهد می شوند تضمین کنند که این فرایند بدون وقفه و به نحوی ایمن تکمیل شود. وزرای امور خارجه از نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت در کمک به اجرای این تخلیه تشکر می کنند.
4. وزرای امور خارجه بر اهمیت گسترش و تعمیم آتش بس، دسترسی بدون مانع بشردوستانه و جابجایی آزاد غیرنظامیان در سراسر کشور سوریه توافق دارند.
5. ایران، روسیه و ترکیه آمادگی خود را برای تسهیل و ایفای نقش به عنوان ضامنین موافقتنامه ای که با مذاکره بین دولت سوریه و معارضه در آینده حاصل خواهد شد، ابراز می کنند. آنها از دیگر کشورهایی که بر وضعیت میدانی نفوذ دارند، دعوت می کنند تا همین کار را بکنند.
6. آنها قویا اعتقاد دارند که این موافقت نامه برای ایجاد فضای لازم به منظور از سرگیری فرایند سیاسی بر طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت اساسی خواهد بود.
7. وزرای امور خارجه پیشنهاد رئیس جمهور قزاقستان برای میزبانی چنین نشستی مورد توجه قرار می دهند.
8. ایران، روسیه و ترکیه بر عزم خود برای مبارزه مشترک با داعش و النصره و تفکیک میان آنها و گروه های معارضه مسلح تاکید می کنند.

[=113]

نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، جبل الرضعه را در منطقه الاقروض واقع در شهرستان المسراخ در استان تعز يمن از مزدوران سعودي پس گرفتند

[=113]

[=113]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه: عدم حضور در مسکو، به معنی کنار گذاشته شدن آمریکا از مذاکرات سوریه نبود/فارس

ترکیه باز هم تلفات داد

ارتش ترکیه از کشته شدن ۱۰ نظامی این کشور در حمله انتحاری داعش در نزدیکی الباب سوریه خبر داد.
در این حمله ۱۸ نظامی هم زخمی شده‌اند.
با این حساب، شمار تلفات ارتش ترکیه در جریان عملیات محاصره الباب به ۱۴ نفر رسید.
درمجموع ۳۳ نظامی ارتش این کشور هم در این عملیات زخمی شده‌اند.
داعش امروز مدعی شده بود که در جریان چند حمله انتحاری به ارتش ترکیه، بیش از ۵۰ نظامی ترک کشته و زخمی شده‌اند.

[=113]ترکیه باز هم تلفات داد

فتح الله گولن در مصاحبه با واشنگتن پست

ترور سفیر روسیه در آنکارا از طرف سرویس‌های امنیتی ترکیه ،اسراییل وامریکا در واکنش به مخالفت سوریه وروسیه نسبت به آزادی سازی افسران گرفتار شده در مناطق محاصره شده حلب ،برنامه ریزی شده است.

تروریست های میانه رویی که به سلاح ام ۱۶ آمریکایی مجهز هستند همان هایی هستند که چندروز پیش اتوبوس انتقال مردم مظلوم فوعه و کفریا را آتش زدند و یکی از راننده ها را به شهادت رساندند

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]محسن رضایی: آزادی حلب پیروزی برای ایران است

محسن رضایی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

ارتش سوریه: به برکت خون شهدا، حلب آزاد شد/ عملیات پاکسازی تمامی مناطق سوریه را ادامه خواهیم داد

ارتش سوریه پس از آزادی کامل شهر حلب در بیانیه‌ای اعلام کرد:
به لطف و برکت خون شهدای پاک و قهرمانان و جان فشانی‌های نیروهای مسلح شجاع و نیروهای متحد و مقاومت ملت سرفراز سوریه، امنیت به شهر حلب بازگشت و تروریست‌های باقی‌مانده این شهر را ترک کردند.
بازگشت امنیت به حلب، از طرفی پیروزی بزرگی بوده که تحول استراتژیک و نقطه عطفی مهم در جنگ علیه تروریسم را رقم زد و از سوی دیگر ضربه سختی است به نقشه تروریست‌ها و حامیان آن‌ها.
تخلیه کامل حلب از تروریست‌ها نشان دهنده توانایی ارتش سوریه و متحدان آن در پیروزی علیه گروه‌های تروریستی است.
این دستاورد بزرگ، انگیزه‌ای قوی برای ادامه انجام مأموریت‌های ملی ارتش سوریه برای مقابله با تروریسم و بازگرداندن امنیت به همه اراضی کشور خواهد بود.
به تروریست‌ها توصیه می‌کنیم از حلب عبرت گرفته و سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند، چراکه ارتش به عملیات پاکسازی تمام مناطق سوریه ادامه خواهد داد.

[=114]ارتش سوریه: به برکت خون شهدا، حلب آزاد شد/ عملیات پاکسازی تمامی مناطق سوریه را ادامه خواهیم داد

ارتش سوریه پس از آزادی کامل شهر حلب در بیانیه‌ای اعلام کرد:

[=113]#فوری
حلب به آغوش سوریه بازگشت

[=113]

[h=1]سیاه ترین برگ پرونده داعش[/h]

گروهک تروریستی داعش یک دختر بچه 6 ساله را وادار کرد که خود را در میان آوارگان عراقی در استان نینوا منفجر کند.

[=iransans]یک منبع محلی در استان نینوی (شمال عراق) اعلام کرد که روز چهارشنبه (دیروز) داعش یک دختر بچه 6 ساله را وادار به اجرای عملیات انتحاری کرده است.

[=iransans]شبکه خبری «سومریه»، گزارش داد که این کودک 6 ساله کوچکترین عضو انتحاری کتیبه «الخنساء» شاخه زنان گروهک تروریستی داعش بوده که خود را در میان تجمع آوارگان عراقی در بخش ساحلی غربی استان نینوی منفجر کرده است.

[=iransans]بر اساس این خبر این عملیات هیچ قربانی به همراه نداشته است.

[=iransans]این منبع محلی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد رویکرد جدید گروه‌های تروریستی استفاده از نسل خردسال این گروهک‌های تروریستی است که با عنوان «پرندگان بهشت» یا «شیربچه‌های خلافت» توصیف می‌شوند.

[=iransans]این نسل از انتحاری‌ها برای نیروهای امنیتی شناسایی نشده و امکان نفوذ و اجرای عملیات را آسان تر می‌کند.

[=iransans]این اتفاق یک هفته پس از حمله انتحاری مخالفان مسلح در سوریه رخ داد که آنان نیز یک دختربچه را با کمربند انفجاری در یک مرکز پلیس از راه دور منفجر کردند
[=iransans]

http://khabarpu.com/k.php?u=2LPbjNin2Ycg2KrYsduM2YYg2KjYsdqvINm+2LHZiNmG2K/ZhyDYr9in2LnYtA==_bmV3c2ZhLmlyL25ld3MvMzYyNzI4L9iz24zYp9mHLdiq2LHbjNmGLdio2LHary3Zvtix2YjZhtiv2Yct2K/Yp9i52LQ=_2YbbjNmI2LLZgdin

[=113]سید حسن نصرالله: کسانی که میلاد رسول الله را تکفیر می‎کنند، میلاد مسیح را هم تکفیر می‎کنند / هیچ کودکی در حلب از گرسنگی نمرده است ولی در یمن این اتفاق هر روز می افتد/ ترکیه و اردن دست از حمایت داعش بردارند

دبیرکل حزب الله لبنان:

فکر کنم خانم rea1362 باید یه 5 سال دیگ هم این تاپیک رو بروز کنند Blum 3

آخرین نقشه از وضعیت میدانی در سوریه و عراق:

سیاه داعش
قرمز دولت سوریه در کشور سوریه و دولت عراق در کشور عراق
سبز تروریست ها
آبی اسرائیل
زرد کرد ها

زنده سوزاندن" دو سرباز ارتش ترکیه از سوی داعش (+عکس)

این دو سرباز ارتش ترکیه ماه گذشته از سوی نیروهای داعش به اسارت گرفته شده بودند.

گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود ، ویدئویی از زنده سوزاندان دو سرباز ارتش ترکیه را منتشر کرد.

در این ویدئوی 19 دقیقه ای یک عضو گروه داعش که به زبان ترکی سخن می گفت ضمن تهدید رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ، دو سرباز ارتش ترکیه را با "یونیفرم" زنده زنده به آتش کشید.

در این ویدئو 3 نیروی داعشی دو سرباز ارتش ترکیه را پابرهنه از داخل قفس بیرون کشیده و در حالی که زنجیرهایی مثل قلاده به گردن و پاهای آنها بسته بودند آنها را مثل "سگ " روی زمین حرکت داده و به قربانگاه آوردند.

داعش این دوسرباز را در منطقه ای در حومه شهر حلب به آتش کشیده است.

این اقدام داعش دو روز پس از کشته شدن 16 سرباز ارتش ترکیه در حمله داعش به منطقه " الباب " در 35 کیلومتری شمال شرق شهر حلب سوریه صورت گرفته است. این بزرگ ترین ضربه نظامی داعش به ارتش ترکیه در 2 سال گذشته است.

تصاویر منتشره از سوی خبرگزاری " اعماق " – وابسته به گروه داعش – در زنده سوزاندن دو سرباز ارتش ترکیه ، بسیار شبیه به ویدئوی منتشره دو سال پیش این گروه از زنده سوزاندان " معاذ الکسسبه " خلبان اسیر ارتش اردن است.

این دو سرباز ارتش ترکیه ماه گذشته از سوی نیروهای داعش به اسارت گرفته شده بودند.

نیروهای ترکیه از 24 آگوست سال جاری میلادی به منظور حمایت از نیروهای مسلح مخالف حکومت سوریه و بیرون راندن شبه نظامیان کرد سوری از مناطق مرزی ترکیه وارد خاک سوریه شده اند.

از زمان آغاز "عملیات سپر فرات " از سوی ارتش ترکیه دستکم 38 نظامی ارتش این کشور در نبرد با داعش و نیروهای دولتی سوریه کشته شده اند.

"فیکری ایشیک " وزیر دفاع ترکیه دیروز در سخنانی در پارلمان ترکیه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات "سپر فرات" از سوی ارتش ترکیه در درون خاک سوریه بیش از 1005 شبه نظامی داعشی و 299 شبه نظامی کرد عضو "یگان های مدافع خلق " در نبرد با واحدهای ارتش ترکیه کشته شده اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در سخنرانی روز پنج شنبه (دیروز) خود در آنکارا از تداوم حضور نیروهای نظامی این کشور در سوریه حمایت کرده و گفت این نبرد مهم ترین نبرد نظامی ترکیه از زمان " نبرد استقلال " به منظور تشکیل جمهوری مدرن ترکیه (1923) است.

تصاویری از زنده سوزاندان دو سرباز اسیر ارتش ترکیه از سوی داعش












http://www.asriran.com/fa/news/512926/%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

گروه تروریستی داعش 3 نفر را به اتهام جاسوسی در استان «دیرالزور» سوریه به شکل هولناکی اعدام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گروهک تروریستی-تکفیری داعش به تازگی با اتهام جاسوسی برای ارتش سوریه و نیروهای مخالف داعش شهروندان سوری را به هولناک ترین شیوه ها اعدام می کند.


[h=1]شمار کشته های حمله هواپیماهای ترکیه به الباب به 72 تن افزایش یافت [/h]
یک نهاد حقوق بشری ناظر در سوریه امروز ( جمعه) از افزایش تلفات انسانی حمله جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به شهر الباب در شمال شرق حلب، به 72 نفر خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز : این نهاد حقوق بشری ناظر در سوریه تاکید کرده است: در این حمله هوایی 72 شهروند از جمله 20 کودک کشته شده اند.

منابع رسانه های محلی پنجشنبه (دیروز) اعلام کردند که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه محله های مسکونی شهر الباب را در شمال شرق حلب بمباران کرده اند.
به گفته منابع محلی، هنوز اجساد شماری از جانباختگان این بمباران زیر آوار ساختمان ها قرار دارند و امکان افزایش آمار تلفات و زخمی های این حمله وجود دارد.

جنگنده های ارتش ترکیه پیشتر نیز شهرک شیخ ناصر را در شرق شهر الباب در حومه حلب بمباران کردند که در این حمله نیز هفت شهروند کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.
فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در مجلس ترکیه گفت: شمار تلفات دیروز نیروهای ارتش این کشور در شمال سوریه در پی سه حمله انتحاری داعش به 16 نفر رسیده و مجموع تلفات نیروهای این کشور در عملیات موسوم به سپر فرات در شمال سوریه نیز به 37 نفر افزایش یافته است.
ترکیه از 24 اوت (3 شهریور) گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه می خواهد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.
سوریه بارها این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت ملی خود دانسته و اعلام کرده است که جایگزین کردن دیگر گروه های تروریستی به جای داعش، مبارزه با تروریسم نیست.

منابع وابسته به تروریست‌ها از کشته شدن «عبدالرحمن شداد»، تروریستی که با بستن کمربند انفجاری به دختر ۹ ساله خود، او را در دمشق منفجر کرد، خبر دادند/فارس

تلفات داعشیها دریورش ناکام به محله های تامیم والنور درموصل به بیش از ۶۰ کشته رسیده که درمیان آنها ۵ انتحاری دیده میشود

[=113]

[=113]

پاکستان:اسراییل را با موشک هسته ایی میزنیم.
وزیر دفاع پاکستان:"اسرائیل فراموش کرده است که پاکستان نیز قدرت هسته ای است."
اسراییل حامی اصلی تروریست هاست

ژنرال خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان
به دنبال تهدید موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه پاکستان به علت ارسال نیروهای کمکی برای جنگ علیه داعش در سوریه، اسلام آباد، تل آویو را به حمله هسته ای تهدید کرد.
تهدید شجاعانه مقام عالی رتبه پاکستان به عنوان تنها قدرت هسته ای جهان اسلام باعث شد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای فوری و شتابزده، اظهارات یعلون را پس بگیرد.

اما به دنبال واکنش قاطع پاکستان، تل آویو شتابزده و بی درنگ، اظهارات مذکور را تکذیب کرد.
ژنرال "جواد محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان در این باره بر روی پایگاه اجتماعی تویتر نوشت: "اسرائیل فراموش کرده است که پاکستان نیز قدرت هسته ای است."
برآشفتگی تل آویو از حضور کشورهای مسلمان در جنگ علیه داعش، بیش از پیش نشان دهنده وابستگی این گروهک تروریستی به صهیونیست ها و حامیانشان است.

عملیات ویژه گردان حزب الله عراق در محور جنوبی موصل.درعملیات نیروهای ویژه گردان حزب‌الله عراق ۵۴ تروریست داعش کشته و زخمی شدند.در این عملیات ۷ خودروی نظامی مجهز به دوشکای تروریست‌ها نیز منهدم شد و نیروهای حزب‌الله عراق پس از پایان عملیات به سلامت از منطقه عقب نشینی کرده و به پایگاه بازگشتند.
از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات از نیروهای زمینی ، خودروهای انتحاری تروریست‌های داعش را در محله «الانتصار» هدف قرار دادند.

[=113]

#ريف_حمص : واحدهایی از نیروهای ارتش سوریه با گروههایی از داعش در شرق ایستگاه چارم در غرب تدمر درگیر شدند که منجر به هلاکت بیش از 25 نفر از معارضان و زخمی شدن تعداد بسیاری از آنان شد

آخرین خبر : کشف گور دسته جمعي شکنجه‌شده‌هاي حلب
تاریخ انتشار: 95/10/06 17:14
آخرين خبر/ وزارت دفاع روسيه از کشف يک گور دسته جمعي در شرق حلب (که به تازگي از وجود تروريست ها پاکسازي شده) با دهها جسد خبر داد که بر روي آنها آثار شکنجه ديده مي شود و حاميان غربي جنگجويان مسئوليت خود را در وحشيگري هاي آنها بايد بپذيرند

سخنگوي وزارت دفاع روسيه روز دوشنبه گفت: در حلب گور دسته جمعي کشف شده که دهها جسد شکنجه شده در آن قرار دارد و اين گور در محلي قرار داردکه تا چندي پيش تحت کنترل تروريست ها قرار داشت.
به گزارش ايرنا شبکه دوم تلويزيون دولتي روسيه به نقل از ژنرال ايگور کوناشنکوف گفت: نتايج نخستين تحقيقات در نواحي که به تازگي از وجود به اصطلاح معارضان پاکسازي شده شوکه آور و تکان دهنده است.
وي افزود: در گور دسته جمعي کشف شده اجساد دهها نفر قرار دارد که مورد شکنجه شديد قرار گرفته و بسياري از اين اجساد فاقد يکي از اندامها است و اکثريت آنها توسط تروريست ها از ناحيه سر هدف قرار گرفته اند.
کوناشنکوف تاکيد کرد: در مناطق آزاد شده از جنگجويان در شرق حلب هفت انبار بزرگ مهمات کشف شده است.محتويات اين انبارها براي مجهز کردن چندين گردان پياده کفايت مي کرد. همچنين مقادير زيادي اسناد و مدارک تروريست ها به دست آمده است.
سخنگوي وزارت دفاع روسيه همچنين از بجا ماندن چند تانک و توپ ها و تعداد زيادي خمپاره اندازهاي دست ساز جنگجويان در شرق حلب در هنگام ترک اين منطقه خبر داد و افزود: جنگجويان در روزهاي آخر حضور در شرق حلب و قبل از ترک اين منطقه در بسياري از ساختمان ها،معابر، خودروها، موتورسيکلت ها حتي اسباب بازي هاي کودکان مين گذاري يا بمب گذاري کرده اند.
وي ادامه داد: جنايت هاي جنگجويان در حلب سندبرداري مي شود تا حاميان اروپايي به اصطلاح معارضان در لندن و پاريس بدانند که افراد مورد حمايت آنها در واقع چه کساني هستند. آنها بايد مسئوليت خود را در وحشيگري هاي جنگجويان بپذيرند.
شرق حلب هفته گذشته به دنبال عمليات موفق ارتش سوريه از وجود تروريست ها بطور کامل پاکسازي شد.
ژنرال ويکتور پوزنيخر معاون اداره اصلي عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح روسيه به تازگي از کشف چند مرکز بزرگ متعلق به گروههاي تروريستي که براي زنداني کردن، شکنجه و اعدام مردم شرق حلب و تروريست هاي فراري استفاده مي شد، خبر داد.
شبکه دوم تلويزيون دولتي روسيه به نقل از ژنرال پوزنيخر نوشت: زندان هاي تروريست ها زير ساختمان ها در مناطق مختلف شرق حلب ساخته شده و در جريان بازرسي ها نيز فيلم ها و تصاويري که از سوي تروريست ها هنگام آزار و اذيت زندانيان گرفته شده، کشف شد.
مقام روسي با اشاره به اينکه گروههاي مسلح موسوم به معارضان ميانه رو نيز در شکنجه مردم شرکت داشتند، ادامه داد: قبل از پيشروي نيروهاي دولتي، شمار زيادي از زندانيان تيرباران شده بودند و تعدادي از والدين زنداني نيز جلو چشم فرزندان اعدام شدند تا مانع بروز شورش شوند.
ژنرال پوزنيخر گفت: اين زندان ها که محل شکنجه مردم و معترضين به تروريست ها و همچنين افراد پشيمان از جنگيدن در مقابل نيروهاي دولتي بود، در اختيار سازمان هاي بين المللي قرار مي گيرد تا در باره اقدام هاي جنگجويان در اين زمينه تحقيق کنند.

[=113]

[=113]

بزرگ‌ترین شهر ریف شمالی درعا در آستانه مصالحه

ده‌ها فرد مسلح از جمله سرکرده پیشین یکی ازگروههای وابسته به «ارتش آزاد» در شهر «الصنمین» استان درعا سلاح خود را تحویل دادند؛ مسئله‌ای که به اذعان معارضان مقدمه‌ای برای مصالحه فراگیر در این شهر است
شهر الصنمین بزرگترین شهر ریف شمالی درعا است که جمعیت این شهر در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر برآورد می‌شود

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]

[=113]‍ ‍

[=113]

[h=2]خروج تروریست‌های داعشی از حلب +تصاویر [/h]

پس از پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه داعش از حلب فرار کرد.


محور مقاومت این روزها در جبهه‌های جنگ عیله تروریست‌های داعشی و مخالفین بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه به پیروزی‌های متعددی دست یافته‌اند. این پیروزی‌ها که سبب نگرانی دولت‌های غربی و عربستان سعودی شده است داعش را در معرض نابودی قرار داده است. دولت‌های حامی تروریست و به‌ویژه داعش برای اینکه از نابودی کامل تروریست‌ها جلوگیری کنند آنها را با اتوبوس‌های سبز از مرگ حتمی نجات دادند. نیروهای محور مقاومت در حلب که پایتخت تروریست‌ها شده بود انبار‌های بزرگ سلاح و دارو را کشف کردند که بیشتر آنها ساخت ترکیه بود. در تصاویر زیر فرار تروریست‌ها را از شرق حلب مشاهده می‌کنید.


[h=2]جشن حنابندان مدافعان حرم + عکس [/h]

یک سنت به یادگار مانده در طول هشت سال دفاع مقدس همین حنابندان است.


مدافعان حرم در سوریه جشن حنابندان برپا کردند. رسمی که از سال های دفاع مقدس به یادگار مانده است و امروز، دنبال کنندگان راه و میراث داران آن دلاوران در سوریه، این جشن را بپا داشتند.


در تصویر ذیل مشاهده می کنید که مدافعان حرم که از جان و مالشان به عشق حضرت زینب (س) گذشته و به خط مقدم جبه های جنگ آمده اند، قبل از شروع عملیات جشن حنابندان به پا کردند.

[h=2]معلمی که با هنر به جنگ داعش رفت +تصاویر [/h]

معلم دوره ابتدایی در آمریکا با هنرنمایی خود وبه راه انداختن هشتگی در توئیتر دانش آموزانش را با حقایق جنگ حلب آشنا کرد.

حملات گروه های تروریستی به مناطق مختلف حلب که بیشتر غیر نظامیان به ویژه کودکان را مورد هدف خود قرار داد آثار جبران ناپذیری را در پی داشت .در پی این حملات شمار زیادی از غیر نظامیان بخصوص کودکان زخمی و کشته شدند.

در همین راستا یک معلم دوره ابتدایی در آمریکا با راه اندازی هشتگ ArtForAleppo# در توئیتر و ترسیم طرح هایی درباره حلب تلاش کرد طعم تلخ تراژدی برای شاگردانش قابل هضم کند.

[h=2]تصاویری از حلب که بوی زندگی می دهند [/h]

بی گمان این تصاویر به همراه تصاویر اولیه حلب بازگو کننده خاطراتی تلخ و شیرین برای نسل های آینده خواهد بود.


پس از 5 سال جنگ و نبرد ارتش سوریه با گروه‌های تکفیری و تروریستی سرانجام شهر تاریخی حلب از اشغال آنها خارج شد. اگرچه عکس های جدید شهر حلب دیگر نشانی از آن شهر باستانی و قدیمی ندارد اما با آزادی این شهر و خروج تروریست ها امنیت به این شهر بازگشته است.

برای مردمی که سال ها از شهر و کاشانه خود دور بوده اند حالا دیدن این شهر با چهره جدید و این همه ویرانی بسیار تعجب برانگیز است. از جمله مکان هایی که در این چند سال جنگ کاملا ویران شده اند هتل گرانقیمت کارلتون و مسجد یومیاد است. مکان‌هایی که مردم این شهر خاطرات زیادی را با آنها داشته اند.

حال مردمی که بعد از آزادی حلب پا به این شهر نهاده اند با گرفتن عکس هایی از این مکان های ویران شده خاطره چند سال جنگ و ویرانی را از نگاه دوربین های خود ثبت می کنند. تصاویری که بی گمان بعدها در کنار تصاویر اولیه حلب بازگو کننده خاطراتی تلخ و شیرین برای نسل های آینده خواهد بود.

[h=2]پیام کریسمسی آمریکا به سرکرده داعش [/h]

همزمان با فرا رسیدن کریسمس، آمریکا پیامی تهدیدآمیز برای ابوبکر البغدادی منتشر کرد.



"تو را پیدا می‌کنیم و می‌کشیم"؛ این پیامی است که آمریکا خطاب به ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش صادر کرده است. او که به‌ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شود این روزها و به‌ویژه پس از آزادسازی حلب به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است به‌طوری که آمریکا برای سر او پاداش 25 میلیون دلاری تعیین کرده است.

ژنرال استیو وارن که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می‌گفت اظهار داشت امیدوارم البغدادی این کنفرانس را ببیند چون پیام ما به او این است که بالاخره او را پیدا می‌کنیم و می‌کشیم؛ همان بلایی که سر اسامه بن لادن آوردیم. او باید به سزای اعمالش برسد.

پیش از این شایعاتی در مورد مرگ سرکرده داعش بر سر زبان‌ها افتاده بود اما هیچیک از آنها تأیید نشد

http://www.yjc.ir/fa/news/5904218/پیام-کریسمسی-آمریکا-به-سرکرده-داعش