شوخ طبعی‌ها و حکایات طلبگی: آخوند فقط حاج فتح الله لا غير (فردا همه مهمون من)

تب‌های اولیه

10177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"][="Indigo"]

حامی;780501 نوشت:
سلام
خب بنده سخت گير نيستم ولي اگر يك نفر غريبه بياد اين پست ها را بخواند مي گويد
اينها شوخي طلبگي است يا شوخي ژاپني
يا شوخي با طلبگي يا شوخي بي طلبگي يا...

سلام
به نظرم باید مجددا تاپیک خنده حلال باز بشه :Nishkhand:[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]


:Moshtagh:فحش از اين بدتر نبوديد به بنده بدهيد:

[h=1]رمز صبوری، اخلاق و ادب کارشناسان سایت؟؟؟[/h]
:khejalat::geryeh:
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"] نشست شیوه های نوین پاسخ به شبهات برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات دویست و هفتاد و ششمین نشست علمی کانون گفتمان دینی با عنوان" شیوه‌های نوین پاسخ به شبهات " دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت برگزارگردید که حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی به تبیین شیوه‌های نوین پاسخ به شبهات پرداخت .
استاد ابوالقاسمی گفت: برای اینکه بدانیم شبهات از کجا نشأت می‌گیرد باید دانست برای تبلیغ وهابیت و سلفی‌گری چقدر هزینه می‌شود، عربستان سعودی سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای تبلیغ وهابیت و سلفی‌گری هزینه می‌کند، بیش از 270 شبکه ضد تشیع در غرب آسیا و ایران در حال پخش برنامه می‌باشند که فقط 200 شبکه آن در جهت تبلیغ وهابیت است.
وی گفت: از راه‌های تبلیغ وهابیت تبلیغ چهره به چهره، کتاب و منشورات، استفاده گسترده از شبکه‌های مجازی و استفاده از افراد نفوذی می‌باشد.
استاد ابوالقاسمی از شیوه‌های پاسخ دادن به شبهات وهابیت به مواردی همچون آموزش اهل سنت، همکاری با ایشان در پاسخ به شبهات وهابیت، پاسخ‌گویی به زبان‌های مختلف دنیا و استفاده از برنامه‌های کاربردی بصورت زنده نام برد.
در خاتمه این استاد حوزه به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
[/]

با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری نرم‌افزار «پاسخ به شبهات ولایت فقیه » رونمایی شد



[=nassim-bold]نرم‌افزار پاسخ به شبهات ولایت فقیه که دارای قابلیت صدها پاسخ تفصیلی به سئوالات و شبهات پیرامون ولایت فقیه است،‌ با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام محمد مهدوی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار «پاسخ به شبهات ولایت فقیه، پایگاه اطلاع رسانی مرکز و اتوماسیون پژوهشی تحت وب که در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر،‌ اظهار کرد: این نرم‌افزار دارای ویژگی‌های خاصی است که پژوهشگران در تدوین این نرم افزار از منابع گوناگون در دو دسته بهره بردند و برای هر پرسش که مطرح شده به صورت میانگین سه صفحه پاسخ فراهم شده است.
وی با اشاره به محتوای این نرم‌افزار بیان کرد: این نرم افزار بیش از 100 پاسخ تفصیلی به سئوالات و شبهات پیرامون ولایت فقیه تشکیل شده است.
مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی ادامه داد: مطالب نرم‌افزار «پاسخ» که به صورت محتوایی و در قالب متون چند رسانه‌ای دسته‌بندی شده است کار را برای کاربران بسیار آسان کرده است.



وی تصریح کرد: محتوای نرم‌افزار پاسخ به صورت درختواره‌ای تدوین شده که کاربران به سهولت می‌توانند به مفاهیم مورد نظر خود دست یابند و از محتوای نرم‌افزار بهره ببرند.
مهدوی به دیگر قابلیت‌های این نرم‌‌افزار اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار قابلیت پاسخگویی به صدها پرسش‌ و شبهات پیرامون ولایت فقیه را دارد و کاربر با هیچگونه پیچیدگی که در سایر نرم‌افزارها وجود دارد در این نرم‌افزار مواجه نمی‌شود.
مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی، همچنین قابلیت نصب آسان و سریع نرم‌افزار، امکان جست و جوی عطفی و فصلی، امکان انتخاب مطلب و انتقال آن به لیست برگزیده‌ها، امکان چاپ مطالب انتخاب شده و امکان کپی و ذخیره متن انتخابی در قالب Word به صورت مستقیم و چاپ را دارد.




[="Tahoma"][="DarkGreen"] نشست شیوه های نوین پاسخ به شبهات برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات دویست و هفتاد و ششمین نشست علمی کانون گفتمان دینی با عنوان" شیوه‌های نوین پاسخ به شبهات " دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت برگزارگردید که حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی به تبیین شیوه‌های نوین پاسخ به شبهات پرداخت .
استاد ابوالقاسمی گفت: برای اینکه بدانیم شبهات از کجا نشأت می‌گیرد باید دانست برای تبلیغ وهابیت و سلفی‌گری چقدر هزینه می‌شود، عربستان سعودی سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای تبلیغ وهابیت و سلفی‌گری هزینه می‌کند، بیش از 270 شبکه ضد تشیع در غرب آسیا و ایران در حال پخش برنامه می‌باشند که فقط 200 شبکه آن در جهت تبلیغ وهابیت است.
وی گفت: از راه‌های تبلیغ وهابیت تبلیغ چهره به چهره، کتاب و منشورات، استفاده گسترده از شبکه‌های مجازی و استفاده از افراد نفوذی می‌باشد.
استاد ابوالقاسمی از شیوه‌های پاسخ دادن به شبهات وهابیت به مواردی همچون آموزش اهل سنت، همکاری با ایشان در پاسخ به شبهات وهابیت، پاسخ‌گویی به زبان‌های مختلف دنیا و استفاده از برنامه‌های کاربردی بصورت زنده نام برد.
در خاتمه این استاد حوزه به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
[/]

[="Blue"]

باغ بهشت;780538 نوشت:
به نظرم باید مجددا تاپیک خنده حلال باز بشه

سلام این تاپیکه کجاست؟ من بهش نیاز مبرم دارم!:Nishkhand:
بستنش؟ خب بازش کنند وگرنه یکی شبیه اون تاپیک بزنیم واسه خودمون جک بگیم!

حالا این جکرو داشته باشید!
بابام پیامک داد : آیا می توانی نان بخری؟
منم جواب دادم: آری پدر! به سرعت مرکبی یافته و خود را به نانوایی خواهم رساند و از شاتر طلب نان خواهم کرد! پدر از شاتر چند عدد نان طلب کنم؟
زنگ زد با عصبانیت بهم گفت: منو مسخره کردی؟ مگه نیای خونه!
اکنون پاسی از شب گذشته است! به نظر شما آیا به خانه رجعت کنم؟

حامی;780501 نوشت:
اينها شوخي طلبگي است يا شوخي ژاپني

سلام
اون ژاپنیه طلبه بود![/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]


[/]

فقط یک مرد ایرانی می تواند

یک عمر به دنبال همسرخوب بگردد..

و بقیه ی عمرش را صرف پیچاندن او کند!!!

------------------

فقط یک زن ایرانی می تواند...

از خدای به این بزرگی فقط یک "شوهر" بخواهد!

و از شوهر به این درماندگی، "تمام دنیا" را!!!!

روحانی واقعی یا بگم مرد واقعی

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

چند روز قبل خطبه هاي نماز جمعه همدان را گوش مي دادم آيت الله محمدي شاكي بودند مي گفتند من هفته قبل گفتم كمي زمين براي ساخت حوزه عليمه گرفته ايم و...به من گفتند خودستايي مي كند

بعد گفتند اين خودستايي است كه چندين دانشگاه در همدان متراژ زمين آنها هكتاري است و بعد از 30-40 سال كه از انقلاب مي گذرد ما همان چند حوزه هاي قوطي كبريتي قديم را داريم؟!!!!!!!!!!!!

.....
به ساختمان يكي از مدارس خواهران قم دقت كنيد
البته جامعه الزهرا ساختمانش بزرگ و خوب است ولي كل قم نبايد به اين مدرسه محدود شود.

باني اين مدرسه يكي از سخنرانان مشهور كشوري حاج آقا محمودي بهبهاني حافظ قرآن است ايشان
براي سخنراني حرم رفته بودند كه زمين مي خورند و الان 5 سال است در زير زمين منزلشان زمين گير شده اند


[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]اين جمله را معنا كنيد و جايزه بگيريد من از مرحوم مألف هم پرسيدم گفت حضور ذهن ندارم:Nishkhand:
[/]

حامی;781019 نوشت:
اين جمله را معنا كنيد و جايزه بگيريد من از مرحوم مألف هم پرسيدم گفت حضور ذهن ندارم:Nishkhand:

سلام

معنیش اینه:
مستحب است زن و پدرو و مادرش همسری برای دختر انتخاب کنند که با اخلاق، بادین و امین باشد ، همچنین عفیف ( پاک دامن) باشد و در تامین زندگی دستش باز باشد، یعنی توانمند باشد ، صاحب یسر به کسی می گویند که به لحاظ اقتصادی می تواند به راحتی خانواده اش را تامین کند، همچنین آسان گیر باشد( آسان گیر در مقابل سخت گیر)، چون صاحب یسر به صورت مطلق به کار رفته همه نوع یسری را شامل میشود.
و مکروه است شوهری برگزینند که شراب خوار، بداخلاق و زن صفت( دارای خلق و خوی زنانه) باشد.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زینبیون;781032 نوشت:
معنیش اینه:
مستحب است زن و پدرو و مادرش همسری برای دختر انتخاب کنند که با اخلاق، بادین و امین باشد ، همچنین عفیف ( پاک دامن) باشد و در تامین زندگی دستش باز باشد، یعنی توانمند باشد ، صاحب یسر به کسی می گویند که به لحاظ اقتصادی می تواند به راحتی خانواده اش را تامین کند، همچنین آسان گیر باشد( آسان گیر در مقابل سخت گیر)، چون صاحب یسر به صورت مطلق به کار رفته همه نوع یسری را شامل میشود.
و مکروه است شوهری برگزینند که شراب خوار، بداخلاق و زن صفت( دارای خلق و خوی زنانه) باشد.

سلام
به قول طلبه ها معرِّف بايد اجلي باشد[/]

حامی;781019 نوشت:
اين جمله را معنا كنيد و جايزه بگيريد من از مرحوم مألف هم پرسيدم گفت حضور ذهن ندارم:Nishkhand:

بسمه النور

سنت آن است که صبیّه خانم و والد و والده در پی شوهری باشند

که مکارم اخلاق و معالم دین و سیره ی محسنین أعنی امانت داریش

ممدوح بوده و سخیّ و سهل الأمر باشد.

و ایضاً مکروه است تزویج صبیّه خانم مشارٌ الیها به شارب خمر و مذموم الخُلق

و ضعیفه صفت.

[="Blue"]

حامی;781078 نوشت:

سلام
به قول طلبه ها معرِّف بايد اجلي باشد

سلام
عه!!
از این روشن تر!
میگه دخترتون رو بدید به مردی که خوش اخلاق و مومن و پاکدامن باشه، آسانگیر باشه، بر تامین زندگی هم توانا باشه
به مرد بداخلاق شراب خور که اخلاق زنانه داره هم ندید! مرد باید ویژگی های روحی مردانه داشته باشه!

[SPOILER] منظورش همون شهدای زندست!:ok: [/SPOILER][/]

[="Blue"]

حبیبه;781082 نوشت:
صبیّه خانم

یادش بخیر!
رفته بودیم حوزه برادران دوره وهابیت بگذرونیم رفتم پیش یکی از روحانی ها که شماره یه روحانی دیگری رو بگیریم کارشون داشتم، اون حاج آقا که اسمم رو متوجه شدند گفتند شما صبیه حاج آقا فلانی هستید؟! منم که روم نشد بگم صبیه یعنی چی؟ یکم ( البته با سرعت نور) فکر کردم گفتم لابد منظورش اینه که دخترشونید و هیچ معنی دیگه ای بهش نمی خوره!
گفتم بله هستیم
بعد اومدیم بیرون خواهرم گفت مگه تو میدونی صبیه یعنی چی؟ گفتم نه! حدس زدم!:Nishkhand: هیچ معنی دیگه ای بهش نمی خورد
خلاصه اونجا بود که معنای صبیه رو هم متوجه شدیم!:khaneh:[/]

زینبیون;781086 نوشت:
( البته با سرعت نور) فکر کردم گفتم لابد منظورش اینه که دخترشونید

با سلام و ادب

احسنت،انتِ سریع الانتقال

یعنی تبادر معانی شما خوب است.

:Gol::Gol::Gol:

[="Tahoma"][="Indigo"]

حامی;781019 نوشت:
اين جمله را معنا كنيد و جايزه بگيريد من از مرحوم مألف هم پرسيدم گفت حضور ذهن ندارم

چی از این روون تر:

امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: شرط هم کفو بودن (همسر) این است که عفیف باشد و بتواند مخارج اهلش را بپردازد.

امیر مؤمنان(ع) از رسول خدا(ص) چنین روایت می کند: اگر فردی به خواستگاری دختر شما آمد که از دینداری و امانتداری او رضایت دارید، دخترتان را به عقد او در آورید که اگر چنین نکنید فساد بزرگی در جامعه پدید خواهد آمد.

رسول خدا(ص) در حدیثی فرمودند: بهترین شما کسی است که برای اهلش بهترین باشد و من برای اهلم بهتر از همه شما هستم.

از رسول خدا(ص) نقل شده که آن حضرت فرمودند: می خواهید شما را به بهترین مردها آگاه سازم؟ گفتند آری یا رسول الله! پیامبر(ص) فرمودند: همانا بهترین مردان شما مردی است که با تقوا، پاکیزه، مهذب و... بوده و هرگز عملی انجام ندهد که باعث شود همسرش به دیگری پناه آورد.

خلاصه، شوهر خوب و ایده آل مردی است که خوش اخلاق، خوش زبان، مؤدب، مهربان، عاقل، با تدبیر، دیندار، زرنگ، فعال، شریف، مهمان نواز و سازگار باشد, برای تامین رفاه و آسایش خانوده اش تلاش و کوشش کند, در زندگی میانه رو باشد و اسراف نکند، به همسرش احترام بگذارد، لغزش های همسرش را مورد عفو قرار دهد، در کارهای منزل به همسرش کمک نماید, به وظایف دینی خود عمل کند و زن و فرزندانش را نیز به طریق دینداری ارشاد نماید. :Nishkhand:

خلاصه اینکه مرحوم مالف اومده همه این روایات رو تو اون جمله قلمبه سلمبه جمع کرده :khandeh!:[/]

باغ بهشت;781089 نوشت:

خلاصه، شوهر خوب و ایده آل مردی است که
خوش اخلاق، خوش زبان، مؤدب، مهربان، عاقل، با تدبیر، دیندار، زرنگ، فعال، شریف، مهمان نواز و سازگار باشد, برای تامین رفاه و آسایش خانوده اش تلاش و کوشش کند, در زندگی میانه رو باشد و اسراف نکند، به همسرش احترام بگذارد، لغزش های همسرش را مورد عفو قرار دهد، در کارهای منزل به همسرش کمک نماید, به وظایف دینی خود عمل کند و زن و فرزندانش را نیز به طریق دینداری ارشاد نماید.

سلام
ببخشید غیر از اولیای خدا و علمای طراز اول از آدم های معمولی این دوره چند نفر اینجوری هستند؟!
اگه کسی انتظار داشته باشه که همه این معیار ها (هم قسمت های رنگی و هم قسمت های دیگه) در شوهرش وجود داشته باشه بعید می دونم بتونه ازدواج کنه مگر اینکه کسی استثناء باشه.

[="Tahoma"][="Indigo"]

*taha*;781091 نوشت:
ببخشید غیر از اولیای خدا و علمای طراز اول از آدم های معمولی این دوره چند نفر اینجوری هستند؟!

سرکار زینبیون جواب دادند دیگه ...... منظور همون شهدای زنده است :Nishkhand:[/]

*taha*;781091 نوشت:
سلام
ببخشید غیر از اولیای خدا و علمای طراز اول از آدم های معمولی این دوره چند نفر اینجوری هستند؟!
اگه کسی انتظار داشته باشه که همه این معیار ها (هم قسمت های رنگی و هم قسمت های دیگه) در شوهرش وجود داشته باشه بعید می دونم بتونه ازدواج کنه مگر اینکه کسی استثناء باشه.

کسی که دنبال شوهر دیندار و مؤمن واقعی است باید خودش هم اینچنین باشد...
این احادیث، خطاب به بانوان مؤمن است که مرد مؤمن را کفو آنها معرفی کرده...

حامی;781019 نوشت:
اين جمله را معنا كنيد و جايزه بگيريد من از مرحوم مألف هم پرسيدم گفت حضور ذهن ندارم

من که حالا انتظار ندارم به سرعت نور بفهمم
ولی یه جوری بنویسن که ملت حداقل کور نشن تا بفهمن

اینم تا حدودی همینطوره

....چه آنکه او بار بچه مرد است ...:Gig:


داشتم مطلب بالا را مي خواندم
از توي گوش هام دود بلند شد و بوي سوختن راه افتاد
توخونه همه دويدند ببينند چه خبر است
سيم پيچ هاي مغزم بود
هر چي گلوكز داشتم ته كشيد

Farzandeh-Shahid;781056 نوشت:

اگر بندگی اش را می کردیم، لب تشنه سر از تنمان جدا می کردند و پیکرمان را زیر سم اسبان می بردند!

ریحانه النبی";781253 نوشت:
من که حالا انتظار ندارم به سرعت نور بفهمم
ولی یه جوری بنویسن که ملت حداقل کور نشن تا بفهمن

اینم تا حدودی همینطوره

....چه آنکه او بار بچه مرد است ...:Gig:



بسمه العلیم

با سلام و ادب

یک نکته:باید دید این ترجمه مربوط به چه دوره ای است و مخاطبانش چه کسانی بودند

شاید این نوع واژه پردازی در دوره ای و با مخاطبانی خاص معمول بوده است،در واقع ایراد

متوجه کسی است که چنین ترجمه ای از حدیث را به شکل تصویر نوشته در آورده است!

IMAGE(<a href="http://toptoop.ir/files/pic/bahjat/bahjat%20" rel="nofollow">http://toptoop.ir/files/pic/bahjat/bahjat%20</a>(6).jpg)

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;780586 نوشت:
رمز صبوری، اخلاق و ادب کارشناسان سایت؟؟؟

كارشناس و غير كارشناس ندارد هر كس با اين سرعت لاك پشتي و حلزوني سايت مدتي كار كند از اوتاد و كملان خواهد شد[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;781018 نوشت:
چند روز قبل خطبه هاي نماز جمعه همدان را گوش مي دادم آيت الله محمدي شاكي بودند مي گفتند من هفته قبل گفتم كمي زمين براي ساخت حوزه عليمه گرفته ايم و...به من گفتند خودستايي مي كند
بعد گفتند اين خودستايي است كه چندين دانشگاه در همدان متراژ زمين آنها هكتاري است و بعد از 30-40 سال كه از انقلاب مي گذرد ما همان چند حوزه هاي قوطي كبريتي قديم را داريم؟!!!!!!!!!!!!
.....
به ساختمان يكي از مدارس خواهران قم دقت كنيد
البته جامعه الزهرا ساختمانش بزرگ و خوب است ولي كل قم نبايد به اين مدرسه محدود شود.
باني اين مدرسه يكي از سخنرانان مشهور كشوري حاج آقا محمودي بهبهاني حافظ قرآن است ايشان
براي سخنراني حرم رفته بودند كه زمين مي خورند و الان 5 سال است در زير زمين منزلشان زمين گير شده اند

[=M-Mitra] [h=1][=&quot]استجابت دعاي مادر[/h] [=M-Mitra]سال 1374 كه وارد حوزه شدم توي يه مدرسۀ قديمي به عنوان خوابگاه حجره‌ گرفتم. مدرسه فاقد هرگونه امكانات رفاهي و بهداشتي بود و حتي براي دستشويي گاهي مجبور بوديم از دستشويي مساجد اطراف استفاده كنيم. آب گرم و حمام و ظرف‌شويي و اينها هم كه اصلا حرفش رو نزنيد. يه شير آب وسط حياط و كنار حوض داشتيم كه زمستون يخ مي‌زد و مكافات مي‌شد. [=M-Mitra]يه بار پدر و مادرم توي همين مدرسه اومدند ديدن پسرشون. مادرم وقتي از وضعيت مدرسه و فقدان امكانات حداقلي آگاه شد خيلي ناراحت شد. اون روز گذشت و پدر و مادر برگشتند شهرستان. [=M-Mitra]فرداي اون روز رفتم مدرسۀ جده كوچك و از اونجا به خونه زنگ زدم چون خوابگاه خودمون حتي تلفن هم نداشت. مادرم پشت تلفن گفت: «سر نماز دعا كردم براتون دستشويي و حمام بسازند و آب گرم قرار بدن.» [=M-Mitra]وقتي رفتم خوابگاه ديدم خادم مدرسه با دو نفر دارند توي مدرسه گشت مي‌زنند و جاهاي مختلف اونو بررسي مي‌كنند. از خادم پرسيدم: «چه خبره و اينا كي‌اند؟» [=M-Mitra]گفت: «اينها از ادارۀ اوقاف اومدند و مي‌خواند برا مدرسه دستشويي و حمام بسازند.» و از همون فرداش هم دست به كار شدند. [=M-Mitra]بله استجابت دعاي مادر مرحومم كه مادر شهيد و اهل نماز شب و زيارت عاشورا بود رو با چشم ديدم.

ابوالقاسم شهباز، ماهنامه خانة خوبان، شمار 84، بهمن، 1394، ص27
[/]

حامی;781992 نوشت:
كارشناس و غير كارشناس ندارد هر كس با اين سرعت لاك پشتي و حلزوني سايت مدتي كار كند از اوتاد و كملان خواهد شد

سلام

از وقتی این پوسته سایت تغییر کرده و خیلی باکلاس شده، من یکسره خیلی احساس میکنم ، ظاهر سایت متشبه به سایتهای کفار شده ، از اونجایی هم که تشبه به کفار خوب نیست ، مَن ، مِن باب احتیاط کمتر میام سایت پست بزنم ، بهر حال تقوا درجات مخنلفی داره ، خدا لطف کرده به ما ، ما رو در حوزه احتیاط در پوسته و ظاهر سایتها، جزو افراد متقین قرار داده ،از ته دلم ، حوالی دریچه آئورتم دعا میکنم ایشالا قسمت سایر کاربران هم بشه و به این درجات تقوا برسن :khaneh::khaneh:

حامی;781994 نوشت:
استجابت دعاي مادر

با سلام و احترام جناب حامی

اینقدر که به مهم بودن دعای پدر و مادر تاکید شده ، اما با این وجود چرا دعای پدر و مادر ها اینقدر بگیر نگیر داره؟ یعنی مثلا توی همون حوزه داستان شما ، اگر والدین ده تا طلبه چنین دعای میکردند ، شاید فقط دعای یکیشون مستجاب میشد و علی الظاهر بقیه دعاهای سایر والدین گیرا نبود و اتفاق بیرونی نمیفتاد....

چرا گاهی اوقات علیرغم این همه مهم بودن دعای والدین ، به ظاهر اتفاقی در قبال اون دعا برای فرزندان نمیفته؟ ممکنه دلایل این موضوع رو لیست وار بفرمایید.
با تشکر.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

مولکول 68;782368 نوشت:
ممکنه دلایل این موضوع رو لیست وار بفرمایید.

سلام
نه ممكن نيست :Nishkhand:[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]



منزل مدرس شلوغ بود. جمعی از مردم به نشانه‌ی اعتراض آنجا جمع شده بودند. تا مدرس از مجلس به خانه بازگشت به او گفتند: لایحه‌ای که امروز تصویب شد خلاف مصلحت بود چرا تصویب شد؟

مدرس گفت:” اگر ۲۰ رأس اسب و الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آن‌ها بپرسند که ناهار چه می‌خورید جواب چه می‌دهند؟”
مردم گفتند: جو.
مدرس گفت: آن‌یک نفر هم ناچار است سکوت کند. این وکلایی که شما انتخاب کرده‌اید، شعورشان همین است. بروید آدم انتخاب کنید.[/]


[="Tahoma"][="DarkGreen"]


[/]

سخنی چند با برادران روحانی

متأسفانه خوشبینی و اظهار ارادت مردم و همچنین احادیثی که در فضیلت علم و علماء وارد شده، موجب غفلت و غرور ما گشته است، خودمان را افرادی ممتاز می‌پنداریم و از تزکیه و تهذیب نفس و خودسازی و پرورش و تکمیل روح غافل گشته‌ایم.
.......................

چنانکه می‌بینید، در این احادیث به چند مطلب بسیار مهم اشاره شده است:

1- هرکس برطبق علم خویش عمل نکند، در اصطلاح ائمه علیهم السّلام، اصلا عالم محسوب نمی‌شود و از مصادیق علمائی که در قرآن و احادیث مورد تعریف و تمجید قرار گرفته‌اند نیست، گرچه در زیّ علماء زندگی کند و مردم او را عالم دینی بدانند.

2- هرعالمی که به علم خویش عمل نکند در دوزخ معذب خواهد شد.

3- هرعالمی که مطابق علمش عمل نکند مانند جاهل است، بلکه چون عالم بوده و به علمش عمل نکرده مسؤولیت بیشتری دارد و در قیامت شدیدتر مورد باز خواست قرار خواهد گرفت.

4- عذاب عالم فاسق و بدون عمل از سایر دوزخیان سخت‌تر خواهد بود، به حدی که از بوی تعفن او در عذاب و ناراحتی خواهند بود.

5- هرکس که به قصد منافع دنیوی علم دین را طلب کند، در قیامت از این علم سودی نخواهد برد.

6- هرکس که بدین منظور طلب علم کند که بر دیگر علما به وسیله علم و دانش فخر و مباهات نماید، یا با سفیهان جدال کند، یا بوسیله علم، مردم را به سوی خویش جلب نماید جایگاهش دوزخ خواهد بود.

7- هرکس که می‌خواهد عالم دین باشد و یکی از مناصب دین را بپذیرد و پیشوا و مقتدای مردم باشد باید ابتدا خودش را اصلاح و تهذیب کند و اخلاق و رفتار و گفتارش را اسلامی کند و بوسیله عمل، مردم را به سوی دین دعوت نماید.

8- عالمانی که مانند سایر اهل دنیا، شیفته و دلبسته به دنیا باشند، قطاع طریق حق هستند که بوسیله کردار و اخلاق و گفتار باطلشان مردم را از محبت خدا منصرف می‌سازند و به زخارف دنیا دلبسته می‌گردانند.- مردم نباید فریب چنین عالم‌نمایانی را بخورند-.

9- علم بدون عمل نه تنها در قیامت برای انسان مفید نیست بلکه موجب حسرت و ندامت او خواهد شد.

10- گناه علماء دیرتر از گناه جاهلان مورد بخشش قرار می‌گیرد، بطوری‌که قبل از اینکه یک گناه از عالم مورد عفو قرار گیرد، هفتاد گناه از جاهل آمرزیده می‌شود.

11- عالمی که علمش را ذخیره کند و در اختیار دیگران قرار ندهد به عذاب دوزخ گرفتار خواهد شد.

12- عالمی که با عنف و سرسختی مردم را موعظه می‌کند ولی اگر دیگری او را موعظه کرد، ناراحت می‌شود و تندی می‌کند، به جهنم خواهد رفت.

13- عالمی که علمش را در اختیار اشراف و ثروتمندان قرار می‌دهد ولی نسبت به ارشاد و هدایت مساکین و مستمندان عنایت به خرج نمی‌دهد، در جهنم معذب خواهد شد.

14- عالمی که مانند جباران و سلاطین با مردم رفتار کند و اگر از اطاعت فرمانهایش تخلف و کوتاهی کردند با خشم و غضب با آنها برخورد کند، داخل دوزخ خواهد شد.

15- هرعالمی که بیش از توان علمیش، خود را در معرض فتوا قرار دهد و بیش از مقدار دانشش، مدعی علم باشد و با تکلف جواب مردم را بدهد، در دوزخ معذب خواهد شد.

16- ضرر و خطر علماء فاسق آن‌قدر زیاد است که امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: عالم فاسق کمر مرا می‌شکند، زیرا به وسیله زبان عالم‌نمای خود، فسق باطنی را مخفی می‌دارد و مردم را می‌فریبد و حق را ناحق و ناحق را حق جلوه می‌دهد.

17- پیامبر اکرم فرمود: امت من بوسیله علماء فاسق به هلاکت می‌رسند.

هدف از ذکر احادیث، توجه به این مطلب بود که[HL] اهل علم با سایر مردم تفاوت ندارند، بلکه مسؤولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند.[/HL] اگر از مردم تزکیه و تهذیب نفس و عمل صالح خواسته شده، از ما نیز همین امر را خواسته‌اند. اگر گنه‌کاری و اخلاق زشت اسباب هلاکت و شقاوت اخروی است علماء و غیر علماء در این جهت فرقی ندارند.

اگر گفته می‌شود که ایمان و عمل صالح، تنها وسیله سعادت و کمال و نیل به مقام قرب الهی است، در مورد علماء نیز همین امر ضرورت دارد. چنانکه بعض مردم به بهشت می‌روند و بعضی به جهنم، بعض علماء هم در دوزخ معذب خواهند شد.
بنابراین اگر ما انتظار داشته باشیم که بدون تزکیه و تهذیب نفس و بدون پرورش اخلاق نیک و بدون عمل صالح، به مقام قرب الهی و درجات عالیه بهشت نائل گردیم سخت اشتباه می‌کنیم و مغرور هستیم. علم تنها نمی‌تواند ما را از عذاب دوزخ نجات دهد و به مقام قرب خدا نائل گرداند، بلکه عمل لازم دارد.

برای مطالعه کتاب اینجا را کلیک نمائید.







اولین سال انتشار : 1394
نوع مخاطب : عمومی

چکیده: رسول خدا(ص) گروهی از اصحاب را به جنگ با دشمن فرستاد، هنگامی که از آن پیکار، پیروزمندانه بازگشتند، به آنان فرمود: «آفرین بر شما که جهاد اصغر [کوچک‌تر] را انجام داده‌اید، ولی جهاد اکبر [بزرگ‌تر] هنوز باقی مانده است. پرسیدند: یا رسول الله، جهاد اکبر کدام است؟ فرمود: «جهاد با نفس». واقعیت این است که جهاد با نفس، مهم‌ترین جهاد است و کسی که در این مسیر، گام بزند سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین کرده است. اما با تأسف، این نوع جهاد، گویی به فراموشی سپرده شده و در پیچ و خم روزمرگی‌ها از یاد رفته است. اثر حاضر، این جهاد مهم فراموش شده را در فصل‌های متعددی کاویده است.

پيش‏گفتار•••
توضيح كوتاهى درباره جهاد اكبر
چرا جهاد اكبر
پاسخ: تفاوت‏هاى جهاد اكبر با جهاد اصغر
پيروزى نهايى انقلاب اسلامى، نيازمند جهاد اكبر
بى‏ ايمانى، ريشه اختلافات
خودسازى انسان، جهاد اكبر است
راز نگرانى امام
انتظار مردم از قوه قضاييه

بخش اول: اهميت خودسازى در قرآن و حديث•••
هدف بعثت
حسن خلق، عصاره دين
خُلق عظيم، مدال افتخار پيامبر صلى‏ الله ‏عليه ‏و‏آله
جايگاه حسن خلق در احاديث
تعريف اخلاق

بخش دوم: رابطه خودسازى با خودشناسى•••
انسان‏‌شناسى
انسان‏‌شناسى و جهان‏‌شناسى
ضرورت خودشناسى
انسان موجود تركيبى
رابطه جسم و جان
ابعاد و مراتب نفس
راز جدال درونى
خود اصلى و خود فرعى
ابعاد انسان در آينه آيات و روايات
مبارزه با نفس
الف) حقيقت واحده
ب) محبّت به خويشتن
ج) عشرت طلبى
د) سيرى ناپذيرى
ه) نعمت‏ها و لذت‏ها براى انسان
و) كنترل و هدايت ميل‏ها و غرايز
دو روى يك سكّه
تصور نادرست•••
مثالى از توجيهات نفسانى
فريب و توجيه در صحنه اجتماع
بركات خودشناسى و خودسازى
انسان؛ موجودى برگزيده و مصطفى
پرورش استعداد نامتناهى بُعد روحانى
تداوم خودسازى
جايگاه انسان در نظام هستی
امانت‏دار الهى
برترى بر فرشتگان

بخش سوم: خودسازى و فوايد آن•••
تغييرات تدريجى
خسارت يا ارزش افزوده
تأييدات قرآنى و روايى بر دگرگونى چهره جان
صيانت از سيماى انسانيت
خواسته ‏هاى خود حيوانى
غضب
غريزه جنسى
پول و ثروت در دو ديدگاه
نبرد بى ‏امان

بخش چهارم: دشوارى جهاد با نفس و راز آن•••
حبّ ذات
الف) تسويل نفس
ب) درونى و خانگى بودن دشمن
اعتماد، يا سوء ظنّ به نفس
سلب آزاد انديشى

بخش پنجم: آثار و بركات جهاد با نفس
. جلب محبت خداوند تعالى
. حمايت فرشتگان
بصيرت نفسانى
. پاكى روح و تكميل عقل
. نيل به ثواب و بهشت
. نگاهدارى از سقوط و لغزش
. زدودن عادت‏هاى بد
. فرمان‏روايى بر نفس خويش
. وصول به مقاصد عالى
. چيرگى بر نفس و شيطان
تفاوت بيمارى‏ هاى جسمانى و نفسانى

بخش ششم: راه مبارزه و جهاد
. دشمن شمردن نفس
. اخلاص در جهاد با نفس
. علم و آگاهى در جهاد
. حساب‏رسى و مراقبت
. صلابت و قاطعيت
قهرمان كيست؟
تأديب نفس وزير
. غير قابل اعتماد دانستن نفس
. نگاه بدبينانه به خواهش‏هاى نفسانى
دورى از اقامه جماعت براى مخالفت با نفس
. رياضت
رياضت باطل و نامشروع
رياضت امام على عليه ‏السلام
. جريمه و تأديب نفس
. مذمّت خويش
. پرهيز از وابستگى‏ هاى دنيايى و مالى
. ذكر خداى تعالى
نظارت خدا در خلوت
. توجه به آثار گناهان
گناه و سنگدلى
گناه عامل نابودى
نزول بلا و گناه
تأثير گناه بر محيط زندگى
برخى گناهان زود تأثير
آثار مخصوص برخى گناهان در دنيا
. تأثير دوستان و محيط
هم‏نشين و سلب توفيقات معنوى
با اين افراد هم‏نشينى نكنيم
. استعانت از حق تعالى
. استعانت از معصومان عليهم ‏السلام
. طلب توفيق از خدا
. هشيارى در برابر سياست‏ها و ترفندهاى شيطان
الف) هجوم جمعى از زواياى گوناگون
ب) دشمن سرسختانه
ترفندها و حيله ‏هاى شيطان
حيله ‏ها
. تزيين
. آرزو سازى
. وعده‏ هاى دروغ
نمونه ‏اى از وعده ‏هاى شيطان
الف) ترساندن از فقر
ب) دل‏خوشى به مهربانى‏ هاى بى‏ حساب
ج) وعده اصلاح و جبران در آينده

بخش هفتم: زيان‏هاى هواپرستى
. كشانده شدن به نافرمانى خدا
. سنگدلى
برخى از عوامل سنگ‏دلى
. بيماردلى
. مهر زدن بر قلب

بخش هشتم: جهاد با نفس در عرصه اجتماع
خدمت‏ رسانى و خيرخواهى
قضاى حاجت مؤمن بهتر از طواف و اعتكاف
خدمت به خلق، بهترين عبادت‏ها
اخلاق حاكمان اسلامى
توجه به مردم

بخش نهم: پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه ‏و‏آله اسوه جهاد با نفس
نمونه ‏اى از آقايى پيامبر صلى‏ الله ‏عليه ‏و‏آله و راحتى مردم با ايشان
رفتار با جاسوس فريب خورده
ضوابط، نه روابط
تمركز قدرت، بدون استبداد
شرح صدر
برخورد كريمانه پيامبر صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏آله
برخورد با مرد بيابانى

بخش دهم: اميرمؤمنان على عليه ‏السلام و جهاد با نفس در عرصه اجتماع
تجويز رانت، با سوابق درخشان
امام عليه ‏السلام و اشعث بن قيس
اشعث بن قيس و رشوه دهى
راز نگرانى على عليه ‏السلام
حساب‏رسى امام على عليه‏ السلام
در دست‏رس باشد

كتاب‏نامه

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

[=&quot]قابل توجه مسؤولان شكم سوز ببخشيد دلسوز

در دسترس باشد

[=&quot]لازم است هر كه پستی را بر عهده می‏گيرد، خود را در دست‏رس مردم، منتقدان و پيشنهاددهندگان قرار دهد، نه اين كه با ايجاد دفتر و روابط عمومی و نماينده و... همچون كرم ابريشمی، زير اين لايه‏ ها خود را دور از دست‏رس پنهان كند و چه بسا فرياد مظلومی به او نرسد، يا اطرافيان با رانت خواران هم‏آهنگی كنند و خراب كاری‏های خود را پنهان سازند[=&quot].[=&quot]
[=&quot]الحمدللّه امروزه ابزار ارتباطی، صندوق پستی اختصاصی، تلفن منشی‏دار، ايميل، پيامك، فضاهای مجازی، صندوق دريافت شكايات و انواع و اقسام نماينده و... راه را بر هر بهانه ‏ای بسته است. گفتنی است حضرت امير عليه‌السلام با آن كه خودشان در دسترس بودند، قضاتی را هم برای حل و فصل امور داشتند، محلی را قرار داده بود در مسجد كوفه كه اگر كسی آمد و پاسخ‏گويی نبود، خواسته‌اش را بنويسد و داخل اتاقی بيندازد و در اولين فرصت، رسيدگی می‏فرمود. در روايات، از در دست‏رس نبودن رئيس به احتجاب؛ يعنی پرده نشينی، تعبير شده و بسيار مذمت شده است.
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]


ي روز به نويسنده كتاب «صد هزاران دام و دانه است اي خدا»
گفتم يعني شما خودتان را اهل عمل مي دانيد كه اين كتاب اخلاقي و تربيتي را نوشته ايد؟
گفت: نه
گفتم : پس چرا نوشتي
گفت: از بس خدا به من رو داده:khandeh!: وگرنه من اين همه جسارت نداشتم

[/]

حامی;782781 نوشت:
گفت: از بس خدا به من رو داده وگرنه من اين همه جسارت نداشتم

آقای قرائتی حفظه الله در پاسخ این سوال فرمودند مگر هر کفاشی که کفش میدوزد آن را پایش میکند ؟ من هم مثل آن کفاش

ولی بنده به شخصه پای کفاش کفش دیدم همنطور کفش معمولی غیر تجملی و کاملا ساده را هم پای این بزرگوار دیده ام .

حامی;782781 نوشت:

ي روز به نويسنده كتاب «صد هزاران دام و دانه است اي خدا»
گفتم يعني شما خودتان را اهل عمل مي دانيد كه اين كتاب اخلاقي و تربيتي را نوشته ايد؟
گفت: نه
گفتم : پس چرا نوشتي
گفت: از بس خدا به من رو داده:khandeh!: وگرنه من اين همه جسارت نداشتم


حامیا آنک کجا خوش کرده ای ؟
مثل ماه در شام ما تابنده ای
گر که دام و دانه باشد درکمین
پس چرا آنک چنین خوش خنده ای؟

شاخك سوسك
يكي از دوستان طلبه به افرادي كه موي دماغشان بلند شده بود به مزاح مي گفت ي سوسكي در دماغت است شاخك هايش هم پيداست



پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : لِيَأخُذْ أحدُكُم مِن شارِبهِ و الشَّعْرِ الّذي في أنْفِهِ، و لْيَتَعاهَدْ نَفْسَهُ ، فإنَّ ذلك يَزيدُ في جمَالِهِ .
سبيل و موهاى بينى خود را كوتاه كنيد و به خودتان برسيد؛ زيرا اين كارها بر زيبايى شما مى افزايد.


محمد محمدی ری شهری، ميزان الحكمه، ج ،2 ص: 249

شوخ طبعي هاي طلبگي، ج2



:khaneh:
[=B Mitra]دختری کرد سؤال از مادر
که چه طعم و مزه دارد شوهر

اين سخن تا بشنيد از دختر
انـدکــي کــرد تــامــل مـــادر

بقیه ماجرا...



به يكي از دوستان مشهدي ميگم حتما در اين مسابقه شركت كنيدجايزه اش هم مي برمت مشهد:Nishkhand:
مگه ميشه
چرا نميشه
حتما ميگيد: مشهد اردهال؟
ميگم: نه مشهد ضد حال

پرسشنامة مسابقه.pdf

پاسخنامه .pdf


موضوع قفل شده است