▐★*★ ▐یه جمله به امام حسین بگو ▐★*★ ▐

تب‌های اولیه

2060 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Purple"]گاهی باید چشمهایت را ببندی ؛
سیبِ سرخی بگیری جلوی صورتت ،
نفس بکشی
و خیال کنی روبروی حرمی ...

گاهی باید با بی لیاقتی ات کنار بیایی ...

اللهم ارزقنا اربعین کرب و بلا[/]

دلـم هـواییست، امـا تـقـصیر مـن نـیـست ......حتـی تـقـصیر دلـم هـم نـیـست .......هـمـه چـیز از هــوای کــربــلـای تــوست کـه ایـنـقدر هـوایی مـی کـنـد دل را...

یـاحـسیـن . . .

امامان حکومت را حق خود می‌دانستند و در صدد برگرداندن آن به مرکز اصلی آن ـ یعنی خاندان پیامبر(ص) ـ بودند.
یکی از علت‌های مهم قیام‌های امامان نیز همین بوده است. آنان سعی می‌کردند در قالب‌های مختلف علیه حکومت‌های غاصب فعالیت کنند که حکومت از دست غاصبان حکومت خارج شود. یکی از علل به شهادت رساندن امامان توسط حکومت‌های عصر آنان نیز همین مسأله می باشد. حکومت آنان را شکنجه و زندان می‌نمودند و سرانجام به شهادت می‌رساندند تا امامان بر مسند قدرت قرار نگیرند. اگر امامان در پی فعالیت های سیاسی و تشکیل حکومت نبودند، حکومت‌ها نیز با آنان کار نداشتند.
امامان با توجه به شرایط زمان و مکان در صدد تشکیل حکومت بودند. منتهى سیاست و رویکرد آنان متفاوت بود. مثلاً برخی از امامان از قیام عصر خود حمایت نمودند و دیگری به فعالیت های فرهنگی می‌پرداخت، ولی همه بر این اصل مشترک بودند که حکومت به خاندان پیامبر(ص) برگردد.
از آنجا که بررسی مواضع همه امامان درباره حکومت نیاز به فرصت دیگر دارد. در اینجا به مواضع امام سجاد(ع) نسبت به حکومت اشاره می‌شود. امام سجاد ضمن حضور در کربلا بعد از شهادت امام حسین(ع) در قالب عزاداری، خطبه خواندن و با دعا مبانی و مشروعیت حکومت‌های عصر خود را زیر سؤال برد. همچنین امام به بیان جنایات حکومت یزید و مظلومیت امام حسین پرداخت و به مردم فهماند که حکومت حق امام حسین بوده و یزید غاصب حکومت می‌باشد. افزون بر آن امام در قالب دعا و مناجات اعلام نمود که حکومت‌های معاصر او حق حاکمیت ندارند.(1)
امام زین العابدین(ع) ضمن دعای خود در چندین مورد، مباحث مسایل سیاسی، اجتماعی به ویژه مسأله رهبری و امامت جامعه اسلامی را مطرح کرده است.(2)
اما فراهم نبودن موقعیت قیام و مبارزه و به دست گرفتن حکومت ، انان را از رویارویی مستقیم باز می داشت. در زمان امام سجاد وضع به گونه‌ای بود که امام از این وضع رنج برده و فرمود: «در تمام مکه و مدینه، بیست نفر نیستند که ما را دوست بدارند».(3)
این جملات امام دقیقاً وضع جامعه عصر امام و عدم حمایت مردم از خاندان پیامبر را نشان می‌دهد. امام سجاد در چنین وضع چگونه می‌توانست قیام کند و حکومت تشکیل دهد؟!
یکی از یاران امام صادق(ع) نیز عرض کرد که چرا شما قیام نمی‌کنید؟ امام عدم قیام خود را مبتنی بر نبود یاران و عدم حمایت مردم از وی نمود.
آنچه که ملاحظه کردید مواضع امام سجاد(ع) درباره حکومت و سیاست بود. بی‌تردید همین وضع درباره امامان بعد از آن حضرت ـ با مختصر تفاوتی ـ نیز وجود داشت.
اگر شرایط تشکیل حکومت فراهم می‌شد آنان حکومت تشکیل می‌دادند،‌زیرا تشکیل حکومت را وظیفه خود می‌دانستند. همان گونه که امام علی(ع) بعد از فراهم شدن شرایط و حمایت مردم حکومت تشکیل داد.

پی‌نوشت‌ها:
1. مهدی پیشوایی، سیره پیشوایان، ص 274 به بعد.
2. همان.
3. بحار، ج 46، ص 143.

زیارت عاشورا به چند طریق به دست ما رسیده که بنا بر یک طریق ، حدیث قدسی محسوب می شود.
شیخ طوسی با سه سند این زیارت شریفه را نقل می‏نماید:
1- عقبة ابن خالد از امام باقرعلیه‏السلام ؛
2- صفوان بن مهران از امام صادق‏علیه‏السلام از پدرانش از پیامبر و جبرئیل و سرانجام از خدا؛(بنا بر این سند زیارت عاشورا حدیث قدسی است چون به عنوان کلام خدا معرفی شده است).
بنا بر این نقل امام صادق می فرماید : من برای هر کس که از دور یا نزدیک به این زیارت اباعبد الله را زیارت کند و دعای بعد از این زیارت را بخواند ، ضامنم که زیارتش قبول و سعی و تلاشش مورد قدردانی خدا بوده و...، بعد می فرماید این ضمانت را پدرم(امام باقر ) هم داده و از این ضمانت را از پدرش(امام سجاد) هم نقل کرده و او هم این ضمانت را داده و از پدرش (امام حسین ) نقل کرده و او هم این ضمانت را داده و از برادرش امام حسن هم نقل کرده و او هم از پدرش امام علی نقل کرده و امام علی هم این ضمانت را داده و از پیامبر هم نقل کرده و پیامبر هم این ضمانت را از جبرئیل نقل کرده و جبرئیل هم این ضمانت را از خدا نقل کرده که قسم خورده هر کس به این زیارت و دعای بعدش از دور یا نزديك اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کند ، زیارتش قبول و شفاعتش پذیرفته باشد و... و بر ای قسم ملائکه و ما را شاهد گرفته است. (1)
3- علقمه بن محمد حضرمی از امام باقرعلیه‏السلام.
بیشتر رجال این سه سند مورد تأیید علمای علم رجال می‏باشند و سند آن مورد قبول‏ مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، شیخ طوسی است .

پی نوشت ها:
1. شیخ طوسی محمد بن حسن ،مصباح المتهجد ، اول ف بیروت ف مؤسسه الفقه الشیعه ، 1411 ق ، ص781-782.

[=courier new,courier,monospace]دلم ویرانه ای است[=courier new,courier,monospace] یاحسین(علیه السلام)

[=courier new,courier,monospace]یاحسین (علیه السلام) گناهانم مرا از شما دور کرده است
[=courier new,courier,monospace][=courier new,courier,monospace]یاحسین (علیه السلام) از خداوند برایم بخواه
[=courier new,courier,monospace] که بخشش را نصیبم گرداند[=courier new,courier,monospace] [=courier new,courier,monospace]یاحسین (علیه السلام) میدانم که خطا کرده ام
[=courier new,courier,monospace]میدانم که بدم[=courier new,courier,monospace]وشماییدبهترین اسمانها وزمین
[=courier new,courier,monospace]از خدا بخواه برایم[=courier new,courier,monospace]توبه ای در خور این بنده بدش[=courier new,courier,monospace][=courier new,courier,monospace]یاحسین (علیه السلام) هنوز هم مرا در رکابت راه میدهی؟

کلمه " اربعین "چهار بار درقرآن ذکر شده به شرح زیر :
دوبار در مورد میقات چهل شبانه روزی حضرت موسی:
و اذ واعدنا موسی اربعین لیله (1)
و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر فتم میقات ربه اربعین لیله (2)
این آیات بیانگر آن است که موسی علیه السلام به مدت چهل شبانه روز در میعادگاه با خدا یعنی طور سینا به مناجات با او مشغول بوده ، بعد از گذشت این مدت خداوند الواح تورات را به او هدیه داده است.
آیه سوم مربوط به مجازات قوم حضرت موسی است که وقتی حضرت آنان را به وارد شدن به فلسطین فرخواند، آنان اعلام کردند در آن سرزمین قوم جباری هستند و تا آنان خارج نشوند ، وارد نمی شویم. به موسی گفتند : تو و خدایت بروید و آنان را خارج کنید تا ما وارد شویم . خداوند به کیفر این سرپیچی و تن پروری، ورود به سرزمین مقدس را برای مدت چهل سال بر انان حرام کرد . در این دوران آنان در بیابان های سینا سرگردان بودند.
فانها محرمة علیهم اربعین سنه یتیهون فی الارض (3)
آیه چهارم بیان گر سن بلوغ و رشد کامل انسان است.می فرماید :
حتی اذا اشده و بلغ اربعین سنه (4)
"بلوغ اشد" ظاهرا سنینی است که انسان به رشد عقلی و جسمی رسیده و این مرحله ابتدا و میانه و انتهایی دارد که سه آیه از قرآن بر این سه نقطه دلالت دارد.
علامه طباطبایی می نویسد:
" وَ لَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَیْناهُ حُکْماً وَ عِلْماً وَ کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ"(5)" بلوغ اشد" به معناى سنینى از عمر انسان است که در آن سنین قواى بدنى رفته رفته بیشتر مى‏شود و به تدریج آثار کودکى زایل مى‏گردد، و این از سال هیجدهم تا سن کهولت و پیرى است که در آن موقع دیگر عقل آدمى پخته و کامل است.
ظاهرا منظور از آن در آیه بالا رسیدن به ابتداى سن جوانى است، نه اواسط و یا اواخر آن که از حدود چهل سالگى به بعد است، به دلیل آیه‏اى که در باره موسى (ع) فرموده:" وَ لَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ اسْتَوى‏ آتَیْناهُ حُکْماً وَ عِلْماً" (6) زیرا در این آیه کلمه" اسْتَوى‏" را آورد تا برساند موسى به حد وسط اشد رسیده بود که ما مبعوثش کردیم.
در آیه" حَتَّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْنِی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ" (7) چون مى‏خواسته برساند در اواخر بلوغ اشد خود چنان گفت کلمه" چهل سالگى" را هم اضافه کرده، اگر بلوغ اشد به معناى چهل سالگى باشد، دیگر حاجت به ذکر" بَلَغَ" و تکرار آن نبود بلکه مى‏فرمود:" حتى اذا بلغ اشده اربعین سنة".

پی نوشت ها:
1.بقره(2)،آیه51.
2. اعراف(7)،آیه 142.
3.مائده(5)،آیه26.
4.احقاف(46)،آیه 15.
5.یوسف(12)،آیه 22.
6.قصص(28)،آیه14.
7.احقاف(46)،آیه 15.

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]من چرا شادم ؟؟؟:Black (9):[/]

برای خرمن آهم حریق میخواهم
رکاب چشم که دارم عقیق میخواهم

عطای قوه ی اشک ای شهید و کشته ی اشک
چو عمق فاجعه هایت عمیق میخواهم

سپرده ام که به خاکم دهند باب الراس
نشانی حرمت را دقیق میخواهم

سیاه جامه ی من را به قبر بگذارید
برای روز مبادا رفیق میخواهم

به اربعین تو امسال میرسد دستم؟
اِلی الحسین دوباره طریق میخواهم

گریز روضه به گودال لطمه میخواهد…
به نام نامیِ ارباب… تیغ میخواهم

چـقدر اشـکـــــــــــ که از صحن تــو جــــــــارو کردند...
حسین جان!!!

روزی که شود " اِذَا السَّمٰاء ُانْفَطَرَت "

وانگه که شود " اِذَا النُّجُومُ انْکَدَرَت "

من دامن تو بگیرم اندر " سُئِلَتْ "

گویم صَنَما " بِاَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَت "

عشق تو مرا " اَلَسْتُ مِنْکُمْ بِبَعید "

هجر تو مرا " اِنَّ عَذٰابی لَشَدید "

بر کنج لبت نوشته " یُحیِی و َیُمِیت "

مَنْ مٰاتَ مِنَ الْعِشقِ فَقَد مٰاتَ شَهید

جانم حسین

تازه فهمیدم چرا دیوانه ات هستم چنین. . .

خوانده در گوشم کسی بعد از اذان نام تورا. . .

حضرت ابوالفضل برای آوردن آب به کنار نهر علقمه رفت. که در کنار مقام امام زمان (علیه السلام) جاری است،و نهر الحسینی نام دارد و از محله‌ای به نام الحسینی در حدود پانزده کیلومتری کربلا از فرات اصلی منشعب شده است، تا زمین‌های زراعی بین راه خود را سیراب سازد(،که فاصله آن تا خیمه گاه تقریبا حدود یک کیلو متر است.در رابطه با محافظان، اگر تعدادشان همان مقدار که ذکر شده صحیح باشد.مشکلی ندارد.چون انان پرکنده بودند و در یک نقطه متمرکز نبودند .بنابراین یک انسان شجاع ،ممکن است با مهارت از خط محاصره عبور کند وخود را به آب برساند

این كه حسین (ع) فریاد می‌زند:آیا كسی هست كه مرا یاری كند و انتقام كشد؟» «هل من ناصر ینصرنی؟» مگر نمی داند كه كسی نیست كه او را یاری كند و انتقام گیرد؟ این سؤال، ‌سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست......دکتر علی شریعتی

[=arial]چــــه صـفایی داره : زانــــو بزنی و پیـــــشونی به تـــــربتش بــذاری و بگــــی :

بــــــالاخــــره رسیــــــدم . بعدش بلــــند شی و جــــلوی اربــــاب دست به

سیـــنه بگـــی :

صلـــی الله علیــــک یا ابــا عبـــدالله ...



«عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ مَنْ أَنْشَدَ فِي الْحُسَيْنِ بَيْتاً مِنْ شِعْرٍ- فَبَكَى وَ أَبْكَى عَشَرَةً فَلَهُ وَ لَهُمُ الْجَنَّةُ- وَ مَنْ أَنْشَدَ فِي الْحُسَيْنِ بَيْتاً- فَبَكَى وَ أَبْكَى تِسْعَةً فَلَهُ وَ لَهُمُ الْجَنَّةُ فَلَمْ يَزَلْ حَتَّى قَالَ- وَ مَنْ أَنْشَدَ فِي الْحُسَيْنِ بَيْتاً فَبَكَى- وَ أَظُنُّهُ قَالَ أَوْ تَبَاكَى فَلَهُ الْجَنَّةُ ».(1)
امام صادق(ع) فرمود: هر كس در رثاى حسين (ع) شعرى بگويد و گريه كند و ده نفر را بگرياند، پاداش او و آنان بهشت است، و هر كس در رثاى حسين (ع) شعرى بگويد و بگريد و نه نفر را بگرياند، پاداش او و آنان بهشت خواهد بود. پس امام (ع) پيوسته افراد را بر مى‏شمرد تا آنكه فرمود: هر كس در مرثيه حسين (ع) شعرى بسرايد و گريه كند- و گمانم اين است كه فرمود: «او تباكى» (يعنى: يا خود را گريان نمايد)- بهشت براى او خواهد بود.

پی نوشت ها:
1. مجلسی، بحار الانوار، چاپ بیروت، ج44، ص289.

گفتم از اینجا تا کربلا چقدر راه است گفتند انقدر که بگویی صل الله علیک یا ابا عبدالله....

اندیشمند جوان;750968 نوشت:
گفتم از اینجا تا کربلا چقدر راه است گفتند انقدر که بگویی صل الله علیک یا ابا عبدالله....


صل الله علیک یا ابا عبدالله:Gol:

حسین جانم...

اول بہ دست خالے من یڪ نگاه ڪن
درمانده را اگر دلت آمد جواب ڪن...

عزاداری‌در اربعین‌سالار شهیدان‌در جهان‌تشیع‌به‌خاطر چند چیز است‌:
1. برپایی‌مراسم‌سوگواری‌برای‌امام‌حسین‌(ع‌) در مناسبت‌های‌مختلف‌دستور امامان‌(ع‌) است‌. گریستن‌بر ابا عبدالله‌الحسین‌(ع‌) ثواب‌بسیار دارد و در روایات آمده است: فرشتگان‌، پیامبران‌، زمین‌، آسمان‌، حیوانات‌صحرا و دریا هم‌برای عزای‌امام حسین‌(ع‌) گریسته‌اند.(1)
عزاداری‌برای امام حسین‌(ع‌) نشانة‌پیوند قلبی‌با اهل‌بیت‌و سید الشهدا است‌. دستور امامان‌بر برپایی مراسم عزای امام‌حسین‌(ع‌) و گریه و سوگواری بر آن حضرت بسیار است‌. حضرت‌رضا (ع‌) به‌ریّان‌بن‌شبیب‌فرمود: «اگر بر چیزی‌گریه‌کنی‌، بر حسین‌بن‌علی‌گریه‌کن‌، که‌او را همچون‌گوسفند سر بریدند.»(2)
یکی‌از رموز این‌همه‌تأکید بر سوگواری‌امام‌حسین‌(ع‌) این‌است‌که‌این‌کار یک‌نوع‌مبارزه‌با ستمگران‌بنی‌امیه‌و بنی‌عباس‌و طاغوتیان‌‌است‌. در حقیقت‌برقراری‌عزای حسینی‌یک‌جهاد مقدس‌و احیای‌خط‌ائمه‌(ع‌) و تبیین‌مظلومیت‌آنان‌و اعتراض‌به‌ظالمان‌و حمایت‌از مظلومان‌، و انتقال‌فرهنگ‌شهادت‌به‌نسل‌های‌آینده‌است‌.
2. در نخستین‌اربعین‌شهادت‌امام‌حسین‌(ع‌) جابر بن‌عبدالله‌انصاری‌و عطیه‌عوفی‌موفق‌به‌زیارت‌تربت‌و قبر سید الشهداء (ع‌) شدند، نیز بنا به برخی‌نقل‌ها در اربعین‌، کاروان‌اسرای‌اهل‌بیت‌(ع‌) در بازگشت‌از شام‌وارد کربلا شدند و برای‌شهدای‌کربلا گریه‌و عزا داری‌نمودند. بنابر این‌اولین‌عزاداری‌برای‌سید الشهدا در اربعین‌شهادت‌حضرت‌صورت‌گرفت‌. شیعیان‌نیز برای‌شرکت‌در عزاداری‌حضرت‌زینب‌و اسرای‌کربلا و احیای‌خاطرة‌غمبار عاشورا و تداوم‌شور حسینی‌همه‌ساله‌در اربعین‌عزا‌داری‌می‌کنند.
3 ـ زیارت‌امام‌حسین‌(ع‌) در روز اربعین‌مستحب‌است‌و از نشانه‌های‌مؤمن‌شمرده‌شده‌است‌. امام‌عسکری‌(ع‌) فرمود: «نشانه‌های‌مؤمن‌پنج‌چیز است‌: پنجاه‌و یک‌رکعت‌نماز، زیارت‌اربعین‌، انگشتر به‌دست‌راست‌کردن‌، پیشانی‌به‌خاک‌گذاشتن‌(در حال‌سجده‌)، و بسم‌الله‌را (در نماز) بلند گفتن‌.»(3)
به‌طور کلی‌، تاکید و توصیه‌ای‌که‌از طرف‌ائمه‌(ع‌) برای‌عزا داری‌امام‌حسین‌صورت‌گرفته‌، در مورد هیچ‌امامی‌صورت‌ نگرفته‌و با آن که شهادت‌امام‌حسین‌در یک‌روز است‌، اما همان‌طور که‌می­د‌انید عزاداری‌برای‌او از مدت‌ها قبل‌و پس‌از آن‌ادامه‌می‌یاید.
این‌همه‌برای‌رسیدن‌به‌هدف‌و درس­هایی‌است‌که‌در عاشورا بوده‌که‌هدف‌تمام‌امامان‌(ع‌) در آن‌خلاصه‌شده‌است‌که‌در قیام‌امام‌حسین‌(ع‌) روشن‌تر، آشکارتر، جامع‌تر و عمیق‌تر وجود یافته‌است‌.

پی­نوشت­ها:
1. سفینه البحار، ج1، ص 97.
2. بحارالانوار، ج44، ص 286.
3. جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص 41.

[="Purple"][/]

رقیہ جان

با ذره تربتے زِ غبارهای چادرت
از گوشہ خَرابہ بہ من کربلا بده...
اللهم الرزقنا حرم..

سلام بر ماه صفر ...
ماه اسارت ...
ماه مجلس شراب....
ماه خرابه نشینی ....
ماه دربه دری....
ماه سرهای به نیزه....
ماه شام...
ماه دروازه ی ساعات....
ماه لطمه زنی....

[="Purple"]امشب
تمامِ عکس های
حـرم
خیس است ...
.
نمیدانم
هوای
حرم ابری ست
یا دلم
غرقِ بارانِ دلتنگی ست ...
[/]

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]اگر دل بود میشکست
اینی که شما دارید دل نیست .
دل باشه میشکنه پا میشه میاد کربلا
دل نباشه بشکن نیست اصلا
[/]

[="Purple"]

پابوس زوار اربعین;751893 نوشت:
اگر دل بود میشکست
اینی که شما دارید دل نیست .
دل باشه میشکنه پا میشه میاد کربلا
دل نباشه بشکن نیست اصلا

الان مطمئنین خودتون با این حرفا دل نمی شکنین؟؟[/]

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;751896 نوشت:

الان مطمئنین خودتون با این حرفا دل نمی شکنین؟؟

تو این تاپیک یک عده دل میشکنند یک عده دلشون شکسته میشه

اخه قرار اینجا دل بشکنیم
اگه نشکنیم چه کنیم؟؟؟
الان شما دلتون شکست؟؟؟؟[/]

کاش میشد منم راهی میشدم ولی چیکار کنم که اسیرمادیات شدم ودستام بسته هستن.
.
.
.
.
.
درسته خیلی روسیاهم ولی قبول دارم که سلامم رااز راه دور هم میپذیره.(السلام علیک یا اباعبدالله).

تفســـیر عشـــق
.
.
.
.
.
.
حـــسین (ع)

پابوس زوار اربعین;751913 نوشت:
تو این تاپیک یک عده دل میشکنند

خب چرا بشکنن؟؟ دل شکستن هنر نیست ....

پابوس زوار اربعین;751913 نوشت:
یک عده دلشون شکسته میشه

درسته همه اونایی که آرزوشو دارن دلشون میشکنه و انتظار ندارن کسی نمک بپاشه ...

پابوس زوار اربعین;751913 نوشت:
اخه قرار اینجا دل بشکنیم
اگه نشکنیم چه کنیم؟؟؟

دعا کنین ... شما که انقدررر با لیاقتین ما بی لیاقتارو هم دعا کنین ...

پابوس زوار اربعین;751913 نوشت:
الان شما دلتون شکست؟؟؟؟

دل من انقدر شکسته دیگه ضدضربه شده ....
ولی کلا من مخصوصا شمارو خطاب قرار دادم ...
تا انقدر دل نسوزونین ...
شما بالیاقت،طلبیده،نظرکرده، زائر خاص، صددرصد قبووووووووووووووووووووله
سندشم این همه رفتن و طلبیده شدنه!
ولی گاهی تو حرفاتون جوری میگین انگار بقیه خودشون نمیخوان برن ... خب لابد شرایط رو ندارن دیگه ...
مثلا همین پیاده روی اربعین واسه خانمها نه محیط مناسبیه نه پدرومادری اجازه میدن دخترشون بره ...
میرین خوش به سعادتتون ... ان شالله به طور مکرر نصیبتون بشه مارو هم دعا کنین ولییییییییییییییی دل نسوزونین دیگه ...

[="Arial Narrow"][="Indigo"]

پابوس زوار اربعین;751893 نوشت:
اگر دل بود میشکست
اینی که شما دارید دل نیست .
دل باشه میشکنه پا میشه میاد کربلا
دل نباشه بشکن نیست اصلا

کاش همه چی به این راحتی بود که می گید

ولی وقتی اطاعت از پدر واجب هست جز اینکه بازم صبر کنیم و التماس به خود حضرت چه کاری از دستمون بر میاد؟

شما دعا کنید شاید فرجی بشه:Ghamgin::Ghamgin::Ghamgin:

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;751952 نوشت:

خب چرا بشکنن؟؟ دل شکستن هنر نیست ....

درسته همه اونایی که آرزوشو دارن دلشون میشکنه و انتظار ندارن کسی نمک بپاشه ...

دعا کنین ... شما که انقدررر با لیاقتین ما بی لیاقتارو هم دعا کنین ...

دل من انقدر شکسته دیگه ضدضربه شده ....
ولی کلا من مخصوصا شمارو خطاب قرار دادم ...
تا انقدر دل نسوزونین ...
شما بالیاقت،طلبیده،نظرکرده، زائر خاص، صددرصد قبووووووووووووووووووووله
سندشم این همه رفتن و طلبیده شدنه!
ولی گاهی تو حرفاتون جوری میگین انگار بقیه خودشون نمیخوان برن ... خب لابد شرایط رو ندارن دیگه ...
مثلا همین پیاده روی اربعین واسه خانمها نه محیط مناسبیه نه پدرومادری اجازه میدن دخترشون بره ...
میرین خوش به سعادتتون ... ان شالله به طور مکرر نصیبتون بشه مارو هم دعا کنین ولییییییییییییییی دل نسوزونین دیگه ...

من دعا نمی کنم
خودتان تشریف بیاورید دعا کنید.

در تاپیک
[h=1]لبیک یا حسین یعنی چه؟[/h]
راه حل خانم های زایر را هم گفته ام.

کلی دلیل هم اوردم که خانواده ها را بتوانید راضی کنید که شرایط امنیتی عراق خوب است.

.............

از نظر من یا کسی می اید
یا
نمی خواهد بیاید
حالت سومی ندارد.

...........

شما اگر واقعا دلتان بخواهد بروید
اطلاعاتتون از سفر را افزایش می دهید
تا خانواده خود را بتوانید راضی کنید.[/]

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]

کنیز بانوی بی نشان;751978 نوشت:

کاش همه چی به این راحتی بود که می گید

ولی وقتی اطاعت از پدر واجب هست جز اینکه بازم صبر کنیم و التماس به خود حضرت چه کاری از دستمون بر میاد؟

شما دعا کنید شاید فرجی بشه:Ghamgin::Ghamgin::Ghamgin:

جزییات سفر اربعین بخصوص مسایل امنیتی و عدم پیش امد خطر بمب گذاری در تاپیک

[h=1]لبیک یا حسین یعنی چه؟[/h]

توضیح داده شده است . فکر میکنم برای راضی کردن خانواده تان کافی باشد.

یا کسی می اید
یا
نمی خواهد بیاید.

[="Purple"]

پابوس زوار اربعین;752041 نوشت:
من دعا نمی کنم
خودتان تشریف بیاورید دعا کنید.

خب دعا نکنین
پابوس زوار اربعین;752041 نوشت:
کلی دلیل هم اوردم که خانواده ها را بتوانید راضی کنید که شرایط امنیتی عراق خوب است.

اصلا به اون کار ندارن ... اصلا به سفر فکر نمیکنن بخوان نگران مسائل امنیتی ش باشن
پابوس زوار اربعین;752041 نوشت:
از نظر من یا کسی می اید
یا
نمی خواهد بیاید
حالت سومی ندارد.

این صرفا نظر شماست حتما نظر آقا چیز دیگه ای هست و صددرصد اون اهمیت داره ....

پابوس زوار اربعین;752041 نوشت:
شما اگر واقعا دلتان بخواهد بروید
اطلاعاتتون از سفر را افزایش می دهید
تا خانواده خود را بتوانید راضی کنید.


شما یه چیزی میگین ... انقدر هستن که نمیتونن و واقعا دلشون میخواد ... یکی مث من به هیچ وجه پدرمادرش راضی نمیشن .... یکی شرایط مالی نداره .... یکی پای رفتن نداره و....
یه حاج آقایی بود میگفت من خودم خانممو تا حدااقل سن 40نرسه نمیبرم چون انقدری که این چندسال رفتم و یه چیزایی دیدم اصلا محیط مناسب نیست
گناهش بیشتره تا ثوابش!!
حالا اونا که بالاخره همراه دارن اینجوریه اونوقت کسی که همینجوری بخواد بره ...
حالا جدا از اجازه من باخیلیا حرف زدم همه میگفتن واسه خانما اونم تنها اونم مجرد اصلا خوب نیست حتی یه نفرم نگفت خوبه ...
لابد مشکلاتی پیش اومده که شما که مردین نمیتونین درک کنین و یا ازشون بی اطلاع این ...
هرچند باهمه اینا باز پدرومادرمن یه نفر اجازه نمیدن ربطی م به داعش و امنیت و اینا نداره!!!!
شمام حالا که توفیقی نصیبتون شده اینجوری در مورد بقیه قضاوت نکنین !!!
یکم مواظب خودتون باشین یهو دیدین به خاطر رنجوندن بقیه از چشم آقا افتادین هااااا....
از ماگفتن بود...[/]

[="Arial Narrow"][="Indigo"]

پابوس زوار اربعین;752042 نوشت:

جزییات سفر اربعین بخصوص مسایل امنیتی و عدم پیش امد خطر بمب گذاری در تاپیک

لبیک یا حسین یعنی چه؟

توضیح داده شده است . فکر میکنم برای راضی کردن خانواده تان کافی باشد.

یا کسی می اید
یا
نمی خواهد بیاید.

ممنون ولی می دونن اینارو

پابوس زوار اربعین;752042 نوشت:
یا کسی می اید
یا
نمی خواهد بیاید.

امیدوارم که به سلامتی برید و برگردید و زیارتتون قبول باشه


[=century gothic]سلام میدهم و دلخوشم که خود فرمودید
[=century gothic]

[=century gothic]هر کس در دل خود یاد ماست زایر ماست
[=century gothic]

[=century gothic]صلی الله علیک یا ابا عبدالله

سایت آپارات چند ویدیو گذاشته که موضوعشون مرتبط با این تاپیک میشه
با یه سری افراد از افراد مشهور و یه سری مردم عادی تک تک صحبت میکنن و میگن فرض کن الان در اتاق بغلی امام حسین نشسته و میخواد باهات صحبت کنه....چی بهش میگی؟

یا لیتنی کنت معهم فافوز فوزا عظیما/ آیه 73 سوره نساء

امام حسین(ع) حاجتم را از خدا بخواهید که بدهد تا مشکلم حل شه تا منم بتونم بشم انسان صالح تاروم بشه بگم بنده خدام عاشق امامان (ع) هسم
تاکی باید شرمنده باشم امام حسین(ع):geryeh::geryeh::geryeh:

یاحسین(ع) :geryeh:یاحسین(ع) :geryeh:یاحسین (ع) :geryeh:یاحسین(ع) :geryeh:



حسین جان ما که آبرویی نداریم بیا وخریدارمان باش آقای بی سر ای آبروی دوعالم
قربان لب عطشان جگر گوشه ات علی اصغر السلام علی رضیع الصغیر اقا جان
کمک کن در راه ارمانهای شما واهلبیت حرکت کنیم وجان ناقابلمان را فدای ارمانهای مقدس شما کنیم
یا حسین(ع) معرفتی ناب عطایمان کن تا سربلند در پیشگاه خداوند وشما حاضر شویم

السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولاد الحسین وعلی اصحاب الحسین (ع)

بیچاره کسی که نرفته کربلا ، بیچاره تر کسی که یکبار رفته ....

میون این 20 میلیون زائر حتما چند تا خوب پیدا میشه ، به حرمت اون خوبها ما رو هم قبول کن ....

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;752061 نوشت:

خب دعا نکنین

اصلا به اون کار ندارن ... اصلا به سفر فکر نمیکنن بخوان نگران مسائل امنیتی ش باشن

این صرفا نظر شماست حتما نظر آقا چیز دیگه ای هست و صددرصد اون اهمیت داره ....


شما یه چیزی میگین ... انقدر هستن که نمیتونن و واقعا دلشون میخواد ... یکی مث من به هیچ وجه پدرمادرش راضی نمیشن .... یکی شرایط مالی نداره .... یکی پای رفتن نداره و....
یه حاج آقایی بود میگفت من خودم خانممو تا حدااقل سن 40نرسه نمیبرم چون انقدری که این چندسال رفتم و یه چیزایی دیدم اصلا محیط مناسب نیست
گناهش بیشتره تا ثوابش!!
حالا اونا که بالاخره همراه دارن اینجوریه اونوقت کسی که همینجوری بخواد بره ...
حالا جدا از اجازه من باخیلیا حرف زدم همه میگفتن واسه خانما اونم تنها اونم مجرد اصلا خوب نیست حتی یه نفرم نگفت خوبه ...
لابد مشکلاتی پیش اومده که شما که مردین نمیتونین درک کنین و یا ازشون بی اطلاع این ...
هرچند باهمه اینا باز پدرومادرمن یه نفر اجازه نمیدن ربطی م به داعش و امنیت و اینا نداره!!!!
شمام حالا که توفیقی نصیبتون شده اینجوری در مورد بقیه قضاوت نکنین !!!
یکم مواظب خودتون باشین یهو دیدین به خاطر رنجوندن بقیه از چشم آقا افتادین هااااا....
از ماگفتن بود...

اگر هم بیوفتم از دلشکستن کربلا ندیدها نیست .

بعد هم خیلیا هستند مثل شما
لااقل از خانه شان بیرون میزنند و پیاده چند کیلومتری از شهرشان بیرون میزنند.
و
در خوزستان خیلیا که نمی توانند به عراق بروند تا مرز پیاده میروند.[/]

[=Arial Narrow]

کنیز بانوی بی نشان;752095 نوشت:
[=Arial Narrow]

ممنون ولی می دونن اینارو

امیدوارم که به سلامتی برید و برگردید و زیارتتون قبول باشه

لااقل چندکیلومتری از خانه بیرون بزنید و تا بیرون شهرتان پیاده بروید.
اگر هم خوزستانید تا مرز پیاده بروید برگردید.

[="Purple"]

پابوس زوار اربعین;752291 نوشت:
بعد هم خیلیا هستند مثل شما
لااقل از خانه شان بیرون میزنند و پیاده چند کیلومتری از شهرشان بیرون میزنند.
و
در خوزستان خیلیا که نمی توانند به عراق بروند تا مرز پیاده میروند.

ای بابا ...
ول کنین توروخدا ...
مث اینکه هرچی م توضیح بدیم حرف همو نمی فهمیم ...
ما این سر کشور تا خوزستان پیاده برم ؟؟؟ اگه انقدرو میخواستن اجازه بدن که دیگه اجازه کربلا رو میدادن واسه چی شهرای ایرانو پیاده گز کنیم؟؟
اونایی که می بینین مال اطراف مرزان وگرنه کسی نیس که نتونه بره و از این سر پاشه پیاده بره بدرقه ...

پابوس زوار اربعین;752291 نوشت:
اگر هم بیوفتم از دلشکستن کربلا ندیدها نیست .

بازم نگرفتین منظورمو ... ولش کنین .... موفق باشین :Gol:[/]

[="Microsoft Sans Serif"][="Indigo"]به بچه‌ها گفتم:‌
«از روش بپرید که کثیف نشه.»

یک پارچه سفید بود. پهنش کرده بودند وسط جاده!

«لابد مال یکی از همین موکب‌هاس؛ باد با خودش آورده.»

داشتیم یکی یکی از روی پارچه می‌پریدیم که یک نفر بدو بدو آمد، دستمان را گرفت و از روی پارچه ردمان کرد!

تازه فهمیدم که پارچه را باد نیاورده،

مرد عرب کفنش را زیر پای زائران اباعبدالله علیه‌السّلام پهن کرده است.

خاطره ای از اربعین
https://telegram.me/serfan_jahate_ettela[/]

بابام نمیذاره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه آه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه:geristan::hey::god::cry::ghati::crying::grye::geryeh::Shekastan Del::Ghamgin::Sham::Doaa:

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;752318 نوشت:

ای بابا ...
ول کنین توروخدا ...
مث اینکه هرچی م توضیح بدیم حرف همو نمی فهمیم ...
ما این سر کشور تا خوزستان پیاده برم ؟؟؟ اگه انقدرو میخواستن اجازه بدن که دیگه اجازه کربلا رو میدادن واسه چی شهرای ایرانو پیاده گز کنیم؟؟
اونایی که می بینین مال اطراف مرزان وگرنه کسی نیس که نتونه بره و از این سر پاشه پیاده بره بدرقه ...

بازم نگرفتین منظورمو ... ولش کنین .... موفق باشین :Gol:

خوب منم همینو گفتم.
شما میتوانید تا از خانه بزنید بیرون
و
تا چند کیلومتر بیرون از شهرتان پیاده بروید[/]


پابوس زوار اربعین;752476 نوشت:
خوب منم همینو گفتم.
شما میتوانید تا از خانه بزنید بیرون
و
تا چند کیلومتر بیرون از شهرتان پیاده بروید

فکر میکنید در هزار کیلومتری جایی که هیچ اتفاقی در حال افتادن نیست پیاده رفتن خارج شهر چه حال و هوای خاصی میخواد داشته باشه؟؟؟
من ترجیح میدم دلی زائر باشم تا ان شالله نوبت ماهم برسه و چشم ماهم به دیدن ضریحش روشن بشه ....
من دوست دارم حتما و حتما اولین باری که میرم پیاده باشه ...
حالا شایدم قبل اربعین بعدی نصیب شد
به هرحال بابام اجازه سال دیگه رو داد:ok: حالا ببینیم آقا هم اجازه میده :Ghamgin: از الان منتظرم:geryeh:

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;752514 نوشت:

فکر میکنید در هزار کیلومتری جایی که هیچ اتفاقی در حال افتادن نیست پیاده رفتن خارج شهر چه حال و هوای خاصی میخواد داشته باشه؟؟؟
من ترجیح میدم دلی زائر باشم تا ان شالله نوبت ماهم برسه و چشم ماهم به دیدن ضریحش روشن بشه ....
من دوست دارم حتما و حتما اولین باری که میرم پیاده باشه ...
حالا شایدم قبل اربعین بعدی نصیب شد
به هرحال بابام اجازه سال دیگه رو داد:ok: حالا ببینیم آقا هم اجازه میده :Ghamgin: از الان منتظرم:geryeh:

بهر حال این کار یک نوع حرکت نمادین است.
میتوانید با دخترانی که میشناسید پایه گذار چنین حرکتی در شهرتان باشید.

تو خوزستان که این یک امر طبیعی است .[/]